quote:FLASH: Oslo explosion blows out most windows of govt building housing prime minister's office, injures several people - Reuters witness
10 minutes ago
quote:AP Norway: 'Many' injured after blast hits gov't office building in Oslo
quote:Explosie bij overheidsgebouw Oslo
Laatste update: 22 juli 2011 15:50 info .AMSTERDAM In de omgeving van een regeringsgebouw in de Noorse hoofdstad Oslo heeft zich vrijdagmiddag rond half vier een zware explosie voorgedaan. Er zijn meerdere gewonden gevallen, aldus getuigen.
Foto: ANP Dit meldt Reuters vrijdag.
De meeste ramen zijn weggeblazen uit het gebouw dat ook het kantoor huisvest van premier Jens Stoltenberg. Op een foto is de explosie ook te zien.
Ze hebben daar ook mobiele telefoonsquote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoe weten ze dan al dat er 4 doden zijn.
quote:A guy just reported he got an SMS from a friend of him who is at the youth party gathering: "Don´t call. I am hiding." #oslo #oslobomb
Jens Stoltenberg zou komen lees ik (BBC).quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:44 schreef kLowJow het volgende:
Voormalig MP, niet MP zou vandaag verschijnen op zomerkamp. BBC.
Ga er maar niet vanuit.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:45 schreef Ryan3 het volgende:
Zijn dat nu losstaande gebeurtenissen... lijkt me raar ergens...
Uiteraard, maar daar kan je nu toch helemaal niet vanuit gaan. Die mensen hebben in de chaos toch helemaal geen overzicht? Althans dat zou ik denken.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ze hebben daar ook mobiele telefoons
Dat lijkt me iets teveel toeval.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:45 schreef Ryan3 het volgende:
Zijn dat nu losstaande gebeurtenissen... lijkt me raar ergens...
twitter:Rav1no twitterde op vrijdag 22-07-2011 om 18:45:59@markng Norwegian Anti-Terrorist unit sent to Utoya Island. 4 confirmed dead. http://t.co/BMU5VZL #Osloblast reageer retweet
Zwemafstand valt mee...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:45 schreef GreatPretender het volgende:
het water zal er ook niet erg warm zijn midden op de fjord
Nee, waarom is dat opvallend? Als je goed kijkt zie je dat de gebouwen nog staan, op de ramen na is er niet super veel schade.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
Heeft u de ravage gezien? 2 doden slechts.... enkele gewonden. Is dat niet opvallend?
Vreselijkquote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:45 schreef Roel_Jewel het volgende:
Reports: Four people killed during shooting at ruling Labour party youth meeting on Utoya Island, Norway
4 al toch? En dat zal ongetwijfeld verder oplopen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
Heeft u de ravage gezien? 2 doden slechts.... enkele gewonden. Is dat niet opvallend?
er liggen nog doden in het gebouw maar het bergen daarvan gebeurt pas nadat de veiligheid zeker is. meld bbcquote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
Adrenaline maakt je soms erg alert, zelfs als je in paniek bent.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar daar kan je nu toch helemaal niet vanuit gaan. Die mensen hebben in de chaos toch helemaal geen overzicht? Althans dat zou ik denken.
Ja dat is wel vreemd. Maar als er een conferentie was, dan waren er vast ook journalisten die dit soort dingen doorsturenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:45 schreef Mutant01 het volgende:
Ze weten dus wel hoeveel doden er zijn gevallen in dat kamp, maar de anti-terreureenheid is nog onderweg? Dus de dader loopt daar nog rond terwijl andere lijken tellen? Ik begrijp het niet.
Ik houd er eerder rekening mee dat jij vandaag al 850 kilo wiet hebt zitten inhaleren.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
Houdt er rekening mee dat dit een (corporate media) psyop is.
Zo kun je het zienquote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Die Labour Party...is dat zeg maar het equivalent van de PvdA?
Goh wie wel, wat is dit nu weer voor een domme opmerking.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:47 schreef Mercer het volgende:
Ik zou liever niet op dat eiland zitten nu.
quote:Station Oslo ontruimd na vondst tas
Het belangrijkste treinstation van Oslo is ontruimd na de vondst van een verdachte tas. Dat meldt staatsomroep NRK. Ook is het gebouw van tv-zender TV2 geëvacueerd.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ja labour = arbeidquote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
twitter:RT_com twitterde op vrijdag 22-07-2011 om 18:35:41Oslo central railway station evacuated following bomb blast #news reageer retweet
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:47 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Goh wie wel, wat is dit nu weer voor een domme opmerking.
Volgens bronnen op Twitter worden de zwemmers ook opgepikt met botenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:46 schreef tralalala het volgende:
[..]
Zwemafstand valt mee...
http://maps.google.nl/map(...),263.85,,0,8.51&z=14
Als je de kans krijgt dan...
Noem mensen geen dwaas voor je weet waar ze over praten.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Ik houd er eerder rekening mee dat jij vandaag al 850 kilo wiet hebt zitten inhaleren.
Dwaas.
Niet?!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:47 schreef Mercer het volgende:
Ik zou liever niet op dat eiland zitten nu.
quote:Sky sources said that survivors reported a strong smell of sulphur which has led to police investigating the theory this was a car bomb using fertiliser nitrate.
Sam Kiley said that earlier this year, al Qaeda in the Arabian Peninsula released a bomb-making handbook which contained notes on how to build fertiliser bombs.
Mjah link link .. ik zou eerder denken aan libië.quote:
Oh, er zullen er genoeg helden te vinden zijn hier. Dus zo dom is het niet.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:47 schreef tliciouz het volgende:
[..]
Goh wie wel, wat is dit nu weer voor een domme opmerking.
twitter:ObsoleteDogma twitterde op vrijdag 22-07-2011 om 18:48:43RT @TheStalwart: RT @mpoppel: NRK: Paramedics not allowed to enter area because shooting is still underway reageer retweet
Dat is geen link. Kunstmestbommen zijn algemeen bekend.quote:
Dat bepaal ik zelf wel, onmetelijk mafketel.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Noem mensen geen dwaas voor je weet waar ze over praten.
Maar het is dus ook linkse partij?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:48 schreef s0ul1991 het volgende:
[..]
Ja labour = arbeid
Tevens:twitter:RT_com twitterde op vrijdag 22-07-2011 om 18:35:41Oslo central railway station evacuated following bomb blast #news reageer retweet
Afstand wel, maar diepte en stromingen kunnen in de fjorden enorm zijn. Weet niet hoe het daar precies is, maar is hier al vaak genoeg op het nieuws dat er bootjes zonder mensen drijven, en deze jongeren hebben geeneens een boot...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:46 schreef tralalala het volgende:
[..]
Zwemafstand valt mee...
http://maps.google.nl/map(...),263.85,,0,8.51&z=14
Als je de kans krijgt dan...
Hey JFK...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:49 schreef Tauchmeister het volgende:
twitter:ObsoleteDogma twitterde op vrijdag 22-07-2011 om 18:48:43RT @TheStalwart: RT @mpoppel: NRK: Paramedics not allowed to enter area because shooting is still underway reageer retweet
Welke talloze aanslagen in de westerse wereld? Ik kan me die paar aanslagen in de westerse wereld nog goed herinneren, maar ben juist de tel kwijtgeraakt bij de talloze aanslagen in de islamitische wereld. Jij draait de zaken om.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:39 schreef Jalu het volgende:
Vroeger, voordat er talloze aanslagen in de westerse wereld werden gepleegd uit naam van de islam, was ik heel openminded tegenover alle religies. Nu niet meer, één religie heeft zich helaas de laatste 20 jaar vooral van een heel duistere kant laten zien. Maar je moet begrip kunnen hebben voor terroristische aanslagen maar enig cynisme tegen de religie die in zijn eentje voor het meeste religieus geweld staat maakt jezelf gelijk een terrorist?
Grapjurk.
En misschien is het water nog wel koeler.. of is er een bron dat het ongeveer 17 graden is?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:49 schreef Ryker het volgende:
6 a 700 mtr zwemmen in water van 17 graden is een topprestatie, zeker zonder beschermende kleding.
Ze zwemmen voor hun leven... en daarna zwaar onderkoelt
hulp zullen ze hard nodig hebben
quote:This. Awful. RT@SkyNewsBreak: Reports: Four people killed during shooting at ruling Labour party youth meeting on Utoya Island, Norway #Oslo
Ja... alles is nu verdacht en overal wordt rekening mee gehouden. Ergens wel begrijpelijk in zulke chaos.quote:
twitter:rusantro twitterde op vrijdag 22-07-2011 om 18:50:41Murgs! - Police stormtroopers are about to land on Utoya island from helicopters. Shooting still going on. reageer retweet
Denk dat de intentie een herhaling van Oklahoma City was. Gelukkig is het gebouw niet ingestort.quote:
http://www.holiday-weather.com/oslo/quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:51 schreef Light het volgende:
[..]
En misschien is het water nog wel koeler.. of is er een bron dat het ongeveer 17 graden is?
Hoe doe je dat, een twitter interface krijgen bij je quotes?quote:
Maar er is een nog grotere niet-link. Het feit dat het zich lijkt te richten op de Arbeiderspartij. Al-Qaida richt zich veelal toch op burgers in het algemeen.quote:
Het is een meer toch?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:50 schreef GreatPretender het volgende:
[..]
Afstand wel, maar diepte en stromingen kunnen in de fjorden enorm zijn. Weet niet hoe het daar precies is, maar is hier al vaak genoeg op het nieuws dat er bootjes zonder mensen drijven, en deze jongeren hebben geeneens een boot...
Maar we bombarderen Tripoli toch al?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:51 schreef One_of_the_few het volgende:
Als libie er achter zit is zal dat onder artikel 5 van de navo vallen. Aanval op 1 is aanval op allen. Noorwegen kan daar beroep op doen. Libie zal aangevallen worden en ieder navo land moet meedoen.
Alles is per definitie wat het lijkt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:50 schreef ErwinRommel het volgende:
Altijd lachen met die auli-hoedjes hier, ik reageer niet vaak, maar het is eigenlijk gewoon zielig te zien dat ze er allerlei complotten bij halen
Als het libie is dan is er serieus stront aan de knikker. China gaat het niet accepteren als de NAVO of de US bijv. grondtroepen of massale bombardementen gaat uitvoeren.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:49 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Mjah link link .. ik zou eerder denken aan libië.
je zou het haast vergeten iddquote:
Dit dus.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:52 schreef alpeko het volgende:
[..]
Maar er is een nog grotere niet-link. Het feit dat het zich lijkt te richten op de Arbeiderspartij. Al-Qaida richt zich veelal toch op burgers in het algemeen.
Hij zal er heus niet bij betrokken zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:52 schreef gewoonfaye het volgende:
Nog steeds geen bericht van vriendlief, waarom moet er net nu onrust zijn daar.
De auto stond hier buiten. Knap als je daar een gebouw mee omkrijgt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:51 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Denk dat de intentie een herhaling van Oklahoma City was. Gelukkig is het gebouw niet ingestort.
Laat mij raden hij woont ergens in dat mega grote land, zit nu met zijn hand in het broekje van een of andere geweldig uitziende noorse chick en jij bent bang dat er wat aan de hand is.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:52 schreef gewoonfaye het volgende:
En dus advies om binnen te blijven en drukken plekken en het centrum van Oslo te vermijden.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:50 schreef WSquater het volgende:
Oke, dus voor de duidelijkheid. De volgende plekken worden ontruimd in verband met terroristische dreigingen:
- Centrum Oslo
- Metro (of trein?) station Oslo
- TV2 gebouw
(En nu dus ook:) - Eiland ten noorden van Oslo
Wees gerust, de kans is groter dat hij onder een tram komt vandaag. Bovendien leek die plek me nou niet echt een toeristische trekpleister.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:52 schreef gewoonfaye het volgende:
Toen was het nog gezellig.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:51 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Foto's van het kamp van gisteren. Die jongeren vluchten op dit moment dus mogelijk nog voor hun leven, brr.
https://www.facebook.com/(...).234659001772&type=1
Bobby.quote:
Machine guntwitter:hilango twitterde op vrijdag 22-07-2011 om 18:52:37Situation unclear at Utøya camp shooting. DB.no reporting perp used machine gun, while local paper reports four dead http://bit.ly/oTwOWe reageer retweet
Nogmaals dit gaat China niet accepteren.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:51 schreef One_of_the_few het volgende:
Als libie er achter zit is zal dat onder artikel 5 van de navo vallen. Aanval op 1 is aanval op allen. Noorwegen kan daar beroep op doen. Libie zal aangevallen worden en ieder navo land moet meedoen.
Dat gaat nu nog door dus?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:51 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Foto's van het kamp van gisteren. Die jongeren vluchten op dit moment dus mogelijk nog voor hun leven, brr.
https://www.facebook.com/(...).234659001772&type=1
En schijnbaar maken sommigen er een hobby van en gooien het op een "groter" complotquote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:52 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Alles is per definitie wat het lijkt.
China accepteert dat wel hoor, dat hebben ze namelijk al gedaan.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:53 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Nogmaals dit gaat China niet accepteren.
Dan toch een false flag?
Het is per definitie een complot.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En schijnbaar maken sommigen er een hobby van en gooien het op een "groter" complot
Niet met als formeel doel khadaffi eruit te werken. En nu mag een navo lidstaat weigeren mee te werken aan de missie. Onder een artikel 5 missie mag een navo land dat niet doen. Als is het maar iets kleins.quote:
Zou je denken met 2 gelovige ouders erbij? En hij is op vakantie.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:53 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Laat mij raden hij woont ergens in dat mega grote land, zit nu met zijn hand in het broekje van een of andere geweldig uitziende noorse chick en jij bent bang dat er wat aan de hand is.
Lijkt me niet, aangezien die gast dan gewoon dood zou zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:54 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Op beide plekken zou de premier van Noorwegen vandaag een speech geven. Iemand wil die vent eng graag weghebben
wat heeft china met de navo te maken?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:53 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dan toch een false flag?
Zet je alu-hoedje maar vast naast je mouse-padquote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:55 schreef Morendo het volgende:
Noorwegen heeft veel olie. OPEC........ Dick Cheney?
China is vriendjes met Libie.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:55 schreef koemleit het volgende:
[..]
wat heeft china met de navo te maken?
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zet je alu-hoedje maar vast naast je mouse-pad
Vlak de Mossad niet uit.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zet je alu-hoedje maar vast naast je mouse-pad
ik geloof er wel inquote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:55 schreef gewoonfaye het volgende:
[..]
Zou je denken met 2 gelovige ouders erbij? En hij is op vakantie.
Het enige wat ik typte was eigenlijk de artikelen van de Navo en de verplichtingen. Stront aan de knikker is er sowieso. En ook China ziet in dat hier tegen protesteren misschien diplomatisch niet het slimst is.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:53 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dan toch een false flag?
als de NAVO Libie aanvalt (waarom het daar over gaat in dit topic is me een raadsel maar goed).. wat gaat China daar aan doen dan?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:56 schreef WSquater het volgende:
[..]
China is vriendjes met Libie.
China zou het niet accepteren als we grondtroepen naar Libie sturen (de luchtaanvallen accepteren ze dus wel).
Maar waarom zou Ghadaffi geen bommen mogen plaatsen in Oslo dan? Als Noorwegen Tripoli mee helpt bombarderen? Daar is het doelwit toch ook vaak Ghadaffi of zijn familie?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:55 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Niet met als formeel doel khadaffi eruit te werken. En nu mag een navo lidstaat weigeren mee te werken aan de missie. Onder een artikel 5 missie mag een navo land dat niet doen. Als is het maar iets kleins.
Interessant leesvoerquote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:55 schreef koemleit het volgende:
[..]
wat heeft china met de navo te maken?
twitter:
twitter:Reuters twitterde op vrijdag 22-07-2011 om 18:52:23FLASH: Five injured in shooting at youth camp of ruling Labour party near #Oslo - NRK state TV reageer retweet
Ik zeg ook niet dat hij dat niet zou 'mogen'?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:57 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar waarom zou Ghadaffi geen bommen mogen plaatsen in Oslo dan? Als Noorwegen Tripoli mee helpt bombarderen? Daar is het doelwit toch ook vaak Ghadaffi of zijn familie?
Of is er een nieuwe regel in het oorlogsrecht, die zegt dat bij bombardementen van de NAVO de getroffen landen moeten blijven afwachten tot het voorbij is?
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:58 schreef MouzurX het volgende:
Op een ander forum zegt iemand dit:
"Mullar Krekar
Since September last year, Krekar has been charged with incitement to terrorism and threats against government officials, including the Conservative Party leader and former local government minister, Erna Solberg."
die heb ik anders bijna de hele dag niet gezien....quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:59 schreef Morendo het volgende:
Thor Hushovd was het in ieder geval niet. Die heeft een alibi.
Plausiblequote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:58 schreef MouzurX het volgende:
Op een ander forum zegt iemand dit:
"Mullar Krekar
Since September last year, Krekar has been charged with incitement to terrorism and threats against government officials, including the Conservative Party leader and former local government minister, Erna Solberg."
Zo gaan wij niet met elkaar om in Europa.twitter:MinPres twitterde op vrijdag 22-07-2011 om 18:51:43‘De aanslag in Oslo getuigt van volstrekt gebrek aan eerbied voor mensenlevens. Ik wens MP Stoltenberg en het Noorse volk veel kracht toe.’ reageer retweet
Ik om 15:10 nog bij McDonald's.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:59 schreef koemleit het volgende:
[..]
die heb ik anders bijna de hele dag niet gezien....
Wat een overdreven reactie weer van Rutte.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:00 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Zo gaan wij niet met elkaar om in Europa.twitter:MinPres twitterde op vrijdag 22-07-2011 om 18:51:43‘De aanslag in Oslo getuigt van volstrekt gebrek aan eerbied voor mensenlevens. Ik wens MP Stoltenberg en het Noorse volk veel kracht toe.’ reageer retweet
haha als ik me als een terrorist zou verkleden dan zou ik precies als hem eruit gezien hebben.quote:
4 doden, 5 gewonden. Die kerel schiet beter dan onze Tristan.quote:
Wat is hier nou overdreven aan?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:00 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Wat een overdreven reactie weer van Rutte.
Wat had hij dan moeten zeggen? "Ik had meer doden verwacht... beetje teleurstellend."quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:00 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Wat een overdreven reactie weer van Rutte.
Maar BBC / CNN zijn wack. Twitterberichten zijn nog correcter atm.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:00 schreef alpeko het volgende:
BBC heeft het alleen over 5 gewonden op het eiland.
die had 6 dodenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:01 schreef eight het volgende:
[..]
4 doden, 5 gewonden. Die kerel schiet beter dan onze Tristan.
En dan met een rugzakje door London rennenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:00 schreef Sokz het volgende:
[..]
haha als ik me als een terrorist zou verkleden dan zou ik precies als hem eruit gezien hebben.
Het gaat me erom dat hij het verschil tussen RFK en JFK kennelijk niet weet...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:57 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
De aanslagen zijn er subtiel en doordacht genoeg voor.
700 zei skynewsquote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:02 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
500+ mensen aanwezig op dat eiland bij die bijeenkomst.
Rutte heeft helemaal gelijk! En nu hij het zegt: het valt me nu ineens op dat terroristen wel vaker geen eerbied hebben voor mensenlevens! Die leggen maar bommen zonder er bij stil te staan dat hierbij mensen ernstig gekwetst kunnen raken of zelfs komen te overlijden!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:00 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Gewoon een beetje normaal doen. Niet altijd het braafste en meest empathische mannetje van de klas willen zijn. Dit wordt ongeloofwardig.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:01 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Wat is hier nou overdreven aan?
Het is een standaard keurige reactie?
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vind je? Of zou het juist goed uitkomen dat 90% van het volk dat "plausible" vindt?
Wie zou dat goed moeten uitkomen dan? Ik denk dat de dader er toch wel een bepaalde bedoeling mee heeft. Dus dat zal niet geheim gaan blijven.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vind je? Of zou het juist goed uitkomen dat 90% van het volk dat "plausible" vindt?
Het zijn geen Amish hoor, telefoon enzo.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nu vraag ik me af, zijn er al reporters op dat eiland dan? Of zitten die jongeren te twitteren terwijl ze achterna gezeten worden door een schutter?Ik bedoel, hoe weet de pers dat er 4 doden zijn.
Je bent net een Jehova getuige, in hoop hier meer zieltjes te winnen die in je verhaaltjes geloven.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dit is toch normaal, of zie je andere regeringsleiders die opeens gaan lopen huilen of schreeuwen, niks mis mee.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:03 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Gewoon een beetje normaal doen. Niet altijd het braafste en meest empathische mannetje van de klas willen zijn. Dit wordt ongeloofwardig.
Ik moet er niet aan denken wat voor toestand het daar is....quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Nu vraag ik me af, zijn er al reporters op dat eiland dan? Of zitten die jongeren te twitteren terwijl ze achterna gezeten worden door een schutter?Ik bedoel, hoe weet de pers dat er 4 doden zijn.
Ik zit er net aan te denkenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:04 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken wat voor toestand het daar is....
Crap. Geen beveiliging aanwezig? Aangezien er een terreur eenheid op af is gestuurd.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:04 schreef One_of_the_few het volgende:
Schietpartij nog steeds gaande aldus cnn
Een beetje meer ingetogenheid kan geen kwaad. Heb je de Poolse minister al gelezen op Twitter?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:04 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Dit is toch normaal, of zie je andere regeringsleiders die opeens gaan lopen huilen of schreeuwen, niks mis mee.
Bijeenkomst.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:05 schreef MouzurX het volgende:
Maar waarom zit je sowieso met 500+ op dat kleine eilandje?
Mullar Krekar is het meest waarschijnlijk nu.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:05 schreef LXIV het volgende:
Maar wie hebben het nu gedaan? Bij 911 werd na een half uur al gemeldt dat Bin Laden het gedaan had (en dezelfde avond werden er al kruisraketten afgevuurd op Afghanistan).
1) De moslims
2) De Joden
3) Noorse Nationalisten (het is wél de Noorse PVDA die hier aangevallen wordt, altijd heel lief voor moslims geweest)
4) Anders...
Dit lijkt toch wel erg te komen van een extremistische beweging uit Noord-Europa.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:05 schreef LXIV het volgende:
Maar wie hebben het nu gedaan? Bij 911 werd na een half uur al gemeldt dat Bin Laden het gedaan had (en dezelfde avond werden er al kruisraketten afgevuurd op Afghanistan).
1) De moslims
2) De Joden
3) Noorse Nationalisten (het is wél de Noorse PVDA die hier aangevallen wordt, altijd heel lief voor moslims geweest)
4) Anders...
Dit dus.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:06 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Dit lijkt toch wel erg te komen van een extremistische beweging uit Noord-Europa.
Een team wat? Arrestatie team?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:05 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Er stond ergens dat er al een team onderweg was naar dat eiland?
Sommige twitterberichten zijn accuraat en betrouwbaar. Jammer dat er per correcte tweet duizend incorrecte tweets geplaatst worden.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:01 schreef Sokz het volgende:
[..]
Maar BBC / CNN zijn wack. Twitterberichten zijn nog correcter atm.
Gesteund zeker door de Joodse Lobby. Pleur op man met die alu-hoedjes speculatiesquote:
Schietpartij van iemand die als politie-agent verkleed was met een machinegeweer op een jongerenkamp van de Labour Party, vier doden en vijf gewonden, nog steeds gaande.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:07 schreef Swomp het volgende:
Ho, ik lees hier iets van schietpartij op een eiland ? Wat is er allemaal gaande ????
nee, hij had het over het voetbalteam vd tegenpartijquote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Een team wat? Arrestatie team?
Ik mag hopen dat dat toch het eerste was dat ze die kant opgestuurd hebben.
Kut. Vond het al vreemd dat ze het hadden over mensen in gebouwen en dat ze niet meteen naar binnen gingen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:06 schreef Frutsel het volgende:
NRK Journalist o[ CNN:
More dead in buildings, deathtoll will rise - Police say a lot of dead people in buildings
Anti-terreureenheid.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Waarom zou dit onwaarschijnlijker zijn dan alle andere verklaringen?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:07 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Gesteund zeker door de Joodse Lobby. Pleur op man met die alu-hoedjes speculaties
Ik zou eerder denken aan een counterrretorisme team.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Probeer er tenminste 1 snack bij te bestellen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:08 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik ga 's een goeie friet oorlog halen.
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:08 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik ga 's een goeie friet oorlog halen.
misschien hebben de navy seals nog tijd, die weten raad met leipe rukkertjesquote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:08 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Ik zou eerder denken aan een counterrretorisme team.
Omdat er nog niks te verklaren valt? Omdat er nog geen groep zich verantwoordelijk heeft gemeld?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:08 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Waarom zou dit onwaarschijnlijker zijn dan alle andere verklaringen?
Mooi.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:08 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Je neus reikt verder dan de realiteit schijnbaar.
Straffe beschuldiging van je.
Dus kom maar op met bronnen waarmee je je hersenspinsel kan bewijzen.
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dank! En in bnw past het prima, dus crossposten daar kan altijd.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Geen borrel nee... maar goed.. ik zal er niet meer op doorgaan. Mensen vinden het vervelend.
Morgen ja. Vandaag de oud-premier.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:09 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Die minister president moest wel overduidelijk dood. Want op dat jongerenkamp zou hij een toespraak houden.
Als hij zichzelf nog niet gedood heeft wat de meeste schutters doen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:09 schreef G.R.S. het volgende:
Je zou toch denken dat de schutter al is opgepakt/gedood?
Hij zal zelfmoord plegen of al hebben gepleegd.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:09 schreef G.R.S. het volgende:
Idd, waarop ruimen ze die niet op vanuit een army helicopter?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:09 schreef G.R.S. het volgende:
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:09 schreef Poepoog het volgende:
explosie in oslo
Kunnen de Aluhoedjes hier verder gaan
Dit is niet het werk van "iemand", dit is het werk van een georganiseerde groep.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:45 schreef alpeko het volgende:
Hier ook nog maar even: Gelet op de schietpartij ben ik toch geneigd te denken dat iemand zich richt op de Arbeiderspartij of op Stoltenberg. Dat is niet de gebruikelijke werkwijze van Al Qaida, dat ze zich richten op iets specifieks.Of heb ik dat mis?
Dat is een beetje de essentie van Twitter.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:10 schreef Roguee het volgende:
Komt veel langs op twitter, onduidelijk wat waar en wat niet waar is.
En toch ben ik er blij mee, zoveel sneller dan oa het journaal.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:10 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Dat is een beetje de essentie van Twitter.
Internetquote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:10 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Dat is een beetje de essentie van Twitter.
700 mensen op dat eiland wat vol met bomen staat. Good luck om dan de schutter vanuit een helikopter te vinden EN te raken.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:10 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Idd, waarop ruimen ze die niet op vanuit een army helicopter?
Dat zeker.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:11 schreef Roguee het volgende:
[..]
En toch ben ik er blij mee, zoveel sneller dan oa het journaal.
Eens, ik bedoelde ook meer iets/iemand (meervoud mogelijk).quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:10 schreef roelofjan het volgende:
[..]
Dit is niet het werk van "iemand", dit is het werk van een georganiseerde groep.
Idd, het zal wel binnen nu en een half uur bekend worden gemaakt, hoop ik.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:09 schreef Infection het volgende:
[..]
Als hij zichzelf nog niet gedood heeft wat de meeste schutters doen.
quote:One man is arrested at Utøya where the Labour PArty Youth Camp was being held. #whys #osloexpl
En waarom hoop jij dat zo?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:11 schreef eight het volgende:
Ik hoop toch zo dat dit het werk van Libië is
quote:
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:10 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Flikker toch op man, ik spreek alleen een niet al te onwaarschijnlijk vermoeden uit.
Nederland 1, 2 en 3 besteden er zelfs helemaal geen aandacht aan. Net wel (live-?)beelden van de begrafenis van één of andere cabaretier.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:11 schreef Roguee het volgende:
[..]
Ontkracht die berichten dan.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Goh... er wordt hier volop gewezen in de richting van de enge moslims ... ga daar eens wat van zeggen moraal ridder.
Heeft Freek de Jonge zich eindelijk doodgezopen?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:12 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:
[..]
Nederland 1, 2 en 3 besteden er zelfs helemaal geen aandacht aan. Net wel (live-?)beelden van de begrafenis van één of andere cabaretier.
Nld 1 heeft extra nieuwsuitzendingen vanavond.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:12 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:
[..]
Nederland 1, 2 en 3 besteden er zelfs helemaal geen aandacht aan. Net wel (live-?)beelden van de begrafenis van één of andere cabaretier.
NED 1 19:20 uitzendingquote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:12 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:13 schreef MouzurX het volgende:
Er wordt gemeld dat de man nu is opgepakt, weet niet of hij nog leeft of dood is.
Ik heb het toch over een extremistische beweging (Noorse nationalisten)? Waarom haal je in godsnaam de VS en zionisten erbij?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
![]()
Welk vermoeden dan? Dat er een héél groot complot achter zit, dat de US en de Zionisten er achter zitten?
Een dode man oppakken.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:13 schreef MouzurX het volgende:
Er wordt gemeld dat de man nu is opgepakt, weet niet of hij nog leeft of dood is.
Ja dan leeft hij natuurlijk nog.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:13 schreef MouzurX het volgende:
wat denk jezelfquote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:13 schreef MouzurX het volgende:
Van de grond ja.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:14 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Doden worden meestal niet opgepakt
Weet'ie eindelijk of er leven na de dood is.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:13 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Heeft Freek de Jonge zich eindelijk doodgezopen?
En dan voor eeuwig gokken naar het motief?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:14 schreef Infection het volgende:
Sowieso 'terroristen' oppakken.
Gewoon gelijk afknallen.
Dat hij opgepakt is... en dus dat hij niet dood isquote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:14 schreef MouzurX het volgende:
Hoe moet ik anders "in custody" vertalen.
Oud-Hollands "in verzekerde bewaring gesteld" of iets dergelijksquote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:14 schreef MouzurX het volgende:
Hoe moet ik anders "in custody" vertalen.
Die zin is al faal.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:15 schreef MouzurX het volgende:
"**** now saying the man in Utoya is in custody - not clear whether alive or dead"
Waarom niet? Zo denken alu-hoedjes dragers toch? Achter alles wat zoekenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:14 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Ik heb het toch over een extremistische beweging (Noorse nationalisten)? Waarom haal je in godsnaam de VS en zionisten erbij?
Precies.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:14 schreef Infection het volgende:
Gewoon gelijk afknallen.
Doet niks af van het feit dat iedereen hier wel snapt wat er mee wordt bedoeld.quote:
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:15 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:
[..]
Precies.Voor je 't weet verschaffen ze je ongevraagd informatie.
In before: "de nabestaanden en eigenlijk het hele land hebben recht op anwoorden"quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:15 schreef UbiDubiumIbiLibertas het volgende:
[..]
Precies.Voor je 't weet verschaffen ze je ongevraagd informatie.
Aan de hand van zijn identiteit valt dat vaak wel vast te stellen. Hij zal sowieso niet in zijn eentje geopereerd hebben. Onderhandellen met terroristen is gewoon zwaar kansloos.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:15 schreef Ulpianus het volgende:
[..]
En dan voor eeuwig gokken naar het motief?
Ik draai het om... waaruit maak jij op dat er moslims achter zitten? Is de aanslag al opgeëist?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:13 schreef Pallas-Athene het volgende:
[..]
Ontkracht die berichten dan.
En kom met bronnen en bewijzen aan dat dat niet zo is.
Dan zullen mensen je misschien eens serieus nemen.
Wat maakt snelheid uit als de berichtgeving onbetrouwbaar is?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:11 schreef Roguee het volgende:
[..]
Ga je nu anderen woorden in de mond leggen? Wat hij niet zegt kun je hem moeilijk wel verwijten.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Waarom niet? Zo denken alu-hoedjes dragers toch? Achter alles wat zoeken
Beetje veel eer voor hem.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:14 schreef Infection het volgende:
Gewoon gelijk afknallen.
Je moet ook niet alles vertalen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:16 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Doet niks af van het feit dat iedereen hier wel snapt wat er mee wordt bedoeld.
Erwin houdt het liever eenvoudig.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:16 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ga je nu anderen woorden in de mond leggen?
Met chippies erbij live verslagen volgenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:16 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Wat maakt snelheid uit als de berichtgeving onbetrouwbaar is?
Wth.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:17 schreef One_of_the_few het volgende:
Opgepakte man zou hebben gezegd dat 'socialsime altijd al gevaarlijk is geweest'. Volgens reuters.
Jij zoekt er toch een complot van moslims tegen het Westen achter? Of niet? Aluhoedjequote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jij vertaalde het in het NL als opgepakt en dat is gewoon levend.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:16 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Doet niks af van het feit dat iedereen hier wel snapt wat er mee wordt bedoeld.
Wat is je probleem? Velen hier hebben het over moslims en als ik het over Noorse nationalisten heb, draag ik een alu-hoedje? Rare vent.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Want iedereen die een andere kijk heeft op iets dan de massa is natuurlijk gelijk een ''alu-hoedje''.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kan een moslim zijn geweest. Eentje uit Afghanistan die tegen de communisten heeft gevochten.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:17 schreef One_of_the_few het volgende:
Opgepakte man zou hebben gezegd dat 'socialsime altijd al gevaarlijk is geweest'. Volgens reuters.
Omdat niet alles onbetrouwbaar is.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:16 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Wat maakt snelheid uit als de berichtgeving onbetrouwbaar is?
quote:6.09pm: NRK is reporting that an unknown group called "Helpers of the Global Jihad" have posted a message that this is only the beginning of the reaction to Norwegian periodicals publishing the Muhammed cartoons, according to Andrew Boyle, a journalist in Norway.
twitter:felix85 twitterde op vrijdag 22-07-2011 om 19:16:49Ten people have been admitted to Oslo University Hospital following the Oslo blast, most seriously injured - reuters reageer retweet
Ik denk dat je door de war wordt gehaald met een andere user die beweerde dat dit weleens een staged aanslag vanuit de NAVO zou kunnen zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:14 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Ik heb het toch over een extremistische beweging (Noorse nationalisten)? Waarom haal je in godsnaam de VS en zionisten erbij?
Ach ja ik kan ook zo 4 namen opnoemen, en dat dan een beweging noemen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:18 schreef Nick-GizMo het volgende:
Helpers of the Global Jihad
Weer een nieuwe beweging?
Wilders helpt het je hopenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kan een moslim zijn geweest. Eentje uit Afghanistan die tegen de communisten heeft gevochten.
Fake.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:19 schreef Thomas B. het volgende:
Is dat filmpje van die tweede explosie nou fake of niet? NRC heeft het ook op haar liveblog gepost.
Nee, achter elke muur denken dat er een complot zit, hoe simpel ben je dan?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:17 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Erwin houdt het liever eenvoudig.
Het gaat erom dat jij bijna alles uitsluit.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:19 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, achter elke muur denken dat er een complot zit, hoe simpel ben je dan?
Dat maak jij er van.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 19:19 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nee, achter elke muur denken dat er een complot zit, hoe simpel ben je dan?
twitter:AlanFisher twitterde op vrijdag 22-07-2011 om 19:16:13#Norway police official tells a news conference authorities had little idea of the reasons for the attack.… (cont) http://deck.ly/~JcFe5 reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |