quote:1723: Oslo journalist Hans Torgersen tells the BBC there have been reports that a gunman dressed as a policeman has attacked a Labour Party youth camp at an island just outside of Oslo.
#BBC
Dat jij de telegraaf site nog bezoektquote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:28 schreef ETA het volgende:
Telegraaf heeft geen idee hoe het nieuws te brengen.
"Wat zullen we doen jongens? Paniek? Explosie? Aanslag? Ravage? ach doe ze allemaal maar."
[ afbeelding ]
Wat moet het toch makkelijk zijn om zo zwart-wit te kunnen denken.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:28 schreef Jalu het volgende:
[..]
Geloven dat terrorisme andere motivaties kent dan pure afgunst...
Al met al heb je ongelijk.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:28 schreef Jalu het volgende:
[..]
Geloven dat terrorisme andere motivaties kent dan pure afgunst...
Excuses.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:25 schreef NoVaRaGnA het volgende:
[..]
Is dat tongetje niet wat misplaats?
8 jaar na de illegale Irak-oorlog nog niet weten dat die oorlog fout was en niet om zelfverdediging ging is pas domquote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:29 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dit soort post blinken inderdaad uit van intelligentie.
Ik mis de witte chocoladeletters op zwarte achtergrond nog. Of is de verantwoordelijke daarvoor op vakantie?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:28 schreef ETA het volgende:
Telegraaf heeft geen idee hoe het nieuws te brengen.
"Wat zullen we doen jongens? Paniek? Explosie? Aanslag? Ravage? ach doe ze allemaal maar."
[ afbeelding ]
Dit siert je en past overigens beter bij je leeftijd.quote:
Waarom? Als ik een buurman had die zou denken als een terrorist dan zou hij het recht hebben om mijn huis op te blazen als ik een dikkere slee voor de deur zou hebben als hij.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Al met al heb je ongelijk.
Ik maak me zorgen om je buurman als hij een dikkere slee voor de deur zet als jij. Ja.²
Die oorlog was misschien fout, een rechtvaardiging voor terrorisme was/is het in ieder geval nog steeds niet.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:30 schreef fokker2012 het volgende:
[..]
8 jaar na de illegale Irak-oorlog nog niet weten dat die oorlog fout was en niet om zelfverdediging ging is pas dom
Dit is inderdaad je mening. Echter: ik kan hem niet beamen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:32 schreef Jalu het volgende:
[..]
Waarom? Als ik een buurman had die zou denken als een terrorist dan zou hij het recht hebben om mijn huis op te blazen als ik een dikkere slee voor de deur zou hebben als hij.
heh?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:33 schreef Jalu het volgende:
[..]
Die oorlog was misschien fout, een rechtvaardiging voor terrorisme was/is het in ieder geval nog steeds niet.
Is er al bevestigd dat er een connectie is? Wel echt bizar dit....quote:
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:33 schreef Jalu het volgende:
[..]
Die oorlog was misschien fout, een rechtvaardiging voor terrorisme was/is het in ieder geval nog steeds niet.
Ik prijs me in ieder geval dolgelukkig dat jij mijn buurman niet bent...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit is inderdaad je mening. Echter: ik kan hem niet beamen.²
oelalaquote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:34 schreef Absurditeit het volgende:
Ff tussendoor: je moet de chicks in Noorwegen zeker niet onderschatten.
[ afbeelding ]
Die buikquote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:34 schreef Absurditeit het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.nu.nl/buitenla(...)eidsgebouw-oslo.htmlquote:Schietpartij
Ook heeft er een persoon in politieuniform geschoten tijdens een bijeenkomst van de jongerenorganisatie van de Noorse regeringspartij de Arbeiderpartiet. Dit heeft premier Stoltenberg tegenover tv-zender TV2 bevestigd.
Stoltenberg, die lid is van die partij, was aanwezig op het kamp in Utøya, even buiten Oslo. Over eventuele slachtoffers is nog niets bekend.
quote:Dagbladet's team says that the traffic is stuck on the way out.
A source sent the following message to Dagbladet for a few minutes ago: "The shooting is still ongoing, and we have to run from place to place."
Paramedics waiting to move into the area. Around 18.20 they were told not to go further, because there are still shot on the island.
Die oorlog was fout, niet "misschien" fout.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:33 schreef Jalu het volgende:
er is nog helemaal niets bevestigd op dit momentquote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Andere topic gesloten.
[..]
Is er al bevestigd dat er een connectie is? Wel echt bizar dit....
Op die moment worden die 'chicks' van je dus afgelslacht op een zomerkamp even verderop van Oslo door een 2e aanslag. Waar al 3 doden zijn gevallen. Dus even ontopic aub.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:34 schreef Absurditeit het volgende:
[ afbeelding ]
Nu leef ik opeens wel mee..quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:34 schreef Absurditeit het volgende:
[ afbeelding ]
Staat totaal los van elkaar.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Op die moment worden die 'chicks' van je dus afgelslacht op een zomerkamp even verderop van Oslo door een 2e aanslag. Waar al 3 doden zijn gevallen. Dus even ontopic aub.
Dat we een heel open veiligheidsbeleid hebben mbt politici, en dat er in de afgelopen jaren een aantal politici in Nederland vermoord zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:35 schreef G.R.S. het volgende:
Wat zeiden ze nou over Nederland? Ik luisterde half
Een aantal?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:36 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Dat we een heel open veiligheidsbeleid hebben mbt politici, en dat er in de afgelopen jaren een aantal politici in Nederland vermoord zijn.
Omgeving van Oslo:quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Welke plek (stad) is die shooting nu? Ook in Oslo?
Omdat ik een buurman met een dikkere bolide juist niet afschiet? Behoor jij wel tot de mensachtigen?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:34 schreef Jalu het volgende:
[..]
[..]
Ik prijs me in ieder geval dolgelukkig dat jij mijn buurman niet bent...
Ahh, oke! Thanks!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:36 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Dat we een heel open veiligheidsbeleid hebben mbt politici, en dat er in de afgelopen jaren een aantal politici in Nederland vermoord zijn.
Op Utøya. Een eiland bij Oslo.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat was in 2002, bijna 10 jaar geleden. Beetje wazig maar ach. (En dat was er één.)quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:36 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Nee in Utøya, bij een meeting van de Labourparty van de premier.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nog niet zeker, maar het zou gaan om een zomerkamp waar een deze dagen ook een minister zou arriveren... Bovendien zijn beide topics nu dus gemerged in 1 door de mods. dus die gaan er ook vanuit dat er een connectie is.quote:
Jouw wereldbeeld heeft echt niets met de realiteit te maken, eh?quote:
Ik denk niet dat FOK!-mods daar per se goed zicht op hebbenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nog niet zeker, maar het zou gaan om een zomerkamp waar een deze dagen ook een minister zou arriveren... Bovendien zijn beide topics nu dus gemerged in 1 door de mods. dus die gaan er ook vanuit dat er een connectie is.
Ik kon me er ook maar 1 bedenken, maar de man sprak in meervoud.quote:
De MP.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nog niet zeker, maar het zou gaan om een zomerkamp waar een deze dagen ook een minister zou arriveren... Bovendien zijn beide topics nu dus gemerged in 1 door de mods. dus die gaan er ook vanuit dat er een connectie is.
Is die shooting op dit moment nog bezig dan?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
nrc liveblogquote:18.31u: Voor de mensen die net dit liveblog binnenvallen. Bij een jongerenkamp van de partij van premier Stoltenberg zijn schotengelost, na de bomexplosie in het centrum van Oslo. Oorspronkelijk had Stoltenberg voor vandaag een bezoek gepland aan dit kamp.
Maar Stoltenberg was toch in de buurt van de bomaanslag?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee in Utøya, bij een meeting van de Labourparty van de premier.
Vroeger, voordat er talloze aanslagen in de westerse wereld werden gepleegd uit naam van de islam, was ik heel openminded tegenover alle religies. Nu niet meer, één religie heeft zich helaas de laatste 20 jaar vooral van een heel duistere kant laten zien. Maar je moet begrip kunnen hebben voor terroristische aanslagen maar enig cynisme tegen de religie die in zijn eentje voor het meeste religieus geweld staat maakt jezelf gelijk een terrorist?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:36 schreef fokker2012 het volgende:
[..]
Die oorlog was fout, niet "misschien" fout.
Jij praat staatsterrorisme goed, kijk in de spiegel, dan zie je een terrorist.
Het zou wat zijn als twee verschillende groeperingen toevallig op dezelfde dag een aanslag op de MP hebben gepland.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:38 schreef speknek het volgende:
Labour Party dus duidelijk het doel en dan ook de PM... Toch Mullah Krekar?
hij zou er heen gaan wanneer was niet bekendquote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:39 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar Stoltenberg was toch in de buurt van de bomaanslag?
Ik bedoel dat die meid nog steeds even mooi (of lelijk) is. Al zouden ze nu met tanks Oslo binnenrijden en de stad bombarderen vanuit de lucht.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Holy crap, stel je voor dat je je daar moet verstoppen voor een schutter.... Ijskoude rillingen op dit moment.quote:
Nee, omdat jij aangeeft het te zullen begrijpen als mijn buurman dat wél zou doen...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:37 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Omdat ik een buurman met een dikkere bolide juist niet afschiet? Behoor jij wel tot de mensachtigen?²
Als het idd. een zomerkamp van dezelfde politieke partij is lijkt het toch op een connectie.quote:
Zijn jullie niet intussen al zover afgedwaald dat je niet denkt van, wat heeft een buurman nog te maken met dit topic. Wel, ik kan het jullie vertellen. Niets.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:40 schreef Jalu het volgende:
[..]
Nee, omdat jij aangeeft het te zullen begrijpen als mijn buurman dat wél zou doen...
Ik zou (laf als ik ben) spelen dat ik dood ben. Schijnt ook tijdens de massamoorden in Rwanda te hebben gewerkt (voor sommigen dan).quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Holy crap, stel je voor dat je je daar moet verstoppen voor een schutter.... Ijskoude rillingen op dit moment.
Ik vroeg waarom die over de shooting werd gesloten (persoonlijk vind ik het handiger als je twee topics hebt over deze twee incidenten, dan eentje over twee incidenten). Nu zit alles een beetje rommelig door elkaar.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:38 schreef Neroje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat FOK!-mods daar per se goed zicht op hebben
quote:Mod sp3c zei:
als het twee ongerelateerde incidenten blijken te zijn dan mag er best een apart topic voor maar dat lijkt me niet echt waarschijnlijk
Bomaanslag in Oslo! #3: twee doden bevestigdquote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:41 schreef eight het volgende:
[..]
Als het idd. een zomerkamp van dezelfde politieke partij is lijkt het toch op een connectie.
Je hebt gelijk. Mea culpa.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zijn jullie niet intussen al zover afgedwaald dat je niet denkt van, wat heeft een buurman nog te maken met dit topic. Wel, ik kan het jullie vertellen. Niets.
Inderdaad, niet normaal meer.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:39 schreef Jalu het volgende:
[..]
Vroeger, voordat er talloze aanslagen in de westerse wereld werden gepleegd uit naam van de islam, was ik heel openminded tegenover alle religies. Nu niet meer, één religie heeft zich helaas de laatste 20 jaar vooral van een heel duistere kant laten zien. Maar je moet begrip kunnen hebben voor terroristische aanslagen maar enig cynisme tegen de religie die in zijn eentje voor het meeste religieus geweld staat maakt jezelf gelijk een terrorist?
Grapjurk.
GB / Frankrijk dan niet logischer zijn?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:40 schreef jorienvdherik het volgende:
Bizar dit.... Aanslag gepleegd door Libie?
Zwemmenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Holy crap, stel je voor dat je je daar moet verstoppen voor een schutter.... Ijskoude rillingen op dit moment.
Nee. Dat verwachten ze.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:41 schreef SHERMAN het volgende:
Zou
[..]
GB / Frankrijk dan niet logischer zijn?
Doet hij altijd bij aanslagen (of ernstige rampen).quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Een statement van Ban Ki-Moon over deze zaak?
Niet uit afgunst, wel als je zijn vrouw hebt verkracht.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:40 schreef Jalu het volgende:
[..]
Nee, omdat jij aangeeft het te zullen begrijpen als mijn buurman dat wél zou doen...
*slik*twitter:jeffemanuel twitterde op vrijdag 22-07-2011 om 18:29:12MT @nsfinch: 14-year-old tells mother campers tried to swim to mainland to escape shooter http://bit.ly/qz5BUA reageer retweet
quote:BREAKING. At least four people killed in Utöya shooting in Norway.- Norwegian journalist on Sky News
Schijnt dat sommige jongeren dat idd gedaan hebben...quote:
Hoezo? Elke NAVO lid is dan doelwit.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:41 schreef SHERMAN het volgende:
Zou
[..]
GB / Frankrijk dan niet logischer zijn?
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:41 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Inderdaad, niet normaal meer.
Aanslagen op abortusklinieken, artsen een shotgun in het gezicht geven, ziekenhuizen afbranden, complete zelfmoordsektes.. En in Europa een beetje rellen en burgers opblazen in Ierland en Spanje..
Kutchristenen.
twitter:UN1973 twitterde op vrijdag 22-07-2011 om 18:41:48NRK: Witness near Utøya: Still shooting. Swimmers picked up by boats. #osloexpl reageer retweet
Het is min of meer verontrustend dat er staat 'tried to'. Het lijkt er nu op dat dat niet is gelukt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:42 schreef Tauchmeister het volgende:
*slik*twitter:jeffemanuel twitterde op vrijdag 22-07-2011 om 18:29:12MT @nsfinch: 14-year-old tells mother campers tried to swim to mainland to escape shooter http://bit.ly/qz5BUA reageer retweet
Ik las 14 jarige moeder. Gelukkig niet.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:42 schreef Tauchmeister het volgende:
Het kan ook als bangmakerij gebruikt worden.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:43 schreef G.R.S. het volgende:
Kan me niet voorstellen dat ze zich puur hebben gericht op de MP. Als dat zo was, dan hadden ze wel gewacht totdat hij in zijn kantoor zat oid. Het is gewoon te rommelig
Hoe weten ze dan al dat er 4 doden zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 18:43 schreef kLowJow het volgende:
Anti-tereur eenheid onderweg naar zomerkamp.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |