lekker onderbouwd weer, ik praat nu in de toekomende tijd waarin Gadhaffi verslagen is en Heel libië platgbombardeerd is,quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ghaddafi had gewoon naar zijn volk kunnen luisteren, maar hij wilde er een oorlog van maken. Het is allemaal zijn schuld.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:39 schreef Hockeystick het volgende:
< ... >
Heel Libië interesseert me niets maar de manier waarop wij een land mee helpen kapot te laten gaan is niet mijn stijl, hoop dat all pro-rebellen supporters hier wat extra zullen sparen want volgend jaar zal je moeten dokken voor giro 555 voor het volk van libië, ik zeg laat ze lekker sterven en verrotten.
Ik quote me over een jaar weer en lach me een vierkant als ik al die zielige verhalen over libie moet horen wat voor klote land het is geworden.
Precies wat je zegt. "beschuldigd", "beweerd". Dat zal eerst nog moeten blijken.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:10 schreef Hockeystick het volgende:
Libië heeft de NAVO vandaag beschuldigd van een bloedbad. Door een bombardement op een dorp ten oosten van Tripoli zouden zeker 85 mensen zijn omgekomen, onder wie 32 kinderen. De NAVO onderzoekt de claim.
Woordvoerder Mussa Ibrahim van het regime maakte melding van de beschuldiging. Westerse gevechtsvliegtuigen zouden gisteravond laat drie bommen hebben laten vallen in het dorp Majer. 'Veel bewoners renden naar de getroffen huizen om te proberen hun geliefden te redden. Toen sloegen nog eens drie bommen in', zei Ibrahim.
Er wordt beweerd dat er 33 kinderen, 32 vrouwen en 20 mannen uit twaalf families zijn gedood. De Libische televisie toonde beelden vanuit een ziekenhuis van onder meer enkele dode kinderen.
Onderzoek naar burgers
Volgens de NAVO ging het om een boerderij bij het dorp Majar waarvan twee loodsen werden gebruikt door het leger voor de opslag van wapens. [b]'Het was een legitiem doelwit', aldus de woordvoerder. 'Maar wij nemen de beschuldigingen ernstig en onderzoeken ze. Tot dan onthouden we ons van speculaties.'[/b]
Hahahaha MOOI!
Jij praat niet in de tijd dat Gadaffi verslagen is. Jij praat Gadaffi na!!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:52 schreef Hockeystick het volgende:
[..]
lekker onderbouwd weer, ik praat nu in de toekomende tijd waarin Gadhaffi verslagen is en Heel libië platgbombardeerd is,
geen infrastructuur meer,
geen drinkwater,
geen electriciteitsnet,
geen geld,
geen zorg,
geen olie meer want die moeten ze verkopen om de schuld bij het IMF en wereldbank af te betalen..
Hahaha prachtig Libië wordt een somalië van Noord-Afrika,love it
En waarom love jij dat dan trouwens?? Stel dat het zo gaat worden, waarom vind jij dat dan zo leuk vraag ik me af? En niet alleen leuk, je HOUDT er zelfs van?!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:52 schreef Hockeystick het volgende:
[..]
lekker onderbouwd weer, ik praat nu in de toekomende tijd waarin Gadhaffi verslagen is en Heel libië platgbombardeerd is,
geen infrastructuur meer,
geen drinkwater,
geen electriciteitsnet,
geen geld,
geen zorg,
geen olie meer want die moeten ze verkopen om de schuld bij het IMF en wereldbank af te betalen..
Hahaha prachtig Libië wordt een somalië van Noord-Afrika,love it
Gadaffi was echt niet zelf opgehouden met mensen vermoorden. Dat doet hij immers al 42 jaar en in zijn ogen is dat gerechtvaardigd. Daarbij waren de freedom fighters ook nooit gestopt met vechten dus het snel in de kiem smoren van deze situatie was echt niet aan de orde geweest hoor.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Erg ongenuanceerd van hockeystick, maar in essentie heeft hij gelijk. Libië was een welvarend land met goede voorzieningen, waar veruit de meerderheid van de bevolking tevreden was met de situatie. Door een minderheid die in opstand kwam werd het onrustig rondom Benghazi, waar het meerendeel van deze tegenstanders van het regime gevestigd is. naar aanleiding van de situatie in de buurlanden van Libië. Deze interne onlust was eenvoudig in de kiem te smoren door het regime met relatief weinig bledvergieten.
Door het ingrijpen in deze interne situatie heeft de internationale gemeenschap laten zien hoe incompetent ze zijn. Tienduizenden doden, een heel land in puin, dit was echt niet gebeurd zonder bemoeienis van het westen. Inderdaad zal straks als deze oorlog is afgelopen (iets dat misschien nog vele jaren duurt) het land weer opgebouwd moeten worden. DIt gaat honderden miljarden euro's kosten, bovendien zullen er nog jaren VN troepen nodig zijn om te voorkomen dat het land weer in burgeroorlog vervalt, want wat zijn die rebellen van plan met het land, en de grote meerderheid van de mensen die altijd achter het regime hebben gestaan, wat wacht die voor lot? Ik verwacht etnische zuiveringen,discriminatie en moordpartijen. Verder is het land teruggeworpen naar de middeleeuwen, wie gaat de heropbouw betalen en ho0e voorkom je dat het land broedplaats wordt van extremisme? Ik zie nu al weinig draagvlak binnen de westerse landen om hier straks nog wat van te maken. Men heeft zch grandioos vergist, ook al zal men dit nooit direct toegeven, later zal er in NL wel weer een parlementair onderzoek nodig zijn hoe we ons in deze vuile oorlog hebben laten rommelen.
Echt, deze bemoeienis is een historische vergissing met onoverzienbare gevolgen!
Ik denk dat het niet zoveel met incompetentie te maken heeft, ook al is die er natuurlijk wel. Het is immers een beproefd recept, het land is afhankelijk van buitenlandse leningen, dus lekker gehoorzaam, terwijl de behoorlijk opgeleide bevolking uiteindelijk voor de wederopbouw betaalt. Met een beetje olie is terugbetaling gegarandeerd. Dan gaat het geld niet meer naar het irrigeren van de woestijn, maar naar het herstel van het land. En er blijft natuurlijk flink wat aan de westerse strijkstok hangen, er zal flink geprivatiseerd worden, het wordt van een land met een redelijke levensstandaard voor iedereen een melkkoe met een sterk verbeterde levensstandaard voor een kleine minderheid.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Door het ingrijpen in deze interne situatie heeft de internationale gemeenschap laten zien hoe incompetent ze zijn. Tienduizenden doden, een heel land in puin, dit was echt niet gebeurd zonder bemoeienis van het westen. Inderdaad zal straks als deze oorlog is afgelopen (iets dat misschien nog vele jaren duurt) het land weer opgebouwd moeten worden. DIt gaat honderden miljarden euro's kosten, bovendien zullen er nog jaren VN troepen nodig zijn om te voorkomen dat het land weer in burgeroorlog vervalt, want wat zijn die rebellen van plan met het land, en de grote meerderheid van de mensen die altijd achter het regime hebben gestaan, wat wacht die voor lot? Ik verwacht etnische zuiveringen,discriminatie en moordpartijen. Verder is het land teruggeworpen naar de middeleeuwen, wie gaat de heropbouw betalen en ho0e voorkom je dat het land broedplaats wordt van extremisme? Ik zie nu al weinig draagvlak binnen de westerse landen om hier straks nog wat van te maken. Men heeft zch grandioos vergist, ook al zal men dit nooit direct toegeven, later zal er in NL wel weer een parlementair onderzoek nodig zijn hoe we ons in deze vuile oorlog hebben laten rommelen.
Sukkel. Je had deze moeten posten:quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:10 schreef Hockeystick het volgende:
Libië heeft de NAVO vandaag beschuldigd van een bloedbad. Door een bombardement op een dorp ten oosten van Tripoli zouden zeker 85 mensen zijn omgekomen, onder wie 32 kinderen. De NAVO onderzoekt de claim.
Woordvoerder Mussa Ibrahim van het regime maakte melding van de beschuldiging. Westerse gevechtsvliegtuigen zouden gisteravond laat drie bommen hebben laten vallen in het dorp Majer. 'Veel bewoners renden naar de getroffen huizen om te proberen hun geliefden te redden. Toen sloegen nog eens drie bommen in', zei Ibrahim.
Er wordt beweerd dat er 33 kinderen, 32 vrouwen en 20 mannen uit twaalf families zijn gedood. De Libische televisie toonde beelden vanuit een ziekenhuis van onder meer enkele dode kinderen.
Onderzoek naar burgers
Volgens de NAVO ging het om een boerderij bij het dorp Majar waarvan twee loodsen werden gebruikt door het leger voor de opslag van wapens. [b]'Het was een legitiem doelwit', aldus de woordvoerder. 'Maar wij nemen de beschuldigingen ernstig en onderzoeken ze. Tot dan onthouden we ons van speculaties.'[/b]
Hahahaha MOOI!
quote:Oproerkraaiers Londen krijgen steun van Kaddafi
De demonstranten in Londen en andere Engelse steden krijgen steun uit opmerkelijke hoek. Het Libische bewind heeft ze vandaag een hart onder de riem gestoken. Staatszender al-Jamahiryah liet weten trots te zijn op de Britse betogers en kondigde solidariteitsdemonstraties in het Noord-Afrikaanse land aan. Dat meldde de BBC.
Groot-Brittannië is een van de aanvoerders van een internationale militaire coalitie tegen de Libische leider Muammar Kaddafi. Eind maart week zijn vertrouweling, minister van Buitenlandse Zaken Moussa Koussa, uit naar Londen.
quote:Kaddafi: Cameron moet aftreden om vreedzame demonstraties
De Libische leider Moammar Kaddafi vindt dat door de 'gewelddadige onderdrukking van Britse demonstranten' premier David Cameron zijn legitimiteit heeft verloren en moet aftreden.
Een woordvoerder van de Libische regering zei dat politie in opdracht van de Britse overheid met geweld vreedzame demonstranten onderdrukt.
Ook De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad noemde de protesten vreedzaam. 'Welk land behandelt haar eigen volk zo?', aldus Ahmadinejad. 'Deze barbaarse behandeling van mensen, wier geduld op is vanwege armoede en discriminatie, is onacceptabel.'
Groot Brittannië was één van de eerste landen die de Iraanse onderdrukking van massale demonstraties in 2009 veroordeelde. Ook is het land is een van de aanvoerders van een internationale militaire coalitie tegen Kaddafi. Eind maart week zijn vertrouweling, minister van Buitenlandse Zaken Moussa Koussa, uit naar Londen
En zegt Ahmadinnedjan dan ook hetzelfde over Syrie?quote:
Nee, ook over Engeland:quote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En zegt Ahmadinnedjan dan ook hetzelfde over Syrie?
Luister eens asielzoeker, je zegt dat je een zoontje hebt en een libiesche man.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:29 schreef houda het volgende:
[..]
Jij praat niet in de tijd dat Gadaffi verslagen is. Jij praat Gadaffi na!!
Je liegtquote:
UN 1973 yup mandaten worden geweizigd een aangepast waar je bij staatquote:Op woensdag 10 augustus 2011 18:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dit is voor mij ook het eerste bericht over NATO-heli's
Helemaal niet. Volgens 1973 is alles toegestaan behalve een bezettingsmacht.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:02 schreef Hockeystick het volgende:
[..]
UN 1973 yup mandaten worden geweizigd een aangepast waar je bij staat
Kijk naar Spanje, die bombarderen we toch ook nietquote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:52 schreef sunny16947 het volgende:
Ik Wat te denken van de werkeloze jongeren, terwijl er op die 5 milj. inwoners zo'n 1,5 mlj. buitenlandse arbeiders zijn.
Je schrijft alinea 1 en in alinea 2 staat precies het tegenovergesteldequote:De oliemaatschappijen zullen gedwongen moeten worden de libiërs zelf een kans te geven.
Kijk eens naar Irak. De Irakezen staan werkeloos aan de kant, en Turkije vaart er wel bij. Druk bezig met Abu Dabi projecten, villawijken, met allemaal geïmporteerde turkse werknemers. En niet om de Irakezen (of libiërs) niet willen werken.
Lees anders even het mandaat nog even na, het is verboden een kant te kiezen in een gewapend conflict.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Helemaal niet. Volgens 1973 is alles toegestaan behalve een bezettingsmacht.
Snap ik wel. Maar van zijn buurland waar mensen uitgemoord worden zegt hij niets, de eikelquote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, ook over Engeland:
UK riots: Iran calls on UN to intervene over 'violent suppression'
In 1947 discrimineerde iedereen de ander, net zoals jij nu doet... met je 'asielzoeker'quote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:59 schreef Hockeystick het volgende:
[..]
Luister eens asielzoeker, je zegt dat je een zoontje hebt en een libiesche man.
Je woonde in Benzaghi.
Dus jij en je familie leefde al die tijd onder het regime van Kadhaffi, net als de meeste asielzoekers. blijkbaar goed anders leefde jij daar niet toch...voor een bepaalde tijd en ben je niet verhuisd dus zo erg vond je het al die tijd niet anders was je wel hier blijven wonen....
Er komen soort van protesten en jij vlucht net als de meeste asielzoekers..
Je zit hier veilig en begint opeens je gal te spuwen over Kadhaffi net als de meeste asielzoekers. omdat het "iedereen" tegen Kadhaffi is.
Nog even en je kan als expert worden geinterviewd worden door de NOS net als de meeste asielzoekers.
Dus scheid toch uit met je libie dit en libie dat, je hoopt gewoon op een positie binnen het nieuwe regime omdat eerst Kadhaffi alle baantjes uitdeelde.
in 1947 zat iedereen bij het verzet
1. De rebellen zijn burgers.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:13 schreef Hockeystick het volgende:
[..]
Lees anders even het mandaat nog even na, het is verboden een kant te kiezen in een gewapend conflict.
Het mandaat is opgesteld om burgers te beschermen, nu de Nato bommen op burgers gooit, communicatie doelen(media), en infrastructuur zijn ze te ver gegaan wat betreft het beschermen van de rebellen.
papier ben je zo dom of wat?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
1. De rebellen zijn burgers.
2. Als je Ghadafi het land uit moet bombarderen om de bevolking te beschermen moet je dat doen.
Zucht, als ik in 1940 had geleeft zou ik wat kritischer zijn geweest dan jullie, toen de joden werden gedeporteerd, Hitler zei joden zijn slecht via propaganda geloofde iedereen het,veel joden zijn vergast door hulp van het volk om ze in te laten stappen in de treinquote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
In 1947 discrimineerde iedereen de ander, net zoals jij nu doet... met je 'asielzoeker'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Als ik een inbreker met een honkbalknuppel mijn huis uit jaag ben ik niet plotseling een agent of militie.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:27 schreef Hockeystick het volgende:
Burgers zijn niet vechtende partijen,
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:56 schreef sp3c het volgende:
als je je bord leeg wil eten met een tandenstoker ben je ook langer bezig dan wanneer je het met fatsoenlijk bestek doet
Ben je boos??quote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:59 schreef Hockeystick het volgende:
[..]
Luister eens asielzoeker, je zegt dat je een zoontje hebt en een libiesche man.
Je woonde in Benzaghi.
Dus jij en je familie leefde al die tijd onder het regime van Kadhaffi, net als de meeste asielzoekers. blijkbaar goed anders leefde jij daar niet toch...voor een bepaalde tijd en ben je niet verhuisd dus zo erg vond je het al die tijd niet anders was je wel hier blijven wonen....
Er komen soort van protesten en jij vlucht net als de meeste asielzoekers..
Je zit hier veilig en begint opeens je gal te spuwen over Kadhaffi net als de meeste asielzoekers. omdat het "iedereen" tegen Kadhaffi is.
Nog even en je kan als expert worden geinterviewd worden door de NOS net als de meeste asielzoekers.
Dus scheid toch uit met je libie dit en libie dat, je hoopt gewoon op een positie binnen het nieuwe regime omdat eerst Kadhaffi alle baantjes uitdeelde.
in 1947 zat iedereen bij het verzet
Maart weet ik niet, maar in februari leek het zeker een kwestie van dagen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:53 schreef von_Preussen het volgende:
Toen ik in maart in dit topic kwam was iedereen er stellig van overtuigd dat Ghadaffi binnen enkele dagen weg zou zijn en werd ik uitgelachen omdat ik stelde dat het best nog wel eens wat langer zou duren.
Omdat hij kennelijk meer macht en steun heeft dan werd gedacht en omdat de NAVO nu eenmaal weinig op de grond kan uitrichten met luchtbombardementen alleen (ook al hebben ze nu semi-grondtroepen met helikopters).quote:Vraag, waarom is Ghadaffi nog steeds niet weg?
Jij weet wat er toen werd gedacht?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 07:18 schreef Monidique het volgende:
Omdat hij kennelijk meer macht en steun heeft dan werd gedacht en omdat de NAVO nu eenmaal weinig op de grond kan uitrichten met luchtbombardementen alleen (ook al hebben ze nu semi-grondtroepen met helikopters).
niet dan?quote:
Over welke massamoord hebben we het precies?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:36 schreef sp3c het volgende:
Ghadaffi was al slecht lang voor obama aan de macht kwam ... lang voordat Bush hem goed vond ook
jij bent degene die in propaganda geloofd om een massamoordenaar goed te praten
Er zijn er nog wel meer die hun lesje Goebbels niet geleerd hebben.quote:denk niet dat je in 1940 scherper was geweest dan wie dan ook
Mij niet hoor. Waar baseerde je dat op?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 07:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
Maart weet ik niet, maar in februari leek het zeker een kwestie van dagen.
Het is heel wat anders dan een no-flyzone, en ook dat is kennelijk niet genoeg.quote:Omdat hij kennelijk meer macht en steun heeft dan werd gedacht en omdat de NAVO nu eenmaal weinig op de grond kan uitrichten met luchtbombardementen alleen (ook al hebben ze nu semi-grondtroepen met helikopters).
Lockerbie om te beginnenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Over welke massamoord hebben we het precies?
ja dat blijktquote:[..]
Er zijn er nog wel meer die hun lesje Goebbels niet geleerd hebben.
Zo scherp ben je blijkbaar niet want in 1940 werden er nog geen joden gedeporteerd. En het waren ook Europese leiders als Sarkozy die de drijvende kracht waren achter een interventie, Obama en zijn regering was juist terughoudend. Scherp hoor.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:31 schreef Hockeystick het volgende:
[..]
Zucht, als ik in 1940 had geleeft zou ik wat kritischer zijn geweest dan jullie, toen de joden werden gedeporteerd, Hitler zei joden zijn slecht via propaganda geloofde iedereen het,veel joden zijn vergast door hulp van het volk om ze in te laten stappen in de trein
2011
Obama zegt Gadaffi is slecht, er worden heel veel bommen op Libiesche burgers gegooid, Jullie geloven obama en zijn propaganda, er zijn nu al heel veel Libische burgers om gekomen door bombardementen. ik ben krities en jij?
Ach wat schattig, daar ben je ook al ingetrapt.quote:
Precies.quote:ja dat blijkt
ow god, is dat ook al een zionistisch complot tegenwoordig??quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ach wat schattig, daar ben je ook al ingetrapt.
ja man!quote:[..]
Precies.
Het is in ieder geval de meest idiote bewezenverklaring sinds de Spaanse inquisitie een houtworm schuldig verklaarde aan blasfemie. De zaak stink van Washington tot aan kamp Zeist.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
ow god, is dat ook al een zionistisch complot tegenwoordig??
Zet wat kerels met jurk en bef achter een hoge tafel en laat ze gewichtig doen, en het volk denkt dat ze de waarheid spreken.quote:ja man!
Dat Khadaffi draait en liegt lijkt mij een open deur. Het verbijsterende is dat mensen ervan uitgaan dat de perception managers van het Pentagon e.d. wel de waarheid spreken. Als jij met Lockerbie aankomt om aan te tonen dat hij een massamoordenaar is dan heb je je als een klein kind in de luren laten leggen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:01 schreef sp3c het volgende:
ja kun je beter naar ghadaffi's propagandachefs luisteren
Ik reken eigenlijk nog wel op een verhaal over verkrachtte couveusebaby's om grondtroepen mogelijk te maken. Allicht geloof jij dat dan meteen. Je geloofde zeker ook in de WMD's in Irak of niet?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:17 schreef sp3c het volgende:
ok ok ik had het fout
Ghadaffi is een goeie gozer die door het Pentagon al 40 jaar lang door het Pentagon en alleen door het Pentagon van het ondergaan van de zon word beschuldigd!!
arme kerel
Jij trapt in de propaganda van The Monitor. Ghaddafi is lievquote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik reken eigenlijk nog wel op een verhaal over verkrachtte couveusebaby's om grondtroepen mogelijk te maken. Allicht geloof jij dat dan meteen. Je geloofde zeker ook in de WMD's in Irak of niet?
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik reken eigenlijk nog wel op een verhaal over verkrachtte couveusebaby's om grondtroepen mogelijk te maken. Allicht geloof jij dat dan meteen. Je geloofde zeker ook in de WMD's in Irak of niet?
quote:Zweedse politie bestormt Libische ambassade na bezetting
De Zweedse politie heeft vanmiddag de Libische ambassade in Stockholm bestormd omdat een kleine groep anti-Gaddafidemonstranten het gebouw al een paar uur bezet hielden. Het is nog niet duidelijk of er gewonden zijn gevallen.
De politie zei vanmiddag tegen persbureau AP dat vijf of zes mensen erin slaagden de ambassade rond elf uur vanochtend te bezetten. De demonstranten hingen de vlag van de Libische opstandelingen buiten bij de ambassade op en schilderden de deur van het gebouw met de kleuren van de opstandelingenvlag. Ook hingen de demonstranten een poster op met de tekst: “Wij plegen zelfmoord als jullie proberen binnen te komen.”
Volgens een woordvoerder van de politie in Stockholm was het vanmiddag nog steeds onduidelijk wat de betogers precies wilden bereiken. Een lid van een Libische organisatie in Zweden vertelde AP dat de vijf of zes demonstranten vluchtelingen zijn wiens verzoek om een verblijfsvergunning was afgewezen.
ik vond het al dan niet bestaan van die WMD's irrelevantquote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
typisch Hans van Baalenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:56 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
http://www.cbsnews.com/st(...)e/main20091151.shtml
edit: ah te laat
Dus je geloofde het en achteraf riep je dat het niet uitmaakte omdat er democracy and free markets gebracht moest worden?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vond het al dan niet bestaan van die WMD's irrelevant
het kon me niet schelen en ik riep van te voren dat je ze uberhaupt nooit zou vinden ongeacht of ze bestonden ... hier op fok!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus je geloofde het en achteraf riep je dat het niet uitmaakte omdat er democracy and free markets gebracht moest worden?
Dus als ze niet gevonden werden bestonden ze toch? Ik kan er niks anders van maken dan dat je er ook toen ingetrapt bent, net zoals je in Lockerbie getrapt bent.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
het kon me niet schelen en ik riep van te voren dat je ze uberhaupt nooit zou vinden ongeacht of ze bestonden ... hier op fok!
Nogal apart dat je dat zegt, aangezien ik juist stelling neem tegen de zwartwitweergave van de kwestie in Libië, en jij niet.quote:het is typisch dat figuren als jou er gelijk al dit soort dingen bij verzinnen als je het ergens niet met ze eens bent, de wereld is niet zou zwart/wit als je denkt
probeer de dingen eens van de andere kant te bekijken want de waarheid ligt meestal ergens in het midden
ja dat is omdat je alleen leest wat je wilt lezen zoals gewoonlijkquote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus als ze niet gevonden werden bestonden ze toch? Ik kan er niks anders van maken dan dat je er ook toen ingetrapt bent, net zoals je in Lockerbie getrapt bent.
nou ik ga hier geen welles/nietes met je spelenquote:[..]
Nogal apart dat je dat zegt, aangezien ik juist stelling neem tegen de zwartwitweergave van de kwestie in Libië, en jij niet.
Maar je trapte in de WMD-leugen, en je trapte in de Lockerbie-leugen, je noemt Khadaffi een massamoordenaar en dan ga je anderen verwijten dat ze propaganda geloven.... Moet gezegd, je hebt wel lef.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat is omdat je alleen leest wat je wilt lezen zoals gewoonlijk
nee de wapens zijn te eenvoudig te verbergen en/of te vernietigen om er een oorlog om te gaan voeren
Alleen je gelooft wel het beeld dat er van Khadaffi neergezet wordt door landen die Libië proberen te veroveren? Ik kan het geen sterk verhaal noemen.quote:nou ik ga hier geen welles/nietes met je spelen
lees anders ff terug want ik heb uberhaupt geen oordeel geveld over de kwestie in Libie
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar je trapte in de WMD-leugen, en je trapte in de Lockerbie-leugen, je noemt Khadaffi een massamoordenaar en dan ga je anderen verwijten dat ze propaganda geloven.... Moet gezegd, je hebt wel lef.
Je kunt er wel onderuit proberen te komen, maar je hebt die WMD-propaganda destijds kennelijk niet als leugen weten te ontmaskeren. Je houdt Khadaffi verantwoordelijk voor Lockerbie en noemt hem een massamoordenaar. Dan laat je je dus kennen als een vrij makkelijk propagandaslachtoffer en dan geeft het geen pas anderen daarvan te beschuldigen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
als je niet wilt lezen moet je het zelf maar weten ook, ik ga hier geen energie meer in steken
Ik dacht dit al eerder gehoord te hebben.quote:‘Troepen Gaddafi niet meer in staat aanvallen uit te voeren’
Libische opstandelingen maken het vredesgebaar in Bir-al-Ghanam, een stad ten westen van
Tripoli. Foto Reuters / Bob Strong
Door Pim van den Dool
Het leger van de Libische dictator Gaddafi is niet meer in staat om op grote schaal een “geloofwaardig offensief” in te zetten. Dat zegt de chef van de militaire operaties van de NAVO in Libië, de Canadees Charles Bouchard, in een interview met persbureau AFP.
Bouchard stelt dat de kracht en de wil van Gaddafi’s troepen steeds verder afneemt en dat de Libische leider steeds meer huurlingen moet inzetten om overeind te blijven:
“Er blijft nog altijd vraag naar steeds meer huurlingen, wat laat zien dat de sterkte van Gaddafi’s troepen blijft verminderen door onze acties, maar het laat ook zien dat hij te maken heeft met het uittreden van generaals, politieagenten en zelfs politieke vertrouwelingen.”
In het interview met AFP zegt Bouchard dat de NAVO succes boekt op de drie fronten die het Libische conflict momenteel telt. Volgens de NAVO-chef zijn er positieve veranderingen te zien bij de steden Brega en Misrata en in het Westelijk Gebergte, in de buurt van de grens met Tunesië.
Bouchard ging ook in op de beschuldiging van het Libische regime dat de NAVO afgelopen weekend bij een luchtaanval in de stad Zlitan 85 burgers zou hebben gedood. De hoge militair zegt tegen AFP dat bij de aanval een commandocentrum met huurlingen werd gebombardeerd en dat hij zeker weet dat er geen 85 burgers in het centrum aanwezig waren. Wel zegt hij niet uit te kunnen sluiten dat er enkele burgers in het getroffen centrum waren.
O, nou, mooi, dan kunnen we dus als NAVO beginnen met onderhandelingen en eens de resolutie naleven?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:24 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Ik dacht dit al eerder gehoord te hebben.
goed puntquote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:40 schreef Monidique het volgende:
[..]
O, nou, mooi, dan kunnen we dus als NAVO beginnen met onderhandelingen en eens de resolutie naleven?
Kan nog wel ff duren...twitter:STRATFOR twitterde op vrijdag 12-08-2011 om 16:56:06About 70 percent of Libyans in Tripoli still support Moammar Gadhafi, captured Libyan intelligence officer said 8/12 via @Reuters reageer retweet
Hoe betrouwbaar die info is betwijfel ik.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:57 schreef johnnylove het volgende:
Kan nog wel ff duren...twitter:STRATFOR twitterde op vrijdag 12-08-2011 om 16:56:06About 70 percent of Libyans in Tripoli still support Moammar Gadhafi, captured Libyan intelligence officer said 8/12 via @Reuters reageer retweet
Schat redelijk betrouwbaar ook al komt het via Reuters binnen. Vind Stratfor redelijk betrouwbaar met hun intel.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:59 schreef andre347 het volgende:
[..]
Hoe betrouwbaar die info is betwijfel ik.
Maar is die "intelligence officer" wel betrouwbaar?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 17:05 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Schat redelijk betrouwbaar ook al komt het via Reuters binnen. Vind Stratfor redelijk betrouwbaar met hun intel.
Kom op zeg, hoe komen ze in hemelsnaam aan 70%? Ze hebben een representatieve steekproef gehouden? Het is hoogstens een reële schatting van 1 persoon, niet heel waardevol.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 17:05 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Schat redelijk betrouwbaar ook al komt het via Reuters binnen. Vind Stratfor redelijk betrouwbaar met hun intel.
Al zou hij de waarheid vertellen dan nog is hij niet betrouwbaar. Dat is de hele taak van zo'n knakker.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 18:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar is die "intelligence officer" wel betrouwbaar?
Wat is dan de leugen over Lockerbie?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 18:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus als ze niet gevonden werden bestonden ze toch? Ik kan er niks anders van maken dan dat je er ook toen ingetrapt bent, net zoals je in Lockerbie getrapt bent.
[..]
Nogal apart dat je dat zegt, aangezien ik juist stelling neem tegen de zwartwitweergave van de kwestie in Libië, en jij niet.
Er worden regelmatig mensen ondervraagt in Tripoliquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 18:11 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Kom op zeg, hoe komen ze in hemelsnaam aan 70%? Ze hebben een representatieve steekproef gehouden?
Er zijn maar weinig dingen betrouwbaar in zo'n conflict.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 18:18 schreef waht het volgende:
[..]
Al zou hij de waarheid vertellen dan nog is hij niet betrouwbaar. Dat is de hele taak van zo'n knakker.
Zal in Tripoli waarschijnlijk ook niet extreem gaan veranderen die cijfers. Niet direct in ieder geval, en zeker niet zolang hij nog aan de macht is.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:57 schreef johnnylove het volgende:
quote:Libische leger en opstandelingen vechten om stad vlakbij Tripoli
Libische opstandelingen en troepen van het leger van Moammar Gaddafi vechten al de hele dag om de controle over de stad Gharyan, die zo’n 80 kilometer ten zuiden van hoofdstad Tripoli ligt.
Een opstandelingenwoordvoerder zei eerder vanmiddag tegen persbureau AP dat de rebellen de controle over Gharyan hadden veroverd en het centrum van de stad waren binnengetrokken. Een paar uur later braken er volgens de opstandelingen toch weer gevechten uit nadat Gaddafi’s leger versterkingen had aangeroepen en de aanval op de stad weer had heropend. De claims van de rebellen zijn niet door onafhankelijke bronnen bevestigd.
Gharyan is een strategisch belangrijke stad, want het ligt aan een belangrijke snelweg die rechtstreeks naar Tripoli leidt. De opstandelingen proberen Gharyan al weken te veroveren en werden daarbij ondersteund door de NAVO, die geregeld bombardementen uitvoerde op Gaddafi’s soldaten. Volgens rebellenwoordvoerder Gomma Ibrahim gaat het de opstandelingen dit keer lukken om Gharyan te veroveren. “We zullen de tiran ten val brengen en heel Libië bevrijden”, aldus Ibrahim tegen AP.
De situatie in Tripoli zelf wordt volgens de opstandelingen ondertussen steeds nijpender. Vanwege vermeende tekorten aan gas en elektriciteit zijn de afgelopen drie dagen volgens de rebellen 55 families de stad ontvlucht. Een van de vluchtelingen noemde de situatie in de hoofdstad volgens AP “gevaarlijk en beangstigend”.
Het zou wel humor zijn dat de NATO voor de verandering de beloofde democratie brengt, en dat Khadaffi dan verkozen wordt.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:09 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Ik denk dat het wel veilig is om aan te nemen dat men in Tripoli nog met de ruime meerderheid achter G staat. Zo'n meerderheid moet namelijk wel aanwezig zijn wil je de orde bewaren zonder het hele leger in de stad te stallen. Zelfs veiligheidsdiensten kunnen de boel niet handhaven als de meerderheid van de stad tegenwerkt.
Dus die 70% is zo gek nog niet. Dat overgewicht plus de steun van het daar nog heersende regime van G zorgt er wel voor dat die overige 30% stil blijft.
Maar het blijft gissen natuurlijk.
Nou, dat beschermen van de burgerbevolking lukt dus aardig,quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De situatie in Tripoli zelf wordt volgens de opstandelingen ondertussen steeds nijpender. Vanwege vermeende tekorten aan gas en elektriciteit zijn de afgelopen drie dagen volgens de rebellen 55 families de stad ontvlucht. Een van de vluchtelingen noemde de situatie in de hoofdstad volgens AP “gevaarlijk en beangstigend”.
Twitter ontploft zowatquote:‘Rebellen en troepen Gaddafi strijden om controle Zawiyah’
De Libische opstandelingen lijken steeds dichterbij hoofdstad Tripoli te komen. Persbureau Reuters en de rebellen zelf maakten vanavond melding van gevechten in de stad Zawiyah, die zo’n vijftig kilometer ten westen van Tripoli ligt.
Verslaggevers van Reuters schreven eerder vanavond dat er geweervuur en schermutselingen hoorbaar waren in Zawiyah. Ook zou de belangrijkste snelweg tussen het westelijk gelegen Zawiyah en de grens met Tunesië zijn geblokkeerd. Het regime van Gaddafi liet vanavond weten dat Zawiyah “absoluut” onder controle van het regeringsleger staat. Regeringswoordvoerder Moussa Ibrahim zei dat het regime een aanval van een kleine groep rebellen in korte tijd heeft weten af te slaan.
De opstandelingen beweerden later vanavond juist de stad te hebben betreden, maar zeiden tegen Reuters dat er nog wel altijd soldaten van Gaddafi in Zawiyah waren. Een rebellenwoordvoerder stelde dat zijn manschappen vooral op huurlingen van Gaddafi waren gestuit en dat die na een half uur vechten uit het stadscentrum zouden zijn verjaagd. Volgens de opstandelingen waren inwoners van de stad daarop feestend de straat op gegaan, hoewel hij zei dat nog niet geheel Zawiyah onder controle van de rebellen stond.
Ook gevechten rond Brega en strategische stad Gharyan
Elders aan het front gaan de gevechten tussen Gaddafi’s leger en de rebellen ook door. Een opstandelingenwoordvoerder vertelde persbureau AFP vanavond dat de rebellen belangrijke delen van de strategische oliestad Brega hebben veroverd. Zo zouden ze onder meer een fabriek in handen hebben gekregen die als belangrijke verdedigingslinie van Gaddafi’s leger gold. De berichten over de strijd in Brega zijn niet door onafhankelijke bronnen bevestigd.
Eerder vandaag maakten de rebellen al melding van een voortgaande strijd tussen hen en Gaddafi’s leger om de controle over de strategische stad Gharyan, die zo’n 80 kilometer ten zuiden van Tripoli ligt. Het was vanmiddag onduidelijk wie op dat moment de controle over Gharyan had.
Mooie foto!! Zo denken de meeste libiers er ook over!!quote:Op zondag 14 augustus 2011 09:33 schreef Cobra4 het volgende:
F-16 legt dankbetuiging Libiërs vast
DECIMOMANNU De zes F-16’s die voor de NAVO-operatie Unified Protector gestationeerd zijn op het Italiaanse eiland Sardinië, zien nog steeds toe op de naleving van het wapenembargo en de no-fly zone boven Libië. Daarnaast vergaren zij inlichtingen met hun sensoren.
Tijdens een van deze missies werden de vliegers geconfronteerd met een boodschap van Libiërs die vanuit de lucht waarneembaar was en die dankbaarheid aan de NAVO toont. De foto is ten westen van Misuratah genomen met een camera die onder de F-16 hangt. De vlieger die met zijn fotoverkenningspod deze opname nam, keek op toen hij op de grond in het groot TNX NATO (NAVO bedankt) zag staan. De Libische bevolking wilde op haar manier dank betuigen voor de hulp van het bondgenootschap.
[ afbeelding ]
Bron: www.defensie.nl
quote:Op zondag 14 augustus 2011 09:33 schreef Cobra4 het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jezus, wat een opzichtige propaganda,quote:Op zondag 14 augustus 2011 09:33 schreef Cobra4 het volgende:
DECIMOMANNU De zes F-16’s die voor de NAVO-operatie Unified Protector gestationeerd zijn op het Italiaanse eiland Sardinië, zien nog steeds toe op de naleving van het wapenembargo en de no-fly zone boven Libië. Daarnaast vergaren zij inlichtingen met hun sensoren.
Tijdens een van deze missies werden de vliegers geconfronteerd met een boodschap van Libiërs die vanuit de lucht waarneembaar was en die dankbaarheid aan de NAVO toont. De foto is ten westen van Misuratah genomen met een camera die onder de F-16 hangt. De vlieger die met zijn fotoverkenningspod deze opname nam, keek op toen hij op de grond in het groot TNX NATO (NAVO bedankt) zag staan. De Libische bevolking wilde op haar manier dank betuigen voor de hulp van het bondgenootschap.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 14 augustus 2011 11:19 schreef worldcrisis het volgende:
[..]Goh, vallen er serieus burgerslachtoffers? Wie had dat ooit kunnen bedenken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The problem is not the occupation, but how people deal with it.
De foto enzo is echt, maar al een maand of 2-3 oud. Ik snap niet dat ze het nu opeens gebruiken.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:41 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jezus, wat een opzichtige propaganda,.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |