abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100534127
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 23:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ghaddafi had gewoon naar zijn volk kunnen luisteren, maar hij wilde er een oorlog van maken. Het is allemaal zijn schuld.
lekker onderbouwd weer, ik praat nu in de toekomende tijd waarin Gadhaffi verslagen is en Heel libië platgbombardeerd is,
geen infrastructuur meer,
geen drinkwater,
geen electriciteitsnet,
geen geld,
geen zorg,
geen olie meer want die moeten ze verkopen om de schuld bij het IMF en wereldbank af te betalen..
Hahaha prachtig Libië wordt een somalië van Noord-Afrika,love it
pi_100534998
Libië heeft de NAVO vandaag beschuldigd van een bloedbad. Door een bombardement op een dorp ten oosten van Tripoli zouden zeker 85 mensen zijn omgekomen, onder wie 32 kinderen. De NAVO onderzoekt de claim.

Woordvoerder Mussa Ibrahim van het regime maakte melding van de beschuldiging. Westerse gevechtsvliegtuigen zouden gisteravond laat drie bommen hebben laten vallen in het dorp Majer. 'Veel bewoners renden naar de getroffen huizen om te proberen hun geliefden te redden. Toen sloegen nog eens drie bommen in', zei Ibrahim.

Er wordt beweerd dat er 33 kinderen, 32 vrouwen en 20 mannen uit twaalf families zijn gedood. De Libische televisie toonde beelden vanuit een ziekenhuis van onder meer enkele dode kinderen.

Onderzoek naar burgers
Volgens de NAVO ging het om een boerderij bij het dorp Majar waarvan twee loodsen werden gebruikt door het leger voor de opslag van wapens. [b]'Het was een legitiem doelwit'
, aldus de woordvoerder. 'Maar wij nemen de beschuldigingen ernstig en onderzoeken ze. Tot dan onthouden we ons van speculaties.'[/b]

Hahahaha MOOI!
pi_100537105
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 23:39 schreef Hockeystick het volgende:
< ... >

Heel Libië interesseert me niets maar de manier waarop wij een land mee helpen kapot te laten gaan is niet mijn stijl, hoop dat all pro-rebellen supporters hier wat extra zullen sparen want volgend jaar zal je moeten dokken voor giro 555 voor het volk van libië, ik zeg laat ze lekker sterven en verrotten.

Ik quote me over een jaar weer en lach me een vierkant als ik al die zielige verhalen over libie moet horen wat voor klote land het is geworden.
3.gif   Kan je dan niet beter een topic openen over iets dat je wel interesseert?

De meesten hier zijn vooral pro-democratie supporters.
Ik snap niet zo waarom jij als nederlander zo'n dictator als Gaddafi zo geweldig vindt.
Het lijkt erop dat je een negatieve keus maakt.
Je hebt de pest aan de NAVO en zelfs aan een regering lijkt het, maar je vindt wel een machthebber die veel extremer heerst een zegening voor zijn volk.
De tegenstanders van de instituties waar jij een hekel aan hebt zijn niet automatisch de good guys; er zijn heel wat meer kleuren dan zwart en wit in het spectrum.
Of ben je gewoon tegen democratie?
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  woensdag 10 augustus 2011 @ 10:45:38 #204
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_100543223
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 00:10 schreef Hockeystick het volgende:
Libië heeft de NAVO vandaag beschuldigd van een bloedbad. Door een bombardement op een dorp ten oosten van Tripoli zouden zeker 85 mensen zijn omgekomen, onder wie 32 kinderen. De NAVO onderzoekt de claim.

Woordvoerder Mussa Ibrahim van het regime maakte melding van de beschuldiging. Westerse gevechtsvliegtuigen zouden gisteravond laat drie bommen hebben laten vallen in het dorp Majer. 'Veel bewoners renden naar de getroffen huizen om te proberen hun geliefden te redden. Toen sloegen nog eens drie bommen in', zei Ibrahim.

Er wordt beweerd dat er 33 kinderen, 32 vrouwen en 20 mannen uit twaalf families zijn gedood. De Libische televisie toonde beelden vanuit een ziekenhuis van onder meer enkele dode kinderen.

Onderzoek naar burgers
Volgens de NAVO ging het om een boerderij bij het dorp Majar waarvan twee loodsen werden gebruikt door het leger voor de opslag van wapens. [b]'Het was een legitiem doelwit'
, aldus de woordvoerder. 'Maar wij nemen de beschuldigingen ernstig en onderzoeken ze. Tot dan onthouden we ons van speculaties.'[/b]

Hahahaha MOOI!
Precies wat je zegt. "beschuldigd", "beweerd". Dat zal eerst nog moeten blijken.
1: Mousa Ibrahim is nog niet in de 1e leugen gestikt.
2: Journalisten hebben 28 begrafenissen gezien.
3: Burgers die anti G zijn worden als menselijk schild gebruikt.
4: Tegelijk met NAVO aanvallen worden door G troepen Grad raketten afgevuurd om de doden in de schoenen van de NAVO te schuiven.
5: Uit uitgelekte telefoongesprekken tussen regime-mensen blijkt dat door G gedode burgers naar de gebombardeerde plekken worden gebracht.

Een ding staat vast. Berichten van beide kanten kun je niet klakkeloos als waarheid aannemen.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
  woensdag 10 augustus 2011 @ 10:58:17 #205
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_100543596
Erg ongenuanceerd van hockeystick, maar in essentie heeft hij gelijk. Libië was een welvarend land met goede voorzieningen, waar veruit de meerderheid van de bevolking tevreden was met de situatie. Door een minderheid die in opstand kwam werd het onrustig rondom Benghazi, waar het meerendeel van deze tegenstanders van het regime gevestigd is. naar aanleiding van de situatie in de buurlanden van Libië. Deze interne onlust was eenvoudig in de kiem te smoren door het regime met relatief weinig bledvergieten.

Door het ingrijpen in deze interne situatie heeft de internationale gemeenschap laten zien hoe incompetent ze zijn. Tienduizenden doden, een heel land in puin, dit was echt niet gebeurd zonder bemoeienis van het westen. Inderdaad zal straks als deze oorlog is afgelopen (iets dat misschien nog vele jaren duurt) het land weer opgebouwd moeten worden. DIt gaat honderden miljarden euro's kosten, bovendien zullen er nog jaren VN troepen nodig zijn om te voorkomen dat het land weer in burgeroorlog vervalt, want wat zijn die rebellen van plan met het land, en de grote meerderheid van de mensen die altijd achter het regime hebben gestaan, wat wacht die voor lot? Ik verwacht etnische zuiveringen,discriminatie en moordpartijen. Verder is het land teruggeworpen naar de middeleeuwen, wie gaat de heropbouw betalen en ho0e voorkom je dat het land broedplaats wordt van extremisme? Ik zie nu al weinig draagvlak binnen de westerse landen om hier straks nog wat van te maken. Men heeft zch grandioos vergist, ook al zal men dit nooit direct toegeven, later zal er in NL wel weer een parlementair onderzoek nodig zijn hoe we ons in deze vuile oorlog hebben laten rommelen.

Echt, deze bemoeienis is een historische vergissing met onoverzienbare gevolgen!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:29:09 #206
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_100544717
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 23:52 schreef Hockeystick het volgende:

[..]

lekker onderbouwd weer, ik praat nu in de toekomende tijd waarin Gadhaffi verslagen is en Heel libië platgbombardeerd is,
geen drinkwater,
geen electriciteitsnet,
geen geld,
geen zorg,
geen olie meer want die moeten ze verkopen om de schuld bij het IMF en wereldbank af te betalen..
Jij praat niet in de tijd dat Gadaffi verslagen is. Jij praat Gadaffi na!! _O-
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:41:56 #207
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_100545142
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2011 23:52 schreef Hockeystick het volgende:

[..]

geen drinkwater,
geen electriciteitsnet,
geen geld,
geen zorg,
En waarom love jij dat dan trouwens?? Stel dat het zo gaat worden, waarom vind jij dat dan zo leuk vraag ik me af? En niet alleen leuk, je HOUDT er zelfs van?! :? :? :?
  woensdag 10 augustus 2011 @ 11:56:07 #208
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_100545641
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Erg ongenuanceerd van hockeystick, maar in essentie heeft hij gelijk. Libië was een welvarend land met goede voorzieningen, waar veruit de meerderheid van de bevolking tevreden was met de situatie. Door een minderheid die in opstand kwam werd het onrustig rondom Benghazi, waar het meerendeel van deze tegenstanders van het regime gevestigd is. naar aanleiding van de situatie in de buurlanden van Libië. Deze interne onlust was eenvoudig in de kiem te smoren door het regime met relatief weinig bledvergieten.

Door het ingrijpen in deze interne situatie heeft de internationale gemeenschap laten zien hoe incompetent ze zijn. Tienduizenden doden, een heel land in puin, dit was echt niet gebeurd zonder bemoeienis van het westen. Inderdaad zal straks als deze oorlog is afgelopen (iets dat misschien nog vele jaren duurt) het land weer opgebouwd moeten worden. DIt gaat honderden miljarden euro's kosten, bovendien zullen er nog jaren VN troepen nodig zijn om te voorkomen dat het land weer in burgeroorlog vervalt, want wat zijn die rebellen van plan met het land, en de grote meerderheid van de mensen die altijd achter het regime hebben gestaan, wat wacht die voor lot? Ik verwacht etnische zuiveringen,discriminatie en moordpartijen. Verder is het land teruggeworpen naar de middeleeuwen, wie gaat de heropbouw betalen en ho0e voorkom je dat het land broedplaats wordt van extremisme? Ik zie nu al weinig draagvlak binnen de westerse landen om hier straks nog wat van te maken. Men heeft zch grandioos vergist, ook al zal men dit nooit direct toegeven, later zal er in NL wel weer een parlementair onderzoek nodig zijn hoe we ons in deze vuile oorlog hebben laten rommelen.

Echt, deze bemoeienis is een historische vergissing met onoverzienbare gevolgen!
Gadaffi was echt niet zelf opgehouden met mensen vermoorden. Dat doet hij immers al 42 jaar en in zijn ogen is dat gerechtvaardigd. Daarbij waren de freedom fighters ook nooit gestopt met vechten dus het snel in de kiem smoren van deze situatie was echt niet aan de orde geweest hoor.

Het valt me op dat jij en sommige andere hier alleen aan de mensen denken waar het niet mee te maken heeft, en dus alle libiers die in deze harde tijden zitten doen er niet toe :? Dat het bijvoorbeeld geld kost is toch bijzaak?
De NAVO heeft vele mensen geredt van de dood! Vooral in Benghazi want ik was daar vlak voordat de no-fly zone werd ingesteld en Gadaffi was flink bezig om alles en iedereen in Benghazi te vermoorden.
Ik weet niet of sommige filmpjes doorgekomen zijn op internet of zo maar ik heb dus filmpjes gezien van het convoy van Gadaffi dat richting Benghazi kwam en al gedeeltelijk in Benghazi was. Dat was genoeg om heel Benghazi uit te moorden. Ik heb zelf brieven gezien met handtekeing van de zoon van Gadaffi waarop staat dat iedereen uitgemoord moet worden en dat de vrouwen en kinderen van hun zijn om mee te doen wat ze willen.

Dat waren de orders van Gadaffi!!!

Dan kan je nog zo tegen de NAVO zijn of tegen de arabische wereld whatever, maar dit waren de orders en dat heeft de NAVO tegen gehouden!!!!

En ja het land moet weer opgebouwd worden en misschien is daar hulp van buitenaf voor nodig, wat is er erg aan om deze mensen te helpen hun land opnieuw op te bouwen. Of is deze wereld alleen van het westen??? Er is niks ergs aan om je medemens te helpen!!
Daarbij kunnen de libiers zelf al veel aan en zullen ze er zelf alles aan doen om het zo snel mogelijk veilig en democraties te maken.
Daarbij gaan ze natuurlijk de strijdt aan met terroristen net zoals wij dat bijvoorbeeld doen!!
Maar daarvoor moet eerst de ergste man weg die al deze jaren Libie heeft geterroriseerd!

En dan kan jij wel zeggen dat het het rijkste land was blablabla en dan kom je weer aan met die index of whatever maar dat is niet de praktijk in het dagelijks leven...
pi_100546318
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 10:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

Ik denk dat het niet zoveel met incompetentie te maken heeft, ook al is die er natuurlijk wel. Het is immers een beproefd recept, het land is afhankelijk van buitenlandse leningen, dus lekker gehoorzaam, terwijl de behoorlijk opgeleide bevolking uiteindelijk voor de wederopbouw betaalt. Met een beetje olie is terugbetaling gegarandeerd. Dan gaat het geld niet meer naar het irrigeren van de woestijn, maar naar het herstel van het land. En er blijft natuurlijk flink wat aan de westerse strijkstok hangen, er zal flink geprivatiseerd worden, het wordt van een land met een redelijke levensstandaard voor iedereen een melkkoe met een sterk verbeterde levensstandaard voor een kleine minderheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 12:52:04 #210
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_100547538
Ik denk dat je toch een beetje een scheef beeld hebt van dat relatief welvarende land. Juist nu onder G is het een minderheid die er van profiteert en zijn zakken vult. De ziekenzorg is belabbert en alleen voor die minderheid die zich een privékliniek kan veroorloven. Wat te denken van de werkeloze jongeren, terwijl er op die 5 milj. inwoners zo'n 1,5 mlj. buitenlandse arbeiders zijn. De oliemaatschappijen zullen gedwongen moeten worden de libiërs zelf een kans te geven.

Kijk eens naar Irak. De Irakezen staan werkeloos aan de kant, en Turkije vaart er wel bij. Druk bezig met Abu Dabi projecten, villawijken, met allemaal geïmporteerde turkse werknemers. En niet om de Irakezen (of libiërs) niet willen werken.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
  woensdag 10 augustus 2011 @ 16:23:11 #211
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_100556059
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 00:10 schreef Hockeystick het volgende:

Onderzoek naar burgers

Hahahaha MOOI!
Sukkel. Je had deze moeten posten:
quote:
Oproerkraaiers Londen krijgen steun van Kaddafi

De demonstranten in Londen en andere Engelse steden krijgen steun uit opmerkelijke hoek. Het Libische bewind heeft ze vandaag een hart onder de riem gestoken. Staatszender al-Jamahiryah liet weten trots te zijn op de Britse betogers en kondigde solidariteitsdemonstraties in het Noord-Afrikaanse land aan. Dat meldde de BBC.

Groot-Brittannië is een van de aanvoerders van een internationale militaire coalitie tegen de Libische leider Muammar Kaddafi. Eind maart week zijn vertrouweling, minister van Buitenlandse Zaken Moussa Koussa, uit naar Londen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 10 augustus 2011 @ 18:07:48 #212
pi_100560057
quote:
Kaddafi: Cameron moet aftreden om vreedzame demonstraties

De Libische leider Moammar Kaddafi vindt dat door de 'gewelddadige onderdrukking van Britse demonstranten' premier David Cameron zijn legitimiteit heeft verloren en moet aftreden.

Een woordvoerder van de Libische regering zei dat politie in opdracht van de Britse overheid met geweld vreedzame demonstranten onderdrukt.

Ook De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad noemde de protesten vreedzaam. 'Welk land behandelt haar eigen volk zo?', aldus Ahmadinejad. 'Deze barbaarse behandeling van mensen, wier geduld op is vanwege armoede en discriminatie, is onacceptabel.'

Groot Brittannië was één van de eerste landen die de Iraanse onderdrukking van massale demonstraties in 2009 veroordeelde. Ook is het land is een van de aanvoerders van een internationale militaire coalitie tegen Kaddafi. Eind maart week zijn vertrouweling, minister van Buitenlandse Zaken Moussa Koussa, uit naar Londen
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_100560981
RRowleyTucson Robert Rowley
#Freedomfighters now 15KM from #Surman. Advancing with assistance of #NATO Helicopter cover. #Gaddafi forces in disarray. #Libya #Feb17
55 minuten geleden

Ik hoop dat het waar is. Als de Nafusa rebellen Surman weten te veroveren hebben kunnen ze bevoorraad worden via zee en is Tripoli afgesloten van Tunesië. Dat is ook de eerste keer dat ik hoor dat de rebellen echt samenwerken met Navo helikopters. Hopelijk gaat dat nu vaker gebeuren.
Incelfrikandel
  woensdag 10 augustus 2011 @ 18:43:02 #214
pi_100561279
Dit is voor mij ook het eerste bericht over NATO-heli's :)
  woensdag 10 augustus 2011 @ 19:03:17 #215
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_100562058
quote:
En zegt Ahmadinnedjan dan ook hetzelfde over Syrie? :P
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  woensdag 10 augustus 2011 @ 19:19:45 #216
pi_100562627
quote:
2s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 19:03 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

En zegt Ahmadinnedjan dan ook hetzelfde over Syrie? :P
Nee, ook over Engeland:

UK riots: Iran calls on UN to intervene over 'violent suppression'
pi_100566479
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 11:29 schreef houda het volgende:

[..]

Jij praat niet in de tijd dat Gadaffi verslagen is. Jij praat Gadaffi na!! _O-
Luister eens asielzoeker, je zegt dat je een zoontje hebt en een libiesche man.
Je woonde in Benzaghi.

Dus jij en je familie leefde al die tijd onder het regime van Kadhaffi, net als de meeste asielzoekers. blijkbaar goed anders leefde jij daar niet toch...voor een bepaalde tijd en ben je niet verhuisd dus zo erg vond je het al die tijd niet anders was je wel hier blijven wonen....

Er komen soort van protesten en jij vlucht net als de meeste asielzoekers..
Je zit hier veilig en begint opeens je gal te spuwen over Kadhaffi net als de meeste asielzoekers. omdat het "iedereen" tegen Kadhaffi is.
Nog even en je kan als expert worden geinterviewd worden door de NOS net als de meeste asielzoekers.

Dus scheid toch uit met je libie dit en libie dat, je hoopt gewoon op een positie binnen het nieuwe regime omdat eerst Kadhaffi alle baantjes uitdeelde.
in 1947 zat iedereen bij het verzet
  woensdag 10 augustus 2011 @ 21:01:40 #218
pi_100566570
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:59 schreef Hockeystick het volgende:

[..]

Luister eens asielzoeker,
Je liegt :)
pi_100566609
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 18:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dit is voor mij ook het eerste bericht over NATO-heli's :)
UN 1973 yup mandaten worden geweizigd een aangepast waar je bij staat
  woensdag 10 augustus 2011 @ 21:04:10 #220
pi_100566652
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:02 schreef Hockeystick het volgende:

[..]

UN 1973 yup mandaten worden geweizigd een aangepast waar je bij staat
Helemaal niet. Volgens 1973 is alles toegestaan behalve een bezettingsmacht.
pi_100566680
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 12:52 schreef sunny16947 het volgende:
Ik Wat te denken van de werkeloze jongeren, terwijl er op die 5 milj. inwoners zo'n 1,5 mlj. buitenlandse arbeiders zijn.
Kijk naar Spanje, die bombarderen we toch ook niet

quote:
De oliemaatschappijen zullen gedwongen moeten worden de libiërs zelf een kans te geven.

Kijk eens naar Irak. De Irakezen staan werkeloos aan de kant, en Turkije vaart er wel bij. Druk bezig met Abu Dabi projecten, villawijken, met allemaal geïmporteerde turkse werknemers. En niet om de Irakezen (of libiërs) niet willen werken.
Je schrijft alinea 1 en in alinea 2 staat precies het tegenovergestelde
pi_100566998
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Helemaal niet. Volgens 1973 is alles toegestaan behalve een bezettingsmacht.
Lees anders even het mandaat nog even na, het is verboden een kant te kiezen in een gewapend conflict.
Het mandaat is opgesteld om burgers te beschermen, nu de Nato bommen op burgers gooit, communicatie doelen(media), en infrastructuur zijn ze te ver gegaan wat betreft het beschermen van de rebellen.

KAAPSTAD (ANP) - De NAVO misbruikt een resolutie van de Verenigde Naties (VN) onder het mom van bescherming van Libische burgers tegen het leger van dictator Muammar Kaddafi. Dat doet ze om regimeverandering door te voeren en politieke moorden te plegen, zo verklaarde de Zuid-Afrikaanse president Jacob Zuma dinsdag.

,,Wij hebben sterk de indruk dat Resolutie 1973 wordt misbruikt en hebben ons uitgesproken tegen wangebruik van de goede bedoelingen van de resolutie’’, aldus Zuma tijdens een toespraak in het parlement. Volgens de president heeft de NAVO de grenzen van de resolutie overschreden.

Resolutie 1973 werd in maart aangenomen en machtigt onder meer lidstaten om militairen in te zetten voor bescherming van burgers in Libië
.

oh wacht het is een zwarte uit afrika die dit zegt, Kadaffi heeft hem een banaan gegeven en kijk wat hij nu zegt...

Resolutie 1973 rechtvaardigt "alle noodzakelijke maatregelen" om de burgers van Libië te beschermen. Maar resolutie 1970 verbiedt juist de levering van wapens. Volgens Juppé heeft Frankrijk beide resoluties goed tegen elkaar afgewogen
  woensdag 10 augustus 2011 @ 21:13:44 #223
124676 RobertoCarlos
pi_100567006
quote:
Snap ik wel. Maar van zijn buurland waar mensen uitgemoord worden zegt hij niets, de eikel }:| ...
  woensdag 10 augustus 2011 @ 21:16:17 #224
124676 RobertoCarlos
pi_100567112
quote:

[..]

Je woonde in Benzaghi.

Dus jij en je familie leefde al die tijd onder het regime van Kadhaffi, net als de meeste asielzoekers. blijkbaar goed anders leefde jij daar niet toch...voor een bepaalde tijd en ben je niet verhuisd dus zo erg vond je het al die tijd niet anders was je wel hier blijven wonen....

Je zit hier veilig en begint opeens je gal te spuwen over Kadhaffi net als de meeste asielzoekers. omdat het "iedereen" tegen Kadhaffi is.
Nog even en je kan als expert worden geinterviewd worden door de NOS net als de meeste asielzoekers.

Dus scheid toch uit met je libie dit en libie dat, je hoopt gewoon op een positie binnen het nieuwe regime omdat eerst Kadhaffi alle baantjes uitdeelde.
In 1947 discrimineerde iedereen de ander, net zoals jij nu doet... met je 'asielzoeker' :X
  woensdag 10 augustus 2011 @ 21:16:50 #225
pi_100567141
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:13 schreef Hockeystick het volgende:

[..]

Lees anders even het mandaat nog even na, het is verboden een kant te kiezen in een gewapend conflict.
Het mandaat is opgesteld om burgers te beschermen, nu de Nato bommen op burgers gooit, communicatie doelen(media), en infrastructuur zijn ze te ver gegaan wat betreft het beschermen van de rebellen.
1. De rebellen zijn burgers.
2. Als je Ghadafi het land uit moet bombarderen om de bevolking te beschermen moet je dat doen.
pi_100567611
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

1. De rebellen zijn burgers.
2. Als je Ghadafi het land uit moet bombarderen om de bevolking te beschermen moet je dat doen.
papier ben je zo dom of wat?
er staat in een gewapend conflict/oorlog
Burgers zijn niet vechtende partijen,vluchtelingen vaak vrouwen en kinderen.

2,Hoeveel bommen zijn er al op Gadhaffi's hoofd gegooit ik denk meer dan 11.000 en hoeveel hebben er gemist 11.000 wie zijn er dan wel geraakt burgers
pi_100567807
quote:
2s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:16 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

In 1947 discrimineerde iedereen de ander, net zoals jij nu doet... met je 'asielzoeker' :X
Zucht, als ik in 1940 had geleeft zou ik wat kritischer zijn geweest dan jullie, toen de joden werden gedeporteerd, Hitler zei joden zijn slecht via propaganda geloofde iedereen het,veel joden zijn vergast door hulp van het volk om ze in te laten stappen in de trein

2011
Obama zegt Gadaffi is slecht, er worden heel veel bommen op Libiesche burgers gegooid, Jullie geloven obama en zijn propaganda, er zijn nu al heel veel Libische burgers om gekomen door bombardementen. ik ben krities en jij?
  Moderator woensdag 10 augustus 2011 @ 21:36:46 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100568052
Ghadaffi was al slecht lang voor obama aan de macht kwam ... lang voordat Bush hem goed vond ook

jij bent degene die in propaganda geloofd om een massamoordenaar goed te praten
denk niet dat je in 1940 scherper was geweest dan wie dan ook
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_100568386
maar ik ben nu scherper, enfin ik slaap er niet slechter door, ik weet alleen dat het libiesche volk er dalijk 1000 malen slechter aan toe is dan dat ze voor 11 maart ofzo waren, een onderzoek een bekenning dat het een verkeerde oorlog was en 100.000 burger doden verder.. ja Gadhaffi was inderdaad slecht toen hij die terroristen afslachten...of wacht wilde gaan afslachten onder die mom zijn we libie gaan bombarderen.
  Moderator woensdag 10 augustus 2011 @ 21:49:30 #230
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100568784
lekker belangrijk hoe je slaapt

je bent niet scherper, je valt net zo goed voor propaganda als al die mensen die je er van beschuldigd ... je bent niet scherp of kritisch, je hebt een kant gekozen en als die kant roept dat mensen kunnen vliegen spring je direct uit het raam
pi_100568999
Toen ik in maart in dit topic kwam was iedereen er stellig van overtuigd dat Ghadaffi binnen enkele dagen weg zou zijn en werd ik uitgelachen omdat ik stelde dat het best nog wel eens wat langer zou duren.

Vraag, waarom is Ghadaffi nog steeds niet weg?
  Moderator woensdag 10 augustus 2011 @ 21:56:16 #232
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100569182
als je je bord leeg wil eten met een tandenstoker ben je ook langer bezig dan wanneer je het met fatsoenlijk bestek doet
pi_100569681
Maar die tandenstoker was genoeg om Ghadaffi van z'n troon te prikken, zei men.
  Moderator woensdag 10 augustus 2011 @ 22:07:10 #234
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100569779
men had geen gelijk

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:50:37 #235
pi_100575319
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:27 schreef Hockeystick het volgende:

Burgers zijn niet vechtende partijen,
Als ik een inbreker met een honkbalknuppel mijn huis uit jaag ben ik niet plotseling een agent of militie.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 00:01:13 #236
124676 RobertoCarlos
pi_100575935
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:56 schreef sp3c het volgende:
als je je bord leeg wil eten met een tandenstoker ben je ook langer bezig dan wanneer je het met fatsoenlijk bestek doet
:O :+
  donderdag 11 augustus 2011 @ 00:03:19 #237
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_100576054
quote:

[..]

Je woonde in Benzaghi.

Ben je boos??

Jij weet toch helemaal niks over mijn situatie?
En al helemaal niet waarom ik naar Libie ben verhuisd :?
Ik voel me niet genoodzaakt om die reden op een openbaar forum te zetten maar het is in ieder geval niet zoals jij het beschrijft.

Natuurlijk vlucht ik als we niet veilig zijn. Onze buren hebben een bom op hun huis gehad terwijl ik daarnaast lag te slapen met mijn zoontje. Dan blijf ik daar toch niet?

Het is wel duidelijk dat jij geen enkel idee hebt van wat er hier speelt. Maar goed ook jij hebt recht op je eigen mening, zo gaat dat in een democratie!
(had je niet verwacht he, deze woorden over democratie van iemand die in Benghazi woont :P )

Deze oorlog is het waard om gevochten te worden. Het duurd langer dan verwacht en dat ligt aan het feit dat Gadaffi geen oorlog voert maar gewoon in het wilde weg zijn ammo weg schiet op burgers. Hij hoeft niet op te passen voor burgers en het maakt hem echt niet uit of er vrouwen/kinderen/ouderen/jongeren of wat dan ook bij zijn!

Zelfs die domme pro Gadaffi's die nog rondlopen lopen gevaar want hij schiet gewoon in het wilde weg. Hoe dom ben je dan om hem nog te steunen!
Nee hoor, let maar op, het gaat best goed komen met Libie en ik ben trots en blij dat ik daar dan woon!

Ik kan dan ook niet wachten om volgende week daarheen te gaan en erbij te zijn wanneer het afgelopen is! Wat een feest zal dat worden, heb er nu al zin in! *O*
  donderdag 11 augustus 2011 @ 00:07:56 #238
336896 houda
FREE LIBYA!!!!!!!
pi_100576338
En wat heb jij trouwens tegen asielzoekers??

Denk jij soms dat de hele wereld alleen van jou is?
  donderdag 11 augustus 2011 @ 03:32:20 #239
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_100583746
Hou het rustig mensen.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_100586077
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:53 schreef von_Preussen het volgende:
Toen ik in maart in dit topic kwam was iedereen er stellig van overtuigd dat Ghadaffi binnen enkele dagen weg zou zijn en werd ik uitgelachen omdat ik stelde dat het best nog wel eens wat langer zou duren.
Maart weet ik niet, maar in februari leek het zeker een kwestie van dagen.

quote:
Vraag, waarom is Ghadaffi nog steeds niet weg?
Omdat hij kennelijk meer macht en steun heeft dan werd gedacht en omdat de NAVO nu eenmaal weinig op de grond kan uitrichten met luchtbombardementen alleen (ook al hebben ze nu semi-grondtroepen met helikopters).
  donderdag 11 augustus 2011 @ 08:16:49 #241
124676 RobertoCarlos
pi_100586600
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 07:18 schreef Monidique het volgende:

Omdat hij kennelijk meer macht en steun heeft dan werd gedacht en omdat de NAVO nu eenmaal weinig op de grond kan uitrichten met luchtbombardementen alleen (ook al hebben ze nu semi-grondtroepen met helikopters).
Jij weet wat er toen werd gedacht? :P
  Moderator donderdag 11 augustus 2011 @ 10:54:35 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100590126
het heeft meer te maken met onze onmacht dan met ghadaffi's macht

quote:
2s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 00:01 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

:O :+
niet dan?

de NAVO beschikt over een Amphibische capaciteit waar Eisenhower nog jaloers op zou worden en wat doen we?
beetje bombarderen van een afstandje en hopen dat een stel boeren met kalashnikovs en luchtdoelgeschut op pickuptrucks Ghadaffi's leger verslaan

het is de Rumsfelddoctrine maar dan met nog minder spulletjes en zwakkere rebellen

duurt ff
pi_100590434
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:36 schreef sp3c het volgende:
Ghadaffi was al slecht lang voor obama aan de macht kwam ... lang voordat Bush hem goed vond ook

jij bent degene die in propaganda geloofd om een massamoordenaar goed te praten
Over welke massamoord hebben we het precies?

quote:
denk niet dat je in 1940 scherper was geweest dan wie dan ook
Er zijn er nog wel meer die hun lesje Goebbels niet geleerd hebben.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 07:18 schreef Monidique het volgende:

[..]

Maart weet ik niet, maar in februari leek het zeker een kwestie van dagen.
Mij niet hoor. Waar baseerde je dat op?

quote:
Het is heel wat anders dan een no-flyzone, en ook dat is kennelijk niet genoeg.
  Moderator donderdag 11 augustus 2011 @ 11:12:44 #244
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100590773
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 11:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Over welke massamoord hebben we het precies?
Lockerbie om te beginnen

quote:
[..]

Er zijn er nog wel meer die hun lesje Goebbels niet geleerd hebben.
ja dat blijkt
  donderdag 11 augustus 2011 @ 15:02:59 #245
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_100601302
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:31 schreef Hockeystick het volgende:

[..]

Zucht, als ik in 1940 had geleeft zou ik wat kritischer zijn geweest dan jullie, toen de joden werden gedeporteerd, Hitler zei joden zijn slecht via propaganda geloofde iedereen het,veel joden zijn vergast door hulp van het volk om ze in te laten stappen in de trein

2011
Obama zegt Gadaffi is slecht, er worden heel veel bommen op Libiesche burgers gegooid, Jullie geloven obama en zijn propaganda, er zijn nu al heel veel Libische burgers om gekomen door bombardementen. ik ben krities en jij?
Zo scherp ben je blijkbaar niet want in 1940 werden er nog geen joden gedeporteerd. En het waren ook Europese leiders als Sarkozy die de drijvende kracht waren achter een interventie, Obama en zijn regering was juist terughoudend. Scherp hoor.
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_100601466
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 11:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

Lockerbie om te beginnen
Ach wat schattig, daar ben je ook al ingetrapt.

quote:
ja dat blijkt
Precies.
  Moderator donderdag 11 augustus 2011 @ 16:26:42 #247
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100605277
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 15:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ach wat schattig, daar ben je ook al ingetrapt.
ow god, is dat ook al een zionistisch complot tegenwoordig??

quote:
[..]

Precies.
ja man!
pi_100606486
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 16:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

ow god, is dat ook al een zionistisch complot tegenwoordig??
Het is in ieder geval de meest idiote bewezenverklaring sinds de Spaanse inquisitie een houtworm schuldig verklaarde aan blasfemie. De zaak stink van Washington tot aan kamp Zeist.

quote:
ja man!
Zet wat kerels met jurk en bef achter een hoge tafel en laat ze gewichtig doen, en het volk denkt dat ze de waarheid spreken.
  Moderator donderdag 11 augustus 2011 @ 17:01:31 #249
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_100606555
ja kun je beter naar ghadaffi's propagandachefs luisteren
pi_100606692
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 17:01 schreef sp3c het volgende:
ja kun je beter naar ghadaffi's propagandachefs luisteren
Dat Khadaffi draait en liegt lijkt mij een open deur. Het verbijsterende is dat mensen ervan uitgaan dat de perception managers van het Pentagon e.d. wel de waarheid spreken. Als jij met Lockerbie aankomt om aan te tonen dat hij een massamoordenaar is dan heb je je als een klein kind in de luren laten leggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')