lekker onderbouwd weer, ik praat nu in de toekomende tijd waarin Gadhaffi verslagen is en Heel libië platgbombardeerd is,quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ghaddafi had gewoon naar zijn volk kunnen luisteren, maar hij wilde er een oorlog van maken. Het is allemaal zijn schuld.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:39 schreef Hockeystick het volgende:
< ... >
Heel Libië interesseert me niets maar de manier waarop wij een land mee helpen kapot te laten gaan is niet mijn stijl, hoop dat all pro-rebellen supporters hier wat extra zullen sparen want volgend jaar zal je moeten dokken voor giro 555 voor het volk van libië, ik zeg laat ze lekker sterven en verrotten.
Ik quote me over een jaar weer en lach me een vierkant als ik al die zielige verhalen over libie moet horen wat voor klote land het is geworden.
Precies wat je zegt. "beschuldigd", "beweerd". Dat zal eerst nog moeten blijken.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:10 schreef Hockeystick het volgende:
Libië heeft de NAVO vandaag beschuldigd van een bloedbad. Door een bombardement op een dorp ten oosten van Tripoli zouden zeker 85 mensen zijn omgekomen, onder wie 32 kinderen. De NAVO onderzoekt de claim.
Woordvoerder Mussa Ibrahim van het regime maakte melding van de beschuldiging. Westerse gevechtsvliegtuigen zouden gisteravond laat drie bommen hebben laten vallen in het dorp Majer. 'Veel bewoners renden naar de getroffen huizen om te proberen hun geliefden te redden. Toen sloegen nog eens drie bommen in', zei Ibrahim.
Er wordt beweerd dat er 33 kinderen, 32 vrouwen en 20 mannen uit twaalf families zijn gedood. De Libische televisie toonde beelden vanuit een ziekenhuis van onder meer enkele dode kinderen.
Onderzoek naar burgers
Volgens de NAVO ging het om een boerderij bij het dorp Majar waarvan twee loodsen werden gebruikt door het leger voor de opslag van wapens. [b]'Het was een legitiem doelwit', aldus de woordvoerder. 'Maar wij nemen de beschuldigingen ernstig en onderzoeken ze. Tot dan onthouden we ons van speculaties.'[/b]
Hahahaha MOOI!
Jij praat niet in de tijd dat Gadaffi verslagen is. Jij praat Gadaffi na!!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:52 schreef Hockeystick het volgende:
[..]
lekker onderbouwd weer, ik praat nu in de toekomende tijd waarin Gadhaffi verslagen is en Heel libië platgbombardeerd is,
geen infrastructuur meer,
geen drinkwater,
geen electriciteitsnet,
geen geld,
geen zorg,
geen olie meer want die moeten ze verkopen om de schuld bij het IMF en wereldbank af te betalen..
Hahaha prachtig Libië wordt een somalië van Noord-Afrika,love it
En waarom love jij dat dan trouwens?? Stel dat het zo gaat worden, waarom vind jij dat dan zo leuk vraag ik me af? En niet alleen leuk, je HOUDT er zelfs van?!quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:52 schreef Hockeystick het volgende:
[..]
lekker onderbouwd weer, ik praat nu in de toekomende tijd waarin Gadhaffi verslagen is en Heel libië platgbombardeerd is,
geen infrastructuur meer,
geen drinkwater,
geen electriciteitsnet,
geen geld,
geen zorg,
geen olie meer want die moeten ze verkopen om de schuld bij het IMF en wereldbank af te betalen..
Hahaha prachtig Libië wordt een somalië van Noord-Afrika,love it
Gadaffi was echt niet zelf opgehouden met mensen vermoorden. Dat doet hij immers al 42 jaar en in zijn ogen is dat gerechtvaardigd. Daarbij waren de freedom fighters ook nooit gestopt met vechten dus het snel in de kiem smoren van deze situatie was echt niet aan de orde geweest hoor.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Erg ongenuanceerd van hockeystick, maar in essentie heeft hij gelijk. Libië was een welvarend land met goede voorzieningen, waar veruit de meerderheid van de bevolking tevreden was met de situatie. Door een minderheid die in opstand kwam werd het onrustig rondom Benghazi, waar het meerendeel van deze tegenstanders van het regime gevestigd is. naar aanleiding van de situatie in de buurlanden van Libië. Deze interne onlust was eenvoudig in de kiem te smoren door het regime met relatief weinig bledvergieten.
Door het ingrijpen in deze interne situatie heeft de internationale gemeenschap laten zien hoe incompetent ze zijn. Tienduizenden doden, een heel land in puin, dit was echt niet gebeurd zonder bemoeienis van het westen. Inderdaad zal straks als deze oorlog is afgelopen (iets dat misschien nog vele jaren duurt) het land weer opgebouwd moeten worden. DIt gaat honderden miljarden euro's kosten, bovendien zullen er nog jaren VN troepen nodig zijn om te voorkomen dat het land weer in burgeroorlog vervalt, want wat zijn die rebellen van plan met het land, en de grote meerderheid van de mensen die altijd achter het regime hebben gestaan, wat wacht die voor lot? Ik verwacht etnische zuiveringen,discriminatie en moordpartijen. Verder is het land teruggeworpen naar de middeleeuwen, wie gaat de heropbouw betalen en ho0e voorkom je dat het land broedplaats wordt van extremisme? Ik zie nu al weinig draagvlak binnen de westerse landen om hier straks nog wat van te maken. Men heeft zch grandioos vergist, ook al zal men dit nooit direct toegeven, later zal er in NL wel weer een parlementair onderzoek nodig zijn hoe we ons in deze vuile oorlog hebben laten rommelen.
Echt, deze bemoeienis is een historische vergissing met onoverzienbare gevolgen!
Ik denk dat het niet zoveel met incompetentie te maken heeft, ook al is die er natuurlijk wel. Het is immers een beproefd recept, het land is afhankelijk van buitenlandse leningen, dus lekker gehoorzaam, terwijl de behoorlijk opgeleide bevolking uiteindelijk voor de wederopbouw betaalt. Met een beetje olie is terugbetaling gegarandeerd. Dan gaat het geld niet meer naar het irrigeren van de woestijn, maar naar het herstel van het land. En er blijft natuurlijk flink wat aan de westerse strijkstok hangen, er zal flink geprivatiseerd worden, het wordt van een land met een redelijke levensstandaard voor iedereen een melkkoe met een sterk verbeterde levensstandaard voor een kleine minderheid.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Door het ingrijpen in deze interne situatie heeft de internationale gemeenschap laten zien hoe incompetent ze zijn. Tienduizenden doden, een heel land in puin, dit was echt niet gebeurd zonder bemoeienis van het westen. Inderdaad zal straks als deze oorlog is afgelopen (iets dat misschien nog vele jaren duurt) het land weer opgebouwd moeten worden. DIt gaat honderden miljarden euro's kosten, bovendien zullen er nog jaren VN troepen nodig zijn om te voorkomen dat het land weer in burgeroorlog vervalt, want wat zijn die rebellen van plan met het land, en de grote meerderheid van de mensen die altijd achter het regime hebben gestaan, wat wacht die voor lot? Ik verwacht etnische zuiveringen,discriminatie en moordpartijen. Verder is het land teruggeworpen naar de middeleeuwen, wie gaat de heropbouw betalen en ho0e voorkom je dat het land broedplaats wordt van extremisme? Ik zie nu al weinig draagvlak binnen de westerse landen om hier straks nog wat van te maken. Men heeft zch grandioos vergist, ook al zal men dit nooit direct toegeven, later zal er in NL wel weer een parlementair onderzoek nodig zijn hoe we ons in deze vuile oorlog hebben laten rommelen.
Sukkel. Je had deze moeten posten:quote:Op woensdag 10 augustus 2011 00:10 schreef Hockeystick het volgende:
Libië heeft de NAVO vandaag beschuldigd van een bloedbad. Door een bombardement op een dorp ten oosten van Tripoli zouden zeker 85 mensen zijn omgekomen, onder wie 32 kinderen. De NAVO onderzoekt de claim.
Woordvoerder Mussa Ibrahim van het regime maakte melding van de beschuldiging. Westerse gevechtsvliegtuigen zouden gisteravond laat drie bommen hebben laten vallen in het dorp Majer. 'Veel bewoners renden naar de getroffen huizen om te proberen hun geliefden te redden. Toen sloegen nog eens drie bommen in', zei Ibrahim.
Er wordt beweerd dat er 33 kinderen, 32 vrouwen en 20 mannen uit twaalf families zijn gedood. De Libische televisie toonde beelden vanuit een ziekenhuis van onder meer enkele dode kinderen.
Onderzoek naar burgers
Volgens de NAVO ging het om een boerderij bij het dorp Majar waarvan twee loodsen werden gebruikt door het leger voor de opslag van wapens. [b]'Het was een legitiem doelwit', aldus de woordvoerder. 'Maar wij nemen de beschuldigingen ernstig en onderzoeken ze. Tot dan onthouden we ons van speculaties.'[/b]
Hahahaha MOOI!
quote:Oproerkraaiers Londen krijgen steun van Kaddafi
De demonstranten in Londen en andere Engelse steden krijgen steun uit opmerkelijke hoek. Het Libische bewind heeft ze vandaag een hart onder de riem gestoken. Staatszender al-Jamahiryah liet weten trots te zijn op de Britse betogers en kondigde solidariteitsdemonstraties in het Noord-Afrikaanse land aan. Dat meldde de BBC.
Groot-Brittannië is een van de aanvoerders van een internationale militaire coalitie tegen de Libische leider Muammar Kaddafi. Eind maart week zijn vertrouweling, minister van Buitenlandse Zaken Moussa Koussa, uit naar Londen.
quote:Kaddafi: Cameron moet aftreden om vreedzame demonstraties
De Libische leider Moammar Kaddafi vindt dat door de 'gewelddadige onderdrukking van Britse demonstranten' premier David Cameron zijn legitimiteit heeft verloren en moet aftreden.
Een woordvoerder van de Libische regering zei dat politie in opdracht van de Britse overheid met geweld vreedzame demonstranten onderdrukt.
Ook De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad noemde de protesten vreedzaam. 'Welk land behandelt haar eigen volk zo?', aldus Ahmadinejad. 'Deze barbaarse behandeling van mensen, wier geduld op is vanwege armoede en discriminatie, is onacceptabel.'
Groot Brittannië was één van de eerste landen die de Iraanse onderdrukking van massale demonstraties in 2009 veroordeelde. Ook is het land is een van de aanvoerders van een internationale militaire coalitie tegen Kaddafi. Eind maart week zijn vertrouweling, minister van Buitenlandse Zaken Moussa Koussa, uit naar Londen
En zegt Ahmadinnedjan dan ook hetzelfde over Syrie?quote:
Nee, ook over Engeland:quote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
En zegt Ahmadinnedjan dan ook hetzelfde over Syrie?
Luister eens asielzoeker, je zegt dat je een zoontje hebt en een libiesche man.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:29 schreef houda het volgende:
[..]
Jij praat niet in de tijd dat Gadaffi verslagen is. Jij praat Gadaffi na!!
Je liegtquote:
UN 1973 yup mandaten worden geweizigd een aangepast waar je bij staatquote:Op woensdag 10 augustus 2011 18:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dit is voor mij ook het eerste bericht over NATO-heli's
Helemaal niet. Volgens 1973 is alles toegestaan behalve een bezettingsmacht.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:02 schreef Hockeystick het volgende:
[..]
UN 1973 yup mandaten worden geweizigd een aangepast waar je bij staat
Kijk naar Spanje, die bombarderen we toch ook nietquote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:52 schreef sunny16947 het volgende:
Ik Wat te denken van de werkeloze jongeren, terwijl er op die 5 milj. inwoners zo'n 1,5 mlj. buitenlandse arbeiders zijn.
Je schrijft alinea 1 en in alinea 2 staat precies het tegenovergesteldequote:De oliemaatschappijen zullen gedwongen moeten worden de libiërs zelf een kans te geven.
Kijk eens naar Irak. De Irakezen staan werkeloos aan de kant, en Turkije vaart er wel bij. Druk bezig met Abu Dabi projecten, villawijken, met allemaal geïmporteerde turkse werknemers. En niet om de Irakezen (of libiërs) niet willen werken.
Lees anders even het mandaat nog even na, het is verboden een kant te kiezen in een gewapend conflict.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Helemaal niet. Volgens 1973 is alles toegestaan behalve een bezettingsmacht.
Snap ik wel. Maar van zijn buurland waar mensen uitgemoord worden zegt hij niets, de eikelquote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, ook over Engeland:
UK riots: Iran calls on UN to intervene over 'violent suppression'
In 1947 discrimineerde iedereen de ander, net zoals jij nu doet... met je 'asielzoeker'quote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:59 schreef Hockeystick het volgende:
[..]
Luister eens asielzoeker, je zegt dat je een zoontje hebt en een libiesche man.
Je woonde in Benzaghi.
Dus jij en je familie leefde al die tijd onder het regime van Kadhaffi, net als de meeste asielzoekers. blijkbaar goed anders leefde jij daar niet toch...voor een bepaalde tijd en ben je niet verhuisd dus zo erg vond je het al die tijd niet anders was je wel hier blijven wonen....
Er komen soort van protesten en jij vlucht net als de meeste asielzoekers..
Je zit hier veilig en begint opeens je gal te spuwen over Kadhaffi net als de meeste asielzoekers. omdat het "iedereen" tegen Kadhaffi is.
Nog even en je kan als expert worden geinterviewd worden door de NOS net als de meeste asielzoekers.
Dus scheid toch uit met je libie dit en libie dat, je hoopt gewoon op een positie binnen het nieuwe regime omdat eerst Kadhaffi alle baantjes uitdeelde.
in 1947 zat iedereen bij het verzet
1. De rebellen zijn burgers.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:13 schreef Hockeystick het volgende:
[..]
Lees anders even het mandaat nog even na, het is verboden een kant te kiezen in een gewapend conflict.
Het mandaat is opgesteld om burgers te beschermen, nu de Nato bommen op burgers gooit, communicatie doelen(media), en infrastructuur zijn ze te ver gegaan wat betreft het beschermen van de rebellen.
papier ben je zo dom of wat?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
1. De rebellen zijn burgers.
2. Als je Ghadafi het land uit moet bombarderen om de bevolking te beschermen moet je dat doen.
Zucht, als ik in 1940 had geleeft zou ik wat kritischer zijn geweest dan jullie, toen de joden werden gedeporteerd, Hitler zei joden zijn slecht via propaganda geloofde iedereen het,veel joden zijn vergast door hulp van het volk om ze in te laten stappen in de treinquote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
In 1947 discrimineerde iedereen de ander, net zoals jij nu doet... met je 'asielzoeker'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Als ik een inbreker met een honkbalknuppel mijn huis uit jaag ben ik niet plotseling een agent of militie.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:27 schreef Hockeystick het volgende:
Burgers zijn niet vechtende partijen,
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:56 schreef sp3c het volgende:
als je je bord leeg wil eten met een tandenstoker ben je ook langer bezig dan wanneer je het met fatsoenlijk bestek doet
Ben je boos??quote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:59 schreef Hockeystick het volgende:
[..]
Luister eens asielzoeker, je zegt dat je een zoontje hebt en een libiesche man.
Je woonde in Benzaghi.
Dus jij en je familie leefde al die tijd onder het regime van Kadhaffi, net als de meeste asielzoekers. blijkbaar goed anders leefde jij daar niet toch...voor een bepaalde tijd en ben je niet verhuisd dus zo erg vond je het al die tijd niet anders was je wel hier blijven wonen....
Er komen soort van protesten en jij vlucht net als de meeste asielzoekers..
Je zit hier veilig en begint opeens je gal te spuwen over Kadhaffi net als de meeste asielzoekers. omdat het "iedereen" tegen Kadhaffi is.
Nog even en je kan als expert worden geinterviewd worden door de NOS net als de meeste asielzoekers.
Dus scheid toch uit met je libie dit en libie dat, je hoopt gewoon op een positie binnen het nieuwe regime omdat eerst Kadhaffi alle baantjes uitdeelde.
in 1947 zat iedereen bij het verzet
Maart weet ik niet, maar in februari leek het zeker een kwestie van dagen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:53 schreef von_Preussen het volgende:
Toen ik in maart in dit topic kwam was iedereen er stellig van overtuigd dat Ghadaffi binnen enkele dagen weg zou zijn en werd ik uitgelachen omdat ik stelde dat het best nog wel eens wat langer zou duren.
Omdat hij kennelijk meer macht en steun heeft dan werd gedacht en omdat de NAVO nu eenmaal weinig op de grond kan uitrichten met luchtbombardementen alleen (ook al hebben ze nu semi-grondtroepen met helikopters).quote:Vraag, waarom is Ghadaffi nog steeds niet weg?
Jij weet wat er toen werd gedacht?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 07:18 schreef Monidique het volgende:
Omdat hij kennelijk meer macht en steun heeft dan werd gedacht en omdat de NAVO nu eenmaal weinig op de grond kan uitrichten met luchtbombardementen alleen (ook al hebben ze nu semi-grondtroepen met helikopters).
niet dan?quote:
Over welke massamoord hebben we het precies?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:36 schreef sp3c het volgende:
Ghadaffi was al slecht lang voor obama aan de macht kwam ... lang voordat Bush hem goed vond ook
jij bent degene die in propaganda geloofd om een massamoordenaar goed te praten
Er zijn er nog wel meer die hun lesje Goebbels niet geleerd hebben.quote:denk niet dat je in 1940 scherper was geweest dan wie dan ook
Mij niet hoor. Waar baseerde je dat op?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 07:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
Maart weet ik niet, maar in februari leek het zeker een kwestie van dagen.
Het is heel wat anders dan een no-flyzone, en ook dat is kennelijk niet genoeg.quote:Omdat hij kennelijk meer macht en steun heeft dan werd gedacht en omdat de NAVO nu eenmaal weinig op de grond kan uitrichten met luchtbombardementen alleen (ook al hebben ze nu semi-grondtroepen met helikopters).
Lockerbie om te beginnenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Over welke massamoord hebben we het precies?
ja dat blijktquote:[..]
Er zijn er nog wel meer die hun lesje Goebbels niet geleerd hebben.
Zo scherp ben je blijkbaar niet want in 1940 werden er nog geen joden gedeporteerd. En het waren ook Europese leiders als Sarkozy die de drijvende kracht waren achter een interventie, Obama en zijn regering was juist terughoudend. Scherp hoor.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:31 schreef Hockeystick het volgende:
[..]
Zucht, als ik in 1940 had geleeft zou ik wat kritischer zijn geweest dan jullie, toen de joden werden gedeporteerd, Hitler zei joden zijn slecht via propaganda geloofde iedereen het,veel joden zijn vergast door hulp van het volk om ze in te laten stappen in de trein
2011
Obama zegt Gadaffi is slecht, er worden heel veel bommen op Libiesche burgers gegooid, Jullie geloven obama en zijn propaganda, er zijn nu al heel veel Libische burgers om gekomen door bombardementen. ik ben krities en jij?
Ach wat schattig, daar ben je ook al ingetrapt.quote:
Precies.quote:ja dat blijkt
ow god, is dat ook al een zionistisch complot tegenwoordig??quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ach wat schattig, daar ben je ook al ingetrapt.
ja man!quote:[..]
Precies.
Het is in ieder geval de meest idiote bewezenverklaring sinds de Spaanse inquisitie een houtworm schuldig verklaarde aan blasfemie. De zaak stink van Washington tot aan kamp Zeist.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 16:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
ow god, is dat ook al een zionistisch complot tegenwoordig??
Zet wat kerels met jurk en bef achter een hoge tafel en laat ze gewichtig doen, en het volk denkt dat ze de waarheid spreken.quote:ja man!
Dat Khadaffi draait en liegt lijkt mij een open deur. Het verbijsterende is dat mensen ervan uitgaan dat de perception managers van het Pentagon e.d. wel de waarheid spreken. Als jij met Lockerbie aankomt om aan te tonen dat hij een massamoordenaar is dan heb je je als een klein kind in de luren laten leggen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:01 schreef sp3c het volgende:
ja kun je beter naar ghadaffi's propagandachefs luisteren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |