Inglorious was ook zeer awesome en in het verledenquote:Op maandag 18 juli 2011 09:34 schreef RobertVH het volgende:
Kan weer goed worden, maar het speelt zich dus een tijdje geleden af. Juist de dialogen met/over pop-culture waren gaaf in QT films, dat wordt nogal lastig in die tijdsetting...
quote:Op zondag 6 mei 2012 01:30 schreef megamandy het volgende:
Harde kick!
[ afbeelding ]
De eerste foto's zijn er sinds een paar dagen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat vond ik ook tof. Zaten meer mooie dingen in de trailer, zie uit naar de film!quote:Op donderdag 7 juni 2012 12:46 schreef Disorder het volgende:
Ik heb er zin in. Lijkt me leuk om Tarantino met een Western aan de haal te zien gaan. Dat shot met die (katoen?)plant die onder het bloed komt. Gaaf.
Dat shot vond ik ook heel gaaf ja! Typisch Tarantino. Kan niet wachten om 'm te zien!quote:Op donderdag 7 juni 2012 12:46 schreef Disorder het volgende:
Ik heb er zin in. Lijkt me leuk om Tarantino met een Western aan de haal te zien gaan. Dat shot met die (katoen?)plant die onder het bloed komt. Gaaf.
Ditquote:
quote:Jonah Hill terug in Django Unchained
Hoewel de trailer van Django Unchained al is gepubliceerd, is regisseur Quentin Tarantino nog niet klaar met de casting.
Jonah Hill heeft ook nog een rol in de western te pakken, schrijft de Amerikaanse film- en tv-site Deadline.
Welke rol de 28-jarige Hill gaat spelen, is nog onduidelijk. Vorig jaar was de Amerikaanse acteur ook al verbonden aan het filmproject, maar toen moest hij verstek laten gaan. Hij had toen geen tijd voor de film. De acteur werd dit jaar genomineerd voor een Oscar voor zijn rol in de honkbalfilm Moneyball.
Django Unchained gaat over de slaaf Django, een rol van Jamie Foxx, die door een premiejager gespeeld door Christoph Waltz wordt bevrijd.
Hij zoekt de moordlustige Brittle-broers die Django ooit heeft gezien. De slaaf gaat op zoek naar zijn vrouw, die is verkocht. De film moet vanaf 24 januari in de Nederlandse bioscopen draaien.
Foxx een matige acteur? Ray zeker nog niet gezien. Of Collateral. Of Law Abiding Citizen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:22 schreef tompsv18 het volgende:
Jammer van Jamie Foxx. Matige acteur is dat. Verder lijkt het me wel een leuke film.
Die neger is een baas..quote:Op vrijdag 14 december 2012 16:22 schreef tompsv18 het volgende:
Jammer van Jamie Foxx. Matige acteur is dat. Verder lijkt het me wel een leuke film.
Dat meen je niet? Die film was laatst op tv, en tering wat was hij slecht in die film.quote:
Ik ben niet de enige dusquote:Op vrijdag 14 december 2012 16:33 schreef tompsv18 het volgende:
Law Abiding Citizen laatst gezien en daar vond ik hem ook niet echt overtuigend.
Ja, ik ook. Wel dramatisch voor Tarantino en de filmmaatschappij dat die screener al gelekt is.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:22 schreef Dj_Day-V het volgende:
DVDSCR is ook al uit.
[ afbeelding ]
Toch ga ik deze in de bios kijken.
Misschien zorgt het ervoor dat die films eindelijk eens overal tegelijk uitkomen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:30 schreef Mike het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Wel dramatisch voor Tarantino en de filmmaatschappij dat die screener al gelekt is.
Dat zou natuurlijk sowieso fijn zijn, maar in de VS is-ie ook pas in z'n tweede weekend.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Misschien zorgt het ervoor dat die films eindelijk eens overal tegelijk uitkomen.
Daarom komen alle oscar contenders ook bijna altijd uit in november/december dit jaar ook weer met Django, Lincoln, Life of Pi, Zero Dark Thirty, Les Mis, Silver Linings Playbook, Flight enz. Alleen Argo is eerder uitgekomen van de serieuze oscar contenders.quote:Op zondag 6 januari 2013 11:01 schreef Stefan het volgende:
Das tch elk jaar zo met films die de maatscappij aanmeldt voor n oscar, niks nieuws.
Maar jij hebt dus de CAM-versie bekeken?quote:Op zondag 6 januari 2013 17:34 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb net de film bekeken en als je eerdere Tarantino films zoals Kill Bill e.d. gewend bent dan zal deze tegenvallen want het lijkt alsof de film het vooral moet hebben van de vele A list acteurs die hier in meespelen i.p.v.de verhaallijn en bijbehorende actie scene's.. Als film had hij voor mij veel weg van de film Tombstone meets Wyatt Earp meets From Dusk till Dawn.
Wees slim en laat de film links liggen voor de bioscoop en bekijk hem op de " alternatieve "wijze.
Wat zou dat uitmaken? Volgens mij, als de screener niet nu al was uitgelekt, dan wachten de mensen totdat er een DVDrip komt... Voor het biosbezoek maakt het iig niet uit, het is de DVD verkoop die het niet echt fantastisch zal doen, maar dat doet het al jaren niet.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:30 schreef Mike het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Wel dramatisch voor Tarantino en de filmmaatschappij dat die screener al gelekt is.
quote:Op zondag 6 januari 2013 17:34 schreef Iwanius het volgende:
Wees slim en laat de film links liggen voor de bioscoop en bekijk hem op de " alternatieve "wijze.
Er is een Oscar-screener inmiddelsquote:Op zondag 6 januari 2013 18:56 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Maar jij hebt dus de CAM-versie bekeken?
Want je moet gewoon wachten totdat de DVD release over 2 jaar op het web gaat zwerven?quote:Op maandag 7 januari 2013 12:28 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Dan nog is het best treurig dat je die gaat kijken.
Bi os coopquote:Op maandag 7 januari 2013 14:59 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Want je moet gewoon wachten totdat de DVD release over 2 jaar op het web gaat zwerven?
Bioscoop of wachten op minimaal HD.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:59 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Want je moet gewoon wachten totdat de DVD release over 2 jaar op het web gaat zwerven?
Sorry maar ik ga je advies niet opvolgen. Ik ben ervan overtuigd dat ik van deze film ga genieten als ik hem in de bioscoop zien, zoals ik heb genoten met bijna alle Tarantino films. Het gaat bij mij in zijn films atijd meer om de geweldige personages en dialogen dan om de actie en het verhaal en ik denk dat ik wat dat betref ook nu weer aan mijn trekken zal komen.quote:Op zondag 6 januari 2013 17:34 schreef Iwanius het volgende:
Ik heb net de film bekeken en als je eerdere Tarantino films zoals Kill Bill e.d. gewend bent dan zal deze tegenvallen want het lijkt alsof de film het vooral moet hebben van de vele A list acteurs die hier in meespelen i.p.v.de verhaallijn en bijbehorende actie scene's.. Als film had hij voor mij veel weg van de film Tombstone meets Wyatt Earp meets From Dusk till Dawn.
Een screener = DVD kwaliteitquote:Op maandag 7 januari 2013 14:59 schreef De_Nater het volgende:
[..]
lol, je bedoelt 2 maanden en tegenwoordig is bij sommige films de bluray al te downloaden voordat de film in de Nederlandse bioscopen verschijnt. (laatste voorbeeld was Looper).quote:Op maandag 7 januari 2013 14:59 schreef De_Nater het volgende:
[..]
screener = DVDquote:Op maandag 7 januari 2013 12:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Mensen die camversies kijken zijn homo.
in gare kwaliteit en met enorme balken ala PROPERTY OF XXX en ONLY FOR REVIEW PURPOSES zeker?quote:
Als een studio wil dat men onder meer de cinematography gaat beoordelen en belonen, denk ik niet dat ze brakke screeners gaan opsturen.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:59 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
in gare kwaliteit en met enorme balken ala PROPERTY OF XXX en ONLY FOR REVIEW PURPOSES zeker?
screener van Lincoln was prima met heel af en toe een propertylogoquote:Op maandag 7 januari 2013 16:59 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
in gare kwaliteit en met enorme balken ala PROPERTY OF XXX en ONLY FOR REVIEW PURPOSES zeker?
Of je bespaart je zelf 11 euroquote:Op maandag 7 januari 2013 17:04 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De bios is beter, je doet jezelf tekort.
Sommige films moet je gewoon in de bios zien of iig in goede kwaliteit, daar lijkt Django Unchained me een goed voorbeeld van.quote:
quote:Op maandag 7 januari 2013 17:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Als een studio wil dat men onder meer de cinematography gaat beoordelen en belonen, denk ik niet dat ze brakke screeners gaan opsturen.
Misschien dat er veel verschil tussen zit, maar het zal nooit beter zijn dan een bluray rip. En sommige screeners zijn echt van dusdanig gare kwaliteit dat je nog beter een cam kan gaan kijken. Volgens mij was het inglorious bastards waarvan ik eens een screener heb gedownload. Na een half uur heb ik m afgezet. Ontzettend lage resolutie, zeker een kwart v/h beeld werd in beslag genomen door zwarte balken met doorlopende tekst en ondertiteling ontbrak bij de duits gesproken stukken.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:04 schreef Stefan het volgende:
[..]
screener van Lincoln was prima met heel af en toe een propertylogo
screener was betere kwaliteit dan de film zelf
Nee sommige mensen hebben Scrooge als voorbeeld.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:42 schreef Stefan het volgende:
Sommige mensen kijken dat nu eenmaal graag
Je weet helemaal niet of dit een goede film isquote:Op maandag 7 januari 2013 17:50 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee sommige mensen hebben Scrooge als voorbeeld.
Ik ook vaak hoor, maar niet met goeie films.
Ik vind jouw review slechter dan de film. Mijn nichtje haar opstellen in groep 8 zijn van een hoger niveau dan ditquote:
Tarantino schijnt hetzelfde te denken, want die heeft al gezegd dat hij hoopt dat hij bij het afsluiten van zijn carriere kan stellen dat Death Proof z'n slechtste film was.quote:Op maandag 7 januari 2013 23:27 schreef chiren het volgende:
Hoewel ik niet altijd fan ben van Tarantino's dialogen (Death Proof), was dit voor mij weer een schot in de roos.
Ach, je moet z'n reisverslagen eens zien...quote:Op maandag 7 januari 2013 23:27 schreef chiren het volgende:
[..]
Ik vind jouw review slechter dan de film. Mijn nichtje haar opstellen in groep 8 zijn van een hoger niveau dan dit
Balen als ie echt gaat stoppen na tien films.quote:Op maandag 7 januari 2013 23:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Tarantino schijnt hetzelfde te denken, want die heeft al gezegd dat hij hoopt dat hij bij het afsluiten van zijn carriere kan stellen dat Death Proof z'n slechtste film was.
Vind je dan echt niet dat dat een eventueel bioscoopbezoek verpest dan? Of was je toch al niet van plan deze in de bios te bekijken?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 01:36 schreef DrDentz het volgende:
Ik vind het screenertje er toch redelijk goed uitzien, morgen eens bekijken.
Waar lees jij dat ie gaat stoppen?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 01:36 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Balen als ie echt gaat stoppen na tien films.
Nee ga er toch niet voor naar de bios.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 01:38 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Vind je dan echt niet dat dat een eventueel bioscoopbezoek verpest dan? Of was je toch al niet van plan deze in de bios te bekijken?
Dat hoop ik ook natuurlijk, maar ik zie hem er wel voor aan dat hij stopt na tien films en alleen nog af en toe gastregisseur gaat spelen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:04 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Het is te hopen dat hij nog jaren doorgaat inderdaad. Wat een geweldige regisseur.
Ja dat wil die ook las ik, met een neger squad die genaaid zijn door hun leiding.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:15 schreef tompsv18 het volgende:
Een vervolg op Inglourious Basterds lijkt me trouwens ook wel wat. Topfilm.
De film duurt op de kop af 2 uur en 41 minuten.quote:Op maandag 7 januari 2013 23:27 schreef chiren het volgende:
[..]
Ik vind jouw review slechter dan de film. Mijn nichtje haar opstellen in groep 8 zijn van een hoger niveau dan dit
Anyway, ik heb hem ook zojuist bekeken en ben het volkomen eens met de 8,8 op IMDB. Waar bovenstaande user klaagt over de saaie dialogen, vond ik de dialogen tussen Waltz en Foxx en Waltz en DiCaprio uitermate scherp en vermakelijk.
Iedereen die vond dat de dialogen in Inglourious Basterds hem op het puntje van zijn stoel deed zitten, zal hier ook van kunnen genieten.
Hoewel ik niet altijd fan ben van Tarantino's dialogen (Death Proof), was dit voor mij weer een schot in de roos.
De film duurt (ik meen) 2u45mins, maar voelde voor mij veel korter aan. Heb me enorm vermaakt en heeft de (mijn) hoge verwachtingen absoluut waargemaakt.
Wat?quote:Op maandag 7 januari 2013 17:52 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]
-crap-
"One Upon a time in the West" van Ennio Morricone
-crap-
Sacha Baron Cohen chose 'Les Misérables' over Tarantino's 'Django Unchained'quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:47 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Wat?Once Upon a Time in the West is van Sergio Leone, de muziek is van Ennio Morricone ja. Daarbij is het natuurlijk gebaseerd op Django van Sergio Corbucci, maar dat wist je hopelijk wel.
Edit: trouwens, op die poster staan een hoop acteurs die niet in de film zijn verschenen, hoe dat zo?
En wat weet je over Levitt? Ook conflicterende schema's ivm Looper/Lincoln oid?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:05 schreef Franktastic1984 het volgende:
[..]
Sacha Baron Cohen chose 'Les Misérables' over Tarantino's 'Django Unchained'
http://www.nme.com/filman(...)er-tarantinos/294121
Kurt Russell en Kevin Costner waren in de race voor Ace Woody, maar toen zij eruit stapten werd de rol samengevoegd tot Billy Crash, gespeeld door Walton Goggins
Ken je Google?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:16 schreef De_Nater het volgende:
[..]
En wat weet je over Levitt? Ook conflicterende schema's ivm Looper/Lincoln oid?
Als dat Death Proof is op de foto, volgens mij zette ik daar ook een kotssmiley bij in mijn eerdere post.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:15 schreef Iwanius het volgende:
[..]
De film duurt op de kop af 2 uur en 41 minuten.![]()
Vwb je kritiek op mijn recensie,prima, vond het ook niet denderend en heb het inmiddels
herschreven. Inzake de gevoerde dialogen die jij zo geweldig vond heb ik teveel van gezien
en daarom leg ik de lat dus hoger en anders dan jij en haal ik al gauw mijn schouders op
voor wat jij zo subliem vindt.
[ afbeelding ]
De film hierboven vond ik ook maar zo,zo.
Zelfs dat niet, hij wil vooral boeken over film gaan schrijven. Of gewoon boeken gaan schrijven, want hij beleeft blijkbaar nog meer lol aan het schrijven van een script dan aan het verfilmen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:34 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook natuurlijk, maar ik zie hem er wel voor aan dat hij stopt na tien films en alleen nog af en toe gastregisseur gaat spelen.
http://www.hollywoodrepor(...)-leaving-film-394722quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zelfs dat niet, hij wil vooral boeken over film gaan schrijven. Of gewoon boeken gaan schrijven, want hij beleeft blijkbaar nog meer lol aan het schrijven van een script dan aan het verfilmen.
Was wel geinig, weinig over de film...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Quintin Tarentino zo op BBC 1 bij grahan norton over zijn nieuwe film Django unchained..
Ik dacht dat alleen Jamie Fox langs kwam? Download dat programma elke week dus even checkenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Quintin Tarentino zo op BBC 1 bij grahan norton over zijn nieuwe film Django unchained..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond zijn rol bijna een 1-op-1 kopie van die in IB.quote:
Ja je bent de enige op de wereld.quote:Op maandag 14 januari 2013 18:59 schreef De_Nater het volgende:
Ben ik de enige die IB minder vindt dan deze?
Hij smeert zijn bloed over het gezicht van Kerry Washington. Behoorlijk knap dat zij dus ook nog gewoon in haar rol blijft.quote:Op woensdag 16 januari 2013 12:08 schreef Ethanolic het volgende:
Leonardo DiCaprio
Die scene dat Leo zijn hand open snijdt schijnt dus real time te zijn. Hij sneed per ongeluk zijn hand open en bleef perfect in zijn rolWat een fucking baas.
Sowieso echt een heerlijke film weer van Tarantino.
In hetzelfde shot? Je weet dat er tussen elk shot een pauze zit he?quote:Op donderdag 17 januari 2013 01:47 schreef jepperdeprep het volgende:
[..]
Hij smeert zijn bloed over het gezicht van Kerry Washington. Behoorlijk knap dat zij dus ook nog gewoon in haar rol blijft.
DiCaprio sowieso
Nee hoor, dat stuk is in één keer opgenomen. Meestal worden scenes wel in één keer opgenomen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:36 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
In hetzelfde shot? Je weet dat er tussen elk shot een pauze zit he?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overrated shit.
quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:19 schreef Zipportal het volgende:
Wat een ongeloofelijke kutfilm. Ben al geen QT fan, al is Inglourious Basterds een uitzondering. Mede door de setting.
Gewoon een standaard verhaaltje:Waarom vond je IB dan wel goed? Zelfde soort humor, gore enz.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overrated shit.
quote:Op maandag 14 januari 2013 14:27 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik vond zijn rol bijna een 1-op-1 kopie van die in IB.
Ben ook niet zo heel enthousiast over de film, was niet slecht, maar ik had er veel meer van verwacht.
En hij duurt ook wel 30-60 minuten te lang als je ’t mij vraagt.
Nou ze zijn allebei sluw, moordlustig en meertalig.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 01:57 schreef kilozout het volgende:
[..]
1 op 1 kopie? Ze zijn juist zo verschillend als het maar kan
Het is geen 1 op 1 kopie, maar ze gebruiken wel precies dezelfde trucjesquote:Op zaterdag 19 januari 2013 02:09 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Nou ze zijn allebei sluw, moordlustig en meertalig.
Nee IB was ook een toffe film maar ik vind Django wel beter.quote:Op maandag 14 januari 2013 18:59 schreef De_Nater het volgende:
IB zat wat beter in elkaar, had wat meer verhaal en was wat origineler. Maar erg vergelijkbare films voor de rest met een ander thema. En Django was gewoon te lang, punt.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:45 schreef pablo1989 het volgende:
[..]
Nee IB was ook een toffe film maar ik vind Django wel beter.
http://www.ebaumsworld.com/video/watch/261861/quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:44 schreef Breuls het volgende:
Die stond onlangs ook op de FP. Best grappig, en laat goed zien hoe moeilijk Amerikanen soms kunnen doen over dat soort dingen.
Van mij had ie nog wel een uur langer gemogen. Die scene met die gasten die allemaal een doek op de kop hebben, geniaal!quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:46 schreef Norrage het volgende:
[..]
IB zat wat beter in elkaar, had wat meer verhaal en was wat origineler. Maar erg vergelijkbare films voor de rest met een ander thema. En Django was gewoon te lang, punt.
Ja, het eerste anderhalf uur had in die vorm nog wel 20 uur mogen duren...maar het tweede anderhalf uur was erg middelmatig en langdradig. En ik snapte echt niet waar het nou precies toe deed?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:04 schreef pablo1989 het volgende:
[..]
Van mij had ie nog wel een uur langer gemogen. Die scene met die gasten die allemaal een doek op de kop hebben, geniaal!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Nee ik vond IB zelfs een van z'n mindere films. De helft van die film gaat nergens heen en dan heb je ook nog dingen als de Italiaanse slapstick en de Bear Jew. Godverdomme wat kinderachtig. Het enige echt fantastische aan die film is Christoph Waltz, en die heeft in deze film net zo'n toffe rol. Deze film is ondanks zijn lange speelduur veel meer een echt verhaal en is naar mijn mening meer entertaining bovendien. Sowieso rapmuziek onder een western blaxploitation, fantastisch.quote:Op maandag 14 januari 2013 18:59 schreef De_Nater het volgende:
Ik vond Leo veel beter acteren, Schultz speelt bijna hetzelfde als in IB.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:18 schreef Flixxy het volgende:
Mooie film. Ik ben geen Tarantino "fan", heb wel erg veel respect voor zijn films. Pulp Fiction/Kill Bill meerdere malen met plezier kunnen kijken, IG kwam ik na twee pogingen niet doorheen (nooit afgezien).
Duurde naar mijn idee wel 30/45 min te lang, sommige scenes hadden wel wat korter gemogen, of een deel van de verhaallijn uit het laatste 1,5 eruit laten.
Schultz is wel de echte drager van de film, brilante acteur, heerlijk accent![]()
[ afbeelding ]
IB heb ik slechts half gezien (if even..), dus dat kan ik moeilijk beoordelenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:20 schreef seto het volgende:
[..]
Ik vond Leo veel beter acteren, Schultz speelt bijna hetzelfde als in IB.
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:20 schreef seto het volgende:
[..]
Ik ben lang niet de enige met deze mening.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 01:57 schreef kilozout het volgende:
[..]
1 op 1 kopie? Ze zijn juist zo verschillend als het maar kan
quote:
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:54 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik ben lang niet de enige met deze mening.
Grolschquote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:11 schreef speknek het volgende:
Iemand nog de referentie naar Nederland ontdekt? (ik niet)
Oh toch welquote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
GrolschHoe kan je dat in godsnaam gemist hebben?
Maar het was volgens mij wel duidelijk een Grolsch flesje met beugel. En dat "plop" werd zelfs gewoon gedaan. Het was redelijk obviousquote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:17 schreef speknek het volgende:
[..]
Oh toch wel. Ja die had ik wel gezien, maar wist niet zeker of Grolsch de enige was met een beugel, wou dat nog opzoeken.
edit: nee Grolsch is niet de enige, en ook niet de uitvinding van de beugel, dus een beetje een slechte ref. Aan de andere kant is het een anachronisme (het patent voor de beugel werd in 1875 aangevraagd), dus dat klinkt weer wel als een opzettelijke ref.
Eens.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:45 schreef BankAardappel het volgende:
Beter dan z'n laatste films, waarschijnlijk z'n beste sinds Pulp Fiction voor mij.
Hilarisch inderdaad!quote:
Yep, Django is beter dan Inglorious Basterds. Niet veel, maar wel iets.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:45 schreef pablo1989 het volgende:
[..]
Nee IB was ook een toffe film maar ik vind Django wel beter.
Het begin van die scène kwam toch bijna integraal uit de controversiële klassieker Birth of a Nation?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:04 schreef pablo1989 het volgende:
[..]
Van mij had ie nog wel een uur langer gemogen. Die scene met die gasten die allemaal een doek op de kop hebben, geniaal!
Nikker? Niet in mijn kringen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:14 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hilarisch inderdaad!
En dan te bedenken dat het in Nederland een vrij normaal woord is...
Helemaal mee eens! Ik snap ook niet waarom hij als 'supporting actor' is genomineerd voor een Oscar. Dit was een hoofdrol.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:18 schreef Flixxy het volgende:
[...]
Schultz is wel de echte drager van de film, brilante acteur, heerlijk accent![]()
Die Beugel ja.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:11 schreef speknek het volgende:
Iemand nog de referentie naar Nederland ontdekt? (ik niet)
Geen idee, zo'n filmkenner ben ik niet.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:16 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Het begin van die scène kwam toch bijna integraal uit de controversiële klassieker Birth of a Nation?
mét beugel.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 15:22 schreef Norrage het volgende:
[..]
Maar het was volgens mij wel duidelijk een Grolsch flesje zonder beugel.
quote:
Hier wordt ook wel eens moeilijk gedaan over neger. Niet zoveel als negro, maar goed, voor white hebben ze daar ook caucasian.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:23 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee, dat natuurlijk niet, maar neger wel. En in de VS niet.
neger is niet hetzelfde als niggerquote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:23 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee, dat natuurlijk niet, maar neger wel. En in de VS niet.
Dan nog, in DWDD zei iedereen gewoon vrolijk "nigger", wij doen hier niet zo moeilijk over. En da's maar goed ook.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:46 schreef Stefan het volgende:
[..]
neger is niet hetzelfde als nigger
Negro - neger
Nigger - nikker
Hoezo niet in de bios? Zeer bioscoopwaardige filmquote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:41 schreef Snakey het volgende:
Ik heb hem al een week in huis liggen op DVD. Vanavond maar eens kijken.
Nigger was onderdeel van de discussiequote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:46 schreef Flixxy het volgende:
[..]
Dan nog, in DWDD zei iedereen gewoon vrolijk "nigger", wij doen hier niet zo moeilijk over. En da's maar goed ook.
Yep, maar alle films hier in Spanje zijn in Spaans. Das niet zo handig voor me, met mijn steenkolenspaans.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:47 schreef Flixxy het volgende:
[..]
Hoezo niet in de bios? Zeer bioscoopwaardige film
Ja, daar kwam ik ook achter daar. Bizar weinig steden hebben films in de originele taal. Alleen Madrid, Barcelona en Granada zo'n beetje.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:49 schreef Snakey het volgende:
[..]
Yep, maar alle films hier in Spanje zijn in Spaans. Das niet zo handig voor me, met mijn steenkolenspaans.
Ahh, bummer.. Retourtje Antwerpen/Amsterdamquote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:49 schreef Snakey het volgende:
[..]
Yep, maar alle films hier in Spanje zijn in Spaans. Das niet zo handig voor me, met mijn steenkolenspaans.
Ze doen het wel in engels hier in Fuengirola, Malaga ook trouwens. Maar altijd op van die rare tijden. ´s Middags om 2 uur, of half 1 ´s nachts.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:50 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, daar kwam ik ook achter daar. Bizar weinig steden hebben films in de originele taal. Alleen Madrid, Barcelona en Granada zo'n beetje.
Ik ben volgende week een weekje in NL. Misschien ga ik dan wel als ik tijd heb.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:50 schreef Flixxy het volgende:
[..]
Ahh, bummer.. Retourtje Antwerpen/Amsterdam
Neger wel, nigga/nikker niet.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:14 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hilarisch inderdaad!
En dan te bedenken dat het in Nederland een vrij normaal woord is...
Ondanks dat ze beiden een hele goede rol speelden, vond ik ze niet eens degene met de beste acteerprestatie in deze film. Wat dat betreft heb ik het meeste genoten van Samuel L. Jackson.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:20 schreef seto het volgende:
[..]
Inderdaad, ik vond hem fantastisch.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 22:16 schreef WesCAddle het volgende:
[..]
Ondanks dat ze beiden een hele goede rol speelden, vond ik ze niet eens degene met de beste acteerprestatie in deze film. Wat dat betreft heb ik het meeste genoten van Samuel L. Jackson.
Wat een briljant typetje zette hij neer! Vooral de scene waarin hij constant Calvin Candie napraatte (het diner).
Ja jij doet er niet moeilijk over, maar de mensen waar jij het over hebt (de niggers) in Nederland die vinden dat totaal niet ok. Waarschijnlijk heb je alleen maar blanke mensen in je eigen kring.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:46 schreef Flixxy het volgende:
[..]
Dan nog, in DWDD zei iedereen gewoon vrolijk "nigger", wij doen hier niet zo moeilijk over. En da's maar goed ook.
Ja, daar zitten ook fantastische dingen inquote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:06 schreef DeHovenier het volgende:
Heeft iemand het origineel gezien?
Deze dus: Django (1966) - IMDb
Het viel me op hoe vies het wordt als je zo prompt dat bierschenken in beeld brengt. Volgens mij is dat ook Tarantino's handelsmerk (een van de vele), want in Pulp Fiction komt die Bakuna Burger nadrukkelijk in beeld. Eigenlijk geeft dat dan een mooi contrast: alledaagse dingen als eten wordt vies, controversiële onderwerpen als slavernij worden behapbaar...quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:20 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Die Beugel ja.
(al kwam die blijkbaar uit de film Rio Bravo)
Sowieso hoe Schultz Tarantino met bier omging, briljant!
Als je in Nederland in een interview met Samuel L. Jackson zegt "er wordt wel vaak het woord neger gebruikt, wat vind je daar van?", is dat heel normaal. In de VS wilde de interviewer het na aandringen niet eens zeggen, dat is onmogelijk in Nederland.quote:Op zondag 20 januari 2013 00:26 schreef Obama het volgende:
[..]
Ja jij doet er niet moeilijk over, maar de mensen waar jij het over hebt (de niggers) in Nederland die vinden dat totaal niet ok. Waarschijnlijk heb je alleen maar blanke mensen in je eigen kring.
Ja,maar het ging dus niet over negroe, maar over nigger. Die interviewer had misschien best negroe willen zeggen, maar Samuel vroeg hem nikker te zeggen. Had ie geen zin in.quote:Op zondag 20 januari 2013 03:45 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Als je in Nederland in een interview met Samuel L. Jackson zegt "er wordt wel vaak het woord neger gebruikt, wat vind je daar van?", is dat heel normaal. In de VS wilde de interviewer het na aandringen niet eens zeggen, dat is onmogelijk in Nederland.
Hier zit er gewoon veel minder achter dan daar.
wat is dezequote:Op zaterdag 19 januari 2013 11:46 schreef Stefan het volgende:
[..]
http://www.ebaumsworld.com/video/watch/261861/
Neger is iets anders dan nikker. Dat zou hier ook niet zomaar kunnen. kijk bv naar nikker simon uit een nl tv programma. Is heel snel van de buis gehaald.quote:Op zondag 20 januari 2013 03:45 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Als je in Nederland in een interview met Samuel L. Jackson zegt "er wordt wel vaak het woord neger gebruikt, wat vind je daar van?", is dat heel normaal. In de VS wilde de interviewer het na aandringen niet eens zeggen, dat is onmogelijk in Nederland.
Ja klopt, maar hier wordt het niet gebliept, dat is het verschil.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:47 schreef Stefan het volgende:
[..]
Nigger was onderdeel van de discussie
Ja, maar daar worden alle scheldwoorden gebliept, en hier niet. Dus heeft verder niks met dat specifieke woord te maken.quote:Op zondag 20 januari 2013 04:22 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ja klopt, maar hier wordt het niet gebliept, dat is het verschil.
Nee inderdaad het benoemen is ok, maar het gebruik is niet ok ( in het dagelijks leven).quote:Op zondag 20 januari 2013 03:45 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
http://blogs.suntimes.com/ebert/2013/01/django_unchained.htmlquote:Op zondag 20 januari 2013 17:45 schreef AmaninFull het volgende:
Ik ga em kijken deze week, iemand een recensie voor me? (ik bedoel van een kwaliteitskrant, niet twee zinnetjes van een poster hier)
oh?quote:Op zondag 20 januari 2013 17:45 schreef AmaninFull het volgende:
Neger betekent niet meer "iemand die zwart is (zoals de letterlijke betekenis), maar veeleerder "zwarte slaaf/minderwaardig iemand " etc,
Maar in Nederland zouden ze het wel gewoon op tv zeggen en ZEKER als het in een film 100x werd gebruikt en je die film bespreekt.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:19 schreef Nagil het volgende:
Nikker daarentegen is wel een scheldwoord.
Die discussie ga ik niet eens meer aan, dat is off-topic.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:45 schreef AmaninFull het volgende:
En overigens wat betreft de discussie om het gebruik van het woord nigger of neger. Belachelijk. Het zit heel simpel, voor de film moet dat gewoon kunnen, het gaat nu eenmaal over de slavernij en dat woord hoort daarbij als mes en vork. Een ander verhaal is het in normaal taalgebruik, ik vind het neger (en helemaal 'nikker) niet kunnen vanwege de connotaties die daar onvermijdelijk bijhoren. Het heeft gewoon een te beladen lading.
Een baan buiten de televisiewereld?quote:Op zondag 20 januari 2013 18:23 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Maar het staat toch buiten kijf dat een interviewer die het woord niet 'durft' te gebruiken terwijl hij het over de film heeft, zoals in dat interview met Samuel L. Jackson, beter een andere baan kan gaan zoeken?
Iets waarbij hij geen films hoeft te bespreken die over controversiële onderwerpen gaanquote:Op zondag 20 januari 2013 18:23 schreef Specularium het volgende:
[..]
Een baan buiten de televisiewereld?
Fuck "mag" normaal toch ook niet? Dat werd niet weggepiept... dat vond ik wel vreemd.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:26 schreef Specularium het volgende:
Maar die interviewer heeft de regels niet bedacht.
Oh, hij 'mocht' natuurlijk niet van het netwerk. Maar Sam L. dwong hem en ze konden het wegbliepen. Zoals Sam al zei: het was op deze manier een slechte vraag.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:26 schreef Specularium het volgende:
Maar die interviewer heeft de regels niet bedacht.
Hier hebben we ook een Bible-Belt (loopt van Zeeland via Utrecht naar Overijssel), maar daar hebben ze gelukkig geen TVquote:Op zondag 20 januari 2013 19:55 schreef BankAardappel het volgende:
Die TV kanalen in de VS bliepen veel niet zozeer omdat ze zelf vinden dat iets gevoelig ligt ofzo, maar omdat ze klachten van kijkers willen vermijden, wat weer tot flinke boetes leidt. Hier is dat geen probleem, maar daar blijkbaar wel. Zal ook wel met de vreemde aanklaag cultuur te maken hebben die daar heerst, de gevolgen zijn financieel een stuk groter. En in vergelijking met hier heb je daar een veel grotere groep mensen, de bible belt, die een probleem hebben met bepaalde woorden.
Ben ik met je eens, in deze context moet je daar niet moeilijk over doen.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:23 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Die discussie ga ik niet eens meer aan, dat is off-topic.
Maar het staat toch buiten kijf dat een interviewer die het woord niet 'durft' te gebruiken terwijl hij het over de film heeft, zoals in dat interview met Samuel L. Jackson, beter een andere baan kan gaan zoeken?
En reviews vind je op rottentomatoes.
Neger is in Nederland wel beladen, als land met een forse slavernijachtergrond is dat woord ook hier met die zwarte geschiedenis vervlochten. Het gaat het er niet om wat jij persoonlijk vindt, ik denk dat er een groot genoege groep is in Nederland die zich toch ongemakkelijk vindt bij het horen van dit woord, dus het kan niet. Nikker is al helemaal ongepast.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:19 schreef Nagil het volgende:
Zelf geen recensie online kunnen vinden en dan even aan iedereen verkondigen wat het woord 'neger' betekent, lol.
Het woord neger heeft in Nederland helemaal geen zwaar beladen betekenis. Als je een beetje kranten leest en tv-programma's kijkt komt dit woord gewoon vaak voor. Nikker daarentegen is wel een scheldwoord.
quote:Op zondag 20 januari 2013 23:31 schreef AmaninFull het volgende:
[..]
Neger is in Nederland wel beladen, als land met een forse slavernijachtergrond is dat woord ook hier met die zwarte geschiedenis vervlochten. Het gaat het er niet om wat jij persoonlijk vindt, ik denk dat er een groot genoege groep is in Nederland die zich toch ongemakkelijk vindt bij het horen van dit woord, dus het kan niet. Nikker is al helemaal ongepast.
Dat is echt de minderheid van de minderheid hoor, zonder TVquote:Op zondag 20 januari 2013 21:16 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hier hebben we ook een Bible-Belt (loopt van Zeeland via Utrecht naar Overijssel), maar daar hebben ze gelukkig geen TV
Daar hou ik altijd wel van. Mensen die dit soort films niet begrijpen.quote:Op maandag 21 januari 2013 01:24 schreef Stefan het volgende:
Rare film
Was t comedy, een parodie? Met rapmuziek en grolsch bier
Oh ik begrijp t wel, het is een ode. Maar de ene keer was het actie, dan weer slapstick.quote:Op maandag 21 januari 2013 01:29 schreef Snakey het volgende:
[..]
Daar hou ik altijd wel van. Mensen die dit soort films niet begrijpen.
True. Geen klasieker? Dat betwijfel ik.quote:Op maandag 21 januari 2013 01:33 schreef Stefan het volgende:
Het is niet QT sterkste film,
Geen klassieker
Homagequote:Op maandag 21 januari 2013 01:24 schreef Stefan het volgende:
Rare film
Jeetje, heb je ze nog gesproken? Zijn ze te spreken over je humor?quote:Op maandag 21 januari 2013 02:08 schreef Stefan het volgende:
Ik hoorde in de zaal vrouwen reageren op de enorme ballen van Fox
Wat lul jij nou weerquote:Op maandag 21 januari 2013 07:23 schreef Rogan het volgende:
[..]
Jeetje, heb je ze nog gesproken? Zijn ze te spreken over je humor?
Want heb het gevoel dat jij denkt dat je heel grappig bent.
Het was 100% entertainment.quote:Op maandag 21 januari 2013 01:24 schreef Stefan het volgende:
Rare film
Omdat pubertjes denken dat grolsch de enige beugelfles is.quote:Op maandag 21 januari 2013 08:27 schreef HostiMeister het volgende:
Enige wat ik zag was een beugel, waarom gaat iedereen hier er van uit dat het Grolsch was?
En de kleur van het flesje, en de nadruk op het "plop" laten doen. Alles dus.quote:
Omdat we in Nederland Grolsch kennen als het beugelmerk. De fles was duidelijk anders, en natuurlijk is er daar geen Grolsch, maar wie weet was het een hintje naar Nederland.quote:Op maandag 21 januari 2013 08:27 schreef HostiMeister het volgende:
Enige wat ik zag was een beugel, waarom gaat iedereen hier er van uit dat het Grolsch was?
Het was een bruin flesje johquote:Op maandag 21 januari 2013 08:48 schreef Norrage het volgende:
[..]
En de kleur van het flesje, en de nadruk op het "plop" laten doen. Alles dus.
Of niet natuurlijkquote:Op maandag 21 januari 2013 08:53 schreef Breuls het volgende:
[..]
Omdat we in Nederland Grolsch kennen als het beugelmerk. De fles was duidelijk anders, en natuurlijk is er daar geen Grolsch, maar wie weet was het een hintje naar Nederland.
Ik zag toch duidelijk een groen flesje, maar het zal wel aan mij liggen.quote:Op maandag 21 januari 2013 09:45 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Het was een bruin flesje joh
[..]
Of niet natuurlijkDe film speelt zich af in 1858/59 en de beugelfles werd pas door Grolsch geïntroduceerd in 1897.
Dat het een hintje naar Nederland was, bedoel ikquote:Op maandag 21 januari 2013 09:51 schreef Breuls het volgende:
Of niet wat? Ik zei al dat er daar geen Grolsch was.
Zo zie je maar wat men belangrijk vind, binding aan Nederland, patriotisme, nationalisme..quote:Op maandag 21 januari 2013 11:42 schreef Ethanolic het volgende:
Er zitten wel meer historische onweerheden in die film en dan maken jullie je druk om dat beugelbiertje
Absoluut geen klassieker.quote:Op maandag 21 januari 2013 01:36 schreef Snakey het volgende:
[..]
True. Geen klasieker? Dat betwijfel ik.
Precies, mensen zien graag dingen die er niet zijnquote:Op maandag 21 januari 2013 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zo zie je maar wat men belangrijk vind, binding aan Nederland, patriotisme, nationalisme..
Wie hoor je dat zeggen dat films 100% accuraat moeten zijn dan? Ik zeg alleen dat er meer onwaarheden zijn maar dat mensen zich alleen druk maken over het beugelbiertje.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:47 schreef HeatWave het volgende:
Sinds wanneer moeten films 100% historisch accuraat zijn? het is geen documentaire. Doel is publiek vermaken, en dat lijkt me prima gelukt.
Ik geef een mening die gebaseerd is op een objectief controleerbaar feit (nl. of er een grote groep mensen is die het woord 'neger' ongepast vindt). Die andere gaf een mening op basis van puur persoonlijke smaak, daarom heb ik het woordje 'persoonlijk' nog expliciet gebruikt. Natuurlijk gaat het allemaal om meningen, maar daar zijn nog gradaties in van kwaliteit- zie argumentatie. Maar ik begrijp dat het de fokker-'urge' is om dit soort bijdehante opmerkingen te maken. Bravo voor jou.quote:Op maandag 21 januari 2013 00:38 schreef Nagil het volgende:
[..]
Edit: maar laten we verder on topic blijven.
Het hoeft ook niet accuraat te zijn, Hitler werd ook niet vermoord in een bioscoop in Parijs.quote:Op maandag 21 januari 2013 11:47 schreef HeatWave het volgende:
Sinds wanneer moeten films 100% historisch accuraat zijn? het is geen documentaire. Doel is publiek vermaken, en dat lijkt me prima gelukt.
Dan zijn QTfilms niet voor jou denk ikquote:Op maandag 21 januari 2013 12:25 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet accuraat te zijn, Hitler werd ook niet vermoord in een bioscoop in Parijs.
Maar het kan ook over de top. Zo vond ik Samuel L Jackson teveel over de top
Hoezo niet, ik vind heel veel QT films goed.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan zijn QTfilms niet voor jou denk ik.
Samuel Motherfucking Jackson over de top?? Zijn karakter moest een slijmerige jaknikker (gheghe, nikkerquote:Op maandag 21 januari 2013 12:25 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet accuraat te zijn, Hitler werd ook niet vermoord in een bioscoop in Parijs.
Maar het kan ook over de top. Zo vond ik Samuel L Jackson teveel over de top
Was het scenario non-lineair?quote:Op maandag 21 januari 2013 12:28 schreef Stefan het volgende:
[..]
Hoezo niet, ik vind heel veel QT films goed.
QT heeft soms moeite met doseren. In mijn top 10 favo films aller tijden zit True Romance, ik denk dat Scott het script perfect heeft verfilmd met keuzes het linear te monteren en er een happy end van te maken.
fixed.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:58 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar dat kan ook bijna niet als je Pulp Fiction Jackie Brown gemaakt hebt
Yepquote:
Het beugelflesje komt uit Rio Bravo. Of het dáár Grolsch is, weet ik niet (niet gezien), maar Tarantino heeft het vast precies hetzelfde gedaan.quote:Op maandag 21 januari 2013 09:56 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik zag toch duidelijk een groen flesje, maar het zal wel aan mij liggen.
objectief controleerbaar!? Je zei zelf "ik denk dat een grote groep het ongepast vindt." Mijn opmerking was ook helemaal niet een kwestie van persoonlijke smaak, het ging er puur om hoe vaak het woord gebruikt wordt in de media. Als ik een woord vaak zie voorkomen in de media, dan concludeer ik dat het niet zo zwaar beladen is als jij wil doen geloven. Dat sommige mensen aanstoot aan een woord nemen wil niet zeggen dat het zwaar beladen is.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:09 schreef AmaninFull het volgende:
[..]
Ik geef een mening die gebaseerd is op een objectief controleerbaar feit (nl. of er een grote groep mensen is die het woord 'neger' ongepast vindt). Die andere gaf een mening op basis van puur persoonlijke smaak, daarom heb ik het woordje 'persoonlijk' nog expliciet gebruikt. Natuurlijk gaat het allemaal om meningen, maar daar zijn nog gradaties in van kwaliteit- zie argumentatie. Maar ik begrijp dat het de fokker-'urge' is om dit soort bijdehante opmerkingen te maken. Bravo voor jou.
Ah, interessant.quote:Op maandag 21 januari 2013 13:22 schreef Stefan het volgende:
[..]
Yep
The structure of the script was different in Quentin Tarantino's original script. The first two parts of the movie were told in trademark Tarantino nonlinear fashion. Director Tony Scott hired 'Roger Avery' to change the script to linear structure for filming.
In feite waren true romance en Natural Born Killers 1 script, geen idee hoe dat in elkaar zat.quote:
Alleen Pulp Fiction, toch?quote:Op maandag 21 januari 2013 16:59 schreef Stefan het volgende:
[..]
In feite waren true romance en Natural Born Killers 1 script, geen idee hoe dat in elkaar zat.
Welke scripts schreef QT in Amsterdam?
Klopt. De functionele delen wel keihard en het meest realistisch sinds Reservoir Dogs. (Pulp Fiction is veel meer over the top)quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:44 schreef speknek het volgende:
Vergelijkbaar imo. Iets minder bloedfontijnen, maar nog steeds cartoony. Wel zitten er stukjes van grof geweld in, maar dat is wel voor een reden. In ieder geval, ik snap de opmerkingen daarover niet zo. Het was cartoony of functioneel.
Alleen jammer dat het een plaat van Rick Ross was.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:24 schreef De_Nater het volgende:
Ik heb de film 2 keer gezien en zou deze film best nog een keertje willen zien. Eerste keer waardeerde ik rapmuziek nog niet echt, nu heb ik echt het idee dat die rapmuziek iets toevoegde.
Ik vond 'm de tweede keer ook beter dan de eerste keer. Zelfs tot op het punt dat ik een derde keer misschien ook wel zou waarderen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:24 schreef De_Nater het volgende:
Ik heb de film 2 keer gezien en zou deze film best nog een keertje willen zien. Eerste keer waardeerde ik rapmuziek nog niet echt, nu heb ik echt het idee dat die rapmuziek iets toevoegde.
Raar wijf. Al zou ze een punt hebben, ze laat hem niet eens uitpraten.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:33 schreef Gray het volgende:
Weet niet of dit al bekend is binnen dit topic, maar soit.
Interview met Quentin Tarantino:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Die muziek voegde daadwerkelijk iets toe, in de zin van 'love it or hate it'.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:24 schreef De_Nater het volgende:
De Grolsch beugel was tot een jaar of 10 geleden nog een bruine fles.quote:Op maandag 21 januari 2013 09:56 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik zag toch duidelijk een groen flesje, maar het zal wel aan mij liggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
Alleen in Nederland. In het buitenland was-ie al langer groen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 10:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De Grolsch beugel was tot een jaar of 10 geleden nog een bruine fles.
Export ja, net als Heineken.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 10:29 schreef Breuls het volgende:
[..]
Alleen in Nederland. In het buitenland was-ie al langer groen.
Niet mijn ervaring. Van begin tot eind genoten.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:58 schreef CornflakesXL het volgende:
Gehoord dat het een saaie film was... is dit zo?
Djangooo!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:43 schreef Kyubey het volgende:
GeweldigHoewel er veel humor in zit, deden ze zeker niet al te luchtig over de slavernij: ze laten de verschrikkingen goed in beeld zien, en dus vind ik niet dat mensen echt een punt hebben met het klagen dat deze film racistisch zou zijn. Het is een duidelijke aanklacht tegen slavernij.
9/10, past wat mij betreft in het rijtje van Inglourious Basterds (mijn favoriete Tarantinofilm).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |