abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 juli 2011 @ 15:10:03 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_99579292

Waar schulden met schulden worden afgelost.
Waar de banken de vestzak zijn en de EU burger de broekzak is.

10 jaars rente:

Griekenland (l) en Ierland (r)

Portugal (l) en ter vergelijking Duitsland (r)

Yield spread Italiaanse 10-yr staatsobligatie boven de Duitse 10-yr:

In de media:

Nigel Farage over de situatie
http://www.youtube.com/user/europarl#p/u
Vorige delen:
Griekenland, Portugal en Ierland uit euro
Griekenland, Portugal en Ierland uit euro 2
Griekenland, Portugal en Ierland uit de Euro #3
Griekenland, Portugal en Ierland uit de Euro #4
Griekenland, Portugal en Ierland uit de Euro #5
Griekenland, Portugal en Ierland uit de Euro #6
Griekenland, Portugal en Ierland uit de Euro #7
Griekenland, Portugal en Ierland uit de Euro #8
Griekenland, Portugal en Ierland uit de Euro #9
Griekenland, Portugal en Ierland uit de Euro #10

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 17-07-2011 15:41:35 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_99581050
Even een topic spammen wat ik in POL gepost heb:
Splits de Eurozone op, redt de monetaire samenwerking!
pi_99581151
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 14:47 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat hebben ze dus wel gedaan :) Verzekeraars in ieder geval, en banken veelal ook....
Verzekeraars moeten deze stukken op marktwaarde waarderen, en banken ook afhankelijk hoe ze de portefeuille kwalificeren.... dus inkoop tegen 30% korting zal in veel gevallen inhouden dat ze er beter op worden en een winstje boeken :)
Wat een gelul, dit hebben ze toch helemaal niet gedaan? Als het wel het geval was, is herstructureren zo gepiept. Waarom hebben ze het anders over een enorme crisis als men moet afboeken?
pi_99581992
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2011 16:09 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat een gelul, dit hebben ze toch helemaal niet gedaan? Als het wel het geval was, is herstructureren zo gepiept. Waarom hebben ze het anders over een enorme crisis als men moet afboeken?
Ze weten niet wie uiteindelijk het risico van de cds'en dragen en wat het effect op obligaties van andere landen is. Griekenland is allang oud nieuws en zit allang in de balansen verpakt. Dat het te ingewikkeld is voor RTL Z maakt het nog geen gelul :)
pi_99582119
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 16:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ze weten niet wie uiteindelijk het risico van de cds'en dragen en wat het effect op obligaties van andere landen is. Griekenland is allang oud nieuws en zit allang in de balansen verpakt. Dat het te ingewikkeld is voor RTL Z maakt het nog geen gelul :)
Volgens mij ga je iets te snel. In die stresstest gingen ze er vanuit dat Griekse obligaties 25% afgeboekt werden. Waarom zouden ze zo'n stresstest uitvoeren als alles toch al afgeboekt is?
pi_99582236
quote:
6s.gif Op zondag 17 juli 2011 16:38 schreef pberends het volgende:

[..]

Volgens mij ga je iets te snel. In die stresstest gingen ze er vanuit dat Griekse obligaties 25% afgeboekt werden. Waarom zouden ze zo'n stresstest uitvoeren als alles toch al afgeboekt is?
geen idee, maar NL verzekeraars moeten deze assets sowieso op marktwaarde waarderen en daar zit eventuele pijn al in de dekkingsgraad (geen idee hoe dat in andere landen geld overigens), en vwb banken o.b.v. IFRS is het afhankelijk van hoe ze de portefeuille kwalificeren (assets held for sale of niet). Verkoop van een portefeuille triggert zowiezo resultaatnemeing, en geen financiele instelling zal in deze tijden van excessieve marges schromen om vooral veel af te schrijven om de politiek van de nek te houden :)

Kortom: een spin waar Frits Wester trots op zou zijn
Ga er maar vanuit dat 30% onder pari de sweetspot is waar er niet teveel pijn meer geleden wordt :)
pi_99582354
NL verzekeraars zeggen mij helemaal niets. NL-financials hebben bijna alle Griekse junk aan het ECB verkocht, en ze hadden al niet veel geloof ik. Het gaat om Duitse en Franse financials, en het lijkt me sterk dat ze al die miljarden al voor de lol hebben afgeboekt, maar dat weet jij dus ook niet.
pi_99582409
quote:
6s.gif Op zondag 17 juli 2011 16:46 schreef pberends het volgende:
NL verzekeraars zeggen mij helemaal niets. NL-financials hebben bijna alle Griekse junk aan het ECB verkocht, en ze hadden al niet veel geloof ik. Het gaat om Duitse en Franse financials, en het lijkt me sterk dat ze al die miljarden al voor de lol hebben afgeboekt, maar dat weet jij dus ook niet.
Niet voor de lol, wel dat de ECB de zaak rekt zodat banken het langzaam door hun resultaat kunnen laten lopen. Ze zijn wel goed, maar niet gek daar ;)

De obligaties zijn niet het risico, dat kunnen ze langzaam laten leeglopen. De CDS'en is riskanter aangezien die bij een kwalificerende default in 1x opkomen. Plus dat met meerdere landen tegelijkertijd het uit de hand kan lopen, imho. Tijd is de vriend van de ECB :)
  zondag 17 juli 2011 @ 16:51:12 #9
323876 michaelmoore
pi_99582519
En de ECB zal toestemming vragen om 10% meer te gaan printen en klaar zijn we weer voor een paar maanden, maar de oorzaak van de ziekte is niet opgelost, er zal een manier gevonden moeten worden om zwakke broeders te laten uitstappen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_99582552
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 16:51 schreef michaelmoore het volgende:
En de ECB zal toestemming vragen om 10% meer te gaan printen en klaar zijn we weer voor een paar maanden, maar de oorzaak van de ziekte is niet opgelost, er zal een manier gevonden moeten worden om zwakke broeders te laten uitstappen
misschien verhogen ze het huurwaardeforfait op Griekse huizen wel ;)
  zondag 17 juli 2011 @ 16:59:23 #11
323876 michaelmoore
pi_99582778
quote:
11s.gif Op zondag 17 juli 2011 16:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

misschien verhogen ze het huurwaardeforfait op Griekse huizen wel ;)
nee dat kan niet, die hebben geen HRA subsidie, geen aftrek, geen bijtelling, soort Hillen-wet zonder Hillen
pi_99583627
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 16:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee dat kan niet, die hebben geen HRA subsidie, geen aftrek, geen bijtelling, soort Hillen-wet zonder Hillen
volgens mij kent Griekenland wel degelijk HRA als fisale faciliteit :)
  zondag 17 juli 2011 @ 17:59:05 #13
323876 michaelmoore
pi_99584575
quote:
10s.gif Op zondag 17 juli 2011 17:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

volgens mij kent Griekenland wel degelijk HRA als fisale faciliteit :)
Dan zouden ze die vast af kunnen schaffen , subsidies zijn volstrekt zinloos, ten alle tijde, of je het nu fiscaliteit, stimulatie, ondersteuning of gewoon subsidie noemt, maakt niet uit

Werkt marktverstorend

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 17-07-2011 18:49:00 ]
  maandag 18 juli 2011 @ 12:03:12 #14
37248 BertV
Klei indiaan
pi_99613889
http://www.telegraaf.nl/o(...)___.html?sn=overgeld

quote:
Ik maak me grote zorgen over de ontwikkelingen rondom de euro. Daarom heb ik mijn bank gevraagd of ik mijn spaargeld van ruim 150.000 euro zou kunnen stallen op rekeningen in een andere muntsoort.
Wie had een aantal jaar geleden gedacht dat we dit soort berichten zouden lezen?
Zelf denk ik eerder aan goud dan een andere muntsoort. Anders is het lood om oud ijzer. :+
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  maandag 18 juli 2011 @ 12:07:35 #15
324665 meth77
to do or not to do
pi_99614009
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 12:03 schreef BertV het volgende:

[..]

Wie had een aantal jaar geleden gedacht dat we dit soort berichten zouden lezen?
Zelf denk ik eerder aan goud dan een andere muntsoort. Anders is het lood om oud ijzer. :+
nee algemeen wordt de Zwitsere Frank als stabiel verwacht, maar ook de Noorse kroon
Je zou ook vastgoed in de USA kunne kopen dat ligt volledig op de bodem en de USA groeit flink met inwoneraantallen door immigratie
pi_99614079
quote:

[..]

Wel een beetje aanstellerij. De euro staat toch nog altijd zo'n 50% hoger dan een kleine 10 jaar geleden?
  maandag 18 juli 2011 @ 12:10:02 #17
37248 BertV
Klei indiaan
pi_99614080
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 12:07 schreef meth77 het volgende:

[..]

nee algemeen wordt de Zwitsere Frank als stabiel verwacht, maar ook de Noorse kroon en de Maleisische munt
Als de poep de ventilator raakt dan gaan al die munten gewoon mee.
En juist die grote gevolgen zorgen voor onbepaalde tijd voor bescherming van het financiėle systeem. De vergelijking met kernwapens ligt op de loer. :D

quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 12:10 schreef Igen het volgende:

[..]

Wel een beetje aanstellerij. De euro staat toch nog altijd zo'n 50% hoger dan een kleine 10 jaar geleden?
Ten opzichte van de Dollar!
pi_99614209
Ach laat ze die euros lekker omwisselen. Over een aantal jaren staat er de vraag:

Waarom stonden banken toe mijn spaargeld om te wisselen voor (canadese/australische) dollars?
pi_99614255
Ik ben er van overtuigd dat de euro op termijn een van de meest solide currencys zal blijken te zijn met of zonder fiscale unie. In feite is de euro een soort van flexibele goudstandaard, zolang de ECB zijn regels enigzins naleeft.
pi_99614443
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 12:10 schreef BertV het volgende:

[..]

Ten opzichte van de Dollar!
Ook tegenover bijvoorbeeld het pond en de yen staat de euro nog steeds op een veel hogere koers dan in 2001. En tegenover de Noorse kroon heeft de euro ook al wel een stuk lager gestaan.

Tegenover de Zwitserse frank is 'ie wel flink gedaald.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2011 12:21:44 ]
  maandag 18 juli 2011 @ 12:30:33 #21
37248 BertV
Klei indiaan
pi_99614692
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 12:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Ook tegenover bijvoorbeeld het pond en de yen staat de euro nog steeds op een veel hogere koers dan in 2001. En tegenover de Noorse kroon heeft de euro ook al wel een stuk lager gestaan.

Tegenover de Zwitserse frank is 'ie wel flink gedaald.
Dat volatile van al die munten maakt het juist zo gevaarlijk.
Helaas geldt dat nu ook voor de goudprijs.

[ Bericht 0% gewijzigd door BertV op 18-07-2011 13:27:44 ]
pi_99614851
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 12:15 schreef piepeloi55 het volgende:
Ik ben er van overtuigd dat de euro op termijn een van de meest solide currencys zal blijken te zijn met of zonder fiscale unie. In feite is de euro een soort van flexibele goudstandaard, zolang de ECB zijn regels enigzins naleeft.
Wel een heel belangrijke opmerking, die laatste, vooral dat je erbij zet enigzins. Waar leggen we de enigzins grens, die regels hebben ze dan toch niet voor niets bedacht zou ik dan denken.

Verder leeft de ecb op dit moment ook al niet eens meer de door hun zelf gemaakt regels gehaal na, waarom zouden we dan moeten verwachten dat ze op langere termijn wel de teugels weer gaan aantrekken qau handhaving van hun eigen regels.
  maandag 18 juli 2011 @ 12:55:24 #23
324665 meth77
to do or not to do
pi_99615406
quote:
0s.gif Op maandag 18 juli 2011 12:15 schreef piepeloi55 het volgende:
Maar jouw mening is alleen geldig voor jezelf, niemand deelt die mening

En de gouden standaard is juist afgeschaft omdat die verstorend werkte op valutakoersfluctuaties.

Met stagnerende economische activiteit, vlucht men in het goud, met als gevolg stijging van de goudprijs, waardoor de economie helemaal de bietenbrug op gaat, omdat de export om zeep gaat, dat werkt dus niet
  maandag 18 juli 2011 @ 13:02:07 #24
324665 meth77
to do or not to do
pi_99615616
quote:

[..]

men is bang dat de ECB de problemen op wil gaan lossen met de printer
  maandag 18 juli 2011 @ 14:45:00 #25
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_99619472
Ik geloof er helemaal niets van dat de ECB de printer niet aan zal zetten.
Please Move The Deer Crossing Sign
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')