abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 mei 2011 @ 08:55:38 #1
324665 meth77
to do or not to do
pi_96584829
Griekenland, Portugal en Ierland uit de Euro #3
Hier nog een aflevering verder, het is nu de vraag, gaan die landen uit de Euro of gaat de Euro uit hen
quote:
wo 30 mrt 2011, 10:41
De kleren van de keizer
AMSTERDAM - Het perpetuum mobile blijkt dan toch te bestaan.
Je leent geld van een ander dat je vervolgens weer uitleent aan een derde, die het vervolgens weer uitleent aan jou. Snapt u het nog? Wie dit wel snappen, zijn de Europese leiders. Het is alleen wie je wil geloven, degene die het je vertelt of je eigen ogen.

Europees Stabilisatie Mechanisme

In de Amerikaanse financiële kwaliteitskrant bij uitstek troffen we een messcherpe analyse aan over het ophanden zijnde Europees Stabilisatie Mechanisme (ESM).
-----------
-----------
Zwitserland
Zoveel schuilplaatsen zijn er helaas niet. Het land dat als eerste op het netvlies landt, is Zwitserland. Dat land heeft nog een eigen munt en het beschikt over een betrouwbaar en solide bank- en effectensysteem. Zoek aandelen van degelijke bedrijven die in Zwitserse franken noteren.
Nestle?
http://www.six-swiss-exch(...)?id=CH0038863350CHF1
  dinsdag 10 mei 2011 @ 09:10:26 #2
324665 meth77
to do or not to do
pi_96585125
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 21:37 schreef piepeloi55 het volgende:
Gepost in een ander topic maar ook handig voor hier.
Exposure ING (cijfers jaarvergadering 9 mei 2011):

Griekenland
1,4 miljard euro staatsobligaties
Minder dan 50 miljoen euro exposure op banken

Portugal
800 miljoen euro staatsobligaties
300 miljoen euro banken

Spanje
2,6 miljard euro staatsobligaties
100 miljoen euro lagere overheden
18 miljard euro financiële instellingen

Ierland
53 miljoen euro staatsobligaties
1,2 miljard euro financiële instellingen

Italië
7,5 miljard euro staatsobligaties
1,1 miljard euro financiële instellingen
Best wel nuttige post eigenlijk
pi_96585203
Ach een ing die afgelopen jaar al weer een winst maakte van 3 miljard kan dit dus zo afboeken, hier hoeven we dan toch niet bang voor te zijn.
pi_96589504
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 09:13 schreef Basp1 het volgende:
Ach een ing die afgelopen jaar al weer een winst maakte van 3 miljard kan dit dus zo afboeken, hier hoeven we dan toch niet bang voor te zijn.
Ja maar wat is er met die 3 miljard gedaan? Er is wel dividend uitbetaald vorig jaar. Hoeveel van die 3 miljard is "retained earnings"?
pi_96592283
Die 3 miljard is natuurlijk allang doorgesluisd naar de "toppers". Zo doet men dat in bankiersland.
pi_96593294
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:27 schreef Asfyxia het volgende:
Die 3 miljard is natuurlijk allang doorgesluisd naar de "toppers". Zo doet men dat in bankiersland.
Ja leuk, er zijn al genoeg anti bankier topics (niet dat ik ze zo lief heb). Dit jaar hebben de toppers bij ING geen bonus gekregen.
pi_96593588
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:52 schreef Zombiehoofd het volgende:

[..]

Ja leuk, er zijn al genoeg anti bankier topics (niet dat ik ze zo lief heb). Dit jaar hebben de toppers bij ING geen bonus gekregen.
Dat weet jij helemaal niet, en ik zou er m'n geld niet op zetten.

Bankiers zijn bankiers en kennen genoeg trucjes. Als het publiek ergens niet mee akkoord is, moet je het stiekem doen. Meer is er niet aan.
pi_96593681
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:59 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Dat weet jij helemaal niet, en ik zou er m'n geld niet op zetten.

Bankiers zijn bankiers en kennen genoeg trucjes. Als het publiek ergens niet mee akkoord is, moet je het stiekem doen. Meer is er niet aan.
Waarschijnlijk zullen ze meer onkosten/ reiskosten declareren.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:12:54 #9
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_96596691
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 08:55 schreef meth77 het volgende:
Griekenland, Portugal en Ierland uit de Euro #3
Hier nog een aflevering verder, het is nu de vraag, gaan die landen uit de Euro of gaat de Euro uit hen

[..]

Nestle?
http://www.six-swiss-exch(...)?id=CH0038863350CHF1
Het probleem wat ik altijd een beetje heb met die "Amerikaanse financiële kwaliteitskranten" dat ze zich primair richten op de "mindere schurken" maar niets hoort over de "grote schurken". Ze richten hun vileine artikelen altijd op de EU en de Euro, maar je hoort nooit een kwaad woord over de Fed en hun beleid met de dollar. Terwijl het echte werkelijke grote probleem ligt bij het economische beleid van Amerika en het uiteindelijke val van de dollar. Alle problemen in Europa zijn daarbij vergeleken peanuts. Landen als Griekenland, Portugal en Ierland, of zelfs Spanje of Italië, stellen daarbij geen reet voor.

Ik neem dat soort verhalen vanuit de VS of UK altijd een beetje met een korreltje zout, zijn afleidingsmanoeuvres van het werkelijke probleem :{w
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  woensdag 11 mei 2011 @ 07:31:50 #10
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96635587
Dat is toch dik het dubbele van wat onze politici verdienen
quote:
wo 11 mei 2011, 05:30 | 3 reacties

Griekse politici willen meer salaris
Van onze parlementaire redactie

DEN HAAG - Terwijl Griekenland aan het hulpinfuus van de EU ligt, zijn honderden Griekse (ex-)parlementariërs de afgelopen drie jaar naar de rechter gestapt om extra salaris te claimen.

Volgens bronnen in Griekenland zijn er 284 rechtszaken sinds 2008 aangespannen door parlementariërs die hun salaris met terugwerkende kracht wilden optrekken tot hetzelfde niveau als een rechter van het Hooggerechtshof.
Ze beroepen zich daarbij op een wet uit 1975.

Een gemiddelde claim komt neer op zo'n 250.000 euro.

CDA-Kamerleden Blanksma en Omtzigt willen dat ministers Rosenthal en De Jager de kwestie aankaarten bij de Europese Commissie.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_96635711
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 07:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

_O- _O- _O- , het begint steeds hilarischer te worden. Zouden ze die lui niet juist moeten aanklagen vanwege valsheid in geschrifte?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_96635990
Laat die Grieken barsten!! Geeft een fijn gevoel dat ik vanochtend om 04.00 uur naast mijn bed stond met in mijn achterhoofd dat mijn moeder in het verpleegtehuis in haar eigen urine ligt en dat de EU nog lekker miljarden in zo'n corrupt land steekt. Een land waar de mensen te beroerd zijn om hun problemen op te lossen. Zo...ook weer een frustratie kwijt.
pi_96636437
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 07:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat haal ik toch nergens uit het bericht, alleen de gemiddelde claim stat er bij, maar niet over hoe lange periode dit gaat. Dat jij dit hieruit haalt dat het om jaarsalarissen gaat is mij geheel niet duidelijk in dit bericht.
pi_96666687
Het gaat ook maar door, het circus....welja geef ze nog een lening. Wat levert het op? Het stelt de markten een maandje gerust of misschien dat nog niet eens.

'Herschikking Griekse schuld desastreus'
STRAATSBURG - Een herschikking van de Griekse schuld zou vernietigend uitpakken voor Griekenland en voor de eurozone.

Eurocommissaris Olli Rehn (Monetair Beleid) heeft dat woensdag gezegd in het Europees Parlement in Straatsburg.

Zowel de Griekse banken als financiële instellingen elders zouden in grote problemen komen als Athene zijn schulden deels kwijtgescholden krijgt, betoogde Rehn.

Bovendien zou de Griekse regering er dan niet meer in slagen geld te lenen op de kapitaalmarkt.

Volgens hem is er voor Griekenland maar één oplossing: zorgen dat het zijn huishoudboekje op orde krijgt. Dat is haalbaar als de politieke wil er is en de eenheid in het land bewaard blijft, aldus de eurocommissaris.

Noodlening

Griekenland staat voor honderden miljarden in het krijt bij banken. Vorig jaar kreeg het een noodlening van EU en Internationaal Monetair Fonds van 110 miljard, maar desondanks slaagt het er niet in het hoofd boven water te houden.

De EU overweegt Athene een nieuwe lening te geven. Ook wordt er gedacht aan het versoepelen van de voorwaarden van de eerste lening. Geregeld duiken er ook speculaties op over een schuldherschikking.

Geheim beraad

De EU heeft steeds ontkend dat dat laatste aan de orde is, maar na een geheim beraad van enkele eurolanden in Luxemburg vorige week vrijdag staken de geruchten opnieuw de kop op.

PVV-Europarlementariër Barry Madlener wilde woensdag van Rehn weten waarom Nederland niet voor dat beraad was uitgenodigd. Hij sprak van ''een grof schandaal''. De eurocommissaris liet zijn vragen echter onbeantwoord.

Eenheid

Rehn riep wel op tot meer eenheid in de EU. In de noordelijke landen groeit de weerstand tegen het verlenen van hulp aan landen in Zuid-Europa die in een schuldencrisis belanden.

In Zuid-Europa bestaat er verzet tegen de ingrijpende financiële en economische hervormingen die Brussel wil.

Strengere regels

CDA-Europarlementariër Corien Wortmann drong tijdens het debat met Rehn aan op strengere regels om te voorkomen dat er opnieuw eurolanden in financiële moeilijkheden komen.

De EU-landen hebben al maatregelen afgesproken, maar het Europarlement vindt die niet ver genoeg gaan.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  woensdag 11 mei 2011 @ 22:14:09 #15
323876 michaelmoore
pi_96673792
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_96673938
Nu op nederland 2, de 'ik betaal niet' beweging..
Het lijkt godverdomme Maaskantje wel.

Hey kut ga eens werken, en als je werkt betaal dan gewoon belasting
Hell To The Liars
pi_96675784
http://www.nu.nl/economie(...)-steun-portugal.html

Finland achter steun aan Potugal
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_96675871
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:15 schreef Droopie het volgende:

Dat schoot mij ook te binnen. :D
  woensdag 11 mei 2011 @ 23:00:32 #19
323876 michaelmoore
pi_96676710
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:45 schreef fedsingularity het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)-steun-portugal.html

Finland achter steun aan Potugal
Portugal komt ook wel een tweede keer en een derde keer voor steun
  donderdag 12 mei 2011 @ 09:52:08 #20
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96686588
quote:

Is die opgericht door Asfyxia :?
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_96686688
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 09:52 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Is die opgericht door Asfyxia :?
Komt die uit maaskantje?
  donderdag 12 mei 2011 @ 09:59:10 #22
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96686815
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 09:55 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Komt die uit maaskantje?
Nee, maar die heeft een verleden als wanbetaler en is een groot voorstander van het simpelweg niet betalen voor dingen als het je uitkomt, terwijl je er wel gebruik van maakt.

"New Kids: Turbo" deed me regelmatig aan Asfyxia denken :')
  donderdag 12 mei 2011 @ 11:04:47 #23
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_96689395
quote:
Ja leuk hoor, denk je dat we grieks verstaan en lezen? :D
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_96689513
quote:

Prachtig initiatief! Groot respect voor de Grieken die zich niet laten knechten door vanuit de zich scheel graaiende elite opgedrongen burgermansfatsoen.
  donderdag 12 mei 2011 @ 11:10:00 #25
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96689626
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:07 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Prachtig initiatief! Groot respect voor de Grieken die zich niet laten knechten door vanuit de zich scheel graaiende elite opgedrongen burgermansfatsoen.
I KNEW IT! _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')