abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 mei 2011 @ 08:55:38 #1
324665 meth77
to do or not to do
pi_96584829
Griekenland, Portugal en Ierland uit de Euro #3
Hier nog een aflevering verder, het is nu de vraag, gaan die landen uit de Euro of gaat de Euro uit hen
quote:
wo 30 mrt 2011, 10:41
De kleren van de keizer
AMSTERDAM - Het perpetuum mobile blijkt dan toch te bestaan.
Je leent geld van een ander dat je vervolgens weer uitleent aan een derde, die het vervolgens weer uitleent aan jou. Snapt u het nog? Wie dit wel snappen, zijn de Europese leiders. Het is alleen wie je wil geloven, degene die het je vertelt of je eigen ogen.

Europees Stabilisatie Mechanisme

In de Amerikaanse financiële kwaliteitskrant bij uitstek troffen we een messcherpe analyse aan over het ophanden zijnde Europees Stabilisatie Mechanisme (ESM).
-----------
-----------
Zwitserland
Zoveel schuilplaatsen zijn er helaas niet. Het land dat als eerste op het netvlies landt, is Zwitserland. Dat land heeft nog een eigen munt en het beschikt over een betrouwbaar en solide bank- en effectensysteem. Zoek aandelen van degelijke bedrijven die in Zwitserse franken noteren.
Nestle?
http://www.six-swiss-exch(...)?id=CH0038863350CHF1
  dinsdag 10 mei 2011 @ 09:10:26 #2
324665 meth77
to do or not to do
pi_96585125
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 21:37 schreef piepeloi55 het volgende:
Gepost in een ander topic maar ook handig voor hier.
Exposure ING (cijfers jaarvergadering 9 mei 2011):

Griekenland
1,4 miljard euro staatsobligaties
Minder dan 50 miljoen euro exposure op banken

Portugal
800 miljoen euro staatsobligaties
300 miljoen euro banken

Spanje
2,6 miljard euro staatsobligaties
100 miljoen euro lagere overheden
18 miljard euro financiële instellingen

Ierland
53 miljoen euro staatsobligaties
1,2 miljard euro financiële instellingen

Italië
7,5 miljard euro staatsobligaties
1,1 miljard euro financiële instellingen
Best wel nuttige post eigenlijk
pi_96585203
Ach een ing die afgelopen jaar al weer een winst maakte van 3 miljard kan dit dus zo afboeken, hier hoeven we dan toch niet bang voor te zijn.
pi_96589504
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 09:13 schreef Basp1 het volgende:
Ach een ing die afgelopen jaar al weer een winst maakte van 3 miljard kan dit dus zo afboeken, hier hoeven we dan toch niet bang voor te zijn.
Ja maar wat is er met die 3 miljard gedaan? Er is wel dividend uitbetaald vorig jaar. Hoeveel van die 3 miljard is "retained earnings"?
pi_96592283
Die 3 miljard is natuurlijk allang doorgesluisd naar de "toppers". Zo doet men dat in bankiersland.
pi_96593294
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:27 schreef Asfyxia het volgende:
Die 3 miljard is natuurlijk allang doorgesluisd naar de "toppers". Zo doet men dat in bankiersland.
Ja leuk, er zijn al genoeg anti bankier topics (niet dat ik ze zo lief heb). Dit jaar hebben de toppers bij ING geen bonus gekregen.
pi_96593588
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:52 schreef Zombiehoofd het volgende:

[..]

Ja leuk, er zijn al genoeg anti bankier topics (niet dat ik ze zo lief heb). Dit jaar hebben de toppers bij ING geen bonus gekregen.
Dat weet jij helemaal niet, en ik zou er m'n geld niet op zetten.

Bankiers zijn bankiers en kennen genoeg trucjes. Als het publiek ergens niet mee akkoord is, moet je het stiekem doen. Meer is er niet aan.
pi_96593681
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:59 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Dat weet jij helemaal niet, en ik zou er m'n geld niet op zetten.

Bankiers zijn bankiers en kennen genoeg trucjes. Als het publiek ergens niet mee akkoord is, moet je het stiekem doen. Meer is er niet aan.
Waarschijnlijk zullen ze meer onkosten/ reiskosten declareren.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 14:12:54 #9
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_96596691
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 08:55 schreef meth77 het volgende:
Griekenland, Portugal en Ierland uit de Euro #3
Hier nog een aflevering verder, het is nu de vraag, gaan die landen uit de Euro of gaat de Euro uit hen

[..]

Nestle?
http://www.six-swiss-exch(...)?id=CH0038863350CHF1
Het probleem wat ik altijd een beetje heb met die "Amerikaanse financiële kwaliteitskranten" dat ze zich primair richten op de "mindere schurken" maar niets hoort over de "grote schurken". Ze richten hun vileine artikelen altijd op de EU en de Euro, maar je hoort nooit een kwaad woord over de Fed en hun beleid met de dollar. Terwijl het echte werkelijke grote probleem ligt bij het economische beleid van Amerika en het uiteindelijke val van de dollar. Alle problemen in Europa zijn daarbij vergeleken peanuts. Landen als Griekenland, Portugal en Ierland, of zelfs Spanje of Italië, stellen daarbij geen reet voor.

Ik neem dat soort verhalen vanuit de VS of UK altijd een beetje met een korreltje zout, zijn afleidingsmanoeuvres van het werkelijke probleem :{w
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  woensdag 11 mei 2011 @ 07:31:50 #10
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96635587
Dat is toch dik het dubbele van wat onze politici verdienen
quote:
wo 11 mei 2011, 05:30 | 3 reacties

Griekse politici willen meer salaris
Van onze parlementaire redactie

DEN HAAG - Terwijl Griekenland aan het hulpinfuus van de EU ligt, zijn honderden Griekse (ex-)parlementariërs de afgelopen drie jaar naar de rechter gestapt om extra salaris te claimen.

Volgens bronnen in Griekenland zijn er 284 rechtszaken sinds 2008 aangespannen door parlementariërs die hun salaris met terugwerkende kracht wilden optrekken tot hetzelfde niveau als een rechter van het Hooggerechtshof.
Ze beroepen zich daarbij op een wet uit 1975.

Een gemiddelde claim komt neer op zo'n 250.000 euro.

CDA-Kamerleden Blanksma en Omtzigt willen dat ministers Rosenthal en De Jager de kwestie aankaarten bij de Europese Commissie.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_96635711
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 07:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

_O- _O- _O- , het begint steeds hilarischer te worden. Zouden ze die lui niet juist moeten aanklagen vanwege valsheid in geschrifte?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_96635990
Laat die Grieken barsten!! Geeft een fijn gevoel dat ik vanochtend om 04.00 uur naast mijn bed stond met in mijn achterhoofd dat mijn moeder in het verpleegtehuis in haar eigen urine ligt en dat de EU nog lekker miljarden in zo'n corrupt land steekt. Een land waar de mensen te beroerd zijn om hun problemen op te lossen. Zo...ook weer een frustratie kwijt.
pi_96636437
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 07:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat haal ik toch nergens uit het bericht, alleen de gemiddelde claim stat er bij, maar niet over hoe lange periode dit gaat. Dat jij dit hieruit haalt dat het om jaarsalarissen gaat is mij geheel niet duidelijk in dit bericht.
pi_96666687
Het gaat ook maar door, het circus....welja geef ze nog een lening. Wat levert het op? Het stelt de markten een maandje gerust of misschien dat nog niet eens.

'Herschikking Griekse schuld desastreus'
STRAATSBURG - Een herschikking van de Griekse schuld zou vernietigend uitpakken voor Griekenland en voor de eurozone.

Eurocommissaris Olli Rehn (Monetair Beleid) heeft dat woensdag gezegd in het Europees Parlement in Straatsburg.

Zowel de Griekse banken als financiële instellingen elders zouden in grote problemen komen als Athene zijn schulden deels kwijtgescholden krijgt, betoogde Rehn.

Bovendien zou de Griekse regering er dan niet meer in slagen geld te lenen op de kapitaalmarkt.

Volgens hem is er voor Griekenland maar één oplossing: zorgen dat het zijn huishoudboekje op orde krijgt. Dat is haalbaar als de politieke wil er is en de eenheid in het land bewaard blijft, aldus de eurocommissaris.

Noodlening

Griekenland staat voor honderden miljarden in het krijt bij banken. Vorig jaar kreeg het een noodlening van EU en Internationaal Monetair Fonds van 110 miljard, maar desondanks slaagt het er niet in het hoofd boven water te houden.

De EU overweegt Athene een nieuwe lening te geven. Ook wordt er gedacht aan het versoepelen van de voorwaarden van de eerste lening. Geregeld duiken er ook speculaties op over een schuldherschikking.

Geheim beraad

De EU heeft steeds ontkend dat dat laatste aan de orde is, maar na een geheim beraad van enkele eurolanden in Luxemburg vorige week vrijdag staken de geruchten opnieuw de kop op.

PVV-Europarlementariër Barry Madlener wilde woensdag van Rehn weten waarom Nederland niet voor dat beraad was uitgenodigd. Hij sprak van ''een grof schandaal''. De eurocommissaris liet zijn vragen echter onbeantwoord.

Eenheid

Rehn riep wel op tot meer eenheid in de EU. In de noordelijke landen groeit de weerstand tegen het verlenen van hulp aan landen in Zuid-Europa die in een schuldencrisis belanden.

In Zuid-Europa bestaat er verzet tegen de ingrijpende financiële en economische hervormingen die Brussel wil.

Strengere regels

CDA-Europarlementariër Corien Wortmann drong tijdens het debat met Rehn aan op strengere regels om te voorkomen dat er opnieuw eurolanden in financiële moeilijkheden komen.

De EU-landen hebben al maatregelen afgesproken, maar het Europarlement vindt die niet ver genoeg gaan.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  woensdag 11 mei 2011 @ 22:14:09 #15
323876 michaelmoore
pi_96673792
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_96673938
Nu op nederland 2, de 'ik betaal niet' beweging..
Het lijkt godverdomme Maaskantje wel.

Hey kut ga eens werken, en als je werkt betaal dan gewoon belasting
Hell To The Liars
pi_96675784
http://www.nu.nl/economie(...)-steun-portugal.html

Finland achter steun aan Potugal
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_96675871
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:15 schreef Droopie het volgende:

Dat schoot mij ook te binnen. :D
  woensdag 11 mei 2011 @ 23:00:32 #19
323876 michaelmoore
pi_96676710
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 22:45 schreef fedsingularity het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)-steun-portugal.html

Finland achter steun aan Potugal
Portugal komt ook wel een tweede keer en een derde keer voor steun
  donderdag 12 mei 2011 @ 09:52:08 #20
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96686588
quote:

Is die opgericht door Asfyxia :?
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_96686688
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 09:52 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Is die opgericht door Asfyxia :?
Komt die uit maaskantje?
  donderdag 12 mei 2011 @ 09:59:10 #22
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96686815
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 09:55 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Komt die uit maaskantje?
Nee, maar die heeft een verleden als wanbetaler en is een groot voorstander van het simpelweg niet betalen voor dingen als het je uitkomt, terwijl je er wel gebruik van maakt.

"New Kids: Turbo" deed me regelmatig aan Asfyxia denken :')
  donderdag 12 mei 2011 @ 11:04:47 #23
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_96689395
quote:
Ja leuk hoor, denk je dat we grieks verstaan en lezen? :D
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_96689513
quote:

Prachtig initiatief! Groot respect voor de Grieken die zich niet laten knechten door vanuit de zich scheel graaiende elite opgedrongen burgermansfatsoen.
  donderdag 12 mei 2011 @ 11:10:00 #25
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96689626
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:07 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Prachtig initiatief! Groot respect voor de Grieken die zich niet laten knechten door vanuit de zich scheel graaiende elite opgedrongen burgermansfatsoen.
I KNEW IT! _O-
  donderdag 12 mei 2011 @ 11:13:57 #26
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_96689811
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:07 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Mee eens, maar ze hebben op gewoon op te grote leest geleefd. Wel allerlei subsidies van de staat ontvangen, maar weinig tot geen belasting betalen. Dat valt toch echt de Grieken aan te rekenen met hun kampioenschap belastingontduiken en cultuur van Nepotisme. Ze wilden wel jarenlang genieten van allerlei subsidies zonder daarvoor wat tegenover te stellen. Lekker genieten, lekker zonnetje, eten en wijn. Genieten, genieten! Oh jee, moeten we daar wat voor doen? Werken?? Nuh, lekker vroeg met pensioen. Maar nu is de party over!

In plaats van de waarheid te onderkennen, lopen ze nu stoer te doen en te miepen. Stelletje profiteurs, flikker toch op!
  donderdag 12 mei 2011 @ 11:39:03 #27
323876 michaelmoore
pi_96690921
We zijn allemaal veel te serieus, het leven is vandaag en om geleefd te worden
Een nieuw racecircuit, dat zal banen opleveren, en anders kan je wel een goede vriend blij maken met een leuke staatsopdracht
quote:
do 12 mei 2011, 11:16
Je blijft lachen met die Grieken
AMSTERDAM - Als je budget volledig uit de hand loopt moet je volgens mij bezuinigen, maar de Grieken hebben hier een heel ander idee over .
Het ministerie van Transport heeft goedkeuring gegeven aan het bouwen van een Formule 1 circuit in de Halandrita regio.

Het circuit moet gaan voldoen aan alle eisen van de formule 1 en gaat 497 banen opleveren, maar is een bijna 100 miljoen euro investering .
De minister moet het plan alleen nog even door het parlement zien te krijgen.

Als je al geen cent te makken hebt, is dit wel het allerlaatste waar je geld aan uitgeeft. Want dit lijkt mij een project dat in de lengte van dagen geld gaat kosten, als je niet van te voren weet of je de formule 1 in huis haalt. Zulke beste wegenbouwers zijn het niet, die Grieken. Het wachten is nu op het nieuwe Jeu de Boules stadion voor 80.000 man.
Griekenland willen de Drachme terug!

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 12-05-2011 11:49:22 ]
pi_96691507
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:10 schreef Whuzz het volgende:

[..]

I KNEW IT! _O-
Speciaal hier opgeschreven om jouw dag weer goed te maken! ;)

Hoe ik werkelijk over die Grieken denk: ik denk niet dat dit allemaal luie flikkers zijn. Maar wel dat ze decennialang geregeerd zijn door idioten, de zelfverrijkende, zieke knechtjes van de winsthongerige banken en het bedrijfsleven, waarin zaken als ethiek en algemeen belang nu eenmaal geen enkele rol spelen.

Wat dat betreft verschilt Griekenland dus niet veel van Nederland. Behalve dan dat Griekenland een paar graadjes hogere koorts heeft.

Uiteindelijk is het zoals iemand stelt in deze documentaire. Om de schuld van 350 miljard terug te betalen zullen alle faciliteiten t.b.v. de burger, zoals scholen en ziekenhuizen, grotendeels moeten verdwijnen. Komt er in feite op neer dat je mensenlevens en de toekomst van de jeugd opoffert ten behoeve van... van wat eigenlijk? Het behoud van een dodelijk zieke euro, een hobbyprojectje van geestelijk gestoorde politici?

Ik zou het ook niet pikken als ik Griek was. En jij ook niet, dat weet ik zeker. Je hebt het nu wel aardig voor elkaar, denk je, omdat je leuk mee kunt doen met andere burgermannetjes om je heen (die uiteraard ook allemaal van zichzelf vinden dat ze het goed voor elkaar hebben). Jij denkt dat dat je persoonlijke verdienste is, maar dat is vooral een direct gevolg van het feit dat je in Nederland woont en braaf met de meute meeloopt.

Als jij in Griekenland zou wonen en daar leuk mee zou kunnen doen met de burgermansgrieken om je heen, dan zou je nu ook als een citroen tot op de laatste euro worden uitgeknepen. Dan zouden jouw kinderen ook geen toekomst hebben. Dan zou jij vroeg of laat ook in opstand komen.
  donderdag 12 mei 2011 @ 12:14:39 #29
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_96692282
quote:
7s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:54 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Speciaal hier opgeschreven om jouw dag weer goed te maken! ;)

Hoe ik werkelijk over die Grieken denk: ik denk niet dat dit allemaal luie flikkers zijn. Maar wel dat ze decennialang geregeerd zijn door idioten, de zelfverrijkende, zieke knechtjes van de winsthongerige banken en het bedrijfsleven, waarin zaken als ethiek en algemeen belang nu eenmaal geen enkele rol spelen.

Wat dat betreft verschilt Griekenland dus niet veel van Nederland. Behalve dan dat Griekenland een paar graadjes hogere koorts heeft.

Uiteindelijk is het zoals iemand stelt in deze documentaire. Om de schuld van 350 miljard terug te betalen zullen alle faciliteiten t.b.v. de burger, zoals scholen en ziekenhuizen, grotendeels moeten verdwijnen. Komt er in feite op neer dat je mensenlevens en de toekomst van de jeugd opoffert ten behoeve van... van wat eigenlijk? Het behoud van een dodelijk zieke euro, een hobbyprojectje van geestelijk gestoorde politici?

Ik zou het ook niet pikken als ik Griek was. En jij ook niet, dat weet ik zeker. Je hebt het nu wel aardig voor elkaar, denk je, omdat je leuk mee kunt doen met andere burgermannetjes om je heen (die uiteraard ook allemaal van zichzelf vinden dat ze het goed voor elkaar hebben). Jij denkt dat dat je persoonlijke verdienste is, maar dat is vooral een direct gevolg van het feit dat je in Nederland woont en braaf met de meute meeloopt.

Als jij in Griekenland zou wonen en daar leuk mee zou kunnen doen met de burgermansgrieken om je heen, dan zou je nu ook als een citroen tot op de laatste euro worden uitgeknepen. Dan zouden jouw kinderen ook geen toekomst hebben. Dan zou jij vroeg of laat ook in opstand komen.
En je zou jarenlang belasting hebben ontdoken.
Bedankt Hans.
pi_96692689
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 12:14 schreef bascross het volgende:

[..]

En je zou jarenlang belasting hebben ontdoken.
Ook dat. Dat is nu eenmaal het totaal verrotte Griekse systeem. Daar is alles ook op ingesteld, op het niet betalen van belasting.

Als al jouw burgermansvrienden (je weet wel, diegenen die het net als jijzelf zo goed voor elkaar denken te hebben) geen belasting betalen, een gang van zaken die in jouw burgermanskringen bovendien als volkomen normaal wordt gezien en sociaal totaal wordt geaccepteerd, zul jij dan in je eentje het besluit nemen om van die sociaal geaccepteerde norm af te wijken en jezelf in de voet te schieten door voortaan wel belasting te gaan betalen aan de corrupte, onbetrouwbare, zelfverrijkende elite? Nee, natuurlijk doe je dat niet. :')
  donderdag 12 mei 2011 @ 13:36:56 #31
323876 michaelmoore
pi_96695207
Ja wanneer krijgen ze het verstand, de parlementariërs??
weer beslissingen waar het domme volk niets van mag weten

Gaan we voortaan ieder jaar 5 miljard aan Griekenland geven?? -O- :?

quote:
do 12 mei 2011, 13:15 | 0 reacties

Mogelijk nieuwe steun voor Grieken
DEN HAAG - De Tweede Kamer is donderdagochtend in het geheim bijeen geroepen voor een spoedoverleg over de zorgelijke ontwikkelingen in Griekenland.
Aanwezig waren minister Jan Kees de Jager (Financiën) en president van De Nederlandsche Bank (DNB) Nout Wellink.

Het plotseling ingelaste overleg én de aanwezigheid van Wellink zou kunnen betekenen dat er een nieuwe steunronde voor Griekenland in de maak is, meldt het FD.
Verschillende Kamerleden zouden hebben bevestigd dat teruggeroepen te zijn van het reces, maar mogen vanwege afgesproken geheimhouding niets zeggen over de inhoud.

Gedoogpartner PVV heeft vorige week al laten weten geen extra geld meer te willen geven.
pi_96695334
Ze gaan Griekenland helemaal uitkleden, om vervolgens met een soort van "sociaal plan" op de proppen te komen, onder voorwaarde dat ze braaf doen wat wij zeggen.
  donderdag 12 mei 2011 @ 13:48:48 #33
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_96695712
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 12:26 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Ook dat. Dat is nu eenmaal het totaal verrotte Griekse systeem. Daar is alles ook op ingesteld, op het niet betalen van belasting.

Als al jouw burgermansvrienden (je weet wel, diegenen die het net als jijzelf zo goed voor elkaar denken te hebben) geen belasting betalen, een gang van zaken die in jouw burgermanskringen bovendien als volkomen normaal wordt gezien en sociaal totaal wordt geaccepteerd, zul jij dan in je eentje het besluit nemen om van die sociaal geaccepteerde norm af te wijken en jezelf in de voet te schieten door voortaan wel belasting te gaan betalen aan de corrupte, onbetrouwbare, zelfverrijkende elite? Nee, natuurlijk doe je dat niet. :')
Waarschijnlijk niet, maar dat betekent niet dat het oke is. Nogal makkelijk om te klagen, maar zelf zijn ze een groot onderdeel van het probleem.
Bedankt Hans.
pi_96696940
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 13:48 schreef bascross het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet, maar dat betekent niet dat het oke is. Nogal makkelijk om te klagen, maar zelf zijn ze een groot onderdeel van het probleem.
Het is ook niet oké en er moet wat aan gebeuren. Maar je kunt daar de gemiddelde burgermansgriek niet de schuld van geven. Dit systeem bestaat zo al honderden jaren, dat kan een individuele Griek echt niet veranderen. En in zo'n situatie geldt nu eenmaal: if you can't beat them, join them. Heel menselijk allemaal.

Wij (d.w.z. onze vertegenwoordigers, de politici) hadden zelf beter moeten weten en de Grieken niet in de euro op moeten nemen. Wij (d.w.z. onze bankiers, die ons geld in beheer hebben of liever gezegd hadden) hadden zelf beter moeten weten en de Grieken geen bijna ongelimiteerde kredieten moeten verstrekken. Dit hele debacle is uiteindelijk onze eigen schuld.
pi_96697920
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:39 schreef michaelmoore het volgende:
We zijn allemaal veel te serieus, het leven is vandaag en om geleefd te worden
Een nieuw racecircuit, dat zal banen opleveren, en anders kan je wel een goede vriend blij maken met een leuke staatsopdracht

[..]

Griekenland willen de Drachme terug!
Ik las het toevallig op Geenstijl en ik moest glimlachen toen ik dit las: "Er is overlegd hoe de Nederlandse belastingbetaler zo hard mogelijk een poot uitgedraaid kan worden om het 94 miljoen euro kostende F1 circuit te financieren. Als dank komt er op het Griekse F1 circuit een Jan Kees de Jager Bocht en een Nout Wellink Chicane."

quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 13:40 schreef Asfyxia het volgende:
Ze gaan Griekenland helemaal uitkleden, om vervolgens met een soort van "sociaal plan" op de proppen te komen, onder voorwaarde dat ze braaf doen wat wij zeggen.
Ik zal het nu alvast maar zeggen. Die grieken gaan zich toch niet aan de afspraken houden.
Get it and Bet it
pi_96698061
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 14:38 schreef SteveBudin het volgende:
Ik zal het nu alvast maar zeggen. Die grieken gaan zich toch niet aan de afspraken houden.
Joh, zou je werkelijk denken? ;)

Daarom gaat dit hele plan ook gewoon niet werken. Beter om ons verlies te nemen en afscheid te nemen van de Grieken.
  donderdag 12 mei 2011 @ 14:42:36 #37
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_96698087
als de grieken het niet kunnen bolwerken stappen ze maar uit de euro. Heb ik echt geen probleem mee.
"Ik quote graag mezelf."
  donderdag 12 mei 2011 @ 15:48:49 #38
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_96700794
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 14:16 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Het is ook niet oké en er moet wat aan gebeuren. Maar je kunt daar de gemiddelde burgermansgriek niet de schuld van geven. Dit systeem bestaat zo al honderden jaren, dat kan een individuele Griek echt niet veranderen. En in zo'n situatie geldt nu eenmaal: if you can't beat them, join them. Heel menselijk allemaal.

Wij (d.w.z. onze vertegenwoordigers, de politici) hadden zelf beter moeten weten en de Grieken niet in de euro op moeten nemen. Wij (d.w.z. onze bankiers, die ons geld in beheer hebben of liever gezegd hadden) hadden zelf beter moeten weten en de Grieken geen bijna ongelimiteerde kredieten moeten verstrekken. Dit hele debacle is uiteindelijk onze eigen schuld.
Waar, maar de Grieken moeten niet zeiken! Ze kunnen weten dat ze allemaal als Grieken de boel lichten en profiteurs zijn.
  donderdag 12 mei 2011 @ 16:16:41 #39
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96702053
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 14:42 schreef San_Andreas het volgende:
als de grieken het niet kunnen bolwerken stappen ze maar uit de euro. Heb ik echt geen probleem mee.
Tot dat blijkt dat alle NLse banken daaraan enorm veel geld verliezen, ze nogmaals met staatsteun overeind gehouden moeten worden hetgeen met jouw belastinggeld gebeurd, waarna vervolgens jouw <insert iets dat door de staat voor jou betaald wordt) wegbezuinigd wordt om het tekort weer goed te maken. :W
pi_96703557
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:16 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Tot dat blijkt dat alle NLse banken daaraan enorm veel geld verliezen, ze nogmaals met staatsteun overeind gehouden moeten worden hetgeen met jouw belastinggeld gebeurd, waarna vervolgens jouw <insert iets dat door de staat voor jou betaald wordt) wegbezuinigd wordt om het tekort weer goed te maken. :W
Volgens mij zag ik in een ander topic de exposure van Nederlandse banken in Griekenland en dat was eigenlijk helemaal niet zoveel. De exposure die ING heeft kunnen ze makkelijk aan met de drie miljard winst die er gemaakt is. Laat hun eerst maar voor de kosten opdraaien. Mochten er dan tegoeden van mensen in gevaar komen, dan springen we als staat bij. Op de manier hoe het nu gaat leren de veroorzakers (Grieken en banken) er weinig van en zullen we over enkele jaren tegen hetzelfde probleem aanlopen.
pi_96703743
Die directe effecten vallen nog mee. Maar als jij kijkt naar de indirecte effecten van het ongecontroleerd laten defaulten van Griekenland dan heb je als politicus weinig andere keuze dan in te stemmen met soepelere voorwaarden voor de Grieken. Tenminste als je de huidige economische bubble in stand wilt houden.
  donderdag 12 mei 2011 @ 16:52:43 #42
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_96703802
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:51 schreef piepeloi55 het volgende:
Die directe effecten vallen nog mee. Maar als jij kijkt naar de indirecte effecten van het ongecontroleerd laten defaulten van Griekenland dan heb je als politicus weinig andere keuze dan in te stemmen met soepelere voorwaarden voor de Grieken. Tenminste als je de huidige economische bubble in stand wilt houden.
Meer kaarten, we hebben meer kaarten nodig!

And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 12 mei 2011 @ 16:54:06 #43
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_96703856
quote:
05-12 10:41: Dutch finance minister says it is difficult to keep Dutch public support for euro-zone aid packages.
Oh rly?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_96704041
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:51 schreef piepeloi55 het volgende:
En de Grieken stonden erbij en lachen erom. Of denk je werkelijk dat die echt hard gaan bezuinigen? Denk het niet, die gaan uiteindelijk toch afstempelen omdat ze anders de hele publieke sector kwijtraken.

Maar ja als ze het dan doen dan moet je het ook goed doen. Dus leen ze nog maar wat miljarden, als ze eenmaal beginnen met stempelen zijn die miljarden ook snel weg gestempeld.
pi_96705273
Serieus, trap die lui de eurozone en de EU uit en laat ze het verder helemaal zelf uitzoeken! :W

Echt, het is de enige oplossing.
  donderdag 12 mei 2011 @ 18:02:25 #46
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_96706429
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:16 schreef Whuzz het volgende:

[..]

dat gebeurt nu toch al :')
"Ik quote graag mezelf."
pi_96707879
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:29 schreef Asfyxia het volgende:
Serieus, trap die lui de eurozone en de EU uit en laat ze het verder helemaal zelf uitzoeken! :W

Echt, het is de enige oplossing.
Kan ook niet, op 1 of andere rare manier zijn we veroordeeld tot elkaar. Ze hadden er nooit bij mogen komen. Maar spijt komt altijd na de zonde.
pi_96709166
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 18:40 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Kan ook niet, op 1 of andere rare manier zijn we veroordeeld tot elkaar. Ze hadden er nooit bij mogen komen. Maar spijt komt altijd na de zonde.
"Kan niet" is meer een uitspraak voor linksen en juristen, die zij bezigen op het moment dat er wordt voorgesteld om criminele buitenlanders de grens over te trappen.

Natuurlijk kan het wel. Alles kan, zolang de wil er maar is. Tenzij het fysiek onmogelijk is, maar daar is hier absoluut geen sprake van. De eurozone en de EU zijn niet meer dan papieren entiteiten. En geld is ook maar een idee.
pi_96710156
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:07 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

"Kan niet" is meer een uitspraak voor linksen en juristen, die zij bezigen op het moment dat er wordt voorgesteld om criminele buitenlanders de grens over te trappen.

Natuurlijk kan het wel. Alles kan, zolang de wil er maar is. Tenzij het fysiek onmogelijk is, maar daar is hier absoluut geen sprake van. De eurozone en de EU zijn niet meer dan papieren entiteiten. En geld is ook maar een idee.
Al zouden het ficties zijn, dan zijn het nog altijd ficties met hele reële gevolgen. Neem de pensioenfondsen bijvoorbeeld. Het pensioen wat je daarmee spaart is in beginsel slechts een fictie, een belofte van het pensioenfonds tegenover jou. Maar wil dat zeggen dat er niks aan de hand is als je per direct alle pensioenfondsen opheft (en de inhoud van hun kas verloren gaat)? Natuurlijk niet! Dat zou natuurlijk heel verstrekkende gevolgen voor de samenleving hebben.

En zo is het met de Griekse schuld ook. Zelfs al was het maar omdat die vast ook een gedeelte van onze pensioenfondsen uitmaken.

En om alleen te kijken of iets fysiek "kan", dat slaat natuurlijk nergens op. We "kunnen" in die zin ook morgen allemaal collectief zelfmoord plegen ofzo, maar dat is natuurlijk ook niet realistisch.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2011 19:29:55 ]
pi_96710465
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Al zouden het ficties zijn, dan zijn het nog altijd ficties met hele reële gevolgen. Neem de pensioenfondsen bijvoorbeeld. Het pensioen wat je daarmee spaart is in beginsel slechts een fictie, een belofte van het pensioenfonds tegenover jou. Maar wil dat zeggen dat er niks aan de hand is als je per direct alle pensioenfondsen opheft (en de inhoud van hun kas verloren gaat)? Natuurlijk niet! Dat zou natuurlijk heel verstrekkende gevolgen voor de samenleving hebben.

En zo is het met de Griekse schuld ook. Zelfs al was het maar omdat die vast ook een gedeelte van onze pensioenfondsen uitmaken.

En om alleen te kijken of iets fysiek "kan", dat slaat natuurlijk nergens op. We "kunnen" in die zin ook morgen allemaal collectief zelfmoord plegen ofzo, maar dat is natuurlijk ook niet realistisch.
Nou en? Jongeren tot over hun nek in de schulden steken heeft ook verstrekkende gevolgen voor de samenleving. Toch zijn we daar op dit moment volop mee bezig.

Laat die babyboomers het gelag maar betalen. Die hebben het tenslotte verziekt.
pi_96714103
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 19:31 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Nou en? Jongeren tot over hun nek in de schulden steken heeft ook verstrekkende gevolgen voor de samenleving. Toch zijn we daar op dit moment volop mee bezig.

Laat die babyboomers het gelag maar betalen. Die hebben het tenslotte verziekt.
Even voor het goede begrip: 'die babyboomers' zijn dan ook degenen die dat geld aan Griekenland uitgeleend hebben?

Maar dan nog. Als je 'die babyboomers' verantwoordelijk houdt voor zo veel ellende, dan moet je die term wel breed bedoelen en dan vallen gegarandeerd jouw en mijn ouders ook eronder. Dus als je hen aanpakt, dan zal bijvoorbeeld uiteindelijk ook minder van hun erven en dan ligt het alsnog op jouw bordje. Tenzij je natuurlijk verwacht dat je ouders sowieso al hun geld wel zullen verbrassen natuurlijk.

Maar tot nu toe wordt alle ellende juist consequent op de Grieken afgeschoven. Die geven we weliswaar noodleningen, maar tot nu toe moeten ze alleen maar bezuinigen en inleveren. En dat alleen maar zodat wij hier nergens last van hebben, zelf zien ze er niks van terug.

Vandaar ook dat de Grieken zo boos zijn. Die moeten in feite nu werken om het geld terug te verdienen waarvan ze gisteren in luxe hebben geleefd, en daar hebben ze zo te zien geen zin in. Maar als je ze uit de euro gooit en ze laat defaulten, dan hebben zij dus hun zin en zitten wij juist met de gebakken peren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2011 20:32:38 ]
  donderdag 12 mei 2011 @ 21:23:19 #52
323876 michaelmoore
pi_96718765
quote:

[..]

Ik las het toevallig op Geenstijl en ik moest glimlachen toen ik dit las: "Er is overlegd hoe de Nederlandse belastingbetaler zo hard mogelijk een poot uitgedraaid kan worden om het 94 miljoen euro kostende F1 circuit te financieren. Als dank komt er op het Griekse F1 circuit een Jan Kees de Jager Bocht en een Nout Wellink Chicane."
_O- _O-
  donderdag 12 mei 2011 @ 21:25:24 #53
323876 michaelmoore
pi_96718934
quote:

[..]

Als de Grieken uit de Euro gaan, dan zal Griekenland zo goedkoop worden, dat alle eilanden op het punt van zinken staan volgend jaar door de drukte
pi_96719500
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Als de Grieken uit de Euro gaan, dan zal Griekenland zo goedkoop worden, dat alle eilanden op het punt van zinken staan volgend jaar door de drukte
Gevolgd door absurde looneisen en stakingen totdat alles weer als vanouds is. O+
  vrijdag 13 mei 2011 @ 08:59:48 #55
323876 michaelmoore
pi_96738047
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 21:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Gevolgd door absurde looneisen en stakingen totdat alles weer als vanouds is. O+
maar dan kunnen ze vrolijk de Drachme weer devalueren, zodat de gemiddelde griek nog steeds geen Mercedes kan kopen, en de schulden niet meer worden in Dollars gezien

De Feta , de Vis, de Tomaten en de Ouzo en ook de hotels blijven dan extreem goedkoop in Euro's

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 13-05-2011 09:05:39 ]
  vrijdag 13 mei 2011 @ 09:03:00 #56
323876 michaelmoore
pi_96738100
Ze maken er een bodemloze put van, en nu moeten we ieder jaar 2 miljard aan Griekenalnd en drie miljard aan Portugal en 4 miljard aan Ierland doneren he
Juist dus
quote:
vr 13 mei 2011, 05:30 | 18 reacties

Meer miljarden naar Griekenland Van onze parlementaire redactie
DEN HAAG - Om Griekenland uit de schuldencrisis te helpen, moet Nederland mogelijk opnieuw bijspringen.

Het reeds geleende bedrag van 4,7 miljard euro, wordt echter niet kwijtgescholden. _O- _O- _O- _O- _O-

Dat melden Haagse bronnen na het geheime spoedoverleg dat minister De Jager (Financiën), DNB-president Wellink en de Tweede Kamerfracties gisteren hadden. De Kamerleden zijn voor dat overleg van hun meivakantie teruggeroepen en achter gesloten deuren bijgepraat over de explosieve financiële situatie in Griekenland en Portugal.
Beide eurolanden dreigen te bezwijken onder een enorme schuldenlast.
pi_96739158
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 09:03 schreef michaelmoore het volgende:
Ze maken er een bodemloze put van, en nu moeten we ieder jaar 2 miljard aan Griekenalnd en drie miljard aan Portugal en 4 miljard aan Ierland doneren he
Juist dus

[..]

De grootste idioot kan nog wel begrijpen dat Griekenland al dat geleende geld helemaal niet terug kan betalen, al hadden ze de beste intenties van de wereld. Wat ik trouwens betwijfel.

quote:
Beide eurolanden dreigen te bezwijken onder een enorme schuldenlast.
Dat lijkt me een heel goede reden om ze nog meer te lenen |:( :')
pi_96739619
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 09:03 schreef michaelmoore het volgende:
Juist dus

[..]

We krijgen er wel wat voor terug. Die geweldige Euro waardoor we niet naar de GWK moeten voor onze jaarlijkse vakantie naar Chersonissos of Albufeira :') . Het kost wat maar daar krijg je toch een boel gemak voor terug _O_.
Get it and Bet it
pi_96739681
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 09:45 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

De grootste idioot kan nog wel begrijpen dat Griekenland al dat geleende geld helemaal niet terug kan betalen, al hadden ze de beste intenties van de wereld. Wat ik trouwens betwijfel.

[..]

Dat lijkt me een heel goede reden om ze nog meer te lenen |:( :')
Jan-Kees denkt daar toch anders over :').
Get it and Bet it
pi_96739842
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 10:03 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Jan-Kees denkt daar toch anders over :').
Ja, die heeft dan ook, straks na zijn regeerperiode, de leuke baantjes bij banken of pensioenfondsen voor het uitkiezen.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 10:12:06 #61
323876 michaelmoore
pi_96739986
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 10:01 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

We krijgen er wel wat voor terug. Die geweldige Euro waardoor we niet naar de GWK moeten voor onze jaarlijkse vakantie naar Chersonissos of Albufeira :') . Het kost wat maar daar krijg je toch een boel gemak voor terug _O_.
Nou ik vond die drachme wel wat hebben hoor, juist charmant,
van mij hoeft niet alles hetzelfde te zijn, heb je nog het idee dat je in een ander land bent,
pi_96742164
Ik lees net in een ander topic dat ze in Griekenland allemaal leuke bonussen krijgen. Kunnen we niet massaal naar Griekenland verhuizen om daar mee te vreten uit de EU ruif
  vrijdag 13 mei 2011 @ 13:26:33 #63
323876 michaelmoore
pi_96747213
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 11:15 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik lees net in een ander topic dat ze in Griekenland allemaal leuke bonussen krijgen. Kunnen we niet massaal naar Griekenland verhuizen om daar mee te vreten uit de EU ruif
quote:
vr 13 mei 2011, 10:19 | 601 reacties
Grieken smijten geld over de balk
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=buitenland
Athene - Het zal niet eenvoudig zijn voor Griekenland om uit de schulden te komen.
Griekse ambtenaren hebben recht op allerlei peperdure regelingen, waar ze niet zonder slag of stoot afstand van zullen doen.

De Duitse krant Bild zet de privileges op een rijtje.
Duitsland moet als grootste euroland het diepst in de buidel tasten om de Grieken bij te staan.
Ook Nederland staat voor miljarden euro's garant.

Bonussen
Een kwart van de Griekse beroepsbevolking is ambtenaar.
Zij zitten er warmpjes bij. Zo blijven medewerkers van de Griekse premier Papandreou gewoon zestien maandsalarissen per jaar ontvangen.
Ambtenaren krijgen bonussen als ze op tijd komen en voor het werken bij temperaturen onder de acht graden.
Ze krijgen zelfs een premie als ze netjes hun handen wassen.
In totaal is het zo mogelijk het maandsalaris van 3.908 euro op te hogen tot 8.675 euro.

Buschauffeurs krijgen een premie voor het warmdraaien van de motor, priesters krijgen een bonus voor iedere opgedragen dienst.
Een nachtwaker bij een staatsbedrijf kan 72.000 euro per jaar verdienen.
Arbeiders bij datzelfde bedrijf mogen vijf dagen per jaar gratis op vakantie in een hotel naar keuze. Alle Griekse staatsbedrijven draaien overigens met verlies.

Politici
Politici zorgen ook prima voor zichzelf. Wie een lange staat van dienst heeft, krijgt bij het afscheid een 'gouden handdruk' mee van maximaal 250.000 euro
pi_96747458
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 13:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

[..]

Bedankt, ik was te lui voor copy paste ;)
  vrijdag 13 mei 2011 @ 14:09:03 #65
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_96748784
We hadden ze gewoon niks moeten lenen. Nederlandse banken zitten immers toch niet zo diep in Griekse schulden en leningen.
"Ik quote graag mezelf."
  vrijdag 13 mei 2011 @ 14:14:10 #66
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_96749015
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 14:09 schreef San_Andreas het volgende:
We hadden ze gewoon niks moeten lenen. Nederlandse banken zitten immers toch niet zo diep in Griekse schulden en leningen.
Daarentegen wel diep in de Amerikaanse schulden en leningen (nog veel erger) :')

En trouwens, de Nederlandse burger is kampioen lenen, dus zo goed brengen we het er niet van af... :'(
  vrijdag 13 mei 2011 @ 14:18:16 #67
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96749198
quote:
De Jager dreigt Grieken met stoppen leningen

DEN HAAG (AFN) - Nederland kan besluiten het volgende deel van eerder aan Griekenland toegezegde leningen per half juni tegen te houden. Minister De Jager van Financiën zei dat vrijdag na de ministerraad.

,,De bal ligt nu bij de Grieken, ze moeten het IMF programma gewoon uitvoeren. Als ze dat niet doen, houdt het op. Of er in Griekenland nou politieke tegenstand is of niet, dat maakt me niet uit, er is geen tijd meer voor onwil’’, aldus De Jager.

De volgende tranche van leningen binnen het IMF-programma moet in de tweede helft van juni worden uitgekeerd. Nederland kan dat tegenhouden. ,,Als het IMF niet meedoet, is voor ons het uitgangspunt dat ook Nederland de tranche inhoudt en niet uitkeert.’’

Gesprekken

Op dit moment praten het IMF, de Europese Centrale Bank en de Europese Commissie met de Griekse regering. De Jager wil de volgende tranche alleen uitkeren als het IMF tevreden is en de Grieken voldoen aan de strenge afspraken.

De Jager zei ook dat het ,,nog lang niet zo ver is dat de eurolanden iets extra’s gaan doen’’ in de richting van Griekenland. Athene heeft mogelijk een nieuwe lening nodig, bovenop die van 110 miljard euro die het land vorig jaar al kreeg.

De Jager eist van de Grieken ,,een heel stevige en pijnlijke aanpassing van de economie, bezuinigingen en het doorvoeren van privatiseringen’’.

http://www.iex.nl/Nieuws/(...)toppen-leningen.aspx
Klare taal, maar ik moet nog zien dat NL het durft om steun te blokkeren.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 13 mei 2011 @ 14:20:59 #68
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_96749322
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 14:18 schreef SeLang het volgende:

[..]

eens, het is echt geen schande als Griekenland uit de euro moet stappen, sterker nog, daar wint de euro op iets langere termijn alleen maar mee. Zwakke broeders kunnen we niet gebruiken, ook al waren de verhalen van Homerus nog zo mooi.
"Ik quote graag mezelf."
pi_96749737
quote:

[..]

Ik hoop maar dat andere landen er hetzelfde over denken. Want wat hij zegt is toch de enige verstandige mogelijkheid?

Als de Grieken bereid zijn om voor ons door het stof te kruipen, megabezuinigingen door te voeren en ons terug te betalen, dan zouden we wel gek zijn om die kans te laten liggen. En met het noodfonds hebben we ze de kans gegeven om die bereidheid te laten zien.

Maar als blijkt dat de Grieken écht niet terug willen of kunnen betalen, dan kun je maar beter vandaag je verlies nemen ipv. morgen een nog groter verlies.

Toch?
  vrijdag 13 mei 2011 @ 14:44:37 #70
323876 michaelmoore
pi_96750186
quote:

[..]

Het IMF stapt dus uit de volgende steunoperaties, wedden dat Nederland gewoon blijft geven??
Ik ben heeeeeel benieuwd

quote:
De volgende tranche van leningen binnen het IMF-programma moet in de tweede helft van juni worden uitgekeerd. Nederland kan dat tegenhouden. ,,

Als het IMF niet meedoet, is voor ons het uitgangspunt dat ook Nederland de tranche inhoudt en niet uitkeert;
pi_96750418
Lijkt die scene van Inglorious Basterds weer, beide met een pistool op elkaars kloten en dan stoer praten.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 14:50:29 #72
323876 michaelmoore
pi_96750420
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 14:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik hoop maar dat andere landen er hetzelfde over denken. Want wat hij zegt is toch de enige verstandige mogelijkheid?

Als de Grieken bereid zijn om voor ons door het stof te kruipen, megabezuinigingen door te voeren en ons terug te betalen, dan zouden we wel gek zijn om die kans te laten liggen.
Toch?
Dat gaat de bevolking niet accepteren en zeker de upperclass en topambtenaren niet
  vrijdag 13 mei 2011 @ 14:51:22 #73
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_96750460
quote:

[..]

Ik vraag mij af, is er vanuit de EU en IMF wel een goede risico analyse gemaakt, wat er gebeurt als de Euro afbrokkelt en wat voor implicaties dat heeft voor Europa en onze spaarcentjes? Ik heb het idee dat er telkens chicken game wordt gespeeld.

Wat is beter? De Euro stoppen of aanhouden? Of misschien helemaal te stoppen met de EU en weer terug te gaan naar de balkanisatie van Europa? De Denen voelen hier veel voor, en de teerling is geworpen deze week.. Maar is er wel goed over nagedacht wat voor implicaties dit allemaal heeft?

Ik weet het in ieder geval, ik heb er geen vertrouwen in en ben al druk bezig om mijn spaarcentjes om te zetten in fysiek goud ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door SemperSenseo op 13-05-2011 14:59:24 ]
  vrijdag 13 mei 2011 @ 14:58:55 #74
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_96750797
-knip-
  vrijdag 13 mei 2011 @ 15:00:47 #75
323876 michaelmoore
pi_96750869
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 14:51 schreef SemperSenseo het volgende:

Wat is beter? De Euro stoppen of aanhouden? Of misschien helemaal te stoppen met de EU en weer terug te gaan naar de balkanisatie van Europa? De Denen voelen hier veel voor, en de teerling is geworpen deze week.. Maar is er wel goed over nagedacht wat voor implicaties dit allemaal heeft?
Hier staat een mooi verhaal over de huidige situatie

Ik denk dat de enige manier is om een nieuwe munt te maken de Neumark voor Duitsland, Denemarken, Finland, Polen en Nederland en iedereen die wil kans te geven een op een te converteren, en vervolgens zo gruwelijk veel van die Neumark te printen dat de oude Euro voorlopig toch stabiel blijft t.o. de Neumark
Dan heeft er niemand enige schade
pi_96750974
quote:
De volgende tranche van leningen binnen het IMF-programma moet in de tweede helft van juni worden uitgekeerd. Nederland kan dat tegenhouden. ,,

Als het IMF niet meedoet, is voor ons het uitgangspunt dat ook Nederland de tranche inhoudt en niet uitkeert;
Het is slechts een uitgangspunt en waarschijnlijk alleen maar bedoeld om iedereen gerust te stellen dat hij het beste met ons voor heeft.
Get it and Bet it
pi_96751162
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 14:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat gaat de bevolking niet accepteren en zeker de upperclass en topambtenaren niet
Dat zullen we wel zien als het IMF met de voortgangsrapportage komt. :)
pi_96751593
quote:
De Jager benadrukte dat het voor Nederland van het grootste belang is dat Griekenland niet instort. De vorige crisis begon met de val van de Amerikaanse bank Lehman Brothers. "Dat kost Nederland nog altijd tientallen miljarden per jaar", zei De Jager. Als Griekenland failliet gaat, zijn de gevolgen nog veel groter, stelde hij.
Nederland gaat wel steunen als het moet ook zonder het IMF. Dat is ook een logische keuze als politicus zijnde, omdat de kans reeel is dat een ongecontroleerde default van Griekenland de wereldwijde economische bubble doet knappen. Dat beseft men maar al te goed zo te lezen.

Ik denk trouwens dat ook al vind de IMF eigenlijk dat Griekenland te weinig doet er toch nog steun gaat plaatsvinden, daarvoor is de druk op het IMF te groot gezien de gevolgen. Ook/juist van de Angelsaksische wereld.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 15:21:52 #79
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_96751632
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik denk dat de enige manier is om een nieuwe munt te maken de Neumark voor Duitsland, Denemarken, Finland, Polen en Nederland en iedereen die wil kans te geven een op een te converteren, en vervolgens zo gruwelijk veel van die Neumark te printen dat de oude Euro voorlopig toch stabiel blijft t.o. de Neumark
Tja dat is toch een hoop wishful denken en hopen op het beste. Ik denk het volgende: als het Euro project faalt door onderling wantrouwen, en dat ziet er naar uit, dan grijpt ieder Europese land in een Pavlov-achtige reflex terug naar nationalisatie en wederzijds wantrouwen. Eigenlijk het welbekende verhaaltje van de afgelopen 200 jaar, van vóór de tweede wereld oorlog. Resultaat: toenemende balkanisatie.

Alhoewel het dan nationaal gebracht wordt als terug naar de “core values”, betekent het eigenlijk wederom het navelstaren wat ons allemaal zo zwak maakt. Dus die Neumark, leuk wensdromen en roze wolkjes allemaal, maar weinig gestoeld op realisme. Als de Euro mislukt, dan is het over en uit met samenwerking in Europa voor de komende vijftig jaar! De nationalistische PVV zal er niks bij lijken!

Als ik jou was zou ik maar snel je spaarcentjes omzetten in fysiek edelmetalen, nu het nog kan! Je spaarcentjes zullen anders waardeloos worden.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 15:22:25 #80
141482 Q.
JurassiQ
pi_96751650
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:20 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Nederland gaat wel steunen als het moet ook zonder het IMF. Dat is ook een logische keuze als politicus zijnde, omdat de kans reeel is dat een ongecontroleerde default van Griekenland de wereldwijde economische bubble doet knappen.

Ik denk trouwens dat ook al vind de IMF eigenlijk dat Griekenland te weinig doet er toch nog steun gaat plaatsvinden, daarvoor is de druk op het IMF te groot gezien de gevolgen. Ook/juist van de Angelsaksische wereld.
Op termijn is de situatie gewoon onhoudbaar, vroeger of later moet de bubbel knappen, hoe eerder dat is hoe beter.
For great justice!
  vrijdag 13 mei 2011 @ 15:23:58 #81
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_96751720
quote:
13s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:22 schreef Q. het volgende:

[..]

Op termijn is de situatie gewoon onhoudbaar, vroeger of later moet de bubbel knappen, hoe eerder dat is hoe beter.
Precies, heb je je spaargeld al omgezet naar een andere currency of goud of zilver?
pi_96751824
quote:

[..]

Precies, we kunnen ze nu helpen en dan kan het misschien een tijd goed gaan. Maar als straks de vergrijzing in die landen ook inzet dan moet je eens opletten hoe snel ze hier weer staan met de hand omhoog. Of is er iemand die nog gelooft dat ze daar genoeg gespaard hebben voor de oude dag voorzieningen :')
pi_96751826
quote:
Ben ik volledig met je eens. Ook de politici/centrale bankier beseffen (steeds meer) dat het vroeg of laat toch moet gebeuren, maar dan het liefst gecontroleerd. Vandaar dat men ook aan wetgeving/mechanisme is aan het werken die dat allemaal mogelijk maakt op een min of meer geordende wijze.

De vraag is alleen in hoeverre zoiets gecontroleerd kan plaatsvinden. En daarbij in het licht dat de de fiscale en monetaire speelruimte zonder echte hervormingen nu al worden opgebruikt.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 15:29:25 #84
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96751948
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:26 schreef Boris_Karloff het volgende:

Of is er iemand die nog gelooft dat ze daar genoeg gespaard hebben voor de oude dag voorzieningen :')
Hier zit inderdaad één van de problemen: Griekse pensioenfondsen hebben enorme beleggingen in Griekse staatsobligaties.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 13 mei 2011 @ 15:30:05 #85
332366 San_Andreas
Begin your tour here!
pi_96751982
je moet Frankrijk ook bij de Neumark nemen dan.
"Ik quote graag mezelf."
pi_96752114
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:29 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hier zit inderdaad één van de problemen: Griekse pensioenfondsen hebben enorme beleggingen in Griekse staatsobligaties.
Hebben Grieken een pensioenstelsel waarbij ze sparen? Ik dacht altijd dat de meeste landen een omslagstelsel hanteren? Net als onze AOW
  vrijdag 13 mei 2011 @ 15:38:49 #87
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96752375
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:32 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Hebben Grieken een pensioenstelsel waarbij ze sparen? Ik dacht altijd dat de meeste landen een omslagstelsel hanteren? Net als onze AOW
Het zijn grotendeels omslagstelsels maar er wordt altijd wel wat gespaard.
Mijn reisverslagen
pi_96752687
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:38 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het zijn grotendeels omslagstelsels maar er wordt altijd wel wat gespaard.
Maar dat is maar een fractie van de verplichtingen die ze hebben. Dus hoe dan ook het zaakje gaat klappen, want die verplichtingen kunnen ze er nooit bij hebben met de huidige schuldenberg.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 15:47:07 #89
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96752804
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:44 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Maar dat is maar een fractie van de verplichtingen die ze hebben. Dus hoe dan ook het zaakje gaat klappen, want die verplichtingen kunnen ze er nooit bij hebben met de huidige schuldenberg.
(Unfunded) pensioenverplichtingen zijn verplichtingen aan hunzelf, dus dat probleem blijven ze hebben wat er ook gebeurt.
Mijn reisverslagen
pi_96752847
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Waarom in godsnaam zou Polen lid willen worden van die Neuro, met landen die veel meer economisch ontwikkeld zijn dan hen? Het zou puur economisch zelfmoord zijn voor Polen. En sterk groeiende economie met Duitse rentestanden. Tenzij ze graag de nieuwe Ierland willend worden.
pi_96752981
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:47 schreef SeLang het volgende:

[..]

(Unfunded) pensioenverplichtingen zijn verplichtingen aan hunzelf, dus dat probleem blijven ze hebben wat er ook gebeurt.
Maar ze zullen dat geld toch ergens moeten weg halen (lees lenen). En dan?
  vrijdag 13 mei 2011 @ 15:55:11 #92
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96753196
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:50 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Maar ze zullen dat geld toch ergens moeten weg halen (lees lenen). En dan?
Ze moeten misschien eens iets doen aan de belastinginning :+. Dat was toch een van de voornaamste problemen? En verder zullen ze uiteraard defaulten op een deel van hun pensioenverplichtingen, net zoals de rest van de wereld. Wie nu niet zelf geld aan het sparen is voor (aanvulling van) pensioen is ernstig in denial. Wat niet kan worden betaald, wordt niet betaald.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 13 mei 2011 @ 19:16:08 #93
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_96761735
pi_96763999
May 13, 2011, 1:43 p.m. EDT

Germany, France split on Greek debt revamp-report

FRANKFURT (MarketWatch) — The European Commission, the International Monetary Fund and the German government are ready to accept soft debt restructuring for Greece due to the “dramatic worsening of Greece’s situation,” but the European Central Bank and France continue to oppose such a move, German newspaper Die Welt will report in its Saturday issue, citing unspecified sources.

“We’re not aware of any such decision,” a German government official said under the condition of anonymity. The ECB declined to comment on the article, and a spokesman for Olli Rehn, European commissioner for economic affairs, said he has no comment.

The French finance ministry wasn’t immediately available for comment. The IMF didn’t immediately respond to an emailed request for comment.

The IMF, European Commission and Berlin are now advocating an extension of the maturity of Greek state bonds, the newspaper says, following the latest forecasts for Greece’s economy.

Until now, the European Commission had opposed such a move, fearing — like the ECB — that it could provoke turbulence in the European bond market and have negative consequences for Europe’s banks, according to the report.

“Looking at the new data, one knows that the situation has changed,” the newspaper quotes a source as saying.

However, the ECB and France continue to oppose a soft debt restructuring, according to the article.

Representatives from the German government have for some time favored a voluntary debt restructuring as part of a new Greek rescue package, Die Welt says

Niet zo mooi voor de euro, deze verdeeldheid!
Roetsjjj

Hoe zal dit aflopen? Lehmanproporties of zal het wel meevallen? :?
  vrijdag 13 mei 2011 @ 20:48:56 #95
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96766120
Niks aan de hand lijkt me. De bondmarket heeft een default allang ingeprijsd. (elke vorm van "restructuring" is een default)
Mijn reisverslagen
pi_96768506
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:55 schreef SeLang het volgende:
Wie nu niet zelf geld aan het sparen is voor (aanvulling van) pensioen is ernstig in denial. Wat niet kan worden betaald, wordt niet betaald.
Daar heb ik nog een leuk artikel voor, uiteraard met de geniepige politieke spelletjes die erbij gespeeld worden.

quote:
WASHINGTON—The bad economy has shortened the life of the trust funds that support Social Security and Medicare, the nation's two biggest benefit programs, the government reported Friday.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 21:55:02 #97
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_96770243
Waarom zou Frankrijk tegen zijn?

De Duitse banken hebben toch meer exposure aan Griekenland dan de Franse banken?
Please Move The Deer Crossing Sign
  zaterdag 14 mei 2011 @ 11:10:13 #98
323876 michaelmoore
pi_96787052
Ik ben benieuwd wat de markt hiervan zal vinden ???
http://www.telegraaf.nl/b(...)_Griekenland___.html
quote:
za 14 mei 2011, 09:30 | 106 reacties
Privatisering bovenaan Griekse agenda

MILAAN - Het Griekse privatiseringsprogramma, om geld bij elkaar te schrapen om de schulden af te lossen, staat nu bovenaan de agenda.
Dat zei de Griekse premier George Papandreou in een zaterdag gepubliceerd interview met de Italiaanse krant Corriere della Sera.

De Griekse premier George Papandreou. Foto: EPA In het gesprek somde Papandreou een lijst maatregelen op die al genomen zijn om iets te doen aan de nijpende financiële situatie, waaronder bezuinigingen op de overheidsuitgaven. Verder zei hij dat Griekenland klaar is voor een grote privatiseringsronde.

„In het begin was privatiseren geen prioriteit. Nu staat het bovenaan de agenda. We zullen laten zien dat we onze afspraken nakomen.” Volgens de premier is de steun voor het verkopen van staatseigendommen wijd verspreid, ook onder de oppositie en de bevolking. Papandreou is er stellig over dat Griekenland de aflossing van zijn schulden niet verzaakt en dat het land niet uit de euro stapt.
Ik zou wel eens een reeele schatting willen zien wat dit de komende 10 jaar gaat kosten voor Nederland.
  zondag 15 mei 2011 @ 11:46:54 #99
323876 michaelmoore
pi_96831096
Nederland is tegen om voortaan de Feta etende Grieken in hun zonnige land in de watten te leggen
Noord-Europa heeft nu een jaarlijkse groei van plus 4% en Zuid-Europa een krimp van min 3% per jaar, dat komt nooit meer goed.
quote:
zo 15 mei 2011, 11:35

Meerderheid: geen cent meer naar Griekenland

DEN HAAG - Een meerderheid van de Nederlanders (58 procent) vindt dat het kabinet geen verdere steun aan Griekenland moet geven. Een krappe meerderheid (51 procent) meent bovendien dat Griekenland uit de eurozone moet worden gezet.

Dat blijkt uit een zondag gepubliceerde peiling van Maurice de Hond.

Ongeveer 72 procent van de ondervraagden denkt dat Griekenland zijn schulden nooit kan terugbetalen.
Maandag en dinsdag is er weer Europees overleg over Griekenland in Brussel.

De meeste Nederlanders vinden dat minister Jan Kees de Jager (Financiën) moet weigeren nog verder mee te werken aan steun aan dat land.
Vooral kiezers van gedoogpartij PVV (90 procent) en oppositiepartij SP (69 procent) denken daar zo over, maar ook een groot deel van de achterban van regeringspartij VVD (64 procent) is tegen vervolgsteun.
Nederlanders klaar met steun Griekenland

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 15-05-2011 11:54:02 ]
pi_96831380
Als een meerderheid van de nl'ers tegen iets europeesch megalomaans is kunnen we bijna al met zekerheid zeggen dat de steun aan griekenland er gaat komen. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')