abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 mei 2011 @ 15:05:38 #276
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_96547768
Toch wel triest dat Nederlandse gehandicapten worden bestolen ten gunste van Griekse criminelen en de corrupte EU elite. Ik vraag me af hoelang de huidige belastingmoraal nog blijft bestaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Opa2012 op 09-05-2011 15:46:10 ]
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_96548067
Het aparte is dat de meeste mensen geen benul hebben van wat er allemaal gaande is, ik begrijp ook wel dat het niet hele makkelijke en populaire onderwerpen zijn maar de belangen zijn toch enorm.
Ik hoor mensen wel klagen over het feit dat hun concertkaartje duurder wordt maar dat er miljarden worden weggespoeld is stukken minder interessant lijkt het wel.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  maandag 9 mei 2011 @ 15:27:04 #278
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_96548735
Het is trouwens helemaal geen steun aan Griekenland maar steun aan de banken die zo dom waren massaal geld uit te lenen aan Griekenland.
Please Move The Deer Crossing Sign
  maandag 9 mei 2011 @ 15:32:40 #279
141482 Q.
JurassiQ
pi_96548948
Het begint allemaal wel bizarre proporties aan te nemen.
For great justice!
  maandag 9 mei 2011 @ 15:44:22 #280
324665 meth77
to do or not to do
pi_96549507
Zullen ze het mislukken ooit toegeven ??
quote:
ma 09 mei 2011, 10:06
'Euro opgelegd aan Europese kiezer'
NEW YORK (AFN) - De Amerikaanse econoom en linkse opiniemaker
Paul Krugman heeft maandag hard uitgehaald naar de Europese elite.

Volgens de Nobelprijswinnaar is de eurocrisis en de erbarmelijke toestand van de economie in een aantal eurolanden een gevolg van de keuze om de euro aan de Europese bevolking ,,op te dringen''.

,,De drive voor een enkele Europese munt was het ultieme top-down project.
Een elitevisie opgelegd aan terughoudende kiezers'', aldus Krugman in zijn wekelijkse column in The New York Times.
quote:
wo 30 mrt 2011, 10:41
De kleren van de keizer
http://www.telegraaf.nl/d(...)van_de_keizer__.html
AMSTERDAM - Het perpetuum mobile blijkt dan toch te bestaan.
Je leent geld van een ander dat je vervolgens weer uitleent aan een derde, die het vervolgens weer uitleent aan jou.
Snapt u het nog?
Wie dit wel snappen, zijn de Europese leiders.
Het is alleen wie je wil geloven, degene die het je vertelt of je eigen ogen.
pi_96549800
@DVR

Even los van het verschil in mening voor de gevolgen bij uittreding van Griekenland is het imo naief te denken dat de Grieken wel genoegen gaan nemen met een lager loon (in koopkracht) bij uittreding terwijl men daar tegen strijd bij de hervormingen/bezuinigingen. Het proberen te handhaven van de status quo is juist de reden dat de hele onrust in het algemeen en discussie over uittreden plaatsvind. Zoals je zelf aangeeft zal bij uittreding (tijdelijk?) hogere inflatie plaatsvinden in Griekenland en het is waarschijnlijk dat daar ook hoge looneisen tegenover staan, juist omdat men weigert in te leveren. Die toename in concurrentiekracht (en het enige echte voordeel van uittreden) zal daarmee in een kort tijdsbestek verdwijnen. Dat is ook de reden waarom devaluatie een continuerend proces is in 99 van de 100 gevallen.
pi_96550198
quote:
Niet echt 'breaking' news meer maar de euro breekt momenteel wel.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_96550363
Het lijkt er trouwens op dat er niet gewerkt word aan een échte oplossing voor het probleem. Er word immers niet gesproken over een default (of uittreding wat sommige plausibeler vinden) maar over de voorwaarden en omvang van de lening aan Griekenland. Enigzins logisch, omdat bij een vorm van default eerst het begrotingstekort teruggebracht moet zijn zodat men een tijd niet meer na de kapitaalmarkten hoeft te gaan. Dat die defaults gaan komen lijkt me vrij zeker, maar ik ben bang dat dat pas na 2013 zal zijn.

Ondertussen gaat dit hele gedoe er voor zorgen dat de Grieken betere voorwaarden gaan krijgen. En daarmee ook de Ieren en de Portugezen.
  maandag 9 mei 2011 @ 17:15:54 #285
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_96553950
Nadeel is wel dat je dan voor je het weet Surinaamse toestanden krijgt in Griekenland, opeens heb je in een paar jaar een populatie Chinezen die zeker 10% van je bevolking uitmaakt en die rap groeit. :')
  maandag 9 mei 2011 @ 17:37:24 #286
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_96555008
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 15:01 schreef meth77 het volgende:

[..]

Dat dus.
Griekenland wordt in een oogwenk super concurrerend
De haven van Piraeus wordt een directe grote concurrent van Rotterdam met haven-tarieven tegen 50%
De schulden blijven echter in euro's. Daarnaast kan de EU bij een dergelijk scenario besluiten een eenzijdige wisselkoers te hanteren tegen de Drachme
pi_96556651
Capital controls zijn al illegaal sinds het verdrag van Maastricht; het is één van de fundamenten van de EU. Vrij verkeer van kapitaal, goederen en mensen. Du moment dat Griekenland gaat proberen om uit de EMU te stappen zullen ze inderdaad hun banken en grenzen moeten dichtgooien voor geld. Wat als ze in de EU blijven illegaal is en door elke rechter tussen Kreta en Luxemburg ongeldig zal worden verklaard.
pi_96556926
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 15:01 schreef meth77 het volgende:

[..]

Dat dus.
Griekenland wordt in een oogwenk super concurrerend
De haven van Piraeus wordt een directe grote concurrent van Rotterdam met haven-tarieven tegen 50%
Oh ja, en heel Europa zit te schreeuwen om goedkope Griekse feta en olijven (not). Piraeus ligt ook nogal een beetje lullig trouwens als je goederen van en naar het Ruhrgebied of ergens met een relevante productieve sector moet brengen. Kijk eens op een kaartje zou ik zeggen. Piraeus is nog geen concurrent voor Rotterdam als ze geld toe gaan geven.
pi_96557359
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 18:22 schreef HiZ het volgende:

[..]

Oh ja, en heel Europa zit te schreeuwen om goedkope Griekse feta en olijven (not).
Griekenland exporteert geen reet, das het grote probleem.
  maandag 9 mei 2011 @ 18:33:59 #290
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96557502
quote:
6s.gif Op maandag 9 mei 2011 18:30 schreef pberends het volgende:

[..]

Griekenland exporteert geen reet, das het grote probleem.
Griekenland exporteert toerisme, maar dat is allemaal zwart geld, van de leverancier van de groente tot de beddeopmakers en de tuinman en de ijsklontjes-leverancier
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 9 mei 2011 @ 18:36:27 #291
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_96557638
En met de kennis zit het ook al niet goed en dat is waar wel behoefte aan is daar zij qua prijs alleen geen vuist kunnen maken tegenover bv China.
Ook hebben ze van doen met een enorme brain-drain naar de VS/UK/Australie etc.

En dan liggen ze ook nog in een regio waar ze verder weinig mee kunnen handelen.
  maandag 9 mei 2011 @ 18:39:50 #292
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96557801
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 17:37 schreef Holograph het volgende:

[..]

De schulden blijven echter in euro's. Daarnaast kan de EU bij een dergelijk scenario besluiten een eenzijdige wisselkoers te hanteren tegen de Drachme
Van vaste wisselkoersen proberen te hanteren heeft de EU nu toch wel de buik vol??
Dat is nu al zo vaak mislukt.
Beter kunnen ze de wisselkoersen vrij laten aan de markt

De Euro is 17 verschillende munten met dezelfde naam
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_96557953
Als Griekenland concurrerend wil worden moeten ze opeens gaan werken, gaat niet gebeuren
pi_96569870
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 15:27 schreef JimmyJames het volgende:
Het is trouwens helemaal geen steun aan Griekenland maar steun aan de banken die zo dom waren massaal geld uit te lenen aan Griekenland.
Ja precies, als het puur een PIIGS probleem was dan hadden ze de PIIGS al lang laten verdrinken. Maar Nederlandse/Duitse/Franse banken hebben ook hun best gedaan om de probleem te creëren in de PIIGS landen door daar roekeloos te lenen waardoor ze nu daar flink in het rood staan.

Gehandicapten in heel Europa worden bestolen om de banken van heel Europa overeind te houden. Maar zolang de politici het in de media het kunnen afspelen als iets veroorzaakt door domme Ieren en luie Griekse zullen ze dat maar blijven doen.

In Amerika zag ik niemand de schuld geven aan mensen in Arizona en Florida, daar zien ze dat ze op nationaal niveau door de banken zijn genaaid. Maar hier in Europa worden de nationalistische gevoelens gestoken, ten koste van een goed functionerend EU. Alles om de financiële sector te redden.
pi_96569960
Gepost in een ander topic maar ook handig voor hier.
Exposure ING (cijfers jaarvergadering 9 mei 2011):

Griekenland
1,4 miljard euro staatsobligaties
Minder dan 50 miljoen euro exposure op banken

Portugal
800 miljoen euro staatsobligaties
300 miljoen euro banken

Spanje
2,6 miljard euro staatsobligaties
100 miljoen euro lagere overheden
18 miljard euro financiële instellingen

Ierland
53 miljoen euro staatsobligaties
1,2 miljard euro financiële instellingen

Italië
7,5 miljard euro staatsobligaties
1,1 miljard euro financiële instellingen
pi_96570333
Yup, ING zit ook in Anglo Irish Bank.

Als je daarin heb geïnvesteerd dan ben je gewoon dom. De Ierse huisprijzen groeide jaar op jaar terwijl er 150.000 lege huizen waren. En dan stop je als ING gewoon vrolijk nog meer geld in.

Ze zaten ook in Lehman Brothers geloof ik.

En die foute beslissingen zitten we nu allemaal te dekken.
  maandag 9 mei 2011 @ 21:45:57 #297
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96570567
Ik neem aan dat met "herstructureren" wordt bedoeld "afkopen van schuld d.m.v. slaven"? Ik kan best een griekse huishoudster, een ierse tuinman en een portugese butler gebruiken.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_96575045
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 21:45 schreef Whuzz het volgende:
Ik neem aan dat met "herstructureren" wordt bedoeld "afkopen van schuld d.m.v. slaven"? Ik kan best een griekse huishoudster, een ierse tuinman en een portugese butler gebruiken.
Godver, gemiste kans met IJsland dus :(

Heb liever een IJslandse chick :9 dan zo'n besnorde Griek :D
  dinsdag 10 mei 2011 @ 00:08:01 #299
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_96579951
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2011 21:45 schreef Whuzz het volgende:
De eerst geborene, zat Nederlandse gezinnen staan nu op de wachtlijst voor een spruit welke made in China is, ga dan voor Europesche waar. :7
pi_96581996
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 00:08 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

De eerst geborene, zat Nederlandse gezinnen staan nu op de wachtlijst voor een spruit welke made in China is, ga dan voor Europesche waar. :7
Maar die zijn lui, en maken je pensioen op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')