Even voor het goede begrip: 'die babyboomers' zijn dan ook degenen die dat geld aan Griekenland uitgeleend hebben?quote:Op donderdag 12 mei 2011 19:31 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Nou en? Jongeren tot over hun nek in de schulden steken heeft ook verstrekkende gevolgen voor de samenleving. Toch zijn we daar op dit moment volop mee bezig.
Laat die babyboomers het gelag maar betalen. Die hebben het tenslotte verziekt.
quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:38 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Ik las het toevallig op Geenstijl en ik moest glimlachen toen ik dit las: "Er is overlegd hoe de Nederlandse belastingbetaler zo hard mogelijk een poot uitgedraaid kan worden om het 94 miljoen euro kostende F1 circuit te financieren. Als dank komt er op het Griekse F1 circuit een Jan Kees de Jager Bocht en een Nout Wellink Chicane."
Als de Grieken uit de Euro gaan, dan zal Griekenland zo goedkoop worden, dat alle eilanden op het punt van zinken staan volgend jaar door de druktequote:Op donderdag 12 mei 2011 14:38 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Ik zal het nu alvast maar zeggen. Die grieken gaan zich toch niet aan de afspraken houden.
Gevolgd door absurde looneisen en stakingen totdat alles weer als vanouds is.quote:Op donderdag 12 mei 2011 21:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als de Grieken uit de Euro gaan, dan zal Griekenland zo goedkoop worden, dat alle eilanden op het punt van zinken staan volgend jaar door de drukte
maar dan kunnen ze vrolijk de Drachme weer devalueren, zodat de gemiddelde griek nog steeds geen Mercedes kan kopen, en de schulden niet meer worden in Dollars gezienquote:Op donderdag 12 mei 2011 21:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Gevolgd door absurde looneisen en stakingen totdat alles weer als vanouds is.
quote:vr 13 mei 2011, 05:30 | 18 reacties
Meer miljarden naar Griekenland Van onze parlementaire redactie
DEN HAAG - Om Griekenland uit de schuldencrisis te helpen, moet Nederland mogelijk opnieuw bijspringen.
Het reeds geleende bedrag van 4,7 miljard euro, wordt echter niet kwijtgescholden.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat melden Haagse bronnen na het geheime spoedoverleg dat minister De Jager (Financiën), DNB-president Wellink en de Tweede Kamerfracties gisteren hadden. De Kamerleden zijn voor dat overleg van hun meivakantie teruggeroepen en achter gesloten deuren bijgepraat over de explosieve financiële situatie in Griekenland en Portugal.
Beide eurolanden dreigen te bezwijken onder een enorme schuldenlast.
De grootste idioot kan nog wel begrijpen dat Griekenland al dat geleende geld helemaal niet terug kan betalen, al hadden ze de beste intenties van de wereld. Wat ik trouwens betwijfel.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:03 schreef michaelmoore het volgende:
Ze maken er een bodemloze put van, en nu moeten we ieder jaar 2 miljard aan Griekenalnd en drie miljard aan Portugal en 4 miljard aan Ierland doneren he
Juist dus
[..]
Dat lijkt me een heel goede reden om ze nog meer te lenenquote:Beide eurolanden dreigen te bezwijken onder een enorme schuldenlast.
We krijgen er wel wat voor terug. Die geweldige Euro waardoor we niet naar de GWK moeten voor onze jaarlijkse vakantie naar Chersonissos of Albufeiraquote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:03 schreef michaelmoore het volgende:
Ze maken er een bodemloze put van, en nu moeten we ieder jaar 2 miljard aan Griekenalnd en drie miljard aan Portugal en 4 miljard aan Ierland doneren he
Juist dus
[..]
Jan-Kees denkt daar toch anders overquote:Op vrijdag 13 mei 2011 09:45 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
De grootste idioot kan nog wel begrijpen dat Griekenland al dat geleende geld helemaal niet terug kan betalen, al hadden ze de beste intenties van de wereld. Wat ik trouwens betwijfel.
[..]
Dat lijkt me een heel goede reden om ze nog meer te lenen![]()
![]()
Ja, die heeft dan ook, straks na zijn regeerperiode, de leuke baantjes bij banken of pensioenfondsen voor het uitkiezen.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 10:03 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Jan-Kees denkt daar toch anders over.
Nou ik vond die drachme wel wat hebben hoor, juist charmant,quote:Op vrijdag 13 mei 2011 10:01 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
We krijgen er wel wat voor terug. Die geweldige Euro waardoor we niet naar de GWK moeten voor onze jaarlijkse vakantie naar Chersonissos of Albufeira. Het kost wat maar daar krijg je toch een boel gemak voor terug
.
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:15 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik lees net in een ander topic dat ze in Griekenland allemaal leuke bonussen krijgen. Kunnen we niet massaal naar Griekenland verhuizen om daar mee te vreten uit de EU ruif
quote:vr 13 mei 2011, 10:19 | 601 reacties
Grieken smijten geld over de balk
http://www.telegraaf.nl/b(...)_.html?sn=buitenland
Athene - Het zal niet eenvoudig zijn voor Griekenland om uit de schulden te komen.
Griekse ambtenaren hebben recht op allerlei peperdure regelingen, waar ze niet zonder slag of stoot afstand van zullen doen.
De Duitse krant Bild zet de privileges op een rijtje.
Duitsland moet als grootste euroland het diepst in de buidel tasten om de Grieken bij te staan.
Ook Nederland staat voor miljarden euro's garant.
Bonussen
Een kwart van de Griekse beroepsbevolking is ambtenaar.
Zij zitten er warmpjes bij. Zo blijven medewerkers van de Griekse premier Papandreou gewoon zestien maandsalarissen per jaar ontvangen.
Ambtenaren krijgen bonussen als ze op tijd komen en voor het werken bij temperaturen onder de acht graden.
Ze krijgen zelfs een premie als ze netjes hun handen wassen.
In totaal is het zo mogelijk het maandsalaris van 3.908 euro op te hogen tot 8.675 euro.
Buschauffeurs krijgen een premie voor het warmdraaien van de motor, priesters krijgen een bonus voor iedere opgedragen dienst.
Een nachtwaker bij een staatsbedrijf kan 72.000 euro per jaar verdienen.
Arbeiders bij datzelfde bedrijf mogen vijf dagen per jaar gratis op vakantie in een hotel naar keuze. Alle Griekse staatsbedrijven draaien overigens met verlies.
Politici
Politici zorgen ook prima voor zichzelf. Wie een lange staat van dienst heeft, krijgt bij het afscheid een 'gouden handdruk' mee van maximaal 250.000 euro
Bedankt, ik was te lui voor copy pastequote:
Daarentegen wel diep in de Amerikaanse schulden en leningen (nog veel erger)quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:09 schreef San_Andreas het volgende:
We hadden ze gewoon niks moeten lenen. Nederlandse banken zitten immers toch niet zo diep in Griekse schulden en leningen.
Klare taal, maar ik moet nog zien dat NL het durft om steun te blokkeren.quote:De Jager dreigt Grieken met stoppen leningen
DEN HAAG (AFN) - Nederland kan besluiten het volgende deel van eerder aan Griekenland toegezegde leningen per half juni tegen te houden. Minister De Jager van Financiën zei dat vrijdag na de ministerraad.
,,De bal ligt nu bij de Grieken, ze moeten het IMF programma gewoon uitvoeren. Als ze dat niet doen, houdt het op. Of er in Griekenland nou politieke tegenstand is of niet, dat maakt me niet uit, er is geen tijd meer voor onwil’’, aldus De Jager.
De volgende tranche van leningen binnen het IMF-programma moet in de tweede helft van juni worden uitgekeerd. Nederland kan dat tegenhouden. ,,Als het IMF niet meedoet, is voor ons het uitgangspunt dat ook Nederland de tranche inhoudt en niet uitkeert.’’
Gesprekken
Op dit moment praten het IMF, de Europese Centrale Bank en de Europese Commissie met de Griekse regering. De Jager wil de volgende tranche alleen uitkeren als het IMF tevreden is en de Grieken voldoen aan de strenge afspraken.
De Jager zei ook dat het ,,nog lang niet zo ver is dat de eurolanden iets extra’s gaan doen’’ in de richting van Griekenland. Athene heeft mogelijk een nieuwe lening nodig, bovenop die van 110 miljard euro die het land vorig jaar al kreeg.
De Jager eist van de Grieken ,,een heel stevige en pijnlijke aanpassing van de economie, bezuinigingen en het doorvoeren van privatiseringen’’.
http://www.iex.nl/Nieuws/(...)toppen-leningen.aspx
eens, het is echt geen schande als Griekenland uit de euro moet stappen, sterker nog, daar wint de euro op iets langere termijn alleen maar mee. Zwakke broeders kunnen we niet gebruiken, ook al waren de verhalen van Homerus nog zo mooi.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:18 schreef SeLang het volgende:
[..]
Klare taal, maar ik moet nog zien dat NL het durft om steun te blokkeren.
Ik hoop maar dat andere landen er hetzelfde over denken. Want wat hij zegt is toch de enige verstandige mogelijkheid?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:18 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het IMF stapt dus uit de volgende steunoperaties, wedden dat Nederland gewoon blijft geven??quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:18 schreef SeLang het volgende:
[..]
quote:De volgende tranche van leningen binnen het IMF-programma moet in de tweede helft van juni worden uitgekeerd. Nederland kan dat tegenhouden. ,,
Als het IMF niet meedoet, is voor ons het uitgangspunt dat ook Nederland de tranche inhoudt en niet uitkeert;
Dat gaat de bevolking niet accepteren en zeker de upperclass en topambtenaren nietquote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik hoop maar dat andere landen er hetzelfde over denken. Want wat hij zegt is toch de enige verstandige mogelijkheid?
Als de Grieken bereid zijn om voor ons door het stof te kruipen, megabezuinigingen door te voeren en ons terug te betalen, dan zouden we wel gek zijn om die kans te laten liggen.
Toch?
Ik vraag mij af, is er vanuit de EU en IMF wel een goede risico analyse gemaakt, wat er gebeurt als de Euro afbrokkelt en wat voor implicaties dat heeft voor Europa en onze spaarcentjes? Ik heb het idee dat er telkens chicken game wordt gespeeld.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:18 schreef SeLang het volgende:
[..]
Hier staat een mooi verhaal over de huidige situatiequote:Op vrijdag 13 mei 2011 14:51 schreef SemperSenseo het volgende:
Wat is beter? De Euro stoppen of aanhouden? Of misschien helemaal te stoppen met de EU en weer terug te gaan naar de balkanisatie van Europa? De Denen voelen hier veel voor, en de teerling is geworpen deze week.. Maar is er wel goed over nagedacht wat voor implicaties dit allemaal heeft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |