Generaal pardon voor hem en Eisel? Denk het niet.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:37 schreef ThePlaneteer het volgende:
Zou leuk zijn als Cavendish geen generaal pardon krijgt en gewoon oprot.
Maar zetten ze er dan zoveel renners uit? Vast niet.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:37 schreef PirE het volgende:
tijdgrens: 28 minuten 13 seconden. Dat haalt de bus nooit
Wat heb je tegen hem?quote:
Inderdaad, Andy had gewoon de benen. Die had er gwoon vandoor moeten knallen aan het begin; fuck Frenk dan maar.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:34 schreef One_of_the_few het volgende:
Contador weer sterker dan ervoor. Die knalt iedereen er in de Alpen gewoon af en wint de Tour. Omdat Evans en de Schlecks het vertikken om verschil te maken als Bertje even minder is. Andy had de kracht wel blijkt in het sprintje. Dat je het dan niet gebruikt, krijg je een keer terug.
Neuh, kan ook best een rekenfout zijn van Ducrot:P Ik vermoed dat ze niet meer dan vijf renners eruit zetten.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:37 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar zetten ze er dan zoveel renners uit? Vast niet.
Neen, Vanendert is 26quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:39 schreef marcodej het volgende:
Heeft OPL nog kans op het wit btw? Dat zou het feest compleet maken.
Dan kan je wel haten op Cadel, maar die kan er niks aan doen. Andy moet zijn aanval doorzetten en Cadel weet toch wel dat hij een minuut kan pakken op de Schlecks in de tijdrit.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:38 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Inderdaad, Andy had gewoon de benen. Die had er gwoon vandoor moeten knallen aan het begin; fuck Frenk dan maar.
Andy verliest hier de Tour, dit was de kans om Evans eraf te rijden. Hopen dat die magool nog een slechte dag heeft.
Zo zeg, echt wel. Aanvallen moet je op 6-5km voor de streep doen. Heeft het nog nut. Nu heeft Andy 2 hele seconden gewonnen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:36 schreef marcodej het volgende:
Die sprint van Andy maakte deze etappe tot de ultieme anti-climax.
Niks met slim te maken, gewoon goed volgen en het gebrek aan grote aanvallen van de rest.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:39 schreef Ajacied422 het volgende:
Voeckler speelt een slim spelletje. Daardoor heeft ie weer de gele trui.
In potentie top, maar de favorieten hebben vandaag geen reet gedaan.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:38 schreef Maver24 het volgende:
Toch vind ik het een zeer interessante tour met zelfs nu nog geen uitgesproken favoriet. Das de afgelopen jaren wel anders geweest. Ik vind het top
Wat een onzin. Hij volgt gewoon. Ok, da's een prestatie, maar het komt vooral omdat de rest zo passief is. Als de betere klimmers echt knallen, dan rijden ze Voeckler gewoon op 10 minuten.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:39 schreef Ajacied422 het volgende:
Voeckler speelt een slim spelletje. Daardoor heeft ie weer de gele trui.
In de tijdrit raakt Voeckler 'm sowieso kwijt stel dat hij tot daar stand houdt.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:39 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Niks met slim te maken, gewoon goed volgen en het gebrek aan grote aanvallen van de rest.
Hij viel wel aan. Hij moet alleen eens ophouden om te kijken na 3 seconden. Zeker tegen Evans, want die is hardstukke kwetsbaar als hij eenmaal een gaatje moet laten. Breekt mentaal of blaast de motor op om terug te komen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:39 schreef Junglebeast het volgende:
[..]
Zo zeg, echt wel. Aanvallen moet je op 6-5km voor de streep doen. Heeft het nog nut. Nu heeft Andy 2 hele seconden gewonnen.
Dan heeft Voeckler een wereldtour gehad, halve ronde in het geel..quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:40 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
In de tijdrit raakt Voeckler 'm sowieso kwijt stel dat hij tot daar stand houdt.
Dat moet ik nog maar afwachten.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:40 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
In de tijdrit raakt Voeckler 'm sowieso kwijt stel dat hij tot daar stand houdt.
twitter:EisengaL twitterde op zaterdag 16-07-2011 om 17:40:09LtD will receive first aid at the finish, than to the hospital in foix to check him. #hardasarock. reageer retweet
Hey mongool, wat is een magool?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:38 schreef De_kromme het volgende:
[..]
Inderdaad, Andy had gewoon de benen. Die had er gwoon vandoor moeten knallen aan het begin; fuck Frenk dan maar.
Andy verliest hier de Tour, dit was de kans om Evans eraf te rijden. Hopen dat die magool nog een slechte dag heeft.
Ik haat hier op Andy; die had hier het verschil kunnen maken en is nu fucked. Gun hem de Tour het meeste.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:39 schreef PirE het volgende:
[..]
Dan kan je wel haten op Cadel, maar die kan er niks aan doen. Andy moet zijn aanval doorzetten en Cadel weet toch wel dat hij een minuut kan pakken op de Schlecks in de tijdrit.
Evans pakt niet zomaar meer dan 2 minuten op een Voeckler in vorm.quote:
Andy haalt volgens mij niet eens zelf zijn lul uit zijn broek als hij moet pissen, dat doet Frank voor hem. Ze schieten zichzelf in de voet of misschien zijn ze gewoon niet in supervorm.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:40 schreef Tompsen het volgende:
Wat een laf gedonder an die klassementsrenners. Andy rijdt geen meter zonder zijn Frankje. Van mij mag Voeckler de Tour wel winnen, alleen of dat realistisch is....
Ja das wel jammer. Denk dat Andy teveel op Franck aan het wachten wasquote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:39 schreef Falco het volgende:
[..]
In potentie top, maar de favorieten hebben vandaag geen reet gedaan.
Dat wil ik dus geen aanvallen noemen. 10 meter wegrijden en stoppen met draaien. Nou wat gedurft.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:40 schreef Lann555 het volgende:
[..]
Hij viel wel aan. Hij moet alleen eens ophouden om te kijken na 3 seconden. Zeker tegen Evans, want die is hardstukke kwetsbaar als hij eenmaal een gaatje moet laten. Breekt mentaal of blaast de motor op om terug te komen.
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:41 schreef Ericr het volgende:
Andy haalt volgens mij niet eens zelf zijn lul uit zijn broek als hij moet pissen, dat doet Frank voor hem.
Mensen die denken dat Voeckler het geel nog heeft bij de tijdrit.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:40 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Je weet niet of voeckler in vorm is. Gewoon volgen bij gebrek van de slappe hap van contador, schleckquote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:41 schreef Felagund het volgende:
[..]
Evans pakt niet zomaar meer dan 2 minuten op een Voeckler in vorm.
Dat heeft ieder weldenkend mens, want dit slaat nergens op.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:42 schreef marcodej het volgende:
Ik krijg een beetje een Kohl-Schumacher deja vu bij dit beeld.
Sorry, ik weet dat het niet mag, maar toch... Ik kan er niks aan doen.
de spanningsboog bij OPL is gewoon een heel seizoen langquote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:42 schreef marcodej het volgende:
Ik krijg een beetje een Kohl-Schumacher deja vu bij dit beeld.
Sorry, ik weet dat het niet mag, maar toch... Ik kan er niks aan doen.
Volgen? Hij reed met 80 km/h gaatjes dicht op de bergquote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:42 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Je weet niet of voeckler in vorm is. Gewoon volgen bij gebrek van de slappe hap van contador, schleck
Je denkt dat Voeckler die niet in vorm is bij de beste 5 klimmers in de tour hoort?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:42 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Je weet niet of voeckler in vorm is. Gewoon volgen bij gebrek van de slappe hap van contador, schleck
Talentje hoor die Mollema. Ik krijg een "Eddy Bouwmans"-deja vu.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:45 schreef Falco het volgende:
LL Sanchez en Mollema binnen op 19 minuut 32 btw
Dat is het probleem juist.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Snap niet dat na dat sprintje opeens iedereen over Andy heen valt, het was de hele klim al duidelijk dat hij enorm overschot had.
Goed gereden, ook netjes samengewerkt in die fabuleuze kopgroep.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:45 schreef Falco het volgende:
LL Sanchez en Mollema binnen op 19 minuut 32 btw
Klopt. Ik zei van te voren nog: hoe de Schleckjes rijden gaat ze een keer opbreken. De fout van vandaag ( afstand nemen van Contador, want ook al was Contador sterker dan twee dagen geleden, op topniveau is hij zeker nog niet. ) zal hun opbreken in de Alpen is mijn verwachting.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:39 schreef DeMessias het volgende:
Probleem met de Schleckjes is dat ze rijden als een tweeling.
Het lijkt er inderdaad wel op, er eerste wat ze na een aanval doen is omkijken waar broertjelief is, vreselijk. Laat Voeckler maar lekker zo in het geel doorfietsen, die broertjes gun ik het niet meer.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:41 schreef Ericr het volgende:
[..]
Andy haalt volgens mij niet eens zelf zijn lul uit zijn broek als hij moet pissen, dat doet Frank voor hem. Ze schieten zichzelf in de voet of misschien zijn ze gewoon niet in supervorm.
Inderdaad, dat moet ik jullie zeker meegeven!quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:43 schreef mrPanerai het volgende:
Wat hebben we als Belgen toch een heerlijk wielerjaar in 2011!
Toch twijfel ik of Andy een overschot had, anders had hij toch wel het verschil gemaakt? Zit hij er dan zo mee in met zijn broer enz?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:44 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Snap niet dat na dat sprintje opeens iedereen over Andy heen valt, het was de hele klim al duidelijk dat hij enorm overschot had.
Ik mis Robert
Die had wel aangevallen.
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:48 schreef Wampas het volgende:
Ik hoop:
Voeckler blijft tot de alpen in het geel
Contador is weer in vorm in de alpen en valt effectief aan, verovert het geel.
Evans en Schlecks gaan ten onder aan hun laffe tactiek
gewoon wat pruimtabak aanbiedenquote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
Cavendish heeft sowieso aan de auto gehangen.
Morgen gaat Gilbert met Preud'homme praten.
Vertel.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:51 schreef DeMessias het volgende:
Cavendish heeft weer mooi valsgespeeld (en dat is geen dopingaantijging)
Klink, die haakt bij een heuvel van 3e of 4e categorie al af; wat zou hij dan zonder klinkhangen kunnen op een etappe als vandaag.quote:
Die zijn nog niet binnen lijkt me, zoveel zullen ze er wel niet uitgooien.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:51 schreef RemcoW23 het volgende:
125. DEAN Julian 53 TEAM GARMIN - CERVELO 5h 39' 53" + 26' 28"
Dan hebben die andere 45 nog een dikke minuut.. Gogogo!
Hoera, heb ik in me ploegquote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:51 schreef RemcoW23 het volgende:
125. DEAN Julian 53 TEAM GARMIN - CERVELO 5h 39' 53" + 26' 28"
Dan hebben die andere 45 nog een dikke minuut.. Gogogo!
Wat als er een bus binnen komt, en daarachter nog een tweetal. Gooien ze dat tweetal er dan wel uit?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:52 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Die zijn nog niet binnen lijkt me, zoveel zullen ze er wel niet uitgooien.
Je zou zeggen dat die dan ook doormogen, het is alles of niets.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:52 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Wat als er een bus binnen komt, en daarachter nog een tweetal. Gooien ze dat tweetal er dan wel uit?
Ja, die gaan eruit.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:52 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Wat als er een bus binnen komt, en daarachter nog een tweetal. Gooien ze dat tweetal er dan wel uit?
NEE VERTEL?!quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:53 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Wist je dat hij een Russische moeder heeft?
Niet dat ik weet.. Ben benieuwd wie die ene is.. Die fietst daar nog lekker rondquote:
Verliest Gesink maar 12 minuten in plaats van 15.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:54 schreef Ericr het volgende:
De Alpen komen er aan, daar presteren de Nederlanders altijd beter dan in de Pyreneen. Worden 'we' 26ste i.p.v. 28ste in de rituitslag
Ken jij het verhaal van Abdelkader Zaaf?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:55 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Evans was vroeger mountainbiker.
Heeft hij 6 kinderen, net zoals Jens Voigt?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:56 schreef Falco het volgende:
[..]
Ken jij het verhaal van Abdelkader Zaaf?
Hij komt uit een apenland, dus zou best kunnen!quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:56 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Heeft hij 6 kinderen, net zoals Jens Voigt?
Diens vader ging ook varen, daarom was hij zo verdrietig dat hij aan de wijn ging.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:56 schreef Falco het volgende:
[..]
Ken jij het verhaal van Abdelkader Zaaf?
Weet jij wie de enige is met een titel in het peleton?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:56 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Heeft hij 6 kinderen, net zoals Jens Voigt?
Lastig..quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Weet jij wie de enige is met een titel in het peleton?
Gisteren nog in de chasse met Mollema.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:58 schreef RemcoW23 het volgende:
132 BONNET William (FRA) FDJ outside time limit
Helaasch.
Cavendish toch?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Roy is ingenieur.quote:
Was dat niet Bouet?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:59 schreef marcodej het volgende:
[..]
Gisteren nog in de chasse met Mollema.
Weet jij wie de enige God in het peloton is?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
ja, en de dag daarvoor en de dag daarvoor...:)quote:
Morgen weer sprinten!quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:00 schreef Falco het volgende:
Het koersverloop stemt mij voor de rest van vandaag dieptriest hoe dan ook.
Poulidor?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:01 schreef One_of_the_few het volgende:
Welke renner werd ook wel de Das genoemd?
Hinault.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:01 schreef One_of_the_few het volgende:
Was vandaag ook, massasprint op Plateau de Beille. Hoe onteer je een berg, les 1 met Andy Schleck en Alberto Contador.quote:
Nee Hinault.quote:
Contador kon waarschijnlijk (nog) niet beter, Schleck verliest misschien hier wel de tour.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:02 schreef Ericr het volgende:
[..]
Was vandaag ook, massasprint op Plateau de Beille. Hoe onteer je een berg, les 1 met Andy Schleck en Alberto Contador.
Boasson Hagen, vernoemd naar het ijsmerkquote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:01 schreef One_of_the_few het volgende:
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:00 schreef Falco het volgende:
Het koersverloop vandaag stemt mij voor de rest van de Tour dieptriest hoe dan ook.
Nu dus niet meer?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:01 schreef One_of_the_few het volgende:
Ho ho had hem al verbeterd voor het eerste andere antwoordquote:
quote:
Maakt verder ook niet uit johquote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:04 schreef raptorix het volgende:
Ho ho had hem al verbeterd voor het eerste andere antwoord
Brief adel zeker?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:58 schreef Gitank2 het volgende:
Lastig..
Weet wel dat Axel Merckx en Eddie (gestopt) van adel zijn.
Ging daar wel degelijk voor het klassement, werd uiteindelijk ook 10e.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:34 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Toen had hij geen klassementsambities of een goede positie daarin
[..]
Minstens een half minuutje idd
Voor jou niet in ieder geval, maar zowel Voeckler als Evans zouden verdiend podium rijden als het zo laf rijden blijft in de Alpen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:14 schreef wimderon het volgende:
Als Andy zo naar Fränk (en Contador) blijft lonken zijn Titi en Evans de grootste kanshebbers op de eindzege, can it get any better?
Klinkt als een goed idee. Wat was dit treurig zeg.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:01 schreef raptorix het volgende:
Dit soort saaie shit blijf je met huidige regelementen gewoon houden, gewoon elke koers 1.5 minuut bonivicatie geven voor de nummer 1.
Op die manier word het ook leuker voor de iets mindere klimmers, die kunnen dan gokken in vlakkere koersen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:16 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Klinkt als een goed idee. Wat was dit treurig zeg.
Dit leek op een gegeven moment echt op surplace. Was op een gegeven moment net zo lichamelijk inspannend als een schaakwedstrijd.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Op die manier word het ook leuker voor de iets mindere klimmers, die kunnen dan gokken in vlakkere koersen.
Best wel ironisch dat Evans nu tweede achter Voeckler dreigt te worden. Maar we hebben de Alpen nog, daar kan nog veel gebeuren.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:14 schreef wimderon het volgende:
Als Andy zo naar Fränk (en Contador) blijft lonken zijn Titi en Evans de grootste kanshebbers op de eindzege, can it get any better?
Dat lijkt me nog de grootste grap wanneer dat zou gebeurenquote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Best wel ironisch dat Evans nu tweede achter Voeckler dreigt te worden. Maar we hebben de Alpen nog, daar kan nog veel gebeuren.
Laten we hopen op vuurwerk in de Alpen ja.. Zelf heb ik er een hard hoofd in.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Best wel ironisch dat Evans nu tweede achter Voeckler dreigt te worden. Maar we hebben de Alpen nog, daar kan nog veel gebeuren.
quote:
Ben je tegenwoordig ook al een plakker als je al een loodzware Giro hebt gereden en door valpartijen niet super in vorm bent?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:37 schreef Mercurial het volgende:
[..]
![]()
Ik zet m'n geld nog steeds op Andy. Vandaag veruit de sterkste bergop. Beter dan die plakkers Evans en Contador (totaal niet goed).
Je wint de Tour niet door de sterkste te zijn, wel door op de juiste momenten verschil te maken.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:37 schreef Mercurial het volgende:
[..]
![]()
Ik zet m'n geld nog steeds op Andy. Vandaag veruit de sterkste bergop. Beter dan die plakkers Evans en Contador (totaal niet goed).
Ja.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:40 schreef groenen het volgende:
[..]
Ben je tegenwoordig ook al een plakker als je al een loodzware Giro hebt gereden en door valpartijen niet super in vorm bent?
Andy gaat het verschil inderdaad in de Alpen maken.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je wint de Tour niet door de sterkste te zijn, wel door op de juiste momenten verschil te maken.
Die mannen verdienen zo de kost, ik niet.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:48 schreef Pritt het volgende:
Mooi al dat commentaar hier, ik lig echt dubbel.
Probeer zelf eens een Plateau de Beille op te rijden of om het makkelijk te houden een Redoutte oid. Dan ga je de sport een stuk beter begrijpen.
Plakker is toch synoniem voor Zoetemelk?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:40 schreef groenen het volgende:
[..]
Ben je tegenwoordig ook al een plakker als je al een loodzware Giro hebt gereden en door valpartijen niet super in vorm bent?
Wat Joop ten onrechte als titel kreeg van wat zure Belgische verslaggevers. Joop heeft vaak genoeg aangevallen in de TDF maar had de pech dat hij in het tijdperk van twee grootheden reed. De rest kon in die tijd niet eens het wiel houden van een Hinault of Merkcx.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:50 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Plakker is toch synoniem voor Zoetemelk?
Yup....dat woord is voor hem uitgevonden.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:50 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Plakker is toch synoniem voor Zoetemelk?
"Wieltjeszuiger", dat vaak denigrerend gebruikt wordt maar wel succes brengt. "Wie niet sterk is, moet slim zijn"quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:54 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Yup....dat woord is voor hem uitgevonden.
Idd. Volgens mij konden ze elkaar er niet af krijgen, wat ze ook deden. Nou ja, alleen Basso en Sanchez hadden wat moeilijke momenten. Als je ziet hoe iedereen bovenkwam had ik nou ook niet de indruk dat er nog veel rek in zat.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:48 schreef Pritt het volgende:
Probeer zelf eens een Plateau de Beille op te rijden of om het makkelijk te houden een Redoutte oid. Dan ga je de sport een stuk beter begrijpen.
Ik heb me altijd laten vertellen dat die titel er vooral kwam omdat hij Van Impe eens flikte, niet zozeer omdat hij niet overnam bij Merckx en Hinault (al zal dat er met terugwerkende kracht wel bij zijn betrokken), maar goed, ik was er niet bij.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:53 schreef Ericr het volgende:
[..]
Wat Joop ten onrechte als titel kreeg van wat zure Belgische verslaggevers. Joop heeft vaak genoeg aangevallen in de TDF maar had de pech dat hij in het tijdperk van twee grootheden reed. De rest kon in die tijd niet eens het wiel houden van een Hinault of Merkcx.
Pantaniquote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:59 schreef Van_Poppel het volgende:
2011 168.5 Jelle Vanendert 45:04
2007 170 Alberto Contador 44:08
2004 205.5 Lance Armstrong 45:30
2002 198 Lance Armstrong 45:43
1998 170 Marco Pantani 43:30
Dit zegt genoeg...
Leek wel dat Andy wat aan het wachten was toen Frank helemaal achteraan bungelde en pas helemaal op het einde ging. Jammer op zich want hij leek daarvoor al de sterkste. Had denk ik wel met Sanchez mee gekunt.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd. Volgens mij konden ze elkaar er niet af krijgen, wat ze ook deden. Nou ja, alleen Basso en Sanchez hadden wat moeilijke momenten. Als je ziet hoe iedereen bovenkwam had ik nou ook niet de indruk dat er nog veel rek in zat.
Andy rijdt dan wel iedereen uit het wiel in de laatste paar honderd meter, maar valt ook 50 meter voor de finish weer stil, waardoor 'ie maar 2 seconden overhoudt.
Precies! Als je al die kopjes ook zag bij aankomst zat er bij geen enkele nog veel jus in de benen, maar dat is ook niet gek als je op de Plateau afknalt met 50 per uur.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd. Volgens mij konden ze elkaar er niet af krijgen, wat ze ook deden. Nou ja, alleen Basso en Sanchez hadden wat moeilijke momenten. Als je ziet hoe iedereen bovenkwam had ik nou ook niet de indruk dat er nog veel rek in zat.
Andy rijdt dan wel iedereen uit het wiel in de laatste paar honderd meter, maar valt ook 50 meter voor de finish weer stil, waardoor 'ie maar 2 seconden overhoudt.
Hoezo? Ik heb zelf meerdere keren in het hooggebergte en ook vaak in de Ardennen gefietst. En natuurlijk is dat megazwaar, al is een Redoute naar mijn mening niet minder zwaar dan een col buiten categorie en totaal iets anders, dus ik vraag me af hoeveel verstad jij er van hebt. Maar als je ziet dat een Voeckler mee kan komen en een Vanendert kan wegfietsen, dan zegt dat natuurlijk wel genoeg. Die gasten zitten alleen maar naar elkaar te lonken en te kijken en durven niet vol door te trekken. Erg jammer.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:48 schreef Pritt het volgende:
De rest van dat rijtje ook.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:14 schreef Halcon het volgende:
1998 zegt me niet zoveel. Da's allemaal dankzij doping.
Boogerd ookquote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:14 schreef Halcon het volgende:
2007 waren er in een vergelijkbare rit als vandaag qua lengte meerdere renners die sneller waren. Boogerd die toen op 3 minuten eindigde was bijna net zo snel als de favorieten vandaag.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:14 schreef Halcon het volgende:
Boogerd wist gewoon niet wat doping was terwijl hij nog even een infuusje zette.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:19 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Nee....Boogerd natuurlijk niet! Iedereen gebruikte toen doping. behalve de Nederlanders!
Ze hadden allemaal met Sanchez meegekund, die kreeg gewoon ruimte. Daar kunnen ze zich nog lelijk in vergissen. Die is vaak in de laatste week op zijn best. Dinsdag en woensdag kan 'ie nog wat tijd pakken in de afdalingen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:05 schreef No-P het volgende:
[..]
Leek wel dat Andy wat aan het wachten was toen Frank helemaal achteraan bungelde en pas helemaal op het einde ging. Jammer op zich want hij leek daarvoor al de sterkste. Had denk ik wel met Sanchez mee gekunt.
Fiets je nog trouwens?
Wat zegt het dat Voeckler mee kan? Misschien is die wel gewoon heel goed geworden en bovendien zit hij boordevol moraal, dan rijd je zo iemand er niet even vanaf. Natuurlijk hadden ze in totaal misschien wel 2 minuten sneller die berg op kunnen rijden en Vanendert achter zich kunnen houden, maar absoluut niet wat ik hier zie langskomen van: "Ow zo teleurstellend van X/Y/Z, hij had gewoon op punt X/Y/Z even had moeten demarreren."quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:08 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hoezo? Ik heb zelf meerdere keren in het hooggebergte en ook vaak in de Ardennen gefietst. En natuurlijk is dat megazwaar, al is een Redoute naar mijn mening niet minder zwaar dan een col buiten categorie en totaal iets anders, dus ik vraag me af hoeveel verstad jij er van hebt. Maar als je ziet dat een Voeckler mee kan komen en een Vanendert kan wegfietsen, dan zegt dat natuurlijk wel genoeg. Die gasten zitten alleen maar naar elkaar te lonken en te kijken en durven niet vol door te trekken. Erg jammer.
Het is ook een groot risico een aanval te plaatsen en vervolgens in elkaar te klappen en veel tijd te verliezen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:35 schreef Contador_The_Best het volgende:
Wat een verdomde teleurstelling zeg. Allemachtig, wat een schaakspel. De vrees om een minuutje of twee binnen te komen is groot bij vele favorieten. Die Schleckjes ook, of ze spelen ZEER GEVAARLIJK spel OF ze kunnen niet beter. Ik ga voor het laatste.
Erg gevaarlijk, zoals ik al zei, aangezien Contador alleen maar beter wordt. Nu kon hij al mee, ik verwacht dat Contador volgende week écht het verschil gaat maken.
Voeckler fietst erg sterk, maar toch denk ik niet dat hij de Tour gaat winnen.
Er is geen touw meer aan vast te knopen. Inhouden voor de Alpen en daar dus vol gaan, zou dat dan de bedoeling van bijna al die favorieten zijn?
Als dat zo is, is het toch vreemd? Ze beseffen toch wel dat je dan wel eens een slechte dag kan hebben. Het lijkt mij een akelig groot risico met zich meebrengen om zolang te wachten om een ultieme aanval te plaatsen.
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:39 schreef Pritt het volgende:
[..]
Wat zegt het dat Voeckler mee kan? Misschien is die wel gewoon heel goed geworden en bovendien zit hij boordevol moraal, dan rijd je zo iemand er niet even vanaf. Natuurlijk hadden ze in totaal misschien wel 2 minuten sneller die berg op kunnen rijden en Vanendert achter zich kunnen houden, maar absoluut niet wat ik hier zie langskomen van: "Ow zo teleurstellend van X/Y/Z, hij had gewoon op punt X/Y/Z even had moeten demarreren."
Vandaar dat ze er allemaal zo fris uitzagen toen ze over de finish kwamenquote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:44 schreef Tommeke het volgende:
Dat ze niet voluit reden. Natuurlijk zit
die aansteller vol moraal, maar kom op zeg. Voeckler moet je er gewoon af kunnen knallen als je Schleck heet.
Goeie tijd.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:59 schreef Van_Poppel het volgende:
2011 168.5 Jelle Vanendert 45:04
2007 170 Alberto Contador 44:08
2004 205.5 Lance Armstrong 45:30
2002 198 Lance Armstrong 45:43
1998 170 Marco Pantani 43:30
Dit zegt genoeg...
VDB2 was zeker dat hij podium ging rijden als hij niet viel.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:51 schreef forzaudinese het volgende:
Vanendert rijd zo fris rond ,logisch dat mensen dat verdacht vinden na wat er de afgelopen jaren allemaal gebeurt is.Ook gilbert rijd al weken achter elkaar op niveau dat niet menselijk ,v.d Broeck wint voor het eerst in zijn carriere een etappe.Heb lotto nog nooi zo zien rijden ieder geval!
Dat is ook wel zo, maar waarom durft Contador het in zijn goede vorm ( wellicht in de Alpen weer, vandaag reed hij iig al mee, dat is al wat ) wel en een Andy Schleck niet. Ok, wellicht is Andy Schleck iets minder dan vorig jaar in de Tour, maar hij is nog niet gevallen. Dat, in tegenstelling tot Contador.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het is ook een groot risico een aanval te plaatsen en vervolgens in elkaar te klappen en veel tijd te verliezen.
Achter de kop waren de tijdsverschillen vrij groot. Cunego zat nog op 40 seconden van de andere favoriete, maar daarna liepen de verschillen al aardig op. Dat geeft imo wel aan dat de top aan elkaar gewaagd is, en dan rijd je de rest er niet zomaar af.
Wat een faalhaas is t oo kdie Ten Damn. Moet elke ronde wel eens vallen, geen enkele stuurkunsten. VInd best zonde want hij is en geode klimmer en zal zo top 15 kunnen rijden. Maar zijn amateurkunsten op een fiets is niet TOur-waardig hoe spijtig het ook is.quote:
Gelukkig voor jou start hij morgen waarschijnlijk niet meer.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:01 schreef BechirPSV het volgende:
[..]
Wat een faalhaas is t oo kdie Ten Damn. Moet elke ronde wel eens vallen, geen enkele stuurkunsten. VInd best zonde want hij is en geode klimmer en zal zo top 15 kunnen rijden. Maar zijn amateurkunsten op een fiets is niet TOur-waardig hoe spijtig het ook is.
Waar slaat dat op ik zeg toch dat ik het spijtig vind, hij is namelijk de betse nederlandse klimmer in het peloton en had hem graag zijn prestatie (19) in 2008 zien evenaren, maar als je zo een fout maakt dat is het niet andersquote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:01 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Gelukkig voor jou start hij morgen waarschijnlijk niet meer.
Gesink, Kruiswijk, Mollema en Ruigh zijn beter.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:03 schreef BechirPSV het volgende:
[..]
Waar slaat dat op ik zeg toch dat ik het spijtig vind, hij is namelijk de betse nederlandse klimmer in het peloton en had hem graag zijn prestatie (19) in 2008 zien evenaren, maar als je zo een fout maakt dat is het niet anders
Zonde, is een kleurrijk renner.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:01 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Gelukkig voor jou start hij morgen waarschijnlijk niet meer.
In deze tour iig niemand. Mollema is zeker niet beter, dan moet ie eerst in de Alpen maar eens wat laten zien. Gesink heeft zn jaar niet en RUigh is nog niet beter, je zag het toch twee dagen terug. Ten dam kwam op 2 min ruigh op 5. Zeflde geld voor Kruiswijk, die heef teen goede ronde gereden maar zie hem niet net als Ten Dam met de allerbesten meegaan in tourquote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:04 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Gesink, Kruiswijk, Mollema en Ruigh zijn beter.
Dat was een tactische beginnersfout, hij leert wel snel.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:06 schreef BechirPSV het volgende:
Ruigh is nog niet beter, je zag het toch twee dagen terug. Ten dam kwam op 2 min ruigh op 5.
Zekers, wordt een grote. Maar deze tour kan hij nog geen rol spelen. Je hebt sowieso 2 tours ofzo ervaring nodig om mee te kunnen doen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat was een tactische beginnersfout, hij leert wel snel.
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:37 schreef Mercurial het volgende:
![]()
Op z'n minst 3 onterechte keuzes: Johnny Hoogerland heeft 'm een keer niet gehad, net als Lars boom. En Gutierrez heeft de prijs een keer gehad terwijl het nergens op sloeg( in een van de dagen na alle kritiek op de prijs)quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:07 schreef wimderon het volgende:
[..]
Terechte keuzes tot nu toe: 13
Onterechte keuzes tot nu toe: 1
Hij kan nog wel stuk stijgen in het klassement als ie zo alert blijft rijden.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:09 schreef BechirPSV het volgende:
[..]
Zekers, wordt een grote. Maar deze tour kan hij nog geen rol spelen. Je hebt sowieso 2 tours ofzo ervaring nodig om mee te kunnen doen.
Dauphine gemist zeker qua Gesink? Ook mooie ereplaatsen in de Tirreno en Baskeland. Dat hij hier nou zo hard op z'n plaat gaat doet daar niks aan af.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:06 schreef BechirPSV het volgende:
[..]
In deze tour iig niemand. Mollema is zeker niet beter, dan moet ie eerst in de Alpen maar eens wat laten zien. Gesink heeft zn jaar niet en RUigh is nog niet beter, je zag het toch twee dagen terug. Ten dam kwam op 2 min ruigh op 5. Zeflde geld voor Kruiswijk, die heef teen goede ronde gereden maar zie hem niet net als Ten Dam met de allerbesten meegaan in tour
Ik denk niet dat jij hem kunt bijhouden bergaf.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:01 schreef BechirPSV het volgende:
Wat een faalhaas is t oo kdie Ten Damn. Moet elke ronde wel eens vallen, geen enkele stuurkunsten. VInd best zonde want hij is en geode klimmer en zal zo top 15 kunnen rijden. Maar zijn amateurkunsten op een fiets is niet TOur-waardig hoe spijtig het ook is.
Eergisteren nog ruim voor Ruijgh geeindigd.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:11 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
En Ruigh komt vandaag toch behoorlijk goed mee, wat ik Ten Dam niet zie doen helaas. (Ook zonder val niet)
Hier is het niveau wel even wat hoger natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:11 schreef GotenSSJ het volgende:
Dauphine gemist zeker qua Gesink? Ook mooie ereplaatsen in de Tirreno en Baskeland. Dat hij hier nou zo hard op z'n plaat gaat doet daar niks aan af.
Kruijswijk wint in de Ronde van Zwitserland en wordt 3de. Mollema is ook zeker beter maar ziek. En Ruigh komt vandaag toch behoorlijk goed mee, wat ik Ten Dam niet zie doen helaas. (Ook zonder val niet)
Ruigh had 3-4 minuten korter gereden als hij niet die bidon was gaan halen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:12 schreef marcodej het volgende:
[..]
Eergisteren nog ruim voor Ruijgh geeindigd.
Tuurlijk. Maar Kruijswijk fietst Ten Dam wel op een hoopje in Zwisterland.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:13 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Hier is het niveau wel even wat hoger natuurlijk.
Wanneer had Hoogerland hem moeten hebben en waarom?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:09 schreef Tompsen het volgende:
[..]
Op z'n minst 3 onterechte keuzes: Johnny Hoogerland heeft 'm een keer niet gehad, net als Lars boom. En Gutierrez heeft de prijs een keer gehad terwijl het nergens op sloeg( in een van de dagen na alle kritiek op de prijs)
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:07 schreef wimderon het volgende:
[..]
Terechte keuzes tot nu toe: 13
Onterechte keuzes tot nu toe: 1
Dat denk i keerlij kgezegd niet want hij heeft niet 3 minuten aan bidon halen verloren denk..quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:13 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ruigh had 3-4 minuten korter gereden als hij niet die bidon was gaan halen.
Wel aan krachten om weer terug te komen toen Cancellara de gashendel open trokquote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:17 schreef BechirPSV het volgende:
[..]
Dat denk i keerlij kgezegd niet want hij heeft niet 3 minuten aan bidon halen verloren denk..
Ten Dam was vandaag voor hem geeindigd als hij niet was gevallen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:13 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ruigh had 3-4 minuten korter gereden als hij niet die bidon was gaan halen.
In etappe 4 of 5, correct me if i'm wrong, waar hij voor de bolletjestrui ging. En dan bij boom is natuurlijk geen argument vind ik.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:16 schreef wimderon het volgende:
[..]
Wanneer had Hoogerland hem moeten hebben en waarom?
In de etappe van Boom was de keuze terecht, aangezien ze op het moment van zijn aanval allang gestemd hadden.
Gutierrez was gewoon om hem even wie uit de lange ontsnapping (hij zal wel de ontsnapping op hebben gezet wat niet vermeld werd in de live-ticker).
Lol wat een vergelijking weer.. Ik ben ook echt elke dag met een fiest bezig en ben al tich keren op een knullige manier gevallen...quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:11 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Ik denk niet dat jij hem kunt bijhouden bergaf.
Dat zullen we nooit weten.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:17 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ten Dam was vandaag voor hem geeindigd als hij niet was gevallen.
Omdat hij een paar keer als enige voor wat puntjes sprintte? Dan wordt er doorgaans gekeken naar wie de aanval opzette en dat was Roy in dit geval.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:18 schreef Tompsen het volgende:
[..]
In etappe 4 of 5, correct me if i'm wrong, waar hij voor de bolletjestrui ging.
Zo ligt het gewoon. Als je ergens kritiek op wil hebben dan moet je kritiek hebben op het tijdstip van kiezen en niet op de terechte keuzes die onder de huidige voorwaarden gemaakt worden.quote:En dan bij boom is natuurlijk geen argument vind ik.
Die kant lijkt het wel op te gaan, zijn huidige achterstand heeft ie in 1 goede dag voor grootste deel weg.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:20 schreef ItaloDancer het volgende:
Contador is hopelijk volgende week een heel stuk hersteld, pakt wat tijd terug en maakt het af in de tijdrit..
Hij zegt het zonder de details te weten. Vreemd, ik zou zeggen, wacht eerst af wat ze in het ziekenhuis zeggen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:30 schreef maniack28 het volgende:
zo.. da's nogal een statement, stop maar.
Op de beelden te zien, heeft ie rotsblok gekopt.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij zegt het zonder de details te weten. Vreemd, ik zou zeggen, wacht eerst af wat ze in het ziekenhuis zeggen.
Mwa, tijdens de race kan ik me voorzetten dat hij zegt stop maar. Maar verder raar interview jaquote:Op zaterdag 16 juli 2011 20:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij zegt het zonder de details te weten. Vreemd, ik zou zeggen, wacht eerst af wat ze in het ziekenhuis zeggen.
Vorig jaar reed hij Evans in de Giro anders op een hoopje bergop. Dat was toch een veel sterker staaltje dan dat hij hier laat zien tot nu toe. Niet gek ook, hij is niet ideaal aan de Tour begonnen maar wordt beter.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:06 schreef Gitank2 het volgende:
Basso niet top? ik denk dat dit de beste (of in elk geval zeer goede) Basso is.
Wel de Basso van na Puerto.
Basso speelde het wel slim vandaag, die ging in zijn eigen tempo omhoog en trok zich weinig aan van al die tempowisselingen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:06 schreef Gitank2 het volgende:
Basso niet top? ik denk dat dit de beste (of in elk geval zeer goede) Basso is.
Wel de Basso van na Puerto.
http://tourpoule.telesport.nl/Home.aspxquote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:21 schreef Gitank2 het volgende:
Niet selectief genoeg? Wat voor klim wil hij hebben? de Zoncolan?
bron?
Ja, maar weet je, zo slim zijn ze niet. Daarbij blijf ik er van overtuigd dat het bij de schleckjes echt niet van weelde was. Andy Schleck zet vlak voor de finishlijn nog een soort van demarrage/sprint in en valt 50 meter voor diezelfde finish stil. Tsja..... en dan nu stellig beweren dat ze in de Alpen het klussie wel even zullen klaren.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:32 schreef One_of_the_few het volgende:
En ook nog klagen dat de rest maar naar elkaar keek. Man, daar moet je juist gebruik van maken. Niet te filmen die boys.
De tijd zal het leren.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:37 schreef Contador_The_Best het volgende:
Ja, maar weet je, zo slim zijn ze niet. Ze willen de Tour winnen, maar ik denk dat ze hem vandaag juist hebben verloren.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 21:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Basso speelde het wel slim vandaag, die ging in zijn eigen tempo omhoog en trok zich weinig aan van al die tempowisselingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |