quote:nu.nl. In de televisiezendmast in het Drentse Hoogersmilde is vrijdagmiddag een grote brand uitgebroken. Dat heeft de brandweer gemeld. De toren is ingestort.
De brand woedde in het bovenste deel van het betonnen deel op 82 meter hoogte. De totale lengte van de tv-toren was een kleine 300 meter. Meerdere brandweerkorpsen zijn uitgerukt. De brandweermannen zouden op veilige afstand hebben gestaan toen de mast instortte.
TV en radio
Het is niet mogelijk om naar RTV Drenthe te kijken. Ook kan in Friesland, Groningen, Drenthe en in delen van Overijssel niet naar de publieke radiozenders worden geluisterd en is er geen digitale etherontvangst mogelijk van Nederland 1, 2 en 3.
Kijkers en luisteraars via de kabel en de satelliet ondervinden geen problemen.
Nee, was dat maar zo!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:02 schreef Juicyhil het volgende:
Is dat noorden nou nog steeds niet onafhankelijk?
Ben benieuwd of wij hier in Deventer nog digitenne hebben, zal straks thuis ff kijken.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:09 schreef FredvZ het volgende:
Daar zit je dan met je "goedkope" digitenne.
Emile Ratelband zeker.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:18 schreef Rectum het volgende:
Schijnt dat er een modelvliegtuigje tegen aan is gevlogen.
voor het eerst een voordeel van het feit dat ik mijn kpn digitene zelden (en dus ook mijn tv) aan hebquote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:23 schreef FredvZ het volgende:
Overigens heeft nu.nl het weer eens mis, niet alleen Ned1,2&3 liggen eruit, maar alles wat je via Digitenne kan ontvangen: http://www.kpn.com/web/show/id=1983454
Inderdaadquote:
Heeft Dhr Lambiekje een alibi?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Vast iemand geweest die bang is voor UMTS
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:29 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
InderdaadKost alleen maar geld dat stuk land met een economie dat nog slechter is dan de gemiddelde Afrikaanse stam.
Pubers als jij kosten ook klauwen vol geldquote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:29 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
InderdaadKost alleen maar geld dat stuk land met een economie dat nog slechter is dan de gemiddelde Afrikaanse stam.
Ik betaal net als iedereen bakken vol met geld aan inkomstenbelasting hoorquote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pubers als jij kosten ook klauwen vol geld
Hoor net van jongste die in Grunn woont dat er tamelijk veel zenders uitliggen. Welke precies wist ze nog niet maar in ieder geval ned. 1, 2 en 3 en 3FMquote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:33 schreef du_ke het volgende:
Zo dat is toch wel pittig. Al begreep ik dat het belang van die mast al niet al te groot meer was tegenwoordig. Begreep van een collega die er wel eens op is geweest dat het topje 4 meter moet kunnen bewegen bij storm, leuk speelgoed
Dat soort masten waren inderdaad niet zo belangrijk meer. Ze waren eigenlijk alleen nog interessant voor de automobilisten die naar de FM radio wilden luisteren. Thuis had bijna iedereen al radio en tv via de kabel.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:33 schreef du_ke het volgende:
Zo dat is toch wel pittig. Al begreep ik dat het belang van die mast al niet al te groot meer was tegenwoordig.
Hier in Assen liggen alle radiozenders eruit en in ieder geval Nederland 1,2 en 3 (commerciële zenders ontvang ik niet dus weet niet of die het nog doen).quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:37 schreef spuitje het volgende:
[..]
Hoor net van jongste die in Grunn woont dat er tamelijk veel zenders uitliggen. Welke precies wist ze nog niet maar in ieder geval ned. 1, 2 en 3 en 3FM
Doet me denken aan de scene uit Lord Of The Rings waarin Mordor instort.quote:
BEEEP! wrong!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:38 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat soort masten waren inderdaad niet zo belangrijk meer. Ze waren eigenlijk alleen nog interessant voor de automobilisten die naar de FM radio wilden luisteren. Thuis had bijna iedereen al radio en tv via de kabel.
Alle commercielen liggen er in assen ook uitquote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:40 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Hier in Assen liggen alle radiozenders eruit en in ieder geval Nederland 1,2 en 3 (commerciële zenders ontvang ik niet dus weet niet of die het nog doen).
Naar verluidt zijn er geen gewonden, de brandweer had de toren al verlaten en de omgeving werd ontruimd.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:36 schreef ETA het volgende:
hoe staat het met de brandweer lui die aan het blussen waren? Laatste bericht voor het instorten was dat ze via een inwendige trap omhoog aan het klimmen waren....
Ja maar het marktaandeel van Digitenne is maar beperkt.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:38 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat soort masten waren inderdaad niet zo belangrijk meer. Ze waren eigenlijk alleen nog interessant voor de automobilisten die naar de FM radio wilden luisteren. Thuis had bijna iedereen al radio en tv via de kabel.
Totdat KPN op het idee kwam om Digitenne commercieel te gaan exploiteren... Dus is zo'n toren op eens een stuk belangrijker.
Heb je kabel?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:44 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik heb hier gewoon de commerciële zenders én de publieke omroep.
Jep. Ik weet alleen niet of RTV Drenthe het doet, maar dat maakt ook niet, want dat kijk ik nooit.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | 88.0 Radio 2 88.6 Radio 3FM 89.6 BNR Nieuwsradio 90.8 Radio Drenthe 91.8 Radio 1 94.2 100%NL 94.8 Radio 4 97.1 RadioNL 98.7 City FM 99.6 Slam!FM 100.4 Q-Music 101.0 Sky Radio 103.2 Radio Veronica |
Hé. Mede-Meppelaar.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja maar het marktaandeel van Digitenne is maar beperkt.
Hier in Meppel (kleine 30 km verderop) doet de kabelTV het nog prima in elk geval
Kabel heeft dan ook niks met deze zendmast te maken.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:46 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Jep. Ik weet alleen niet of RTV Drenthe het doet, maar dat maakt ook niet, want dat kijk ik nooit.
Meppel.quote:
Ik zeg toch bijna iedereenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:42 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
BEEEP! wrong!
alle mensen aan de Smilde/ Beilervaart e.o hebben geen kabel ( dat ligt daar simpel weg niet) dus nu geen tv.
Wel een beetje jammer dat de enige zendmast van de rampenzender Radio Drenthe nu ineens verdwenen is.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:46 schreef FredvZ het volgende:
Zenders die vanuit Smilde zouden moeten uitzenden: (en nu dus in de buurt van Smilde niet meer te ontvangen zijn)
[ code verwijderd ]
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:47 schreef LightLuke het volgende:
Zendmast in Lopik is uit voorzorg uitgeschakeld, 3FM, BNR en Q-Music zijn niet te ontvangen in de randstad.
Gaat lekker!
http://nos.nl/artikel/256505-zender-lopik-uitgeschakeld.htmlquote:Zender Lopik uitgeschakeld
Toegevoegd: vrijdag 15 jul 2011, 16:38
De zendmast van Lopik is vanmiddag uit voorzorg uitgeschakeld, na een korte brand in de afgelopen nacht. Lopik besloot tot de afsluiting in verband met de gebeurtenis in Hoogersmilde, waar de televisiezendmast vanmiddag na een brand voor een deel afbrak.
Door de afsluiting van Lopik kan het overgrote deel van het land geen radio meer via de fm ontvangen.
Zo'n beetje elke zender in de ether doet het niet meer in de omgeving Lopik/Utrecht:quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:47 schreef LightLuke het volgende:
Zendmast in Lopik is uit voorzorg uitgeschakeld, 3FM, BNR en Q-Music zijn niet te ontvangen in de randstad.
Gaat lekker!
Onze eigen Twin Tower! Haha die jongen met z'n gvdgvd kut! zal wel erg hebben uitgezien naar de Avondetappe vanavond!quote:
Wow.quote:
Was dat Djeez?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:56 schreef Strani het volgende:
[..]
Onze eigen Twin Tower! Haha die jongen met z'n gvdgvd kut! zal wel erg hebben uitgezien naar de Avondetappe vanavond!
Dat ziet er idd bizar uit zeg!. Maar die gast, kom op zeg, het is hier geen Amerika (waar het woord oh my gawd altijd 30 keer valt).quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:56 schreef Strani het volgende:
[..]
Onze eigen Twin Tower! Haha die jongen met z'n gvdgvd kut! zal wel erg hebben uitgezien naar de Avondetappe vanavond!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Radio M Utrecht 93.5 Sky Radio 101.5 (hele randstad) Veriona 97.8 (zend nog uit vanuit Rotterdam) Qmusic 100.7 (hele randstad) BNR 100.1 (hele randstad) Radio 538 102.5 (zend nog uit vanuit Rotterdam) Radio 1 98.9 (hele randstad) Radio 2 92.6 (hele randstad) Radio 3FM 96.8 (hele randstad) Radio 4 94.3 (zend nog van verschillende locaties) |
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:56 schreef Strani het volgende:
GODVER!GODVER!GODVER!GODVER!GODVER!GODVER!KUT!quote:
538 doet het via 102.1, Skyradio via 101.2, die komen niet van Lopik zelf maar wel te ontvangenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:58 schreef FredvZ het volgende:
Zenders in Lopik en omgeving die niet te beluisteren zijn:
[ code verwijderd ]
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:56 schreef Strani het volgende:
[..]
Zoeen grote zendmast jongeuh!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:03 schreef eleusis het volgende:
[..]
GODVER!GODVER!GODVER!GODVER!GODVER!GODVER!KUT!
Volgens NOS en nu.nl was daar vanochtend vroeg ook brand.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:04 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee hoor, die sluit alleen uit veiligheidsoverwegingen.
quote:IJsselstein
Op last van de brandweer is ook de zendapparatuur van de zendmast in IJsselstein (Lopik) tot nader order uitgeschakeld. Vrijdagochtend vroeg vond daar een brand plaats.
...na een korte brand in de afgelopen nacht.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:04 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee hoor, die sluit alleen uit veiligheidsoverwegingen.
tls test energie puls om illegale ov kaarten uit te zettenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:09 schreef Madame_Paon het volgende:
Twee branden in zendmasten op dezelfde dag?
Vaag.
???quote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:13 schreef plonsikduik het volgende:
[..]
tls test energie puls om illegale ov kaarten uit te zetten![]()
Qmusic is idd op de radio in mijn keuken (en ik woon in Den Haag) niet meer te ontvangenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:46 schreef FredvZ het volgende:
Zenders die vanuit Smilde zouden moeten uitzenden: (en nu dus in de buurt van Smilde niet meer te ontvangen zijn)
[ code verwijderd ]
niet gevolg natuurlijk , er had iemand het idee om de gehackte kaarten van ov chipkaart te vernielen door een sterke energie puls de kaart te vernielen EMS geloof ik dat die puls heetquote:
Linkje naar 't filmpje?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:14 schreef flipsen het volgende:
Ik blijf het filmpje maar herhalen. Uiteraard omdat het er spectaculair uitziet, maar vooral om de "Godvergodvergodver! Aaaah, KUT!"
Hoop uiteraard wel dat er geen gewonden of erger zijn
quote:
Staat gewoon in het topic?quote:
quote:
quote:
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:41 schreef Cassius het volgende:
http://www.rtvdrenthe.nl/ bewegende beelden
quote:
Heb je dat zelf verzonnen of heb je daar ook nog een bron van?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:23 schreef plonsikduik het volgende:
[..]
niet gevolg natuurlijk , er had iemand het idee om de gehackte kaarten van ov chipkaart te vernielen door een sterke energie puls de kaart te vernielen EMS geloof ik dat die puls heet
nou zoiets kan je ook doen met een zendmast energie pulsen uitzenden. misschien een experiment die fout loopt en puls terug sloeg , met brand als gevolg. anders wel vreemd hoor als er geen test was om brand te krijgen in twee torens gelijk
Jezus, ik krijg het gevoel dat ik een hersenbeschadiging heb opgelopen als ik jouw verhaal leesquote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:23 schreef plonsikduik het volgende:
niet gevolg natuurlijk , er had iemand het idee om de gehackte kaarten van ov chipkaart te vernielen door een sterke energie puls de kaart te vernielen EMS geloof ik dat die puls heet
nou zoiets kan je ook doen met een zendmast energie pulsen uitzenden. misschien een experiment die fout loopt en puls terug sloeg , met brand als gevolg. anders wel vreemd hoor als er geen test was om brand te krijgen in twee torens gelijk
Geloof je het zelfquote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:26 schreef Sushimonster het volgende:
[..]
Heb je dat zelf verzonnen of heb je daar ook nog een bron van?
Dit lijkt me 'n iets logischere verklaring. Maar goed...quote:Op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:25 schreef achterlijke_gladiool het volgende:
Misschien een foutje van Broadcast Partners, die zijn op de zendmasten namelijk de antenne's aan het vervangen omdat die de zenders/antenne's gaan beheren van de publieke radio omroepen en dat overnemen van KPN.
een bron dat tls met pulsen bezig zijn heb ik wel , maar heeft niets met zendmasten te makenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:26 schreef Sushimonster het volgende:
[..]
Heb je dat zelf verzonnen of heb je daar ook nog een bron van?
... ben je high?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:30 schreef plonsikduik het volgende:
[..]
een bron dat tls met pulsen bezig zijn heb ik wel , maar heeft niets met zendmasten te maken
maar ik sluit het niet uit dat er testen bezig waren , zeker er nu er blijkbaar twee zendmasten dezelfde problemen hadden. zal wel geen EMS puls zijn maar iets anders met veel vermogen dat niet weg kon anders geen oververhitting en dus geen brand.
maar de oorzaak moet natuurlijk nog onderzocht worden , en als operatie stiekem bezig was horen we dat toch nooit
...en dit klinkt ook wel logisch. Maar samenzweringstheorieën zijn natuurlijk spannender, begrijp ik ook wel.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 @ 17:28 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Het gerucht gaat dat er eerst kortsluiting in Lopik ontstond. Smilde is toen zijn vermogen op gaan voeren om een gedeelte van de uitval te compenseren, is daardoor overbelast geraakt en heeft vlam gevat. Et voila.
Schandequote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:48 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Meppel. [ afbeelding ]
Sorry, ik ben niet zo'n fan van mijn woonplaats.
waarom zou alleen smilde dat overnemen , er zitten nog wat zendmasten tussen dacht ik zoquote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:32 schreef BlueMage het volgende:
[..]
...en dit klinkt ook wel logisch. Maar samenzweringstheorieën zijn natuurlijk spannender, begrijp ik ook wel.
TLS wil gekraakte OV-chipkaarten elektrocuterenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:30 schreef plonsikduik het volgende:
[..]
een bron dat tls met pulsen bezig zijn heb ik wel , maar heeft niets met zendmasten te maken
Wel vrij kansloos mocht blijken dat ze beide zendmasten per ongeluk in brand hebben gestoken. Hoe zou het functioneringsgesprek van die persoon eruit gaan zienquote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:36 schreef Jegorex het volgende:
Het schijnt dat ze in Smilde kabels aan het trekken waren bovenin de toren toen er brand uitbrak.
roken is slecht voor de gezondheid ??? , kabels trekken zoveel warmte komt daar niet bij vrij hoorquote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:36 schreef Jegorex het volgende:
Het schijnt dat ze in Smilde kabels aan het trekken waren bovenin de toren toen er brand uitbrak.
Prima joh dan flikker je toch lekker opquote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:29 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
hebben jullie daar als zustersteden toevallig die in libie ???quote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:38 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Prima joh dan flikker je toch lekker opHet Noorden bevat één van de grootste gasvelden ter wereld namelijk! Laat Groningen zich maar lekker afsplitsen, dan houden en verkopen we ons eigen gas wel
Kijken wie er dan het laatste lacht
Laat de rest van Nederland dan maar lekker in de kou zitten en koken op wat hout, dan stoken wij de kachel in de winter nog eens extra op! Gas is er toch in overvloed
Maar wel voor Groningers natuurlijk
Lekker warm
![]()
Idioot
Alsof het WTC instortquote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:03 schreef eleusis het volgende:
[..]
GODVER!GODVER!GODVER!GODVER!GODVER!GODVER!KUT!
Ja alleen wordt dat allemaal vanuit Groningen geregeldquote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:41 schreef plonsikduik het volgende:
[..]
hebben jullie daar als zustersteden toevallig die in libie ???
er gebruert echt niets hoor als we geen gas van eigen bodem krijgen , als het al voor eigen gebruik is. wij hebben ook nog russen
nouja een toren van 300 meter is wel heel beeldbepalend als je in de buurt woont natuurlijk.quote:
haha ja die kerel was wel erg lachwekkendquote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:43 schreef Modus het volgende:
Over 20 jaar: "Brand in een zendmast? Huh?? Ohja toen met dat godvergodvergodvergodvergodverKUT!"
Wat een mongool..
eens, maar om nu 43x GODVER te schreeuwen gaat ook wel weer wat verquote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:43 schreef alors het volgende:
[..]
nouja een toren van 300 meter is wel heel beeldbepalend als je in de buurt woont natuurlijk.
nou echt niet zou veel te gevaarlijk zijn , voor terroristen , effe bommetje en land zonder gasquote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:43 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ja alleen wordt dat allemaal vanuit Groningen geregeld
zijn woordenschat gewoon niet grootquote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:44 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
eens, maar om nu 43x GODVER te schreeuwen gaat ook wel weer wat ver
dat wel ja, maar ik had het idee dat ie dat deed met het oog om op youtube de blits te makenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:44 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
eens, maar om nu 43x GODVER te schreeuwen gaat ook wel weer wat ver
Helaas voor jou, komt meer dan 100% van het gas in Nederland uit eigen bodem. Sterker nog, zonder Groningen zit een deel van Europa zonder gas.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:45 schreef plonsikduik het volgende:
[..]
nou echt niet zou veel te gevaarlijk zijn , voor terroristen , effe bommetje en land zonder gas
Nette melding.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:48 schreef gebrokenglas het volgende:
Leuk die melding bij KPN:
Als gevolg van een storing, kunt u problemen ervaren met de ontvangst van de zenders via Digitenne in de regio Drenthe Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.
Starttijd: 2011-07-15 14:34 Eindtijd: onbekend
dan nietquote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:45 schreef plonsikduik het volgende:
[..]
nou echt niet zou veel te gevaarlijk zijn , voor terroristen , effe bommetje en land zonder gas
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.know'm sayin?
word? word.
Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.quote:
Ja, dat lijkt me ook logisch, de rest komt niet van een andere mast natuurlijk.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:23 schreef FredvZ het volgende:
Overigens heeft nu.nl het weer eens mis, niet alleen Ned1,2&3 liggen eruit, maar alles wat je via Digitenne kan ontvangen: http://www.kpn.com/web/show/id=1983454
En de KPN heeft weinig keus..... Ze kunnen waarschijnlijk binnen een paar weken of zo 5 of 6 noodmasten neerzetten in het noord-oosten met veel minder bereik maar er zullen altijd klanten buiten de boot blijven vallen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:49 schreef gebrokenglas het volgende:
Reken maar dat het klachten regent bij KPN, en dat mensen hun geld terugwillen bij elke dag geen tv....
Toen met die geëxplodeerde Space Shuttle: "Obviously a major malfunction."quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:28 schreef Lolaatje het volgende:
Dit verklaart een hoop. Ik liep vanmiddag al met mijn ontvanger te klooien. 'Storing' volgens de KPN site, ruim begrip wel.
Er zijn vast verschillende alternatieven. Wellicht is er gewoon een uitwijkprocedure die volledig klaarligt. Geduld!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:55 schreef Faceoff het volgende:
[..]
Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.
Hoe snel zou dat lukken? die toren weer in elkaar plakken
Ze zullen wel bij andere kleinere zendmasten even tijdelijk iets neerzetten om uit te kunnen zenden.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:55 schreef Faceoff het volgende:
[..]
Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.
Hoe snel zou dat lukken? die toren weer in elkaar plakken
Geld terug kan ik me wat bij voorstellen, klagen niet, dit is toch een calamiteit?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:49 schreef gebrokenglas het volgende:
Reken maar dat het klachten regent bij KPN, en dat mensen hun geld terugwillen bij elke dag geen tv....
Tsja. Maarja. De tour volgen wordt nu een hele toer. Hopelijk lukt het via internet streaming....quote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Geld terug kan ik me wat bij voorstellen, klagen niet, dit is toch een calamiteit?
Het was de fout van de burgemeester?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Toen met die geëxplodeerde Space Shuttle: "Obviously a mayor malfunction."
Dat dus, een brand in een zendmast is al vreemd, maar dat er in 2 zendmasten op dezelfde dag brand is is wel heel vreemd.quote:
Nee, de man van zes miljoenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 18:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Het was de fout van de burgemeester?
Ze kunnen volgens mij inderdaad vrij snel mobiele zendmasten plaatsen van 75-80 meter hoog, met (uiteraard) een veel kleiner bereik. Ik denk dat ze daarmee de FM radio vrij snel weer operationeel kunnen krijgen. Digitenne, is wellicht een ander verhaal omdat de signalen voor diverse stations per glasvezel aan die masten worden geleverd. Een noodmast zou dus dicht bij een telefooncentrale moeten staan, waar genoeg bandbreedte is om het aan te leveren.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Er zijn vast verschillende alternatieven. Wellicht is er gewoon een uitwijkprocedure die volledig klaarligt. Geduld!
Het is een complot om ons digitale TV op te dringenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 18:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat dus, een brand in een zendmast is al vreemd, maar dat er in 2 zendmasten op dezelfde dag brand is is wel heel vreemd.
Ik las ergens anders dat toen Lopik uitgezet werd vanochtend, de mast in Smilde met meer vermogen ging uitzenden. En blijkbaar is er toch wat doorgebrand of oververhit geraakt, met dit tot gevolg.quote:
Bij een aanslag denk ik meer aan een stel bommen op de spanningsdraden die de toren staande houden. Lijkt me ook effectiever en makkelijker uit te voeren dan een brandje op 300 meter hoogte in een toren waar je niet zomaar in komt.quote:
Die mast is een erg herkenbaar punt in het Drentsche landschap, hij is van tientallen kilometers al te zien.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 18:06 schreef Het_Biertje het volgende:
ik woon in Beilen, zo'n 3 km verderop. Net ff langs gereden. Wat een chaosen wat een ramptoeristen mijzelf incluis. Opvallend veel Duitsers
Dat is nu net één van de weinige dingen waar ik mijn televisie voor aanzet, kijk verder bijna nooit televisie. Maar de NOS streamt het inderdaad.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 17:59 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Tsja. Maarja. De tour volgen wordt nu een hele toer. Hopelijk lukt het via internet streaming....
ja nu niet meer dusquote:Op vrijdag 15 juli 2011 18:07 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Die mast is een erg herkenbaar punt in het Drentsche landschap, hij is van tientallen kilometers al te zien.
Inderdaad, vooral omdat die masten juist gebruikt worden om digitale tv via de ether uit te zenden...quote:Op vrijdag 15 juli 2011 18:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is een complot om ons digitale TV op te dringen
Want dan gaan er allemaal kaboutertjes de mast snel in elkaar zetten?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 18:09 schreef Disana het volgende:
. En Digitenne schijn je terug te kunnen krijgen door de fabrieksinstellingen te resetten.
Omdat zij de schuld kregenquote:Op vrijdag 15 juli 2011 18:11 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Want dan gaan er allemaal kaboutertjes de mast snel in elkaar zetten?
Zuidoost Drenthe is nou niet zo heel echt dichtbevolkt. En die koeien die daar rondlopen, die interesseert het niet.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 18:11 schreef maartena het volgende:
De gele cirkel is nu weg. Het Zuid-Oosten van Drenthe zal volledig uit de boot vallen, maar wellicht kunnen de vermogens van Zwolle, Irnsum en Hoogezand tijdelijk wat worden opgekrikt.
En dan zeker ook even de toren van Hoogezand een kwartslag draaien?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 18:11 schreef maartena het volgende:
Overigens zal het uiteindelijk meevallen - zo te zien - met digitenne:
[ afbeelding ]
De gele cirkel is nu weg. Het Zuid-Oosten van Drenthe zal volledig uit de boot vallen, maar wellicht kunnen de vermogens van Zwolle, Irnsum en Hoogezand tijdelijk wat worden opgekrikt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |