abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juli 2011 @ 23:50:03 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_99227432
http://webwereld.nl/nieuw(...)elektrocuteren-.html

TLS, het bedrijf achter de OV-chipkaart kiest voor de 'nuclear option' om kaarten te blokkeren: de chip wordt opgeblazen met een elektromagnetische puls vanuit de poortjes.

Bij misbruik is de belofte dat een kaart geblokkeerd wordt. Het blijkt echter mogelijk een kaart te deblokkeren door een bitje op de kaart te veranderen. Daarvoor zijn inmiddels standaard programma's aanwezig.

Chip elektrocuteren
Om dit te voorkomen heeft TransLink Systems (TLS) het plan nu om de chip fysiek op te blazen met een elektromagnetische puls (emp) vanuit de poortjes of palen waar men in- en uitcheckt.

Hierdoor komt er kortsluiting in de delicate chip, is de OV-chipkaart kapot en zou het deblokkeren niet meer mogelijk zijn. Dat dit technisch mogelijk is demonstreerde beveiligingsexpert Jeroen van Beek bij een demonstratie op de BigBrother Awards 2009 (zie onderaan). Zo'n apparaat wordt een RFID-zapper genoemd.

Upgrade
De verandering lijkt groot, maar hoeft dat volgens experts niet te zijn. De spoel die nodig is voor het leveren van de energie zit standaard al in poortjes en kaartlezers en zou daar geschikt voor moeten zijn. Wel moet mogelijk iets aan stroomvoorziening worden aangepast. Ook zal er een softwareupdate nodig zijn.

TLS voert als beleid geen openheid te betrachten over de beveiliging van het systeem. "Zoals je weet, is beveiliging een continu proces bij TLS en verbeteren wij onze processen en techniek voortdurend. Inhoudelijk geven wij niet aan hoe wij dat doen", stelt zegsvrouw Anita Hilhorst tegenover Webwereld. Een strategie waarvan securityguru Bruce Schneier in 2008 al stelde dat hierdoor het project OV-chipkaart gedoemd is te mislukken.

Onveiligheid
De beslissing roept de vraag op of door het gebruik van de techniek andere kaarten niet geblokkeerd worden. Dat zou bijvoorbeeld kunnen als iemand de portemonnee tegen een incheckpaal of poortje houdt. Ook roept de aanpak de vraag op in hoeverre er gezondheidsrisico's aan het opblazen van kaarten zitten.

Ook hier is TLS weinig spraakzaam over en wordt niet duidelijk of de beveiligingsmaatregel afdoende is onderzocht. "Het spreekt voor zich dat wij geen maatregelen nemen die gezondheidrisico's met zich mee brengen of die invloed hebben op andere passen", sust het bedrijf.

Klokkenluider
Het nieuws komt van een bron binnen TLS. De persoon meldt zich om daarmee aan te geven moeite te hebben met de 'manier waarop zijn werkgever een mooi product kapot maakt'. De bron verstrekt informatie om een signaal te geven en 'openbaar te maken wat openbaar hoort te zijn'.
================
Zapt het gelijk alle andere rfid kaarten in je portemonee :')
pi_99227574
En door die puls is meteen ook je bankpas , creditcard en alle andere kaarten met chip na de klote
Ik vind jou echt GIGA goed als je zelf je Gordel om doeeet
pi_99227587
En als je toevallig ook je telefoon oid. in dezelfde hand houdt terwijl er zo'n EMP uitkomt. Lijkt me er ook niet echt gezond voor.
Who motivates the motivator?
pi_99227693
deze was er al toch?
  zaterdag 9 juli 2011 @ 00:03:26 #5
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_99228031
Op elke fokker past een bril.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 00:11:07 #6
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_99228410
quote:
"Zoals je weet, is beveiliging een continu proces bij TLS en verbeteren wij onze processen en techniek voortdurend. Inhoudelijk geven wij niet aan hoe wij dat doen", stelt zegsvrouw Anita Hilhorst tegenover Webwereld.
Er is aan een stuk door gedonder met die ov-chipkaart en dan zo'n opmerking.
Typisch glad, leeg marketinggeblaat van een incapabel bedrijf.
Zielepootjes.
Stop the world, I want to get out.
  Donald Duck held zaterdag 9 juli 2011 @ 00:15:54 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_99228628
Onzinnig en onhaalbaar plan. Wat al gezegd is, zoiets blaast ook gelijk andere rfid chips op. In een pasje van je werk, je ID kaart.
Dit lijkt me dan ook gewoon een verzonnen verhaaltje, expres in de media gegooid in de hoop mensen te ontmoedigen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 9 juli 2011 @ 00:24:23 #8
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_99228992
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 00:15 schreef __Saviour__ het volgende:
Onzinnig en onhaalbaar plan. Wat al gezegd is, zoiets blaast ook gelijk andere rfid chips op. In een pasje van je werk, je ID kaart.
Dit lijkt me dan ook gewoon een verzonnen verhaaltje, expres in de media gegooid in de hoop mensen te ontmoedigen.
Idd. TLS heeft er wel vaker blijk van gegeven powerplay te gaan spelen als er iets fout gaat. Afgaande op de krampachtige manier waarop ze hun naam tegen beter weten in hoog willen houden, krijg ik het vermoeden dat er daar de doodstraf staat op ruiterlijk toegeven dat er iets mis is gegaan. Ik schijt op dit soort arrogante kutbedrijven.
Stop the world, I want to get out.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 00:31:08 #9
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_99229262
Gaat m niet worden :N
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
pi_99230282
gaan de treinen nog rijden na zo'n puls ??? _O- _O- _O-
  zaterdag 9 juli 2011 @ 01:01:46 #11
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_99230377
Als het zo werkt, goed idee.

Pak je de mensen die met een gekraakte kaart reizen meteen goed mee.
pi_99230759
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 01:01 schreef Verbodsbord het volgende:
Als het zo werkt, goed idee.

Pak je de mensen die met een gekraakte kaart reizen meteen goed mee.
en jij loopt er achter met je kaart ook kapot :), zo'n puls is namelijk niet zo precies als je denkt
hij sloopt alles niet alleen de bedoelde chip , als deze al kapot gaat door zo'n puls ;)

ook leuk is er dan een aluminium folie tussen app en kaart te houden gaat de puls terug :Y
paal kapot w/
pi_99230878
Leuk voor mensen met een pace-maker :')
  zaterdag 9 juli 2011 @ 01:18:29 #14
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_99230899
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 01:14 schreef plonsikduik het volgende:

[..]

en jij loopt er achter met je kaart ook kapot :), zo'n puls is namelijk niet zo precies als je denkt
hij sloopt alles niet alleen de bedoelde chip , als deze al kapot gaat door zo'n puls ;)

ook leuk is er dan een aluminium folie tussen app en kaart te houden gaat de puls terug :Y
paal kapot w/
In dat geval heb ik niks gezegd. Als ie puur de gekraakte kaarten pakt is het ideaal.
pi_99231178
ook leuk voor pacemaker c_/ , staat bij elke paal ook zo'n aed app ??

of krijgen we nieuwe voorlichting

leg patiënt tussen twee incheckpalen , hou een geblokkeerde ov chip kaart bij hart van persoon en zie hem weer tot leven komen , bel daarna 112 }) ^O^
pi_99233749
OV chipkaart.... Gedrocht van een uitvinding dat klauwen met geld kost... :')
Dit account is niet meer in gebruik.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 09:31:26 #17
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_99234877
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 04:11 schreef Spezza19 het volgende:
OV chipkaart.... Gedrocht van een uitvinding dat klauwen met geld kost... :')
Klopt maar het is nog erger dan men denkt.....
Ik had tegoed zonder er ook maar een cent voor betaald te hebben, ik ben geen hacker en ik heb mijn kaart niet via via gekocht. Er is gewoon spek op me gebonden en ja dan ga ik eten. 1 van die oplaadpunten bij een bepaald station laadde de kaart zonder geld af te schrijven van je rekening. Het ergste was dat je niet eens de juiste pincode in hoefde te toetsen dus wie weet wat dat allemaal in de hand heeft gewerkt. Nu hebben ze het stilletjes opgelost maar er was een tijd dat er hele rijen voor die automaat stonden sommige duidelijk met een stapel kaarten te groot voor een vrouwenhand.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_99235257
Wat een farce!
Er is een voor de hand liggende oplossing: we schaffen het domme ding af en vervangen het door een deugdelijk systeem of de ouderwetsche strippenkaart.
Dan kunnen ze niet onze reisgegevens bijhouden, maar dan hebben ze even pech gehad.
pi_99242377
In plaats van het af te schaffen hebben ze nu ook de periferie van Nedeland opgezadeld met dit monster. Dank je wel Randstad.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 9 juli 2011 @ 18:43:50 #20
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_99250224
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
In plaats van het af te schaffen hebben ze nu ook de periferie van Nedeland opgezadeld met dit monster. Dank je wel Randstad.
Inderdaad.

IK doe nu alles op de fiets, maar de afstanden zijn groot en de trein - waar een papieren kaartje nog wel kan - komt ook niet overal.

Dadelijk in de winter wordt het echt moeilijk. Ik moet die chip kaart niet, dus ik mijd nu de bus. Maar even op de fiets naar Dokkum is geen pretje als het sneeuwt dadelijk in de winter.

Ik haat die kk-kaart en volgens mij 85% van de bevolking haat die kaart en haat die kutkneuzen en faal-ICT-ers van TLS. Wat een ongelooflijke lamlullen, de werknemers van TLS. Als je het hele land op zo'n wijze compleet ruïneert door de introductie van de OV-faalkaart, dan ben je bezig met een vorm van terrorisme. Die werknemers zouden wegens staatsvijandige activiteiten opgepakt en berecht moeten worden. o|O
  zaterdag 9 juli 2011 @ 19:22:09 #21
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_99251368
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 14:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Geen dank hoor! Jullie bedankt voor het meebetalen ^O^
  zaterdag 9 juli 2011 @ 19:31:44 #22
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_99251659
quote:
9s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 18:43 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Inderdaad.

IK doe nu alles op de fiets, maar de afstanden zijn groot en de trein - waar een papieren kaartje nog wel kan - komt ook niet overal.

Dadelijk in de winter wordt het echt moeilijk. Ik moet die chip kaart niet, dus ik mijd nu de bus. Maar even op de fiets naar Dokkum is geen pretje als het sneeuwt dadelijk in de winter.

Ik haat die kk-kaart en volgens mij 85% van de bevolking haat die kaart en haat die kutkneuzen en faal-ICT-ers van TLS. Wat een ongelooflijke lamlullen, de werknemers van TLS. Als je het hele land op zo'n wijze compleet ruïneert door de introductie van de OV-faalkaart, dan ben je bezig met een vorm van terrorisme. Die werknemers zouden wegens staatsvijandige activiteiten opgepakt en berecht moeten worden. o|O
zoveel haat in 1 post :%
Op elke fokker past een bril.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 20:23:47 #23
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_99253122
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 19:31 schreef Catch_me het volgende:

[..]

zoveel haat in 1 post :%
En terecht het is toch niet te geloven dat ze die kaart na al die fouten gewoon doorvoeren alsof er niks aan de hand is.
Woedend wordt ik persoonlijk van die berichten dat mensen de OV kaart gemiddeld een 7 geven en dat de meeste mensen tevreden zijn met die kaart. Ik ik nog nooit een tevreden persoon gesproken, erger nog je kan het met een vreemde erover hebben dat de OV chipkaart kut is als je te lang met die persoon bent voor alleen het vreemd weer. :r
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')