quote:nu.nl. In de televisiezendmast in het Drentse Hoogersmilde is vrijdagmiddag een grote brand uitgebroken. Dat heeft de brandweer gemeld. De toren is ingestort.
De brand woedde in het bovenste deel van het betonnen deel op 82 meter hoogte. De totale lengte van de tv-toren was een kleine 300 meter. Meerdere brandweerkorpsen zijn uitgerukt. De brandweermannen zouden op veilige afstand hebben gestaan toen de mast instortte.
TV en radio
Het is niet mogelijk om naar RTV Drenthe te kijken. Ook kan in Friesland, Groningen, Drenthe en in delen van Overijssel niet naar de publieke radiozenders worden geluisterd en is er geen digitale etherontvangst mogelijk van Nederland 1, 2 en 3.
Kijkers en luisteraars via de kabel en de satelliet ondervinden geen problemen.
Nee, was dat maar zo!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:02 schreef Juicyhil het volgende:
Is dat noorden nou nog steeds niet onafhankelijk?
Ben benieuwd of wij hier in Deventer nog digitenne hebben, zal straks thuis ff kijken.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:09 schreef FredvZ het volgende:
Daar zit je dan met je "goedkope" digitenne.
Emile Ratelband zeker.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:18 schreef Rectum het volgende:
Schijnt dat er een modelvliegtuigje tegen aan is gevlogen.
voor het eerst een voordeel van het feit dat ik mijn kpn digitene zelden (en dus ook mijn tv) aan hebquote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:23 schreef FredvZ het volgende:
Overigens heeft nu.nl het weer eens mis, niet alleen Ned1,2&3 liggen eruit, maar alles wat je via Digitenne kan ontvangen: http://www.kpn.com/web/show/id=1983454
Inderdaadquote:
Heeft Dhr Lambiekje een alibi?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Vast iemand geweest die bang is voor UMTS
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:29 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
InderdaadKost alleen maar geld dat stuk land met een economie dat nog slechter is dan de gemiddelde Afrikaanse stam.
Pubers als jij kosten ook klauwen vol geldquote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:29 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
InderdaadKost alleen maar geld dat stuk land met een economie dat nog slechter is dan de gemiddelde Afrikaanse stam.
Ik betaal net als iedereen bakken vol met geld aan inkomstenbelasting hoorquote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pubers als jij kosten ook klauwen vol geld
Hoor net van jongste die in Grunn woont dat er tamelijk veel zenders uitliggen. Welke precies wist ze nog niet maar in ieder geval ned. 1, 2 en 3 en 3FMquote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:33 schreef du_ke het volgende:
Zo dat is toch wel pittig. Al begreep ik dat het belang van die mast al niet al te groot meer was tegenwoordig. Begreep van een collega die er wel eens op is geweest dat het topje 4 meter moet kunnen bewegen bij storm, leuk speelgoed
Dat soort masten waren inderdaad niet zo belangrijk meer. Ze waren eigenlijk alleen nog interessant voor de automobilisten die naar de FM radio wilden luisteren. Thuis had bijna iedereen al radio en tv via de kabel.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:33 schreef du_ke het volgende:
Zo dat is toch wel pittig. Al begreep ik dat het belang van die mast al niet al te groot meer was tegenwoordig.
Hier in Assen liggen alle radiozenders eruit en in ieder geval Nederland 1,2 en 3 (commerciële zenders ontvang ik niet dus weet niet of die het nog doen).quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:37 schreef spuitje het volgende:
[..]
Hoor net van jongste die in Grunn woont dat er tamelijk veel zenders uitliggen. Welke precies wist ze nog niet maar in ieder geval ned. 1, 2 en 3 en 3FM
Doet me denken aan de scene uit Lord Of The Rings waarin Mordor instort.quote:
BEEEP! wrong!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:38 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat soort masten waren inderdaad niet zo belangrijk meer. Ze waren eigenlijk alleen nog interessant voor de automobilisten die naar de FM radio wilden luisteren. Thuis had bijna iedereen al radio en tv via de kabel.
Alle commercielen liggen er in assen ook uitquote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:40 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Hier in Assen liggen alle radiozenders eruit en in ieder geval Nederland 1,2 en 3 (commerciële zenders ontvang ik niet dus weet niet of die het nog doen).
Naar verluidt zijn er geen gewonden, de brandweer had de toren al verlaten en de omgeving werd ontruimd.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:36 schreef ETA het volgende:
hoe staat het met de brandweer lui die aan het blussen waren? Laatste bericht voor het instorten was dat ze via een inwendige trap omhoog aan het klimmen waren....
Ja maar het marktaandeel van Digitenne is maar beperkt.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:38 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat soort masten waren inderdaad niet zo belangrijk meer. Ze waren eigenlijk alleen nog interessant voor de automobilisten die naar de FM radio wilden luisteren. Thuis had bijna iedereen al radio en tv via de kabel.
Totdat KPN op het idee kwam om Digitenne commercieel te gaan exploiteren... Dus is zo'n toren op eens een stuk belangrijker.
Heb je kabel?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:44 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik heb hier gewoon de commerciële zenders én de publieke omroep.
Jep. Ik weet alleen niet of RTV Drenthe het doet, maar dat maakt ook niet, want dat kijk ik nooit.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | 88.0 Radio 2 88.6 Radio 3FM 89.6 BNR Nieuwsradio 90.8 Radio Drenthe 91.8 Radio 1 94.2 100%NL 94.8 Radio 4 97.1 RadioNL 98.7 City FM 99.6 Slam!FM 100.4 Q-Music 101.0 Sky Radio 103.2 Radio Veronica |
Hé. Mede-Meppelaar.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja maar het marktaandeel van Digitenne is maar beperkt.
Hier in Meppel (kleine 30 km verderop) doet de kabelTV het nog prima in elk geval
Kabel heeft dan ook niks met deze zendmast te maken.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:46 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Jep. Ik weet alleen niet of RTV Drenthe het doet, maar dat maakt ook niet, want dat kijk ik nooit.
Meppel.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |