abonnement Unibet Coolblue
pi_99267246
KAATSHEUVEL - De Efteling investeert 17 miljoen euro in de nieuwe attractie Aquanura: volgens de Efteling de grootste fonteinenshow van Europa.

Bij de watershow staan water, vuur, muziek en licht centraal. Aquanura wordt de jubileumattractie van de Efteling, die volgend jaar het 60-jarig bestaan viert. De fonteinenshow wordt geleverd door WET (Water Entertainment Technologies) uit Amerika.

Deze hebben ook projecten als de Bellagio fontein in Las Vegas en de Dubai Fontein op hun naam staan. De jubileumshow van Aquanura wordt een sprookjesachtig waterballet van tien minuten. In de toekomst worden ook andere watershows op de Vonderplas vertoond.

pi_99267269
Mooi man.
standaarddrinker
pi_99267286
Gave nieuwe uitbreiding! Ik had zelf niet verwacht dat de Efteling wederom met zo'n groots project zou komen. Joris en de Draak, Raveleijn en de Sprookjesboom zijn namelijk pas net geopend.

En in 2013 krijgen we natuurlijk ook het ruim 42 miljoen kostende Hartenhof 8-)
  zondag 10 juli 2011 @ 07:24:53 #4
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_99268372
Helaas is de Efteling zo goed als onbetaalbaar geworden ..
opgezegd@fok.nl
  zondag 10 juli 2011 @ 08:03:59 #5
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_99268441
Ik wou net zeggen, de toegang zal poepduur worden.
pi_99268475
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 07:24 schreef FoXje het volgende:
Helaas is de Efteling zo goed als onbetaalbaar geworden ..
32 euro is al onbetaalbaar? Dan kun je ook maar beter geen avondje gaan stappen.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zondag 10 juli 2011 @ 08:20:54 #7
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_99268482
quote:
11s.gif Op zondag 10 juli 2011 08:18 schreef Pheno het volgende:

[..]

32 euro is al onbetaalbaar? Dan kun je ook maar beter geen avondje gaan stappen.
32 pp. Met zijn 5-en is het dus al teringduur. Dan ben je er nog niet, heb je nog niet geparkeerd; en nog niets gegeten en gedronken.
opgezegd@fok.nl
pi_99268489
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 08:20 schreef FoXje het volgende:

[..]

32 pp. Met zijn 5-en is het dus al teringduur. Dan ben je er nog niet, heb je nog niet geparkeerd; en nog niets gegeten en gedronken.
Ik was in Mexico in Xcaret, toegang: $69,-, of als je nog wilt snorkelen (waar het daar om gaat): $98,-.
Enige mogelijkheid tot eten kopen: buffet $29,- pp.
Toen vond ik de Efteling ineens heel betaalbaar ;)
pi_99268499
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 08:20 schreef FoXje het volgende:

[..]

32 pp. Met zijn 5-en is het dus al teringduur. Dan ben je er nog niet, heb je nog niet geparkeerd; en nog niets gegeten en gedronken.
ja, stappen met vijf man is elke toegang duurder. pp valt het gewoonweg mee en heb je een leuke dag. Eten en drinken kun je prima zelf meenemen en ga eens parkeren in centrum Amsterdam.

De Efteling valt tov andere grote parken als Disney, e.d. erg mee.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  Eindredactie Games zondag 10 juli 2011 @ 08:27:17 #10
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_99268505
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 08:23 schreef lezzer het volgende:

[..]

Ik was in Mexico in Xcaret, toegang: $69,-, of als je nog wilt snorkelen (waar het daar om gaat): $98,-.
Enige mogelijkheid tot eten kopen: buffet $29,- pp.
Toen vond ik de Efteling ineens heel betaalbaar ;)
dank je wel voor de tip, je hebt iets duurders gevonden op enkele duizenden kilometers!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_99268517
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2011 08:27 schreef donald_dick het volgende:

[..]

dank je wel voor de tip, je hebt iets duurders gevonden op enkele duizenden kilometers!
Feit is dat er genoeg parken zijn die duurder zijn. En de Efteling vind ik dan nog een net park dat genoeg uitbreidt, getuige ook weer dit topic. Oke, je moet er geen 2x per jaar naar toe, maar een rustige dag uitzoeken en je hebt waar voor je geld. Hoogzomer in de file voor de parkeerplaats staan is zonde van je geld. Voor een gezin is het natuurlijk aardig wat geld, maar dat is elk fatsoenlijk pretpark tegenwoordig.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zondag 10 juli 2011 @ 08:31:49 #12
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_99268518
quote:
10s.gif Op zondag 10 juli 2011 08:25 schreef Pheno het volgende:

[..]

ja, stappen met vijf man is elke toegang duurder. pp valt het gewoonweg mee en heb je een leuke dag. Eten en drinken kun je prima zelf meenemen en ga eens parkeren in centrum Amsterdam.

De Efteling valt tov andere grote parken als Disney, e.d. erg mee.
Ik heb het meer over pa en ma+ 3 kinderen. De kleinste kan alleen naar het sprookjesbos eigenlijk en betaalt toch de volle mep. Allemaal wat friet, en je bent zo meer dan 150 euro kwijt. Dus gaan we niet naar de Efteling.
opgezegd@fok.nl
pi_99268519
quote:
1s.gif Op zondag 10 juli 2011 08:27 schreef donald_dick het volgende:

[..]

dank je wel voor de tip, je hebt iets duurders gevonden op enkele duizenden kilometers!
Ok, nog een bijdrage dan. 32 euro entree is volgens mij echt een heel gemiddelde entreeprijs voor een pretpark van dat formaat.

Ik gaf het trouwens als voorbeeld omdat ik daar nou eens écht van schrok en het belachelijk vond. Het had namelijk een stuk minder te bieden, en het is nou niet dat Mexico een heel duur land is ofzo.
pi_99268522
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 08:31 schreef FoXje het volgende:

[..]

Ik heb het meer over pa en ma+ 3 kinderen. De kleinste kan alleen naar het sprookjesbos eigenlijk en betaalt toch de volle mep. Allemaal wat friet, en je bent zo meer dan 150 euro kwijt. Dus gaan we niet naar de Efteling.
Je hebt groot gelijk als je niet wil gaan hoor, maar ik kijk alleen even puur naar de grootte van het park en ga dan maar eens prijzen vergelijken met andere parken van hetzelfde caliber. Dan valt de Efteling echt mee.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zondag 10 juli 2011 @ 08:35:44 #15
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_99268528
quote:
7s.gif Op zondag 10 juli 2011 08:33 schreef Pheno het volgende:

[..]

Je hebt groot gelijk als je niet wil gaan hoor, maar ik kijk alleen even puur naar de grootte van het park en ga dan maar eens prijzen vergelijken met andere parken van hetzelfde caliber. Dan valt de Efteling echt mee.
Ok, mee eens. Helaas zijn die prijzen redelijk normaal.
opgezegd@fok.nl
pi_99268545
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 08:35 schreef FoXje het volgende:

[..]

Ok, mee eens. Helaas zijn die prijzen redelijk normaal.
Ik blijf ook braaf bij mijn Burgers Zoo-abo, voor minder geld heb ik het hele jaar door ook pythons. Ik ga 1x in de zo veel jaar eens naar de Efteling, maar dan moet er wel wat nieuws zijn of een kortingsactie van een supermarkt of zo. Die zijn nog eens de moeite :)
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  zondag 10 juli 2011 @ 08:39:51 #17
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_99268547
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 08:31 schreef FoXje het volgende:

[..]

Ik heb het meer over pa en ma+ 3 kinderen. De kleinste kan alleen naar het sprookjesbos eigenlijk en betaalt toch de volle mep. Allemaal wat friet patat, en je bent zo meer dan 150 euro kwijt. Dus gaan we niet naar de Efteling.
Je hebt gelijk, ik denk dat er voor half de prijs nog zo veel leuks te doen is.
Ik ben zelf al heel lang niet in de Efteling geweest dus ik kan niet zeggen of het de moeite waard is maar het blijft een hoop geld.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_99272136
Wow, wat een prijzen! Lang niet in de efteling geweest :{
Clientenbond over zorgverzekeringen vergelijken. Alle info over zorgverzekeringen, zoals over de menzis zorgverzekering 2016
  zondag 10 juli 2011 @ 12:28:28 #19
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_99272254
quote:
11s.gif Op zondag 10 juli 2011 08:18 schreef Pheno het volgende:

[..]

32 euro is al onbetaalbaar? Dan kun je ook maar beter geen avondje gaan stappen.
niet iedereen blijft zijn hele leven alleen :P
blablablablablablablablablablablablablabla
  Eindredactie Games zondag 10 juli 2011 @ 12:53:51 #20
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_99273091
quote:
7s.gif Op zondag 10 juli 2011 08:31 schreef Pheno het volgende:

[..]

Feit is dat er genoeg parken zijn die duurder zijn.
Disneyparken zijn ook duurder, dus :? maar daar rijdt je ook niet even naar toe.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 10 juli 2011 @ 14:19:03 #21
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_99276595
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 07:24 schreef FoXje het volgende:
Helaas is de Efteling zo goed als onbetaalbaar geworden ..
IS altijd al duur geweest, maar je krijg teminste wel iets voor je geld, ipv de meeste parken die het dubbele vragen voor de helft.
pi_99277808
Blijft dat park dan ook tot in de kleine uurtjes open? Is wel een attractie dat in het donker het best tot haar recht komt, lijkt me.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  zondag 10 juli 2011 @ 16:24:36 #23
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_99282274
quote:
Ik heb het meer over pa en ma+ 3 kinderen. De kleinste kan alleen naar het sprookjesbos eigenlijk en betaalt toch de volle mep. Allemaal wat friet, en je bent zo meer dan 150 euro kwijt. Dus gaan we niet naar de Efteling.
Ach, je krijgt honderden euro's aan kinderbijslag van de samenleving per maand, daarvan kan je heel gemakkelijk zo'n kaartje betalen.
In het algemeen wil ik opmerken dat je niet aan kinderen moet beginnen wanneer je niet een goed inkomen hebt, zeker niet in deze tijd waarin de kinderbijslag zomaar even fors zou kunnen worden ingekort (gebeurt niet met het CDA in de regering maar bij een regering met de VVD en de PvdA zou die zomaar kunnen sneuvelen).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Donald Duck held zondag 10 juli 2011 @ 16:29:32 #24
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_99282447
De Efteling is elke euro van de toegangsprijs waard. Het park steekt met kop en schouders uit boven de rest. In de verre omtrek is niks van vergelijkbaar niveau te vinden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 10 juli 2011 @ 16:39:38 #25
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_99282851
Helemaal super!

De Efteling had vroeger al een kleine watershow in een ruimte naast de carroussel, daar kon ik als klein kind al rustig een kwartier zitten kijken naar het water en de lichtjes, en luisteren naar de muziek. Helaas is die ruimte volgens mij tegenwoordig dicht, dus wel erg leuk te zien dat er weer een watershow terug komt.
pi_99283652
quote:
11s.gif Op zondag 10 juli 2011 08:18 schreef Pheno het volgende:

[..]

32 euro is al onbetaalbaar? Dan kun je ook maar beter geen avondje gaan stappen.
Dat.
Walibi kost tegenwoordig ook 31,50. Voor die 50 cent extra ga ik 100x liever naar de efteling.Stukken leuker dan die veredelde kermis in biddinghuizen :Y *O*
  zondag 10 juli 2011 @ 17:01:59 #27
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_99283925
quote:
De Efteling is elke euro van de toegangsprijs waard. Het park steekt met kop en schouders uit boven de rest. In de verre omtrek is niks van vergelijkbaar niveau te vinden.
Phantasialand is ook goed maar wel wat minder schoon dan de Efteling. Voor de mensen die in het oosten en zuidoosten van Nederland wonen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_99283993
Wij gaan 1 keer per jaar met ons gezin.
32 euro is veel maar wij hebben het er voor over (ook pa, ma en drie kinderen). Wel met kortingsactie :Y)
Eten doen we er niet (ja een ijsje en wat drinken) de rest nemen we mee en eten na afloop wel ergens bij een friture.

De Efteling is gewoon te leuk!!
  zondag 10 juli 2011 @ 17:04:08 #29
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_99284036
Wat voor kortingsactie?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_99284114
Dit jaar met kortingsactie van de ANWB geweest maar de AH heeft ze ook...
  zondag 10 juli 2011 @ 17:06:03 #31
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_99284129
daar heb ik nou nooit over nagedacht, een water entertainment bedrijf opzetten :P
:')
pi_99284177
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ach, je krijgt honderden euro's aan kinderbijslag van de samenleving per maand, daarvan kan je heel gemakkelijk zo'n kaartje betalen.
In het algemeen wil ik opmerken dat je niet aan kinderen moet beginnen wanneer je niet een goed inkomen hebt, zeker niet in deze tijd waarin de kinderbijslag zomaar even fors zou kunnen worden ingekort (gebeurt niet met het CDA in de regering maar bij een regering met de VVD en de PvdA zou die zomaar kunnen sneuvelen).
Wait wut? :')

Omdat iemand een kaartje voor een bepaald pretpark duur vindt, had hij niet aan kinderen moeten beginnen en heeft hij geen goed inkomen?
Oh, and that's a bad miss!
  Eindredactie Games zondag 10 juli 2011 @ 17:08:14 #33
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_99284232
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:07 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Wait wut? :')

Omdat iemand een kaartje voor een bepaald pretpark duur vindt, had hij niet aan kinderen moeten beginnen en heeft hij geen goed inkomen?
dat doet ie in elk topic als het over kinderen en geld gaat, gewoon negeren
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 10 juli 2011 @ 17:11:14 #34
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_99284367
Zeuren over de toegangsprijs :')

je gaat toch maar 1x in de paar jaar en het is even duur als een avondje stappen
:')
  zondag 10 juli 2011 @ 17:19:11 #35
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_99284740
quote:
dat doet ie in elk topic als het over kinderen en geld gaat, gewoon negeren
Grapjas, ik heb me op Fok nog nooit uitgelaten over kinderen en geld.

quote:
Wait wut? :')

Omdat iemand een kaartje voor een bepaald pretpark duur vindt, had hij niet aan kinderen moeten beginnen en heeft hij geen goed inkomen?
Het is blijkbaar slecht gesteld met de leesvaardigheid van sommigen hier.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_99284921
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Grapjas, ik heb me op Fok nog nooit uitgelaten over kinderen en geld.

[..]

Het is blijkbaar slecht gesteld met de leesvaardigheid van sommigen hier.
Jaja, algemene opmerking. Toch zeg je dat het prima te betalen moet zijn en zodoende kom je op het volgende feit. Maar goed ik zie het al wel.
Oh, and that's a bad miss!
  zondag 10 juli 2011 @ 17:31:34 #37
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_99285209
Blijkbaar zie je het niet.
"Ach, je krijgt honderden euro's aan kinderbijslag van de samenleving per maand, daarvan kan je heel gemakkelijk zo'n kaartje betalen.
In het algemeen wil ik opmerken dat je niet aan kinderen moet beginnen wanneer je niet een goed inkomen hebt, zeker niet in deze tijd waarin de kinderbijslag zomaar even fors zou kunnen worden ingekort (gebeurt niet met het CDA in de regering maar bij een regering met de VVD en de PvdA zou die zomaar kunnen sneuvelen)."

Vandaar mijn opmerking over de slechte leesvaardigheid.
Alvorens er weer een volgende verkeerde interpretatie ontstaat t.g.v. een slechte leesvaardigheid (bij jou of een ander): ik zeg hiermee dus niet dat ouders die door omstandigheden financieel te weinig daadkrachtig zijn daar zelf altijd schuld aan hebben, ik stel enkel dat je het best pas begint aan kinderen wanneer je op dat moment wel in financieel opzicht een goed toekomstperspectief hebt.
Het kan gebeuren dat een koppel nadat ze kinderen heeft gekregen een financiële tegenslag heeft (overlijden, ziekte) en dat daardoor zelfs zo'n uitstapje lastig is, ik plaatste de prijs van het kaartje enkel in perspectief door het af te zetten tegenover de zeer royale kinderbijslag die we in Nederland nog steeds hebben.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_99285678
Ik meende paar maanden terug nog te lezen dat het juist slecht ging met de efteling of was dit een andere pretpark in Nederland?
  zondag 10 juli 2011 @ 18:04:15 #39
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_99286579
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:43 schreef Syd het volgende:
Ik meende paar maanden terug nog te lezen dat het juist slecht ging met de efteling of was dit een andere pretpark in Nederland?
alle mensen dachten dat het rustig zou zijn en zo is het weer druk geworden
:')
  zondag 10 juli 2011 @ 18:09:10 #40
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_99286782
Honderden Euro's per maand.
Wow, hoveel kinderen heb je dan in vredesnaam wel niet?
Voor één kind tussen de 12 en 17 krijg je ¤ 278,55 per kwartaal.
Dus waar je dat vandaan haalt...
Bron: http://www.svb.nl/int/nl/(...)derbijslag_krijgt_u/

On topic:
Lijkt mij een leuke attractie, al vraag ik mij (met anderen in dit topic) wel af wat er van overblijft als het daglicht is.

Tenslotte:
Ja; de Efteling is duur, maar wel heel leuk.
Nee; de Efteling is niet te duur. IMHO krijg je waar voor je geld.
Dat laatste zeker als je er een paar dagen voor uitrekt, dan kom je aan alle attrakties en beizenswaardigheden toe.
Deze lente een weekend in Bosrijk gezeten en dat is mij prima bevallen.
Ook dat is niet goedkoop, maar dan hoef je niet meer extra te betalen voor de toegang tot de Efteling.
Vanuit die hoek bekeken betaal je dan dus iets meer maar heb je meteen een slaapaccomodatie erbij.
Kan je dus gewoon je biertje drinken en zit je niet knikkebollend achter het stuur.

Burnt to the core but not broken
pi_99287050
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:09 schreef PPL het volgende:
Honderden Euro's per maand.
Wow, hoveel kinderen heb je dan in vredesnaam wel niet?
Voor één kind tussen de 12 en 17 krijg je ¤ 278,55 per kwartaal.
Dus waar je dat vandaan haalt...
Bron: http://www.svb.nl/int/nl/(...)derbijslag_krijgt_u/

On topic:
Lijkt mij een leuke attractie, al vraag ik mij (met anderen in dit topic) wel af wat er van overblijft als het daglicht is.

Tenslotte:
Ja; de Efteling is duur, maar wel heel leuk.
Nee; de Efteling is niet te duur. IMHO krijg je waar voor je geld.
Dat laatste zeker als je er een paar dagen voor uitrekt, dan kom je aan alle attrakties en beizenswaardigheden toe.
Deze lente een weekend in Bosrijk gezeten en dat is mij prima bevallen.
Ook dat is niet goedkoop, maar dan hoef je niet meer extra te betalen voor de toegang tot de Efteling.
Vanuit die hoek bekeken betaal je dan dus iets meer maar heb je meteen een slaapaccomodatie erbij.
Kan je dus gewoon je biertje drinken en zit je niet knikkebollend achter het stuur.

[ afbeelding ]
Disneyland parijs is duurder en daar heb je zowat alleen maar winkels en vreettenten, paar leuke attracties maar dan houdt het op. Ben er 2 keer geweest maar niet echt een indruk achtergelaten.
pi_99287354
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Grapjas, ik heb me op Fok nog nooit uitgelaten over kinderen en geld.

[..]

Het is blijkbaar slecht gesteld met de leesvaardigheid van sommigen hier.
Als je toch dikke leugens verkoopt over de hoogte van de kinderbijslag per maand, hou dan gewoon je bek dicht.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 10 juli 2011 @ 18:52:03 #43
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_99288102
quote:
Honderden Euro's per maand.
Wow, hoveel kinderen heb je dan in vredesnaam wel niet?
Voor één kind tussen de 12 en 17 krijg je ¤ 278,55 per kwartaal.
Dank je maar ik had die bedragen ook al opgezocht voordat ik mijn uitspraak deed. ;)
Driehonderd is honderden en de meesten die een kind hebben hebben er meer dan 1.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_99288264
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dank je maar ik had die bedragen ook al opgezocht voordat ik mijn uitspraak deed. ;)
Driehonderd is honderden en de meesten die een kind hebben hebben er meer dan 1.
290 per kwartaal is gelijk aan honderden per maand volgens jou?

FYI, een kwartaal is vier maanden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator zondag 10 juli 2011 @ 18:57:21 #45
9859 crew  Karina
Woman
pi_99288292
Al die snelle attracties durf ik niet in, want ik ben meteen kotsmisselijk, maar dit zou ik wel willen zien.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zondag 10 juli 2011 @ 18:59:41 #46
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_99288378
quote:
Disneyland parijs is duurder en daar heb je zowat alleen maar winkels en vreettenten, paar leuke attracties maar dan houdt het op. Ben er 2 keer geweest maar niet echt een indruk achtergelaten.
In vergelijking met Disneyland biedt de Efteling inderdaad meer waar voor je geld. Ofdat het kaartje wel of niet te duur is kan je pas zeggen wanneer je de financiële cijfers van de Efteling kent maar in vergelijking met de concurrenten is het inderdaad heel behoorlijk.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 10 juli 2011 @ 19:00:30 #47
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_99288410
quote:
290 per kwartaal is gelijk aan honderden per maand volgens jou?
Mea culpa, ik had er inderdaad even overheen gekeken dat het per kwartaal is in plaats van per maand.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_99288517
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Oei, blijkbaar ligt die kinderbijslag bij sommigen wel heel er gevoelig, dermate gevoelig dat ze op de man gaan schoppen en dat ze gaan schelden.
De meesten hebben 2 of 3 kinderen, zij krijgen dus een kinderbijslag van ¤300-¤400, dat jij bij honderden een hoger bedrag in gedachten hebt is jouw probleem maar ¤300-¤400 valt toch echt onder honderden, ofdat jij mij nu beschuldigt van dikke leugens en voor rotte vis uitscheldt of niet.

Ach ja, bij jou ligt de langstudeerdersboete weer gevoelig en in bepaalde topics in SES heb jij geen enkel goed woord over voor Halbe Zijlstra.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_99288537
Ik snap best dat sommige mensen pauper zijn hier, maar dat die mensen dan ook weer zonodig trots moeten komen vertellen dat ze daarom maar niet (meer) naar de Efteling gaan snap ik niet. Is het soms stoer om je pauperigheid te tonen?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_99288626
Efteling O+ Talloze malen geweest, blijft fantastisch! Alleen dan wel met kortingsacties en parkeren in de woonwijk, zelf eten meenemen en ver lopen :P
  zondag 10 juli 2011 @ 19:07:17 #51
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_99288628
De Zijlstrabelasting is heel wat hoger in dat ene jaar dan de kinderbijslag en dat bij veel minder kapitaalkrachtige mensen en dit zonder dat het gerechtvaardigd is voor grote subgroepen.
Ik pleit er nu niet voor om bij mensen die al kinderen hebben (of al zwanger zijn) de kinderbijslag ineens af te pakken maar voor mensen die pas over 2 jaar of later een kind krijgen kan je evt. wel de kinderbijslag minderen aangezien je ervoor kan kiezen om al dan niet kinderen te krijgen. Maar goed, dat is een politieke keuze, een die ik ook erg lastig vind aangezien je niet kinderen het slachtoffer wil laten worden van onverantwoorde keuzes van ouders.
Maar genoeg hierover, ik haalde het maar aan omdat hij zo klaagde over de extra kosten doordat ook voor de kinderen een kaartje moet worden gekocht terwijl tegenover die extra kosten door de kinderen ook extra opbrengsten staan.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  Donald Duck held zondag 10 juli 2011 @ 19:07:17 #52
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_99288629
Er is trouwens een makkelijke manier om de Efteling goedkoper te maken, het vergt alleen een kleine investering. Koop in de winkel bij de uitgang een Pardoes-kostuum. Trek dat de volgende keer weer aan, de mensen bij de poort zullen denken dat je een medewerker bent. Doe dit 3x en je hebt je geld al eruit.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_99289011
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 19:07 schreef __Saviour__ het volgende:
Er is trouwens een makkelijke manier om de Efteling goedkoper te maken, het vergt alleen een kleine investering. Koop in de winkel bij de uitgang een Pardoes-kostuum. Trek dat de volgende keer weer aan, de mensen bij de poort zullen denken dat je een medewerker bent. Doe dit 3x en je hebt je geld al eruit.
:D
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 10 juli 2011 @ 19:21:34 #54
344056 Smulbaard
Smikkelen en smullen
pi_99289062
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 08:31 schreef FoXje het volgende:

[..]

Ik heb het meer over pa en ma+ 3 kinderen. De kleinste kan alleen naar het sprookjesbos eigenlijk en betaalt toch de volle mep. Allemaal wat friet, en je bent zo meer dan 150 euro kwijt. Dus gaan we niet naar de Efteling.
Ik heb in het verleden heel wat keren dikke korting gekregen met airmiles.
Is dat geen idee?

Kinderen kunnen later als ze ouder zijn zo vaak gaan als ze zelf willen al is de ervaring die je als kind krijgt toch uniek.
Er was bij mij thuis geld voor dat soort uitstapjes maar ook meer dan 20 jaar geleden was het al een dure grap en waren er veel kinderen op school die er nog nooit geweest waren.
Ik snap dat 150 tot 200 euro voor een middag wel too much is.
Dan kan je ook naar het zwembad o.i.d.

quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:39 schreef Leshy het volgende:
Helemaal super!

De Efteling had vroeger al een kleine watershow in een ruimte naast de carroussel, daar kon ik als klein kind al rustig een kwartier zitten kijken naar het water en de lichtjes, en luisteren naar de muziek. Helaas is die ruimte volgens mij tegenwoordig dicht, dus wel erg leuk te zien dat er weer een watershow terug komt.
Die kan ik me ook herinneren ja.
Dat diorama met die elektrische treintjes in die berglandschappen vond ik ook helemaal te gek als kind. :Y

[ Bericht 4% gewijzigd door Smulbaard op 10-07-2011 19:28:45 ]
warning: spikes ahead!!
pi_99289096
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:09 schreef PPL het volgende:
[ afbeelding ]
Ziet er mooi uit ^O^
We zijn nog niet in Bosrijk geweest maar ben dat wel nog een keer van plan!
pi_99289231
Het is inderdaad best een duur dagje ja.
5 x entree, parkeren (benzine niet te vergeten want we wonen er helaas niet naast).
Maar ja, het is te leuk en de kinderen vinden het geweldig.

De andere parken zijn net zo duur maar minder leuk.

Die nieuwe attractie lijkt me trouwens niet meteen zo geweldig... Ben benieuwd, misschien vergis ik me. Wel weer iets voor alle leeftijden :)
  zondag 10 juli 2011 @ 19:36:02 #57
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_99289604
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:56 schreef Nielsch het volgende:

FYI, een kwartaal is vier maanden.
Laten we het op 3 maanden houden.

Verder eens met punt. B_v_L kletst een beetje te makkelijk vanaf de zijlijn. Een mening hebben is altijd makkelijk als je je alleen aan je eigen vooroordeelfeitjes hoeft te houden.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_99289703
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

290 per kwartaal is gelijk aan honderden per maand volgens jou?

FYI, een kwartaal is vier maanden.

Prachtige shit dit.
  zondag 10 juli 2011 @ 21:49:45 #59
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_99296381
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 19:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ach ja, bij jou ligt de langstudeerdersboete weer gevoelig en in bepaalde topics in SES heb jij geen enkel goed woord over voor Halbe Zijlstra.
Niet dat ik me helemaal in jullie discussie wil storten, maar waarom zou je wel een goed woord over hebben voor Halbe Zijlstra?

On-topic: de Efteling is echt, echt, echt waar voor je geld. Voor zo'n bijzonder dagje met je gezin moet je maar gewoon wat geld uit durven trekken hoor.

Zoals eerder al gezegd: het is het beste park in de wijde, verre omgeving, voor een prijs die 50 cent boven die van Walibi ligt.


P.S.: Alhoewel je het ook wel slim aan moet pakken natuurlijk. Altijd via een kortingsactie, en ZO MIN MOGELIJK eten kopen. Afgelopen winter had je echt erwtensoep van 4,50 ofzo. Wat belachelijk is.
pi_99296510
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 21:49 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]

P.S.: Alhoewel je het ook wel slim aan moet pakken natuurlijk. Altijd via een kortingsactie, en ZO MIN MOGELIJK eten kopen. Afgelopen winter had je echt erwtensoep van 4,50 ofzo. Wat belachelijk is.
Ach, het frietkraampje op de hoek bij de fata morgana is nog betaalbaar ;)
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  Moderator / Redactie Sport zondag 10 juli 2011 @ 21:56:54 #61
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_99296727
Efteling is leuk voor eens in de tien jaar. :s) Maar goed dat is persoonlijk. Ik ga liever naar Walibi.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_99296760
Ik ben volgens mij de enige Nederlander die nog nooit in de Efteling is geweest.
standaarddrinker
pi_99298520
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

290 per kwartaal is gelijk aan honderden per maand volgens jou?

FYI, een kwartaal is vier maanden.
:')
Want een jaar heeft 16 maanden?
pi_99298662
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:32 schreef steekhond het volgende:

[..]

:')
Want een jaar heeft 16 maanden?
Ja!

Jammer dat je niet de eerste bent met deze opmerkingen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Donald Duck held zondag 10 juli 2011 @ 22:39:15 #65
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_99298834
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 21:57 schreef DrDentz het volgende:
Ik ben volgens mij de enige Nederlander die nog nooit in de Efteling is geweest.
:o

Het is nooit te laat. De kracht van de Efteling is dat het voor iedereen leuk is, jong en oud.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_99300126
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 18:17 schreef Syd het volgende:

[..]

Disneyland parijs is duurder en daar heb je zowat alleen maar winkels en vreettenten, paar leuke attracties maar dan houdt het op. Ben er 2 keer geweest maar niet echt een indruk achtergelaten.
Disneyland geen indruk achtergelaten en alleen maar winkels? Weet je zeker dat je in Disneyland geweest bent?
Oh, and that's a bad miss!
pi_99300774
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 23:02 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Disneyland geen indruk achtergelaten en alleen maar winkels? Weet je zeker dat je in Disneyland geweest bent?
Haha, Ja echt, het was gezellig en heb me ook wel vermaakt, maar had wel meer van de attracties verwacht.

Heb het niet echt zo met pretparken, 1e disneyland was ik jaartje of 9 en de 2e keer is 4jaar terug.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2011 23:15:03 ]
pi_99301322
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 21:49 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:

[..]
On-topic: de Efteling is echt, echt, echt waar voor je geld. Voor zo'n bijzonder dagje met je gezin moet je maar gewoon wat geld uit durven trekken hoor.

Zoals eerder al gezegd: het is het beste park in de wijde, verre omgeving, voor een prijs die 50 cent boven die van Walibi ligt.
Vind jij. Ik ben er twee jaar geleden voor het laatst geweest en ik vond er helemaal niets aan. Voor de kinderen hoef je het ook niet te doen. Bij mij in de buurt is Sprookjeswonderland en dat vinden ze ook prachtig :Y . Voor die 150 euro kun je bijna 4x naar Sprookjeswonderland.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  maandag 11 juli 2011 @ 09:01:14 #69
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_99310530
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 23:22 schreef RabbitHeart het volgende:

[..]

Bij mij in de buurt is Sprookjeswonderland en dat vinden ze ook prachtig :Y .
Lieveheersbootjes O+
Burnt to the core but not broken
  maandag 11 juli 2011 @ 09:05:48 #70
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99310593
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja!

Jammer dat je niet de eerste bent met deze opmerkingen.
Jammer dat je gewoon keihard faalt terwijl je wel een opleiding hebt genoten.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_99310600
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:29 schreef __Saviour__ het volgende:
De Efteling is elke euro van de toegangsprijs waard. Het park steekt met kop en schouders uit boven de rest. In de verre omtrek is niks van vergelijkbaar niveau te vinden.
ben ik het mee eens, ben er vorige week voor het eerst geweest en het was erg goed moet ik zeggen.

Ik ben ook 2 keer in disney geweest en dat is eigenlijk net zo goed maar zeker niet beter.
No Guts, No Glory
pi_99310805
Wij gaan binnenkort weer, prima te betalen vooral met korting. Toegangsprijs van Dolfinarium moet je maar eens naar kijken, dat is echt te hoog voor een park waar je zo door bent. Al zijn er natuurlijk wel leuke shows te zien.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_99311307
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 09:01 schreef PPL het volgende:

[..]

Lieveheersbootjes O+
De muizenfietsen O+ .
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
  maandag 11 juli 2011 @ 09:56:48 #74
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_99311384
Ik ben al een tijdje niet meer geweest. Ik was woest vanwege de misleidende reclame campagne van een tijdje geleden. Je zag twee volwassenen in het trap treintje. Blijkt dat dat helemaal niet mag.

Fucking aanfluiting!

Misschien binnenkort maar weer eens langs als er wat nieuwe attracties bijstaan. Eigenlijk proberen we elk jaar toch wel een keer te gaan! O+
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_99312139
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 22:39 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

:o

Het is nooit te laat. De kracht van de Efteling is dat het voor iedereen leuk is, jong en oud.
Mwaa... voor tieners en volwassenen heeft het weinig te bieden.

Echte thrill rides zijn er niet en tussen al die kutkoters wil je liever niet lopen.
  maandag 11 juli 2011 @ 15:24:49 #76
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_99321693
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 07:24 schreef FoXje het volgende:
Helaas is de Efteling zo goed als onbetaalbaar geworden ..
De laatste keer dat ik er was ergerde ik me vooral aan het feit dat je in de wachtruimte continu in de rook staat: de verslaafden houden zich niet aan het rookverbod, en Efteling ziet er niet op toe door ze het park uit te zetten. Om die reden ga ik er niet meer heen. Jammer, want het was een leuk park!
censuur :O
  maandag 11 juli 2011 @ 18:26:33 #77
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_99328797
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 15:24 schreef RemcoDelft het volgende:
De laatste keer dat ik er was ergerde ik me vooral aan het feit dat je in de wachtruimte continu in de rook staat: de verslaafden houden zich niet aan het rookverbod, en Efteling ziet er niet op toe door ze het park uit te zetten. Om die reden ga ik er niet meer heen. Jammer, want het was een leuk park!
Ligt dat niet aan jouw lage irritatiegrens ? Ik heb er nog nooit last van gehad ?
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  maandag 11 juli 2011 @ 18:35:38 #78
280950 samvirus
Testiculos habet llemax
pi_99329183
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 16:29 schreef __Saviour__ het volgende:
De Efteling is elke euro van de toegangsprijs waard. Het park steekt met kop en schouders uit boven de rest. In de verre omtrek is niks van vergelijkbaar niveau te vinden.
:Y
Nobody expects the Spanish Inquisition!
Time for a Game of Disappearing Bears.
Iedereen teken de petitie! Comedy Central wordt kut
http://www.petitiesonline.nl/petitie/comedy-central-wordt-kut/93
  maandag 11 juli 2011 @ 18:45:09 #79
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_99329619
Mooie dingen kosten geld. Efteling ftw.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_99330539
Ben er 8 jaar terug voor laatst geweest, misschien dit jaar weer eens gaan. Ik ben ook wel eens in Legoland geweest, is ook te gek. Als in de randstad woont, is dit voor kleine kinderen ook leuk: http://www.sprookjeswonderland.nl/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Donald Duck held maandag 11 juli 2011 @ 19:09:08 #81
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_99330741
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 10:35 schreef 16meter het volgende:

[..]

Mwaa... voor tieners en volwassenen heeft het weinig te bieden.

Echte thrill rides zijn er niet en tussen al die kutkoters wil je liever niet lopen.
Ik vind er genoeg leuk.
De Python, Joris en de draak, Vogelrok, de Vliegende Hollander, Villa Volta, Pandadroom, Droomvlucht, Pagode, Pirańa bijvoorbeeld. Het hoeft niet allemaal spectaculair misselijkmakend te zijn.
En het is ook gewoon geweldig om met de kids te gaan, zien hoe zij ervan genieten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Eindredactie Games maandag 11 juli 2011 @ 19:16:54 #82
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_99331153
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 17:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Grapjas, ik heb me op Fok nog nooit uitgelaten over kinderen en geld.

joh,mallerd :')
Mijn 1ste googletje combineerde zelfs die twee :')
quote:
Mijn voorstel:
- kinderbijslag voor hooguit de eerste twee kinderen en enkel beneden een bepaald inkomen + vermogen
- vanaf het vierde kind een kinderheffing
- elk koppel lekker zelf laten bepalen op welke leeftijd ze aan kinderen beginnen, bij voorkeur wel onder de 40 i.v.m. sterk stijgende risico's rond die leeftijd (bijv. maar zeker niet uitsluitend trisomie 21)
- bij sommige koppels proberen te voorkomen dat ze kinderen krijgen, in het belang van de potentiële kinderen

Pak rondhangmoeders aan.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_99345406
Ik ben vorig jaar (met korting) naar Moviepark in Duitsland geweest maar dat kost (zonder korting) ook 34 euro. Ik vond het zeker een leuke dag maar de Efteling heeft veel meer te bieden dan Moviepark.
pi_99346498
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2011 19:09 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Ik vind er genoeg leuk.
De Python, Joris en de draak, Vogelrok, de Vliegende Hollander, Villa Volta, Pandadroom, Droomvlucht, Pagode, Pirańa bijvoorbeeld. Het hoeft niet allemaal spectaculair misselijkmakend te zijn.
En het is ook gewoon geweldig om met de kids te gaan, zien hoe zij ervan genieten.
Vogelrok vond ik wel leuk, maar erg kort. De rest is net-niet. De vliegende hollander vond ik zonde van de lange wachttijd... ritje stelt niks voor.
pi_99350735
quote:
joh,mallerd :') bye.gif
Mijn 1ste googletje combineerde zelfs die twee :')
Fair enough, kan je nog een tweede draad vinden?
Ja, ik vind een kindsubsidie niet zo verstandig in een tijd waarin er veel te veel mensen op deze planeet komen en waarin tegelijkertijd de fossiele brandstoffen en andere schaarse grondstoffen opgeraken. Het gevolg gaat zeer waarschijnlijk zijn dat veel mensen gaan sterven van de honger.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 12 juli 2011 @ 05:18:57 #86
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_99354342
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 01:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Fair enough, kan je nog een tweede draad vinden?
Ja, ik vind een kindsubsidie niet zo verstandig in een tijd waarin er veel te veel mensen op deze planeet komen en waarin tegelijkertijd de fossiele brandstoffen en andere schaarse grondstoffen opgeraken. Het gevolg gaat zeer waarschijnlijk zijn dat veel mensen gaan sterven van de honger.
Mwah, het is ook wel weer leuk als iemand anders jouw pensioen straks bij elkaar verdient toch ? Het geboortecijfer ligt behoorlijk laag in Nederland trouwens. Maar het gaat hier over een attractie in een pretpark ...
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_99354542
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 01:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Fair enough, kan je nog een tweede draad vinden?
Ja, ik vind een kindsubsidie niet zo verstandig in een tijd waarin er veel te veel mensen op deze planeet komen en waarin tegelijkertijd de fossiele brandstoffen en andere schaarse grondstoffen opgeraken. Het gevolg gaat zeer waarschijnlijk zijn dat veel mensen gaan sterven van de honger.
Jij snapt er echt niets van he? Kinderen zijn nu juist hard nodig om onze verzorgingsstaat overeind te houden. Anders hebben onze huidige 20'ers en 30'ers hun hele leven lang pensioen afgedragen maar staan ze zelf straks met lege handen.

Iedereen die bewust geen kinderen neemt zou juist extra belast moeten worden om de misgelopen staatsinkomsten enigzins te compenseren.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_99354555
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 01:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Fair enough, kan je nog een tweede draad vinden?
Ja, ik vind een kindsubsidie niet zo verstandig in een tijd waarin er veel te veel mensen op deze planeet komen en waarin tegelijkertijd de fossiele brandstoffen en andere schaarse grondstoffen opgeraken. Het gevolg gaat zeer waarschijnlijk zijn dat veel mensen gaan sterven van de honger.
Wat betreft de energie moet er gezocht worden naar duurzame methodes. Zwitserland zit straks al op 100%

Ontwikkel de zonnecellen en plemp de woestijnen vol!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_99354667
Uhm, dit ging toch over de Efteling en een nieuwe attractie?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 12 juli 2011 @ 07:20:23 #90
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_99354681
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 07:17 schreef Pheno het volgende:
Uhm, dit ging toch over de Efteling en een nieuwe attractie?
Ze zoeken een methode om het van stroom te voorzien en het goedkoper te maken want als je de efteling te duur vindt dan verdien je te weinig om kinderen te veroorloven.

OT: *O*.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_99354693
quote:
6s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 07:20 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ze zoeken een methode om het van stroom te voorzien en het goedkoper te maken want als je de efteling te duur vindt dan verdien je te weinig om kinderen te veroorloven.

OT: *O*.
Oh, oke,voordat dat straks moslimterroristen er weer bij worden gehaald, omdat die de zeven geitjes willen pakken.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  Donald Duck held dinsdag 12 juli 2011 @ 07:32:57 #92
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_99354785
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2011 23:34 schreef 16meter het volgende:

[..]

Vogelrok vond ik wel leuk, maar erg kort. De rest is net-niet. De vliegende hollander vond ik zonde van de lange wachttijd... ritje stelt niks voor.
Lange wachtrijen kun je ontlopen door de dag van het parkbezoek gewoon goed te plannen. De Efteling is tegenwoordig het hele jaar open, dus genoeg periodes waarin het wat rustiger is.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 12 juli 2011 @ 07:33:52 #93
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_99354791
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 07:21 schreef Pheno het volgende:

[..]

Oh, oke,voordat dat straks moslimterroristen er weer bij worden gehaald, omdat die de zeven geitjes willen pakken.
Die zitten er al in de Fata Morgana!!!!!11!@!!!EINZ!!!
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_99354885
Nu trouwens een Efteling actie bij Kruidvat. 6 euro korting op een kaartje bij 10 euro aan boodschappen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 12 juli 2011 @ 07:54:12 #95
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_99354922
Als er ook met vuurwerk iets gedaan wordt , zal het wel net zoiets als illuminations in Epcot (Walt Disney World ) worden

Ik ben inmiddels overleden
pi_99354942
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 07:54 schreef Enchanter het volgende:
Als er ook met vuurwerk iets gedaan wordt , zal het wel net zoiets als illuminations in Epcot (Walt Disney World ) worden

Dat is wel mooi, dat doen ze (als het weer meezit) elke avond. Een avond is het niet doorgegaan toen we er waren, maar we hadden toch een pas voor een x aantal dagen entree voor alle vier d eparken, dus de dag erop een succesvolle poging 2 O+
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_99357640
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 06:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Jij snapt er echt niets van he?
Even een vraag, hoeveel minuten heeft een kwartier eigenlijk?

20 of 15 :')
pi_99359227
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 07:32 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Lange wachtrijen kun je ontlopen door de dag van het parkbezoek gewoon goed te plannen. De Efteling is tegenwoordig het hele jaar open, dus genoeg periodes waarin het wat rustiger is.
Kon overal doorlopen, behalve De Vliegende Hollander, daar was een wachttijd van 40 min., dat moest dus wel leuk zijn. Viel tegen. :(
pi_99360313
Gewoon op een doordeweekse dag gaan. Dagje vrij nemen van werk. Kinderen ontvoeren van school. Dan heb je nergens last van.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 12 juli 2011 @ 15:10:30 #100
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_99367871
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 11:49 schreef Nielsch het volgende:
Gewoon op een doordeweekse dag gaan. Dagje vrij nemen van werk. Kinderen ontvoeren van school. Dan heb je nergens last van.
Als het zo simpel was...

Of ben ik weer eens te braaf..?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 19:40:58 #101
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_99379447
quote:
Jij snapt er echt niets van he? Kinderen zijn nu juist hard nodig om onze verzorgingsstaat overeind te houden. Anders hebben onze huidige 20'ers en 30'ers hun hele leven lang pensioen afgedragen maar staan ze zelf straks met lege handen.

Iedereen die bewust geen kinderen neemt zou juist extra belast moeten worden om de misgelopen staatsinkomsten enigzins te compenseren.
Ik zou daar graag eens op een fatsoenlijke manier verder over discussiëren maar ik wil hier wel alvast opmerken dat dit buitengewoon kortzichtig beleid is waarmee je enkel op de korte termijn een probleempje oplost en op de lange termijn het probleem vergroot.
Tegen de tijd dat de nu geboren kinderen 65 jaar zijn zijn de olie en gas waarschijnlijk op. We gaan dus ook geen kunstmest meer kunnen maken (zoek maar eens op hoe dat wordt gemaakt) en dit terwijl de voedingsstoffen in de grond zijn afgenomen wegens intensieve landbouw. Met wat geluk kunnen we voldoende stroom maken met uranium en met duurzame technologieën maar het zal niet eenvoudig worden om alle monden te voeden.
Sowieso is het onmogelijk om met enkel geboortes dit onevenwicht op te lossen aangezien mensen vroeger 5-7 kinderen kregen en mensen tegenwoordig zo'n 2 kinderen krijgen. Zelfs met subsidie beginnen de meeste mensen niet meer aan meer dan 3 kinderen en we zouden dat ook niet moeten willen aangezien de populatie wereldwijd juist moet krimpen in een periode waarin die met minstens 50-100% toe lijkt te nemen (9-12 miljard mensen wordt voorspeld).
Er zijn dus twee goede oplossingen:
- immigranten hiernaar toe halen en deze immigranten selecteren op basis van kwaliteiten
- langer werken

Stel dat de gemiddelde mens 85 jaar oud wordt, ofdat hij met 65 jaar met pensioen gaat of met 75 jaar maakt heel veel verschil: de helft minder AOW-uitkeringen en voor hetzelfde aantal aan extra salarissen en premies.
Een veel belangrijkere vraag: hoe gaan wij ervoor zorgen dat er genoeg werk is en dat mensen die meer geschikt zijn voor het zwaardere fysieke werk op tijd en voldoende goed opgeleid overschakelen naar werk wat je op oudere leefijd ook nog goed kan verrichten zolang je gezond blijft.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_99379725
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 19:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik zou daar graag eens op een fatsoenlijke manier verder over discussiëren maar ik wil hier wel alvast opmerken dat dit buitengewoon kortzichtig beleid is waarmee je enkel op de korte termijn een probleempje oplost en op de lange termijn het probleem vergroot.
Tegen de tijd dat de nu geboren kinderen 65 jaar zijn zijn de olie en gas waarschijnlijk op. We gaan dus ook geen kunstmest meer kunnen maken (zoek maar eens op hoe dat wordt gemaakt) en dit terwijl de voedingsstoffen in de grond zijn afgenomen wegens intensieve landbouw. Met wat geluk kunnen we voldoende stroom maken met uranium en met duurzame technologieën maar het zal niet eenvoudig worden om alle monden te voeden.
Sowieso is het onmogelijk om met enkel geboortes dit onevenwicht op te lossen aangezien mensen vroeger 5-7 kinderen kregen en mensen tegenwoordig zo'n 2 kinderen krijgen. Zelfs met subsidie beginnen de meeste mensen niet meer aan meer dan 3 kinderen en we zouden dat ook niet moeten willen aangezien de populatie wereldwijd juist moet krimpen in een periode waarin die met minstens 50-100% toe lijkt te nemen (9-12 miljard mensen wordt voorspeld).
Er zijn dus twee goede oplossingen:
- immigranten hiernaar toe halen en deze immigranten selecteren op basis van kwaliteiten
- langer werken

Stel dat de gemiddelde mens 85 jaar oud wordt, ofdat hij met 65 jaar met pensioen gaat of met 75 jaar maakt heel veel verschil: de helft minder AOW-uitkeringen en voor hetzelfde aantal aan extra salarissen en premies.
Een veel belangrijkere vraag: hoe gaan wij ervoor zorgen dat er genoeg werk is en dat mensen die meer geschikt zijn voor het zwaardere fysieke werk op tijd en voldoende goed opgeleid overschakelen naar werk wat je op oudere leefijd ook nog goed kan verrichten zolang je gezond blijft.
Volgens mij gaat dit topic over de Efteling en volgens mij heeft de Efteling weinig van doen met AOW uitkeringen, uranium, kunstmest, de verwachte bevolkingstoename van 9-12 miljard etcetera, etcetera.

Maar dat zal wel aan mij liggen...
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 23:14:44 #103
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_99391545
Toch leuk om te zien hoe een topic over een fontein in een pretpark tot dit kan uitlopen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 23:32:46 #104
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_99392555
quote:
Volgens mij gaat dit topic over de Efteling en volgens mij heeft de Efteling weinig van doen met AOW uitkeringen, uranium, kunstmest, de verwachte bevolkingstoename van 9-12 miljard etcetera, etcetera.

Maar dat zal wel aan mij liggen...
Ik ben er niet over begonnen maar zogauw ik omwille van een legitiem standpunt word aangevallen dan geef ik wel even weerwoord. In een andere draad zullen we die discussie wel voortzetten of niet, voor mij blijft het bij deze reactie.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')