De laatste keer dat ik er was ergerde ik me vooral aan het feit dat je in de wachtruimte continu in de rook staat: de verslaafden houden zich niet aan het rookverbod, en Efteling ziet er niet op toe door ze het park uit te zetten. Om die reden ga ik er niet meer heen. Jammer, want het was een leuk park!quote:Op zondag 10 juli 2011 07:24 schreef FoXje het volgende:
Helaas is de Efteling zo goed als onbetaalbaar geworden ..
Ligt dat niet aan jouw lage irritatiegrens ? Ik heb er nog nooit last van gehad ?quote:Op maandag 11 juli 2011 15:24 schreef RemcoDelft het volgende:
De laatste keer dat ik er was ergerde ik me vooral aan het feit dat je in de wachtruimte continu in de rook staat: de verslaafden houden zich niet aan het rookverbod, en Efteling ziet er niet op toe door ze het park uit te zetten. Om die reden ga ik er niet meer heen. Jammer, want het was een leuk park!
quote:Op zondag 10 juli 2011 16:29 schreef __Saviour__ het volgende:
De Efteling is elke euro van de toegangsprijs waard. Het park steekt met kop en schouders uit boven de rest. In de verre omtrek is niks van vergelijkbaar niveau te vinden.
Ik vind er genoeg leuk.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:35 schreef 16meter het volgende:
[..]
Mwaa... voor tieners en volwassenen heeft het weinig te bieden.
Echte thrill rides zijn er niet en tussen al die kutkoters wil je liever niet lopen.
joh,mallerdquote:Op zondag 10 juli 2011 17:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Grapjas, ik heb me op Fok nog nooit uitgelaten over kinderen en geld.
Pak rondhangmoeders aan.quote:Mijn voorstel:
- kinderbijslag voor hooguit de eerste twee kinderen en enkel beneden een bepaald inkomen + vermogen
- vanaf het vierde kind een kinderheffing
- elk koppel lekker zelf laten bepalen op welke leeftijd ze aan kinderen beginnen, bij voorkeur wel onder de 40 i.v.m. sterk stijgende risico's rond die leeftijd (bijv. maar zeker niet uitsluitend trisomie 21)
- bij sommige koppels proberen te voorkomen dat ze kinderen krijgen, in het belang van de potentiële kinderen
Vogelrok vond ik wel leuk, maar erg kort. De rest is net-niet. De vliegende hollander vond ik zonde van de lange wachttijd... ritje stelt niks voor.quote:Op maandag 11 juli 2011 19:09 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik vind er genoeg leuk.
De Python, Joris en de draak, Vogelrok, de Vliegende Hollander, Villa Volta, Pandadroom, Droomvlucht, Pagode, Pirańa bijvoorbeeld. Het hoeft niet allemaal spectaculair misselijkmakend te zijn.
En het is ook gewoon geweldig om met de kids te gaan, zien hoe zij ervan genieten.
Fair enough, kan je nog een tweede draad vinden?quote:joh,mallerdbye.gif
Mijn 1ste googletje combineerde zelfs die twee
Mwah, het is ook wel weer leuk als iemand anders jouw pensioen straks bij elkaar verdient toch ? Het geboortecijfer ligt behoorlijk laag in Nederland trouwens. Maar het gaat hier over een attractie in een pretpark ...quote:Op dinsdag 12 juli 2011 01:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Fair enough, kan je nog een tweede draad vinden?
Ja, ik vind een kindsubsidie niet zo verstandig in een tijd waarin er veel te veel mensen op deze planeet komen en waarin tegelijkertijd de fossiele brandstoffen en andere schaarse grondstoffen opgeraken. Het gevolg gaat zeer waarschijnlijk zijn dat veel mensen gaan sterven van de honger.
Jij snapt er echt niets van he? Kinderen zijn nu juist hard nodig om onze verzorgingsstaat overeind te houden. Anders hebben onze huidige 20'ers en 30'ers hun hele leven lang pensioen afgedragen maar staan ze zelf straks met lege handen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 01:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ja, ik vind een kindsubsidie niet zo verstandig in een tijd waarin er veel te veel mensen op deze planeet komen en waarin tegelijkertijd de fossiele brandstoffen en andere schaarse grondstoffen opgeraken. Het gevolg gaat zeer waarschijnlijk zijn dat veel mensen gaan sterven van de honger.
Wat betreft de energie moet er gezocht worden naar duurzame methodes. Zwitserland zit straks al op 100%quote:Op dinsdag 12 juli 2011 01:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ze zoeken een methode om het van stroom te voorzien en het goedkoper te maken want als je de efteling te duur vindt dan verdien je te weinig om kinderen te veroorloven.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 07:17 schreef Pheno het volgende:
Uhm, dit ging toch over de Efteling en een nieuwe attractie?
Oh, oke,voordat dat straks moslimterroristen er weer bij worden gehaald, omdat die de zeven geitjes willen pakken.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 07:20 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ze zoeken een methode om het van stroom te voorzien en het goedkoper te maken want als je de efteling te duur vindt dan verdien je te weinig om kinderen te veroorloven.
OT:.
Lange wachtrijen kun je ontlopen door de dag van het parkbezoek gewoon goed te plannen. De Efteling is tegenwoordig het hele jaar open, dus genoeg periodes waarin het wat rustiger is.quote:Op maandag 11 juli 2011 23:34 schreef 16meter het volgende:
[..]
Vogelrok vond ik wel leuk, maar erg kort. De rest is net-niet. De vliegende hollander vond ik zonde van de lange wachttijd... ritje stelt niks voor.
Die zitten er al in de Fata Morgana!!!!!11!@!!!EINZ!!!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 07:21 schreef Pheno het volgende:
[..]
Oh, oke,voordat dat straks moslimterroristen er weer bij worden gehaald, omdat die de zeven geitjes willen pakken.
Dat is wel mooi, dat doen ze (als het weer meezit) elke avond. Een avond is het niet doorgegaan toen we er waren, maar we hadden toch een pas voor een x aantal dagen entree voor alle vier d eparken, dus de dag erop een succesvolle poging 2quote:Op dinsdag 12 juli 2011 07:54 schreef Enchanter het volgende:
Als er ook met vuurwerk iets gedaan wordt , zal het wel net zoiets als illuminations in Epcot (Walt Disney World ) worden
Kon overal doorlopen, behalve De Vliegende Hollander, daar was een wachttijd van 40 min., dat moest dus wel leuk zijn. Viel tegen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 07:32 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Lange wachtrijen kun je ontlopen door de dag van het parkbezoek gewoon goed te plannen. De Efteling is tegenwoordig het hele jaar open, dus genoeg periodes waarin het wat rustiger is.
Als het zo simpel was...quote:Op dinsdag 12 juli 2011 11:49 schreef Nielsch het volgende:
Gewoon op een doordeweekse dag gaan. Dagje vrij nemen van werk. Kinderen ontvoeren van school. Dan heb je nergens last van.
Ik zou daar graag eens op een fatsoenlijke manier verder over discussiëren maar ik wil hier wel alvast opmerken dat dit buitengewoon kortzichtig beleid is waarmee je enkel op de korte termijn een probleempje oplost en op de lange termijn het probleem vergroot.quote:Jij snapt er echt niets van he? Kinderen zijn nu juist hard nodig om onze verzorgingsstaat overeind te houden. Anders hebben onze huidige 20'ers en 30'ers hun hele leven lang pensioen afgedragen maar staan ze zelf straks met lege handen.
Iedereen die bewust geen kinderen neemt zou juist extra belast moeten worden om de misgelopen staatsinkomsten enigzins te compenseren.
Volgens mij gaat dit topic over de Efteling en volgens mij heeft de Efteling weinig van doen met AOW uitkeringen, uranium, kunstmest, de verwachte bevolkingstoename van 9-12 miljard etcetera, etcetera.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik zou daar graag eens op een fatsoenlijke manier verder over discussiëren maar ik wil hier wel alvast opmerken dat dit buitengewoon kortzichtig beleid is waarmee je enkel op de korte termijn een probleempje oplost en op de lange termijn het probleem vergroot.
Tegen de tijd dat de nu geboren kinderen 65 jaar zijn zijn de olie en gas waarschijnlijk op. We gaan dus ook geen kunstmest meer kunnen maken (zoek maar eens op hoe dat wordt gemaakt) en dit terwijl de voedingsstoffen in de grond zijn afgenomen wegens intensieve landbouw. Met wat geluk kunnen we voldoende stroom maken met uranium en met duurzame technologieën maar het zal niet eenvoudig worden om alle monden te voeden.
Sowieso is het onmogelijk om met enkel geboortes dit onevenwicht op te lossen aangezien mensen vroeger 5-7 kinderen kregen en mensen tegenwoordig zo'n 2 kinderen krijgen. Zelfs met subsidie beginnen de meeste mensen niet meer aan meer dan 3 kinderen en we zouden dat ook niet moeten willen aangezien de populatie wereldwijd juist moet krimpen in een periode waarin die met minstens 50-100% toe lijkt te nemen (9-12 miljard mensen wordt voorspeld).
Er zijn dus twee goede oplossingen:
- immigranten hiernaar toe halen en deze immigranten selecteren op basis van kwaliteiten
- langer werken
Stel dat de gemiddelde mens 85 jaar oud wordt, ofdat hij met 65 jaar met pensioen gaat of met 75 jaar maakt heel veel verschil: de helft minder AOW-uitkeringen en voor hetzelfde aantal aan extra salarissen en premies.
Een veel belangrijkere vraag: hoe gaan wij ervoor zorgen dat er genoeg werk is en dat mensen die meer geschikt zijn voor het zwaardere fysieke werk op tijd en voldoende goed opgeleid overschakelen naar werk wat je op oudere leefijd ook nog goed kan verrichten zolang je gezond blijft.
Ik ben er niet over begonnen maar zogauw ik omwille van een legitiem standpunt word aangevallen dan geef ik wel even weerwoord. In een andere draad zullen we die discussie wel voortzetten of niet, voor mij blijft het bij deze reactie.quote:Volgens mij gaat dit topic over de Efteling en volgens mij heeft de Efteling weinig van doen met AOW uitkeringen, uranium, kunstmest, de verwachte bevolkingstoename van 9-12 miljard etcetera, etcetera.
Maar dat zal wel aan mij liggen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |