32 euro is al onbetaalbaar? Dan kun je ook maar beter geen avondje gaan stappen.quote:Op zondag 10 juli 2011 07:24 schreef FoXje het volgende:
Helaas is de Efteling zo goed als onbetaalbaar geworden ..
32 pp. Met zijn 5-en is het dus al teringduur. Dan ben je er nog niet, heb je nog niet geparkeerd; en nog niets gegeten en gedronken.quote:Op zondag 10 juli 2011 08:18 schreef Pheno het volgende:
[..]
32 euro is al onbetaalbaar? Dan kun je ook maar beter geen avondje gaan stappen.
Ik was in Mexico in Xcaret, toegang: $69,-, of als je nog wilt snorkelen (waar het daar om gaat): $98,-.quote:Op zondag 10 juli 2011 08:20 schreef FoXje het volgende:
[..]
32 pp. Met zijn 5-en is het dus al teringduur. Dan ben je er nog niet, heb je nog niet geparkeerd; en nog niets gegeten en gedronken.
ja, stappen met vijf man is elke toegang duurder. pp valt het gewoonweg mee en heb je een leuke dag. Eten en drinken kun je prima zelf meenemen en ga eens parkeren in centrum Amsterdam.quote:Op zondag 10 juli 2011 08:20 schreef FoXje het volgende:
[..]
32 pp. Met zijn 5-en is het dus al teringduur. Dan ben je er nog niet, heb je nog niet geparkeerd; en nog niets gegeten en gedronken.
dank je wel voor de tip, je hebt iets duurders gevonden op enkele duizenden kilometers!quote:Op zondag 10 juli 2011 08:23 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ik was in Mexico in Xcaret, toegang: $69,-, of als je nog wilt snorkelen (waar het daar om gaat): $98,-.
Enige mogelijkheid tot eten kopen: buffet $29,- pp.
Toen vond ik de Efteling ineens heel betaalbaar
Feit is dat er genoeg parken zijn die duurder zijn. En de Efteling vind ik dan nog een net park dat genoeg uitbreidt, getuige ook weer dit topic. Oke, je moet er geen 2x per jaar naar toe, maar een rustige dag uitzoeken en je hebt waar voor je geld. Hoogzomer in de file voor de parkeerplaats staan is zonde van je geld. Voor een gezin is het natuurlijk aardig wat geld, maar dat is elk fatsoenlijk pretpark tegenwoordig.quote:Op zondag 10 juli 2011 08:27 schreef donald_dick het volgende:
[..]
dank je wel voor de tip, je hebt iets duurders gevonden op enkele duizenden kilometers!
Ik heb het meer over pa en ma+ 3 kinderen. De kleinste kan alleen naar het sprookjesbos eigenlijk en betaalt toch de volle mep. Allemaal wat friet, en je bent zo meer dan 150 euro kwijt. Dus gaan we niet naar de Efteling.quote:Op zondag 10 juli 2011 08:25 schreef Pheno het volgende:
[..]
ja, stappen met vijf man is elke toegang duurder. pp valt het gewoonweg mee en heb je een leuke dag. Eten en drinken kun je prima zelf meenemen en ga eens parkeren in centrum Amsterdam.
De Efteling valt tov andere grote parken als Disney, e.d. erg mee.
Ok, nog een bijdrage dan. 32 euro entree is volgens mij echt een heel gemiddelde entreeprijs voor een pretpark van dat formaat.quote:Op zondag 10 juli 2011 08:27 schreef donald_dick het volgende:
[..]
dank je wel voor de tip, je hebt iets duurders gevonden op enkele duizenden kilometers!
Je hebt groot gelijk als je niet wil gaan hoor, maar ik kijk alleen even puur naar de grootte van het park en ga dan maar eens prijzen vergelijken met andere parken van hetzelfde caliber. Dan valt de Efteling echt mee.quote:Op zondag 10 juli 2011 08:31 schreef FoXje het volgende:
[..]
Ik heb het meer over pa en ma+ 3 kinderen. De kleinste kan alleen naar het sprookjesbos eigenlijk en betaalt toch de volle mep. Allemaal wat friet, en je bent zo meer dan 150 euro kwijt. Dus gaan we niet naar de Efteling.
Ok, mee eens. Helaas zijn die prijzen redelijk normaal.quote:Op zondag 10 juli 2011 08:33 schreef Pheno het volgende:
[..]
Je hebt groot gelijk als je niet wil gaan hoor, maar ik kijk alleen even puur naar de grootte van het park en ga dan maar eens prijzen vergelijken met andere parken van hetzelfde caliber. Dan valt de Efteling echt mee.
Ik blijf ook braaf bij mijn Burgers Zoo-abo, voor minder geld heb ik het hele jaar door ook pythons. Ik ga 1x in de zo veel jaar eens naar de Efteling, maar dan moet er wel wat nieuws zijn of een kortingsactie van een supermarkt of zo. Die zijn nog eens de moeitequote:Op zondag 10 juli 2011 08:35 schreef FoXje het volgende:
[..]
Ok, mee eens. Helaas zijn die prijzen redelijk normaal.
Je hebt gelijk, ik denk dat er voor half de prijs nog zo veel leuks te doen is.quote:Op zondag 10 juli 2011 08:31 schreef FoXje het volgende:
[..]
Ik heb het meer over pa en ma+ 3 kinderen. De kleinste kan alleen naar het sprookjesbos eigenlijk en betaalt toch de volle mep. Allemaal wat friet patat, en je bent zo meer dan 150 euro kwijt. Dus gaan we niet naar de Efteling.
niet iedereen blijft zijn hele leven alleenquote:Op zondag 10 juli 2011 08:18 schreef Pheno het volgende:
[..]
32 euro is al onbetaalbaar? Dan kun je ook maar beter geen avondje gaan stappen.
Disneyparken zijn ook duurder, dusquote:Op zondag 10 juli 2011 08:31 schreef Pheno het volgende:
[..]
Feit is dat er genoeg parken zijn die duurder zijn.
IS altijd al duur geweest, maar je krijg teminste wel iets voor je geld, ipv de meeste parken die het dubbele vragen voor de helft.quote:Op zondag 10 juli 2011 07:24 schreef FoXje het volgende:
Helaas is de Efteling zo goed als onbetaalbaar geworden ..
Ach, je krijgt honderden euro's aan kinderbijslag van de samenleving per maand, daarvan kan je heel gemakkelijk zo'n kaartje betalen.quote:Ik heb het meer over pa en ma+ 3 kinderen. De kleinste kan alleen naar het sprookjesbos eigenlijk en betaalt toch de volle mep. Allemaal wat friet, en je bent zo meer dan 150 euro kwijt. Dus gaan we niet naar de Efteling.
Dat.quote:Op zondag 10 juli 2011 08:18 schreef Pheno het volgende:
[..]
Phantasialand is ook goed maar wel wat minder schoon dan de Efteling. Voor de mensen die in het oosten en zuidoosten van Nederland wonen.quote:De Efteling is elke euro van de toegangsprijs waard. Het park steekt met kop en schouders uit boven de rest. In de verre omtrek is niks van vergelijkbaar niveau te vinden.
Wait wut?quote:Op zondag 10 juli 2011 16:24 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ach, je krijgt honderden euro's aan kinderbijslag van de samenleving per maand, daarvan kan je heel gemakkelijk zo'n kaartje betalen.
In het algemeen wil ik opmerken dat je niet aan kinderen moet beginnen wanneer je niet een goed inkomen hebt, zeker niet in deze tijd waarin de kinderbijslag zomaar even fors zou kunnen worden ingekort (gebeurt niet met het CDA in de regering maar bij een regering met de VVD en de PvdA zou die zomaar kunnen sneuvelen).
dat doet ie in elk topic als het over kinderen en geld gaat, gewoon negerenquote:Op zondag 10 juli 2011 17:07 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Wait wut?
Omdat iemand een kaartje voor een bepaald pretpark duur vindt, had hij niet aan kinderen moeten beginnen en heeft hij geen goed inkomen?
Grapjas, ik heb me op Fok nog nooit uitgelaten over kinderen en geld.quote:dat doet ie in elk topic als het over kinderen en geld gaat, gewoon negeren
Het is blijkbaar slecht gesteld met de leesvaardigheid van sommigen hier.quote:Wait wut?
Omdat iemand een kaartje voor een bepaald pretpark duur vindt, had hij niet aan kinderen moeten beginnen en heeft hij geen goed inkomen?
Jaja, algemene opmerking. Toch zeg je dat het prima te betalen moet zijn en zodoende kom je op het volgende feit. Maar goed ik zie het al wel.quote:Op zondag 10 juli 2011 17:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Grapjas, ik heb me op Fok nog nooit uitgelaten over kinderen en geld.
[..]
Het is blijkbaar slecht gesteld met de leesvaardigheid van sommigen hier.
alle mensen dachten dat het rustig zou zijn en zo is het weer druk gewordenquote:Op zondag 10 juli 2011 17:43 schreef Syd het volgende:
Ik meende paar maanden terug nog te lezen dat het juist slecht ging met de efteling of was dit een andere pretpark in Nederland?
Disneyland parijs is duurder en daar heb je zowat alleen maar winkels en vreettenten, paar leuke attracties maar dan houdt het op. Ben er 2 keer geweest maar niet echt een indruk achtergelaten.quote:Op zondag 10 juli 2011 18:09 schreef PPL het volgende:
Honderden Euro's per maand.
Wow, hoveel kinderen heb je dan in vredesnaam wel niet?
Voor één kind tussen de 12 en 17 krijg je ¤ 278,55 per kwartaal.
Dus waar je dat vandaan haalt...
Bron: http://www.svb.nl/int/nl/(...)derbijslag_krijgt_u/
On topic:
Lijkt mij een leuke attractie, al vraag ik mij (met anderen in dit topic) wel af wat er van overblijft als het daglicht is.
Tenslotte:
Ja; de Efteling is duur, maar wel heel leuk.
Nee; de Efteling is niet te duur. IMHO krijg je waar voor je geld.
Dat laatste zeker als je er een paar dagen voor uitrekt, dan kom je aan alle attrakties en beizenswaardigheden toe.
Deze lente een weekend in Bosrijk gezeten en dat is mij prima bevallen.
Ook dat is niet goedkoop, maar dan hoef je niet meer extra te betalen voor de toegang tot de Efteling.
Vanuit die hoek bekeken betaal je dan dus iets meer maar heb je meteen een slaapaccomodatie erbij.
Kan je dus gewoon je biertje drinken en zit je niet knikkebollend achter het stuur.
[ afbeelding ]
Als je toch dikke leugens verkoopt over de hoogte van de kinderbijslag per maand, hou dan gewoon je bek dicht.quote:Op zondag 10 juli 2011 17:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Grapjas, ik heb me op Fok nog nooit uitgelaten over kinderen en geld.
[..]
Het is blijkbaar slecht gesteld met de leesvaardigheid van sommigen hier.
Dank je maar ik had die bedragen ook al opgezocht voordat ik mijn uitspraak deed.quote:Honderden Euro's per maand.
Wow, hoveel kinderen heb je dan in vredesnaam wel niet?
Voor één kind tussen de 12 en 17 krijg je ¤ 278,55 per kwartaal.
290 per kwartaal is gelijk aan honderden per maand volgens jou?quote:Op zondag 10 juli 2011 18:52 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dank je maar ik had die bedragen ook al opgezocht voordat ik mijn uitspraak deed.
Driehonderd is honderden en de meesten die een kind hebben hebben er meer dan 1.
In vergelijking met Disneyland biedt de Efteling inderdaad meer waar voor je geld. Ofdat het kaartje wel of niet te duur is kan je pas zeggen wanneer je de financiële cijfers van de Efteling kent maar in vergelijking met de concurrenten is het inderdaad heel behoorlijk.quote:Disneyland parijs is duurder en daar heb je zowat alleen maar winkels en vreettenten, paar leuke attracties maar dan houdt het op. Ben er 2 keer geweest maar niet echt een indruk achtergelaten.
Mea culpa, ik had er inderdaad even overheen gekeken dat het per kwartaal is in plaats van per maand.quote:290 per kwartaal is gelijk aan honderden per maand volgens jou?
Ach ja, bij jou ligt de langstudeerdersboete weer gevoelig en in bepaalde topics in SES heb jij geen enkel goed woord over voor Halbe Zijlstra.quote:Op zondag 10 juli 2011 18:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Oei, blijkbaar ligt die kinderbijslag bij sommigen wel heel er gevoelig, dermate gevoelig dat ze op de man gaan schoppen en dat ze gaan schelden.
De meesten hebben 2 of 3 kinderen, zij krijgen dus een kinderbijslag van ¤300-¤400, dat jij bij honderden een hoger bedrag in gedachten hebt is jouw probleem maar ¤300-¤400 valt toch echt onder honderden, ofdat jij mij nu beschuldigt van dikke leugens en voor rotte vis uitscheldt of niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |