tis toch niet omdat je er niet bij de bevalling bent dat je geen gevoel hebt voor elkaar?quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:31 schreef RockabeIIa het volgende:
dat maakt toch ook dat we verschillen van dieren, dat we echt gevoel hebben voor elkaar.
Nouja, sommige mensen dan
ach tuurlijk, had ik zelf ook wel kunnen bedenkenquote:
Jij betrekt het op jezelf terwijl het niet persoonlijk bedoeld is.quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:50 schreef Beregd het volgende:
en versta me niet verkeerd, ik ben er heel graag bij, wou alleen even zeggen dat dat cultureel bepaald is, en daarom niet beter of slechter. Volgens mijn bescheiden mening dan.
Je hebt waarschijnlijk wel gelijk (of eigenlijk, niet waarschijnlijk, je hebt gelijk want ervaringsdeskundige! ), maar wat voor schoenen doe je aan wanneer je steunkousen draagt? Ik bedoel in slippers is dat natuurlijk ook totaal niet charmant! Ik zie me al naar klanten gaan....quote:Op woensdag 6 juli 2011 19:51 schreef mefke79 het volgende:
susie, steunkousen zijn echt niet alles, maar ik ben echt zo enorm blij dat ik ze wel aangehad heb. Je voelt pas hoe vervelend het vocht is als je er geen last meer van hebt. En ik dacht ook dat het wel mee viel, maar dat was dus niet zo. En je sleept daardoor ook extra kilo's mee natuurlijk. Ik weet zeker dat mijn snellere herstel deze keer deels te danken is aan het feit dat ik veel minder vocht vasthield door de kousen.
Mijn eerste verdenking was met 27 weken en toen vond ik dat ook heel eng. Maar 't komt vast goedquote:Op woensdag 6 juli 2011 20:12 schreef Aoraki het volgende:
Maar het enge vond ik nu dat het zo 'vroeg' (28 weken) was.
Bij Babydump is het zo dat, mocht het onverhoopt allemaal anders verlopen dan verwacht, je alles kostenloos kunt annuleren en in het geval dat je al (een deel) betaald hebt krijg je je geld gewoon terug. Daar adverteren ze zelf mee en wij hebben bij het doen van de bestelling een mooi garantiecertificaat gekregen waar dat ook nog eens op staat.quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:21 schreef Kyara het volgende:
*zanikpost*
Ik zit hier wel even met een mini dilemma. We willen volgende week zaterdag het kamertje + kinderwagen posten. Nu blijkt alleen dat de actie bij Bebydump met gratis box bij kamertje en gratis autostoeltje bij kinderwagen tot a.s. zaterdag loopt. Eerder bestellen is dus wenselijk want het scheelt zo 200 euro. Maar het voelt al de goden verzoeken. Ik mag volgende week vrijdag pas naar de vk voor controle. Ben met angelsounds nog steeds op zoek naar het hartje. Ik hoor wel iets maar dat lijkt te langzaam te kloppen dus misschien is dat eerder mijn eigen -verhoogde- hartslag. daarnaast staat het verhaal van tap me ook nog heel helder voor de geest
*einde zanikpost*
MIjn bd was wel telkens oke maar liep wel op. Het blijkt nu dat mijn bd normaal wat lager is en voor mij doen dus al te hoog was.quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:45 schreef Aoraki het volgende:
FR, hoezo achteraf gezien?
dat zouden ze toch meteen moeten zien?
Ze moeten ergens een grens trekken natuurlijk.quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:51 schreef Aoraki het volgende:
ahhh, ok...
Ja, dat vroeg ik me vorige zwangerschap ook al af. Veel ziekenhuizen nemen je op als je boven de 95 gaat. Maar mijn bd is normaal 80. Dus voor mij scheelt dat 'maar' 15 punten. Voor iemand met een onderdruk van 60 geldt die regel van 95 ook. Ik vind dat maar raar hoor...
En zo kwam je ook niet over hoor!quote:Op woensdag 6 juli 2011 21:01 schreef wickie het volgende:
Susie, ik wil absoluut niet dwingend of pushend overkomen. Zo bedoel ik het niet hoor![]()
Ik heb hem ook voor hele andere reden gedragen en heb tijdens zwangerschappen helemaal geen last van vocht, dus heb ook totaal geen idee hoe dat voelt.
Gewoon doen waar jij je het prettigst bij voelt
Zou goed kunnen. Bij de echo voor de combinatietest konden ze bij mij al zien dat de placenta aan de achterkant ligt. Ik voel alleen nog niks, maar ben dan ook net in week 15.quote:Op donderdag 7 juli 2011 10:17 schreef bitterend het volgende:
Denk dat mijn placenta aan de achter kant ligt als ik het zo lees..ik heb plopjes vanaf week 18. Mijn man heeft maar 1 keer kunnen voelen! zo jammer vind ik dat, ik wil het zo graag met hem delen.
Kheb nog even gekeken, zit 1 langemouwenrompertje in de la.Gekregen van de buuv...Er is me verteld dat die erg onhandig zijn, vandaar dat ik ze zelf niet heb gekocht. Ik dacht dat een vestje en een wikkeldoek wel voldoende zouden zijn, maar een vestje zit misschien niet fijn voor langere tijd? Ik heb trouwens nog wel een bestelling onderweg, waaronder wat pakjes met pijpjes en mouwtjes en de inmiddels fameuze 3 korte Koeka-broekjesquote:Op donderdag 7 juli 2011 11:27 schreef Poppedein het volgende:
Heb je geen enkele romper met lange mouwen Aventura? tis natuurlijk enorm lastig met t weer, maar zo'n klein ukje heeft ook bij 20+ graden nog best lang lange mouwen nodig om zich op temp te houden, dus daar zou ik persoonlijk er nog wel een paar van kopen in 50-56!een zuster voor Willow! héél erg leuk Innepin
en fijn dat alles goed leek! en uiteraard ben ik daar ook blij om voor Vlindurs B2
Over het wachten, ja gaat wel. Ik vermaak me wel, ik lees veel en ben nu bezig met het invoeren van adressen voor op de adreslabels. Zo hoeven we straks alleen nog de adressen te printen en te stickeren. Ben wel gestopt met alleen de stad ingaan, vorige week deed ik dat voor het laatst. Lunchen met een vriendin en toen even naar Xenos. Daarna was ik bekafquote:Op donderdag 7 juli 2011 11:13 schreef Cyntiaa het volgende:
Ook nog niets héKan je het wachten nog een beetje volhouden?
Ik heb er nu een witte romper was in zitten, kan lekker even de droger in en dan straks even de stad inVoor de zekerheid toch even 2 of 3 rompers in maat 50 kopen. Die maat heb ik niet!
quote:Te veel drop slecht tijdens zwangerschap
BAARN - Kinderen van vrouwen die tijdens hun zwangerschap grote hoeveelheden drop eten hebben een grotere kans op het ontwikkelen van gedragsproblemen.
zwanger, drop
Dat blijkt uit een recent Fins onderzoek. De onderzoekers bestudeerden 321 achtjarige kinderen.
Van deze groep was bekend hoeveel drop hun moeders tijdens de zwangerschap hadden gegeten. De kinderen werden psychologisch onderzocht waarbij werd gekeken naar onder andere de woordenschat, het geheugen en ruimtelijk inzicht.
Uit de resultaten blijkt dat vrouwen die meer dan 500 mg glycyrrhizinezuur, een soort zoetstof die in drop zit, binnen kregen een verhoogde kans hadden op een kind met een lager IQ dat gedragsproblemen vertoont.
500 mg glycyrrhizinezuur komt overeen met ongeveer 100 gram dropjes. De onderzoekers vermoeden dat het functioneren van de placenta belemmert wordt door een bestanddeel van drop. Daardoor zou de moeder stresshormonen door kunnen geven aan baby.
Eerder was al bekend dat glycyrrhizine de bloeddruk kan verhogen. Ook daarom kunnen zwangere vrouwen beter geen drop snoepen.
Door: Redactie
Bron: Psycholoog.net
21-01-2010
Laatst gewijzigd op: 21-01-2010
Ach, ik heb al een discussie gehad met de HA en VK over hooikoorts. Mijn VK zei dat ik mijn medicatie niet mocht gebruiken en de HA weigerde iets anders voor te schrijven, en nu zit ik eigenlijk weer in hetzelfde schuitje. VK wil dat er iets gedaan word aan die ontsteking terwijl de HA dus eigenlijk niks eraan wil doen. Maar ondertussen ben ik wel al een weekje alles behalve productief op het werk, om over thuis maar te zwijgen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 15:02 schreef Deepfreeze het volgende:
Innepin, die echo![]()
Maar fijn dat de echo verder goed was!
Notthesame, balen van zo'n huisarts. Kan de VK anders de huisarts niet bellen?
Ik had met Chris maar 1 of 2 lange mouw rompers, dat was voor begin augustus. Voor deze uk zal ik er wel meer regelen, zo met kerstmis..
Ik ben al niet zo'n snoepert eigenlijk... en dropjes al helemaal niet, dus ik zat me al zorgen te maken hoe ik die drop naar binnen moest werken! Maar ik zal wel af en toe een dropje naar binnen werken, wel met beleid dan! Thanx voor de infoquote:Op donderdag 7 juli 2011 15:14 schreef octopussy het volgende:
NTS, toch maar beter niet hevig aan de drop gaan:
[..]
Oewh, en ik had enkele weken achter elkaar een ontzettendeeeee behoefte aan drop.quote:Op donderdag 7 juli 2011 15:14 schreef octopussy het volgende:
NTS, toch maar beter niet hevig aan de drop gaan:
[..]
Ja, drop is zout, zout verhoogt de bloeddruk. Maar zoals anderen al zeggen is de suiker en de zoetstof die erin zit weer niet zo heel goed. Volgens mij kun je beter iets meer zout over je avondeten doen dan je lens eten aan drop.quote:Op donderdag 7 juli 2011 16:39 schreef ferrari_rood het volgende:
Fijn dat je een einddatum hebt aventura en helemaal goed dat alles oke was
Drop adviseren voor de bd
Sorry, gevalletje klok-klepel bij mij dus. Ik heb zelf totaal geen last van lage (of hoge) bloeddruk, maar ken een aantal mensen die in verband met een hoge bloeddruk zoutarm moe(s)ten eten. Denk dat dat bij mij tot de redenatie heeft geleid dat bij een hoge bloeddruk zoutarm gegeten moet worden omdat zout de bloeddruk verhoogt/hooghoudt. Blijkt dus niet te kloppen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 17:24 schreef Aventura het volgende:
Het is niet het zout in drop wat de bloeddruk verhoogt. Het is glycyrrhizinezuur, zie ook Octopussy's post.
Zout verhoogt volgens mij de bloeddruk ook hoor... alleen blijkbaar niet vanuit de dropjes ofzo? Ik bedoel, mensen met hartklachten kunnen ook beter minderen met zout enzo... mja, ben geen deskundige hoor.quote:Op donderdag 7 juli 2011 17:32 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Sorry, gevalletje klok-klepel bij mij dus. Ik heb zelf totaal geen last van lage (of hoge) bloeddruk, maar ken een aantal mensen die in verband met een hoge bloeddruk zoutarm moe(s)ten eten. Denk dat dat bij mij tot de redenatie heeft geleid dat bij een hoge bloeddruk zoutarm gegeten moet worden omdat zout de bloeddruk verhoogt/hooghoudt. Blijkt dus niet te kloppen.
Ja raar he, dat heb ik ook.quote:Op donderdag 7 juli 2011 19:02 schreef Susie het volgende:
Wel fijn om te weten dat ik een meisje krijg dat niet te handelen is en ook nog dom....Ben op dit moment namelijk dropverslaafde geworden... toch maar niet meer kopen dan.
Gelukkig lijk ik niet de enige te zijn die zo dacht. Ik begon me al heel dom te voelen. Nu even het stukje van BJ lezen en misschien daarna mijn vader maar eens vertellen dat hij maar eens aan zijn internist moet vragen waarom hij zoutARM (dus niet zoutloos, dan zou bijna onmenselijk zijn, man wat smerig) moet eten als het niets voor zijn bloeddruk doet...quote:Op donderdag 7 juli 2011 19:04 schreef Susie het volgende:
[..]
Zout verhoogt volgens mij de bloeddruk ook hoor... alleen blijkbaar niet vanuit de dropjes ofzo? Ik bedoel, mensen met hartklachten kunnen ook beter minderen met zout enzo... mja, ben geen deskundige hoor.
ik vind het nog reuze meevallen.. pff de eerste maanden was ik soms echt heeeel kattig...quote:Op donderdag 7 juli 2011 20:11 schreef SummerBreeze het volgende:
Kijk, zo leer je nog eens wat op een doordeweekse donderdagavond. Dank je BJ.
en ik zie nu dat de ondertoon van mijn vorige post misschien iets harder, botter of negatiever kan worden opgevat dat ik bedoelde. Dat is iets dat ik de laatste tijd wel vaker heb. Leuk spul, die hormonen. In ieder geval mijn excuses...
Tja, ik heb het er net met manlief over gehad, hij was ook al niet zo te spreken over de ha. Het is overigens niet alleen de ha, maar de hele praktijk welke me steeds meer tegen staat. Vorige keer 45 minuten gewacht terwijl ik gewoon een afspraak had om bloed te prikken... De bereikbaarheid laat ook te wensen over, moet soms eerst 20 minuten bellen en in de wacht hangen voordat je iemand aan de lijn krijgt.quote:Op donderdag 7 juli 2011 16:07 schreef Deepfreeze het volgende:
NTS, waarom kun je niet niet overstappen? Als er na de bevalling iets mocht zijn, zit je weer met deze opgescheept. En heb je misschien niet alle puf om snel een nieuwe te zoeken
Als je bloeddruk zo laag is, dat je flauwvalt, kan een beetje ophogen geen kwaad.. Maar inderdaad, zoetigheid hoeft dan ook weer niet. Hier wordt het vaak als geintje genoemd, niet als serieus advies.
Wat super fijn!quote:Op donderdag 7 juli 2011 23:20 schreef hilliebillie het volgende:
even een mijlpaal voor mezelfVERLOF
Voor de eerste week heb ik in ieder geval nog genoeg te doen/regelen daarna zien we wel verderquote:Op donderdag 7 juli 2011 23:37 schreef Soempie het volgende:
[..]
Wat super fijn!Hoop dat je je niet al snel gaat vervelen.
Eind mei besteld ongeveer (weet even niet de precieze datum meer). Toen hebben we na een week al gebeld hoe lang het ongeveer ging duren en werd er gezegd dat ze het eind juni verwachtte en begin juli geleverd.... en nu dus nog langer wachten.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 09:40 schreef NotTheSame het volgende:
Susie, wat balen zeg... zeker als je al bezig bent met je kamertje! Hopelijk kunnen ze toch snel een levertijd aangeven! Waar heb jij je kamertje besteld?
Want dan bestel je zeker niet daar?quote:
Achja, stom, ik ben nog niet helemaal wakker. Had al gelezen over de ha natuurlijk. Als het zo'n pijn doet en je vk wil dat er iets aan gedaan wordt, dan zou ik voor het weekend al langs de HAP gaan denk ik. Of bij de apotheek om advies vragen.quote:Soempie, het enige wat ze me adviseren is paracetamol te slikken, stomen en zoutspoelingen. En dat helpt eigenlijk allemaal voor geen meter!
Hoe is het trouwens met jou? Ik geloof dat wij ook zo ongeveer gelijk opgaan? 30-12
Hopelijk kun je in september toch nog ff een weekje weg!
Nogmaals sterkte MJ.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:44 schreef miss-jones25 het volgende:
Hallo
Net terug van de controle,
was toch nog erg confronterend om te zien dat de kleinste nu echt is overleden al wist ik de hele week al dat het zou gebeuren.![]()
Maar met mn andere meisje gaat het gelukkig goedalles zag er goed uit bij dr.
Wat lijkt me dat confronterend en moeilijk.Fijn dat het met je andere meisje goed gaat, maar wat een tegenstellingquote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:44 schreef miss-jones25 het volgende:
Hallo
was toch nog erg confronterend om te zien dat de kleinste nu echt is overleden al wist ik de hele week al dat het zou gebeuren.![]()
Pff, wat spijt me dat voor je zeg. Hopelijk dat je wel kan genieten van de rest van je zwangerschap..quote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:44 schreef miss-jones25 het volgende:
Hallo
wat lijkt me dat verschrikkelijk moeilijk inderdaad.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 10:44 schreef miss-jones25 het volgende:
Hallo
Ben aan het timen. Om 11:33, 11:42, 11:44, 11:46, 11:52 en nu net weer om 13:11 heb ik hem gevoeld. Daartussen heb ik geluncht en een beetje opgeruimd dus heb ik er niet op geletquote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:43 schreef bitterend het volgende:
Aventura hoe is het met de beeb? beweegt ie beter nu?
Goedzo!!quote:Op vrijdag 8 juli 2011 13:16 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ben aan het timen. Om 11:33, 11:42, 11:44, 11:46, 11:52 en nu net weer om 13:11 heb ik hem gevoeld. Daartussen heb ik geluncht en een beetje opgeruimd dus heb ik er niet op gelet
Ik blijf het in de gaten houden in ieder geval!
Luc wordt nu behandeld. Vanmorgen zijn eerste keer geweest... maandag moet hij weer terugkomen. Dan waarschijnlijk eind van de week weer. We zijn er dus mee bezig... maar de therapeute waar hij bij is, heeft echt wonderhanden...! Bas was twee jaar terug zo van zijn KISS-pijn af... dus wij hebben er helemaal vertrouwen in!!quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:28 schreef Susie het volgende:
Wow Jose, wat een lieve foto's! En Bas die wil heppelen, haha! Ik spreek nog geen dreumestaal, maar denk dat dat helpen betekent?!Heftig verhaal met Luc, maar alles nu dus onder controle?
wel heel goed dat jullie zo snel actie ondernemen.. ws ook gezien jullie eerdere ervaringen..quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:33 schreef Jose81 het volgende:
Dank jullie wel allemaal... lekker ding, he??
[..]
Luc wordt nu behandeld. Vanmorgen zijn eerste keer geweest... maandag moet hij weer terugkomen. Dan waarschijnlijk eind van de week weer. We zijn er dus mee bezig... maar de therapeute waar hij bij is, heeft echt wonderhanden...! Bas was twee jaar terug zo van zijn KISS-pijn af... dus wij hebben er helemaal vertrouwen in!!
Uhuh, dat gevoel heb ik al met de eerste!quote:Op vrijdag 8 juli 2011 16:25 schreef Fee-nix het volgende:
Lieve foto's Jose!
Susie, dank je. Ik wil wel in het lijstje. Mijn
uitgerekende datum is 29-01-2012.
Ja heel apart idee dat J straks niet meer het 'kleintje'
hier is, Beessie-Jen. Ik ben ook heel benieuwd hoe hij het gaat
vinden. Soms schrik ik er ook nog weleens van, zo van: OMG,
hoe zal dit allemaal gaan uitpakken...2 kinderen! Maargoed, er zijn
al zoveel vrouwen voor gegaan, ik moet het vast ook kunnen.
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:37 schreef Beessie-Jen het volgende:
wel heel goed dat jullie zo snel actie ondernemen.. ws ook gezien jullie eerdere ervaringen..
Mijn nichtje heeft ook Kiss gehad; en daar kwam mijn zus pas na weeeeeeken achter.. meisje heeft zoveel gehuild en werd ingebakerd en al; maar hield last.. tot ze behandeld is, toen werd het een heel ander meisje...
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.**Life is e@sier with your eyes closed**
Wat leuk dat je een jongetje krijgt na al die meiden!quote:Op vrijdag 8 juli 2011 19:14 schreef Lujaxa het volgende:
hoi
weekje ziek geweest
MJ dikke knuffel voor het verlies van jullie kleinste meisje![]()
josé ook hier mooie foto's
zag ookecho's voorbij komen..
verder niet bijgelezen... sorry
Dat was ik inderdaad, maar misschien wel heel fijn als aandenken, ook om te bewaren voor haar grote zus later.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 10:17 schreef miss-jones25 het volgende:
Dankjullie wel allemaal.
Iemand vroeg (weet niet meer wie ) of er nog een foto/echo was van mn meisje die is overleden, die is er wel maar ik wou het niet zien, mijn vriend wel.
Ik heb er helemaal niet naar kunnen/willen kijken ook tijdens de echo zelf niet.
Jose, wat een schatje is het
vraag bij de drogist/apotheek even om een paar zakjes movicolon, werkt fantastisch, ik had er toen ik 34 weken zwanger was van elin ontzettend veel last van..na zo'n zakje niet meerquote:Op zaterdag 9 juli 2011 05:27 schreef Aventura het volgende:
Spookpost, al sinds een paar uur wakker. Zweet me kapot. Beetje last van buik, maar dat zijn darmen. Heb al wekenlang dat ik gewoon lekker naar het toilet wil en dat dan niet 'alles' eruit komt. Dat is zo'n rotgevoel. Verder niks wat op een naderende bevalling wijst.
yups; werd goed!! wel goed bij drinken; anders krijg je klontvorming en een averechts effectquote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:08 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
vraag bij de drogist/apotheek even om een paar zakjes movicolon, werkt fantastisch, ik had er toen ik 34 weken zwanger was van elin ontzettend veel last van..na zo'n zakje niet meer
oo ik ben veel te compentatief om niet mee te doen; dus heb 1 rondje meegedaan, en iedereen ff ingemaaktquote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:54 schreef Aventura het volgende:
Movicolon it is, zal maandag even kijken
Bj, oei bowlen, dat lijken me geen goede moves voor een zwangere. Tillen, zwaaien, draaien, strekken...
Gefeliciteerd Bitterend! Geen idee hoe dat zit met de plopjes maar heb idd wel zo iets gehoord dat het nog niet meteen dagelijks te voelen is.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 11:58 schreef bitterend het volgende:
Ik heb al 2 dagen geen plopjes meermaar ik las dat je de baby niet elke dag voelt tot 22 weken ofzo klopt dat?
ik ben vandaag 20 weken trouwens!
quote:
quote:Op vrijdag 8 juli 2011 16:25 schreef Fee-nix het volgende:
Ik wil wel in het lijstje. Mijn
uitgerekende datum is 29-01-2012.
Volgens mij gaat dit niet helemaal goed hoor....quote:
ik was er best onzeker over! hoeveel en hoe vaak plopjes je moet voelenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:36 schreef Kyara het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Bitterend! Geen idee hoe dat zit met de plopjes maar heb idd wel zo iets gehoord dat het nog niet meteen dagelijks te voelen is.
ik kan trouwens dat lijstje ook niet meer terugvinden in de topics, ging over shampoo, babyolie en dat soort dingen
Jullie zijn helemaal klaar dus!!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:40 schreef Kyara het volgende:
Wij zijn vanochtend bij de babydump geweest en hebben heel veel besteld: babykamer met matrasje, de gratis box, kinderwagen (mutsy transporter in mist grey), maxi-cosi met iso-fix systeem en een voedingskussen. De laatste hebben we meteen meegenomen, de rest wordt eind september geleverd.![]()
Boxkussen hebben we ook al uitgezocht voor jongetje en meisje dus we moeten nog even afwachten wat het gaat worden.
Ben alleen het ophangsysteem voor de sluier vergeten te bestellen. Maar dat kan vast later nog wel.
Ja ik zag het! heerlijk spul! jammer voor mij ben je veeel dunner! minder jammer voor jou natuurlijkquote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:09 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik heb kleine maat jongens kleren en zomers positiespul in V&A gezet voor hen die er om vroegen eerder![]()
Movicolon los je ook op in water jaquote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:26 schreef Fee-nix het volgende:
Dat Movicon, moet je dat ook oplossen met water en dan opdrinken?
Mijn vorige zwangerschap had ik aan het eind ook zo'n last van verstopping en
toen had de dokter me 'Legendal' (=lactulose) gegeven. Maar ik vind dat spul
dus echt niet te zuipen! Er zit zo'n vreemde nasmaak aan...brrr. Hoe is dat bij
Movicon?
Ik merk dat deze zwangerschap de kwaaltjes al veel eerder komen op een of andere
manier... :-s. Al meteen heel duizelig (bloeddruk 90/50) en die verstopping merk ik ook
alweer een beetje... Dat beloofd nog wat. Ik hoop dat ik het nu gewoon even op gang
kan houden met veel drinken en fruit eten.
grappig; dat was ook het eerste wat ik zei iddquote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:10 schreef octopussy het volgende:
Fee-nix, welkom nog. Dat is ook mijn bloeddruk in rust ongeveer dus ik weet wel wat je bedoeld. Is soms wel wat onhandig bij het traplopen en opstaan enzo. Ik moet geloof ik ook maar mijn dreumes (nu 17 maanden) gaan leren om zelf de trap af te klimmen zodat ik haar niet hoef te tillen met dikke buik of kleine baby.
Movicolon moet je echt VEEL bij drinken anders werkt het averechtsIk heb nu lactulose meegekregen vanwege de bijwerking van ijzerpilletjes. Maar ik blijf het maar uitstellen om het te gaan gebruiken omdat ik het zo smerig vind en niet zo gemakkelijk glazen water achterover kan slaan.
Ik drink ook vrij weinig op een dag en van één zakje ging ik niet gelijk aan de race hoorquote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:16 schreef Aventura het volgende:
Dat kan een valkuil voor me zijn, dat Movicolon, want ik heb nooit dorst en drink vaak veel te weinig. Moet mezelf dwingen...
uhm, wat is dat?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:11 schreef bitterend het volgende:
trouwens voor op het lijstje: Lodger wrapper
het gaat ook niet om de kans op diaree? Movicolon kan juist steenvorming geven als je er niet genoeg bij drinkt...quote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik drink ook vrij weinig op een dag en van één zakje ging ik niet gelijk aan de race hoorHet was bij mij enkel om het wat soepel te houden omdat ik niet mocht persen na de bevalling
Spare me the detailsquote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:18 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik drink ook vrij weinig op een dag en van één zakje ging ik niet gelijk aan de race hoorHet was bij mij enkel om het wat soepel te houden omdat ik niet mocht persen na de bevalling
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:46 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
het gaat ook niet om de kans op diaree? Movicolon kan juist steenvorming geven als je er niet genoeg bij drinkt...
het ergste geval dat ik er van heb gezien was een peritonitis (buikvliesontsteking) door een geknapt coecum (deel van de darm).
Ow ik dacht dat jij juist laatst zei dat het effect van Movicolon te heftig was qua zachtheid. Ik wist wat je nu verteld niet in ieder geval. Vreemd dat ze mij dat niet vertelt hebben aangezien ze het mij dus gaven omdat ik niet mocht persen en als ik er dan niet genoeg bij dronk zou het dus als nog averechts effect hebbenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:46 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
het gaat ook niet om de kans op diaree? Movicolon kan juist steenvorming geven als je er niet genoeg bij drinkt...
het ergste geval dat ik er van heb gezien was een peritonitis (buikvliesontsteking) door een geknapt coecum (deel van de darm).
[OUD] Vraag en aanbod 73quote:
naja zolang je maar genoeg drinkt is er niets aan de hand hoor. Ik raad patienten altijd aan om met 1 zakje direct 2 glazen water mee te drinken...quote:
hahaaaaaquote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:56 schreef Ssserpente het volgende:
Octo, ben jij zwanger?! Dat wíst ik helemaal niet!![]()
Had je dat in de Vlindertuin ook niet gezien?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:56 schreef Ssserpente het volgende:
Octo, ben jij zwanger?! Dat wíst ik helemaal niet!![]()
Nee, echt totaal niet opgevallen!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Had je dat in de Vlindertuin ook niet gezien?
volgens mij is de stelregel bij kleintjes dat je altijd 1 laagje meer kleedt dan je zelf aanhebt...quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:16 schreef TimeJumper het volgende:
Ik heb net een Lodger wrapper op internet gekocht, grijs met rood en wit![]()
![]()
Scheelt een stuk met de nieuwprijs vind ik.
Ook heb ik een lakentjes, dekbedovertrek enz. gekocht van Maud design (tweedehands dat wel)
Ik vind het erg leuk![]()
[ afbeelding ]
Trouwens ik zat te denken , ik heb 1 winterslaapzakje met afritsbare mouwen, maar is 1 slaapzakje eigenlijk genoeg?
Zo snel word dat toch niet vies?
En verder heb ik verschillende maten rompertjes maar eigenlijk allemaal met lange mouw. Hij wordt in november geboren dus maat 62 heb ik ook nog met lange mouw.
Is dat tegen die tijd dan niet te warm? omdat hij dan zichzelf warm kan houden, dat hij dan ligt te stikken met een lange mouw romper en daaroverheen nog een truitje.
Is misschien wel een idee. Als het weer nodig is, ga ik dat wel proberen!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 20:13 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
(kan er eventueel ook een scheutje ranja oid doordoen hoor...).
Wat leuk joh!!quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:28 schreef Fee-nix het volgende:
En nog even over mezelf iets leuks: ben morgen 11 weken zwanger en net op de bank heb ik met mijn eigen doppler-apparaatje het hartje al gehoord!! Echt super leuk.
Ja allemaal op marktplaats.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:18 schreef bitterend het volgende:
TJ leuk! op marktplaats gescoord?
In November kan het al behoorlijk koud worden! vorig jaar was het vroeg met sneeuw bijvoorbeeld weet je nog? lijkt me dus goed om veel lange mouwen rompers te hebben!
doe er maar een aantal maanden bij op voor de baby goed kan zitten.quote:Op zondag 10 juli 2011 00:15 schreef TimeJumper het volgende:
Ja die Tripp Trapps vind ik heel leuk, ik had ze ook al in de kleur rood gezien![]()
Maar aangezien we niet erg ruim wonen wilde ik daar even mee wachten want volgens mij kan een baby pas "echt" goed zitten met een maand of 6 (?) dacht ik zo.
Dat bespaart weer ff voorlopig wat ruimte.
Gisteren avond toch even naar het zh om bloed te prikken, ze hebben gekeken of er nog infectie in het bloed zat.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 22:53 schreef octopussy het volgende:
Bitterend, wat klote dat je nu zo'n onzekerheid hebt met een kramperig gevoelHopelijk is het 'slechts' een blaasontsteking.
![]()
Dat wilde ik dus ook al vragenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 21:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Had je dat in de Vlindertuin ook niet gezien?
nee hoor, dat verschilt enorm, 6 mnd wordt als gemiddeld genomen.quote:Op zondag 10 juli 2011 09:53 schreef Popples het volgende:
[..]
doe er maar een aantal maanden bij op voor de baby goed kan zitten.
wij hebben er een van geuther die je kunt kantelen en omhoog en laag kunt instellen. heerlijk ding.
het verschilt idd per kind en wat de ouder zelf wil. maar ik neem mijn ervaringen weerquote:Op zondag 10 juli 2011 10:15 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
nee hoor, dat verschilt enorm, 6 mnd wordt als gemiddeld genomen.
Elin kon met 5 maanden al los zitten! en met 6 mnd dus makkelijk in de kinderstoel/fietsstoel
dat potdicht kan snel veranderen hoorquote:Op zondag 10 juli 2011 10:31 schreef Aventura het volgende:
Ben indd nét wakker
Heerlijk geslapen. Verder weinig te melden. Voel me goed en ik zit volgens mij gewoon potdicht!
Ja soms moet dat denk ik, mijn man werd beetje boos dat ik niet wou bellenquote:Op zondag 10 juli 2011 10:16 schreef wickie het volgende:
Bitterend, goed dat je gisteren toch even hebt laten checken!
quote:Op zondag 10 juli 2011 10:45 schreef wickie het volgende:
Heel herkenbaar Bitterend. Daarom hebben we onze mannetjes die dan zelf gaan bellen of ons verplichten.
Oja wat Books zegt, de Bumbo! Geweldig ding lekker makkelijk mee te nemen ook.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
Volgens mij kunnen die stoeltjes in verschillende standjes toch dames? liggend/zittend?quote:Op zondag 10 juli 2011 11:27 schreef Mevr_Mus het volgende:
Mmm... Ik had juist bedacht om geen wipstoeltje te kopen omdat het mij wat onnatuurlijk lijkt om een baby die zelf nog niet kan zitten "kunstmatig" rechtop te houden. Kan me voorstellen dat dat niet stimuleert om zelf te gaan zitten. Of denk ik nu nog veel te rationeel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |