Goedemiddag!
@ octopussy: leuk dat je de baby al voelt! Ik hoor overal dat dat veel sneller is bij een tweede kindje. Ik kan ook niet wachten! Heel soms denk ik al vaaaaaag in de verte iets te voelen... Maarja 11 weken... zal wel mijn verbeelding zijn.
bitterend, hoe is het nu? Heb je nog steeds krampen?
Tripp Trapp: check. Ik vind het een ideaal ding. En hij staat ook nog leuk aan tafel

.
Wipstoel hebben we ook en vanaf het begin gebruikt. Eerst in de ligstand, vond 'ie af en toe lekker ter afwisseling van de box. En toen het tijd was voor de fruithap ietsje rechter op. Om eten in te geven gebruikten wij hem vanaf toen elke dag totdat hij stevig genoeg zat voor de Tripp Trapp (en dat was met 9 mnd ongeveer). Voor ons dus echt onmisbaar!
Maar het is inderdaad niet echt goed om ze er te lang rechtop in te zetten. Ik heb altijd geleerd dat je een baby niet neer moet zetten als hij/zij nog niet uit zichzelf kan gaan zitten. De spieren naast de ruggewervel zijn dan nog niet genoeg ontwikkeld (en als het kind er zelf mee bezig is, wel dus). En als je zo'n kindje dan rechtop zet, dan moet de ruggewervel al het gewicht dragen, met te weinig hulp van de spieren. Dat is dan weer niet goed voor de ontwikkeling van de wervels.
Dus ik ben het wel met eens, Mevr. Mus. De ontwikkeling gebeurt niet voor niets in fases. En als je dan zelf wat stappen over gaat slaan en je baby gewoon rechtop zet, kan de baby het wel lekker makkelijk vinden, maar is het volgens mij inderdaad niet zo stimulerend.
Zo'n domoozak heb ik niet. Ziet er wel knus uit, maar kunnen ze daar dan ook rechter in zitten voor bijv. een fruithapje?