abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 juli 2011 @ 21:18:36 #251
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99255329
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 21:16 schreef TimeJumper het volgende:
Ik heb net een Lodger wrapper op internet gekocht, grijs met rood en wit O+ O+
Scheelt een stuk met de nieuwprijs vind ik.

Ook heb ik een lakentjes, dekbedovertrek enz. gekocht van Maud design (tweedehands dat wel)
Ik vind het erg leuk O+

[ afbeelding ]

Trouwens ik zat te denken , ik heb 1 winterslaapzakje met afritsbare mouwen, maar is 1 slaapzakje eigenlijk genoeg?
Zo snel word dat toch niet vies?

En verder heb ik verschillende maten rompertjes maar eigenlijk allemaal met lange mouw. Hij wordt in november geboren dus maat 62 heb ik ook nog met lange mouw.
Is dat tegen die tijd dan niet te warm? omdat hij dan zichzelf warm kan houden, dat hij dan ligt te stikken met een lange mouw romper en daaroverheen nog een truitje.
volgens mij is de stelregel bij kleintjes dat je altijd 1 laagje meer kleedt dan je zelf aanhebt...

en 1 slaapzakje is wel wat krap hoor... Kindjes willen nog wel eens spugen, poepongelukjes hebben oid.. en dan is wat reserve wel errrg handig!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zaterdag 9 juli 2011 @ 21:28:44 #252
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_99255754
Lijkt me inderdaad handig als zo'n kleintje zelf de trap op en af kan, octopussy. Die van mij moet eerst maar eens gaan lopen, hihi.

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 20:13 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

(kan er eventueel ook een scheutje ranja oid doordoen hoor...).
Is misschien wel een idee. Als het weer nodig is, ga ik dat wel proberen!

@ TimeJumper: ik begon ook met 1 slaapzakje, maar vind het toch handiger om twee dezelfde te hebben hoor (en dan bedoel ik niet per se de kleur, maar meer twee winter- en twee zomerslaapzakjes). Als de 1 in de was zit, dan heb je anders gelijk niks meer. En het wordt in principe niet heel snel vies. Maarja, het kindje hoeft maar 1 keer te spugen in bed en 't is al gebeurd. Of doorlekken qua luier ofzo.

En rompertjes kan je altijd even aankijken. In het begin is het koud (november) en je kan nu nog niet precies zeggen wat voor maat er nodig is als het warmer wordt. Dus persoonlijk zou ik het hierbij houden en kijken hoe het loopt :). Mijn zoontje is een erg warmbloedig kind trouwens, die heeft nog bijna nooit een romper met lange mouwen aangehad! Dan worden z'n haartjes helemaal kletsnat van t zweet.

En nog even over mezelf iets leuks: ben morgen 11 weken zwanger en net op de bank heb ik met mijn eigen doppler-apparaatje het hartje al gehoord!! Echt super leuk :).
  zaterdag 9 juli 2011 @ 21:30:30 #253
250838 Fee-nix
pi_99255825
O ik had niet eens het antwoord van Beessie-Jen op TimeJumper gelezen... wat zij zegt dus :P. Enne 2 slaapzakjes was voor mij genoeg. Er is toch zoveel was dat het vieze slaapzakje meestal dezelfde dag nog gewassen kan worden, hehehe.
pi_99256096
heb even de vk gebeld na aandringen van mijn man :@ omdat ik om het uur/2 uur pijnlijke krampen heb net boven mijn schaambeen..
ze zei dat het kan zijn dat mijn blaasontsteking nog niet weg is en dat ik maandag plas op kweek moet zetten bij de HA en als de krampen morgen nog heftiger worden moet ik weer bellen maar hopelijk is het niet nodig! wil haar niet weer lastig vallen in het weekend
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_99256126
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 21:28 schreef Fee-nix het volgende:

En nog even over mezelf iets leuks: ben morgen 11 weken zwanger en net op de bank heb ik met mijn eigen doppler-apparaatje het hartje al gehoord!! Echt super leuk :).
Wat leuk joh!! *O*
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 21:41:16 #256
250838 Fee-nix
pi_99256219
Ai bitterend, dat klinkt pijnlijk! Rustig aan doen maar. Ik hoop ook dat het niet heftiger wordt. Maar anders zou ik me niet bezwaard voelen om te bellen hoor. Ze geeft het immers zelf aan.

Ja leuk he O+ . Echt zo'n geniet-momentje.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 22:06:25 #257
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99257182
Bedankt voor jullie snelle antwoorden :*

Fee-nix leuk zo'n doppler apparaatje O+ Ik zou de hele avond luisteren denk ik haha

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 21:18 schreef bitterend het volgende:
TJ leuk! op marktplaats gescoord?

In November kan het al behoorlijk koud worden! vorig jaar was het vroeg met sneeuw bijvoorbeeld weet je nog? lijkt me dus goed om veel lange mouwen rompers te hebben!
Ja allemaal op marktplaats. :Y
Als je de tijd neemt kan je daar mooie dingen tegenkomen.

Nou ik hoop dat je krampen niet erger worden zeg, balennn... :{
Rayen 2½ jaar!
  zaterdag 9 juli 2011 @ 22:39:43 #258
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99258432
Trouwens waar is dat topic gebleven wat handig of onhandig is om voor een baby te kopen.
Ik kan het niet meer vinden :D

Wordt zo'n wipstoeltje eigenlijk vaak gebruikt?
Als de baby nog een baby is heb je hem op je arm, of draagdoek of in een box.
Bij het eten geven heb je hem ook dicht bij je, dus zo'n wipstoeltje is ter afwisseling van de box? zodat ze eens een beetje liggend kunnen zitten :+ of zo?
Rayen 2½ jaar!
pi_99258502
wipstoeltje check heel vaak!! ja das een tussenweg tussen liggen en zitten en gewoon heel gezellig!! Wij zette het wipstoeltje bijvoorbeeld op tafel als we aan het eten waren kon ze meekijken! Gezellig :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_99258860
Puck kijkt tegenwoordig wel eens baby tv ook in de wipstoel en tijdens het eten ja :Y
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 9 juli 2011 @ 22:50:51 #261
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_99258909
Je weet het niet van tevoren. We hadden er een gekocht met Alexa (nu bijna 2), die wilde er nooit in, vond het verschrikkelijk. Maar Seth maakt er nu dankbaar gebruik van :D en veeeel
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_99258949
Koop wel een stevige. Wij hebben een koelstra oid en die zit echt ruk.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_99259009
Wij hebben een topmark en geen probleem! gekregen overigens, had hem zelf nooit uitgezocht maar ik vind hem nu wel mooi en vooral praktisch :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_99259040
Ssserpente, Hannah krijgt een zusje of broertje ja *O* daarom kon ik ook niet meedoen met de prosecco (boh, daar had ik echt wel trek in!). Morgen al 15 weken ook. Gaat snel *O*

Fee-nix, leuk dat je het hartje zelf kan horen O+ Ik heb vanaf vorige week al de beeb gevoeld toen mijn man zijn hand op mijn buik legde :D Ik voelde de kleine al ertegenaan nestelen. Dat is zo'n bekend gevoel van de eerste zwangerschap nog!

Bitterend, wat klote dat je nu zo'n onzekerheid hebt met een kramperig gevoel -O- Hopelijk is het 'slechts' een blaasontsteking. :*

Timejumper, een wipstoeltje is echt een must! Hannah wilde vanaf een paar maanden niet meer liggen, maar alleen maar zitten. In het wipstoeltje kon ze lekker om zich heenkijken en als ze in slaap viel dan ging ie weer in ligstand. Wel een wipstoeltje uitzoeken waar ze niet zo gemakkelijk opzij glijden.
  zaterdag 9 juli 2011 @ 22:54:07 #265
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99259058
wij hebben de wipstoel bij Evie ook veeeel gebruikt :)
  zaterdag 9 juli 2011 @ 23:04:34 #266
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99259528
Ohwww Whahahahhahaa wat voel ik me een kneus :@ , niet wetend dat een wipstoeltje toch wel heel handig is _O-

Noteert en gaat zoeken, een stevige waar die niet opzij in kan zakken :+
Rayen 2½ jaar!
pi_99262309
TJ, heb je al een kinderstoel op het oog? Als je een Tripp Trapp wilt kopen kun je overwegen een soort stoeltje voor pasgeborenen voor op de stoel te kopen. Dan kan de kleine fijn bij jullie aan tafel zitten bijvoorbeeld. Ik vond het wel behoorlijk duur; duurder dan een wipstoel in ieder geval.

En Twentemeisje heeft bijvoorbeeld een kinderstoel (de Bloom Fresco) die je ook als stoel voor pasgeborenen kunt gebruiken. Dat is een heel dure stoel, maar de aanschaf van een wipstoel zou overbodig zijn als je voor zoiets zou willen gaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 10 juli 2011 @ 00:15:04 #268
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99262473
Ja die Tripp Trapps vind ik heel leuk, ik had ze ook al in de kleur rood gezien O+
Maar aangezien we niet erg ruim wonen wilde ik daar even mee wachten want volgens mij kan een baby pas "echt" goed zitten met een maand of 6 (?) dacht ik zo.
Dat bespaart weer ff voorlopig wat ruimte.

Tenzij een baby daar al eerder in kan zitten, want dan vind ik het wel gezellig, maar dat lijkt me wel erg snel :9

En Tripp Trapp is wel het duurste wat we willen gaan hoor, vind zo'n stoel al duur genoeg eigenlijk.
Ik ga liever een keer extra op vakantie w/
Rayen 2½ jaar!
pi_99268540
Sofie zit met haar 8.5 maand nog steeds niet lekker in de Tripp Trapp. Daarom nu maar eerst in de ikea kinderstoel. Die geeft net wat meer steun. (en kostte geen drol)

wippertje werd hier ook veel gebruikt. Na elke fles ging ze er even in. Anders kwam het er net zo hard weer uit. Nu kan ze er even niet in. Ze zet zich met haar voeten af tegen de onderste rand. Ik denk als ze goed kan zitten dat ze er dan wel weer in kan. Nu wil ze meer dan ze kan.
*poef* nu is het weg
pi_99269093
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 00:15 schreef TimeJumper het volgende:
Ja die Tripp Trapps vind ik heel leuk, ik had ze ook al in de kleur rood gezien O+
Maar aangezien we niet erg ruim wonen wilde ik daar even mee wachten want volgens mij kan een baby pas "echt" goed zitten met een maand of 6 (?) dacht ik zo.
Dat bespaart weer ff voorlopig wat ruimte.
doe er maar een aantal maanden bij op voor de baby goed kan zitten.
wij hebben er een van geuther die je kunt kantelen en omhoog en laag kunt instellen. heerlijk ding.
mama van 3 kids!
pi_99269306
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 22:53 schreef octopussy het volgende:

Bitterend, wat klote dat je nu zo'n onzekerheid hebt met een kramperig gevoel -O- Hopelijk is het 'slechts' een blaasontsteking. :*

Gisteren avond toch even naar het zh om bloed te prikken, ze hebben gekeken of er nog infectie in het bloed zat.
Er waren nog idd wat sporen maar ze konden niet zeggen of dat idd de krampen veroorzaakt
Ze zei dat harde buiken horen geen pijn te doen of te voelen menstruatie achtig en dat heb ik wel

als ik om het half uur krampen heb moet ik weer terug
gelukkig was meisje bewegelijk en met inwendig onderzoek kon ze ook voelen dat alles goed dicht zat...

denk dat mijn baarmoeder gewoon erg gevoelig is voor iets...uk zat ook erg lag in mijn schaambeen!
pi_99269310
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 21:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Had je dat in de Vlindertuin ook niet gezien? :D
Dat wilde ik dus ook al vragen :D :P
pi_99269329
Wij hadden een ikea stoel maar daar struikelde we continu over de poten en Mette verzoop daarin (minimeisje). Dus uiteindelijk Tripp trapp aangeschaft. Geweldige stoel. Ze zat er vanaf dat we met bijvoeding begonnen in, dus vanaf 6 maanden. In het begin alleen voor het eten kort. Mette was een vroege zitter, die zat met 6 maanden al vrij steady en met 7,5/8 maanden ging ze al mee op de fiets.

Wipstoel hebben we opzich best redelijk veel gebruikt. Volgens mij hebben wij een Koelstra en daar heb ik geen klachten over, gewoon simpel maar goed genoeg. Wij hebben een box op wielen, dat is ook echt een aanrader. Ons huis is heel lang en wij reden dat ding de hele woonkamer door. Net waar we zaten, konden we hem er gewoon bijzetten. En als ik ging koken er ook gewoon bij. Viel ze in slaap, dan kon ik haar ergens anders meer afgesloten neerzetten.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_99269359
Oh ik ben een beetje spuit 11 geloof ik haha
pi_99269400
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 09:53 schreef Popples het volgende:

[..]

doe er maar een aantal maanden bij op voor de baby goed kan zitten.
wij hebben er een van geuther die je kunt kantelen en omhoog en laag kunt instellen. heerlijk ding.
nee hoor, dat verschilt enorm, 6 mnd wordt als gemiddeld genomen.
Elin kon met 5 maanden al los zitten! en met 6 mnd dus makkelijk in de kinderstoel/fietsstoel
pi_99269416
Bitterend, goed dat je gisteren toch even hebt laten checken!

En hebben alle LLMers een uitslaapdag ofzo?
pi_99269451
alle LLMérs? Aventura bedoel je?
:P
Cynthia die mag nog wel ff wachten :P
pi_99269545
Nou ja... ok.. maar dat zij er toch 2 :P
  zondag 10 juli 2011 @ 10:31:59 #279
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99269629
Ben indd nét wakker :D
Heerlijk geslapen. Verder weinig te melden. Voel me goed en ik zit volgens mij gewoon potdicht!
pi_99269643
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 10:15 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

nee hoor, dat verschilt enorm, 6 mnd wordt als gemiddeld genomen.
Elin kon met 5 maanden al los zitten! en met 6 mnd dus makkelijk in de kinderstoel/fietsstoel
het verschilt idd per kind en wat de ouder zelf wil. maar ik neem mijn ervaringen weer ;)
mama van 3 kids!
pi_99269667
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 10:31 schreef Aventura het volgende:
Ben indd nét wakker :D
Heerlijk geslapen. Verder weinig te melden. Voel me goed en ik zit volgens mij gewoon potdicht!
dat potdicht kan snel veranderen hoor ;)
mama van 3 kids!
pi_99269767
ik raak in de war van de wipstoel verhalen
kan het wel of niet vanaf de geboorte?

ik vind de trip trapp helemaal niks :@ (qua uiterlijk dan)
dacht zelf eerst aan een doomoo zitzak als wipstoel te gebruiken en later een ikea stoel wanneer ze bij ons kan zitten aan de eet tafel
of is dat gek
pi_99269796
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 10:16 schreef wickie het volgende:
Bitterend, goed dat je gisteren toch even hebt laten checken!

Ja soms moet dat denk ik, mijn man werd beetje boos dat ik niet wou bellen :@ maar ja hoe weet je dat wat je voelt niet normaal is en niet gewoon erbij hoort...ik wil niet voor elke scheet bellen meteen en vooral niet op zaterdag avond
  zondag 10 juli 2011 @ 10:44:13 #284
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99269852
Herkenbaar Bitterend. Denk dat iedereen dat zo wel voelt. Maar inderdaad daar over heen stappen want het gaat nu niet alleen meer om jezelf (dat is er bij mij in elk geval ingepeperd door mijn lief).

De triptrap stoel staat hier wel op het verlanglijstje. Mijn neefjes hebben daar zo ontzettend veel plezier van (gehad). Maar hoor ook goede verhalen over de ikea kinderstoel.
  zondag 10 juli 2011 @ 10:45:48 #285
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_99269886
Bitterend goed dat je het even hebt laten checken.

Wij hadden hier een wipstoel waar ze vanaf het begin of aan af en toe inzaten en toen ze interesse kregen om ergens mee te spelen zette wij hun met stoel en al in de box want liggen was voor baby's. Wij zijn zodra ze enigzins konden zitten overgestapt op een bumbo. Heerlijk ding en makkelijk om op tafel te zetten als zij aan het eten waren maar nog te klein waren voor in een kinderstoel. Later gebruikt onder de douche en nu pas gegeven aan een vriendin. De Doomoo zit hebben wij ook naar gekeken maar die leek ons als ze willen zitten niet echt heel handig.

Wij hebben een kinderstoel van de Prenatal (kan ook uit elkaar net als een tripptrapp) eerst voor de oudste gebruikt en toen de kleinste in de een kinderstoel mocht hebben we een hangstoeltje erbij gekocht. Even aan de tafel hangen en klaar. Een jaartje terug ging de oudste over op een gewone eetkamerstoel en is de hangstoel ook weer doorgegeven. Twee kinderstoelen was een beetje overdreven en een flinke sta in de weg.

Misschien heb je hier iets aan.
pi_99269888
Heel herkenbaar Bitterend. Daarom hebben we onze mannetjes die dan zelf gaan bellen of ons verplichten.

En over wipstoeletjes. Mette verzoop erin, dus na 2 maandjes echt begonnen met te gebruiken. Tot die tijd lag ze eigenlijk alleen maar op ons of zat ze in de doek (krampjesbaby met lichte reflux).
Dus misschien niet de beste graadmeter

En qua rechtop zitten, dat verschilt gewoon per kindjes. Dat zie je tegen die tijd wel. Wij hebben een stoel pas aangeschaft toen ze kon zitten.
Oja wat Books zegt, de Bumbo! Geweldig ding lekker makkelijk mee te nemen ook.
pi_99269957
whaaaaa ik rammel echt als een gek :D

hier krijg ik de jommetjesversie van O+ van deze foto word ik zo ontzettend week :D
pi_99270014
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 10:45 schreef wickie het volgende:
Heel herkenbaar Bitterend. Daarom hebben we onze mannetjes die dan zelf gaan bellen of ons verplichten.

Oja wat Books zegt, de Bumbo! Geweldig ding lekker makkelijk mee te nemen ook.
:Y

en bedoelen jullie deze: http://www.babycare.nl/bumbo-babystoel-lime-p-305.html

is het echt handig? en comfortabel?
pi_99270025
juhp
  zondag 10 juli 2011 @ 11:08:56 #290
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_99270293
Leuk ding, die Bumboo. Wij hebben nu een titanium baby wipstoel. Peperduur maar mooie wipstoel (gekregen van schoonmoeder). Vriendin van me zei dat baby's niet heel lang in een wipstoel mogen, iig niet in de schuine stand (die van ons kan ook helemaal plat zeg maar), is me even ontschoten waarom.
pi_99270676
Beetje offtopic maar foto's om een beeld te geven van 6 maanden oude baby in tripptrapp en bumbo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 10 juli 2011 @ 11:27:27 #292
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_99270703
Mmm... Ik had juist bedacht om geen wipstoeltje te kopen omdat het mij wat onnatuurlijk lijkt om een baby die zelf nog niet kan zitten "kunstmatig" rechtop te houden. Kan me voorstellen dat dat niet stimuleert om zelf te gaan zitten. Of denk ik nu nog veel te rationeel?
Oude (on)bekende.
  zondag 10 juli 2011 @ 11:31:36 #293
100412 mefke79
komt goed!
pi_99270798
Box op wielen _O_ echt zoo handig, dat ding staat soms zelfs buiten, ideaal.
Wipstoeltje: nooit gehad en nooit gemist. Wij hebben een domoo seat (soort zitzak) waar beide jongens regelmatig inhangen/liggen/zitten. En wij hebben, samen met de buren, een bumboo. Vooral handig bij de eerste hapjes en als ze wel willen zitten, maar nog niet kunnen. Kinderstoel is bij ons van ikea, die is lekker smal en dat vonden we erg handig bij een smal kindje.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 10 juli 2011 @ 12:10:49 #294
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99271772
Wij hebben ook een tripp trapp; en Evie zat daar ook al met een maand of 6 korte periodes in. Ging prima, denk dat er nu een 2e bij gaat komen; kunnen ze tzt naast mekaar aan tafel zitten.
(voordeel is dat dr tripp trapp echt jareeeeen gebruikt kan worden, en dus ipv andere eetkamerstoelen kan).

Wipstoel vond ik echt ideaal; wij hebben de box juist weinig gebruikt... Evie lag of op het speelkleed; waar ze onbeperkt kon oefenen met draaien, rollen, spelen etc, of zat in dr wipstoeltje voor het raam ;) lekker naar buiten kijken.. (en dan in slaap vallen.. zal zo ook eens foto's zoeken).

En ik doe het weekend lekker rustig aan; was kapot na vrijdagavond.. en last van mijn schaambeen, maar dat gaat nu beter en ik voel me iets uitgeruster.
Ons meisje blijft wel erg druk snachts... dus ben veel wakker en moet vaak plassen...

Aventura; fijn dat het nog steeds goed met je gaat :D en jij gaat ons uiteindelijk vast ineens verassen, zo ineens bevallen denk ik...
(zonder voorwerk of klachten oid).

Evie in de tripp trapp:

[ Bericht 4% gewijzigd door Beessie-Jen op 10-07-2011 12:17:02 ]
  zondag 10 juli 2011 @ 12:31:49 #295
250838 Fee-nix
pi_99272367
Goedemiddag! :W

@ octopussy: leuk dat je de baby al voelt! Ik hoor overal dat dat veel sneller is bij een tweede kindje. Ik kan ook niet wachten! Heel soms denk ik al vaaaaaag in de verte iets te voelen... Maarja 11 weken... zal wel mijn verbeelding zijn.

bitterend, hoe is het nu? Heb je nog steeds krampen?

Tripp Trapp: check. Ik vind het een ideaal ding. En hij staat ook nog leuk aan tafel :) .

Wipstoel hebben we ook en vanaf het begin gebruikt. Eerst in de ligstand, vond 'ie af en toe lekker ter afwisseling van de box. En toen het tijd was voor de fruithap ietsje rechter op. Om eten in te geven gebruikten wij hem vanaf toen elke dag totdat hij stevig genoeg zat voor de Tripp Trapp (en dat was met 9 mnd ongeveer). Voor ons dus echt onmisbaar!

Maar het is inderdaad niet echt goed om ze er te lang rechtop in te zetten. Ik heb altijd geleerd dat je een baby niet neer moet zetten als hij/zij nog niet uit zichzelf kan gaan zitten. De spieren naast de ruggewervel zijn dan nog niet genoeg ontwikkeld (en als het kind er zelf mee bezig is, wel dus). En als je zo'n kindje dan rechtop zet, dan moet de ruggewervel al het gewicht dragen, met te weinig hulp van de spieren. Dat is dan weer niet goed voor de ontwikkeling van de wervels.

Dus ik ben het wel met eens, Mevr. Mus. De ontwikkeling gebeurt niet voor niets in fases. En als je dan zelf wat stappen over gaat slaan en je baby gewoon rechtop zet, kan de baby het wel lekker makkelijk vinden, maar is het volgens mij inderdaad niet zo stimulerend.

Zo'n domoozak heb ik niet. Ziet er wel knus uit, maar kunnen ze daar dan ook rechter in zitten voor bijv. een fruithapje?
  zondag 10 juli 2011 @ 12:36:48 #296
250838 Fee-nix
pi_99272554
J esper in de wipper. Hij kon toen nog niet omrollen ofzo, dus hij lag er gewoon los in. Naar de beertjes te kijken O+ .

pi_99272804
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 11:27 schreef Mevr_Mus het volgende:
Mmm... Ik had juist bedacht om geen wipstoeltje te kopen omdat het mij wat onnatuurlijk lijkt om een baby die zelf nog niet kan zitten "kunstmatig" rechtop te houden. Kan me voorstellen dat dat niet stimuleert om zelf te gaan zitten. Of denk ik nu nog veel te rationeel?
Volgens mij kunnen die stoeltjes in verschillende standjes toch dames? liggend/zittend?

Wickie O+ O+ O+
zo leuk om te zien!!

Fee-nix ja minder krampjes vandaag! dankje voor het vragen :* ik had er een vanochtend gehad!

en de doomoo zak, denk niet dat ze daar recht op kunnen zitten...het lijkt me meer een ontspannen lig stoel/kussen achtig
  zondag 10 juli 2011 @ 12:46:18 #298
250838 Fee-nix
pi_99272847
O gelukkig bitterend! Houden zo!
  zondag 10 juli 2011 @ 13:00:55 #299
100412 mefke79
komt goed!
pi_99273297
In de domoo kunnen ze pas echt rechtop zitten als ze zelf redelijk kunnen zitten, eerder niet. Maar juist het hangen/liggen erin vinden ze heerlijk.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_99273320
Oja over fases. Om aan te geven hoe snel het gaat. We zijn een jaartje verder en de baby inzet is er al uit en ze klimt zelf op en af de stoel. Dat is ook waarom ik de tripptrapp heel fijn vind. Nu is het een gewone stoel maar dan afstelbaar op haar lengte.

Wipstoeltjes zijn in verschillende standen te zetten, klopt.

Mocht ik eventueel het topic sluiten zou iemand anders m dan willen openen? Ben aan het klussen en zit op de telefoon te fokken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')