abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99105739
Hele late melding vandaag :D Was vanmorgen ineens even op stap met (8> , wat verfmateriaal halen voor een klus van hem. Lekker even touren. :)

SEO's lees ik? Spannend! *O*
pi_99105815
DF, o wat fijn dat ze zomaar ineens voor de deur stond (ik vind het heel prettig overigens dat er in Nederland een systeem bestaat met verloskundigen, vooral ook om dit soort dingen, gewoon even op huisbezoek).

Ik heb redelijk goed geslapen, daardoor voel ik me wel een stukje beter. Ik denk echt dat die harde buiken samenhangen aan mijn hoeveelheid slaap. Ben erg blij dat ze niks doen iniedergeval, hoef ik niet geforceerd stil te gaan zitten (zoals gisteren, ik wist echt niet meer wat ik nog wel en niet kon doen, daardoor werd ik best wel depri en onzeker. Nu hebben we zekerheid, ze waren heel aardig en lief).

Het is gewoon nog 4 weekjes drukker en daarna heb ik 3 dagen in de week echt helemaal voor mezelf, komt wel goed. Vrijdag is R. vrij, Mette gaat het hele weekend bij mijn ouders logeren. En maandag ben ik vrij vanwege de groeiecho en reguliere afspraak. Dus volgende week ook maar 2 daagjes werken. Zo vangen we het de komende weken gewoon op zodat ik niet hoef te forceren en rustig baby kan broeden.

Ze zei trouwens dat vaak bij de 2de harde buiken worden onderschat en dat het ook regelmatig voorkomt dat het toch ontsluiting heeft veroorzaakt. Daarom hebben ze gisteren dus gekeken.
Just to be sure.

Ik wil ook even benadrukken dat ik me echt serieus genomen voelde gisteren en dat er heel persoonlijk naar je geluisterd werd. Ze had ook echt mn dossier even nagelezen. Vroeg ook specifiek of ik geen dikker been had enzo. Ook heeft ze heel goed de placenta nagekeken of de doorbloeding goed was.
Was trouwens een klinische verloskundige. Normaal loop ik bij Gynaelocogie, zou dat qua medische instelling verschillen. Qua persoonlijkheden zeg meer?
Nou ja maandag heb ik ook controle bij een klinische verloskundige.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_99105920
Mijn ervaring is dat het sterk afhangt van de persoon en de drukte op de afdeling, wickie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_99106455
De drukte bij de controles is volgens mij ook een groot issue, 1x klaagde de arts er zelf over. Dat ze behoorlijk wat bezuinigingen hadden gehad en dat er dus ook eigenlijk te veel afspraken op 1 dag worden gepropt. Ook vond ze het heel erg dat ze geen foto's meer kon printen van de echo's.
Wij hebben deze keer geen foto van de eerst echo. Pas met de 20 weken echo kon ze die maken omdat ik toen in de speciale echokamer zat. Nou hecht ik zelf daar niet veel waarde aan, maar lijkt me toch wel jammer voor degenen die dat wel doen.

toch maar weggehaald waar maak ik me druk over

[ Bericht 26% gewijzigd door wickie op 06-07-2011 13:10:33 ]
  woensdag 6 juli 2011 @ 12:35:06 #280
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_99106583
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:26 schreef Kleurdoos het volgende:
waarschijnlijk r verjaardag?
yupp! :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_99107816
Toen ik bevallen was van Rienk kwam er een vrouw bij me op de kamer die een KS had gehad. Haar toestand was dusdanig slecht dat ze maar bleef bloeden en het er best wel slecht uitzag. Ze had ook veel pijn. Haar vriend wilde niet bij haar blijven. 'ik moet naar huis, de katten zijn alleen thuis" :') De zusters en de dokter hebben hem echt dwingend moeten vertellen dat de katten even pech hadden omdat zn vriendin hem harder nodig had. Hij zag het licht pas toen ze met spoed naar het OK werd gereden. Daarna ging ze gelukkig op een andere kamer. Ik kon die vent wel schieten. o|O

Ze hebben haar 6 uur bij mij in de kamer gehad, de gordijnen dicht en maar heen en weer rennen. Ik lag daar maar met Rienk, voelde me zo opgesloten :{ Er was plek zat, snap niet dat ze haar gelijk niet naar een andere kamer brachten. Lijkt me voor haar ook niet fijn :N

Wicky. Ik ben blij dat ze zo goed naar je gekeken hebben. Voelt vast ook heel geruststellend voor jou :Y

Over een kwartier gaan we er vandoor. :W
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  woensdag 6 juli 2011 @ 13:32:10 #282
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99108505
kan ik je nog net ff succes wensen Vlindur!!!! nog een keer spieken naar je mooie jongentje!! Ik duim voor een 10 met een griffel ;)
en voor Innepin natuuuuuurlijk ook!!

Lieve Wickie; ik ben heeeeel blij dat alles goed is; en dat ze je idd goed checken. Is ook een heel prettig gevoel als je je serieus genomen voelt. En ze de tijd voor je proberen te nemen.
:* Slaapt Mette een beetje goed? succes voor de rest van de middag... fijn dat je de komende tijd iets meer rust hebt.. fijn vooruitzicht.

KD; hoe is het met jouw buikje? trappelt je jongen er al driftig op los??

hoooooi Cyntia; toch niet stiekem aan het bevalen dus ;) hoe voel je je?

Jipster; hoe gaat het vandaag met jou e je misselijkheid enzo? :*

DF; fijn dat je gerustgesteld bent en het allemaal ok is :*

pffffffff ik ben halverwege de dag en letterlijk gesloopt... mijn dreumes is al een paar dagen niet fit.. denk kiesjes ofzo.. en dus kan ze zich maar slecht vermaken. Dus ben ik continu met dr bezig, terwijl ik zelf dus ook niet fit ben...
gelukkig hebben we nu een middagdutje, dus hoop dat ze goed slaapt... dan duik ik er zelf ook nog ff weer in..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_99108575
Hij golft zelfs, en soms steekt hij zijn voet uit en dan doet ie wax in, wax out. [/karatekid]
ik vind hem echt superdruk!
en de jouwe?
  woensdag 6 juli 2011 @ 13:36:50 #284
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_99108675
Onze dochter is vooral wakker als de moeder slaapt. Echt, overdag voel ik de baby niet zo veel, maar elke keer als ik bij mn vrouw in bed kruip of snachts ff voel, voel ik de baby schoppen.
pi_99108878
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 12:31 schreef wickie het volgende:
toch maar weggehaald waar maak ik me druk over
Nu ben ik wel benieuwd wat hier gestaan heeft!

Ik heb tijdens de zwangerschap van Lena vaak lang moeten wachten in het ziekenhuis vanwege de drukte. Ik vond het geen probleem; er zijn altijd urgentere gevallen en die gaan nu eenmaal voor. Alleen tijdens mjin bevalling vond ik het heel rot.

Vlindur, en dat is helaas nog een luxesituatie, met z'n tweeën op één kamer. :{
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 6 juli 2011 @ 13:43:53 #286
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_99108940
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 13:34 schreef Kleurdoos het volgende:
Hij golft zelfs, en soms steekt hij zijn voet uit en dan doet ie wax in, wax out. [/karatekid]
ik vind hem echt superdruk!
en de jouwe?
haha mooi om te zien he?
mijn meisje is vooral snachts heeeeeeel druk.. en rond het einde van de avond.. (idd wat Beregd ook zegt; als ik rust heb, en ontspan). En het gaat het er hier ook vaak heftig aan toe, heftiger dan bij Evie nog...

en zal zo een nieuwe buikfoto uploaden :)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_99109144
Jij ook al Claudia? Ik zag het net staan, ik draai me even om naar Eva en toen waren de kleine lettertjes verdwenen -O-
pi_99111973
Er stond dit :)

Er was gister nog een ander stel (een Marokkaans), jong stel. De vrouw kon niet goed Nederlands. De man had geen flauw benul wat de hele zwangerschap nou eigenlijk was. Hij ging op het eind hele banale vragen stellen (gelukkig ging hij eindelijk die vragen stellen dan weten ze ten minste wat ze moeten doen en wat alles inhoud, zeker omdat zij zich niet verstaanbaar kan maken over de telefoon). Vond dat best moeilijk om aan te horen dat je man zo weinig tot eigenlijk niks weet van wat jij doormaakt en zich er echt totaal niet in heeft verdiept. Zeker als hij de persoon is waar je het meest op terug zal moeten vallen (ik hoorde ze vertellen dat haar familie in Marokko woont).
Ze dachten overigens dat haar vliezen gebroken waren wat niet zo bleek te zijn, ze was 38 weken zwanger.
Ik oordeel niet over de cultuur die ze hebben (al was het een een autochtoon dan had ik het net zo tenenkrommend gevonden, het gaat mij op het principe dat je in een relatie met z'n 2en bent en als je samen bent tijdens de zwangerschap dat het ook een verantwoordelijkheid is voor de andere partner. Maar dat is hoe ik erover denk).

Drukte op de spreekuren vind ik niet erg. Maar ik merk dat ze wel je consult afraffelen omdat ze anders nog verder op raken (vanwege al die veelste strakke planning), dat vind ik wel jammer. Ik wacht liever wat langer omdat ik dan wel weet dat ze de tijd voor je nemen en naar je luisteren en me je meedenken.
pi_99112642
Alles goed! O+ Helemaal bewegelijk, mooi gemiddeld en helemaal perfect O+
pi_99112746
fijn O+
pi_99112757
Wickie, ik ben bij een bevalling geweest van een Marokkaanse vrouw.. Haar man sliep in de kamer ernaast en ik vroeg haar of ik hem wakker moest maken toen ze volledige ontsluiting had en mocht gaan persen. Ook zij sprak amper NL..
Met handen en voeten heb ik van haar begrepen dat we hem alleen wakker mochten maken na de bevalling, en alleen als het een jongen was geworden..

Sja.. Die vrouw deed het echt in dr eentje, diep respect.
Het is zo'n cultuurverschil, lang niet alle Marokkaanse mannen zijn gelukkig zo, maar sjonge.. Dit vond ik wel heel erg..

Het werd trouwens een jongen dus ik mocht hem wakker maken ;)
pi_99112769
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:18 schreef Vlindur het volgende:
Alles goed! O+ Helemaal bewegelijk, mooi gemiddeld en helemaal perfect O+
Jeeeh super meis!!
  woensdag 6 juli 2011 @ 15:23:05 #293
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_99112839
Vlin, ik vind het mooi nieuws!

wickie, ik ken ze ook in de autochtone variant, helaas... en je hebt er als vrouw geen invloed op. Ik zal me er waarschijnlijk de rest van mijn leven af en toe over druk blijven maken omdat ik het nog steeds niet kan bevatten.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_99113004
Blijft bijzonder, die cultuurverschillen.
Vind het dan wel bijzonder om te lezen dat een vader alleen wakker gemaakt mag worden als het een jongetje is. Zou hij niet blij geweest zijn met een meisje?
pi_99113029
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:27 schreef danic het volgende:
Blijft bijzonder, die cultuurverschillen.
Vind het dan wel bijzonder om te lezen dat een vader alleen wakker gemaakt mag worden als het een jongetje is. Zou hij niet blij geweest zijn met een meisje?
Nee, meisjes zijn vaak niet bijzonder in dat soort landen. :N
pi_99113092
Tja, dat weet ik wel, maar blijf het vreemd vinden. Dan krijgt zo'n kindje toch een heel ongewenst gevoel? Ik kan me niet voorstellen dat zo'n vader zijn teleurstelling voor dat meisje verborgen kan houden.
pi_99113565
Rocka ik ken ook een autochtoon persoon die zo was tijdens de zwangerschap van zijn vriendin en ook vooral daarna. Vond het echt heel erg en verdrietig omdat te zien...

En ja er zijn nou eenmaal cultuurverschillen. Daar wil dus niet over oordelen. Ik vind het gewoon moeilijk zulke situaties en mannen die hun vrouw niet kunnen bijstaan in zo iets heftigs en zwaar waar je samen de verantwoordelijkheid over draagt.
pi_99115056
Ik heb het zelf mogen ervaren met een autochtone vent ;) Hartstikke hollands maar in geen velden of wegen te bekennen, al maanden niet ;)
  woensdag 6 juli 2011 @ 16:12:20 #299
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_99115100
Vlindur gefeliciteerd met de goede 20 weken echo *O*
Fijn he zo lang kunnen/mogen kijken naar je kindje, tenminste vond ik wel.
Rayen 2½ jaar!
pi_99115127
KD, vrijdag moet ik terug voor controle
Vlinder, fijn dat alles goed was ! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')