tis toch niet omdat je er niet bij de bevalling bent dat je geen gevoel hebt voor elkaar?quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:31 schreef RockabeIIa het volgende:
dat maakt toch ook dat we verschillen van dieren, dat we echt gevoel hebben voor elkaar.
Nouja, sommige mensen dan
ach tuurlijk, had ik zelf ook wel kunnen bedenkenquote:
Jij betrekt het op jezelf terwijl het niet persoonlijk bedoeld is.quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:50 schreef Beregd het volgende:
en versta me niet verkeerd, ik ben er heel graag bij, wou alleen even zeggen dat dat cultureel bepaald is, en daarom niet beter of slechter. Volgens mijn bescheiden mening dan.
Je hebt waarschijnlijk wel gelijk (of eigenlijk, niet waarschijnlijk, je hebt gelijk want ervaringsdeskundige! ), maar wat voor schoenen doe je aan wanneer je steunkousen draagt? Ik bedoel in slippers is dat natuurlijk ook totaal niet charmant! Ik zie me al naar klanten gaan....quote:Op woensdag 6 juli 2011 19:51 schreef mefke79 het volgende:
susie, steunkousen zijn echt niet alles, maar ik ben echt zo enorm blij dat ik ze wel aangehad heb. Je voelt pas hoe vervelend het vocht is als je er geen last meer van hebt. En ik dacht ook dat het wel mee viel, maar dat was dus niet zo. En je sleept daardoor ook extra kilo's mee natuurlijk. Ik weet zeker dat mijn snellere herstel deze keer deels te danken is aan het feit dat ik veel minder vocht vasthield door de kousen.
Mijn eerste verdenking was met 27 weken en toen vond ik dat ook heel eng. Maar 't komt vast goedquote:Op woensdag 6 juli 2011 20:12 schreef Aoraki het volgende:
Maar het enge vond ik nu dat het zo 'vroeg' (28 weken) was.
Bij Babydump is het zo dat, mocht het onverhoopt allemaal anders verlopen dan verwacht, je alles kostenloos kunt annuleren en in het geval dat je al (een deel) betaald hebt krijg je je geld gewoon terug. Daar adverteren ze zelf mee en wij hebben bij het doen van de bestelling een mooi garantiecertificaat gekregen waar dat ook nog eens op staat.quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:21 schreef Kyara het volgende:
*zanikpost*
Ik zit hier wel even met een mini dilemma. We willen volgende week zaterdag het kamertje + kinderwagen posten. Nu blijkt alleen dat de actie bij Bebydump met gratis box bij kamertje en gratis autostoeltje bij kinderwagen tot a.s. zaterdag loopt. Eerder bestellen is dus wenselijk want het scheelt zo 200 euro. Maar het voelt al de goden verzoeken. Ik mag volgende week vrijdag pas naar de vk voor controle. Ben met angelsounds nog steeds op zoek naar het hartje. Ik hoor wel iets maar dat lijkt te langzaam te kloppen dus misschien is dat eerder mijn eigen -verhoogde- hartslag. daarnaast staat het verhaal van tap me ook nog heel helder voor de geest
*einde zanikpost*
MIjn bd was wel telkens oke maar liep wel op. Het blijkt nu dat mijn bd normaal wat lager is en voor mij doen dus al te hoog was.quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:45 schreef Aoraki het volgende:
FR, hoezo achteraf gezien?
dat zouden ze toch meteen moeten zien?
Ze moeten ergens een grens trekken natuurlijk.quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:51 schreef Aoraki het volgende:
ahhh, ok...
Ja, dat vroeg ik me vorige zwangerschap ook al af. Veel ziekenhuizen nemen je op als je boven de 95 gaat. Maar mijn bd is normaal 80. Dus voor mij scheelt dat 'maar' 15 punten. Voor iemand met een onderdruk van 60 geldt die regel van 95 ook. Ik vind dat maar raar hoor...
En zo kwam je ook niet over hoor!quote:Op woensdag 6 juli 2011 21:01 schreef wickie het volgende:
Susie, ik wil absoluut niet dwingend of pushend overkomen. Zo bedoel ik het niet hoor![]()
Ik heb hem ook voor hele andere reden gedragen en heb tijdens zwangerschappen helemaal geen last van vocht, dus heb ook totaal geen idee hoe dat voelt.
Gewoon doen waar jij je het prettigst bij voelt
Zou goed kunnen. Bij de echo voor de combinatietest konden ze bij mij al zien dat de placenta aan de achterkant ligt. Ik voel alleen nog niks, maar ben dan ook net in week 15.quote:Op donderdag 7 juli 2011 10:17 schreef bitterend het volgende:
Denk dat mijn placenta aan de achter kant ligt als ik het zo lees..ik heb plopjes vanaf week 18. Mijn man heeft maar 1 keer kunnen voelen! zo jammer vind ik dat, ik wil het zo graag met hem delen.
Kheb nog even gekeken, zit 1 langemouwenrompertje in de la.Gekregen van de buuv...Er is me verteld dat die erg onhandig zijn, vandaar dat ik ze zelf niet heb gekocht. Ik dacht dat een vestje en een wikkeldoek wel voldoende zouden zijn, maar een vestje zit misschien niet fijn voor langere tijd? Ik heb trouwens nog wel een bestelling onderweg, waaronder wat pakjes met pijpjes en mouwtjes en de inmiddels fameuze 3 korte Koeka-broekjesquote:Op donderdag 7 juli 2011 11:27 schreef Poppedein het volgende:
Heb je geen enkele romper met lange mouwen Aventura? tis natuurlijk enorm lastig met t weer, maar zo'n klein ukje heeft ook bij 20+ graden nog best lang lange mouwen nodig om zich op temp te houden, dus daar zou ik persoonlijk er nog wel een paar van kopen in 50-56!een zuster voor Willow! héél erg leuk Innepin
en fijn dat alles goed leek! en uiteraard ben ik daar ook blij om voor Vlindurs B2
Over het wachten, ja gaat wel. Ik vermaak me wel, ik lees veel en ben nu bezig met het invoeren van adressen voor op de adreslabels. Zo hoeven we straks alleen nog de adressen te printen en te stickeren. Ben wel gestopt met alleen de stad ingaan, vorige week deed ik dat voor het laatst. Lunchen met een vriendin en toen even naar Xenos. Daarna was ik bekafquote:Op donderdag 7 juli 2011 11:13 schreef Cyntiaa het volgende:
Ook nog niets héKan je het wachten nog een beetje volhouden?
Ik heb er nu een witte romper was in zitten, kan lekker even de droger in en dan straks even de stad inVoor de zekerheid toch even 2 of 3 rompers in maat 50 kopen. Die maat heb ik niet!
quote:Te veel drop slecht tijdens zwangerschap
BAARN - Kinderen van vrouwen die tijdens hun zwangerschap grote hoeveelheden drop eten hebben een grotere kans op het ontwikkelen van gedragsproblemen.
zwanger, drop
Dat blijkt uit een recent Fins onderzoek. De onderzoekers bestudeerden 321 achtjarige kinderen.
Van deze groep was bekend hoeveel drop hun moeders tijdens de zwangerschap hadden gegeten. De kinderen werden psychologisch onderzocht waarbij werd gekeken naar onder andere de woordenschat, het geheugen en ruimtelijk inzicht.
Uit de resultaten blijkt dat vrouwen die meer dan 500 mg glycyrrhizinezuur, een soort zoetstof die in drop zit, binnen kregen een verhoogde kans hadden op een kind met een lager IQ dat gedragsproblemen vertoont.
500 mg glycyrrhizinezuur komt overeen met ongeveer 100 gram dropjes. De onderzoekers vermoeden dat het functioneren van de placenta belemmert wordt door een bestanddeel van drop. Daardoor zou de moeder stresshormonen door kunnen geven aan baby.
Eerder was al bekend dat glycyrrhizine de bloeddruk kan verhogen. Ook daarom kunnen zwangere vrouwen beter geen drop snoepen.
Door: Redactie
Bron: Psycholoog.net
21-01-2010
Laatst gewijzigd op: 21-01-2010
Ach, ik heb al een discussie gehad met de HA en VK over hooikoorts. Mijn VK zei dat ik mijn medicatie niet mocht gebruiken en de HA weigerde iets anders voor te schrijven, en nu zit ik eigenlijk weer in hetzelfde schuitje. VK wil dat er iets gedaan word aan die ontsteking terwijl de HA dus eigenlijk niks eraan wil doen. Maar ondertussen ben ik wel al een weekje alles behalve productief op het werk, om over thuis maar te zwijgen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 15:02 schreef Deepfreeze het volgende:
Innepin, die echo![]()
Maar fijn dat de echo verder goed was!
Notthesame, balen van zo'n huisarts. Kan de VK anders de huisarts niet bellen?
Ik had met Chris maar 1 of 2 lange mouw rompers, dat was voor begin augustus. Voor deze uk zal ik er wel meer regelen, zo met kerstmis..
Ik ben al niet zo'n snoepert eigenlijk... en dropjes al helemaal niet, dus ik zat me al zorgen te maken hoe ik die drop naar binnen moest werken! Maar ik zal wel af en toe een dropje naar binnen werken, wel met beleid dan! Thanx voor de infoquote:Op donderdag 7 juli 2011 15:14 schreef octopussy het volgende:
NTS, toch maar beter niet hevig aan de drop gaan:
[..]
Oewh, en ik had enkele weken achter elkaar een ontzettendeeeee behoefte aan drop.quote:Op donderdag 7 juli 2011 15:14 schreef octopussy het volgende:
NTS, toch maar beter niet hevig aan de drop gaan:
[..]
Ja, drop is zout, zout verhoogt de bloeddruk. Maar zoals anderen al zeggen is de suiker en de zoetstof die erin zit weer niet zo heel goed. Volgens mij kun je beter iets meer zout over je avondeten doen dan je lens eten aan drop.quote:Op donderdag 7 juli 2011 16:39 schreef ferrari_rood het volgende:
Fijn dat je een einddatum hebt aventura en helemaal goed dat alles oke was
Drop adviseren voor de bd
Sorry, gevalletje klok-klepel bij mij dus. Ik heb zelf totaal geen last van lage (of hoge) bloeddruk, maar ken een aantal mensen die in verband met een hoge bloeddruk zoutarm moe(s)ten eten. Denk dat dat bij mij tot de redenatie heeft geleid dat bij een hoge bloeddruk zoutarm gegeten moet worden omdat zout de bloeddruk verhoogt/hooghoudt. Blijkt dus niet te kloppen.quote:Op donderdag 7 juli 2011 17:24 schreef Aventura het volgende:
Het is niet het zout in drop wat de bloeddruk verhoogt. Het is glycyrrhizinezuur, zie ook Octopussy's post.
Zout verhoogt volgens mij de bloeddruk ook hoor... alleen blijkbaar niet vanuit de dropjes ofzo? Ik bedoel, mensen met hartklachten kunnen ook beter minderen met zout enzo... mja, ben geen deskundige hoor.quote:Op donderdag 7 juli 2011 17:32 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Sorry, gevalletje klok-klepel bij mij dus. Ik heb zelf totaal geen last van lage (of hoge) bloeddruk, maar ken een aantal mensen die in verband met een hoge bloeddruk zoutarm moe(s)ten eten. Denk dat dat bij mij tot de redenatie heeft geleid dat bij een hoge bloeddruk zoutarm gegeten moet worden omdat zout de bloeddruk verhoogt/hooghoudt. Blijkt dus niet te kloppen.
Ja raar he, dat heb ik ook.quote:Op donderdag 7 juli 2011 19:02 schreef Susie het volgende:
Wel fijn om te weten dat ik een meisje krijg dat niet te handelen is en ook nog dom....Ben op dit moment namelijk dropverslaafde geworden... toch maar niet meer kopen dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |