abonnement Unibet Coolblue
pi_98860058
Ruim een jaar ben ik reeds opzoek naar een baan. Iedere keer loop ik tegen wantrouwen van potentiële werkgevers aan. Men beklaagt zich over de gaten in mijn Curriculum Vitae.

De volgende vragen worden mij steeds gesteld:
- Wat heb je gedaan tussen die en die opleiding?
- Waarom heb je in die periode niet gewerkt?

Uiteraard komt dit gewoon omdat ik mij even aan het oriënteren was op een nieuwe opleiding.

En er is nauwelijks werk in Nederland. Het gat wordt simpelweg verklaard omdat ik opzoek ben naar een baan.

Begrijpen werkgevers dit niet of willen zij deze standaard antwoorden gewoon horen van mij? Vist men naar iets anders?
pi_98860089
Het is een standaardvraag om te kijken of je niet in de cel of AOW heb gezeten... Maakt het niet minder irritant overigens. Ik heb er inmiddels gewoonte van gemaakt om te liegen over mijn arbeidsverleden. De meeste werkgevers zijn toch te stom en lui om iets te controleren.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_98860227
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:46 schreef Pipo1234 het volgende:
Het is een standaardvraag om te kijken of je niet in de cel of AOW heb gezeten...
Is dit de achterliggende gedachte, ja? :')
quote:
Maakt het niet minder irritant overigens. Ik heb er inmiddels gewoonte van gemaakt om te liegen over mijn arbeidsverleden. De meeste werkgevers zijn toch te stom en lui om iets te controleren.
Tsja, ik neig ook naar het oprekken van wat werkervaring hier en daar. Het is gewoon om moe van te worden. Ik moet mij tegenwoordig echt inhouden om niet geïrriteerd die vragen te beantwoorden. Gelukkig ben ik professioneel genoeg om keer op keer het standaard verhaal rustig uit te leggen. Waar men dan altijd een beetje achterdochtig op reageert. Mijns inziens geheel onterecht; wat verwacht bedrijf in kwestie anders...
pi_98860324
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:50 schreef Socios het volgende:

[..]

Is dit de achterliggende gedachte, ja? :')

Ja. Werkgevers willen geen criminelen of gehandicapten aannemen natuurlijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:50 schreef Socios het volgende:

Tsja, ik neig ook naar het oprekken van wat werkervaring hier en daar. Het is gewoon om moe van te worden. Ik moet mij tegenwoordig echt inhouden om niet geïrriteerd die vragen te beantwoorden. Gelukkig ben ik professioneel genoeg om keer op keer het standaard verhaal rustig uit te leggen. Waar men dan altijd een beetje achterdochtig op reageert. Mijns inziens geheel onterecht; wat verwacht bedrijf in kwestie anders...
Gewoon doen. Of je CV zo opmaken dat gaten minder opvallen. Je moet natuurlijk geen werkervaring gaan verzinnen, maar meestal wordt er toch alleen gekeken naar de meest recente werkervaring, dus dingen uit het (verre) verleden kun je best ruim optrekken.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_98860343
Ze willen weten waarom je in die periode níet hebt gewerkt. Ik begrijp je situatie, als je echt niet wil werken had je niet bij de sollicitatie gezeten :').

Je kunt de -geen 9 tot 5 mentaliteit- hier ook wel onder scharen. Werkgevers willen het liefst mensen die 60 uur per week maken voor het minimumloon, echt van die carriere jagers.
pi_98860371
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:45 schreef Socios het volgende:
Ruim een jaar ben ik reeds opzoek naar een baan. Iedere keer loop ik tegen wantrouwen van potentiële werkgevers aan. Men beklaagt zich over de gaten in mijn Curriculum Vitae.

De volgende vragen worden mij steeds gesteld:
- Wat heb je gedaan tussen die en die opleiding?
- Waarom heb je in die periode niet gewerkt?
Lijken me hele normale vragen. En daar heb je natuurlijk een hele goede verklaring voor. Heb je die verklaring niet, dan is de werkgever des te blijer dat hij die vraag heeft gesteld ;)

quote:
Uiteraard komt dit gewoon omdat ik mij even aan het oriënteren was op een nieuwe opleiding.
Ik vind de combinatie van de woorden "uiteraard", "gewoon" en "even oriënteren op een nieuwe opleiding" nogal apart. Wat is precies "oriënteren op een nieuwe opleiding", hoe lang duurt dat en waarom kan dat niet tijdens een baan of tijdens je oude opleiding :?
(dan had je dus geen gat in je CV gehad)

quote:
En er is nauwelijks werk in Nederland.
Wat.

quote:
Het gat wordt simpelweg verklaard omdat ik opzoek ben naar een baan.
Net was het nog omdat je aan het oriënteren was op een opleiding, wat is het nou? Of heb je méérdere gaten in je CV? In dat geval is het al helemaal niet gek dat een werkgever er graag wat over wil weten.

quote:
Begrijpen werkgevers dit niet of willen zij deze standaard antwoorden gewoon horen van mij? Vist men naar iets anders?
Men vist er naar of je geen crimineel verleden hebt en/of gewoon een luie donder bent. Werkgevers begrijpen prima dat iemand een keer werkloos kan zijn geweest, maar begrijpen ook dat er mensen tussen zitten die het prima vonden om even een paar maanden niets te doen. Die nemen ze liever niet in dienst namelijk.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_98860433
Het is eigenlijk ook krom dat je wordt veroordeeld op grond van keuzes die je zelf hebt te maken. Als ik lekker een jaar thuis wil zitten, dan is dat mijn keus. Vervolgens word je wel door de halve maatschappij uitgekotst. Te hypocriet voor woorden... :r
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_98860573
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:55 schreef Pipo1234 het volgende:
Het is eigenlijk ook krom dat je wordt veroordeeld op grond van keuzes die je zelf hebt te maken. Als ik lekker een jaar thuis wil zitten, dan is dat mijn keus. Vervolgens word je wel door de halve maatschappij uitgekotst. Te hypocriet voor woorden... :r
:')

Als jij een jaar thuis wil zitten is dat prima hoor, maar dan ook geen uitkering.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_98860650
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:53 schreef Whuzz het volgende:
Lijken me hele normale vragen. En daar heb je natuurlijk een hele goede verklaring voor. Heb je die verklaring niet, dan is de werkgever des te blijer dat hij die vraag heeft gesteld ;)
Het zijn misschien wel heel normale vragen, maar neemt men dan ook genoegen met mijn standaard antwoorden?
quote:
Ik vind de combinatie van de woorden "uiteraard", "gewoon" en "even oriënteren op een nieuwe opleiding" nogal apart. Wat is precies "oriënteren op een nieuwe opleiding", hoe lang duurt dat en waarom kan dat niet tijdens een baan of tijdens je oude opleiding :?
(dan had je dus geen gat in je CV gehad)
Waarom zou een werkgever moeilijk mogen doen als iemand een jaartje geen opleiding volgt? Als men in dat jaar is gaan `backpacken´ in Australië is het geen probleem? :') Indien iemand er voor kiest om die periode in Nederland te blijven, is het `hek van de dam´?
quote:
Wat.
Ja, ik geloof nooit dat de werkloosheid zo laag is in Nederland. Er is ontzettend veel verborgen werkloosheid. Zelf sta ik ook niet `geregistreerd´. Op één vacature reageren tientallen mensen.
quote:
Net was het nog omdat je aan het oriënteren was op een opleiding, wat is het nou? Of heb je méérdere gaten in je CV? In dat geval is het al helemaal niet gek dat een werkgever er graag wat over wil weten.
Ik noemde de verschillen tussen gaten in opleiding en gaten in werkervaring.
quote:
Men vist er naar of je geen crimineel verleden hebt en/of gewoon een luie donder bent. Werkgevers begrijpen prima dat iemand een keer werkloos kan zijn geweest, maar begrijpen ook dat er mensen tussen zitten die het prima vonden om even een paar maanden niets te doen. Die nemen ze liever niet in dienst namelijk.
En wat maakt het uit als iemand ervoor zou kiezen om even een maandje van spaargeld te leven. Maakt dat een sollicitant minder gemotiveerd?
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:01:34 #10
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98860693
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:58 schreef Whuzz het volgende:

[..]

:')

Als jij een jaar thuis wil zitten is dat prima hoor, maar dan ook geen uitkering.
Daarnaast moet je dan ook niet gaan miepen. Je wil een jaar thuis zitten? Prima, de werkgever vraagt zich dan af waarom je dat wil. Logisch. Elke keuze die je maakt heeft consequenties, dus grow the fuck up ipv de maatschappij de schuld te geven.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_98860698
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:58 schreef Whuzz het volgende:

[..]

:')

Als jij een jaar thuis wil zitten is dat prima hoor, maar dan ook geen uitkering.
Nouja dat zou geen probleem mogen zijn.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_98860710
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:55 schreef Pipo1234 het volgende:
Het is eigenlijk ook krom dat je wordt veroordeeld op grond van keuzes die je zelf hebt te maken. Als ik lekker een jaar thuis wil zitten, dan is dat mijn keus. Vervolgens word je wel door de halve maatschappij uitgekotst. Te hypocriet voor woorden... :r
Je eigen keuzes maken, geeft ook de verantwoordelijkheden voor de gevolgen ván die keuzes lijkt me. Eén van die gevolgen is dat mensen/werkgevers zoiets anders op waarde schatten dan jijzelf, en je dus vragen waarom je die keuze hebt gemaakt, of je al op voorhand afserveren omdat ze geen vertrouwen in je drive etc hebben hierdoor.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_98860765
Ik `zit een jaar thuis´.

Maar ik `trek´ geen uitkering en ben wèl die hele periode al aan het zoeken naar een baan. (Overigens werk ik momenteel wel één dagdeel in de week, maar dat is natuurlijk niet genoeg)
pi_98860770
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:02 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Je eigen keuzes maken, geeft ook de verantwoordelijkheden voor de gevolgen ván die keuzes lijkt me. Eén van die gevolgen is dat mensen/werkgevers zoiets anders op waarde schatten dan jijzelf, en je dus vragen waarom je die keuze hebt gemaakt, of je al op voorhand afserveren omdat ze geen vertrouwen in je drive etc hebben hierdoor.
Werkgevers zijn gewoon oppervlakkig als het om mensen aannemen gaat.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_98860824
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:00 schreef Socios het volgende:

Ja, ik geloof nooit dat de werkloosheid zo laag is in Nederland. Er is ontzettend veel verborgen werkloosheid. Zelf sta ik ook niet `geregistreerd´. Op één vacature reageren tientallen mensen.

Mijn lief daarentegen heeft in 5 weken tijd 2 concrete aanbiedingen gehad, eentje voor een vergelijkbare functie, eentje voor een betere (waar ze ook gaat beginnen). En 3 dagen na het accepteren van die baan, werd ze gebeld voor een 3e funtie. Ik vermoed dat dat gemiddelde nog niet zo gek ver van de waarheid ligt hoor.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_98860861
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:05 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Mijn lief daarentegen heeft in 5 weken tijd 2 concrete aanbiedingen gehad, eentje voor een vergelijkbare functie, eentje voor een betere (waar ze ook gaat beginnen). En 3 dagen na het accepteren van die baan, werd ze gebeld voor een 3e funtie. Ik vermoed dat dat gemiddelde nog niet zo gek ver van de waarheid ligt hoor.
Hangt natuurlijk ook af van je opleidingsniveau en hetgeen dat je wil doen.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_98860869
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:03 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Werkgevers zijn gewoon oppervlakkig als het om mensen aannemen gaat.
Tuurlijk joh, het ligt altijd aan hen. :|W
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_98860871
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:03 schreef Socios het volgende:
Ik `zit een jaar thuis´.

Maar ik `trek´ geen uitkering en ben wèl die hele periode al aan het zoeken naar een baan. (Overigens werk ik momenteel wel één dagdeel in de week, maar dat is natuurlijk niet genoeg)
wat doe je de rest van je tijd? Misschien vrijwilligers werk ofzo dat staat ook altijd goed op je CV.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_98860892
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:06 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Tuurlijk joh, het ligt altijd aan hen. :|W
Dat maak jij er van. Maar de realiteit is wel zo.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:07:16 #20
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_98860906
Een jaar thuiszitten om je 'te oriënteren' :') lapzwansen worden meestal niet graag aangenomen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_98860908
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:05 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Hangt natuurlijk ook af van je opleidingsniveau en hetgeen dat je wil doen.
Laten we dat laatste nou eens "instelling" noemen, en dan mag jij raden in welk licht werkgevers dat laatste beoordelen als jij een jaar thuis hebt gezeten. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_98860926
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:07 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Laten we dat laatste nou eens "instelling" noemen, en dan mag jij raden in welk licht werkgevers dat laatste beoordelen als jij een jaar thuis hebt gezeten. ;)
Ja ja. Het is allemaal mijn eigen schuld. Tuurlijk. Ga ik lekker een uitkering aanvragen! Later.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:08:46 #23
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98860952
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:00 schreef Socios het volgende:
Het zijn misschien wel heel normale vragen, maar neemt men dan ook genoegen met mijn standaard antwoorden?
Dat is aan de werkgever toch? Als jij antwoord dat je je een jaartje hebt lopen orienteren op een nieuwe studie en de werkgever concludeert daaruit dat hij liever niet iemand aanneemt die zich tussen twee taken een paar dagen gaat "orienteren op een nieuwe taak", dan is dat zijn goed recht.

Dat zijn nu eenmaal consequenties van dingen die je in het leven doet.

quote:
Waarom zou een werkgever moeilijk mogen doen als iemand een jaartje geen opleiding volgt?
Omdat die werkgever jou zou gaan betalen en daarmee het recht verwerft om "moeilijk te doen" over wie hij aan neemt. Als hij kan kiezen tussen 10 man, waarvan er een paar zich een "jaartje hebben georienteerd op een nieuwe studie" en een paar hun studie met nette cijfers in 4 jaar hebben afgerond, dan kun jij wel raden wie er naar de tweede ronde gaan toch?

quote:
Als men in dat jaar is gaan `backpacken´ in Australië is het geen probleem? :') Indien iemand er voor kiest om die periode in Nederland te blijven, is het `hek van de dam"
Zal van de werkgever afhangen, maar over het algemeen denk ik dat je tijdens een jaar backpacken in Australie (wat vaak hard werken is om aan je geld te komen aldaar) wat meer levenswijsheid op doet dan tijdens een jaartje "niets" in Nederland.
En als dat jaar in Nederland gevuld is met allerlei nuttige en leerzame activiteiten, dan heb je toch gewoon iets moois om het mee te verklaren? Maar als je niet verder komt dan "ik was me aan het orienteren op een nieuwe studie", dan vult die werkgever dat in zijn hoofd in met: "niets".

quote:
Ja, ik geloof nooit dat de werkloosheid zo laag is in Nederland. Er is ontzettend veel verborgen werkloosheid. Zelf sta ik ook niet `geregistreerd´. Op één vacature reageren tientallen mensen.
Dat had je dan misschien moeten bedenken voor je een poosje niets ging doen. Als er echt zoveel werkelozen zijn als jij denkt, dan heeft die werkgever dus enorm veel keus en heeft hij liever de super hard werkenden zonder gaten in hun CV die ze niet echt kunnen verklaren ;)

quote:
Ik noemde de verschillen tussen gaten in opleiding en gaten in werkervaring.
Komt op hetzelfde neer. Meerdere gaten zonder een goed verhaal. En nee... orienteren op een nieuwe studie is geen goed verhaal ;)

quote:
En wat maakt het uit als iemand ervoor zou kiezen om even een maandje van spaargeld te leven. Maakt dat een sollicitant minder gemotiveerd?
Als ik een werkgever was zou ik dat inderdaad zo voelen ja ;)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:09:26 #24
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98860976
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:03 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Werkgevers zijn gewoon oppervlakkig als het om mensen aannemen gaat.
Nee, werkgevers gaan af op het papiertje wat voor hun ligt, en vragen dan aan jou waarom er een gat zit. Dat heeft niks met oppervlakkig te maken.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:10:12 #25
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98861009
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:06 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Dat maak jij er van. Maar de realiteit is wel zo.
Onzin.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_98861086
Blijkbaar horen sollicitanten gehoorzaam werkvee te zijn dat te allen tijde een productief bestaan leiden. Elke vorm van terughoudendheid of twijfelt wordt keihard afgerekend door afwijzing. Welkom in het kapitalisme.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_98861097
Volgens mij is een aantal dingen niet duidelijk: ik heb mij niet een jaar lopen oriënteren op een nieuwe opleiding. Het gaat om een paar maanden. Bovendien is dat alweer enige tijd geleden en helemaal niet meer relevant.

Verder heb ik er niet voor gekozen om een jaar lang niet te gaan werken. Ik ben al die tijd opzoek gegaan. Maar nu die tijd steeds langer wordt, denkt men dat dat wel het geval is?

Het is een soort van negatieve spiraal lijkt wel, hetgeen mij -zoals nu wel duidelijk wordt- verplicht om mijn laatste grote werkervaring maar gewoon voor een jaar langer op het CV te zetten.
pi_98861141
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:12 schreef Socios het volgende:
Het is een soort van negatieve spiraal lijkt wel, hetgeen mij -zoals nu wel duidelijk wordt- verplicht om mijn laatste grote werkervaring maar gewoon voor een jaar langer op het CV te zetten.
Gewoon doen.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:15:49 #29
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98861224
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:12 schreef Pipo1234 het volgende:
Blijkbaar horen sollicitanten gehoorzaam werkvee te zijn dat te allen tijde een productief bestaan leiden. Elke vorm van terughoudendheid of twijfelt wordt keihard afgerekend door afwijzing. Welkom in het kapitalisme.
Tuurlijk, je bent weer het slachtoffer en de werkgever de boze grote man. En dan maar gek vinden dat je niet aangenomen wordt met zo`n instelling :') Als je met zo`n attitude op sollicitatie zou komen bij mij zou ik je er nog net niet hard uittrappen. Voor jou 10 anderen.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:12 schreef Socios het volgende:
Volgens mij is een aantal dingen niet duidelijk: ik heb mij niet een jaar lopen oriënteren op een nieuwe opleiding. Het gaat om een paar maanden. Bovendien is dat alweer enige tijd geleden en helemaal niet meer relevant.
Voor de werkgever wel.

quote:
Verder heb ik er niet voor gekozen om een jaar lang niet te gaan werken. Ik ben al die tijd opzoek gegaan. Maar nu die tijd steeds langer wordt, denkt men dat dat wel het geval is?
Nee, men denkt 'hoe kan het dat deze persoon voor mij een jaar lang niet aan de bak is weten te komen?'

quote:
Het is een soort van negatieve spiraal lijkt wel, hetgeen mij -zoals nu wel duidelijk wordt- verplicht om mijn laatste grote werkervaring maar gewoon voor een jaar langer op het CV te zetten.
Vooral doen. Liegen op je CV staat heel goed.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_98861329
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:15 schreef Scorpie het volgende:
Nee, men denkt 'hoe kan het dat deze persoon voor mij een jaar lang niet aan de bak is weten te komen?'
Dat jaar is er toch niet zomaar? Het loopt op van dag naar een week naar een maand naar een jaar. En omdat die periode steeds langer is, is men geneigd steeds argwanender te worden.
quote:
Vooral doen. Liegen op je CV staat heel goed.
Wat is het alternatief?

Overigens is dat bedrijf waar ik lang gewerkt hebt inmiddels toch niet meer in deze stad gevestigd. Naar referenties is sowieso niet meer te vragen. Ik zou gewoon de einddatum kunnen noemen toen die vestiging hier gesloten werd dan.
pi_98861393
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:19 schreef Socios het volgende:

...

Overigens is dat bedrijf waar ik lang gewerkt hebt inmiddels toch niet meer in deze stad gevestigd. Naar referenties is sowieso niet meer te vragen.
Al doen ze dat wel en komen ze erachter dat je hebt gelogen, dan is het nog maar de vraag of je bij dat soort wantrouwige figuren wil werken.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
  Moderator donderdag 30 juni 2011 @ 12:21:08 #32
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98861408
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:12 schreef Pipo1234 het volgende:
Blijkbaar horen sollicitanten gehoorzaam werkvee te zijn dat te allen tijde een productief bestaan leiden. Elke vorm van terughoudendheid of twijfelt wordt keihard afgerekend door afwijzing. Welkom in het kapitalisme.
Ja, en jij was toch diegene die geen opleiding wil doen, geen deeltijd opleiding wil doen, geen cursussen wil doen, etc, in een ander topic?

Dus, je hebt 0 motivatie voor wat dan ook, maar wel klagen dat het aan de werkgevers ligt dat ze iemand als jij niet aannemen terwijl ze tientallen alternatieven hebben die wél ontzettend gemotiveerd zijn :')

Je kunt wel wild om je heen schoppen en weet ik veel wat, maar at the end of the day ben je nog steeds geen steek verder, dit in tegenstelling tot de mensen die wél ergens moeite voor doen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_98861477
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, en jij was toch diegene die geen opleiding wil doen, geen deeltijd opleiding wil doen, geen cursussen wil doen, etc, in een ander topic?

Dus, je hebt 0 motivatie voor wat dan ook, maar wel klagen dat het aan de werkgevers ligt dat ze iemand als jij niet aannemen terwijl ze tientallen alternatieven hebben die wél ontzettend gemotiveerd zijn :')

Je kunt wel wild om je heen schoppen en weet ik veel wat, maar at the end of the day ben je nog steeds geen steek verder, dit in tegenstelling tot de mensen die wél ergens moeite voor doen.
Anders haal je even niet een ander topic erbij. Het gaat om het algemene beeld en niet om mijn als persoon.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_98861482
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:21 schreef CoolGuy het volgende:
Dus, je hebt 0 motivatie voor wat dan ook, maar wel klagen dat het aan de werkgevers ligt dat ze iemand als jij niet aannemen terwijl ze tientallen alternatieven hebben die wél ontzettend gemotiveerd zijn :')

Je kunt wel wild om je heen schoppen en weet ik veel wat, maar at the end of the day ben je nog steeds geen steek verder, dit in tegenstelling tot de mensen die wél ergens moeite voor doen.
Daarentegen zijn er ook heel veel werknemers bij bedrijven die ontzettend ongemotiveerd hun werk doen en iedere dag zuchtend wachten tot ze naar huis kunnen. Terwijl aan `de zijlijn´ een grote groep werkzoekende staat die wèl gemotiveerd is en vaak bereid is hetzelfde werk tegen een lager loon uit te voeren.
  Moderator donderdag 30 juni 2011 @ 12:23:37 #35
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98861489
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:19 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat jaar is er toch niet zomaar? Het loopt op van dag naar een week naar een maand naar een jaar. En omdat die periode steeds langer is, is men geneigd steeds argwanender te worden.

[..]

Wat is het alternatief?

Overigens is dat bedrijf waar ik lang gewerkt hebt inmiddels toch niet meer in deze stad gevestigd. Naar referenties is sowieso niet meer te vragen. Ik zou gewoon de einddatum kunnen noemen toen die vestiging hier gesloten werd dan.
Oh, dus jij wil beweren dat jij een jaar lang, 40 uur per week actief hebt gesolliciteerd en weet ik veel wat? Of is het zo dat je gewoon maar een jaar lang wat aan hebt lopen kutten, en af en toe ergens gesolliciteerd hebben.

Jij voelt die nattigheid zelf ook wel, anders had je geen topic hier geopend. Als jij een plausibele reden had gehad voor dat jaar, dan had een werkgever daar niet moeilijk over gedaan. Maar jij beseft heel erg goed dat als zij die vraag aan je stellen, het antwoord wat jij geeft eigenlijk een beetje lachwekkend is.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_98861519
Het ligt ook wel een beetje aan de branche.
Geen architectenbureau of aannemer die het vreemd vindt als je een paar maanden geen baan hebt gehad in de afgelopen paar jaar.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_98861521
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:23 schreef Socios het volgende:

[..]

Daarentegen zijn er ook heel veel werknemers bij bedrijven die ontzettend ongemotiveerd hun werk doen en iedere dag zuchtend wachten tot ze naar huis kunnen. Terwijl aan `de zijlijn´ een grote groep werkzoekende staat die wèl gemotiveerd is en vaak bereid is hetzelfde werk tegen een lager loon uit te voeren.
Er zijn ook genoeg werkgevers die ongemotiveerd zijn. Het enige waar zij aan denken is hun auto, huis en boot. De rest boeit het ze geen ruk of hun personeel het naar hun zin heeft.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
  Moderator donderdag 30 juni 2011 @ 12:25:05 #38
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98861528
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:23 schreef Socios het volgende:

[..]

Daarentegen zijn er ook heel veel werknemers bij bedrijven die ontzettend ongemotiveerd hun werk doen en iedere dag zuchtend wachten tot ze naar huis kunnen. Terwijl aan `de zijlijn´ een grote groep werkzoekende staat die wèl gemotiveerd is en vaak bereid is hetzelfde werk tegen een lager loon uit te voeren.
Dat klopt wel. Maar als jij 'een jaar lang hebt gezocht naar een baan' als enige 'reden' kunt opgeven waarom er een gat van een jaar op je C.V. staat, dan zul je toch moeten accepteren dat jij in de ogen van een werkgever niet bij die gemotiveerde groep hoort, maar bij die andere groep.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_98861558
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:23 schreef CoolGuy het volgende:
Oh, dus jij wil beweren dat jij een jaar lang, 40 uur per week actief hebt gesolliciteerd en weet ik veel wat? Of is het zo dat je gewoon maar een jaar lang wat aan hebt lopen kutten, en af en toe ergens gesolliciteerd hebben.
Meerdere malen per week gaat er inderdaad een sollicitatie de deur uit.
quote:
Jij voelt die nattigheid zelf ook wel, anders had je geen topic hier geopend. Als jij een plausibele reden had gehad voor dat jaar, dan had een werkgever daar niet moeilijk over gedaan. Maar jij beseft heel erg goed dat als zij die vraag aan je stellen, het antwoord wat jij geeft eigenlijk een beetje lachwekkend is.
Ik snap heus wel dat werkgevers `de touwtjes in handen hebben´ momenteel. Een ook begrijp ik dat de vijver groot is waar men uit kan `vissen´. Mijn punt is dat indien een sollicitant wat `gaten´ in het CV heeft, niet per definitie een minder gemotiveerde of minder geschikte kandidaat is!
  Moderator donderdag 30 juni 2011 @ 12:25:59 #40
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98861561
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:23 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Anders haal je even niet een ander topic erbij. Het gaat om het algemene beeld en niet om mijn als persoon.
Dat beslis ik zelf wel. Dat andere topic sluit mooi hierbij aan, nu ik jou zie reageren, want het draagt toe aan het algemene beeld dat jij daarmee creëert van jezelf.
Breitling - Instruments for Professionals
  Licht Ontvlambaar donderdag 30 juni 2011 @ 12:27:00 #41
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_98861603
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:25 schreef Socios het volgende:

[..]

Meerdere malen per week gaat er inderdaad een sollicitatie de deur uit.

[..]

Ik snap heus wel dat werkgevers `de touwtjes in handen hebben´ momenteel. Een ook begrijp ik dat de vijver groot is waar men uit kan `vissen´. Mijn punt is dat indien een sollitant wat `gaten´ in het CV heeft, niet per definitie een minder gemotiveerde of minder geschikte kandidaat is!
En dat, mijn waarde, moet je dus tot uiting laten komen in een sollicitatiebrief/gesprek... Ga voor de uitdaging, ipv van er een probleem van te maken.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_98861634
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat beslis ik zelf wel. Dat andere topic sluit mooi hierbij aan, nu ik jou zie reageren, want het draagt toe aan het algemene beeld dat jij daarmee creëert van jezelf.
Gelukkig is Fok! niet de echte wereld. :')
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
  Moderator donderdag 30 juni 2011 @ 12:29:16 #43
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98861689
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:25 schreef Socios het volgende:

[..]

Meerdere malen per week gaat er inderdaad een sollicitatie de deur uit.

[..]

Ik snap heus wel dat werkgevers `de touwtjes in handen hebben´ momenteel. Een ook begrijp ik dat de vijver groot is waar men uit kan `vissen´. Mijn punt is dat indien een sollitant wat `gaten´ in het CV heeft, niet per definitie een minder gemotiveerde of minder geschikte kandidaat is!
Nou, mij werd altijd verteld dat als je geen baan hebt, het vinden van een baan je baan moet zijn. Kijk, je kunt natuurlijk wel roepen wat je wil, en ik snap heus wel dat het moeilijk is, maar stiekem besef jij écht wel dat een jaar lang bezig zijn met het zoeken naar een baan geen afdoende verklaring is voor een gat van een jaar op je CV.

En als je heel eerlijk bent, dan had je in dat jaar ook wel andere dingen kunnen doen die je op je CV had kunnen zetten, waardoor er geen 'gat' was geweest. Dat was dan al heel anders over gekomen. Nu heb je daar gewoon een 'gat' staan, dat valt op, daar wordt naar gevraagd, en jouw reactie is 'ik heb een jaar lang naar een baan gezocht'. Ik merk tussen de regels door bij je op dat je zelf goed snapt dat dat gewoon een belachelijke reden is.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_98861731
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

...

En als je heel eerlijk bent, dan had je in dat jaar ook wel andere dingen kunnen doen die je op je CV had kunnen zetten, waardoor er geen 'gat' was geweest. Dat was dan al heel anders over gekomen. Nu heb je daar gewoon een 'gat' staan, dat valt op, daar wordt naar gevraagd, en jouw reactie is 'ik heb een jaar lang naar een baan gezocht'. Ik merk tussen de regels door bij je op dat je zelf goed snapt dat dat gewoon een belachelijke reden is.
Wat voor andere dingen zou je kunnen doen?
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_98861732
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:27 schreef Sjeen het volgende:

[..]

En dat, mijn waarde, moet je dus tot uiting laten komen in een sollicitatiebrief/gesprek... Ga voor de uitdaging, ipv van er een probleem van te maken.
Het hele punt is toch juist dat hij het niet prettig vindt om op zo'n manier verantwoording af te leggen en/of mensen naar de mond te praten?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  Moderator donderdag 30 juni 2011 @ 12:30:39 #46
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98861742
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:27 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Gelukkig is Fok! niet de echte wereld. :')
Dat klopt. De echte wereld is er een waarin jij nog steeds geen idee hebt wat je moet doen of wil doen, en eigenlijk overal geen zin in hebt. Hier op Fok! schrijf je daar dan over.

Tenzij je nu gaat roepen dat je andere topic gewoon verzonnen is natuurlijk :')
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator donderdag 30 juni 2011 @ 12:33:11 #47
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98861817
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:30 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Wat voor andere dingen zou je kunnen doen?
Say what? Oh kom op zeg, er zijn tig (klotekut) baantjes die je kunt doen. Er is vrijwilligerswerk, je kunt jezelf echt op tig verschillende manieren nuttig maken, waardoor je, na dat jaar, een omschrijving kunt geven aan dat jaar op je CV ipv dat er gewoon een gat staat.

Daaruit blijkt dan ook dat je, hoewel je geen baan kon vinden op je eigen niveau, je niet te beroerd bent om je handen uit je mouwen te steken. Dat blijkt daaruit. Een gat van een jaar met daarbij de woorden 'ik ben niet te beroerd om m'n handen uit de mouwen te steken' is natuurlijk een lachtertje. Elke werkgever denkt dan "oh ja joh? is niet te zien op je CV".
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:33:33 #48
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_98861834
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:24 schreef Pipo1234 het volgende:
Er zijn ook genoeg werkgevers die ongemotiveerd zijn. Het enige waar zij aan denken is hun auto, huis en boot. De rest boeit het ze geen ruk of hun personeel het naar hun zin heeft.
Er zijn ook genoeg werkgevers die gemotiveerd zijn. Die niet alleen naar de baten kijken, maar ook naar de geluksbeleving van het personeel. Het is voor personeel dan ook vrij mogelijk om ontslag te nemen en voor een baas te gaan werken die ze wel bevalt! O+

Mooi he!?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Moderator donderdag 30 juni 2011 @ 12:34:18 #49
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98861856
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:30 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het hele punt is toch juist dat hij het niet prettig vindt om op zo'n manier verantwoording af te leggen en/of mensen naar de mond te praten?
Als je dat niet prettig vindt, dan moet je gewoon niet gaan solliciteren. Als je gaat solliciteren krijg je lastige vragen. Die vragen worden pas een probleem voor mensen als ze op die vragen geen goed antwoord kunnen geven en dat van zichzelf weten. Dán gaan ze klagen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_98861881
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Say what? Oh kom op zeg, er zijn tig (klotekut) baantjes die je kunt doen. Er is vrijwilligerswerk, je kunt jezelf echt op tig verschillende manieren nuttig maken, waardoor je, na dat jaar, een omschrijving kunt geven aan dat jaar op je CV ipv dat er gewoon een gat staat.

Daaruit blijkt dan ook dat je, hoewel je geen baan kon vinden op je eigen niveau, je niet te beroerd bent om je handen uit je mouwen te steken. Dat blijkt daaruit. Een gat van een jaar met daarbij de woorden 'ik ben niet te beroerd om m'n handen uit de mouwen te steken' is natuurlijk een lachtertje. Elke werkgever denkt dan "oh ja joh? is niet te zien op je CV".
Nouja. Dat betekent dus dat je vrijwilligerswerk moet doen om een gat in je CV te verklaren. Wat een kutreden zeg.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:35:28 #51
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_98861889
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:30 schreef heiden6 het volgende:
Het hele punt is toch juist dat hij het niet prettig vindt om op zo'n manier verantwoording af te leggen en/of mensen naar de mond te praten?
Je hoeft toch ook niet per se iemand naar de mond te praten, maar 'Kennis en talentontwikkeling' op de zolderkamer van je ouders is nou eenmaal niet een veel gevraagde competentie.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_98861898
Heb je bij de NS gesolliciteerd?
pi_98861911
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:29 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, mij werd altijd verteld dat als je geen baan hebt, het vinden van een baan je baan moet zijn. Kijk, je kunt natuurlijk wel roepen wat je wil, en ik snap heus wel dat het moeilijk is, maar stiekem besef jij écht wel dat een jaar lang bezig zijn met het zoeken naar een baan geen afdoende verklaring is voor een gat van een jaar op je CV.

En als je heel eerlijk bent, dan had je in dat jaar ook wel andere dingen kunnen doen die je op je CV had kunnen zetten, waardoor er geen 'gat' was geweest. Dat was dan al heel anders over gekomen. Nu heb je daar gewoon een 'gat' staan, dat valt op, daar wordt naar gevraagd, en jouw reactie is 'ik heb een jaar lang naar een baan gezocht'. Ik merk tussen de regels door bij je op dat je zelf goed snapt dat dat gewoon een belachelijke reden is.
Okey, bedankt voor je heldere reacties.

Ik blijf volhouden met zoeken, ik heb nog een half jaar waar ik op eerder vergaard spaargeld kan leven. Werkgevers zullen mij nooit kunnen verwijten op een (de door hun betaalde) uitkering geleefd te hebben.

Ik baal er gewoon ontzettend van dat het vinden van een baan niet lukt. Altijd is er wel wat, misschien dat ik daarom een beetje emotioneel gereageerd heb. Keer op keer afgewezen worden, gaat mij niet `in de koude kleren zitten´.

Een gat in het CV is nu eenmaal niet te dichten. Ik heb een diploma, werkervaring én ik ben gemotiveerd. Nu nog die ene werkgever die dat wèl inziet en niet struikelt over een aantal gaten.
  Moderator donderdag 30 juni 2011 @ 12:36:18 #54
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98861915
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:34 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Nouja. Dat betekent dus dat je vrijwilligerswerk moet doen om een gat in je CV te verklaren. Wat een kutreden zeg.
Nee. Dat betekent dat je iets zult moeten doen om na een jaar geen vragen te krijgen bij een sollicitatie gesprek waarop je geen goed antwoord hebt. Dat hoeft niet per se vrijwilligerswerk te zijn.

Maar ik snap goed dat jij dat een kutreden vindt. Jij hebt hoe dan ook al moeite met studeren en moeten werken en zo.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_98862003
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee. Dat betekent dat je iets zult moeten doen om na een jaar geen vragen te krijgen bij een sollicitatie gesprek waarop je geen goed antwoord hebt. Dat hoeft niet per se vrijwilligerswerk te zijn.

Maar ik snap goed dat jij dat een kutreden vindt. Jij hebt hoe dan ook al moeite met studeren en moeten werken en zo.
Nee. Ik heb moeite met deze maatschappij die alles van je af probeert te pakken en vervolgens verwacht dat je iets terug gaat doen om makkelijker aan een baan te kunnen komen.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:39:56 #56
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_98862047
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:01 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Nouja dat zou geen probleem mogen zijn.
Ken genoeg mensen die niet meer werken. Die nemen geen uitkering en die zijn gewoon klaar met werken, hebben genoeg verdient.

Niemand houd je tegen.
  Moderator donderdag 30 juni 2011 @ 12:40:26 #57
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98862062
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:36 schreef Socios het volgende:

[..]

Okey, bedankt voor je heldere reacties.

Ik blijf volhouden met zoeken, ik heb nog een half jaar waar ik op eerder vergaard spaargeld kan leven. Werkgevers zullen mij nooit kunnen verwijten op een (de door hun betaalde) uitkering geleefd te hebben.

Ik baal er gewoon ontzettend van dat het vinden van een baan niet lukt. Altijd is er wel wat, misschien dat ik daarom een beetje emotioneel gereageerd heb. Keer op keer afgewezen worden, gaat mij niet `in de koude kleren zitten´.

Een gat in het CV is nu eenmaal niet te dichten. Ik heb een diploma, werkervaring én ik ben gemotiveerd. Nu nog die ene werkgever die dat wèl inziet en niet struikelt over een aantal gaten.
Ik heb nooit gezegd dat het niet moeilijk is. Zelfs al had je geen gat op je CV, dan nog zijn er 20 andere gegadigden voor die baan, waardoor het dikke kans is dat je het alsnog niet wordt. Maar, misschien kun je proberen om het te zien als een uitdaging, ipv een probleem.

Kijk, zij zien een probleem in dat gat, maar dat is alleen maar een probleem, omdat jij er geen afdoende verklaring voor hebt. Als jij een mooi verhaal hebt voor dat jaar, dan is er geen probleem. Je kúnt natuurlijk liegen dat je een wereldreis hebt gemaakt, een jaar lang in het buitenland bent geweest. Dat is liegen, want het is niet waar, maar een dergelijke verklaring is beter dan gewoon maar een gat.

Als je maar niet gaat roepen dat je 'op zoek was naar jezelf' in dat jaar, want dat komt zweverig over, en daar heeft iemand die heel concreet een werknemer zoekt geen boodschap aan.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:42:20 #58
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_98862130
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb nooit gezegd dat het niet moeilijk is. Zelfs al had je geen gat op je CV, dan nog zijn er 20 andere gegadigden voor die baan, waardoor het dikke kans is dat je het alsnog niet wordt. Maar, misschien kun je proberen om het te zien als een uitdaging, ipv een probleem.

Kijk, zij zien een probleem in dat gat, maar dat is alleen maar een probleem, omdat jij er geen afdoende verklaring voor hebt. Als jij een mooi verhaal hebt voor dat jaar, dan is er geen probleem. Je kúnt natuurlijk liegen dat je een wereldreis hebt gemaakt, een jaar lang in het buitenland bent geweest. Dat is liegen, want het is niet waar, maar een dergelijke verklaring is beter dan gewoon maar een gat.

Als je maar niet gaat roepen dat je 'op zoek was naar jezelf' in dat jaar, want dat komt zweverig over, en daar heeft iemand die heel concreet een werknemer zoekt geen boodschap aan.
Geef gewoon aan dat je die periode hebt gebruikt om je sociale vaardigheden te verbeteren. Dat dit in de praktijk feestjes met je vrienden betekend hoef je niet met zoveel woorden te zeggen.
  Moderator donderdag 30 juni 2011 @ 12:43:05 #59
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98862167
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:38 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Nee. Ik heb moeite met deze maatschappij die alles van je af probeert te pakken en vervolgens verwacht dat je iets terug gaat doen om makkelijker aan een baan te kunnen komen.
Ja. Boehoehoe. En het is ook kut dat Inspector Gadget niet meer wordt uitgezonden, etc etc. Je kunt wel huilen, maar wil je dat doen tot je 60 bent? Alles en iedereen de schuld geven van iets waar je zelf gewoon niet mee kunt omgaan?

Het is nou eenmaal zo. Deal with it. Kop een trein of spring van een flat, of verkas naar een land waar je denkt dat het anders is. Hoe dan ook, er is niemand die je ineens iets komt aandragen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_98862182
Socios, ook tot de conclusie gekomen dat poker niet eeuwig zaligmakend is? Het wordt redelijk boring op den duur.....en enorm tijdrovend, zeker toernooipoker.

Anyweez, je kan toch gewoon de waarheid vertellen....je hobby nam te veel tijd in beslag om er een baan naast te nemen. Bovendien verdiende het genoeg, dus was er geen reden om een baan te zoeken.

Lijkt me een prima motivatie van je "CV-gat", je hebt in elk geval nooit stil gezeten en bent altijd bezig geweest om je eigen boterham te verdienen. Niks mis mee.

Slotconclusie: je hebt geen gat in je CV
pi_98862216
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:43 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja. Boehoehoe. En het is ook kut dat Inspector Gadget niet meer wordt uitgezonden, etc etc. Je kunt wel huilen, maar wil je dat doen tot je 60 bent? Alles en iedereen de schuld geven van iets waar je zelf gewoon niet mee kunt omgaan?

Het is nou eenmaal zo. Deal with it. Kop een trein of spring van een flat, of verkas naar een land waar je denkt dat het anders is. Hoe dan ook, er is niemand die je ineens iets komt aandragen.
Ja hoor ik deal er wel mee... :')
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
  Moderator donderdag 30 juni 2011 @ 12:46:09 #62
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98862280
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:44 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Ja hoor ik deal er wel mee... :')
Ja, of je doet iets concreets, of je blijft gewoon huilen dat je er allemaal geen zin in hebt. Linksom of rechtsom, het is en blijft jouw probleem, niet dat van iemand anders. Voor jou 20 anderen.

Het punt is, dat iedereen om je heen verder gaat. Nu kun je dan wel heel bijdehand reageren hier, maar over 10 jaar (en misschien nu al wel) is iedereen jou voorbij gestreefd, zijn bezig met de volgende fase van hun leven en jij roept nog steeds dat 't allemaal kut is.

Het is maar waar je blij van wordt :')
Breitling - Instruments for Professionals
  Licht Ontvlambaar donderdag 30 juni 2011 @ 12:46:30 #63
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_98862294
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:30 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het hele punt is toch juist dat hij het niet prettig vindt om op zo'n manier verantwoording af te leggen en/of mensen naar de mond te praten?
Hij hoeft ook geen verantwoording af te leggen, hij moet aantonen dat hij een gemotiveerde werknemer kan zijn.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_98862405
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, of je doet iets concreets, of je blijft gewoon huilen dat je er allemaal geen zin in hebt. Linksom of rechtsom, het is en blijft jouw probleem, niet dat van iemand anders. Voor jou 20 anderen.

Het punt is, dat iedereen om je heen verder gaat. Nu kun je dan wel heel bijdehand reageren hier, maar over 10 jaar (en misschien nu al wel) is iedereen jou voorbij gestreefd, zijn bezig met de volgende fase van hun leven en jij roept nog steeds dat 't allemaal kut is.

Het is maar waar je blij van wordt :')
Tja. Ik zit er niet mee zolang ik te eten heb en een bed om in te slapen.

Ik blijf er bij dat we in een systeem leven dat kut is. Maargoed stil blijven staan is helaas geen optie.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
  Moderator donderdag 30 juni 2011 @ 12:51:05 #65
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98862466
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:49 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Tja. Ik zit er niet mee zolang ik te eten heb en een bed om in te slapen.

Ik blijf er bij dat we in een systeem leven dat kut is. Maargoed stil blijven staan is helaas geen optie.
Oh nou in dat geval moet je maar steun gaan trekken dan. Welk systeem? dat je je zelf moet kunnen bedruipen? nou nou, dat systeem noemen ze 'leven'. Inderdaad, stil blijven staan is geen optie. Dus, wat ga je nu dan concreet doen?
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:52:25 #66
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_98862506
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:49 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Tja. Ik zit er niet mee zolang ik te eten heb en een bed om in te slapen.

Ik blijf er bij dat we in een systeem leven dat kut is. Maargoed stil blijven staan is helaas geen optie.
Als je even beetje inventief bent richt je eigen bedrijf op in een leuke niche. Dan heb je volledig eigen vrijheid, met een beetje goed draaiende zaak heb je over 15 jaar je schapen op het droge en kan je doen wat je allemaal wilde doen zonder ook maar ooit iemand naar de mond te hoeven praten.
  Moderator donderdag 30 juni 2011 @ 12:54:02 #67
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98862551
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:52 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Als je even beetje inventief bent richt je eigen bedrijf op in een leuke niche. Dan heb je volledig eigen vrijheid, met een beetje goed draaiende zaak heb je over 15 jaar je schapen op het droge en kan je doen wat je allemaal wilde doen zonder ook maar ooit iemand naar de mond te hoeven praten.
Dan zul je net zo goed hard moeten werken, maar is voor de rest natuurlijk geen slecht idee. Dat is wat iedereen wel wil. Gat in de markt vinden en daar rijk mee worden. Maar het blijft niet bij dat gat vinden, je moet het ook opzetten, uitwerken, uitvoeren, etc. Dan ben je net zo goed heel hard aan 't werk hoor. :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_98862576
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:54 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dan zul je net zo goed hard moeten werken, maar is voor de rest natuurlijk geen slecht idee. Dat is wat iedereen wel wil. Gat in de markt vinden en daar rijk mee worden. Maar het blijft niet bij dat gat vinden, je moet het ook opzetten, uitwerken, uitvoeren, etc. Dan ben je net zo goed heel hard aan 't werk hoor. :)
Gaten in de markt vinden is lastig. Daar ben ik ook allang achter.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:56:46 #69
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98862641
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:50 schreef Socios het volgende:

[..]

Is dit de achterliggende gedachte, ja? :')
jep :). Dat vertelde een consulent van het UWV ons tenminste tijdens een workshop.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:59:53 #70
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98862733
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:12 schreef Socios het volgende:
Volgens mij is een aantal dingen niet duidelijk: ik heb mij niet een jaar lopen oriënteren op een nieuwe opleiding. Het gaat om een paar maanden. Bovendien is dat alweer enige tijd geleden en helemaal niet meer relevant.
Ik heb nog geen antwoorden gekregen op de vraag wat "orienteren op een nieuwe opleiding" precies inhoud. Hoe doe je dat dan? Brochures lezen ofzo? Internet afspeuren? scholen bezoeken? En waarom kan dat niet tijdens een baan of tijdens je oude studie?
Daarnaast is het wél relevant. Jouw werkgever wil weten wat voor persoon jij bent. Dat jij ouw studie stopt en dan een paar maanden "orienteert op een nieuwe opleiding" zegt hem iets over jou.

quote:
Verder heb ik er niet voor gekozen om een jaar lang niet te gaan werken. Ik ben al die tijd opzoek gegaan. Maar nu die tijd steeds langer wordt, denkt men dat dat wel het geval is?
Ik neem aan dat je wel vrijwilligerswerk doet en andere activiteiten die interessant zijn voor een potentiele nieuwe werkgever?

quote:
Het is een soort van negatieve spiraal lijkt wel, hetgeen mij -zoals nu wel duidelijk wordt- verplicht om mijn laatste grote werkervaring maar gewoon voor een jaar langer op het CV te zetten.
Da's niet verplicht, dat is zelfs fraude en als ze naar je referentie vragen en controleren wordt je dan zéker niet aangenomen.

Als daarnaast ook maar een fractie van de instelling die je hier ten toon spreidt "voelbaar" is voor de mensen waar je komt solliciteren denk ik dat je CV nog wel het minste probleem is ;)

[ Bericht 3% gewijzigd door Whuzz op 30-06-2011 13:09:11 ]
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_98863248
Bij gaten in het CV komen er automatisch vraagtekens naar boven.

Moet eerlijk bekennen dat ik de periodes niet altijd check maar soms wel steekproefsgewijs.
Zelf zou ik ook geen vrijwilligerswerk gaan doen maar me storten op de zoektocht, het doen van vrijwilligerswerk moet in je zitten net als hele dagen thuis zitten.

Kun je er niet nog een baan bij vinden Socios en wat zoek je en waar?
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:17:41 #72
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_98863398
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:36 schreef Socios het volgende:
Okey, bedankt voor je heldere reacties.

Ik blijf volhouden met zoeken, ik heb nog een half jaar waar ik op eerder vergaard spaargeld kan leven. Werkgevers zullen mij nooit kunnen verwijten op een (de door hun betaalde) uitkering geleefd te hebben.

Ik baal er gewoon ontzettend van dat het vinden van een baan niet lukt. Altijd is er wel wat, misschien dat ik daarom een beetje emotioneel gereageerd heb. Keer op keer afgewezen worden, gaat mij niet `in de koude kleren zitten´.

Een gat in het CV is nu eenmaal niet te dichten. Ik heb een diploma, werkervaring én ik ben gemotiveerd. Nu nog die ene werkgever die dat wèl inziet en niet struikelt over een aantal gaten.
Ik heb op mijn cv gezet dat ik tussentijds via een uitzendbureau gewerkt heb met wat ze voor handen hadden. Als je maar niet zegt dat je niets hebt zitten doen.

Maar ik ben nu ook al een jaar werkzoekend en als men op een gesprek vraagt hoe dat komt dan leg ik uit dat er geen vacatures zijn met mijn brede ervaring. Bedrijven in de omgeving zijn op zoek naar mensen met gespecialiseerde kennis en dat ik overal tussenval. Ik heb 2 afwijzingen op één dag gehad en bij de ene was de reden dat ik te weinig ervaring had en bij de ander had ik teveel ervaring.

Gelukkig kan ik volgende maand bij een bedrijf beginnen maar het is wel veel meer reistijd dan ik gewend ben.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_98863432
Ik ben wel met TS eens dat werkgevers hierin soms nog wel eens ver gaan. Ik heb wel eens gehad dat een werkgever mijn CV verkeerd interpreteerde waarmee een gat van een jaar ontstond in zijn ogen. De dwingende manier van vragen heeft me van mijn stuk gebracht, waardoor een goed gesprek veranderde in een nutteloze tijdsbesteding. Pas toen ik thuis was en nog eens goed naar mijn CV keek realiseerde ik me waar het misverstand vandaan kwam.

Maar het is geen excuus om niets te doen. Ik heb ook ruim een jaar gezocht voordat ik een geschikte baan had, en heb in de tussentijd gewoon tussen de polen komkommers geplukt, even kort iets totaal anders geprobeerd (wat niet bij me bleek te passen), parttime in een ziekenhuis gewerkt en een stevige hoeveelheid vrijwilligerswerk gedaan. Daarnaast heb ik ook een coachingstraject gevolgd op het gebied van persoonlijke ontwikkeling, want ik werd enorm onzeker van alle afwijzingen. Heeft allemaal bijgedragen aan een goed sollicitatiegesprek met de werkgever waar ik nu werk.
pi_98863567
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:46 schreef Pipo1234 het volgende:
Het is een standaardvraag om te kijken of je niet in de cel of AOW heb gezeten... Maakt het niet minder irritant overigens. Ik heb er inmiddels gewoonte van gemaakt om te liegen over mijn arbeidsverleden. De meeste werkgevers zijn toch te stom en lui om iets te controleren.
zo kansloos dit!? Gelukkig doen wij altijd referentie checks en als ik erachter kom dat de basis al niet goed is geweest, dan ga je het knap lastig krijgen
pi_98863677
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:21 schreef draaijer het volgende:

[..]

zo kansloos dit!? Gelukkig doen wij altijd referentie checks en als ik erachter kom dat de basis al niet goed is geweest, dan ga je het knap lastig krijgen
Bel je ze echt allemaal? En bij iedere sollicitant?
Knap :Y
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_98863772
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:38 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Nee. Ik heb moeite met deze maatschappij die alles van je af probeert te pakken en vervolgens verwacht dat je iets terug gaat doen om makkelijker aan een baan te kunnen komen.
Dat heb ik nou ook. Ik baal ervan dat ik me helemaal suf werk en dan 52% over de top mag afdragen en dat ze we ook meer moeten betalen dan andere voor KDV OMDAT ik 60+ uur werk.. Kut wereld is het :)
pi_98863845
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:24 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Bel je ze echt allemaal? En bij iedere sollicitant?
Knap :Y
Minimaal 3 elke keer weer. Tja, de mensen die ik aanneem zijn een onderdeel van ons succes en dus moeten ze goed en betrouwbaar zijn.. Wij zitten in een branche waar een groot netwerk en super handig is. Ik heb een groot netwerk en dus bel ik meestal met iemand anders van die organisatie dan de sollicitanten opgeven
pi_98864155
Overigens, als je wel een bijbaantje oid hebt, dan betekent dat natuurlijk niet dat je hebt zitten niksen. Of het relevant is voor de functie, is een tweede, maar het betekent wel dat je niet hebt stilgezeten.
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:41:20 #79
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_98864427
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:24 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Bel je ze echt allemaal? En bij iedere sollicitant?
Knap :Y
Zo moeilijk is dat niet. Je pakt de 2 a 3 kandidaten die je het meest geschikt lijkt, en je belt hun voornaamste werkervaring even op om te vragen hoe een en ander verlopen is. Dat is in een uur gepiept, en onbetaalbaar gezien de verbintenis die je aangaat met iemand.
pi_98864503
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:41 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Zo moeilijk is dat niet. Je pakt de 2 a 3 kandidaten die je het meest geschikt lijkt, en je belt hun voornaamste werkervaring even op om te vragen hoe een en ander verlopen is. Dat is in een uur gepiept, en onbetaalbaar gezien de verbintenis die je aangaat met iemand.
Zekers... Ik laat het nooit door derden doen. Ik doe het mooi zelf
pi_98864755
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:27 schreef draaijer het volgende:

[..]

Minimaal 3 elke keer weer. Tja, de mensen die ik aanneem zijn een onderdeel van ons succes en dus moeten ze goed en betrouwbaar zijn.. Wij zitten in een branche waar een groot netwerk en super handig is. Ik heb een groot netwerk en dus bel ik meestal met iemand anders van die organisatie dan de sollicitanten opgeven
^O^ goed bezig. écht.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_98864793
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:41 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Zo moeilijk is dat niet. Je pakt de 2 a 3 kandidaten die je het meest geschikt lijkt, en je belt hun voornaamste werkervaring even op om te vragen hoe een en ander verlopen is. Dat is in een uur gepiept, en onbetaalbaar gezien de verbintenis die je aangaat met iemand.
Klopt hoor, maar ik maak wel onderscheid per functie anders blijf ik bellen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_98864966
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:48 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

^O^ goed bezig. écht.
Desalniettemin heb ik een jaar geleden nog iemand aangenomen die toch fraudeerde. Daar heb ik alsnog enorm van kunnen leren. :(
  donderdag 30 juni 2011 @ 15:21:11 #84
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98868324
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:18 schreef Daboman het volgende:
Ik ben wel met TS eens dat werkgevers hierin soms nog wel eens ver gaan. Ik heb wel eens gehad dat een werkgever mijn CV verkeerd interpreteerde waarmee een gat van een jaar ontstond in zijn ogen. De dwingende manier van vragen heeft me van mijn stuk gebracht, waardoor een goed gesprek veranderde in een nutteloze tijdsbesteding. Pas toen ik thuis was en nog eens goed naar mijn CV keek realiseerde ik me waar het misverstand vandaan kwam.
Ik heb ook ooit gehad dat men het streepje 2008-2009 las als 'tot' ipv 'tot en met' waardoor ze dachten dat ik vanaf januari 2009 werkloos was.. stelletje oelewappers :').

[ Bericht 0% gewijzigd door Maanvis op 30-06-2011 15:26:22 ]
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_98868419
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik heb ook ooit gehad dat men het streepje 2008-2009 las als 'tot' ipv 'tot en met' waardoor ze dachten dat ik vanaf januari 2010 werkloos was.. stelletje oelewappers :').
Dat is ook logisch om te denken. Of jij bedoelt iets anders dan je hier nu neer zet :)

(2009 moet 2010 zijn of 2010 moet 2009 zijn)
  donderdag 30 juni 2011 @ 15:26:39 #86
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98868519
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:23 schreef Casos het volgende:

[..]

Dat is ook logisch om te denken. Of jij bedoelt iets anders dan je hier nu neer zet :)

(2009 moet 2010 zijn of 2010 moet 2009 zijn)
zie edit ;)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 30 juni 2011 @ 15:54:21 #87
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98869594
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik heb ook ooit gehad dat men het streepje 2008-2009 las als 'tot' ipv 'tot en met' waardoor ze dachten dat ik vanaf januari 2009 werkloos was.. stelletje oelewappers :').
Ik zet er dan ook altijd de maand bij.
06/2008 - 11/2009 is dus van Juni 2008 t/m November 2009. Dan kunnen ze er nog maar maximaal een maand naast zitten :P
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  donderdag 30 juni 2011 @ 15:58:15 #88
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98869744
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:54 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ik zet er dan ook altijd de maand bij.
06/2008 - 11/2009 is dus van Juni 2008 t/m November 2009. Dan kunnen ze er nog maar maximaal een maand naast zitten :P
klopt maar dan moet je dus elk gat van meer dan een maand gaan uitleggen. flikker op :D
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_98869766
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:54 schreef Whuzz het volgende:

Ik zet er dan ook altijd de maand bij.
06/2008 - 11/2009 is dus van Juni 2008 t/m November 2009. Dan kunnen ze er nog maar maximaal een maand naast zitten :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 30 juni 2011 @ 16:39:54 #90
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_98871230
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:06 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Tuurlijk joh, het ligt altijd aan hen. :|W
Niet altijd, maar het is wel een gegeven dat het gros gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. En de economischen situatie maar wat graag misbruikt om hun personeel niet eerlijk te behandelen.

Kleine troost: de eerste babyboomers gaan nu al met pensioen en de eerste tekenen van paniek op de arbeidsmarkt beginnen zichtbaar te worden onder werkgevers. Outsourcing is ook niet het wondermiddel gebleken en met buitenlanders binnen halen kom je er niet. Dus er liggen weer kansen voor de werknemers. De truc is om niet het eerste het beste bod van en werkgever te accepteren en altijd, ook als je een vaste baan hebt, goed om je heen te blijven klijken.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 30 juni 2011 @ 16:41:42 #91
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_98871293
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:26 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dat heb ik nou ook. Ik baal ervan dat ik me helemaal suf werk en dan 52% over de top mag afdragen en dat ze we ook meer moeten betalen dan andere voor KDV OMDAT ik 60+ uur werk.. Kut wereld is het :)
Word je gedwongen?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_98875850
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:41 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Word je gedwongen?
Gast, daar gaat het toch niet om? Met die mentaliteit blijven we allemaal lamme lullen.
Ik loop de extra mile, maar in NL motiveren we dat niet. Nee we motiveren 36 urige werkweken. Laten we vooral geen vooruitgang boeken. Groei is eng. Blegh
pi_98878007
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:45 schreef draaijer het volgende:

[..]

Gast, daar gaat het toch niet om? Met die mentaliteit blijven we allemaal lamme lullen.
Ik loop de extra mile, maar in NL motiveren we dat niet. Nee we motiveren 36 urige werkweken. Laten we vooral geen vooruitgang boeken. Groei is eng. Blegh
Ik vind 36 uur wel erg veel tijd.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_98878328
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:55 schreef Pipo1234 het volgende:
Het is eigenlijk ook krom dat je wordt veroordeeld op grond van keuzes die je zelf hebt te maken. Als ik lekker een jaar thuis wil zitten, dan is dat mijn keus. Vervolgens word je wel door de halve maatschappij uitgekotst. Te hypocriet voor woorden... :r
Het is ook jouw keuze, maar iemand met zo'n mentaliteit zou ik niet in m'n bedrijf willen. Dan ga je maar bij de overheid werken.

@draaijer, kom gerust eens buurten in het topic in m'n sig :Y

[ Bericht 9% gewijzigd door El_Liberaliste op 30-06-2011 20:05:49 ]
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 30 juni 2011 @ 22:31:18 #95
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_98885288
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:45 schreef draaijer het volgende:

[..]

Gast, daar gaat het toch niet om? Met die mentaliteit blijven we allemaal lamme lullen.
Ik loop de extra mile, maar in NL motiveren we dat niet. Nee we motiveren 36 urige werkweken. Laten we vooral geen vooruitgang boeken. Groei is eng. Blegh
Ik vind het een beetje hypocriet om te zeggen dat je zoveel uren werkt terwijl je dat zelf in de hand hebt. Dus ga nou niet zielig lopen doen over je werktijden, daar kies je zelf voor.

En het belastingklimaat is in Nederland nu eenmaal zo. Als dat je niet bevalt moet je verkassen naar Belgie ofzo.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_98886302
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:21 schreef draaijer het volgende:

[..]

zo kansloos dit!? Gelukkig doen wij altijd referentie checks en als ik erachter kom dat de basis al niet goed is geweest, dan ga je het knap lastig krijgen
En toen bestond het bedrijf niet meer en dan?
  Grootste baggeraar 2022 donderdag 30 juni 2011 @ 22:49:53 #97
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_98886383
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 18:45 schreef draaijer het volgende:

[..]

Gast, daar gaat het toch niet om? Met die mentaliteit blijven we allemaal lamme lullen.
Ik loop de extra mile, maar in NL motiveren we dat niet. Nee we motiveren 36 urige werkweken. Laten we vooral geen vooruitgang boeken. Groei is eng. Blegh
En daarbij, de 36-urige werkweek is destijd ingevoerd omdat we toen van collectief 10% salarisverhoging hebben afgezien. Dat was ook zogenaamd ten behoeve van de vooruitgang.

Ik maak de keuze om een balans te hebben die meer op prive gericht is. Daar kies ik zelf voor. Jij kiest er voor om 60 uur in de week te werken. Prima, maar kom dan niet aankakken met "het is zo oneerlijk". Het is immers je eigen keuze.

[ Bericht 0% gewijzigd door vogeltjesdans op 30-06-2011 22:57:15 ]
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 00:06:57 #98
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98890685
Ik kijk altijd een beetje wantrouwend naar mensen die 60 uur in de week werken, vaak werken die in hun reguliere arbeidstijd gewoon veel te inefficiënt waardoor ze niet uitkomen. Ooit was er een groepje mensen die met grote trots beweerde 1,5 uur eerder te beginnen om een project af te krijgen. Totdat de inlogtijden van hun systemen aandachtig bekeken werden, bleek dat ze gewoon het 1e uur koffie zaten te zuipen :').
Daarom moet ieder bedrijf ook gewoon overuren niet uitbetalen :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_98890775
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:59 schreef Whuzz het volgende:
Als daarnaast ook maar een fractie van de instelling die je hier ten toon spreidt "voelbaar" is voor de mensen waar je komt solliciteren denk ik dat je CV nog wel het minste probleem is ;)
Verklaart u nader.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 00:10:33 #100
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_98890873
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 00:08 schreef Socios het volgende:

[..]

Verklaart u nader.
Dat verongelijkte toontje. Werkgevers hebben daar niets mee ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_98891211
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 00:10 schreef Maanvis het volgende:
Dat verongelijkte toontje. Werkgevers hebben daar niets mee ;).
Wat voor `toontje´ moet men dan gebruiken?
pi_98894355
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 00:17 schreef Socios het volgende:

[..]

Wat voor `toontje´ moet men dan gebruiken?
Het zelfbewuste slijmtoontje. ;)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 08:42:13 #103
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98896224
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 00:17 schreef Socios het volgende:

[..]

Wat voor `toontje´ moet men dan gebruiken?
iig geen calimero-toontje. Je doet het overkomen alsof werkgevers niet moeten zeiken en jou gewoon in dienst nemen, ongeacht je CV of prestaties en dat als ze dat niet doen het allemaal heel oneerlijk is...

Als je vind dat je zo goed bezig bent geweest met het orienteren op studies e.d. dan kun je dat gewoon zelfverzekerd vertellen. Als blijkt dat werkgevers niet blij worden van jouw CV+verhaal dan ligt dat niet aan die werkgevers, maar aan jouw CV+verhaal.
En ik ben het met je eens dat dat een beetje rot is, omdat ja aan het verleden niets meer kunt veranderen, maar doe er dan NU iig wat aan.
Ga ergens vrijwilligerswerk doen, pak een studie op (en niet eerst x-tijd orienteren, want we zijn er nu wel uit dat orienteren gewoon "niks doen" betekent) en laat een werkgever zien dat je van aanpakken houd, een doorzetter bent en graag wat van je leven wilt maken.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_98898377
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:30 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Wat voor andere dingen zou je kunnen doen?
Simpel werk in de kassen, vrijwilligerswerk, een handje helpen bij de lokale voedselbank, noem maar op. Allemaal dingen die aantonen dat je sociaal betrokken bent, en die je gewoon kan vertellen tijdens een gesprek. Staat meteen heel anders dan enkel zeggen dat je je een jaar lang hebt lopen oriënteren op een vervolgopleiding.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_98898563
Waarom denkt een aantal van jullie nog steeds dat ik mij een jaar heb geörienteerd op een nieuwe opleiding? :')
pi_98898684
Eens met Socios, ontzettend irritant dat werkgevers het bijna verlangen dat je een mooie CV hebt zonder gaten. Het leven bestaat niet alleen uit werken hoor, maar werkgevers lijken dat niet te beseffen en denken dat hun werkslaven altijd werken en niet even een jaartje plezier mogen maken :') :( .
pi_98899387
Nogmaals Soos, je hebt geen gat in je CV. Gewoon neerzetten wat je die tijd hebt gedaan.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 10:42:49 #108
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_98899575
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:21 schreef QBay het volgende:
Eens met Socios, ontzettend irritant dat werkgevers het bijna verlangen dat je een mooie CV hebt zonder gaten. Het leven bestaat niet alleen uit werken hoor, maar werkgevers lijken dat niet te beseffen en denken dat hun werkslaven altijd werken en niet even een jaartje plezier mogen maken :') :( .
Als jij een jaartje plezier hebt gemaakt dan kun je dat best op je CV zetten hoor, ik heb een jaar gereisd, stond gewoon op mijn CV en het heeft me nog extra gesprekken opgeleverd ook!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_98899735
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:38 schreef PierreBetfair het volgende:
Nogmaals Soos, je hebt geen gat in je CV. Gewoon neerzetten wat je die tijd hebt gedaan.
En wat beantwoord je dan op de vragen? Of doen werkgevers daar niet moeilijk over?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 10:54:33 #110
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98900059
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:38 schreef PierreBetfair het volgende:
Nogmaals Soos, je hebt geen gat in je CV. Gewoon neerzetten wat je die tijd hebt gedaan.
Dit. Gewoon neerzetten: "x-maanden georienteerd op een nieuwe studie" en "werkzoekend".

Als ze dan vragen wat dat in hield, dan leg je gewoon uit dat je in principe niets deed, behalve een beetje op internet lezen over opleidingen en wat brieven schrijven. Alternatief kun je ook keihard roepen "DAT GAAT JE GEEN FLIKKER AAN!" en boos de kamer uit stampen. Eindresultaat is toch hetzelfde ;)

Waar het op neerkomt is dat de werkgever er áltijd naar gaat vragen. Dat is gewoon een feit, een gegeven, doe je niets aan. Waar je wél wat aan kunt doen is het antwoord dat je geeft.
Dat een nietszeggend antwoord zijn, een ontwijkend antwoord, een slap antwoord, of een goed verhaal over wat je in die tijd hebt gedaan en wat je daarvan hebt geleerd enzo.

Op papier heeft mijn studie 7 jaar geduurd. Dat komt omdat ik 2,5 jaar bij een raceteam heb gewerkt en daar een hoop geleerd heb. (Meer dan in de 4,5 jaar studie in elk geval :P ) Bij élk gesprek vraagt men altijd naar dat gat in mijn studie, dat weet je gewoon van tevoren.
Dus dan leg ik uit wat ik in die tijd gedaan heb, waarom ik dat gedaan heb en wat voor waarde het voor mij (en eventueel voor de werkgever) gehad heeft.

Zie die gaten als iets dat je kunt gebruiken. Het zijn punten waarvan je weet dat ze gegarandeerd in een gesprek behandeld gaan worden, dus je kunt je er perfect op voorbereiden. :)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_98900248
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:47 schreef Socios het volgende:

En wat beantwoord je dan op de vragen? Of doen werkgevers daar niet moeilijk over?
Denk eerder dat ze je eerlijkheid waarderen en je bovendien groot gelijk geven dat je die keuze tijdelijk hebt gemaakt.

Een jonge vent die met zn hobby zn boterham verdient en daarmee tevens een hoop kan reizen...............gaan ze je echt niet kwalijk nemen dat je dat enige tijd hebt gedaan.
  Moderator vrijdag 1 juli 2011 @ 11:31:07 #112
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98901560
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:58 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Denk eerder dat ze je eerlijkheid waarderen en je bovendien groot gelijk geven dat je die keuze tijdelijk hebt gemaakt.

Een jonge vent die met zn hobby zn boterham verdient en daarmee tevens een hoop kan reizen...............gaan ze je echt niet kwalijk nemen dat je dat enige tijd hebt gedaan.
Natuurlijk nemen ze je dat niet kwalijk. Maar het is niet zo dat je, omdat je nou toevallig 'eerlijk' bent geweest over een periode waarin je alleen maar hebt gepokerd, ineens een grotere kans maakt om aangenomen te worden hoor. Het is niet bijzonder om eerlijk te zijn, dat is gewoon normaal.

Het is vervolgens aan de werkgever wat ie daar mee doet. Zie de post van Whuzz. Die slaat de spijker op z'n kop, en dat voelt Socios ook goed aan.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 1 juli 2011 @ 11:40:14 #113
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_98901935
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 00:06 schreef Maanvis het volgende:
Ik kijk altijd een beetje wantrouwend naar mensen die 60 uur in de week werken, vaak werken die in hun reguliere arbeidstijd gewoon veel te inefficiënt waardoor ze niet uitkomen. Ooit was er een groepje mensen die met grote trots beweerde 1,5 uur eerder te beginnen om een project af te krijgen. Totdat de inlogtijden van hun systemen aandachtig bekeken werden, bleek dat ze gewoon het 1e uur koffie zaten te zuipen :').
Daarom moet ieder bedrijf ook gewoon overuren niet uitbetalen :).
Dat laatste is natuurlijk onzin. Ik ben chauffeur en ik kom echt wel werkend aan de overuren. 12 a 13 uur per dag is heel normaal.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 11:42:11 #114
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_98902020
Ik weet trouwens niet in welke branche jij een baan zoekt, maar het is idd zo dat in het noorden in sommige branches geen werk te vinden is. Dus de gemiddelden zullen wel kloppen, maar hier is het toch anders.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 11:59:06 #115
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98902746
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 10:58 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Denk eerder dat ze je eerlijkheid waarderen en je bovendien groot gelijk geven dat je die keuze tijdelijk hebt gemaakt.

Een jonge vent die met zn hobby zn boterham verdient en daarmee tevens een hoop kan reizen...............gaan ze je echt niet kwalijk nemen dat je dat enige tijd hebt gedaan.
In welk opzicht beschouw jij een jaar werkloos zijn en enige tijd "orienteren op een studie" als hobby en als manier om geld te verdienen?
Als TS had gepost dat werkgevers moeilijk doen omdat hij een jaar backpackend en werkend door australie was getrokken, dan had ik hem groot gelijk gegeven. Maar daar doen werkgevers dan ook niet moeilijk over.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_98902868
Ik zoek voornamelijk werk in de financieel-administratieve sector. Hier ben ik ook voor opgeleid.
pi_98902921
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 11:59 schreef Whuzz het volgende:

In welk opzicht beschouw jij een jaar werkloos zijn en enige tijd "orienteren op een studie" als hobby en als manier om geld te verdienen?
Het begint met een p en het eindigt op oker
pi_98903021
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:01 schreef Socios het volgende:
Ik zoek voornamelijk werk in de financieel-administratieve sector. Hier ben ik ook voor opgeleid.
Gaat niet meevallen met enkel een HBO - P zonder werkervaring.
pi_98903313
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:05 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Gaat niet meevallen met enkel een HBO - P zonder werkervaring.
Hij zou kunnen beginnen om op uitzendbasis wat projectmatig aan de slag te gaan, en vanaf daar verder te groeien. Dat heeft mijn lief *; ook gedaan met haar commerciële-administratieve HBO opleiding. En dan nog met de aantekening dat zij 7 jaar er over heeft gedaan door een medische aandoening, en dus ook plenty te verklaren heeft bij een eerste gesprek. Nu, ~6 jaar en veel inspanning later, kon ze binnen 5 weken kiezen uit 2 baan-aanbiedingen (contract klaar om te tekenen, niet een eerste gesprekje oid), toen haar huidige werkgever zowat kopje onder ging, en ze haar moesten laten gaan.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_98903470
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:05 schreef PierreBetfair het volgende:
Gaat niet meevallen met enkel een HBO - P zonder werkervaring.
Ik heb werkervaring, hoor (sterker nog ik werk momenteel ook één dagdeel in de week). Verder heb ik vier jaar bij één bedrijf administatief werk verricht. Alleen is dat reeds enige tijd geleden. Maar ik overweeg dus om die werkervaring `op te rekken´ tot de datum dat het bedrijf verdwenen is uit deze stad om zo `het gat´ deels te dichten.

Ook zoiets: recente werkervaring nodig hebben. :')
pi_98903500
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:17 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik heb werkervaring, hoor (sterker nog ik werk momenteel ook één dagdeel in de week). Verder heb ik vier jaar bij één bedrijf administatief werk verricht. Alleen is dat reeds enige tijd geleden. Maar ik overweeg dus om die werkervaring `op te rekken´ tot de datum dat het bedrijf verdwenen is uit deze stad om zo `het gat´ deels te dichten.

Ook zoiets: recente werkervaring nodig hebben. :')
Goedzo, fraude plegen op je CV is the way to go.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_98903519
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:12 schreef fruityloop het volgende:
Hij zou kunnen beginnen om op uitzendbasis wat projectmatig aan de slag te gaan, en vanaf daar verder te groeien.
Ik solliciteer mij suf bij uitzendbureau's. Het is niet zo dat daar het werk ineens wel `voor het oprapen ligt´.
pi_98903572
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:46 schreef Pipo1234 het volgende:
Het is een standaardvraag om te kijken of je niet in de cel of AOW heb gezeten... Maakt het niet minder irritant overigens. Ik heb er inmiddels gewoonte van gemaakt om te liegen over mijn arbeidsverleden. De meeste werkgevers zijn toch te stom en lui om iets te controleren.
Liegen bij een sollicitatieprocedure, dat lijkt me niet al te slim, al zal je vast nooit aan een vast contract komen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_98903683
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:18 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik solliciteer mij suf bij uitzendbureau's. Het is niet zo dat daar het werk ineens wel `voor het oprapen ligt´.
Hmm, mijn lief bewijst toch met overtuiging het tegendeel. :? Je moet gewoon als de sodemieter er voor zorgen dat het gat op je CV niet groter wordt, desnoods met vrijwilligerswerk, of een MBO+ functie ofzo. Als jij toont dat je investeert in je toekomst/CV, zal een bedrijf dat ook eerder geneigd zijn te doen, zo simpel is het.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_98903858
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:23 schreef fruityloop het volgende:
Hmm, mijn lief bewijst toch met overtuiging het tegendeel. :?
Want één iemand die een baan geregeld heeft via een uitzendbureau bewijst dat het via dat kanaal heel makkelijk is? :')

Ook, en misschien wel juist, op de vacatures daar reageren ontzettend veel mensen. Uitzendbureau's schiften zelfs nog sneller. Eén ding dat ze niet zint en men kan `oprotten´.
quote:
Je moet gewoon als de sodemieter er voor zorgen dat het gat op je CV niet groter wordt,
Eens.
quote:
of een MBO+ functie ofzo.
Lol, ik solliciteer alleen maar op MBO(+)-functies. Het hebben van een HBO-propedeuse zie ik als niet meer dan een pré.
quote:
Als jij toont dat je investeert in je toekomst/CV, zal een bedrijf dat ook eerder geneigd zijn te doen, zo simpel is het.
Ja, alleen is het dus blijkbaar niet zo simpel om dat te bewerkstelligen.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:40:51 #126
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98904230
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:03 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Het begint met een p en het eindigt op oker
Als je uitlegt dat je dát een jaar hebt gedaan krijg je een antwoord van je werkgever dat begint met e en eindigt op xit ;)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:43:07 #127
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98904299
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:28 schreef Socios het volgende:

[..]

Want één iemand die een baan geregeld heeft via een uitzendbureau bewijst dat het via dat kanaal heel makkelijk is? :')
Net zo min als één persoon die hier klaagt dat er nergens werk is bewijst dat het allemaal zo moeilijk is :') ;)

quote:
Ook, en misschien wel juist, op de vacatures daar reageren ontzettend veel mensen. Uitzendbureau's schiften zelfs nog sneller. Eén ding dat ze niet zint en men kan `oprotten´.
Precies. En hoe vervelend dat ook is, dat had je kunnen bedenken vóór je die gaten in je CV liet ontstaam.

quote:
Ja, alleen is het dus blijkbaar niet zo simpel om dat te bewerkstelligen.
Ik begrijp dat je je vandaag hebt aangemeld voor vrijwilligerswerk? Wanneer mag je beginnen?
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_98904324
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:40 schreef Whuzz het volgende:

Als je uitlegt dat je dát een jaar hebt gedaan krijg je een antwoord van je werkgever dat begint met e en eindigt op xit ;)
De knipoog maakt veel goed :P
pi_98904471
Schrale troost Socios, het is overal kut, op de woningmarkt, op de arbeidsmarkt ...overal.

Kan je niet ergens in een traineeship stappen? Bijna elk groot bedrijf heeft doorlopend traineeships. Misschien eens bij diverse banken en verzekeraars op de site kijken.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:50:17 #130
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_98904506
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:03 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Werkgevers zijn gewoon oppervlakkig als het om mensen aannemen gaat.
:')
Mijn ervaring zijn juist totaal omgekeerd. Mijn ervaring is dat het een combinatie is van diploma's, werkervaring en persoonlijkheid.

Ik denk dat mensen heel erg onderschatten hoe belangrijk je persoonlijkheid is en wat je communicatieve vaardigheden zijn.

Daarnaast is er werk zat in Nederland.

Onlangs begonnen met solliciteren. De doorlooptijd van beginnen met solliciteren en het tekenen van het contract was net geen week waar ik nog keuze had uit meerdere werkgevers.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:55:10 #131
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_98904664
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:50 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Daarnaast is er werk zat in Nederland.

Nou, dat hangt er wel even vanaf waar je in Nederland woont.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_98904675
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:50 schreef Revolution-NL het volgende:
Daarnaast is er werk zat in Nederland.

Onlangs begonnen met solliciteren. De doorlooptijd van beginnen met solliciteren en het tekenen van het contract was net geen week waar ik nog keuze had uit meerdere werkgevers.
Vertel eens. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
pi_98904694
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:40 schreef Whuzz het volgende:
Als je uitlegt dat je dát een jaar hebt gedaan krijg je een antwoord van je werkgever dat begint met e en eindigt op xit ;)
Precies, maar waarom eigenlijk?

En sowieso, eerlijk zijn is toch goed? :')
pi_98904736
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:49 schreef PierreBetfair het volgende:
Kan je niet ergens in een traineeship stappen? Bijna elk groot bedrijf heeft doorlopend traineeships. Misschien eens bij diverse banken en verzekeraars op de site kijken.
Helaas zijn die alleen voor mensen met een afgeronde HBO- of WO-opleiding. Ik ben althans nog nooit een traineeship voor MBO'ers tegengekomen...
pi_98904938
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:57 schreef Socios het volgende:

Helaas zijn die alleen voor mensen met een afgeronde HBO- of WO-opleiding. Ik ben althans nog nooit een traineeship voor MBO'ers tegengekomen...
Das waar. Ik zou zeggen, fulltime afronden van een soort verkort HEAO BE .

Geld zat en tijd zat Soos, die paar jaar kan er ook nog wel bij.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:10:05 #136
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98905169
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:56 schreef Socios het volgende:

[..]

Precies, maar waarom eigenlijk?
Omdat je toekomstige werkgever niets heeft aan die schat aan poker-ervaring, tenzij je bij een casino solliciteert en omdat het geassocieerd wordt met karaktertrekken als luiigheid, eventuele gokverslaving en nietsnut. (Het feit dat je bij hem komt solliciteren voor werk geeft verder al aan dat je niet zo héél goed was in dat pokeren, dus da's ook nog eens een minpunt ;) ) Niet bepaald het type mens dat hij graag op zijn werkvloer heeft lopen. ;)

quote:
En sowieso, eerlijk zijn is toch goed? :')
Oh. In dat geval... ik heb het gevoel dat je een luie donder bent die eigenlijk niet wil werken en daarvan de maatschappij de schuld wil geven!
Goed hè, dat ik zo eerlijk ben *) :P
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:10:24 #137
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_98905182
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:55 schreef Socios het volgende:

[..]

Vertel eens. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Stap 1. Kennis en ervaring

Stap 2. Pakkende orginele sollicitatie brief maken die eruit springt. (Neem hier echt goed de tijd voor en wijk af van bepaalde standaarden)

Stap 3. Kom zelfverzekerd over tijdens het gesprek. Geef aan wat je leuk vind maar geef ook heel duidelijk aan wat je niet leuk vind. Laat zien dat je een mening hebt en dat je voor je werk staat en straal uit dat je plezier heb in je werk. Geef ook heel duidelijk wat de extra meerwaarde is als ze jou aannemen. Probeer ook je gesprekpartners in te schatten qua persoonlijkheid en speel hier op in. Zorg dat het gesprek natuurlijk verloopt, voorkom dat het gesprek een interview word

Stap 4. Bij het arbeidsvoorwaarde besprek moet je goed weten wat je waard ben in de huidige markt en wat de vraag naar personeel is. Aan de hand hiervan ga je de onderhandelingen in. De kunst is om niet te hoog in te zetten maar ook zeker niet te laag.

Ik vind het prettig als ik tijdens de sollicitatie tot het tekenen de gesprekspartner een beetje kan "triggeren" maar dat dit andersom ook het geval is. Als dit het geval is weet ik dat de kans groot is dat er een goede samenwerking uit kan voortvloeien :)
pi_98906742
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:10 schreef Whuzz het volgende:
Oh. In dat geval... ik heb het gevoel dat je een luie donder bent die eigenlijk niet wil werken en daarvan de maatschappij de schuld wil geven!
:')

Waar baseer je dat op?

Verder verwijt ik `zittende´ werknemers net zo goed. Als men ziet hoeveel ongemotiveerd personeel er rondloopt...
  Moderator vrijdag 1 juli 2011 @ 14:14:38 #139
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98907842
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:52 schreef Socios het volgende:

[..]

:')

Waar baseer je dat op?

Verder verwijt ik `zittende´ werknemers net zo goed. Als men ziet hoeveel ongemotiveerd personeel er rondloopt...
Dat is leuk dat jij dat de werkgevers ook verwijt. Alleen hebben die werkgevers daar geen boodschap aan. They don't care want..hey!...zij hebben wél werk. Jij wil iets van hun, niet andersom per se, want voor jou 20 anderen. Dat ongemotiveerd personeel heeft in ieder geval wél een baan en wordt blijkbaar niet ontslagen (Dus ze doen toch iets goed) dus ze doen toch iets beter dan jij.

Ik ben het verder met Whuzz eens. Je hele houding geeft aan dat je eigenlijk helemaal niet zo graag wil werken. Dat is prima, als je dat niet wil dan wil je dat niet, maar je kunt dat niet afschuiven op de werkgevers.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_98907854
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:28 schreef Socios het volgende:

[..]

Want één iemand die een baan geregeld heeft via een uitzendbureau bewijst dat het via dat kanaal heel makkelijk is? :')
Jij bent de enige die hier blaat dat je maar niet verder komt met je CV, dus dan zouden we de 2 gevallen tegen elkaar weg kunnen strepen, en concluderen dat de waarheid ergens in het midden ligt?

Overigens heeft ze haar aankomende functie gewoon zonder tussenkomst van wat voor detacheerder/uitzenbureau/headhunter verworven, dus dat zou je ook nog eens kunnen proberen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_98908194
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:14 schreef CoolGuy het volgende:
Ik ben het verder met Whuzz eens. Je hele houding geeft aan dat je eigenlijk helemaal niet zo graag wil werken. Dat is prima, als je dat niet wil dan wil je dat niet, maar je kunt dat niet afschuiven op de werkgevers.
Schei toch uit jullie beiden. Ik ga helemaal kapot van ellende en dan durven jullie te stellen dat ik "helemaal niet wil werken"? Denk je nou werkelijk dat het leuk is om een jaar onvrijwillig `thuis te zitten´? Ik zit de hele dag maar een beetje alleen in mijn huisje. Ik snak naar een nuttige (betaalde) dagbesteding. Die ene dag in de week dat ik wél werk, ben ik het gelukkigst.
pi_98908581
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:21 schreef Socios het volgende:

[..]

Schei toch uit jullie beiden. Ik ga helemaal kapot van ellende en dan durven jullie te stellen dat ik "helemaal niet wil werken"? Denk je nou werkelijk dat het leuk is om een jaar onvrijwillig `thuis te zitten´? Ik zit de hele dag maar een beetje alleen in mijn huisje. Ik snak naar een nuttige (betaalde) dagbesteding. Die ene dag in de week dat ik wél werk, ben ik het gelukkigst.
Daar doe je al weer een aanname van hetzelfde kaliber waar je mee begon, waarom is de enige nuttige dagbesteding voor jou een betaalde? In de eerste plaats ziet men liever geen gaten van een jaar in een CV, daar ben je nu op de vervelende manier achter gekomen. Doé daar dan wat aan, desnoods met vrijwilligerswerk of een mindere baan. Dat is altijd nog een grotere troef dan beweren dat je je een jaar aan het oriënteren bent geweest op een andere opleiding.

Was jij vroeger op de kleuterschool ook zo'n ventje wat vierkante blokjes door ronde gaatjes probeerde te timmeren, en als dat niet lukte de schuld aan het speelgoed gaf? |:(
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_98908717
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:29 schreef fruityloop het volgende:
Doé daar dan wat aan, desnoods met vrijwilligerswerk of een mindere baan.
Een "mindere" baan?
quote:
Dat is altijd nog een grotere troef dan beweren dat je je een jaar aan het oriënteren bent geweest op een andere opleiding.
Voor de `tachtigste´ keer, ik heb mij destijds niet een jaar lang geörienteerd op een andere opleiding.
quote:
Was jij vroeger op de kleuterschool ook zo'n ventje wat vierkante blokjes door ronde gaatjes probeerde te timmeren, en als dat niet lukte de schuld aan het speelgoed gaf? |:(
Neen. Jij begrijpt er weinig van.
pi_98908910
Gadverdamme, weer dezelfde kliek als in het huizenmarkttopic. Als een blind paard iemand afzeiken, en vooral alles wat je niet als afzeikmateriaal kunt gebruiken buiten beschouwing laten.

Zum kotsen :r

@Socios, ik heb in andere topics ook "last" gehad van die trollen.
pi_98909137
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:33 schreef Socios het volgende:

Voor de `tachtigste´ keer,
_O- ik krijg flashbacks. Je kan het nog 100 x proberen, ze luisteren toch niet naar wat je zegt.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 14:42:09 #146
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98909168
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:36 schreef PierreBetfair het volgende:
Gadverdamme, weer dezelfde kliek als in het huizenmarkttopic. Als een blind paard iemand afzeiken, en vooral alles wat je niet als afzeikmateriaal kunt gebruiken buiten beschouwing laten.

Zum kotsen :r

@Socios, ik heb in andere topics ook "last" gehad van die trollen.
Maar lieve Pierre, je hoeft hier niet zo te reageren hoor?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 14:42:57 #147
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98909210
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:33 schreef Socios het volgende:
Voor de `tachtigste´ keer, ik heb mij destijds niet een jaar lang geörienteerd op een andere opleiding.
Wat heb je dan precies gedaan? Ik kan het namelijk niet zo 1,2,3 teruglezen. En nee Pierre, dit is geen trollpoging.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_98909294
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:36 schreef PierreBetfair het volgende:
Gadverdamme, weer dezelfde kliek als in het huizenmarkttopic. Als een blind paard iemand afzeiken, en vooral alles wat je niet als afzeikmateriaal kunt gebruiken buiten beschouwing laten.

Zum kotsen :r

@Socios, ik heb in andere topics ook "last" gehad van die trollen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:33 schreef Socios het volgende:

[..]

Een "mindere" baan?

[..]

Voor de `tachtigste´ keer, ik heb mij destijds niet een jaar lang geörienteerd op een andere opleiding.

[..]

Neen. Jij begrijpt er weinig van.
Goed, voed me maar op dan. Wat zijn jouw plannen om er voor te zorgen dat je dit niet nogmaals overkomt? Tenzij je kan tijdreizen, is dat gat op je CV blijvend. Je weet nu wat werkgevers wél graag zien, en hoe denk jij in de toekomst dan wél aan hun verwachtingen te kunnen voldoen, zodat je tenminste op gesprek kan/mag komen om eea vis a vis uit te leggen?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_98909409
Gebiedende wijs is 1ste pers. enkvd, Fruitstra
  Moderator vrijdag 1 juli 2011 @ 14:47:08 #150
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98909443
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:36 schreef PierreBetfair het volgende:
Gadverdamme, weer dezelfde kliek als in het huizenmarkttopic. Als een blind paard iemand afzeiken, en vooral alles wat je niet als afzeikmateriaal kunt gebruiken buiten beschouwing laten.

Zum kotsen :r

@Socios, ik heb in andere topics ook "last" gehad van die trollen.
Grapjas ben je, maar daar is dit topic niet voor bedoeld.

Daarnaast is Socios wél nog te helpen heb ik 't gevoel, dus misschien kun je in een ander topic gaan trollen als dat de bedoeling is.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_98909529
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:46 schreef PierreBetfair het volgende:
Gebiedende wijs is 1ste pers. enkvd, Fruitstra
Tis fruityloop voor jou, vrind. Maar het is al aangepast, breek jij je hoofd maar over belangrijker dingen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')