abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98860058
Ruim een jaar ben ik reeds opzoek naar een baan. Iedere keer loop ik tegen wantrouwen van potentiële werkgevers aan. Men beklaagt zich over de gaten in mijn Curriculum Vitae.

De volgende vragen worden mij steeds gesteld:
- Wat heb je gedaan tussen die en die opleiding?
- Waarom heb je in die periode niet gewerkt?

Uiteraard komt dit gewoon omdat ik mij even aan het oriënteren was op een nieuwe opleiding.

En er is nauwelijks werk in Nederland. Het gat wordt simpelweg verklaard omdat ik opzoek ben naar een baan.

Begrijpen werkgevers dit niet of willen zij deze standaard antwoorden gewoon horen van mij? Vist men naar iets anders?
pi_98860089
Het is een standaardvraag om te kijken of je niet in de cel of AOW heb gezeten... Maakt het niet minder irritant overigens. Ik heb er inmiddels gewoonte van gemaakt om te liegen over mijn arbeidsverleden. De meeste werkgevers zijn toch te stom en lui om iets te controleren.
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_98860227
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:46 schreef Pipo1234 het volgende:
Het is een standaardvraag om te kijken of je niet in de cel of AOW heb gezeten...
Is dit de achterliggende gedachte, ja? :')
quote:
Maakt het niet minder irritant overigens. Ik heb er inmiddels gewoonte van gemaakt om te liegen over mijn arbeidsverleden. De meeste werkgevers zijn toch te stom en lui om iets te controleren.
Tsja, ik neig ook naar het oprekken van wat werkervaring hier en daar. Het is gewoon om moe van te worden. Ik moet mij tegenwoordig echt inhouden om niet geïrriteerd die vragen te beantwoorden. Gelukkig ben ik professioneel genoeg om keer op keer het standaard verhaal rustig uit te leggen. Waar men dan altijd een beetje achterdochtig op reageert. Mijns inziens geheel onterecht; wat verwacht bedrijf in kwestie anders...
pi_98860324
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:50 schreef Socios het volgende:

[..]

Is dit de achterliggende gedachte, ja? :')

Ja. Werkgevers willen geen criminelen of gehandicapten aannemen natuurlijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:50 schreef Socios het volgende:

Tsja, ik neig ook naar het oprekken van wat werkervaring hier en daar. Het is gewoon om moe van te worden. Ik moet mij tegenwoordig echt inhouden om niet geïrriteerd die vragen te beantwoorden. Gelukkig ben ik professioneel genoeg om keer op keer het standaard verhaal rustig uit te leggen. Waar men dan altijd een beetje achterdochtig op reageert. Mijns inziens geheel onterecht; wat verwacht bedrijf in kwestie anders...
Gewoon doen. Of je CV zo opmaken dat gaten minder opvallen. Je moet natuurlijk geen werkervaring gaan verzinnen, maar meestal wordt er toch alleen gekeken naar de meest recente werkervaring, dus dingen uit het (verre) verleden kun je best ruim optrekken.
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_98860343
Ze willen weten waarom je in die periode níet hebt gewerkt. Ik begrijp je situatie, als je echt niet wil werken had je niet bij de sollicitatie gezeten :').

Je kunt de -geen 9 tot 5 mentaliteit- hier ook wel onder scharen. Werkgevers willen het liefst mensen die 60 uur per week maken voor het minimumloon, echt van die carriere jagers.
pi_98860371
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:45 schreef Socios het volgende:
Ruim een jaar ben ik reeds opzoek naar een baan. Iedere keer loop ik tegen wantrouwen van potentiële werkgevers aan. Men beklaagt zich over de gaten in mijn Curriculum Vitae.

De volgende vragen worden mij steeds gesteld:
- Wat heb je gedaan tussen die en die opleiding?
- Waarom heb je in die periode niet gewerkt?
Lijken me hele normale vragen. En daar heb je natuurlijk een hele goede verklaring voor. Heb je die verklaring niet, dan is de werkgever des te blijer dat hij die vraag heeft gesteld ;)

quote:
Uiteraard komt dit gewoon omdat ik mij even aan het oriënteren was op een nieuwe opleiding.
Ik vind de combinatie van de woorden "uiteraard", "gewoon" en "even oriënteren op een nieuwe opleiding" nogal apart. Wat is precies "oriënteren op een nieuwe opleiding", hoe lang duurt dat en waarom kan dat niet tijdens een baan of tijdens je oude opleiding :?
(dan had je dus geen gat in je CV gehad)

quote:
En er is nauwelijks werk in Nederland.
Wat.

quote:
Het gat wordt simpelweg verklaard omdat ik opzoek ben naar een baan.
Net was het nog omdat je aan het oriënteren was op een opleiding, wat is het nou? Of heb je méérdere gaten in je CV? In dat geval is het al helemaal niet gek dat een werkgever er graag wat over wil weten.

quote:
Begrijpen werkgevers dit niet of willen zij deze standaard antwoorden gewoon horen van mij? Vist men naar iets anders?
Men vist er naar of je geen crimineel verleden hebt en/of gewoon een luie donder bent. Werkgevers begrijpen prima dat iemand een keer werkloos kan zijn geweest, maar begrijpen ook dat er mensen tussen zitten die het prima vonden om even een paar maanden niets te doen. Die nemen ze liever niet in dienst namelijk.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_98860433
Het is eigenlijk ook krom dat je wordt veroordeeld op grond van keuzes die je zelf hebt te maken. Als ik lekker een jaar thuis wil zitten, dan is dat mijn keus. Vervolgens word je wel door de halve maatschappij uitgekotst. Te hypocriet voor woorden... :r
pi_98860573
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:55 schreef Pipo1234 het volgende:
Het is eigenlijk ook krom dat je wordt veroordeeld op grond van keuzes die je zelf hebt te maken. Als ik lekker een jaar thuis wil zitten, dan is dat mijn keus. Vervolgens word je wel door de halve maatschappij uitgekotst. Te hypocriet voor woorden... :r
:')

Als jij een jaar thuis wil zitten is dat prima hoor, maar dan ook geen uitkering.
pi_98860650
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:53 schreef Whuzz het volgende:
Lijken me hele normale vragen. En daar heb je natuurlijk een hele goede verklaring voor. Heb je die verklaring niet, dan is de werkgever des te blijer dat hij die vraag heeft gesteld ;)
Het zijn misschien wel heel normale vragen, maar neemt men dan ook genoegen met mijn standaard antwoorden?
quote:
Ik vind de combinatie van de woorden "uiteraard", "gewoon" en "even oriënteren op een nieuwe opleiding" nogal apart. Wat is precies "oriënteren op een nieuwe opleiding", hoe lang duurt dat en waarom kan dat niet tijdens een baan of tijdens je oude opleiding :?
(dan had je dus geen gat in je CV gehad)
Waarom zou een werkgever moeilijk mogen doen als iemand een jaartje geen opleiding volgt? Als men in dat jaar is gaan `backpacken´ in Australië is het geen probleem? :') Indien iemand er voor kiest om die periode in Nederland te blijven, is het `hek van de dam´?
quote:
Wat.
Ja, ik geloof nooit dat de werkloosheid zo laag is in Nederland. Er is ontzettend veel verborgen werkloosheid. Zelf sta ik ook niet `geregistreerd´. Op één vacature reageren tientallen mensen.
quote:
Net was het nog omdat je aan het oriënteren was op een opleiding, wat is het nou? Of heb je méérdere gaten in je CV? In dat geval is het al helemaal niet gek dat een werkgever er graag wat over wil weten.
Ik noemde de verschillen tussen gaten in opleiding en gaten in werkervaring.
quote:
Men vist er naar of je geen crimineel verleden hebt en/of gewoon een luie donder bent. Werkgevers begrijpen prima dat iemand een keer werkloos kan zijn geweest, maar begrijpen ook dat er mensen tussen zitten die het prima vonden om even een paar maanden niets te doen. Die nemen ze liever niet in dienst namelijk.
En wat maakt het uit als iemand ervoor zou kiezen om even een maandje van spaargeld te leven. Maakt dat een sollicitant minder gemotiveerd?
pi_98860693
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:58 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Als jij een jaar thuis wil zitten is dat prima hoor, maar dan ook geen uitkering.
Daarnaast moet je dan ook niet gaan miepen. Je wil een jaar thuis zitten? Prima, de werkgever vraagt zich dan af waarom je dat wil. Logisch. Elke keuze die je maakt heeft consequenties, dus grow the fuck up ipv de maatschappij de schuld te geven.
pi_98860698
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:58 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Nouja dat zou geen probleem mogen zijn.
pi_98860710
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:55 schreef Pipo1234 het volgende:
Je eigen keuzes maken, geeft ook de verantwoordelijkheden voor de gevolgen ván die keuzes lijkt me. Eén van die gevolgen is dat mensen/werkgevers zoiets anders op waarde schatten dan jijzelf, en je dus vragen waarom je die keuze hebt gemaakt, of je al op voorhand afserveren omdat ze geen vertrouwen in je drive etc hebben hierdoor.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_98860765
Ik `zit een jaar thuis´.

Maar ik `trek´ geen uitkering en ben wèl die hele periode al aan het zoeken naar een baan. (Overigens werk ik momenteel wel één dagdeel in de week, maar dat is natuurlijk niet genoeg)
pi_98860770
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:02 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Je eigen keuzes maken, geeft ook de verantwoordelijkheden voor de gevolgen ván die keuzes lijkt me. Eén van die gevolgen is dat mensen/werkgevers zoiets anders op waarde schatten dan jijzelf, en je dus vragen waarom je die keuze hebt gemaakt, of je al op voorhand afserveren omdat ze geen vertrouwen in je drive etc hebben hierdoor.
Werkgevers zijn gewoon oppervlakkig als het om mensen aannemen gaat.
pi_98860824
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:00 schreef Socios het volgende:

Ja, ik geloof nooit dat de werkloosheid zo laag is in Nederland. Er is ontzettend veel verborgen werkloosheid. Zelf sta ik ook niet `geregistreerd´. Op één vacature reageren tientallen mensen.

Mijn lief daarentegen heeft in 5 weken tijd 2 concrete aanbiedingen gehad, eentje voor een vergelijkbare functie, eentje voor een betere (waar ze ook gaat beginnen). En 3 dagen na het accepteren van die baan, werd ze gebeld voor een 3e funtie. Ik vermoed dat dat gemiddelde nog niet zo gek ver van de waarheid ligt hoor.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_98860861
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:05 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Mijn lief daarentegen heeft in 5 weken tijd 2 concrete aanbiedingen gehad, eentje voor een vergelijkbare functie, eentje voor een betere (waar ze ook gaat beginnen). En 3 dagen na het accepteren van die baan, werd ze gebeld voor een 3e funtie. Ik vermoed dat dat gemiddelde nog niet zo gek ver van de waarheid ligt hoor.
Hangt natuurlijk ook af van je opleidingsniveau en hetgeen dat je wil doen.
pi_98860869
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:03 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Tuurlijk joh, het ligt altijd aan hen. :|W
pi_98860871
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:03 schreef Socios het volgende:
Ik `zit een jaar thuis´.

Maar ik `trek´ geen uitkering en ben wèl die hele periode al aan het zoeken naar een baan. (Overigens werk ik momenteel wel één dagdeel in de week, maar dat is natuurlijk niet genoeg)
wat doe je de rest van je tijd? Misschien vrijwilligers werk ofzo dat staat ook altijd goed op je CV.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_98860892
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:06 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Tuurlijk joh, het ligt altijd aan hen. :|W
Dat maak jij er van. Maar de realiteit is wel zo.
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:07:16 #20
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_98860906
Een jaar thuiszitten om je 'te oriënteren' :') lapzwansen worden meestal niet graag aangenomen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_98860908
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:05 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Hangt natuurlijk ook af van je opleidingsniveau en hetgeen dat je wil doen.
Laten we dat laatste nou eens "instelling" noemen, en dan mag jij raden in welk licht werkgevers dat laatste beoordelen als jij een jaar thuis hebt gezeten. ;)
pi_98860926
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:07 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Laten we dat laatste nou eens "instelling" noemen, en dan mag jij raden in welk licht werkgevers dat laatste beoordelen als jij een jaar thuis hebt gezeten. ;)
Ja ja. Het is allemaal mijn eigen schuld. Tuurlijk. Ga ik lekker een uitkering aanvragen! Later.
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:08:46 #23
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98860952
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:00 schreef Socios het volgende:
Het zijn misschien wel heel normale vragen, maar neemt men dan ook genoegen met mijn standaard antwoorden?
Dat is aan de werkgever toch? Als jij antwoord dat je je een jaartje hebt lopen orienteren op een nieuwe studie en de werkgever concludeert daaruit dat hij liever niet iemand aanneemt die zich tussen twee taken een paar dagen gaat "orienteren op een nieuwe taak", dan is dat zijn goed recht.

Dat zijn nu eenmaal consequenties van dingen die je in het leven doet.

quote:
Waarom zou een werkgever moeilijk mogen doen als iemand een jaartje geen opleiding volgt?
Omdat die werkgever jou zou gaan betalen en daarmee het recht verwerft om "moeilijk te doen" over wie hij aan neemt. Als hij kan kiezen tussen 10 man, waarvan er een paar zich een "jaartje hebben georienteerd op een nieuwe studie" en een paar hun studie met nette cijfers in 4 jaar hebben afgerond, dan kun jij wel raden wie er naar de tweede ronde gaan toch?

quote:
Als men in dat jaar is gaan `backpacken´ in Australië is het geen probleem? :') Indien iemand er voor kiest om die periode in Nederland te blijven, is het `hek van de dam"
Zal van de werkgever afhangen, maar over het algemeen denk ik dat je tijdens een jaar backpacken in Australie (wat vaak hard werken is om aan je geld te komen aldaar) wat meer levenswijsheid op doet dan tijdens een jaartje "niets" in Nederland.
En als dat jaar in Nederland gevuld is met allerlei nuttige en leerzame activiteiten, dan heb je toch gewoon iets moois om het mee te verklaren? Maar als je niet verder komt dan "ik was me aan het orienteren op een nieuwe studie", dan vult die werkgever dat in zijn hoofd in met: "niets".

quote:
Dat had je dan misschien moeten bedenken voor je een poosje niets ging doen. Als er echt zoveel werkelozen zijn als jij denkt, dan heeft die werkgever dus enorm veel keus en heeft hij liever de super hard werkenden zonder gaten in hun CV die ze niet echt kunnen verklaren ;)

quote:
Ik noemde de verschillen tussen gaten in opleiding en gaten in werkervaring.
Komt op hetzelfde neer. Meerdere gaten zonder een goed verhaal. En nee... orienteren op een nieuwe studie is geen goed verhaal ;)

quote:
En wat maakt het uit als iemand ervoor zou kiezen om even een maandje van spaargeld te leven. Maakt dat een sollicitant minder gemotiveerd?
Als ik een werkgever was zou ik dat inderdaad zo voelen ja ;)
pi_98860976
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:03 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Nee, werkgevers gaan af op het papiertje wat voor hun ligt, en vragen dan aan jou waarom er een gat zit. Dat heeft niks met oppervlakkig te maken.
pi_98861009
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:06 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Dat maak jij er van. Maar de realiteit is wel zo.
Onzin.
pi_98861086
Blijkbaar horen sollicitanten gehoorzaam werkvee te zijn dat te allen tijde een productief bestaan leiden. Elke vorm van terughoudendheid of twijfelt wordt keihard afgerekend door afwijzing. Welkom in het kapitalisme.
pi_98861097
Volgens mij is een aantal dingen niet duidelijk: ik heb mij niet een jaar lopen oriënteren op een nieuwe opleiding. Het gaat om een paar maanden. Bovendien is dat alweer enige tijd geleden en helemaal niet meer relevant.

Verder heb ik er niet voor gekozen om een jaar lang niet te gaan werken. Ik ben al die tijd opzoek gegaan. Maar nu die tijd steeds langer wordt, denkt men dat dat wel het geval is?

Het is een soort van negatieve spiraal lijkt wel, hetgeen mij -zoals nu wel duidelijk wordt- verplicht om mijn laatste grote werkervaring maar gewoon voor een jaar langer op het CV te zetten.
pi_98861141
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:12 schreef Socios het volgende:
Het is een soort van negatieve spiraal lijkt wel, hetgeen mij -zoals nu wel duidelijk wordt- verplicht om mijn laatste grote werkervaring maar gewoon voor een jaar langer op het CV te zetten.
Gewoon doen.
pi_98861224
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:12 schreef Pipo1234 het volgende:
Blijkbaar horen sollicitanten gehoorzaam werkvee te zijn dat te allen tijde een productief bestaan leiden. Elke vorm van terughoudendheid of twijfelt wordt keihard afgerekend door afwijzing. Welkom in het kapitalisme.
Tuurlijk, je bent weer het slachtoffer en de werkgever de boze grote man. En dan maar gek vinden dat je niet aangenomen wordt met zo`n instelling :') Als je met zo`n attitude op sollicitatie zou komen bij mij zou ik je er nog net niet hard uittrappen. Voor jou 10 anderen.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:12 schreef Socios het volgende:
Volgens mij is een aantal dingen niet duidelijk: ik heb mij niet een jaar lopen oriënteren op een nieuwe opleiding. Het gaat om een paar maanden. Bovendien is dat alweer enige tijd geleden en helemaal niet meer relevant.
Voor de werkgever wel.

quote:
Verder heb ik er niet voor gekozen om een jaar lang niet te gaan werken. Ik ben al die tijd opzoek gegaan. Maar nu die tijd steeds langer wordt, denkt men dat dat wel het geval is?
Nee, men denkt 'hoe kan het dat deze persoon voor mij een jaar lang niet aan de bak is weten te komen?'

quote:
Vooral doen. Liegen op je CV staat heel goed.
pi_98861329
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:15 schreef Scorpie het volgende:
Nee, men denkt 'hoe kan het dat deze persoon voor mij een jaar lang niet aan de bak is weten te komen?'
Dat jaar is er toch niet zomaar? Het loopt op van dag naar een week naar een maand naar een jaar. En omdat die periode steeds langer is, is men geneigd steeds argwanender te worden.
quote:
Vooral doen. Liegen op je CV staat heel goed.
Wat is het alternatief?

Overigens is dat bedrijf waar ik lang gewerkt hebt inmiddels toch niet meer in deze stad gevestigd. Naar referenties is sowieso niet meer te vragen. Ik zou gewoon de einddatum kunnen noemen toen die vestiging hier gesloten werd dan.
pi_98861393
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:19 schreef Socios het volgende:

...

Overigens is dat bedrijf waar ik lang gewerkt hebt inmiddels toch niet meer in deze stad gevestigd. Naar referenties is sowieso niet meer te vragen.
Al doen ze dat wel en komen ze erachter dat je hebt gelogen, dan is het nog maar de vraag of je bij dat soort wantrouwige figuren wil werken.
  Moderator donderdag 30 juni 2011 @ 12:21:08 #32
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98861408
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:12 schreef Pipo1234 het volgende:
Ja, en jij was toch diegene die geen opleiding wil doen, geen deeltijd opleiding wil doen, geen cursussen wil doen, etc, in een ander topic?

Dus, je hebt 0 motivatie voor wat dan ook, maar wel klagen dat het aan de werkgevers ligt dat ze iemand als jij niet aannemen terwijl ze tientallen alternatieven hebben die wél ontzettend gemotiveerd zijn :')

Je kunt wel wild om je heen schoppen en weet ik veel wat, maar at the end of the day ben je nog steeds geen steek verder, dit in tegenstelling tot de mensen die wél ergens moeite voor doen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_98861477
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, en jij was toch diegene die geen opleiding wil doen, geen deeltijd opleiding wil doen, geen cursussen wil doen, etc, in een ander topic?

Dus, je hebt 0 motivatie voor wat dan ook, maar wel klagen dat het aan de werkgevers ligt dat ze iemand als jij niet aannemen terwijl ze tientallen alternatieven hebben die wél ontzettend gemotiveerd zijn :')

Je kunt wel wild om je heen schoppen en weet ik veel wat, maar at the end of the day ben je nog steeds geen steek verder, dit in tegenstelling tot de mensen die wél ergens moeite voor doen.
Anders haal je even niet een ander topic erbij. Het gaat om het algemene beeld en niet om mijn als persoon.
pi_98861482
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:21 schreef CoolGuy het volgende:

Daarentegen zijn er ook heel veel werknemers bij bedrijven die ontzettend ongemotiveerd hun werk doen en iedere dag zuchtend wachten tot ze naar huis kunnen. Terwijl aan `de zijlijn´ een grote groep werkzoekende staat die wèl gemotiveerd is en vaak bereid is hetzelfde werk tegen een lager loon uit te voeren.
  Moderator donderdag 30 juni 2011 @ 12:23:37 #35
16180 crew  CoolGuy
pi_98861489
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:19 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat jaar is er toch niet zomaar? Het loopt op van dag naar een week naar een maand naar een jaar. En omdat die periode steeds langer is, is men geneigd steeds argwanender te worden.

[..]

Wat is het alternatief?

Overigens is dat bedrijf waar ik lang gewerkt hebt inmiddels toch niet meer in deze stad gevestigd. Naar referenties is sowieso niet meer te vragen. Ik zou gewoon de einddatum kunnen noemen toen die vestiging hier gesloten werd dan.
Oh, dus jij wil beweren dat jij een jaar lang, 40 uur per week actief hebt gesolliciteerd en weet ik veel wat? Of is het zo dat je gewoon maar een jaar lang wat aan hebt lopen kutten, en af en toe ergens gesolliciteerd hebben.

Jij voelt die nattigheid zelf ook wel, anders had je geen topic hier geopend. Als jij een plausibele reden had gehad voor dat jaar, dan had een werkgever daar niet moeilijk over gedaan. Maar jij beseft heel erg goed dat als zij die vraag aan je stellen, het antwoord wat jij geeft eigenlijk een beetje lachwekkend is.
pi_98861519
Het ligt ook wel een beetje aan de branche.
Geen architectenbureau of aannemer die het vreemd vindt als je een paar maanden geen baan hebt gehad in de afgelopen paar jaar.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_98861521
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:23 schreef Socios het volgende:

[..]

Daarentegen zijn er ook heel veel werknemers bij bedrijven die ontzettend ongemotiveerd hun werk doen en iedere dag zuchtend wachten tot ze naar huis kunnen. Terwijl aan `de zijlijn´ een grote groep werkzoekende staat die wèl gemotiveerd is en vaak bereid is hetzelfde werk tegen een lager loon uit te voeren.
Er zijn ook genoeg werkgevers die ongemotiveerd zijn. Het enige waar zij aan denken is hun auto, huis en boot. De rest boeit het ze geen ruk of hun personeel het naar hun zin heeft.
  Moderator donderdag 30 juni 2011 @ 12:25:05 #38
16180 crew  CoolGuy
pi_98861528
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:23 schreef Socios het volgende:

[..]

Dat klopt wel. Maar als jij 'een jaar lang hebt gezocht naar een baan' als enige 'reden' kunt opgeven waarom er een gat van een jaar op je C.V. staat, dan zul je toch moeten accepteren dat jij in de ogen van een werkgever niet bij die gemotiveerde groep hoort, maar bij die andere groep.
pi_98861558
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:23 schreef CoolGuy het volgende:
Oh, dus jij wil beweren dat jij een jaar lang, 40 uur per week actief hebt gesolliciteerd en weet ik veel wat? Of is het zo dat je gewoon maar een jaar lang wat aan hebt lopen kutten, en af en toe ergens gesolliciteerd hebben.
Meerdere malen per week gaat er inderdaad een sollicitatie de deur uit.
quote:
Jij voelt die nattigheid zelf ook wel, anders had je geen topic hier geopend. Als jij een plausibele reden had gehad voor dat jaar, dan had een werkgever daar niet moeilijk over gedaan. Maar jij beseft heel erg goed dat als zij die vraag aan je stellen, het antwoord wat jij geeft eigenlijk een beetje lachwekkend is.
Ik snap heus wel dat werkgevers `de touwtjes in handen hebben´ momenteel. Een ook begrijp ik dat de vijver groot is waar men uit kan `vissen´. Mijn punt is dat indien een sollicitant wat `gaten´ in het CV heeft, niet per definitie een minder gemotiveerde of minder geschikte kandidaat is!
  Moderator donderdag 30 juni 2011 @ 12:25:59 #40
16180 crew  CoolGuy
pi_98861561
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:23 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Anders haal je even niet een ander topic erbij. Het gaat om het algemene beeld en niet om mijn als persoon.
Dat beslis ik zelf wel. Dat andere topic sluit mooi hierbij aan, nu ik jou zie reageren, want het draagt toe aan het algemene beeld dat jij daarmee creëert van jezelf.
  Licht Ontvlambaar donderdag 30 juni 2011 @ 12:27:00 #41
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_98861603
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:25 schreef Socios het volgende:

[..]

[..]

Ik snap heus wel dat werkgevers `de touwtjes in handen hebben´ momenteel. Een ook begrijp ik dat de vijver groot is waar men uit kan `vissen´. Mijn punt is dat indien een sollitant wat `gaten´ in het CV heeft, niet per definitie een minder gemotiveerde of minder geschikte kandidaat is!
En dat, mijn waarde, moet je dus tot uiting laten komen in een sollicitatiebrief/gesprek... Ga voor de uitdaging, ipv van er een probleem van te maken.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_98861634
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:25 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat beslis ik zelf wel. Dat andere topic sluit mooi hierbij aan, nu ik jou zie reageren, want het draagt toe aan het algemene beeld dat jij daarmee creëert van jezelf.
Gelukkig is Fok! niet de echte wereld. :')
  Moderator donderdag 30 juni 2011 @ 12:29:16 #43
16180 crew  CoolGuy
pi_98861689
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:25 schreef Socios het volgende:

[..]

[..]

Ik snap heus wel dat werkgevers `de touwtjes in handen hebben´ momenteel. Een ook begrijp ik dat de vijver groot is waar men uit kan `vissen´. Mijn punt is dat indien een sollitant wat `gaten´ in het CV heeft, niet per definitie een minder gemotiveerde of minder geschikte kandidaat is!
Nou, mij werd altijd verteld dat als je geen baan hebt, het vinden van een baan je baan moet zijn. Kijk, je kunt natuurlijk wel roepen wat je wil, en ik snap heus wel dat het moeilijk is, maar stiekem besef jij écht wel dat een jaar lang bezig zijn met het zoeken naar een baan geen afdoende verklaring is voor een gat van een jaar op je CV.

En als je heel eerlijk bent, dan had je in dat jaar ook wel andere dingen kunnen doen die je op je CV had kunnen zetten, waardoor er geen 'gat' was geweest. Dat was dan al heel anders over gekomen. Nu heb je daar gewoon een 'gat' staan, dat valt op, daar wordt naar gevraagd, en jouw reactie is 'ik heb een jaar lang naar een baan gezocht'. Ik merk tussen de regels door bij je op dat je zelf goed snapt dat dat gewoon een belachelijke reden is.
pi_98861731
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

...

En als je heel eerlijk bent, dan had je in dat jaar ook wel andere dingen kunnen doen die je op je CV had kunnen zetten, waardoor er geen 'gat' was geweest. Dat was dan al heel anders over gekomen. Nu heb je daar gewoon een 'gat' staan, dat valt op, daar wordt naar gevraagd, en jouw reactie is 'ik heb een jaar lang naar een baan gezocht'. Ik merk tussen de regels door bij je op dat je zelf goed snapt dat dat gewoon een belachelijke reden is.
Wat voor andere dingen zou je kunnen doen?
pi_98861732
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:27 schreef Sjeen het volgende:

[..]

En dat, mijn waarde, moet je dus tot uiting laten komen in een sollicitatiebrief/gesprek... Ga voor de uitdaging, ipv van er een probleem van te maken.
Het hele punt is toch juist dat hij het niet prettig vindt om op zo'n manier verantwoording af te leggen en/of mensen naar de mond te praten?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  Moderator donderdag 30 juni 2011 @ 12:30:39 #46
16180 crew  CoolGuy
pi_98861742
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:27 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Gelukkig is Fok! niet de echte wereld. :')
Dat klopt. De echte wereld is er een waarin jij nog steeds geen idee hebt wat je moet doen of wil doen, en eigenlijk overal geen zin in hebt. Hier op Fok! schrijf je daar dan over.

Tenzij je nu gaat roepen dat je andere topic gewoon verzonnen is natuurlijk :')
  Moderator donderdag 30 juni 2011 @ 12:33:11 #47
16180 crew  CoolGuy
pi_98861817
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:30 schreef Pipo1234 het volgende:

[..]

Wat voor andere dingen zou je kunnen doen?
Say what? Oh kom op zeg, er zijn tig (klotekut) baantjes die je kunt doen. Er is vrijwilligerswerk, je kunt jezelf echt op tig verschillende manieren nuttig maken, waardoor je, na dat jaar, een omschrijving kunt geven aan dat jaar op je CV ipv dat er gewoon een gat staat.

Daaruit blijkt dan ook dat je, hoewel je geen baan kon vinden op je eigen niveau, je niet te beroerd bent om je handen uit je mouwen te steken. Dat blijkt daaruit. Een gat van een jaar met daarbij de woorden 'ik ben niet te beroerd om m'n handen uit de mouwen te steken' is natuurlijk een lachtertje. Elke werkgever denkt dan "oh ja joh? is niet te zien op je CV".
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:33:33 #48
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_98861834
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:24 schreef Pipo1234 het volgende:
Er zijn ook genoeg werkgevers die ongemotiveerd zijn. Het enige waar zij aan denken is hun auto, huis en boot. De rest boeit het ze geen ruk of hun personeel het naar hun zin heeft.
Er zijn ook genoeg werkgevers die gemotiveerd zijn. Die niet alleen naar de baten kijken, maar ook naar de geluksbeleving van het personeel. Het is voor personeel dan ook vrij mogelijk om ontslag te nemen en voor een baas te gaan werken die ze wel bevalt! O+

Mooi he!?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Moderator donderdag 30 juni 2011 @ 12:34:18 #49
16180 crew  CoolGuy
pi_98861856
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:30 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het hele punt is toch juist dat hij het niet prettig vindt om op zo'n manier verantwoording af te leggen en/of mensen naar de mond te praten?
Als je dat niet prettig vindt, dan moet je gewoon niet gaan solliciteren. Als je gaat solliciteren krijg je lastige vragen. Die vragen worden pas een probleem voor mensen als ze op die vragen geen goed antwoord kunnen geven en dat van zichzelf weten. Dán gaan ze klagen.
pi_98861881
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Say what? Oh kom op zeg, er zijn tig (klotekut) baantjes die je kunt doen. Er is vrijwilligerswerk, je kunt jezelf echt op tig verschillende manieren nuttig maken, waardoor je, na dat jaar, een omschrijving kunt geven aan dat jaar op je CV ipv dat er gewoon een gat staat.

Daaruit blijkt dan ook dat je, hoewel je geen baan kon vinden op je eigen niveau, je niet te beroerd bent om je handen uit je mouwen te steken. Dat blijkt daaruit. Een gat van een jaar met daarbij de woorden 'ik ben niet te beroerd om m'n handen uit de mouwen te steken' is natuurlijk een lachtertje. Elke werkgever denkt dan "oh ja joh? is niet te zien op je CV".
Nouja. Dat betekent dus dat je vrijwilligerswerk moet doen om een gat in je CV te verklaren. Wat een kutreden zeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')