Gewoon doen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:12 schreef Socios het volgende:
Het is een soort van negatieve spiraal lijkt wel, hetgeen mij -zoals nu wel duidelijk wordt- verplicht om mijn laatste grote werkervaring maar gewoon voor een jaar langer op het CV te zetten.
Tuurlijk, je bent weer het slachtoffer en de werkgever de boze grote man. En dan maar gek vinden dat je niet aangenomen wordt met zo`n instellingquote:Op donderdag 30 juni 2011 12:12 schreef Pipo1234 het volgende:
Blijkbaar horen sollicitanten gehoorzaam werkvee te zijn dat te allen tijde een productief bestaan leiden. Elke vorm van terughoudendheid of twijfelt wordt keihard afgerekend door afwijzing. Welkom in het kapitalisme.
Voor de werkgever wel.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:12 schreef Socios het volgende:
Volgens mij is een aantal dingen niet duidelijk: ik heb mij niet een jaar lopen oriënteren op een nieuwe opleiding. Het gaat om een paar maanden. Bovendien is dat alweer enige tijd geleden en helemaal niet meer relevant.
Nee, men denkt 'hoe kan het dat deze persoon voor mij een jaar lang niet aan de bak is weten te komen?'quote:Verder heb ik er niet voor gekozen om een jaar lang niet te gaan werken. Ik ben al die tijd opzoek gegaan. Maar nu die tijd steeds langer wordt, denkt men dat dat wel het geval is?
Vooral doen. Liegen op je CV staat heel goed.quote:Het is een soort van negatieve spiraal lijkt wel, hetgeen mij -zoals nu wel duidelijk wordt- verplicht om mijn laatste grote werkervaring maar gewoon voor een jaar langer op het CV te zetten.
Dat jaar is er toch niet zomaar? Het loopt op van dag naar een week naar een maand naar een jaar. En omdat die periode steeds langer is, is men geneigd steeds argwanender te worden.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:15 schreef Scorpie het volgende:
Nee, men denkt 'hoe kan het dat deze persoon voor mij een jaar lang niet aan de bak is weten te komen?'
Wat is het alternatief?quote:Vooral doen. Liegen op je CV staat heel goed.
Al doen ze dat wel en komen ze erachter dat je hebt gelogen, dan is het nog maar de vraag of je bij dat soort wantrouwige figuren wil werken.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:19 schreef Socios het volgende:
...
Overigens is dat bedrijf waar ik lang gewerkt hebt inmiddels toch niet meer in deze stad gevestigd. Naar referenties is sowieso niet meer te vragen.
Ja, en jij was toch diegene die geen opleiding wil doen, geen deeltijd opleiding wil doen, geen cursussen wil doen, etc, in een ander topic?quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:12 schreef Pipo1234 het volgende:
Blijkbaar horen sollicitanten gehoorzaam werkvee te zijn dat te allen tijde een productief bestaan leiden. Elke vorm van terughoudendheid of twijfelt wordt keihard afgerekend door afwijzing. Welkom in het kapitalisme.
Anders haal je even niet een ander topic erbij. Het gaat om het algemene beeld en niet om mijn als persoon.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:21 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en jij was toch diegene die geen opleiding wil doen, geen deeltijd opleiding wil doen, geen cursussen wil doen, etc, in een ander topic?
Dus, je hebt 0 motivatie voor wat dan ook, maar wel klagen dat het aan de werkgevers ligt dat ze iemand als jij niet aannemen terwijl ze tientallen alternatieven hebben die wél ontzettend gemotiveerd zijn![]()
Je kunt wel wild om je heen schoppen en weet ik veel wat, maar at the end of the day ben je nog steeds geen steek verder, dit in tegenstelling tot de mensen die wél ergens moeite voor doen.
Daarentegen zijn er ook heel veel werknemers bij bedrijven die ontzettend ongemotiveerd hun werk doen en iedere dag zuchtend wachten tot ze naar huis kunnen. Terwijl aan `de zijlijn´ een grote groep werkzoekende staat die wèl gemotiveerd is en vaak bereid is hetzelfde werk tegen een lager loon uit te voeren.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:21 schreef CoolGuy het volgende:
Dus, je hebt 0 motivatie voor wat dan ook, maar wel klagen dat het aan de werkgevers ligt dat ze iemand als jij niet aannemen terwijl ze tientallen alternatieven hebben die wél ontzettend gemotiveerd zijn![]()
Je kunt wel wild om je heen schoppen en weet ik veel wat, maar at the end of the day ben je nog steeds geen steek verder, dit in tegenstelling tot de mensen die wél ergens moeite voor doen.
Oh, dus jij wil beweren dat jij een jaar lang, 40 uur per week actief hebt gesolliciteerd en weet ik veel wat? Of is het zo dat je gewoon maar een jaar lang wat aan hebt lopen kutten, en af en toe ergens gesolliciteerd hebben.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:19 schreef Socios het volgende:
[..]
Dat jaar is er toch niet zomaar? Het loopt op van dag naar een week naar een maand naar een jaar. En omdat die periode steeds langer is, is men geneigd steeds argwanender te worden.
[..]
Wat is het alternatief?
Overigens is dat bedrijf waar ik lang gewerkt hebt inmiddels toch niet meer in deze stad gevestigd. Naar referenties is sowieso niet meer te vragen. Ik zou gewoon de einddatum kunnen noemen toen die vestiging hier gesloten werd dan.
Er zijn ook genoeg werkgevers die ongemotiveerd zijn. Het enige waar zij aan denken is hun auto, huis en boot. De rest boeit het ze geen ruk of hun personeel het naar hun zin heeft.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:23 schreef Socios het volgende:
[..]
Daarentegen zijn er ook heel veel werknemers bij bedrijven die ontzettend ongemotiveerd hun werk doen en iedere dag zuchtend wachten tot ze naar huis kunnen. Terwijl aan `de zijlijn´ een grote groep werkzoekende staat die wèl gemotiveerd is en vaak bereid is hetzelfde werk tegen een lager loon uit te voeren.
Dat klopt wel. Maar als jij 'een jaar lang hebt gezocht naar een baan' als enige 'reden' kunt opgeven waarom er een gat van een jaar op je C.V. staat, dan zul je toch moeten accepteren dat jij in de ogen van een werkgever niet bij die gemotiveerde groep hoort, maar bij die andere groep.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:23 schreef Socios het volgende:
[..]
Daarentegen zijn er ook heel veel werknemers bij bedrijven die ontzettend ongemotiveerd hun werk doen en iedere dag zuchtend wachten tot ze naar huis kunnen. Terwijl aan `de zijlijn´ een grote groep werkzoekende staat die wèl gemotiveerd is en vaak bereid is hetzelfde werk tegen een lager loon uit te voeren.
Meerdere malen per week gaat er inderdaad een sollicitatie de deur uit.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:23 schreef CoolGuy het volgende:
Oh, dus jij wil beweren dat jij een jaar lang, 40 uur per week actief hebt gesolliciteerd en weet ik veel wat? Of is het zo dat je gewoon maar een jaar lang wat aan hebt lopen kutten, en af en toe ergens gesolliciteerd hebben.
Ik snap heus wel dat werkgevers `de touwtjes in handen hebben´ momenteel. Een ook begrijp ik dat de vijver groot is waar men uit kan `vissen´. Mijn punt is dat indien een sollicitant wat `gaten´ in het CV heeft, niet per definitie een minder gemotiveerde of minder geschikte kandidaat is!quote:Jij voelt die nattigheid zelf ook wel, anders had je geen topic hier geopend. Als jij een plausibele reden had gehad voor dat jaar, dan had een werkgever daar niet moeilijk over gedaan. Maar jij beseft heel erg goed dat als zij die vraag aan je stellen, het antwoord wat jij geeft eigenlijk een beetje lachwekkend is.
Dat beslis ik zelf wel. Dat andere topic sluit mooi hierbij aan, nu ik jou zie reageren, want het draagt toe aan het algemene beeld dat jij daarmee creëert van jezelf.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:23 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Anders haal je even niet een ander topic erbij. Het gaat om het algemene beeld en niet om mijn als persoon.
En dat, mijn waarde, moet je dus tot uiting laten komen in een sollicitatiebrief/gesprek... Ga voor de uitdaging, ipv van er een probleem van te maken.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:25 schreef Socios het volgende:
[..]
Meerdere malen per week gaat er inderdaad een sollicitatie de deur uit.
[..]
Ik snap heus wel dat werkgevers `de touwtjes in handen hebben´ momenteel. Een ook begrijp ik dat de vijver groot is waar men uit kan `vissen´. Mijn punt is dat indien een sollitant wat `gaten´ in het CV heeft, niet per definitie een minder gemotiveerde of minder geschikte kandidaat is!
Gelukkig is Fok! niet de echte wereld.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat beslis ik zelf wel. Dat andere topic sluit mooi hierbij aan, nu ik jou zie reageren, want het draagt toe aan het algemene beeld dat jij daarmee creëert van jezelf.
Nou, mij werd altijd verteld dat als je geen baan hebt, het vinden van een baan je baan moet zijn. Kijk, je kunt natuurlijk wel roepen wat je wil, en ik snap heus wel dat het moeilijk is, maar stiekem besef jij écht wel dat een jaar lang bezig zijn met het zoeken naar een baan geen afdoende verklaring is voor een gat van een jaar op je CV.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:25 schreef Socios het volgende:
[..]
Meerdere malen per week gaat er inderdaad een sollicitatie de deur uit.
[..]
Ik snap heus wel dat werkgevers `de touwtjes in handen hebben´ momenteel. Een ook begrijp ik dat de vijver groot is waar men uit kan `vissen´. Mijn punt is dat indien een sollitant wat `gaten´ in het CV heeft, niet per definitie een minder gemotiveerde of minder geschikte kandidaat is!
Wat voor andere dingen zou je kunnen doen?quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
...
En als je heel eerlijk bent, dan had je in dat jaar ook wel andere dingen kunnen doen die je op je CV had kunnen zetten, waardoor er geen 'gat' was geweest. Dat was dan al heel anders over gekomen. Nu heb je daar gewoon een 'gat' staan, dat valt op, daar wordt naar gevraagd, en jouw reactie is 'ik heb een jaar lang naar een baan gezocht'. Ik merk tussen de regels door bij je op dat je zelf goed snapt dat dat gewoon een belachelijke reden is.
Het hele punt is toch juist dat hij het niet prettig vindt om op zo'n manier verantwoording af te leggen en/of mensen naar de mond te praten?quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En dat, mijn waarde, moet je dus tot uiting laten komen in een sollicitatiebrief/gesprek... Ga voor de uitdaging, ipv van er een probleem van te maken.
Dat klopt. De echte wereld is er een waarin jij nog steeds geen idee hebt wat je moet doen of wil doen, en eigenlijk overal geen zin in hebt. Hier op Fok! schrijf je daar dan over.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:27 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Gelukkig is Fok! niet de echte wereld.
Say what? Oh kom op zeg, er zijn tig (klotekut) baantjes die je kunt doen. Er is vrijwilligerswerk, je kunt jezelf echt op tig verschillende manieren nuttig maken, waardoor je, na dat jaar, een omschrijving kunt geven aan dat jaar op je CV ipv dat er gewoon een gat staat.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:30 schreef Pipo1234 het volgende:
[..]
Wat voor andere dingen zou je kunnen doen?
Er zijn ook genoeg werkgevers die gemotiveerd zijn. Die niet alleen naar de baten kijken, maar ook naar de geluksbeleving van het personeel. Het is voor personeel dan ook vrij mogelijk om ontslag te nemen en voor een baas te gaan werken die ze wel bevalt!quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:24 schreef Pipo1234 het volgende:
Er zijn ook genoeg werkgevers die ongemotiveerd zijn. Het enige waar zij aan denken is hun auto, huis en boot. De rest boeit het ze geen ruk of hun personeel het naar hun zin heeft.
Als je dat niet prettig vindt, dan moet je gewoon niet gaan solliciteren. Als je gaat solliciteren krijg je lastige vragen. Die vragen worden pas een probleem voor mensen als ze op die vragen geen goed antwoord kunnen geven en dat van zichzelf weten. Dán gaan ze klagen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het hele punt is toch juist dat hij het niet prettig vindt om op zo'n manier verantwoording af te leggen en/of mensen naar de mond te praten?
Nouja. Dat betekent dus dat je vrijwilligerswerk moet doen om een gat in je CV te verklaren. Wat een kutreden zeg.quote:Op donderdag 30 juni 2011 12:33 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Say what? Oh kom op zeg, er zijn tig (klotekut) baantjes die je kunt doen. Er is vrijwilligerswerk, je kunt jezelf echt op tig verschillende manieren nuttig maken, waardoor je, na dat jaar, een omschrijving kunt geven aan dat jaar op je CV ipv dat er gewoon een gat staat.
Daaruit blijkt dan ook dat je, hoewel je geen baan kon vinden op je eigen niveau, je niet te beroerd bent om je handen uit je mouwen te steken. Dat blijkt daaruit. Een gat van een jaar met daarbij de woorden 'ik ben niet te beroerd om m'n handen uit de mouwen te steken' is natuurlijk een lachtertje. Elke werkgever denkt dan "oh ja joh? is niet te zien op je CV".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |