En wat is dan jouw verhaal? Waarom is het onterecht dat je deze boete hebt gekregen?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:05 schreef yannickdekker het volgende:
Hallo,
Tijdje geleden ben ik een x opgepakt ( geheel onterecht ) en in de rit naar het politiebureau heb ik de agenten in kwestie uitgemaakt voor ''stelletje kankerlijers'' niet heel slim inderdaad. Maar nu kreeg ik dus een transactievoorstel van 650 euro! 650 EURO INDERDAAD. Als student heb ik dit niet zomaar liggen.. dus ik heb niet betaald en wil graag mijn verhaal doen voor de rechter. Nu is mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee? of mss ook ooit hiervoor een boete gehad? zo ja hoeveel? alles is welkom!
Alvast bedankt!
Dat je boos bent is niet het probleem van die agent.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:10 schreef Gemaskerde het volgende:
Dit is te belachelijk voor woorden als je zoveel moet betalen voor het uitschelden van een agent.
Wat nou als je het 'perongeluk' doet, omdat je boos bent.. meteen 650 euro lichter.
En terecht!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:10 schreef Gemaskerde het volgende:
Dit is te belachelijk voor woorden als je zoveel moet betalen voor het uitschelden van een agent.
Wat nou als je het 'perongeluk' doet, omdat je boos bent.. meteen 650 euro lichter.
Net als je 'per ongeluk' iemand neersteekt, omdat je boos bentquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:10 schreef Gemaskerde het volgende:
Als het 2 ambtenaren waren vind ik dat je 1300 euro moet dokken.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:05 schreef yannickdekker het volgende:
Hallo,
Tijdje geleden ben ik een x opgepakt ( geheel onterecht ) en in de rit naar het politiebureau heb ik de agenten in kwestie uitgemaakt voor ''stelletje kankerlijers'' niet heel slim inderdaad. Maar nu kreeg ik dus een transactievoorstel van 650 euro! 650 EURO INDERDAAD. Als student heb ik dit niet zomaar liggen.. dus ik heb niet betaald en wil graag mijn verhaal doen voor de rechter. Nu is mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee? of mss ook ooit hiervoor een boete gehad? zo ja hoeveel? alles is welkom!
Alvast bedankt!
Nou, 'kankerlijer' staat op de verboden lijst. Dus dat gaat niet werken.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:15 schreef Nielsch het volgende:
Je moet ook gewoon zeggen: "Ik ben van mening dat u een enorme kankerlijer bent".
Dan kunnen ze je niets maken, mwuhahahaha
ik vind het wel interessant om die lijst eens te zien, heb je een linkje?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, 'kankerlijer' staat op de verboden lijst. Dus dat gaat niet werken.
I haz googleskilz.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik vind het wel interessant om die lijst eens te zien, heb je een linkje?
Je kunt niet iemand per ongeluk uitschelden. Dat is net zoiets als iemand per ongeluk vermoorden of per ongeluk fraude plegen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:10 schreef Gemaskerde het volgende:
ik krijg bijna de neiging om je bij me thuis uit te nodigen en te kijken of je nog andere 'skillz' hebt.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
I haz googleskilz.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Belediging
Je kan niet veroordeeld worden om een mening die niet tot haat dan wel geweld aanzet...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, 'kankerlijer' staat op de verboden lijst. Dus dat gaat niet werken.
Ja als je daadwerkelijk veroordeeld wordt, net zoals het accepteren van het transactie voorstel trouwens (dan beken je per definitie).quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:17 schreef Kabolter het volgende:
Misschien dat je dan 8 uurtjes mag werken of dat je een voorwaardelijke straf krijgt.
Zorgt het laten voorkomen er overigens niet voor dat je een strafblad krijgt?
Maar dat heeft TS niet gedaan, dus dat staat niet ter discussie.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je kan niet veroordeeld worden om een mening die niet tot haat dan wel geweld aanzet...
Wiki.quote:belediging van een ambtenaar tijdens of wegens de rechtmatige uitoefening van zijn functie: de Hoge Raad heeft op 22 september 2009 geoordeeld dat uitlatingen van de woorden "sukkels", "klootzakken", "losers" en "kankerlijers" tegenover het openbaar gezag onder omstandigheden beledigend en dus strafbaar zijn (zie HR 22 september 2009, LJN BI5623).
Dit zou ik doen inderdaad. Ik zou zeker een brief aan de Officier van Justitie schrijven en uitleggen hoe je ertoe gekomen bent, maar zeker ook spijt betuigen dat je de agenten hebt uitgescholden. Dit kan echt schelen in de strafmaat.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:28 schreef shazaam het volgende:
[..]
Ja als je daadwerkelijk veroordeeld wordt, net zoals het accepteren van het transactie voorstel trouwens (dan beken je per definitie).
Ik zou sowieso dit laten voorkomen voor de rechter, alleen al omdat de boete belachelijk hoog is (uitgaande van een arme student). Je kan aanvoeren dat je, mits daadwerkelijk helemaal ontschuldig opgepakt, behoorlijk geemotioneerd was, dat de agenten niet voor rede vatbaar waren etc. Dit zou je boete kunnen verlagen. Schuld ontkennen zou denk ik niet werken in dit geval, de redenen waarom je je misdroeg aandragen en besef van schuld tonen mogelijk wel.
Een rechter houd doorgaans ook rekening met je inkomenspositie, als deze erg laag is het absoluut verstandig om het voor de rechter te laten komen.
Als je niets of bijna niets verdiend kan je een advocaat tegen kosten van de staat (plus een kleine toevoeging) in de arm nemen (volgens mij heb je hier recht op omdat de eis meer is dan 500 euro en het dus niet voor het kanton gerecht behandeld wordt)
Je zou ook nog kunnen proberen om met alle eerdere punten in je hoofd een nette brief naar de OvJ te sturen, vraag het even aan een advocaat voor de zekerheid, misschien kom je er zonder rechtszaak en met lagere boete vanaf.
Klopt, vandaar ook mijn tip aan TS om voortaan te zeggen: "Ik ben van mening dat u een kankerlijer bent"quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:29 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Maar dat heeft TS niet gedaan, dus dat staat niet ter discussie.
TS heeft een ambtenaar in functie uitgescholden voor kankerlijer, waarvan hij van tevoren wist dat hij strafbaar bezig was. Ik kan me zijn frustratie indenken, dat zeker, desalniettemin niet handig om een ambtenaar in functie uit te schelden.
Ik ben overigens wel benieuwd op grond waarvan TS is opgepakt.
Proberen om de boete verlagen kan natuurlijk altijd.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:34 schreef Chef_M het volgende:
Beledigen van ambtenaren word nu zwaarder gestraft dan 2 jaar geleden, boete's zijn hoger omdat ambtenaren er steeds meer last van krijgen. Eerst was de boete nog 100 euro max, maar 650!!!11!!
Maarja, word dokken TS, bij de rechter maak je niet veel kans.
[..]
Wiki.
Dan zou ik maar eens goed aan die rechter duidelijk maken waarom jij onterecht opgepakt werd en dat je daarom je frustaties moest uiten. Misschien heeft hij er begrip voor en verlaagt hij je boete.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:56 schreef yannickdekker het volgende:
Voor alle mensen die hier zeggen: eigen schuld moet je maar niet schelden.. terecht.. dit dat.
Hoe zou jij het vinden als je onterecht achter in een politiebusje word gestopt en mee wordt genomen, beetje triest.
Ik heb het transactievoorstel ook niet betaald, en heb al een datum waarop ik voor de rechter moet verschijnen.. Advocaat kost trouwens 101 euro.. dus stel dat erniets van de boete af gaat word het 750 euro, dus daar ga ik ook niet aan beginnen.
Voor de andere wel serieuze reacties, bedankt!
Ik denk dat er heel veel serieuze reacties tussen zitten.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:56 schreef yannickdekker het volgende:
Voor alle mensen die hier zeggen: eigen schuld moet je maar niet schelden.. terecht.. dit dat.
Hoe zou jij het vinden als je onterecht achter in een politiebusje word gestopt en mee wordt genomen, beetje triest.
Ik heb het transactievoorstel ook niet betaald, en heb al een datum waarop ik voor de rechter moet verschijnen.. Advocaat kost trouwens 101 euro.. dus stel dat erniets van de boete af gaat word het 750 euro, dus daar ga ik ook niet aan beginnen.
Een advocaat misschien niet, maar ik zou vooraf wel even met een jurist praten want die kan nog tips en adviezen hebben. Als leek zie je snel dingen over het hoofd.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:58 schreef bijdehand het volgende:
ja, inderdaad, wat is er gebeurd? En een advocaat zal ik ook niet nemen
Gezien het feit dat je advo 101 euro kost ga ik er van uit dat je een maximale toevoeging hebt, met jouw inkomen moet je advocaat er zeker een behoorlijk stuk van die boete af kunnen krijgen, het lijkt me absoluut zinnig om een advocaat in de arm te nemen, of in ieder geval advies in te winnen van een advocaat (dat laatste kan misschien gratis). Als dit je eerste misstap geweest is en de omstandigheden ernaar zijn zou je advocaat bijvoorbeeld ook kunnen vragen om een voorwaardelijke straf of schoffelen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:56 schreef yannickdekker het volgende:
Dan is het nog terecht dat je een boete krijgt, ongeacht hoe fout de agent(en) in kwestie zijn geweest. Ik vind het wel frappant dat je je niet uitlaat over de grond waarop je onterecht aangehouden bent, maar wel jammert over het commentaar op de belediging. Kom dan ook met het complete verhaal.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:56 schreef yannickdekker het volgende:
Voor die belediging zul je toch moeten betalen, hooguit kan de onterechte aanhouding als verzachtende omstandigheid gelden. Heb je daar getuigen van?quote:Ik heb het transactievoorstel ook niet betaald, en heb al een datum waarop ik voor de rechter moet verschijnen.. Advocaat kost trouwens 101 euro.. dus stel dat erniets van de boete af gaat word het 750 euro, dus daar ga ik ook niet aan beginnen.
Opgepakt worden is nogal een andere situatie dan de werkvloer van mijn toekomstige baanquote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:01 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik denk dat er heel veel serieuze reacties tussen zitten.
Om even terug te komen op het onterecht in een politiebusje geslingerd worden. Tja... Ik kan me heel goed je frustratie voorstellen, maar je wéét dat er sancties staan op dergelijke taal tegen agenten. Het is gewoon niet slim. Misschien overigens ook verstandig eens naar jezelf te kijken vanuit objectief oogpunt. Een cursus taalgebruik zou wel op zijn plaats zijn, gezien het feit dat jij als student straks denk ik ook aan het werk wilt? Dan kun je niet zomaar op de arbeidsmarkt komen rondrennen en iedereen die je irriteert kankerlijer (bijvoorbeeld) gaan noemen. Het feit dat jij naar dat woord teruggrijpt in een dergelijke situatie zegt meer over jou dan je denkt.
Uiteraard hoor ik nog steeds graag op welke grond je opgepakt bent. Maakt het toch makkelijker in te schatten in hoeverre de betiteling van oom agent logisch was op dat moment.
Dat zou ik vooral zo aan de rechter vertellen, dan weet je zeker dat hij niets met die boete doet.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:12 schreef yannickdekker het volgende:
[..]
Opgepakt worden is nogal een andere situatie dan de werkvloer van mijn toekomstige baan
Ten 2e was er alcohol in het spel wat normaal ook niet is. Beetje jammer dat je meteen zo zwart wit denkt.
De reden van de arrestatie was dat ze vonden dat ik ''te dronken'' was. Ik weet niet wie er wel eens op het stratumseinds in Eindhoven opstap is geweest, daar loopt iedereen ladderzat rond. En ik ken mezelf en weet dat het die avond reuze mee viel. maargoed, toen stelde 2 agenten mij voor een keuze: of opgepakt worden of naar huis, na wat bezwaren ingebracht te hebben toch maar verstandig naar huis gegaan, maar mijn jas hing nog in de kroeg.. Dus ik loop de kroeg binnen haal mijn jas ( kroeg is druk dus duurt even ) 20 minuten later loop ik de kroeg uit, na 3 meter springen er 3 agenten boven op me. ik ga gestrekt op de grond, kleren kapot, handboeien om en het busje in zonder dat mij de reden van arrestatie is verteld en zonder mij mijn rechten te hebben verteld. Dit vind ik een beetje overdreven en vooral heel triest.
Ik heb het erover dat het blijkbaar in je karakter zit dergelijke taal te gebruiken. Of je dronken was maakt dan niet uit, als het niet in je aard zit gebruik je die taal niet en scheelt dat je (met name in de toekomst) misschien wel een slok op een borrel (haha, see what I did there?).quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:12 schreef yannickdekker het volgende:
[..]
Opgepakt worden is nogal een andere situatie dan de werkvloer van mijn toekomstige baan
Ten 2e was er alcohol in het spel wat normaal ook niet is. Beetje jammer dat je meteen zo zwart wit denkt.
De reden van de arrestatie was dat ze vonden dat ik ''te dronken'' was. Ik weet niet wie er wel eens op het stratumseinds in Eindhoven opstap is geweest, daar loopt iedereen ladderzat rond. En ik ken mezelf en weet dat het die avond reuze mee viel. maargoed, toen stelde 2 agenten mij voor een keuze: of opgepakt worden of naar huis, na wat bezwaren ingebracht te hebben toch maar verstandig naar huis gegaan, maar mijn jas hing nog in de kroeg.. Dus ik loop de kroeg binnen haal mijn jas ( kroeg is druk dus duurt even ) 20 minuten later loop ik de kroeg uit, na 3 meter springen er 3 agenten boven op me. ik ga gestrekt op de grond, kleren kapot, handboeien om en het busje in zonder dat mij de reden van arrestatie is verteld en zonder mij mijn rechten te hebben verteld. Dit vind ik een beetje overdreven en vooral heel triest.
Je kijkt teveel hollywood films.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:12 schreef yannickdekker het volgende:
en zonder mij mijn rechten te hebben verteld.
Politieagenten zijn dan ook extreme malloten als het gaat om orde handhaven in uitgaansgebieden. Er wordt elke week weer flink geblunderd. Maar daar doe je niets aan.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:12 schreef yannickdekker het volgende:
[..]
Waarom is het onterecht dat je bent opgepakt? Dat kan nl. van belang zijn, want in dat geval zou er geen sprake zijn van belediging van een ambtenaar in de rechtmatige uitoefening van zijn functie.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:05 schreef yannickdekker het volgende:
Hallo,
Alvast bedankt!
Lees even iets verder, daar staat het.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom is het onterecht dat je bent opgepakt? Dat kan nl. van belang zijn, want in dat geval zou er geen sprake zijn van belediging van een ambtenaar in de rechtmatige uitoefening van zijn functie.
Kortom, je hebt een bevel van het bevoegde gezag genegeerd en bent dus niet zonder reden opgepakt.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:12 schreef yannickdekker het volgende:
[..]
Ik zie het idd....quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:21 schreef yannickdekker het volgende:
[..]
Lees even iets verder, daar staat het.
Op het bureau is me niks verteld over mijn rechten, ook is er geen verhoor geweest.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:28 schreef Alicey het volgende:
[..]
Kortom, je hebt een bevel van het bevoegde gezag genegeerd en bent dus niet zonder reden opgepakt.
Verder geldt in Nederland dat een agent op het bureau pas hoeft te vertellen waar je voor gearresteerd bent. Het enige recht waar je op gewezen hoeft te worden is je zwijgrecht, wanneer je verhoord begint.
Proceskosten? Ik kies er niet voor om voor de rechter te komen..quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:28 schreef capricia het volgende:
Als ts dit voor laat komen en hij verliest, moet hij dan ook de proceskosten betalen?
Nee, dat gaat alleen op voor civiele zaken. Gelukkig ook maar.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:28 schreef capricia het volgende:
Als ts dit voor laat komen en hij verliest, moet hij dan ook de proceskosten betalen?
Door niet te betalen kies je daar wel degelijk voor natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:30 schreef yannickdekker het volgende:
[..]
Proceskosten? Ik kies er niet voor om voor de rechter te komen..
Nee hoor, ik moet offcieel voor de rechter verschijnen, maar de OvJ wil dit voorkomen voor een schikking te treffen, hier ga ik niet mee akkoord, dus de rechtzaak gaat door.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:31 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Door niet te betalen kies je daar wel degelijk voor natuurlijk.
Kortom je eigen domme schuld. Pubers die denken dat ze alles beter weten en dan agentjes voor kankerlijers uitmaken.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:12 schreef yannickdekker het volgende:
[..]
Dus de straf kan ook hoger worden?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:34 schreef yannickdekker het volgende:
[..]
Nee hoor, ik moet offcieel voor de rechter verschijnen, maar de OvJ wil dit voorkomen voor een schikking te treffen, hier ga ik niet mee akkoord, dus de rechtzaak gaat door.
Ja. Flink ook. Tot 3350 euro.quote:
Ja, als blijkt dat de politie aanwijsbare fouten heeft gemaakt (boeien of bijvoorbeeld fouilleren ter plaatse zonder dat er verdenking van wapens is) mocht dat zo zijn dan raad ik je, nogmaals, met klem aan een advocaat in de arm te nemen. Een advocaat is veel beter in het juridische spelletje, en wordt veel beter gehoord door een rechter. Dat je bent aangehouden zonder dagvaarding openbaar dronkenschap mee te krijgen kan in je voordeel werken, blijkbaar waren de agenten niet zeker genoeg over je teveel aan dronkenschap.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:28 schreef yannickdekker het volgende:
Nog een aantal dingen trouwens, als je dronken bent moet je minimaal 2 uur vast gehouden worden, na een half uur / uur stond ik buiten.. beetje onverantwoord om een dronken persoon in een onbekend gebied vrij te laten.
Ten 2e: Bij arrestatie mag je enkel de handboeien worden omgedaan als je gewelddadig bent, je weerstand biedt of als je probeert te vluchten.
Dit was allen niet het geval.
Ten 3e: Iedereen die wordt aangehouden dient zo snel mogelijk geïnformeerd te worden in een voor hem of haar begrijpbare taal, over de reden van de arrestatie (Europese Conventie voor de Rechten van de Mens). In het arrestatieregister moet de reden ook precies worden genoteerd.
Dit is ook niet gebeurd.
Kan ik misschien iets bereiken door de richting op te gaan dat de politie niet juist heeft gehandeld? Mensen die hier verstand van hebben of tips hebben? ( mensen die dit niet weten, en van plan zijn om te zeggen: lukt je toch niet of iets in die richting, graag ook geen mening )
Dat zou bizar zijn, niemand kiest ervoor schuldig of onschuldig om een proces te krijgen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:31 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Door niet te betalen kies je daar wel degelijk voor natuurlijk.
Danku, hier hebben we wat aan, objectieve eerlijke mening.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:40 schreef shazaam het volgende:
[..]
Ja, als blijkt dat de politie aanwijsbare fouten heeft gemaakt (boeien of bijvoorbeeld fouilleren ter plaatse zonder dat er verdenking van wapens is) mocht dat zo zijn dan raad ik je, nogmaals, met klem aan een advocaat in de arm te nemen. Een advocaat is veel beter in het juridische spelletje, en wordt veel beter gehoord door een rechter. Dat je bent aangehouden zonder dagvaarding openbaar dronkenschap kan in je voordeel werken, blijkbaar waren de agenten niet zeker genoeg over je teveel aan dronkenschap.
Dat je gestraft gaat worden voor belediging is vrijwel zeker, het enige wat uit gaat maken is de strafmaat.
[..]
Dat zou bizar zijn, niemand kiest ervoor schuldig of onschuldig om een proces te krijgen.
Dat betalen is gewoon een transactie voorstel om de zaak te schikken zonder verder juridisch gedoe, het is een gunst van de OvJ en bij betaling een schuldbekentenis.
Dus als je een handdruk weigert van een agent kun je een boete verwachten?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
I haz googleskilz.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Belediging
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:45 schreef Lottekoekkie het volgende:
Sorry hoor maar afgezien van het juridische verhaal vind ik het werkelijk te absurd dat iemand het in zijn hoofd haalt, dronken of niet, om het woord "kankerlijer" te gebruiken. Maakt mij geen moer uit of je het tegen een politieagent of tegen een willekeurige voorbijganger zegt die jou zgn dwars zit. Het feit alleen al dat je dit woord gebruikt vind ik die boete al meer dan waard.
Ooit een kankerpatient meegemaakt?
En dan kennen we het verhaal enkel van jouw kant. Hoe dan ook, bespaar je de moeite het aan te vechten want ook op os infopolitie.nl is dit vaker aan de orde geweest en je verliest het.
Advies: zuip minder en pas je taalgebruik eens aan, leef je een stuk prettiger.
Je moet je doodschamen. We zeggen allemaal wel eens wat maar sommige dingen kunnen gewoon écht niet.
Wat mij betreft mag je bloeden en dus dokken.
Ja? Mag ik het dan nu wel gebruiken?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:45 schreef Lottekoekkie het volgende:
Sorry hoor maar afgezien van het juridische verhaal vind ik het werkelijk te absurd dat iemand het in zijn hoofd haalt, dronken of niet, om het woord "kankerlijer" te gebruiken. Maakt mij geen moer uit of je het tegen een politieagent of tegen een willekeurige voorbijganger zegt die jou zgn dwars zit. Het feit alleen al dat je dit woord gebruikt vind ik die boete al meer dan waard.
En dan kennen we het verhaal enkel van jouw kant. Hoe dan ook, bespaar je de moeite het aan te vechten want ook op os infopolitie.nl is dit vaker aan de orde geweest en je verliest het.
Je moet je doodschamen. We zeggen allemaal wel eens wat maar sommige dingen kunnen gewoon écht niet.
Hoe is het verder precies verlopen dan? Je werd opgepakt en in het busje gegooid. Hoe ging het verder tot aan het moment van vrijlating?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:29 schreef yannickdekker het volgende:
Op het bureau is me niks verteld over mijn rechten, ook is er geen verhoor geweest.
Ben in een cel gestopt, ze zijn 1 x water komen brengen. en 1 x vroegen ze: heb je de agenten uitgescholden? ik: nee. toen ging hij weer weg. 10 minuten later ( vanaf moment van arrestatie ong een uur denk ik ) stond ik buiten, nogsteeds dronken.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:48 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoe is het verder precies verlopen dan? Je werd opgepakt en in het busje gegooid. Hoe ging het verder tot aan het moment van vrijlating?
Hoe ben je iets te weten gekomen over het transactievoorstel?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:49 schreef yannickdekker het volgende:
Ben in een cel gestopt, ze zijn 1 x water komen brengen. en 1 x vroegen ze: heb je de agenten uitgescholden? ik: nee. toen ging hij weer weg. 10 minuten later ( vanaf moment van arrestatie ong een uur denk ik ) stond ik buiten, nogsteeds dronken.
En je was niet dronken...... hou nou wel je verhaal hetzelfde he, anders valt je falen nog sneller op.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:49 schreef yannickdekker het volgende:
[..]
Ben in een cel gestopt, ze zijn 1 x water komen brengen. en 1 x vroegen ze: heb je de agenten uitgescholden? ik: nee. toen ging hij weer weg. 10 minuten later ( vanaf moment van arrestatie ong een uur denk ik ) stond ik buiten, nogsteeds dronken.
Nou ik dacht dus ook dat er geen vervolg aan zou komen, tot ik opeens een paar weken later een brief met een schikkingsvoorstel in de bus kreeg. van dit overdreven bedragquote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoe ben je iets te weten gekomen over het transactievoorstel?
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:45 schreef Lottekoekkie het volgende:
Het was netter geweest wanneer je daar van op de hoogte was gesteld van te voren (en wellicht is dit ook gebeurd, maar was je te dronken om je dat de volgende dag nog te herinneren). Er is niet zoiets dat agenten verplicht zijn om je een minimumtijd vast te houden. Wel is het zo dat je in principe weer op straat gezet moet worden als het niet nodig is om je langer vast te houden dan voor onderzoek of het uitreiken van een dagvaarding noodzakelijk is.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:53 schreef yannickdekker het volgende:
[..]
Nou ik dacht dus ook dat er geen vervolg aan zou komen, tot ik opeens een paar weken later een brief met een schikkingsvoorstel in de bus kreeg. van dit overdreven bedrag
En nog liegen ook.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:49 schreef yannickdekker het volgende:
[..]
Nee, want jij bent toch banketbakker van beroep?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:11 schreef Basp1 het volgende:
Maar ik ben dan wel benieuwd wat nu de precieze reden van onze agenten in eerste instantie is geweest om deze beschonken jongenman op te laden? Kijk als je opeens zomaar door 3 agenten op de grond wordt gewerkt zoals hij beschrijft kan ik me wat oplopende emoties bij de TS wel voorstellen.
Ik ben laatst een keer door een agent voor koekebakker uitgemaakt, kan ik dan ook 650 ¤ krijgen van het OM?
nou dan zou ik denken oke er is een fout gemaakt, als we op het bureau zijn lossen we dit wel opquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:56 schreef yannickdekker het volgende:
Trouw met mequote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:17 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nou dan zou ik denken oke er is een fout gemaakt, als we op het bureau zijn lossen we dit wel op
ik zou iig niet gaan schelden en al zeker niet met kanker
maar ik ben dan ook geen pauper
sowieso kom ik nooit in aanraking met de politie
Nee ik fietste naar huis en men had een plek van een ongeval half afgezet en volgens hun had ik vanwege een halve afzetting dan moeten kunnen concluderen dat de gehele weg gesloten was, moeten stoppen en om moeten fietsen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:13 schreef Freddeh het volgende:
Nee, want jij bent toch banketbakker van beroep?
Is, voor het stellen van de vraag of in dezelfde zin als dat de vraag gesteld werd, aangegeven dat je niet tot antwoorden verplicht bent ?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:49 schreef yannickdekker het volgende:
[..]
TS je bent een sukkel... Je hebt een grote smoel maar wil niet de consequenties van dragen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:28 schreef yannickdekker het volgende:
Nog een aantal dingen trouwens, als je dronken bent moet je minimaal 2 uur vast gehouden worden, na een half uur / uur stond ik buiten.. beetje onverantwoord om een dronken persoon in een onbekend gebied vrij te laten.
Ten 2e: Bij arrestatie mag je enkel de handboeien worden omgedaan als je gewelddadig bent, je weerstand biedt of als je probeert te vluchten.
Dit was allen niet het geval.
Ten 3e: Iedereen die wordt aangehouden dient zo snel mogelijk geïnformeerd te worden in een voor hem of haar begrijpbare taal, over de reden van de arrestatie (Europese Conventie voor de Rechten van de Mens). In het arrestatieregister moet de reden ook precies worden genoteerd.
Dit is ook niet gebeurd.
Kan ik misschien iets bereiken door de richting op te gaan dat de politie niet juist heeft gehandeld? Mensen die hier verstand van hebben of tips hebben? ( mensen die dit niet weten, en van plan zijn om te zeggen: lukt je toch niet of iets in die richting, graag ook geen mening )
Schikking = bekennen = aantekening.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:22 schreef BeffJeck het volgende:
Ik zou gewoon de schikking betalen wanneer je het voor laat komen en de rechter doet uitspraak dan heb je een mooie aantekening. Leuk als je een keer een verklaring van goed gedrag nodig hebt.
Nee dat is zinvol....quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Schikking = bekennen = aantekening.
Dus beter voor de rechter brengen, je weet nooit. En bovendien, als het je dan toch 650,- kost, laat ze er dan maar voor werken ook.
Ik heb het een tijdje geleden gehad, dat ik ergens zat waar ineens 12 man Politie binnen kwamen, op zoek naar iets wat er niet was.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:11 schreef Basp1 het volgende:
Ik ben laatst een keer door een agent voor koekebakker uitgemaakt, kan ik dan ook 650 ¤ krijgen van het OM?
Schadevergoeding gehad?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik heb het een tijdje geleden gehad, dat ik ergens zat waar ineens 12 man Politie binnen kwamen, op zoek naar iets wat er niet was.
Maar de eigenaar was er ook niet, dus toen de politie vroeg 'wie is hier de baas' zei ik: Ik
(En dat is officieus ook zo, als de eigenaar er niet is bepaal ik daar de gang van zaken, dat weet iedereen daar)
Agent: werk jij hier?
Ik: Nee
Agent: Wat doe je dan hier?
Ik: Ik let even op omdat de eigenaar weg moest. (was ook zo)
Agent: Dus als ik het goed begrijp werk je dus wel hier?
Ik: Nee, dat begrijpt u niet goed.
Agent: Maar ik zie het toch?
Ik: Ik krijg er toch niet voor betaald? Ik let gewoon even 2 uurtjes als vriendendienst op de zaak van mijn maat. (En dat was ook zo)
Agent: Dus u werkt hier zwart?
Ik: Ik werk hier helemaal niet, ik hoor bij de inboedel.
Agent: Dus u werkt hier zogenaamd niet en ontvangt geen vergoeding.
Ik: Correct.
Agent: Het lijkt mij toch dat u illegaal arbeid verricht hier.
Ik: (inmiddels pissed off, en het was een antilliaanse agent) Laten we de discussie niet aangaan wie hier illegaal is. Gooi me dan gewoon het land uit als je kunt.
En daar werd hij (niet geheel onvoorzien) niet vrolijk van.
Toen werd ik (alhoewel ik nergens iets mee te maken had) ook aangehouden en heb ik 6 uur vastgezeten. Maar goed, lekker boeiend, geen reden om te gaan schelden, je kunt ze ondertussen beter in de maling nemen, irriteren ze zich meer aan. En een verklaring afleggen doe ik sowieso nooit. (Behalve dan 'Ik wens geen verklaring af te leggen')
Alles is geseponeerd naderhand. Iets met gebrek aan bewijs.
Nee. Ze hebben me wel (vrijwillig en onverplicht, dat mag ook wel eens gezegd worden) terug gebracht naar mijn auto 6 km verderop. Was nog best gezellig ook die terugreis. (Wel blijven opletten he... dan proberen ze alsnog info uit je te trekken)quote:
je bedoelt dat je beter een veroordeling van een rechter kan krijgen? Je ontloopt strafvervolging! Wat telt zwaarder?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Schikking = bekennen = aantekening.
Dus beter voor de rechter brengen, je weet nooit. En bovendien, als het je dan toch 650,- kost, laat ze er dan maar voor werken ook.
Ik begreep uit de reacties op het topic dat het sowieso een misdrijf is. (Lijkt me gezien de hoogte van de boete ook wel aannemelijk)quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:19 schreef BeffJeck het volgende:
je bedoelt dat je beter een veroordeling van een rechter kan krijgen? Je ontloopt strafvervolging! Wat telt zwaarder?
Waarom is kankerlijer alleen beledigend als de arrestatie terecht was?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom is het onterecht dat je bent opgepakt? Dat kan nl. van belang zijn, want in dat geval zou er geen sprake zijn van belediging van een ambtenaar in de rechtmatige uitoefening van zijn functie.
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:15 schreef Nielsch het volgende:
Je moet ook gewoon zeggen: "Ik ben van mening dat u een enorme kankerlijer bent".
Dan kunnen ze je niets maken, mwuhahahaha
Beetje erg kort door de bocht weer, er komt ook emotie bij kijken...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:23 schreef Argento het volgende:
Waarom is kankerlijer alleen beledigend als de arrestatie terecht was?
Het is een eenvoudige vraag en niet eens aan jou gericht. Bovendien beantwoord je hem niet.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Beetje erg kort door de bocht weer
Excuses. Ik was in de veronderstelling dat je iets verder kon denken dan je neus lang is.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:31 schreef Argento het volgende:
Het is een eenvoudige vraag en niet eens aan jou gericht. Bovendien beantwoord je hem niet.
Pak jij daar even de verkeerde.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Excuses. Ik was in de veronderstelling dat je iets verder kon denken dan je neus lang is.
Ga maar gewoon zo door, jij komt er wel.
Nee hoor. Als je niet eens kunt begrijpen dat emotie een rol speelt....quote:
Lees zijn vraag nog eens goed. Een onterechte arrestatie maakt kankerlijer niet ineens niet beledigend meer.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee hoor. Als je niet eens kunt begrijpen dat emotie een rol speelt....
Alle omstandigheden van het geval spelen een rol. Het gaat immers om de context (in de breedste zin van het woord) waaronder de belediging wordt gedaan die bepaalt of de belediging strafbaar is of niet.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee hoor. Als je niet eens kunt begrijpen dat emotie een rol speelt....
Zullen we dat aan de rechter overlaten die de omstandigheden erbij ook afweegt?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:42 schreef Dennis101 het volgende:
Lees zijn vraag nog eens goed. Een onterechte arrestatie maakt kankerlijer niet ineens niet beledigend meer.
Je bent me 9 seconden voor.quote:
Wil je nou gaan betwisten of kankerlijer wel of niet beledigend is?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zullen we dat aan de rechter overlaten die de omstandigheden erbij ook afweegt?
Ah joh, die Calimero is net zo'n huilerd als TS..... lekker laten gaan....quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wil je nou gaan betwisten of kankerlijer wel of niet beledigend is?
Lees even de eerste zin van de post van Argento...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:52 schreef Dennis101 het volgende:
Wil je nou gaan betwisten of kankerlijer wel of niet beledigend is?
En als je nu aankomt met ' ja maar, het gaat er niet om of het strafbaar is, het is wel een belediging' dan wil ik je erop wijzen dat de term ' belediging' per persoon/ras/cultuur sterk verschilt.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:47 schreef Argento het volgende:
Alle omstandigheden van het geval spelen een rol. Het gaat immers om de context (in de breedste zin van het woord) waaronder de belediging wordt gedaan die bepaalt of de belediging strafbaar is of niet.
Jij post voornamelijk in KLB en R&P.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:54 schreef Spezza19 het volgende:
Ah joh, die Calimero is net zo'n huilerd als TS..... lekker laten gaan....
Naar mijn weten zijn dit soort scheldwoorden naar een agent gewoon beledigend, de agent anders voelde zich blijkbaar ook beledigt, anders schreef hij geen boete uit. Dat de rechter vervolgens kan beslissen dat er verzachtende omstandigheden waren en daardoor de boete kan verminderen (of zelfs kwijtschelden) had ik al eerder gezegd.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:58 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Lees even de eerste zin van de post van Argento...
[..]
En als je nu aankomt met ' ja maar, het gaat er niet om of het strafbaar is, het is wel een belediging' dan wil ik je erop wijzen dat de term ' belediging' per persoon/ras/cultuur sterk verschilt.
Het feit dat je eerst moest kijken naar mijn posthistorie en dan ook nog eens een verkeerde conclusie trekt, bewijst maar dat je je username eer aan doet....quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Jij post voornamelijk in KLB en R&P.
Goed idee, die gewoonte moet je niet opgeven...
Non argument. Ik moet de eerste agent nog tegenkomen die zich beledigd voelt als ik door rood rij. En toch schrijft hij dan een bekeuring uit. Gewoon omdat het volgens de wet niet mag. Hoeft hij zich dus NIET beledigd door te voelen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:06 schreef Dennis101 het volgende:
Naar mijn weten zijn dit soort scheldwoorden naar een agent gewoon beledigend, de agent anders voelde zich blijkbaar ook beledigt, anders schreef hij geen boete uit.
Ja, maar jij voelt je wellicht beledigd als iemand je moeder een hoer noemt. Ik niet. Want ik weet dat ze dat niet is. Dus kun jij lullen wat je wilt. Boeit mij niets.quote:Dat de rechter vervolgens kan beslissen dat er verzachtende omstandigheden waren en daardoor de boete kan verminderen (of zelfs kwijtschelden) had ik al eerder gezegd.
Verder was inderdaad mijn punt dat het een belediging is, of het strafbaar is liet ik in het midden (zoals je zelf ook had kunnen lezen).
Ehmmm.... We zitten hier in WGR, ONZ is verderop. Laterrrrrrrrrrrrquote:Op woensdag 29 juni 2011 00:09 schreef Spezza19 het volgende:
Het feit dat je eerst moest kijken naar mijn posthistorie en dan ook nog eens een verkeerde conclusie trekt, bewijst maar dat je je username eer aan doet....
En dat is dus niet waar. Uitschelden van een ambtenaar in functie is sowieso strafbaar, ongeacht of de agent zich er door aangesproken voelt ja of nee..quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Non argument. Ik moet de eerste agent nog tegenkomen die zich beledigd voelt als ik door rood rij. En toch schrijft hij dan een bekeuring uit. Gewoon omdat het volgens de wet niet mag. Hoeft hij zich dus NIET beledigd door te voelen.
[..]
Ja, maar jij voelt je wellicht beledigd als iemand je moeder een hoer noemt. Ik niet. Want ik weet dat ze dat niet is. Dus kun jij lullen wat je wilt. Boeit mij niets.
Dus wanneer is iets een belediging? Dat is volkomen afhankelijk van het perspectief van diegene die de zogenaamde belediging ontvangt.
Wat doe jij hier dan?quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ehmmm.... We zitten hier in WGR, ONZ is verderop. Laterrrrrrrrrrrr
Zou je niet even een post of 15 naar boven beginnen met lezen voordat je al die onzin in de ether gooitquote:Op woensdag 29 juni 2011 00:12 schreef Spezza19 het volgende:
En dat is dus niet waar. Uitschelden van een ambtenaar in functie is sowieso strafbaar, ongeacht of de agent zich er door aangesproken voelt ja of nee..
Oh dat heb ik wel gedaan hoor.... maar wat ik zeg klopt wel....quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zou je niet even een post of 15 naar boven beginnen met lezen voordat je al die onzin in de ether gooit![]()
Het is maar een suggestie hoor....![]()
OK, nou, dan krijg je van mij gewoon gelijk. Of je het hebt of niet. Nu tevreden?quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:20 schreef Spezza19 het volgende:
Oh dat heb ik wel gedaan hoor.... maar wat ik zeg klopt wel....
Slaap lekker kansloze Calimero!quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
OK, nou, dan krijg je van mij gewoon gelijk. Of je het hebt of niet. Nu tevreden?
Slaap lekker gozer.
Je zet jezelf in WGR verschrikkelijk voor schut met dit soort' statements'...quote:
Jij zet jezelf voor lul door te beweren dat belediging van ambtenaar in functie NIET strafbaar is... Maar dat is het wel....quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je zet jezelf in WGR verschrikkelijk voor schut met dit soort' statements'...
Even goed bedankt. Ik ga eerst even eten, filmpje kijken, dus rond 03.00 uur zal ik je raad opvolgen.
quote:Tweede Boek. Misdrijven
Titel XVI. Belediging
Artikel 266
1.
Elke opzettelijke belediging die niet het karakter van smaad of smaadschrift draagt, hetzij in het openbaar mondeling of bij geschrift of afbeelding, hetzij iemand, in zijn tegenwoordigheid mondeling of door feitelijkheden, hetzij door een toegezonden of aangeboden geschrift of afbeelding, aangedaan, wordt, als eenvoudige belediging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.
2.
Niet als eenvoudige belediging strafbaar zijn gedragingen die ertoe strekken een oordeel te geven over de behartiging van openbare belangen, en die er niet op zijn gericht ook in ander opzicht of zwaarder te grieven dan uit die strekking voortvloeit.
Artikel 267
De in de voorgaande artikelen van deze titel bepaalde gevangenisstraffen kunnen met een derde worden verhoogd, indien de belediging wordt aangedaan aan:
1°. het openbaar gezag, een openbaar lichaam of een openbare instelling;
2°. een ambtenaar gedurende of ter zake van de rechtmatige uitoefening van zijn bediening;
3°. het hoofd of een lid van de regering van een bevriende staat.
Dat heb ik op pagina 1 al gepost onderin, dus blijkbaar heb je het topic toch niet zo goed gelezen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 00:35 schreef Spezza19 het volgende:
Ook net gevonden: belediging van een ambtenaar tijdens of wegens de rechtmatige uitoefening van zijn functie: de Hoge Raad heeft op 22 september 2009 geoordeeld dat uitlatingen van de woorden "sukkels", "klootzakken", "losers" en "kankerlijers" tegenover het openbaar gezag onder omstandigheden beledigend en dus strafbaar zijn (zie HR 22 september 2009, LJN BI5623).
Dus Calimero
Ik zie waar de miscommunicatie is ontstaan....quote:Op woensdag 29 juni 2011 01:02 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Dat heb ik op pagina 1 al gepost onderin, dus blijkbaar heb je het topic toch niet zo goed gelezen.
Het is niet alleen dan beledigend. In het geval dat het handelen van de agenten niet terecht was, zal de OvJ echter moeten vervolgen voor "gewone" belediging en daar is een klacht voor nodig.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:23 schreef Argento het volgende:
[..]
Waarom is kankerlijer alleen beledigend als de arrestatie terecht was?
Ik denk dat de discussie over het terecht of onterecht handelen alleen naar boven zal komen wanneer we de verklaring van de agent zien. Omdat het verhaal nogal eenzijdig en opgeschoten is durf ik niet te zeggen of het gebeurt is als TS het doet voorkomenquote:Op woensdag 29 juni 2011 07:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is niet alleen dan beledigend. In het geval dat het handelen van de agenten niet terecht was, zal de OvJ echter moeten vervolgen voor "gewone" belediging en daar is een klacht voor nodig.
Ook als het gegaan is zoals TS beweert, dan is het vooralsnog niet aannemelijk dat de agent onrechtmatig heeft gehandeld.quote:Op woensdag 29 juni 2011 08:01 schreef TronCarter het volgende:
[..]
Ik denk dat de discussie over het terecht of onterecht handelen alleen naar boven zal komen wanneer we de verklaring van de agent zien. Omdat het verhaal nogal eenzijdig en opgeschoten is durf ik niet te zeggen of het gebeurt is als TS het doet voorkomen
We zullen ongetwijfeld van TS horen hoe zijn uitstapje naar de rechter gaat
Waarom zou de ambtenaar ´niet in functie´ gehandeld hebben als de arrestatie niet terecht was?quote:Op woensdag 29 juni 2011 07:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is niet alleen dan beledigend. In het geval dat het handelen van de agenten niet terecht was, zal de OvJ echter moeten vervolgen voor "gewone" belediging en daar is een klacht voor nodig.
Artikel 267 sr:quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:11 schreef Argento het volgende:
[..]
Waarom zou de ambtenaar ´niet in functie´ gehandeld hebben als de arrestatie niet terecht was?
Je hebt misschien gelijk als de arrestatie onbevoegd zou zijn verricht, maar dat is wat anders dan niet terecht.
Kankerlijer is sowieso beledigend. Dus eenvoudige belediging zit er sowieso wel in. Maar je zou kunnen stellen dat de arrestatie onrechtmatig was.quote:Artikel 267
De in de voorgaande artikelen van deze titel bepaalde gevangenisstraffen kunnen met een derde worden verhoogd, indien de belediging wordt aangedaan aan:
1 het openbaar gezag, een openbaar lichaam of een openbare instelling;
2 een ambtenaar gedurende of ter zake van de rechtmatige uitoefening van zijn bediening;
3 het hoofd of een lid van de regering van een bevriende staat.
Zoals ik al zei, ik neem aan dat de wetgever daarmee bedoelt dat de ambtenaar binnen zijn bevoegdheid blijft. Ik neem tenminste niet aan dat de wetgever ermee bedoeld heeft dat uitschelden geen enkel probleem is als de betrokken persoon de arrestatie niet terecht vindt. De vraag of de arrestatie terecht of niet terecht is, zal op het moment van het uitspreken van de belediging overigens ook zelden beantwoord zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2011 10:45 schreef Ryon het volgende:
Kankerlijer is sowieso beledigend. Dus eenvoudige belediging zit er sowieso wel in. Maar je zou kunnen stellen dat de arrestatie onrechtmatig was.
Hij zegt iets wat je wil horen, da's wat anders.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:42 schreef yannickdekker het volgende:
[..]
Danku, hier hebben we wat aan, objectieve eerlijke mening.
Zwaar kut, maar dat geeft toch niet meteen het recht om mensen te beledigen ? Dat snap je ( als student ? ) toch ook wel ?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:56 schreef yannickdekker het volgende:
Mooi he van die mensen. Een heel topic openen voor zoiets, iedereen die het niet met ze eens is afzeiken, en degene die dan wel zeggen wat ze willen horen loven voor hun objectieve onafhankelijke meningquote:Op zondag 3 juli 2011 01:31 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Hij zegt iets wat je wil horen, da's wat anders.
okee, openbare dronkenschap, ze hebben jou gevorderd om weg te gaan. Dat heb jij dus niet gedaan(aanhouding is terecht). Vervolgens scheldt je dienders uit voor kankerlijer.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:12 schreef yannickdekker het volgende:
[..]
dus ipv van een transactie heb je nu een veroordeling te pakken! ik had die 500 euro betaald.quote:Op donderdag 30 juni 2011 11:26 schreef Yousster het volgende:
Ik moest 500 euro betalen voor hetzelfde,uiteindelijk mijn verhaal voor de rechter gedaan en kreeg 250 euro voorwaardelijk (alleen betalen als je de komende 2 jaar voor iets word veroordeeld)
iets van ambtsbevel...?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:47 schreef Argento het volgende:
[..]
Alle omstandigheden van het geval spelen een rol. Het gaat immers om de context (in de breedste zin van het woord) waaronder de belediging wordt gedaan die bepaalt of de belediging strafbaar is of niet.
Wat ik me alleen hardop afvraag is of het wel of niet terecht zijn van de arrestatie in absolute zin bepalend is voor de strafbaarheid van de belediging en wel zodanig dat, indien de arrestatie onterecht is gebleken, daarmee de strafbaarheid van de belediging per definitie komt te vervallen. Dat lijkt Alicey te betogen en ik vraag me dus af of dat klopt.
Los daarvan zou de rechter de vraag of de arrestatie terecht was slechts oppervlakkig kunnen toetsen. Het gaat dan immers niet om de vraag of de arrestatie uiteindelijk heeft geleid tot een daadwerkelijke veroordeling, maar of de betrokken agent de persoon in kwestie op het moment van arrestatie terecht als verdachte (in de zin van artikel 27 Sv) heeft mogen aanmerken. En daarvoor is het niet noodzakelijk dat wettig en overtuigend wordt bewezen dat die persoon het tenlastegelegde feit heeft gepleegd maar alleen of er tegen hem een redelijk vermoeden gold. En die toets is, zoals je begrijpt, veel lichter. Mijns inziens te licht om geheel en al bepalend te zijn voor de beoordeling van de strafbaarheid van de belediging.
Geaccepteerd.quote:Op woensdag 29 juni 2011 01:03 schreef Spezza19 het volgende:
Ik zie waar de miscommunicatie is ontstaan....
Excuus!
waarom weigerde je het dan ook? Je moet voldoen aan het bevel!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:19 schreef ia het volgende:
Ik ben een keer gesommeerd door een agent om mijn biertje te legen op straat..
Dat negeerde ik, en ik probeerde hem op te drinken, vervolgens viel die agent me aan en werkte me tegen de grond. Vervolgens schold ik hem uit voor "eikel", en krijg ik een boete van een paar honderd euro voor belediging van ambtenaar in functie..
Zo belachelijk, sommige acties van agenten zijn buiten proportioneel, ze mogen blij zijn dat 'we' verbaal reageren..
Wat jij vindt is niet relevant. Gewoon biertje legen of iig rustig doen. Maar ik ken jouw soort wel, die gaat met de polizei in discussie op vervelende toon. Dan krijg je dat.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:43 schreef ia het volgende:
Omdat er een een festival bezig was in het centrum van een stad, waarbij gedronken mocht worden binnen het festival gebied. Ze stonden aan de rand van dat gebied mensen te sommeren om hun biertje te legen.. Prima als ze zeggen, "voorbij dit punt geen bier", maar daar mensen opwachten vond ik te triest voor woorden.
Een voorwaardelijke .... kneus.quote:Op zondag 3 juli 2011 15:13 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
dus ipv van een transactie heb je nu een veroordeling te pakken! ik had die 500 euro betaald.
Is en blijft een straf die door rechter is opgelegd. Jammer van dat kneus.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 02:15 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Een voorwaardelijke .... kneus.
*btw is "kneus" een belediging?
Hmmmm.... Ik herinner me van jou nog wel een topic waarbij je vrouw door haar lompheid een fietser omver reed, maar ik herinner me geen enkel besef van normen en waarden in je posts in dat topic. (Sterker nog, wel een onbeschaamde tentoonspreiding van een gebrek aan normen en waarden...)quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:05 schreef draaijer het volgende:
Tja succes TS. Eigen schuld. Had je maar wat normen en waarden in je donder moeten hebben. Misschien kan je het bedrag met je ouders delen. Die zijn verantwoordelijke voor je normen en waarden. Toch?
Leg uit. Waaruit blijkt dat er geen normen en waarden in het spel zitten als mijn vrouw per ongeluk iemand aan heeft gereden met een slakkengangquote:Op dinsdag 5 juli 2011 18:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hmmmm.... Ik herinner me van jou nog wel een topic waarbij je vrouw door haar lompheid een fietser omver reed, maar ik herinner me geen enkel besef van normen en waarden in je posts in dat topic. (Sterker nog, wel een onbeschaamde tentoonspreiding van een gebrek aan normen en waarden...)
Pot/ketel/zwart...?
Regels enzo gelden natuurlijk altijd alleen voor anderenquote:Op woensdag 6 juli 2011 08:22 schreef draaijer het volgende:
[..]
Leg uit. Waaruit blijkt dat er geen normen en waarden in het spel zitten als mijn vrouw per ongeluk iemand aan heeft gereden met een slakkengang
Explain.. Ik zie de link nietquote:Op woensdag 6 juli 2011 08:59 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Regels enzo gelden natuurlijk altijd alleen voor anderen
Omdat jij en je vrouw het probeerde te gooien op de omvang van die vrouw (als in overgewicht...)quote:Op woensdag 6 juli 2011 08:22 schreef draaijer het volgende:
Leg uit. Waaruit blijkt dat er geen normen en waarden in het spel zitten als mijn vrouw per ongeluk iemand aan heeft gereden met een slakkengang
Voorwaardelijk verdwijnt weer na een tijd maar goed we leven in Big Brother tijd en alles wordt bijgehouden.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 08:54 schreef BeffJeck het volgende:
[..]
Is en blijft een straf die door rechter is opgelegd. Jammer van dat kneus.
Met een transactie ontloop je strafvervolging. Je krijgt wel een aantekening in het strafregister, maar door een rechter opgelegde straf heeft tot gevolg dat je een registratie krijg in het strafregister. De gevolgen voor dit laatste zijn zwaarder dan een aantekening
quote:
Zoals ik zei; regels gelden alleen voor anderen...quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Omdat jij en je vrouw het probeerde te gooien op de omvang van die vrouw (als in overgewicht...)
Me dunkt reden te meer om de fout bij jezelf te zoeken als je het slachtoffer zelfs dan nog over het hoofd ziet.(!)
Had dus net zo goed (eigenlijk zelfs makkelijker) een kind kunnen zijn.
Je vrouw heeft gewoon een uberlompe fout gemaakt waarbij zij een fietsster compleet over het hoofd zag, en dat jij naderhand een topic opent om te kijken wat de mogelijkheden zijn om het notabene op het forse postuur van die vrouw gooien om die vrouw de schuld in de schoenen te schuiven, zegt mij MEER dan genoeg over jouw normen en waarden.
Duidelijk zo?
EDIT: Deze dus: Achteruitrijdend met de auto een afslaande fietser aangereden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |