nou dan zou ik denken oke er is een fout gemaakt, als we op het bureau zijn lossen we dit wel opquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:56 schreef yannickdekker het volgende:
Voor alle mensen die hier zeggen: eigen schuld moet je maar niet schelden.. terecht.. dit dat.
Hoe zou jij het vinden als je onterecht achter in een politiebusje word gestopt en mee wordt genomen, beetje triest.
Ik heb het transactievoorstel ook niet betaald, en heb al een datum waarop ik voor de rechter moet verschijnen.. Advocaat kost trouwens 101 euro.. dus stel dat erniets van de boete af gaat word het 750 euro, dus daar ga ik ook niet aan beginnen.
Voor de andere wel serieuze reacties, bedankt!
Trouw met mequote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:17 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nou dan zou ik denken oke er is een fout gemaakt, als we op het bureau zijn lossen we dit wel op
ik zou iig niet gaan schelden en al zeker niet met kanker
maar ik ben dan ook geen pauper
sowieso kom ik nooit in aanraking met de politie
Nee ik fietste naar huis en men had een plek van een ongeval half afgezet en volgens hun had ik vanwege een halve afzetting dan moeten kunnen concluderen dat de gehele weg gesloten was, moeten stoppen en om moeten fietsen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:13 schreef Freddeh het volgende:
Nee, want jij bent toch banketbakker van beroep?
Is, voor het stellen van de vraag of in dezelfde zin als dat de vraag gesteld werd, aangegeven dat je niet tot antwoorden verplicht bent ?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:49 schreef yannickdekker het volgende:
[..]
Ben in een cel gestopt, ze zijn 1 x water komen brengen. en 1 x vroegen ze: heb je de agenten uitgescholden? ik: nee. toen ging hij weer weg. 10 minuten later ( vanaf moment van arrestatie ong een uur denk ik ) stond ik buiten, nogsteeds dronken.
TS je bent een sukkel... Je hebt een grote smoel maar wil niet de consequenties van dragen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:28 schreef yannickdekker het volgende:
Nog een aantal dingen trouwens, als je dronken bent moet je minimaal 2 uur vast gehouden worden, na een half uur / uur stond ik buiten.. beetje onverantwoord om een dronken persoon in een onbekend gebied vrij te laten.
Ten 2e: Bij arrestatie mag je enkel de handboeien worden omgedaan als je gewelddadig bent, je weerstand biedt of als je probeert te vluchten.
Dit was allen niet het geval.
Ten 3e: Iedereen die wordt aangehouden dient zo snel mogelijk geīnformeerd te worden in een voor hem of haar begrijpbare taal, over de reden van de arrestatie (Europese Conventie voor de Rechten van de Mens). In het arrestatieregister moet de reden ook precies worden genoteerd.
Dit is ook niet gebeurd.
Kan ik misschien iets bereiken door de richting op te gaan dat de politie niet juist heeft gehandeld? Mensen die hier verstand van hebben of tips hebben? ( mensen die dit niet weten, en van plan zijn om te zeggen: lukt je toch niet of iets in die richting, graag ook geen mening )
Schikking = bekennen = aantekening.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:22 schreef BeffJeck het volgende:
Ik zou gewoon de schikking betalen wanneer je het voor laat komen en de rechter doet uitspraak dan heb je een mooie aantekening. Leuk als je een keer een verklaring van goed gedrag nodig hebt.
Nee dat is zinvol....quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Schikking = bekennen = aantekening.
Dus beter voor de rechter brengen, je weet nooit. En bovendien, als het je dan toch 650,- kost, laat ze er dan maar voor werken ook.
Ik heb het een tijdje geleden gehad, dat ik ergens zat waar ineens 12 man Politie binnen kwamen, op zoek naar iets wat er niet was.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 16:11 schreef Basp1 het volgende:
Ik ben laatst een keer door een agent voor koekebakker uitgemaakt, kan ik dan ook 650 ¤ krijgen van het OM?
Schadevergoeding gehad?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik heb het een tijdje geleden gehad, dat ik ergens zat waar ineens 12 man Politie binnen kwamen, op zoek naar iets wat er niet was.
Maar de eigenaar was er ook niet, dus toen de politie vroeg 'wie is hier de baas' zei ik: Ik
(En dat is officieus ook zo, als de eigenaar er niet is bepaal ik daar de gang van zaken, dat weet iedereen daar)
Agent: werk jij hier?
Ik: Nee
Agent: Wat doe je dan hier?
Ik: Ik let even op omdat de eigenaar weg moest. (was ook zo)
Agent: Dus als ik het goed begrijp werk je dus wel hier?
Ik: Nee, dat begrijpt u niet goed.
Agent: Maar ik zie het toch?
Ik: Ik krijg er toch niet voor betaald? Ik let gewoon even 2 uurtjes als vriendendienst op de zaak van mijn maat. (En dat was ook zo)
Agent: Dus u werkt hier zwart?
Ik: Ik werk hier helemaal niet, ik hoor bij de inboedel.
Agent: Dus u werkt hier zogenaamd niet en ontvangt geen vergoeding.
Ik: Correct.
Agent: Het lijkt mij toch dat u illegaal arbeid verricht hier.
Ik: (inmiddels pissed off, en het was een antilliaanse agent) Laten we de discussie niet aangaan wie hier illegaal is. Gooi me dan gewoon het land uit als je kunt.
En daar werd hij (niet geheel onvoorzien) niet vrolijk van.
Toen werd ik (alhoewel ik nergens iets mee te maken had) ook aangehouden en heb ik 6 uur vastgezeten. Maar goed, lekker boeiend, geen reden om te gaan schelden, je kunt ze ondertussen beter in de maling nemen, irriteren ze zich meer aan. En een verklaring afleggen doe ik sowieso nooit. (Behalve dan 'Ik wens geen verklaring af te leggen')
Alles is geseponeerd naderhand. Iets met gebrek aan bewijs.
Nee. Ze hebben me wel (vrijwillig en onverplicht, dat mag ook wel eens gezegd worden) terug gebracht naar mijn auto 6 km verderop. Was nog best gezellig ook die terugreis. (Wel blijven opletten he... dan proberen ze alsnog info uit je te trekken)quote:
je bedoelt dat je beter een veroordeling van een rechter kan krijgen? Je ontloopt strafvervolging! Wat telt zwaarder?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 21:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Schikking = bekennen = aantekening.
Dus beter voor de rechter brengen, je weet nooit. En bovendien, als het je dan toch 650,- kost, laat ze er dan maar voor werken ook.
Ik begreep uit de reacties op het topic dat het sowieso een misdrijf is. (Lijkt me gezien de hoogte van de boete ook wel aannemelijk)quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:19 schreef BeffJeck het volgende:
je bedoelt dat je beter een veroordeling van een rechter kan krijgen? Je ontloopt strafvervolging! Wat telt zwaarder?
Waarom is kankerlijer alleen beledigend als de arrestatie terecht was?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 15:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom is het onterecht dat je bent opgepakt? Dat kan nl. van belang zijn, want in dat geval zou er geen sprake zijn van belediging van een ambtenaar in de rechtmatige uitoefening van zijn functie.
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:15 schreef Nielsch het volgende:
Je moet ook gewoon zeggen: "Ik ben van mening dat u een enorme kankerlijer bent".
Dan kunnen ze je niets maken, mwuhahahaha
Beetje erg kort door de bocht weer, er komt ook emotie bij kijken...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:23 schreef Argento het volgende:
Waarom is kankerlijer alleen beledigend als de arrestatie terecht was?
Het is een eenvoudige vraag en niet eens aan jou gericht. Bovendien beantwoord je hem niet.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Beetje erg kort door de bocht weer
Excuses. Ik was in de veronderstelling dat je iets verder kon denken dan je neus lang is.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:31 schreef Argento het volgende:
Het is een eenvoudige vraag en niet eens aan jou gericht. Bovendien beantwoord je hem niet.
Pak jij daar even de verkeerde.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:35 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Excuses. Ik was in de veronderstelling dat je iets verder kon denken dan je neus lang is.
Ga maar gewoon zo door, jij komt er wel.
Nee hoor. Als je niet eens kunt begrijpen dat emotie een rol speelt....quote:
Lees zijn vraag nog eens goed. Een onterechte arrestatie maakt kankerlijer niet ineens niet beledigend meer.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee hoor. Als je niet eens kunt begrijpen dat emotie een rol speelt....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |