Nee, niet dus.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is eerder dan dat jij de pensioengerechtigde leeftijd bereikt.
Klopt, maar het wordt daardoor dus wel duurder.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het leuke is dat de technologie hiermee steeds sneller en sneller een rol speelt, en eigenlijk bronnen steeds verder geëxploiteerd kunnen worden, en steeds dieper.
Daar gaat het niet om. Het moedwillig zo treiteren van mensen, daar zou ik niet tegen kunnen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom niet, het is niet alsof God bestaat.
Ze kunnen ook wel zeggen dat het magische spaghettimonster homo's haat, as if I care.
Of er gewoon simpelweg niet in gelooft in dezelfde mate als GroenLinks dat doet om maar wat te noemen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:36 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Waarschijnlijk viel het ook niet zo lekker bij het electoraat dat gewoon lekker veel geld en niet teveel gedoe wil.
Wel dus, op een gegeven moment zijn die dooie prehistorische plantjes gewoon op.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, niet dus.
Dat is het mooie eraan.
Ja tegen 2200 ofzo, nouja als ik m'n pensioen dan nog niet heb bereikt dan prijs ik mezelf wel erg gelukkig.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Wel dus, op een gegeven moment zijn die dooie prehistorische plantjes gewoon op.
Dat was toch tijdens Paars hier? Zo'n diner in Amerika, Nederlandse minister: thank your kok for the dinnerquote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:36 schreef Reya het volgende:
http://twitter.com/#!/DaveSinardet/status/85252073410666496
Ow misschien is er nog wel olie te winnen, maar dat zal dan enige duizenden dollars per vat gaan kosten.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja tegen 2200 ofzo, nouja als ik m'n pensioen dan nog niet heb bereikt dan prijs ik mezelf wel erg gelukkig.
Moet ook gebeuren. Bijkomend voordeel is dat we die Arabieren niet meer nodig hebben.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:37 schreef remlof het volgende:
[..]
Daarom moeten we nu al zoveel mogelijk duurzame alternatieven aanwenden.
Oh zo, in Sydney stond een soortgelijke groep ook altijd op Broadway en George St.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het moedwillig zo treiteren van mensen, daar zou ik niet tegen kunnen.
quote:Het Amerikaanse persbureau Associated Press (AP) liet alle 1073 e-mails uitgebreid onderzoeken door vijf journalisten en concludeerde: "Gestolen e-mails van klimaatwetenschappers geven blijk van tegenwerking van sceptici en discussies over achterhouden van gegevens, maar de berichten staven geen beweringen dat de wetenschap over opwarming van de Aarde gefingeerd was."[27]
Hangt er een beetje vanaf of olieschalie rendabel gewonnen kan worden. Op dit moment nog niet in ieder geval. Van conventionele oliebronnen is ongeveer de helft over.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja tegen 2200 ofzo, nouja als ik m'n pensioen dan nog niet heb bereikt dan prijs ik mezelf wel erg gelukkig.
Dan nog, 2200 is erg ver verwijderd van 2011.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Ow misschien is er nog wel olie te winnen, maar dat zal dan enige duizenden dollars per vat gaan kosten.
Inderdaad, want dat krijgen we eerst nog, de politieke ineenstorting van Saoedi-Arabië.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:40 schreef waht het volgende:
[..]
Moet ook gebeuren. Bijkomend voordeel is dat we die Arabieren niet meer nodig hebben.
Wellicht, maar ik neem ze niet zo serieus.quote:
Die techniek is er al, verbeteringen zijn er constant.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:41 schreef waht het volgende:
[..]
Hangt er een beetje vanaf of olieschalie rendabel gewonnen kan worden. Op dit moment nog niet in ieder geval. Van conventionele oliebronnen is ongeveer de helft over.
Dat durf ik in twijfel te trekken.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan nog, 2200 is erg ver verwijderd van 2011.
Tijdens onze "levensperiode" zal olie nog gewoon deel uit gaan maken van je leven, en zeker voor de eerste wereld ook gewoon betaalbaar.
De conventionele bronnen gaan "ten onder" rond 2050/60, en dan heb je de rest nog onder de polen, in het zand in Canada etc. etc.quote:
En kinderen krijg je ook niet, dus je hoeft je inderdaad niet druk te maken.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De conventionele bronnen gaan "ten onder" rond 2050/60, en dan heb je de rest nog onder de polen, in het zand in Canada etc. etc.
Tegen die tijd zit mijn werkleven er toch al op.
Precies, opmaken wat er op te maken valt en klaar.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:45 schreef remlof het volgende:
[..]
En kinderen krijg je ook niet, dus je hoeft je inderdaad niet druk te maken.
Ja, want OPEC zet een rem op productie om de prijzen niet te laten kelderen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
Wat ik heb begrepen wordt momenteel veel meer olie gebruikt dan dat er uit de grond wordt gehaald.
Kelderen? De prijzen zijn al knetterhoog.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, want OPEC zet een rem op productie om de prijzen niet te laten kelderen.
Ze kunnen zo de kranen losdraaien hoor.
No shit.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
Wat ik heb begrepen wordt momenteel veel meer olie gebruikt dan dat er uit de grond wordt gehaald.
Ja, kunstmatig.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kelderen? De prijzen zijn al knetterhoog.
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Of er gewoon simpelweg niet in gelooft in dezelfde mate als GroenLinks dat doet om maar wat te noemen.
Bronquote:Dit is het probleem: toen Naomi Oreskes een steekproef van 928 wetenschappelijke publicaties over global climate change trok, was er niet één bij die in twijfel trok dat het aan de mens lag. Uit een peiling onder klimaatwetenschappers blijkt dat 97% van hen overtuigd is van het feit dat de mens significant bijdraagt aan de opwarming van de aarde. De overige 3% blijft sceptisch. Maar volgens goed journalistiek gebruik laat je altijd voor- en tegenstanders van een idee aan het woord. Schrijf je een bericht over klimaatverandering, dan reserveer je dus 50% van de ruimte voor de ‘opwarmers’ en de andere 50% voor de sceptici. Je hoeft geen rekenwonder te zijn om te zien hoe deze verdeling de wetenschappelijke realiteit verstoord weergeeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |