Inderdaad, want dat krijgen we eerst nog, de politieke ineenstorting van Saoedi-Arabië.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:40 schreef waht het volgende:
[..]
Moet ook gebeuren. Bijkomend voordeel is dat we die Arabieren niet meer nodig hebben.
Wellicht, maar ik neem ze niet zo serieus.quote:
Die techniek is er al, verbeteringen zijn er constant.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:41 schreef waht het volgende:
[..]
Hangt er een beetje vanaf of olieschalie rendabel gewonnen kan worden. Op dit moment nog niet in ieder geval. Van conventionele oliebronnen is ongeveer de helft over.
Dat durf ik in twijfel te trekken.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan nog, 2200 is erg ver verwijderd van 2011.
Tijdens onze "levensperiode" zal olie nog gewoon deel uit gaan maken van je leven, en zeker voor de eerste wereld ook gewoon betaalbaar.
De conventionele bronnen gaan "ten onder" rond 2050/60, en dan heb je de rest nog onder de polen, in het zand in Canada etc. etc.quote:
En kinderen krijg je ook niet, dus je hoeft je inderdaad niet druk te maken.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De conventionele bronnen gaan "ten onder" rond 2050/60, en dan heb je de rest nog onder de polen, in het zand in Canada etc. etc.
Tegen die tijd zit mijn werkleven er toch al op.
Precies, opmaken wat er op te maken valt en klaar.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:45 schreef remlof het volgende:
[..]
En kinderen krijg je ook niet, dus je hoeft je inderdaad niet druk te maken.
Ja, want OPEC zet een rem op productie om de prijzen niet te laten kelderen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
Wat ik heb begrepen wordt momenteel veel meer olie gebruikt dan dat er uit de grond wordt gehaald.
Kelderen? De prijzen zijn al knetterhoog.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, want OPEC zet een rem op productie om de prijzen niet te laten kelderen.
Ze kunnen zo de kranen losdraaien hoor.
No shit.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
Wat ik heb begrepen wordt momenteel veel meer olie gebruikt dan dat er uit de grond wordt gehaald.
Ja, kunstmatig.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kelderen? De prijzen zijn al knetterhoog.
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Of er gewoon simpelweg niet in gelooft in dezelfde mate als GroenLinks dat doet om maar wat te noemen.
Bronquote:Dit is het probleem: toen Naomi Oreskes een steekproef van 928 wetenschappelijke publicaties over global climate change trok, was er niet één bij die in twijfel trok dat het aan de mens lag. Uit een peiling onder klimaatwetenschappers blijkt dat 97% van hen overtuigd is van het feit dat de mens significant bijdraagt aan de opwarming van de aarde. De overige 3% blijft sceptisch. Maar volgens goed journalistiek gebruik laat je altijd voor- en tegenstanders van een idee aan het woord. Schrijf je een bericht over klimaatverandering, dan reserveer je dus 50% van de ruimte voor de ‘opwarmers’ en de andere 50% voor de sceptici. Je hoeft geen rekenwonder te zijn om te zien hoe deze verdeling de wetenschappelijke realiteit verstoord weergeeft.
Dacht dat de vrije martk dat oplost.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
No shit.
Ooit gehoord van vraag en aanbod? Prijzen kunstmatig hooghouden?
OPEC is niet privaat.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dacht dat de vrije martk dat oplost.
Als er genoeg geld tegenaan wordt gegooid weet ik zeker dat de Amerikanen (in Noord Amerika zit verreweg het meeste oliezand) een degelijke productie op poten kunnen zetten. Maar dat betekent dat de Amerikaanse overheid garanties moet geven voordat een oliemaatschappij zich aan een dergelijk project durft te branden. En dat gebeurt pas als men ervan overtuigd is dat de olie-import sterk zal dalen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die techniek is er al, verbeteringen zijn er constant.
Het enige wat nodig is is een prijsstijging van olie, en die komt toch wel.
Ohjahoor, inval in Irak haalde wat druk van de ketel.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dacht dat de vrije martk dat oplost.
Ik weet net zo weinig over de olie-industrie als jij over het klimaat. En om eerlijk te zijn is de productie van olie ook een onderwerp dat mij geen ene reet kan schelen.quote:
He-le-maal niks. Heb me werkelijk nog nooit in de materie verdiept. Weet alleen dat het spul op schijnt te raken.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:52 schreef eriksd het volgende:
Je weet niet bijster veel van de materie af he Koos
Lol. Olie wordt nog gevonden op 12km diepte. Een diepte waar nooit prehistorische plantje zijn geweest. Dus olie wordt niet gevormd van plantjes.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Wel dus, op een gegeven moment zijn die dooie prehistorische plantjes gewoon op.
OPEC is toch de online penis enlargement corporation?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet net zo weinig over de olie-industrie als jij over het klimaat. En om eerlijk te zijn is de productie van olie ook een onderwerp dat mij geen ene reet kan schelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |