quote:
Klopt, minder overheidsregulering. Voor het kappen van een boom heb je al een vergunning nodig. In Nederland krijg je een boete voor het drinken van een wijntje in het stadspark. Vaak zijn het relatief laaggeschaalde stadswachten die dat soort bonnetjes uitschrijven. In Frankrijk mag je nog je bij de bakker gekochte broodje opeten in het café waar je koffie bestelt.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:36 schreef von_Preussen het volgende:
Heel raar, hoewel ik de jaren 80 nooit heb meegemaakt verlang ik er enorm naar. Ik heb het gevoel dat het leven toen nog niet zo vreselijk gereguleerd was, je kon nog gewoon roken wanneer je dat wilde en er waren algemeen minder regels, geen gezeik met langstudeerboete's en weet ik wat allemaal. Het lijkt gewoon alsof het leven in die tijd een stuk vrijer en zorgelozer was.
Zeker dat eerste klinkt als zwaar werk. Het is in dat geval niet alleen zeer matig betaald, maar de (soms ongeschoolde) baas denkt daar nog echt dat-ie iemand is (de machocultuur). De medewerker heeft in dat geval weinig eigen verantwoordelijkheid. Gelukkig heb je het goed getroffen met je werkgever! Heb je de zekerheid een vast contract?quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:57 schreef phpmystyle het volgende:
Bij productie baantjes is het heel verschillend hoe hoog de werkdruk ligt, er zijn bedrijven waar ze nog net niet met een stopwatch achter je staan. Gelukkig ben ik nu werkzaam bij een bedrijf wat goed betaald, geen zwart-wit mentaliteit wat in de praktijk neerkomt dat ze je vertrouwen, en dat je rustig een kop koffie mag drinken onder werktijd.
Het komt ook heel vaak voor dat mensen met ASS in een onaangepaste functie werken, en daardoor voortdurend overvraagd worden. Aan hen worden dan dezelfde eisen gesteld als aan normale mensen. Dit komt het werkplezier niet ten goede en vergroot de kans op uitval. Dit kan in het uiterste geval doorslaan tot het niet meer willen werken. Voor een NT-er is het wel goed te doen hoor, die mensen passen zich vrij snel aan.quote:Op donderdag 30 juni 2011 10:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Is al jaren het geval en dat wordt alleen maar erger. Voor ASS-ers worden de kansen op werk met de dag kleiner zo.
Het is voor een NT-er al haast niet meer te doen die ratrace, laat staan iemand met ASS.
Wat bedrijven vandaag de dag verlangen staat ronduit HAAKS op de eigenschappen met mensen met ASS.![]()
Geen vastonctract aangezien ik via een uitzendbureau werk, bovendien gaat het hier om vakantiewerk, en ik heb (gelukkig) ook totaal niet de ambitie om de rest van mijn leven kratten te gaan stapelen of het assembleren van de kratten.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:15 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Klopt, minder overheidsregulering. Voor het kappen van een boom heb je al een vergunning nodig. In Nederland krijg je een boete voor het drinken van een wijntje in het stadspark. Vaak zijn het relatief laaggeschaalde stadswachten die dat soort bonnetjes uitschrijven. In Frankrijk mag je nog je bij de bakker gekochte broodje opeten in het café waar je koffie bestelt.
[..]
Zeker dat eerste klinkt als zwaar werk. Het is in dat geval niet alleen zeer matig betaald, maar de (soms ongeschoolde) baas denkt daar nog echt dat-ie iemand is (de machocultuur). De medewerker heeft in dat geval weinig eigen verantwoordelijkheid. Gelukkig heb je het goed getroffen met je werkgever! Heb je de zekerheid een vast contract?
[..]
Het komt ook heel vaak voor dat mensen met ASS in een onaangepaste functie werken, en daardoor voortdurend overvraagd worden. Aan hen worden dan dezelfde eisen gesteld als aan normale mensen. Dit komt het werkplezier niet ten goede en vergroot de kans op uitval. Dit kan in het uiterste geval doorslaan tot het niet meer willen werken. Voor een NT-er is het wel goed te doen hoor, die mensen passen zich vrij snel aan.
Bronquote:In 2009 had 4 procent van de werkgevers Wajongers in dienst. Voor het komende jaar is 9 procent van de werkgevers die nog geen jonggehandicapte in dienst heeft, van plan om een Wajonger aan te nemen.
Ze hebben een "beroep" gedaan op werkgevers.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:13 schreef phpmystyle het volgende:
@ EG
Kamp en De Krom vinden dat een goede ontwikkeling, maar volgens hen is het nog niet voldoende. De Krom heeft een beroep op werkgevers gedaan om meer Wajongers in dienst te nemen.
[..]
Bron
Er zit progressie in..
En zie je wel dat niet alle werkgevers gierige mensen zijn die werknemers enkel als slaaf zien
Buren in Nederlandquote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:41 schreef Auti het volgende:
Ik ga vandaag ook vreselijk gefrusteerd zijn. De tokkieburen hebben een feestje![]()
Ze praten altijd al heel erg hard en lachen heel hard en onzinnig, maar met een feestje is dat dus nog erger. En dan gaan ze keihard muziek draaien, installatie is zojuist al even getest en dat zal in de loop van de dag nog wel een paar keer gebeuren en dan vanavond wordt het een hel.
Ik denk dat ik vanavond ook maar ga zuipen en herrie maken.
Nah, ik heb het gewoon niet getroffen. Het is hier 25 jaar rustig geweest, met de komst van de nieuwe achterburen is het gewoon heel hard achteruit gegaan, en nu heeft hun buurvrouw een vriend en dat is ook zo'n tokkie met heel harde stem en zwakzinnige lach. Het lijkt wel een beetje op Johnnie en Willie. Ze kunnen gewoon niet normaal in de tuin zitten. Als mijn ouders in de tuin zitten met visite dan hoor ik ze niet eens, de tokkies hoor ik wel.quote:
Het is hier ook achteruitgehold.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:48 schreef Auti het volgende:
[..]
Nah, ik heb het gewoon niet getroffen. Het is hier 25 jaar rustig geweest, met de komst van de nieuwe achterburen is het gewoon heel hard achteruit gegaan, en nu heeft hun buurvrouw een vriend en dat is ook zo'n tokkie met heel harde stem en zwakzinnige lach. Het lijkt wel een beetje op Johnnie en Willie. Ze kunnen gewoon niet normaal in de tuin zitten. Als mijn ouders in de tuin zitten met visite dan hoor ik ze niet eens, de tokkies hoor ik wel.
Maar is dat dan ook van dat domme volk dat overal schijt aan heeft? Te dom om nog te kunnen fietsen, ja écht; voorrang verlenen aan links e.d.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is hier ook achteruitgehold.
Tja, wat niet eigenlijk.
Vergeet niet dat in Duitsland ook niet alles koek en ei is, dingen als WA-jong of PGB kennen ze daar helemaal niet.quote:
Een auto van 35k is relatief bescheiden?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:06 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Vergeet niet dat in Duitsland ook niet alles koek en ei is, dingen als WA-jong of PGB kennen ze daar helemaal niet.
Maar het leven is wel wat goedkoper, dat scheelt natuurlijk ook al. Kijk bijvoorbeeld naar onderstaand huis, dat wordt voor die prijs nieuw gebouwd (alleen de afwerking binnen + keuken en badkamer komen er nog bij, maar dan ben je alsnog met pakweg ¤150k tot ¤160k helemaal klaar):
http://www.immowelt.de/immobilien/immodetail.aspx?id=12103992
Met 130m2 weliswaar niet vreselijk groot, maar genoeg om alleen of met twee personen in te leven. Het belangrijkste, het huis staat vrij (grondstuk is 324,00 m²) dus je hebt minder last van direkte buren. Ook zijn Duitse huizen beter geisoleerd, dus als je binnen zit en de buren zouden alsnog herrie maken valt dit erg mee.
Zoals gezegd, ¤160.000 is voor een normale sterveling c.q. alleenverdiener qua hypotheek nog wel te doen (alleen geen HRA), daar krijg je in Nederland mischien een klein rijtjeshuis uit de jaren 60 voor........of voor het dubbele een vergelijkbare Vinexhut, die echter ook NIET vrij staat.![]()
Nee, zo een huisje als in de link zou mijn droom zijn, dat heb je toch iets wat op een afzienbare tijd van jezelf is maar wat ook helemaal nieuw is en waar je de ruimte hebt om rust te krijgen. Mischien nog een mooie (2e hands) BMW 5-serie van pakweg ¤35.000 voor deur en een lieve border collie () en ik zou helemaal gelukkig zijn. Weliswaar moet je ook voor deze relatief bescheiden materialistische zaken goed je best doen, maar ze zijn op een gegeven moment nog wel te realiseren, in Nederland is dat veel moeilijker (dankzij de kostprijsverhogende overheid).
Mischien is het wel zo eerlijk om erbij te zeggen dat ik een enorme autoliefhebber ben, en daardoor ook een buitenproportioneel groot bedrag aan een auto zou besteden. En als ik bedenk dat je (in Duitsland) voor een nieuwe Golf ook al rond de ¤30.000 zit (ok, met opties erbij) en voor een nieuwe 320d met wat leuke opties al richting de ¤50.000, dan vind ik dat eigenlijk wel een schappelijke prijs.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:18 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Een auto van 35k is relatief bescheiden?
Ik zou nooit van m'n leven meer dan 20k voor een auto uitgeven eerlijk gezegd. Heb nu sinds 2 jaar een Aygo'tje (nieuw) en die is net afbetaald en die 11.5K daarvoor vond ik meer dan voldoende. Als ik niets groters nodig heb blijf ik hier lekker in rondtuffen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mischien is het wel zo eerlijk om erbij te zeggen dat ik een enorme autoliefhebber ben, en daardoor ook een buitenproportioneel groot bedrag aan een auto zou besteden. En als ik bedenk dat je (in Duitsland) voor een nieuwe Golf ook al rond de ¤30.000 zit (ok, met opties erbij) en voor een nieuwe 320d met wat leuke opties al richting de ¤50.000, dan vind ik dat eigenlijk wel een schappelijke prijs.
Maar eerlijk is eerlijk, als je het even van je spaarcenten moet aftikken is het natuurlijk veel geld, ik heb het iig (nog!) niet. De droom is er echter.
Het is maar hoe je tegenover auto's staat, bij mij is het verboden met emotie, dat vertroebeld de objectieve blik.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:35 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik zou nooit van m'n leven meer dan 20k voor een auto uitgeven eerlijk gezegd. Heb nu sinds 2 jaar een Aygo'tje (nieuw) en die is net afbetaald en die 11.5K daarvoor vond ik meer dan voldoende. Als ik niets groters nodig heb blijf ik hier lekker in rondtuffen.
Woonruimte en wat luxe heb ik dan wel weer geld voor over en net een beetje door zitten klikken op die huizenlink en daar zitten wel grappige dingen bij, maar ook leuke adders onder het gras... hoop achterstallig onderhoud of een huis wat nog op olie stookt bijv. doet er verder niets aan af dat het wel een stuk goedkoper is dan in Nederland.
Hoop dat de woningmarkt hier wat aan begint te trekken met die nieuwe maatregelen... wil m'n huis eigenlijk verkopen maar met 12 anderen in hetzelfde blok met hetzelfde idee schiet dat ook niet echt op
Vaak is het ook intensief werk. De productie is bijna lineair afhankelijk van de tijd dat je daadwerkelijk actief bent. Dat is er ook de reden van dat de baas relatief veel toezicht houdt. Een bedrijfsuitje op een normale werkdag vaak niet mogelijk: de productie wordt dan een dag onderbroken.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen vastonctract aangezien ik via een uitzendbureau werk, bovendien gaat het hier om vakantiewerk, en ik heb (gelukkig) ook totaal niet de ambitie om de rest van mijn leven kratten te gaan stapelen of het assembleren van de kratten.
En dat verhaal over die laaggeschoolde baas en het macho zijn herken ik wel, je hebt er echt toffe gasten tussen zitten, maar er zijn ook zat (ploeg) bazen die denken dat ze alles zijn met hun LTS en soms MTS. Na 30 jaar hetzelfde werk gedaan te hebben hebben ze vaak een IQ waar je naar moet graven
@ EG
Kamp en De Krom vinden dat een goede ontwikkeling, maar volgens hen is het nog niet voldoende. De Krom heeft een beroep op werkgevers gedaan om meer Wajongers in dienst te nemen.
[..]
Bron
Er zit progressie in..
En zie je wel dat niet alle werkgevers gierige mensen zijn die werknemers enkel als slaaf zien
Klopt, er kan niet zomaar van de norm afgeweken worden. Punt is wel dat alles geregeld en gestructureerd is, het is gewoon duidelijk wat je moet doen. Dan kan ook prettig zijn. Maar het enige vertier wat je daar hebt is je mp3 of hopen dat je wat gezellige mede collega's treft die wel een IQ hebben wat nog eens boven de 100 uitkomtquote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:12 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Vaak is het ook intensief werk. De productie is bijna lineair afhankelijk van de tijd dat je daadwerkelijk actief bent. Dat is er ook de reden van dat de baas relatief veel toezicht houdt. Een bedrijfsuitje op een normale werkdag vaak niet mogelijk: de productie wordt dan een dag onderbroken.
Mooi dat de CAO-lonen toch zijn gestegen! Dit werkt ook door in het wettelijk minimumloon, dat de loonontwikkeling in de marktsector volgt.
De primaire zorg ligt denk ik niet zozeer in de hoogte van de uitkering (niet werken = veel thuiszitten), maar de arbeidsmarktkansen van mensen met Asperger. Met een passende baan ben je veel minder afhankelijk van veranderende regelgeving. Het geeft op termijn ook de mogelijkheid om in een betere buurt te wonen (alhoewel, als alleenstaande blijft het vrij krap als je wilt gaan kopen). Blijft overeind dat het woonklimaat in dit land niet om over naar huis (!) te schrijven is. We leven te dicht op elkaar, denk ook aan de files of volle treinen.
Jij vindt een partij asociaal als zij voorstellen doen om de verzorgingsstaat passend te maken naar de huidige tijd/samenleving/financiële situatie, ik zie dat anders. Je mag overal op bezuinigen mits je ook voor een uitweg danwel alternatief zorgt. Ik ben van mening dat er in de wa-jong genoeg mensen zitten die intelligent genoeg zijn om zichzelf te bedruipen, idem dito voor het PGB. Op die manier kun je dit houdbaar houden voor de toekomst.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze hebben een "beroep" gedaan op werkgevers.Goh, wat een kordaatheid.
Ze worden nog net niet doodgeknuffeld die werkgevers door deze regering.
![]()
De VVD laat haar ballen wel zien als ze bij 90% zonder pardon hun pgb willen afpakken. Ze laten geen middel onbenut om Wajongers hun uitkering af te pakken of fors te doen verlagen. De GGZ wordt kaalgeschoren. Dan is de VVD wel kordaat.![]()
Wel bakken met geld naar het buitenland, de ene onzinmissie na de andere, Libie wordt ook een gebed zonder end, en last but not least: een forse verlaging van de overdrachtsbelasting voor huizenkopers. Dan hoeft ineens niet meer te worden bezuinigd.
Helden![]()
Het ergste is dat de VVD haar asociale beleid ook nog een door de kiezer beloond mag zien. Ze schieten als een komeet in de peilingen omhoog.![]()
Ik heb geen vertrouwen meer in deze knetterharde samenleving. De tweedeling is allang een feit. Ik schaam me dood als Nederlander. En het wordt alleen maar erger.
De welvaart is met name voor Nederlandse alleenstaanden relatief minder hoog als je het afzet tegen de kosten van levensonderhoud. Dat huis bij de oosterburen heeft zeker een schappelijke prijs. Het is er veel prettiger rijden dan in ons eigen land (vaak 60 km/u buiten de bebouwde kom!) en de benzine is goedkoper. Overweeg je om vroeg of laat in Duitsland te gaan wonen? De taal beheers je al, dacht ik...quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:06 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Vergeet niet dat in Duitsland ook niet alles koek en ei is, dingen als WA-jong of PGB kennen ze daar helemaal niet.
Maar het leven is wel wat goedkoper, dat scheelt natuurlijk ook al. Kijk bijvoorbeeld naar onderstaand huis, dat wordt voor die prijs nieuw gebouwd (alleen de afwerking binnen + keuken en badkamer komen er nog bij, maar dan ben je alsnog met pakweg ¤150k tot ¤160k helemaal klaar):
Met 130m2 weliswaar niet vreselijk groot, maar genoeg om alleen of met twee personen in te leven. Het belangrijkste, het huis staat vrij (grondstuk is 324,00 m²) dus je hebt minder last van direkte buren. Ook zijn Duitse huizen beter geisoleerd, dus als je binnen zit en de buren zouden alsnog herrie maken valt dit erg mee.
...
Ze maken asociale keuzes. Waarom moet alleen de onderkant bloeden?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij vindt een partij asociaal als zij voorstellen doen om de verzorgingsstaat passend te maken naar de huidige tijd/samenleving/financiële situatie, ik zie dat anders. Je mag overal op bezuinigen mits je ook voor een uitweg danwel alternatief zorgt. Ik ben van mening dat er in de wa-jong genoeg mensen zitten die intelligent genoeg zijn om zichzelf te bedruipen, idem dito voor het PGB. Op die manier kun je dit houdbaar houden voor de toekomst.
Doet de VVD het nu niet dan moet de PvdA het over 10 jaar wel doen.
Het is daar ook geen paradijs natuurlijk. Maar de mentaliteit van de Nederlanders staat mij voor geen meter meer aan.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:06 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zoals gezegd, ¤160.000 is voor een normale sterveling c.q. alleenverdiener qua hypotheek nog wel te doen (alleen geen HRA), daar krijg je in Nederland mischien een klein rijtjeshuis uit de jaren 60 voor........of voor het dubbele een vergelijkbare Vinexhut, die echter ook NIET vrij staat.![]()
Nee, zo een huisje als in de link zou mijn droom zijn, dat heb je toch iets wat op een afzienbare tijd van jezelf is maar wat ook helemaal nieuw is en waar je de ruimte hebt om rust te krijgen. Mischien nog een mooie (2e hands) BMW 5-serie van pakweg ¤35.000 voor deur en een lieve border collie () en ik zou helemaal gelukkig zijn. Weliswaar moet je ook voor deze relatief bescheiden materialistische zaken goed je best doen, maar ze zijn op een gegeven moment nog wel te realiseren, in Nederland is dat veel moeilijker (dankzij de kostprijsverhogende overheid).
Hoe zouden wij Nederland dan moeten inrichten qua sociale voorzieningen voor de economisch zwakkeren, dat ook nog op zo'n manier dat het houdbaar is?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze maken asociale keuzes. Waarom moet alleen de onderkant bloeden?
Maar goed. Een land die de VVD naar de grootste helpt is mijn land niet meer.
Door eerst eens te beginnen te stoppen met die dure rechtse hobby's: HRA, JSF, een hele batterij miljoenenverslindende buitenlandmissies, miljarden naar Griekenland, bedrijven kietelen om vooral geen mensen met een vlekje te hoeven aannemen, minimalisering van overdrachtsbelasting ( en wie zijn daar weer goed mee?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe zouden wij Nederland dan moeten inrichten qua sociale voorzieningen voor de economisch zwakkeren, dat ook nog op zo'n manier dat het houdbaar is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Door eerst eens te beginnen te stoppen met die dure rechtse hobby's: HRA, JSF, een hele batterij miljoenenverslindende buitenlandmissies, miljarden naar Griekenland, bedrijven kietelen om vooral geen mensen met een vlekje te hoeven aannemen, minimalisering van overdrachtsbelasting ( en wie zijn daar weer goed mee?. ), geen inkomensafhankelijke zorgpremies (en wie zijn daar weer goed mee?
), geen bankenbelasting, lagere lasten voor bedrijfsleven etc. Ik kan zo nog wel een tijdje doorgaan. Armen nog armer en rijken nog rijker. VVD is de omgekeerde Robin Hood.
![]()
En de kiezer wil dat kennelijk. Iedereen winnaar.
Je trekt dingen uit z'n verband. Laat ik er eens een aantal dingen uitlichten, HRA zal op korte termijn langzaam uitgefaseerd worden, alleen het kabinet werk momenteel niet meer door haar dogmatische opstelling. Daarbij zal dat altijd gepaard moeten gaan met algehele belastingverlagingen in de ib's. JSF is ook niet mijn plan, maar hee, wie weet verdienen we daar wel op terug door bepaalde orders? Vaak is het een diplomatiek spel wat je niet zo in een twee drie kunt doorzien. En de meer-dan-halvering van de overdrachtsbelasting is juist bedoeld als kickstart voor de stagnerende woningmarkt, maar ook dat wist je waarschijnlijk alSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En werkgevers gaan dwingen om uitkeringsgerechtigden/wa-jongers in dienst te nemen is niet rechtvaardig en tevens ook geen oplossing, immers stelt de overheid toch ook niet dat jij verplicht een dakloze in huis moet nemen? Bedrijven zijn particulier bezit net zoals jouw huis.
Maar hoe gaat het met jou eigenlijk?Ik wil niet raar overkomen hoor (
) maar ik heb gisteren jouw post-history in chronologische volgorde bekeken en heb daarom nu wel een redelijk beeld van jou
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
Wat auti hierover zegt. We kunnen nog jarenlang vooruit met de F16.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:16 schreef von_Preussen het volgende:
Die JSF is trouwens geen hobby maar hard nodig, de huidige F16's eindigen namelijk hun levensduur.
Overigens levert defensie al een miljard in, dus om te stellen dat het een hobby is wat ze niet aanpakken is niet juist.
De F16 is een prima vliegtuig, dat het geld kost om op te knappen is minder dan een nieuw toestel aanschaffen. Daarnaast hebben wij geen krachtige luchtmacht nodig, eigenlijk enkel een interventie team en dat hebben wij 24/7 2 toestellen paraat, daar zouden we al mee af kunnen maar we moeten zo nodig meedoen aan missies.. en dat is al lang niet meer nodig.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Die onbemande vliegtuigen is juist de toekomst. Die JSF kost miljarden in een bodemloze put.
En zo is het maar net. Maar VVD-ers willen het liefste jongetje in de Amerikaanse klas blijven.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:47 schreef Auti het volgende:
[..]
De F16 is een prima vliegtuig, dat het geld kost om op te knappen is minder dan een nieuw toestel aanschaffen. Daarnaast hebben wij geen krachtige luchtmacht nodig, eigenlijk enkel een interventie team en dat hebben wij 24/7 2 toestellen paraat, daar zouden we al mee af kunnen maar we moeten zo nodig meedoen aan missies.. en dat is al lang niet meer nodig.
Ik weet niet of dat puur VVD is.. Maar het is iig niet meer nodig, niet in de vorm die wij nu leveren. En anders dan leveren we maar wat credits in. Ik noem dat VOC mentaliteit.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En zo is het maar net. Maar VVD-ers willen het liefste jongetje in de Amerikaanse klas blijven.
Sterkte nog met je kut buren.![]()
Dat schijnt tegenwoordig normaal te zijn onder het mom van "" leve de lol en alles moet maar gewoon kunnen". Ook dat is typisch Nederlands.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:59 schreef Auti het volgende:
Op dit moment klinkt het alsof er een fanfare door de straat loopt met allemaal trommels en van die belletjes, en allemaal publiek wat loopt te praten en te klappen. Dat is toch niet normaal om 2250 uur en terwijl ik dat typte hoorde ik een keiharde JIIIIHIIIII!!!
Normale mensen doen dit toch in een zaaltje ofzo? Je moet weten dat ruim 70% hier 80+ is..![]()
En je kan er niets aan doen.. Ik vind het zo erg, de dingen die in mij opkomen zijn net zo aso of nog erger maar ik kan mij wel inhouden, en hun niet! en dat vind ik dus echt erg, want ik ben toch het gekkie?!!! Hey..Het is echt aso. Dat het overdag net een industriegebied is dat is 1 ding maar ik hou niet van disco's en nu zit ik op een tokkiedisco in mijn eigen kamer. DAt is wat ik bedoel en stel dat ik nu een baan had dat ik morgen moet werken, we leven in 24 uurs economie..
Ik hou van een feestje en ik kan een hoop begrijpen en ben echt niet saai ofzo en sta een hoop toe, maar zelfs ik krijg dit niet voor elkaar... ik zou mij doodschamen. Ze vieren het ook buiten heh, ze zijn in een radius van 150 meter te horen![]()
En het geluid is verschrikkelijk en of dat nu van ADHD of ASS komt dat boeit niet eens, het zijn de emoties en de borderline kenmerken die dan heel erg opspelen. En daarom typ ik dit, het is een beetje offtopic maar zo ga ik er nu mee om, want ik wil geen geweld tegen hun of mijzelf gebruiken.
Daar is een forum niet voor bedoeld. Dit is anders dan irl. Je weet niet wie er allemaal meelezen, en je weet toch hoe lomp ze in POL bijvoorbeeld reageren? Dan is er geen reden tot openheid of spontaniteit en het maakt je nodeloos kwetsbaar. Sommige zieke zielen houden er van om in te hakken. Je moet verstandig omgaan met dit medium. Realiseren dat sommigen het kwade in de zin hebben en daarin moet de poster niet naïef zijn.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:59 schreef phpmystyle het volgende:
@ EG
Jammer dat je zo weinig over jezelf vertelt, je hoeft natuurlijk niet je achterste van je tong te laten zien, maar het is altijd wel fijn om een stuk spontaniteit van users te zienEn ik mis dat een beetje bij jou
Vervelend.quote:@ here,
Ik lig zwaar overhoop met mijn ouders, ik trek ze niet meer, ik mag ze niet, ik heb niets aan ze. En nee, dit is niet een impulsieve ingeving, maar iets wat ik al jaren vind, maar wat vooral de laatste weken erg aan het versterken is.
Ja, ik weet dat sommige pol-users dit een interessant topic vinden om zodoende jou en mij ermee om de oren te slaan. Van de andere kant bekeken zou je zoiets ook kunnen negeren, het zijn toch maar een bepaald soort mensen wat dat leuk vindt. Ik laat mij er iig niet door leiden. Al realiseer ik wel dat is soms best veel zeg waarvan ik weet dat het niet handig is als mensen dat irl zouden lezen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Daar is een forum niet voor bedoeld. Dit is anders dan irl. Je weet niet wie er allemaal meelezen, en je weet toch hoe lomp ze in POL bijvoorbeeld reageren? Dan is er geen reden tot openheid of spontaniteit en het maakt je nodeloos kwetsbaar. Sommige zieke zielen houden er van om in te hakken. Je moet verstandig omgaan met dit medium. Realiseren dat sommigen het kwade in de zin hebben en daarin moet de poster niet naïef zijn.
[..]
Vervelend.
Sterkte, ik hoop maar even dat jullie weer in gesprek komen en dingen met elkaar kunnen uitpraten.![]()
Wow! Netjesquote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:19 schreef Captain_Maximum het volgende:
Ik ga weg bij de post en kan tijdelijk totdat ik een nieuwe baan heb bij mijn pa in dienst.Inclusief loon natuurlijk.
Moeilijk, moeilijk. Ik weet ook niet wat ik hierop moet zeggen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In gesprek gaan zal niets uitmaken, het gaat namelijk niet om een geschil, het gaat om een opeenstapeling van irritaties, verwijten, rancune. Dat los je niet op, sterker nog, dat is eigenlijk niet meer op te lossen.
Gefeliciteerd.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:19 schreef Captain_Maximum het volgende:
Ik ga weg bij de post en kan tijdelijk totdat ik een nieuwe baan heb bij mijn pa in dienst.Inclusief loon natuurlijk.
Ik lees soms mee, het zijn te simpele zielen.. ook op sommige overige delen van FOK! en daar kan je beter op inspelen. Kwetsen is vet simpel maar soms komt het keihard aan. Het kan je heel erg minderwaardig laten voelen. Jij maakt je bijv ook druk om je leeftijd en school, dat is nergens voor nodig maar op FOK! wel.. Heel veel van die figuren in die topics waar de frustraties op kunnen lopen zijn niet helemaal in orde. Goede normale volwassen mensen kunnen redelijk normaal met elkaar communiceren, maar ik signaleer heel veel onzekere en of onwetende figuren die alleen maar lopen te blaffen en bijna nergens voor openstaan, en dan is dat laatste nog vrij zacht gezegd. Ze hebben een mening en that's it. En hoe je het went of keerd (excuses et moi voor de dt/d/t kwestie) daar gaan ze niet van afwijken. Het is zelfs debiel hoeveel tijd er in wordt gestoken of anderzijds gezegd hoe happerig ze zijn. Het is voor veel een obsessie lijkt wel, sommige mensen zijn zelfs best wel eng te noemen. Dat is natuurlijk een mening, maar ik zie veel narcisten en megalomanen.. op zijn minst... want er zitten ook zeker regelrechte gestoorden tussen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat sommige pol-users dit een interessant topic vinden om zodoende jou en mij ermee om de oren te slaan. Van de andere kant bekeken zou je zoiets ook kunnen negeren, het zijn toch maar een bepaald soort mensen wat dat leuk vindt. Ik laat mij er iig niet door leiden. Al realiseer ik wel dat is soms best veel zeg waarvan ik weet dat het niet handig is als mensen dat irl zouden lezen.
In gesprek gaan zal niets uitmaken, het gaat namelijk niet om een geschil, het gaat om een opeenstapeling van irritaties, verwijten, rancune. Dat los je niet op, sterker nog, dat is eigenlijk niet meer op te lossen.
Ik heb vandaag al 2 uurtjes gewerkt. Het is inderdaad berekeningen en veel in Excel werken.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:21 schreef Auti het volgende:
[..]
Wow! NetjesDat is iets met rekenen enzo toch? Hoe lang heb je bij de post gewerkt?
thanksquote:
Beter, alhoewel mijn de gezachtsverhouding wel raar lijktquote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:19 schreef Captain_Maximum het volgende:
Tsjah, hier bestaat geen clip en klaar antwoord op. Dat duizelt mij ook zo, ook over mijn vervolg-studie. Ik kan er voor kiezen om mbo niv 4 pre hbo te doen, of om nog een jaar tl dag te doen met vakken als nask duits erbij. Lijkt me ook leuk. Maar ik weet niet waar ik het meeste verstandige aan doe.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Moeilijk, moeilijk. Ik weet ook niet wat ik hierop moet zeggen.
Het gaat mij niet zozeer om de loon, maar meer om even wat ervaring op te doen in het vak.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Beter, alhoewel mijn de gezachtsverhouding wel raar lijktDingen zoals loons-onderhandelingen bijvoorbeeld. Maar de sfeer zal wel gemoedelijker zijn.
Ik kan prima autorijden. Ik heb wel momentjes van drukte maar dat heeft iedereen, dat is niet specifiek aan een stoornis. Ik kom juist tot rust tijdens het rijden want ik vind het heerlijk om een voertuig te bedienen en ook om het verkeer te bekijken. Ik kan mij dan juist goed concentreren, dat heet hyperfocus en dat werkt alleen maar in het voordeel. Ik ben dan helemaal 1 met de auto en het autorijden/verkeer en ik ben ook erg op veiligheid en de regels gericht. Ik hou wel van snelheid maar alleen als het kan, ik heb een hekel aan onverantwoord rijgedrag tussen de medemens.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:32 schreef .Ken het volgende:
Hmm moet hier eigenlijk vaker lezen/posten...
Hebben hier meer mensen moeite met autorijden?
Zo'n 2 jaar geleden heb ik mn rijbewijs gehaald na de 2de keer opgaan (eerste keer maakte ik helaas een fail)... eindelijk vrijheid in vervoer... althans dat dacht ik.
Helaas vind ik het veel te hectisch op de weg, en staat mn auto inmiddels als een lange tijd stil... het vreet best wel aan me, gezien ik nu heb gevoel heb dat ik niet vooruit kan (als in; ik kan zelf niet goed dingen ondernemen, zonder afhankelijk te zijn van...)
Ik ben het voor 70% met je eens. Ik heb geen idee welke users jij precies voor je hebt, maar als het dezelfde zijn die ik ook in mijn hoofd heb dan kan ik je het volgende melden. Ik ben dus op die POL-meet geweest en kan je vertellen dat de users die veilig en anoniem op internet mensen belachelijk maken irl zo introvert zijn als het maar kanquote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:37 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik lees soms mee, het zijn te simpele zielen.. ook op sommige overige delen van FOK! en daar kan je beter op inspelen. Kwetsen is vet simpel maar soms komt het keihard aan. Het kan je heel erg minderwaardig laten voelen. Jij maakt je bijv ook druk om je leeftijd en school, dat is nergens voor nodig maar op FOK! wel.. Heel veel van die figuren in die topics waar de frustraties op kunnen lopen zijn niet helemaal in orde. Goede normale volwassen mensen kunnen redelijk normaal met elkaar communiceren, maar ik signaleer heel veel onzekere en of onwetende figuren die alleen maar lopen te blaffen en bijna nergens voor openstaan, en dan is dat laatste nog vrij zacht gezegd. Ze hebben een mening en that's it. En hoe je het went of keerd (excuses et moi voor de dt/d/t kwestie) daar gaan ze niet van afwijken. Het is zelfs debiel hoeveel tijd er in wordt gestoken of anderzijds gezegd hoe happerig ze zijn. Het is voor veel een obsessie lijkt wel, sommige mensen zijn zelfs best wel eng te noemen. Dat is natuurlijk een mening, maar ik zie veel narcisten en megalomanen.. op zijn minst... want er zitten ook zeker regelrechte gestoorden tussen.
FOK! is heel interessant. Het gros is te jong of gewoon te debiel of kinderachtig/semi-grappig om serieus te nemen, maar datgeen wat redelijk binnen het redelijke valt daarin is het zeer interessant om de toch wel signifacnte verschillen in te signaleren en te analyseren. Maar bij POL heb ik ook vaak het idee dat er veel studentjes rondhangen of ander gedrocht wat nog nat achter de oren is.
Tja, dingen uitpraten is denk ik altijd het beste ... .quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Beter, alhoewel mijn de gezachtsverhouding wel raar lijktDingen zoals loons-onderhandelingen bijvoorbeeld. Maar de sfeer zal wel gemoedelijker zijn.
[..]
Tsjah, hier bestaat geen clip en klaar antwoord op. Dat duizelt mij ook zo, ook over mijn vervolg-studie. Ik kan er voor kiezen om mbo niv 4 pre hbo te doen, of om nog een jaar tl dag te doen met vakken als nask duits erbij. Lijkt me ook leuk. Maar ik weet niet waar ik het meeste verstandige aan doe.
Het zorgt er op de een of andere manier wel voor dat je zowel geestelijk als fysiek moe bent (:@)
Ik vind 4 jaar heel knap! Zo lang heb ik nooit bij 1 baas gezeten, al deed jij natuurlijk part-time.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:38 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik heb vandaag al 2 uurtjes gewerkt. Het is inderdaad berekeningen en veel in Excel werken.
Als ik in september stop, heb ik 4 jaar bij de post gewerkt. Langste tijd voor een baan wat ik ooit gehad heb.
[..]
thanks
Dat is heel mooi. Goed nieuws!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:43 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Het gaat mij niet zozeer om de loon, maar meer om even wat ervaring op te doen in het vak.
Ach, laat ik het maar even zo formuleren, ik ben iemand die op z'n strepen staat, en dat doen mijn ouders ook (voornamelijk mijn pa). Dan zou je kunnen denken van ''doe een stap naar voren dan'', maar nee, op het moment dat ik mij kwetsbaar opstel dan krijg ik daar geheid vervelende opmerkingen over. Even een voorbeeld van de afgelopen dagen: mijn pa weet mij doodgemoedereerd te vertellen dat ik straks 19 ben en nog steeds geen diploma heb (niet geheel waar want ik heb vmbo-bb), terwijl leraren juist tegen mij zeggen dat ik het nog heel ver getrapt heb gezien mijn vooropleiding. Ze miskennen gewoon hetgeen wat ik juist wel goed doe. En als schrale troost mag ik schoolgeld e.d gaan betalenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, dingen uitpraten is denk ik altijd het beste ... .Maar ja, dat is eenvoudiger gezegd dan gedaan... Elkaar een beetje lucht gunnen is ook even goed.
Natuurlijk heb je ook geen plezierige week achter de rug na de uitslag van school dat geeft misschien ook wel spanningen. En dan komt oudzeer misschien ook wat makkelijker boven drijven.
Wat studiekeuze betreft: kan je niet in gesprek komen met een decaan van je oude school en evt eentje van dat MBO niv. 4 ? Die zouden je toch kunnen adviseren
Tja, dan is het jammer dat je vader dan zo reageert...quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ach, laat ik het maar even zo formuleren, ik ben iemand die op z'n strepen staat, en dat doen mijn ouders ook (voornamelijk mijn pa). Dan zou je kunnen denken van ''doe een stap naar voren dan'', maar nee, op het moment dat ik mij kwetsbaar opstel dan krijg ik daar geheid vervelende opmerkingen over. Even een voorbeeld van de afgelopen dagen: mijn pa weet mij doodgemoedereerd te vertellen dat ik straks 19 ben en nog steeds geen diploma heb (niet geheel waar want ik heb vmbo-bb), terwijl leraren juist tegen mij zeggen dat ik het nog heel ver getrapt heb gezien mijn vooropleiding. Ze miskennen gewoon hetgeen wat ik juist wel goed doe. En als schrale troost mag ik schoolgeld e.d gaan betalen
TNT, nu Post.nl, betaalt voor postbodes best redelijk. Zeker omdat je per uur wordt uitbetaald en mijn loon is nu 9,97 Euro bruto per uur. Er zit alleen inderdaad geen toekomst in.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:51 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik vind 4 jaar heel knap! Zo lang heb ik nooit bij 1 baas gezeten, al deed jij natuurlijk part-time.
Maar ik heb als kleine Auti enorm veel folders en kranten gelopen en dat loonde toen nog, (Dagbladbezorger nog steeds btw) maar postbode is echt zo'n kutbaan. Dan is TNT nog het beste, ik zat bij SelectMail en dat is echt kut, maar toch.. het is geen carriere en ik weet niet hoe het bij TNT zit maar ik had zo ontiegelijk veel post en kreeg betaald per stuk en kwam ik gewoon op nog geen 3 euro bruto per uur uit
Ongetwijfeld.. en daarom erger ik mij er ook aan. En ze snappen de helft nog niet.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:45 schreef phpmystyle het volgende:
. Ik ben dus op die POL-meet geweest en kan je vertellen dat de users die veilig en anoniem op internet mensen belachelijk maken irl zo introvert zijn als het maar kan
Precies wat ik dacht.... het zijn mensen die irl wat tekort komenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben dus op die POL-meet geweest en kan je vertellen dat de users die veilig en anoniem op internet mensen belachelijk maken irl zo introvert zijn als het maar kan![]()
En aangezien je met 40 jaar werken al een leuk pensioentje kunt opbouwen, zou je theoretisch tot je 27e kunnen blijven studeren.quote:Op zondag 3 juli 2011 00:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, dan is het jammer dat je vader dan zo reageert...Natuurlijk had hij ook liever gezien dat het gelukt was. Je hebt toch je best gedaan?
En gelukkig heb je dan wel degelijk een diploma BB, je bent wrs ook wat meer praktisch ingesteld? En 19...... maak je niet teveel zorgen, je weet toch ook wel dat iedereen zo dadelijk nog lang genoeg kan moet werken tot minsten je 67e? en dat is voor de meesten meer dan lang genoeg.
Tja, ik ben niet op de hoogte. Ik zou tegen php dan willen zeggen: laat je vooral goed informeren (door decanen?) en zet de voor en tegens even goed op een rij.quote:Op zondag 3 juli 2011 00:08 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
En aangezien je met 40 jaar werken al een leuk pensioentje kunt opbouwen, zou je theoretisch tot je 27e kunnen blijven studeren.
Overigens is de overstap van MBO naar HBO zeer gunstig, omdat je vanaf HBO weer opnieuw volledig studie financieren krijgt.
Toen ik 19 jaar was, had ik ook alleen maar een mavo-diploma. Zijn maar weinig die op die leeftijd 'meer' hebben bereikt.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ach, laat ik het maar even zo formuleren, ik ben iemand die op z'n strepen staat, en dat doen mijn ouders ook (voornamelijk mijn pa). Dan zou je kunnen denken van ''doe een stap naar voren dan'', maar nee, op het moment dat ik mij kwetsbaar opstel dan krijg ik daar geheid vervelende opmerkingen over. Even een voorbeeld van de afgelopen dagen: mijn pa weet mij doodgemoedereerd te vertellen dat ik straks 19 ben en nog steeds geen diploma heb (niet geheel waar want ik heb vmbo-bb), terwijl leraren juist tegen mij zeggen dat ik het nog heel ver getrapt heb gezien mijn vooropleiding. Ze miskennen gewoon hetgeen wat ik juist wel goed doe. En als schrale troost mag ik schoolgeld e.d gaan betalen
Nou wauw, dat geldt echt als het laagste van het laagste. Nee dat ik daar terecht ben gekomen heeft te maken met een totaal ''verneukte'' cito-toets. Ik had totaal geen besef dat dat zo zwaar zou meetellen. En praktisch ingesteld ben ik totaal niet, ik kan echt niet met mijn handen werken, en al helemaal niet snel.quote:Op zondag 3 juli 2011 00:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, dan is het jammer dat je vader dan zo reageert...Natuurlijk had hij ook liever gezien dat het gelukt was. Je hebt toch je best gedaan?
En gelukkig heb je dan wel degelijk een diploma BB, je bent wrs ook wat meer praktisch ingesteld? En 19...... maak je niet teveel zorgen, je weet toch ook wel dat iedereen zo dadelijk nog lang genoeg kan moet werken tot minsten je 67e? en dat is voor de meesten meer dan lang genoeg.
Je kan beter goed in werk zijn dan op school.quote:Op zondag 3 juli 2011 00:14 schreef Auti het volgende:
Ik ben niet goed in school. En ik was te jong.
Ok, ik kan tegen kritiek, maar ik ben wel rete benieuwd wat die puntjes dan zijnquote:Op zondag 3 juli 2011 00:04 schreef Auti het volgende:
[..]
Ongetwijfeld.. en daarom erger ik mij er ook aan. En ze snappen de helft nog niet.
Zo naief en simpel en vooroordelend. Mensen doen zich voor alsof ze heel wat zijn maar ik zie
daar weinig van terug, als ik het zo mag uitleggen zonder voorbeelden. Ik heb bij jou ook wel
puntjes gehad dat ik denk van..maar dan zie ik je leeftijd en andere posts en kan ik relativeren.
Ik zie ook een hoop posts van mensen die beweren heel wat voor te stellen, door een studie bijvoorbeeld, maar ondertussen dus wel op FOK! zitten en niet te zuinig ook. Wél, mag ik dan zeggen dat FOK! onder de "eckte eckte" bazen bekend staat als hét pauper forum van Nederland?
Ach, er zijn maar een paar figuren die het echt waar konden maken op de meet wat ze ook op het forum pretendeerden te zijn. Ik ga geen namen noemen hoor, maar de mensen die zich het meest grappige vinden zijn irl zo stil als het maar kan, je moet de gesprekken dan echt uit ze los trekken.quote:Op zondag 3 juli 2011 00:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Precies wat ik dacht.... het zijn mensen die irl wat tekort komenEn dus spugen ze maar raak op internet. Zielige figuren dus.
Maar heb je nooit nagedacht over je arbeidsperspectieven bij jouw studiequote:Op zondag 3 juli 2011 00:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je kan beter goed in werk zijn dan op school.
Mijn hoofd barst er nog van. Studie sluit 0,0 aan op de praktijk, een grote farce. En de overheid komt er nog mee weg ook. Je rechtspostitie is ook 0,0, op een pak suiker uit de winkel heb je nog meer rechten qua reclamatie.quote:Op zondag 3 juli 2011 00:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar heb je nooit nagedacht over je arbeidsperspectieven bij jouw studie
Iets nieuws proberen, desnoods op het ROC?quote:Op zondag 3 juli 2011 00:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mijn hoofd barst er nog van. Studie sluit 0,0 aan op de praktijk.
quote:Op zondag 3 juli 2011 00:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Php
[POLCAFE #2169] Waar de zure zeikerd weer toeslaat
Er wordt meegelezen.
Of een thuisstudie aan bijvoorbeeld de Open Universiteit. Het is wel prijzig, maar de module die ik had gevolgd was wel van goede kwaliteit.quote:Op zondag 3 juli 2011 00:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Iets nieuws proberen, desnoods op het ROC?
Maar zijn er ook nog dingen die je wilt ondernemen? Ik zou (persoonlijk) namelijk gek worden als ik geen doelen zou stellen.
Om te beginnen ben jij volgens mij dezelfde persoon die een jaartje geleden heel wijs vervelend kwam doen in dit topic en daar ook een ban voor hebt gekregen, kan er naast zitten maar dat zat in mijn systeem, maar dat is al lang geleden. Maar zoals laatst ook over zuipen en er zijn gewoon wat dingetjes die rebels zijn maar dat hoort gewoon bij de leeftijd. Ik was vroeger nog veel rebelserquote:Op zondag 3 juli 2011 00:21 schreef phpmystyle het volgende:
Ok, ik kan tegen kritiek, maar ik ben wel rete benieuwd wat die puntjes dan zijn
Kan goed, ik neem bepaald geen blad voor de mond nee, en soms kom ik ook nogal onbeholpen over hoor, maar dat lees ik dan vaak een paar uur daarnaquote:Op zondag 3 juli 2011 01:28 schreef Auti het volgende:
[..]
Om te beginnen ben jij volgens mij dezelfde persoon die een jaartje geleden heel wijs vervelend kwam doen in dit topic en daar ook een ban voor hebt gekregen, kan er naast zitten maar dat zat in mijn systeem, maar dat is al lang geleden. Maar zoals laatst ook over zuipen en er zijn gewoon wat dingetjes die rebels zijn maar dat hoort gewoon bij de leeftijd. Ik was vroeger nog veel rebelser.
Het is dus ook niet slecht, en er zijn ook geen zeer slechte voorbeelden. Jij bent dan nog best goed bezig, maar er zijn volgens mij op FOK! heel veel "guppies" die leuk kunnen praten en veel denken te weten maar nog maar net komen kijken.
PDD [Autisme, Asperger, PDD-NOS] Deel 32 - Vanaf nu LOG ik!!quote:Op zondag 3 juli 2011 01:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan goed, ik neem bepaald geen blad voor de mond nee, en soms kom ik ook nogal onbeholpen over hoor, maar dat lees ik dan vaak een paar uur daarna![]()
Ik ben verder geen uitgaansbeest hoor, en ik drink relatief weinig in vergelijking met leeftijdsgenootjes. Maar als ik drink dan doe ik het ook goed ja
quote:Op zondag 3 juli 2011 02:00 schreef Auti het volgende:
[..]
PDD [Autisme, Asperger, PDD-NOS] Deel 32 - Vanaf nu LOG ik!!
ik juist niet, het zweet breekt me al uit als ik er aan moet denkenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:44 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik kan prima autorijden. Ik heb wel momentjes van drukte maar dat heeft iedereen, dat is niet specifiek aan een stoornis. Ik kom juist tot rust tijdens het rijden want ik vind het heerlijk om een voertuig te bedienen en ook om het verkeer te bekijken. Ik kan mij dan juist goed concentreren, dat heet hyperfocus en dat werkt alleen maar in het voordeel. Ik ben dan helemaal 1 met de auto en het autorijden/verkeer en ik ben ook erg op veiligheid en de regels gericht. Ik hou wel van snelheid maar alleen als het kan, ik heb een hekel aan onverantwoord rijgedrag tussen de medemens.
Zeer herkenbaar... hierdoor met pijn en moeite mn opleiding afgerond. Opleiding was qua inhoud totaal kansloos, en leraren beloofde vanalles, maar kwamen niets na.quote:Op zondag 3 juli 2011 00:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mijn hoofd barst er nog van. Studie sluit 0,0 aan op de praktijk, een grote farce. En de overheid komt er nog mee weg ook. Je rechtspostitie is ook 0,0, op een pak suiker uit de winkel heb je nog meer rechten qua reclamatie.![]()
Wat heb je gedaan en waar vond jij de mismatch zitten tussen school en werk dan?quote:Op zondag 3 juli 2011 08:22 schreef .Ken het volgende:
[..]
Zeer herkenbaar... hierdoor met pijn en moeite mn opleiding afgerond. Opleiding was qua inhoud totaal kansloos, en leraren beloofde vanalles, maar kwamen niets na.
MBO ICT Beheer (BBL)quote:Op zondag 3 juli 2011 08:58 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Wat heb je gedaan en waar vond jij de mismatch zitten tussen school en werk dan?
Maar ICT-beheer is al verouderd op het moment dat het gegeven wordt en juist in de ICT moet je dan weer continue bijlezen/leren om bij te blijven. Heb zelf wat MBO-'systeembeheer' gasten op een vorige afdeling gehad die we uiteindelijk maar rond hebben laten lopen om toner te vervangen... je kon er niks mee. En dat lag echt niet alleen aan de schoolboeken.quote:Op zondag 3 juli 2011 09:28 schreef .Ken het volgende:
[..]
MBO ICT Beheer (BBL)
Mismatch lag gewoon dat je op school alleen maar deed wat in het boek staat (zowat letterlijk, stap voor stap). Had je ergens een probleem en week iets af, kon zelfs een leraar je niet helpen.
Zo heb de hele klas tijdens de eind toets voor Linux mogen helpen, omdat wat er in de toets staan überhaupt niet klopte...
Praktisch heb je hier dus niets aan, gezien als er problemen zijn je juist moet weten waar je moet zoeken... wat plaatjes/teksten volgens uit een boek kan iedereen wel
Fijn om te horen Captain_Maximum, het doet me deugd om te weten dat mensen weer een volgende stap (kunnen) zetten.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:19 schreef Captain_Maximum het volgende:
Toen jij mij die ban aansmeerde (welgeteld enkele weken geleden) door het verspreiden van leugens, toen was je ook 16 zeker?quote:Op zondag 3 juli 2011 02:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Toen was ik 16 zullen we maar zeggen
En het trieste is dat de instellingen er nog mee wegkomen op.quote:Op zondag 3 juli 2011 08:22 schreef .Ken het volgende:
[..]
Zeer herkenbaar... hierdoor met pijn en moeite mn opleiding afgerond. Opleiding was qua inhoud totaal kansloos, en leraren beloofde vanalles, maar kwamen niets na.
Wel een beetje kort door de bocht om het voor alle opleidingen te stellen natuurlijk, maar het kwaliteitsverschil is zorgwekkend.quote:Op zondag 3 juli 2011 10:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En het trieste is dat de instellingen er nog mee wegkomen op.
De een of andere opleiding zal best verschillen. Maar als je een tienduizenden euro's in een opleiding investeert dan mag je toch wel meer verwachten. Dat het op zijn minst een link heeft naar werksituaties.quote:Op zondag 3 juli 2011 11:03 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Wel een beetje kort door de bocht om het voor alle opleidingen te stellen natuurlijk, maar het kwaliteitsverschil is zorgwekkend.
Het is juist de VVD die dat probleem wil aanpakken, door opleidingsinstellingen te verplichten voor aanvang van de studie de baankans duidelijk te maken.quote:Op zondag 3 juli 2011 11:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De een of andere opleiding zal best verschillen. Maar als je een tienduizenden euro's in een opleiding investeert dan mag je toch wel meer verwachten. Dat het op zijn minst een link heeft naar werksituaties.
Maar dit alles kan blijven bestaan dat opleidingen van afgestudeerden niks te vrezen hebben. Ze kunnen niet aansprakelijk gesteld worden wegens wanpresteren. Ik heb dat altijd raar gevonden, dat afgestudeerden gewoon vogelvrij zijn verklaard.![]()
Wat ik al helemaal raar vind is dat alles om werknemersvaardigheden/talenten draait. Kennis speelt vaker een ondergeschikte rol. Waarom zou je nog jarenlang ploeteren in het eigen maken van kennis
Ik snap niks van deze wereld. Mensen die kapot hebben gestudeerd zijn rechteloos, terwijl je gewoon recht hoor te hebben op een passende baan (ipv erom te moeten bedelen). . Terwijl ik vind dat een fatsoenlijk maatschappij juist blij zou moet zijn en iedere afgestudeerde beloont met datgene waar die gewoon recht op heeft na jarenlang ploeteren. Dat is heel wat anders dan voortdurend door rechts Nederland in een verdomhoekje te worden geplaatst als uitzuiger en voortdurend door iedereen te worden weggezet als eentje teveel.
Dan vinden sommigen het gek dat je dan zuur en negatief wordt.
En dat is een goed punt.quote:Op zondag 3 juli 2011 11:22 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het is juist de VVD die dat probleem wil aanpakken, door opleidingsinstellingen te verplichten voor aanvang van de studie de baankans duidelijk te maken.
Ik ben ben benieuwd hoeveel afgestudeerden een schadevergoeding krijgen. Zal hooguit een doekje voor bloeden zijn, vrees ik.quote:Op zondag 3 juli 2011 11:25 schreef Ceased2Be het volgende:
Nou ja 'inholland' is natuurlijk een voorbeeld van een opleiding die WEL aansprakelijk wordt gesteld nadien.
De overheid geeft zelf het slechte voorbeeld. Het % arbeidsgehandicapten die ze in dienst hebben is ver, ver beneden wat ze in dienst zouden moeten hebben. Hoe kan De Krom bedrijven dan verzoeken om meer gehandicapten in dienst te nemen, terwijl de overheid het zelf gewoon verrekt dat te doen?quote:Maar recht hebben op een baan vind ik weer wat anders; zolang we niet allemaal staatsbedrijven hebben die door de overheid gedwongen worden om pas afgestudeerden aan te nemen kun jij geen enkel bedrijf dwingen mensen aan te nemen.
Haast een loterij dus.quote:Het is nog steeds vraag en aanbod; en waar het ene segment niet aan werknemers kan komen overstroomt het andere met afstudeerders van bedenkelijk niveau.
Tja, als iemand kunstgeschiedenis gaat studeren, dan zou ik het ook eigen schuld hebben gevonden. Maar ik raad iedereen af om techniek te gaan studeren, het is maximaal conjunctuurgevoelig. Het is hollen of stilstaan.quote:----
En die baankans wordt bij veel opleidingen ook al aangegeven en veel studenten weten dat natuurlijk ook al voordat ze aan de opleiding beginnen. Er mag toch verwacht worden dat iemand zelf ook eens rondkijkt naar het arbeidsperspectief voordat ie aan een opleiding begint?
En dan nog kan er veel veranderen in de 5 jaar tijd van een opleiding, in '99 werden op de HIO gouden bergen beloofd, in 2004 toen mijn mede-klasgenoten afstudeerden (en ik al 5 jaar werkte) was de complete ICT markt ingestort... doe je niets aan.
Even twee interessante punten eruit gehaald; moet je dan mensen dwingen een opleiding te gaan doen waar wel vraag naar is? (of althans, waar men op dit moment van denkt dat er vraag naar zal zijn 5 jaar in de toekomst?)quote:Op zondag 3 juli 2011 11:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Haast een loterij dus.
[..]
Tja, als iemand kunstgeschiedenis gaat studeren, dan zou ik het ook eigne schuld hebben gevonden. Maar ik raad iedereen af om techniek te gaan studeren, het is maximaal conjunctuurgevoelig. Het is hollen of stilstaan.
Niet dwingen. Maar in beginsel wel een baangarantie. Overheid kan een selectie maken van kansrijke of kansarme opleidingen. De pretvarianten, kansarme opleidingen hoeven wmb ook geen baangarantie. Dan is de keuze aan de student zelf om te bepalen waar hij/zij voor gaat.quote:Op zondag 3 juli 2011 11:48 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Even twee interessante punten eruit gehaald; moet je dan mensen dwingen een opleiding te gaan doen waar wel vraag naar is? (of althans, waar men op dit moment van denkt dat er vraag naar zal zijn 5 jaar in de toekomst?)
De vraag is in hoeverre zon baangarantie haalbaar is. Hoe is het op een verantwoorde manier in te passen voor mensen met Asperger?quote:Op zondag 3 juli 2011 11:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Niet dwingen. Maar in beginsel wel een baangarantie. Overheid kan een selectie maken van kansrijke of kansarme opleidingen. De pretvarianten, kansarme opleidingen hoeven wmb ook geen baangarantie. Dan is de keuze aan de student zelf om te bepalen waar hij/zij voor gaat.
Het kan dus zoveel beter...
Een baangarantie van de overheid heeft alleen zin voor de bedrijven die van de overheid zijn.quote:Op zondag 3 juli 2011 11:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Niet dwingen. Maar in beginsel wel een baangarantie. Overheid kan een selectie maken van kansrijke of kansarme opleidingen. De pretvarianten, kansarme opleidingen hoeven wmb ook geen baangarantie. Dan is de keuze aan de student zelf om te bepalen waar hij/zij voor gaat.
Het kan dus zoveel beter...
Die ban had je geheel aan je zelf te danken, of was je vergeten wat jij mij per dm liet weten ?quote:Op zondag 3 juli 2011 10:40 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Toen jij mij die ban aansmeerde (welgeteld enkele weken geleden) door het verspreiden van leugens, toen was je ook 16 zeker?
Kijk, dat is nou het probleem, ik heb ze er even bijgepakt en het enige wat ik je gestuurd heb is dat ik verder niets me je te maken wilde hebben. Al het andere wat men mij kan aanrekenen is gewoon openlijk in POL gepost en kan iedereen nalezen.quote:Op zondag 3 juli 2011 13:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die ban had je geheel aan je zelf te danken, of was je vergeten wat jij mij per dm liet weten ?
Sorry, ik heb toch even de behoefte om hierop te reageren. Ik zeg niet dat jij mij ''bedreigt'' hebt, maar dm's sturen met de strekking van '' echter ben >ik< niet van zins om daar iets mee te doen'' komen niet geheel fris over. Daarbij kunnen admins gewoon iemands dm uitlezen en dat is dan ook gewoon gebeurd aangezien ik dit later nog tegen Yvonne heb gezegdquote:Op zondag 3 juli 2011 13:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Kijk, dat is nou het probleem, ik heb ze er even bijgepakt en het enige wat ik je gestuurd heb is dat ik verder niets me je te maken wilde hebben. Al het andere wat men mij kan aanrekenen is gewoon openlijk in POL gepost en kan iedereen nalezen.
Maar toch blijf je beweren dat ik je de meest vreselijke bedreigingen hebt toegestuurd. Chapeau, die tactiek werkt, en per DM heb ik verschillende mensen gehoord waarbij je precies dezelfde stoot onder de gordel hebt gegeven.
Affijn, als je met leugens je gelijk moet halen dan zegt dat natuurlijk genoeg over iemands persoon uit. Evenals hier een grote bek over POL hebben maar toch ach zo graag weer naartoe willen.
Laten we het hier maar bij, ik kan iedereen slechts aanraden om voorzichtig met jou om te gaan.
Overheid nemen ze gewoon in dienst. Maar dat ze verrekken ze gewoon. Sterker nog: de overheid maakt zich ook schuldig aan dezelfde ratrace als het bedrijfsleven.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:35 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
De vraag is in hoeverre zon baangarantie haalbaar is. Hoe is het op een verantwoorde manier in te passen voor mensen met Asperger?
Los van de vraag over de (praktische) praktische haalbaarheid (wat mij betreft niet), over geestdodend werk (want daar mag je dan aansluitenquote:Heb je er weleens aan gedacht om een bijdrage te leveren door bijvoorbeeld een kleine deeltijdbaan (desnoods post bezorgen)? Werk dat je prima individueel kunt doen, en in beginsel niet gekort wordt op je uitkering.
Mijn ervaring is dat scholen soms een beetje achterlopen. Zo kreeg ik op het grafisch lyceum vooral les in Director, terwijl de meeste bureaus allang waren overgestapt naar Flash. Nu lijkt de interface wel op elkaar, maar de scripttaal is wel verschillend. Gelukkig had ik tijdens de eerste stage vrij weinig te doen, dat ik mezelf maar Flash heb geleerd.quote:Op zondag 3 juli 2011 11:03 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Wel een beetje kort door de bocht om het voor alle opleidingen te stellen natuurlijk, maar het kwaliteitsverschil is zorgwekkend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |