quote:
Klopt, minder overheidsregulering. Voor het kappen van een boom heb je al een vergunning nodig. In Nederland krijg je een boete voor het drinken van een wijntje in het stadspark. Vaak zijn het relatief laaggeschaalde stadswachten die dat soort bonnetjes uitschrijven. In Frankrijk mag je nog je bij de bakker gekochte broodje opeten in het café waar je koffie bestelt.quote:Op donderdag 30 juni 2011 17:36 schreef von_Preussen het volgende:
Heel raar, hoewel ik de jaren 80 nooit heb meegemaakt verlang ik er enorm naar. Ik heb het gevoel dat het leven toen nog niet zo vreselijk gereguleerd was, je kon nog gewoon roken wanneer je dat wilde en er waren algemeen minder regels, geen gezeik met langstudeerboete's en weet ik wat allemaal. Het lijkt gewoon alsof het leven in die tijd een stuk vrijer en zorgelozer was.
Zeker dat eerste klinkt als zwaar werk. Het is in dat geval niet alleen zeer matig betaald, maar de (soms ongeschoolde) baas denkt daar nog echt dat-ie iemand is (de machocultuur). De medewerker heeft in dat geval weinig eigen verantwoordelijkheid. Gelukkig heb je het goed getroffen met je werkgever! Heb je de zekerheid een vast contract?quote:Op donderdag 30 juni 2011 15:57 schreef phpmystyle het volgende:
Bij productie baantjes is het heel verschillend hoe hoog de werkdruk ligt, er zijn bedrijven waar ze nog net niet met een stopwatch achter je staan. Gelukkig ben ik nu werkzaam bij een bedrijf wat goed betaald, geen zwart-wit mentaliteit wat in de praktijk neerkomt dat ze je vertrouwen, en dat je rustig een kop koffie mag drinken onder werktijd.
Het komt ook heel vaak voor dat mensen met ASS in een onaangepaste functie werken, en daardoor voortdurend overvraagd worden. Aan hen worden dan dezelfde eisen gesteld als aan normale mensen. Dit komt het werkplezier niet ten goede en vergroot de kans op uitval. Dit kan in het uiterste geval doorslaan tot het niet meer willen werken. Voor een NT-er is het wel goed te doen hoor, die mensen passen zich vrij snel aan.quote:Op donderdag 30 juni 2011 10:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Is al jaren het geval en dat wordt alleen maar erger. Voor ASS-ers worden de kansen op werk met de dag kleiner zo.
Het is voor een NT-er al haast niet meer te doen die ratrace, laat staan iemand met ASS.
Wat bedrijven vandaag de dag verlangen staat ronduit HAAKS op de eigenschappen met mensen met ASS.![]()
Geen vastonctract aangezien ik via een uitzendbureau werk, bovendien gaat het hier om vakantiewerk, en ik heb (gelukkig) ook totaal niet de ambitie om de rest van mijn leven kratten te gaan stapelen of het assembleren van de kratten.quote:Op donderdag 30 juni 2011 21:15 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Klopt, minder overheidsregulering. Voor het kappen van een boom heb je al een vergunning nodig. In Nederland krijg je een boete voor het drinken van een wijntje in het stadspark. Vaak zijn het relatief laaggeschaalde stadswachten die dat soort bonnetjes uitschrijven. In Frankrijk mag je nog je bij de bakker gekochte broodje opeten in het café waar je koffie bestelt.
[..]
Zeker dat eerste klinkt als zwaar werk. Het is in dat geval niet alleen zeer matig betaald, maar de (soms ongeschoolde) baas denkt daar nog echt dat-ie iemand is (de machocultuur). De medewerker heeft in dat geval weinig eigen verantwoordelijkheid. Gelukkig heb je het goed getroffen met je werkgever! Heb je de zekerheid een vast contract?
[..]
Het komt ook heel vaak voor dat mensen met ASS in een onaangepaste functie werken, en daardoor voortdurend overvraagd worden. Aan hen worden dan dezelfde eisen gesteld als aan normale mensen. Dit komt het werkplezier niet ten goede en vergroot de kans op uitval. Dit kan in het uiterste geval doorslaan tot het niet meer willen werken. Voor een NT-er is het wel goed te doen hoor, die mensen passen zich vrij snel aan.
Bronquote:In 2009 had 4 procent van de werkgevers Wajongers in dienst. Voor het komende jaar is 9 procent van de werkgevers die nog geen jonggehandicapte in dienst heeft, van plan om een Wajonger aan te nemen.
Ze hebben een "beroep" gedaan op werkgevers.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:13 schreef phpmystyle het volgende:
@ EG
Kamp en De Krom vinden dat een goede ontwikkeling, maar volgens hen is het nog niet voldoende. De Krom heeft een beroep op werkgevers gedaan om meer Wajongers in dienst te nemen.
[..]
Bron
Er zit progressie in..
En zie je wel dat niet alle werkgevers gierige mensen zijn die werknemers enkel als slaaf zien
Buren in Nederlandquote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:41 schreef Auti het volgende:
Ik ga vandaag ook vreselijk gefrusteerd zijn. De tokkieburen hebben een feestje![]()
Ze praten altijd al heel erg hard en lachen heel hard en onzinnig, maar met een feestje is dat dus nog erger. En dan gaan ze keihard muziek draaien, installatie is zojuist al even getest en dat zal in de loop van de dag nog wel een paar keer gebeuren en dan vanavond wordt het een hel.
Ik denk dat ik vanavond ook maar ga zuipen en herrie maken.
Nah, ik heb het gewoon niet getroffen. Het is hier 25 jaar rustig geweest, met de komst van de nieuwe achterburen is het gewoon heel hard achteruit gegaan, en nu heeft hun buurvrouw een vriend en dat is ook zo'n tokkie met heel harde stem en zwakzinnige lach. Het lijkt wel een beetje op Johnnie en Willie. Ze kunnen gewoon niet normaal in de tuin zitten. Als mijn ouders in de tuin zitten met visite dan hoor ik ze niet eens, de tokkies hoor ik wel.quote:
Het is hier ook achteruitgehold.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:48 schreef Auti het volgende:
[..]
Nah, ik heb het gewoon niet getroffen. Het is hier 25 jaar rustig geweest, met de komst van de nieuwe achterburen is het gewoon heel hard achteruit gegaan, en nu heeft hun buurvrouw een vriend en dat is ook zo'n tokkie met heel harde stem en zwakzinnige lach. Het lijkt wel een beetje op Johnnie en Willie. Ze kunnen gewoon niet normaal in de tuin zitten. Als mijn ouders in de tuin zitten met visite dan hoor ik ze niet eens, de tokkies hoor ik wel.
Maar is dat dan ook van dat domme volk dat overal schijt aan heeft? Te dom om nog te kunnen fietsen, ja écht; voorrang verlenen aan links e.d.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is hier ook achteruitgehold.
Tja, wat niet eigenlijk.
Vergeet niet dat in Duitsland ook niet alles koek en ei is, dingen als WA-jong of PGB kennen ze daar helemaal niet.quote:
Een auto van 35k is relatief bescheiden?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:06 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Vergeet niet dat in Duitsland ook niet alles koek en ei is, dingen als WA-jong of PGB kennen ze daar helemaal niet.
Maar het leven is wel wat goedkoper, dat scheelt natuurlijk ook al. Kijk bijvoorbeeld naar onderstaand huis, dat wordt voor die prijs nieuw gebouwd (alleen de afwerking binnen + keuken en badkamer komen er nog bij, maar dan ben je alsnog met pakweg ¤150k tot ¤160k helemaal klaar):
http://www.immowelt.de/immobilien/immodetail.aspx?id=12103992
Met 130m2 weliswaar niet vreselijk groot, maar genoeg om alleen of met twee personen in te leven. Het belangrijkste, het huis staat vrij (grondstuk is 324,00 m²) dus je hebt minder last van direkte buren. Ook zijn Duitse huizen beter geisoleerd, dus als je binnen zit en de buren zouden alsnog herrie maken valt dit erg mee.
Zoals gezegd, ¤160.000 is voor een normale sterveling c.q. alleenverdiener qua hypotheek nog wel te doen (alleen geen HRA), daar krijg je in Nederland mischien een klein rijtjeshuis uit de jaren 60 voor........of voor het dubbele een vergelijkbare Vinexhut, die echter ook NIET vrij staat.![]()
Nee, zo een huisje als in de link zou mijn droom zijn, dat heb je toch iets wat op een afzienbare tijd van jezelf is maar wat ook helemaal nieuw is en waar je de ruimte hebt om rust te krijgen. Mischien nog een mooie (2e hands) BMW 5-serie van pakweg ¤35.000 voor deur en een lieve border collie () en ik zou helemaal gelukkig zijn. Weliswaar moet je ook voor deze relatief bescheiden materialistische zaken goed je best doen, maar ze zijn op een gegeven moment nog wel te realiseren, in Nederland is dat veel moeilijker (dankzij de kostprijsverhogende overheid).
Mischien is het wel zo eerlijk om erbij te zeggen dat ik een enorme autoliefhebber ben, en daardoor ook een buitenproportioneel groot bedrag aan een auto zou besteden. En als ik bedenk dat je (in Duitsland) voor een nieuwe Golf ook al rond de ¤30.000 zit (ok, met opties erbij) en voor een nieuwe 320d met wat leuke opties al richting de ¤50.000, dan vind ik dat eigenlijk wel een schappelijke prijs.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:18 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Een auto van 35k is relatief bescheiden?
Ik zou nooit van m'n leven meer dan 20k voor een auto uitgeven eerlijk gezegd. Heb nu sinds 2 jaar een Aygo'tje (nieuw) en die is net afbetaald en die 11.5K daarvoor vond ik meer dan voldoende. Als ik niets groters nodig heb blijf ik hier lekker in rondtuffen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mischien is het wel zo eerlijk om erbij te zeggen dat ik een enorme autoliefhebber ben, en daardoor ook een buitenproportioneel groot bedrag aan een auto zou besteden. En als ik bedenk dat je (in Duitsland) voor een nieuwe Golf ook al rond de ¤30.000 zit (ok, met opties erbij) en voor een nieuwe 320d met wat leuke opties al richting de ¤50.000, dan vind ik dat eigenlijk wel een schappelijke prijs.
Maar eerlijk is eerlijk, als je het even van je spaarcenten moet aftikken is het natuurlijk veel geld, ik heb het iig (nog!) niet. De droom is er echter.
Het is maar hoe je tegenover auto's staat, bij mij is het verboden met emotie, dat vertroebeld de objectieve blik.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:35 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik zou nooit van m'n leven meer dan 20k voor een auto uitgeven eerlijk gezegd. Heb nu sinds 2 jaar een Aygo'tje (nieuw) en die is net afbetaald en die 11.5K daarvoor vond ik meer dan voldoende. Als ik niets groters nodig heb blijf ik hier lekker in rondtuffen.
Woonruimte en wat luxe heb ik dan wel weer geld voor over en net een beetje door zitten klikken op die huizenlink en daar zitten wel grappige dingen bij, maar ook leuke adders onder het gras... hoop achterstallig onderhoud of een huis wat nog op olie stookt bijv. doet er verder niets aan af dat het wel een stuk goedkoper is dan in Nederland.
Hoop dat de woningmarkt hier wat aan begint te trekken met die nieuwe maatregelen... wil m'n huis eigenlijk verkopen maar met 12 anderen in hetzelfde blok met hetzelfde idee schiet dat ook niet echt op
Vaak is het ook intensief werk. De productie is bijna lineair afhankelijk van de tijd dat je daadwerkelijk actief bent. Dat is er ook de reden van dat de baas relatief veel toezicht houdt. Een bedrijfsuitje op een normale werkdag vaak niet mogelijk: de productie wordt dan een dag onderbroken.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 22:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen vastonctract aangezien ik via een uitzendbureau werk, bovendien gaat het hier om vakantiewerk, en ik heb (gelukkig) ook totaal niet de ambitie om de rest van mijn leven kratten te gaan stapelen of het assembleren van de kratten.
En dat verhaal over die laaggeschoolde baas en het macho zijn herken ik wel, je hebt er echt toffe gasten tussen zitten, maar er zijn ook zat (ploeg) bazen die denken dat ze alles zijn met hun LTS en soms MTS. Na 30 jaar hetzelfde werk gedaan te hebben hebben ze vaak een IQ waar je naar moet graven
@ EG
Kamp en De Krom vinden dat een goede ontwikkeling, maar volgens hen is het nog niet voldoende. De Krom heeft een beroep op werkgevers gedaan om meer Wajongers in dienst te nemen.
[..]
Bron
Er zit progressie in..
En zie je wel dat niet alle werkgevers gierige mensen zijn die werknemers enkel als slaaf zien
Klopt, er kan niet zomaar van de norm afgeweken worden. Punt is wel dat alles geregeld en gestructureerd is, het is gewoon duidelijk wat je moet doen. Dan kan ook prettig zijn. Maar het enige vertier wat je daar hebt is je mp3 of hopen dat je wat gezellige mede collega's treft die wel een IQ hebben wat nog eens boven de 100 uitkomtquote:Op zaterdag 2 juli 2011 14:12 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Vaak is het ook intensief werk. De productie is bijna lineair afhankelijk van de tijd dat je daadwerkelijk actief bent. Dat is er ook de reden van dat de baas relatief veel toezicht houdt. Een bedrijfsuitje op een normale werkdag vaak niet mogelijk: de productie wordt dan een dag onderbroken.
Mooi dat de CAO-lonen toch zijn gestegen! Dit werkt ook door in het wettelijk minimumloon, dat de loonontwikkeling in de marktsector volgt.
De primaire zorg ligt denk ik niet zozeer in de hoogte van de uitkering (niet werken = veel thuiszitten), maar de arbeidsmarktkansen van mensen met Asperger. Met een passende baan ben je veel minder afhankelijk van veranderende regelgeving. Het geeft op termijn ook de mogelijkheid om in een betere buurt te wonen (alhoewel, als alleenstaande blijft het vrij krap als je wilt gaan kopen). Blijft overeind dat het woonklimaat in dit land niet om over naar huis (!) te schrijven is. We leven te dicht op elkaar, denk ook aan de files of volle treinen.
Jij vindt een partij asociaal als zij voorstellen doen om de verzorgingsstaat passend te maken naar de huidige tijd/samenleving/financiële situatie, ik zie dat anders. Je mag overal op bezuinigen mits je ook voor een uitweg danwel alternatief zorgt. Ik ben van mening dat er in de wa-jong genoeg mensen zitten die intelligent genoeg zijn om zichzelf te bedruipen, idem dito voor het PGB. Op die manier kun je dit houdbaar houden voor de toekomst.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 12:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze hebben een "beroep" gedaan op werkgevers.Goh, wat een kordaatheid.
Ze worden nog net niet doodgeknuffeld die werkgevers door deze regering.
![]()
De VVD laat haar ballen wel zien als ze bij 90% zonder pardon hun pgb willen afpakken. Ze laten geen middel onbenut om Wajongers hun uitkering af te pakken of fors te doen verlagen. De GGZ wordt kaalgeschoren. Dan is de VVD wel kordaat.![]()
Wel bakken met geld naar het buitenland, de ene onzinmissie na de andere, Libie wordt ook een gebed zonder end, en last but not least: een forse verlaging van de overdrachtsbelasting voor huizenkopers. Dan hoeft ineens niet meer te worden bezuinigd.
Helden![]()
Het ergste is dat de VVD haar asociale beleid ook nog een door de kiezer beloond mag zien. Ze schieten als een komeet in de peilingen omhoog.![]()
Ik heb geen vertrouwen meer in deze knetterharde samenleving. De tweedeling is allang een feit. Ik schaam me dood als Nederlander. En het wordt alleen maar erger.
De welvaart is met name voor Nederlandse alleenstaanden relatief minder hoog als je het afzet tegen de kosten van levensonderhoud. Dat huis bij de oosterburen heeft zeker een schappelijke prijs. Het is er veel prettiger rijden dan in ons eigen land (vaak 60 km/u buiten de bebouwde kom!) en de benzine is goedkoper. Overweeg je om vroeg of laat in Duitsland te gaan wonen? De taal beheers je al, dacht ik...quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:06 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Vergeet niet dat in Duitsland ook niet alles koek en ei is, dingen als WA-jong of PGB kennen ze daar helemaal niet.
Maar het leven is wel wat goedkoper, dat scheelt natuurlijk ook al. Kijk bijvoorbeeld naar onderstaand huis, dat wordt voor die prijs nieuw gebouwd (alleen de afwerking binnen + keuken en badkamer komen er nog bij, maar dan ben je alsnog met pakweg ¤150k tot ¤160k helemaal klaar):
Met 130m2 weliswaar niet vreselijk groot, maar genoeg om alleen of met twee personen in te leven. Het belangrijkste, het huis staat vrij (grondstuk is 324,00 m²) dus je hebt minder last van direkte buren. Ook zijn Duitse huizen beter geisoleerd, dus als je binnen zit en de buren zouden alsnog herrie maken valt dit erg mee.
...
Ze maken asociale keuzes. Waarom moet alleen de onderkant bloeden?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 17:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij vindt een partij asociaal als zij voorstellen doen om de verzorgingsstaat passend te maken naar de huidige tijd/samenleving/financiële situatie, ik zie dat anders. Je mag overal op bezuinigen mits je ook voor een uitweg danwel alternatief zorgt. Ik ben van mening dat er in de wa-jong genoeg mensen zitten die intelligent genoeg zijn om zichzelf te bedruipen, idem dito voor het PGB. Op die manier kun je dit houdbaar houden voor de toekomst.
Doet de VVD het nu niet dan moet de PvdA het over 10 jaar wel doen.
Het is daar ook geen paradijs natuurlijk. Maar de mentaliteit van de Nederlanders staat mij voor geen meter meer aan.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:06 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zoals gezegd, ¤160.000 is voor een normale sterveling c.q. alleenverdiener qua hypotheek nog wel te doen (alleen geen HRA), daar krijg je in Nederland mischien een klein rijtjeshuis uit de jaren 60 voor........of voor het dubbele een vergelijkbare Vinexhut, die echter ook NIET vrij staat.![]()
Nee, zo een huisje als in de link zou mijn droom zijn, dat heb je toch iets wat op een afzienbare tijd van jezelf is maar wat ook helemaal nieuw is en waar je de ruimte hebt om rust te krijgen. Mischien nog een mooie (2e hands) BMW 5-serie van pakweg ¤35.000 voor deur en een lieve border collie () en ik zou helemaal gelukkig zijn. Weliswaar moet je ook voor deze relatief bescheiden materialistische zaken goed je best doen, maar ze zijn op een gegeven moment nog wel te realiseren, in Nederland is dat veel moeilijker (dankzij de kostprijsverhogende overheid).
Hoe zouden wij Nederland dan moeten inrichten qua sociale voorzieningen voor de economisch zwakkeren, dat ook nog op zo'n manier dat het houdbaar is?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze maken asociale keuzes. Waarom moet alleen de onderkant bloeden?
Maar goed. Een land die de VVD naar de grootste helpt is mijn land niet meer.
Door eerst eens te beginnen te stoppen met die dure rechtse hobby's: HRA, JSF, een hele batterij miljoenenverslindende buitenlandmissies, miljarden naar Griekenland, bedrijven kietelen om vooral geen mensen met een vlekje te hoeven aannemen, minimalisering van overdrachtsbelasting ( en wie zijn daar weer goed mee?quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoe zouden wij Nederland dan moeten inrichten qua sociale voorzieningen voor de economisch zwakkeren, dat ook nog op zo'n manier dat het houdbaar is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |