abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98858506
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:32 schreef von_Preussen het volgende:
Idd, daar kan ik mij bij aansluiten, het gruwt mij ervoor om straks een vaste baan te hebben en de spontaniteit in het leven te verliezen. :'(
Constante onzekerheid over je inkomen... nee dat is fijn. :{w Zeker als je ooit 50 wordt en niet onder de pannen bent dan kom je er gewoon niet tussen. Zelf NT-ers van40 plus, werkgevers lussen die niet meer hoor. Schandalig, en het kabinet doet daar geen fluit aan, die kietelt werkgevers liever dood dan ook maar 1 woord kritisch te zijn. Intussen worden mensen strak massaal uit de WAjong gedumpt, zonder dat werkgevers verplicht worden om een deel van die mensen aan te nemen. w/
pi_98858663
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:21 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Valt ook wel mee, je ziet bij veel HBO / Universitaire opleidingen veel studenten van 25+ je gaat echt niet opvallen als je daar met je 24 binnen komt vallen hoor :)
Mensen kunnen beter 80 bijbanen op hun cv hebben staan. :') Daar geilen werkgevers tegenwoordig op. Het lijkt wel een heilige graal. Kennis deed vroeger er al niet meer toe, trouwens. De extremen worden alleen maar groter. Het verandering van het weer komen niet eens in de buurt bij de veranderingen in het werkklimaat. Er worden onmenselijke eisen gesteld. De tweedeling is allang een feit.
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:21:09 #178
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_98859147
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2011 02:49 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Nou zeg, dit had goede bedoelingen :P
Dat dacht ik ook.
pi_98866527
Woohoo! Ik ben best wel heel erg tevreden :Y FILMPJE!

Stukje Nationaal park Zuid-Kennemerland incl een klein stukje wildlife :9

Nog even iets beter zorgen voor minder trilling, maar it works!
Ik ben zo blij als een klein kind :D
-weg-
  donderdag 30 juni 2011 @ 15:02:24 #180
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_98867598
Fijn om te horen dat jij ondanks de aanvankelijke tegenslag er nu toch plezier aan hebt! :)

Edit: mooi (duin?)gebied ook om te zien.
pi_98868353
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:02 schreef von_Preussen het volgende:
Fijn om te horen dat jij ondanks de aanvankelijke tegenslag er nu toch plezier aan hebt! :)

Edit: mooi (duin?)gebied ook om te zien.
Ja, ik was weer eens veel te snel van slag en ongeduldig en gefrustreerd. Maar uiteindelijk trekt dat altijd wel weer bij en ik moet ook altijd een oplossing vinden of blijven proberen. En als het meteen vanaf het begin al fout gaat dan raak ik snel "gestoord". Maar toch moet ik het oplossen. Ook diep zoeken, ik zit nu zelfs onderzoek te doen naar drivers voor mijn geheugenkaartslot.
Maar ik heb het aan de praat en dat is het belangrijkste! Want pas dan kan het echt beginnen..
Nu post ik nog filmpjes regelrecht vanaf dat ding, hij neemt continu op in filmpjes van 5 minuten.

Dus nu moet ik aan de slag met videosoftware, en dat vind ik leuk! Moet alleen nog even een goede uitzoeken en dan gaan rommelen, is ook alweer jaren geleden en het hoeft allemaal niet te Adobe achtig voor mij. Maar vanaf nu gaat die cam altijd mee, ook handig voor als er iets gebeurt, en dan kan ik van tijd tot tijd een leuk compilatie filmpje maken ofzo. Want op de mountainbikebaan kan je wel spectaculaire beelden maken, en ook beelden vanaf andere camerapunten is mooi natuurlijk. Een extra hobby bovenop het fietsen en het maakt het allemaal nog leuker :P . En dat ding kan echt overal gemonteerd worden, ook leuk voor in of op de auto!

Het is inderdaad duingebied, is mijn achtertuin :7 Tussen IJmuiden en Zandvoort:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationaal_Park_Zuid-Kennemerland

Daar fiets ik voor conditie en voor het genieten van de natuur. Er lopen ook beesten rond :Y En er zijn een paar mooie meren, als het heel heet is zie je echt schitterende puur natuur daar. Wild wat staat af te koelen in het water e.d., echt verbazend mooi en je hoort bijna nergens het geluid van verkeer of stadsgeluiden. Echt mooi gebied, wat dat betreft ben ik stervens rijk :Y
-weg-
  donderdag 30 juni 2011 @ 15:38:03 #182
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_98868985
Leuk Auti dat je er zo mee bezig bent, dat heb ik nu ook met auto's, daar mag ik ook graag de camera mee laten lopen:

Momenteel bewerk ik mijn filmpjes met VideoPad Video Editor, het is afdoende maar het kan beter. Dus als jij een bewerkingsprogramma hebt gevonden, zou je dat eventueel hier kunnen posten zodat ik er naar kan kijken?
  donderdag 30 juni 2011 @ 15:44:09 #183
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98869201
Zo, ik heb net een gesprek gehad op school over hoe verder. Ze staan niet onwelwillend tegenover de dag opleiding met wis/engels/nask/duits. Alleen willen ze wel dat ik even met mijn ouders overleg als misschien mbo ook een optie is.

Het enige wat mij nog kan overkomen is dat ik 2 keer 475 eu moet betalen voor die 2 extra vakken ( :') ), maar dat heb ik er graag voor over.

En verder is de weg al geplaveid om havo te gaan doen aangezien ik maar in 1 vak examen hoef te doen, mag ook in alle vakken. Maar het gaat uiteindelijk alleen maar om wiskunde.

Dus knallen maar!!!!!
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 30 juni 2011 @ 15:44:43 #184
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98869224
Het enige wat mij te doen staat is goed plannen van huiswerk en toetsen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_98869295
Dat zijn ook mooie filmpjes :Y Ook een knappe camera.
Ik vind dat altijd wel leuk om te filmen wat je mee maakt.

Ik weet nog niet wat ik ga gebruiken, het zal ook wel even duren want ik moet a)beeldmateriaal verzamelen en b)veel uitproberen en "leren" maar daar wil ik wel de energie in stoppen omdat knappe filmpjes maken erg leuk is en alleen de camera een dure aanschaf is, nou.. die heb ik!
En dan is het leuk om te monteren en met een muziekje e.d. en dat wil ik dus ook knap afleveren. Dus ik ga eerst veel proberen maar als ik iets heb dan hoor je het! ^O^
Vaak is het een kwestie van interface (bij mij dan) en daarnaast het vinden van een goede duidelijke tutorial.
-weg-
  donderdag 30 juni 2011 @ 15:48:36 #186
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98869374
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:21 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook.
Ok, sorry dan, maar ik dacht echt even dat het een poging was om mij te kleineren. Nee, praktijk is niets voor mij aangezien ik verdomde onhandig ben. Voorbeeld: Ik kon prima mijn scooter verbouwen, alleen ben ik daar wel uren mee bezig omdat goed te doen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_98869411
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:44 schreef phpmystyle het volgende:
Het enige wat mij te doen staat is goed plannen van huiswerk en toetsen.
Nice! Zal je wel even een opkikker hebben gegeven denk?
Het is goed dat je duidelijk beseft wat je te doen staat, waar je knelpunten liggen.
Over de vertraging moet je je helemaal niet druk maken, écht niet, je komt er wel. ^O^
-weg-
pi_98869604
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ok, sorry dan, maar ik dacht echt even dat het een poging was om mij te kleineren. Nee, praktijk is niets voor mij aangezien ik verdomde onhandig ben. Voorbeeld: Ik kon prima mijn scooter verbouwen, alleen ben ik daar wel uren mee bezig omdat goed te doen.
Ook daar is niets mis mee, alleen bij productiebedrijven en minimumloon baantjes moet het snel snel snel, cq debiel snel. Hogerop mag je inene best wel rustig aan doen, tuurlijk is er werkdruk maar het is veel minder gejaagd. Ik spreek uit ervaring.
Scooter uitelkaar trekken en fixen was ik ook een dag (6 tot 8 uur) mee bezig, idem met mountainbike. Maar dan gaat het ook echt helemaal uitelkaar en alles schoon en netjes weer inelkaar. Computer bouwen idem dito.. kan het met een rotgang hoor, geen probleem. Maar ik doe dat dus liever heel netjes en met kabelmanagement en alles zo efficient mogelijk. Ben ik toch wel een uurtje zoet mee.
"Haastige spoed is zelden goed" :o
-weg-
  donderdag 30 juni 2011 @ 15:57:55 #189
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98869733
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:49 schreef Auti het volgende:

[..]

Nice! Zal je wel even een opkikker hebben gegeven denk?
Het is goed dat je duidelijk beseft wat je te doen staat, waar je knelpunten liggen.
Over de vertraging moet je je helemaal niet druk maken, écht niet, je komt er wel. ^O^
Ja, het zijn vakken die mij best liggen, en in nask kan ik mij nog wel redelijk vastbijten, en Engels moet sowieso naar een hoger niveau. Echter moet wel gezegd worden dat school het nog officieel moet accorderen.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 15:54 schreef Auti het volgende:

[..]

Ook daar is niets mis mee, alleen bij productiebedrijven en minimumloon baantjes moet het snel snel snel, cq debiel snel. Hogerop mag je inene best wel rustig aan doen, tuurlijk is er werkdruk maar het is veel minder gejaagd. Ik spreek uit ervaring.
Scooter uitelkaar trekken en fixen was ik ook een dag (6 tot 8 uur) mee bezig, idem met mountainbike. Maar dan gaat het ook echt helemaal uitelkaar en alles schoon en netjes weer inelkaar. Computer bouwen idem dito.. kan het met een rotgang hoor, geen probleem. Maar ik doe dat dus liever heel netjes en met kabelmanagement en alles zo efficient mogelijk. Ben ik toch wel een uurtje zoet mee.
"Haastige spoed is zelden goed" :o
Bij productie baantjes is het heel verschillend hoe hoog de werkdruk ligt, er zijn bedrijven waar ze nog net niet met een stopwatch achter je staan. Gelukkig ben ik nu werkzaam bij een bedrijf wat goed betaald, geen zwart-wit mentaliteit wat in de praktijk neerkomt dat ze je vertrouwen, en dat je rustig een kop koffie mag drinken onder werktijd.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 30 juni 2011 @ 16:42:16 #190
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98871315
Ik weet niet hoe politiek geëngageerd jullie zijn, maar toch wil ik dit even met jullie delen :P

http://www.synovate.nl/content.asp?targetid=621
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_98871377
Politiek is oorlog, oorlog is ellende, ik hou niet van ellende.
Ik bemoei mij er niet mee, ik vind het eng.
-weg-
  donderdag 30 juni 2011 @ 16:44:37 #192
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98871391
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:43 schreef Auti het volgende:
Politiek is oorlog, oorlog is ellende, ik hou niet van ellende.
Ik bemoei mij er niet mee, ik vind het eng.
Hmm, ik vind het juist fascinerend, volg het al enkele jaren.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 30 juni 2011 @ 16:45:18 #193
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_98871420
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 16:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Hmm, ik vind het juist fascinerend, volg het al enkele jaren.
En over enkele jaren ben je erachter dat het niet uit maakt of je links of rechts ben, het zijn allemaal regenten die om hun eigen hachje denken en de burger aan alle kanten naaien.
pi_98871445
joa!
-weg-
pi_98871741
Ik wil er eigenlijk niet over uitwijden maar ik volg het een beetje omdat je het toch voor je kiezen krijgt maar ik ga er niet op in, ik kots er echt op. Je ziet mij ook niet in POL omdat ik daar misselijk van wordt. Weetje wat het is, het is blaffen.. ongenegeerd blaffen.. iedereen heeft een standpunt en that's it.. propaganda van je standpunt en daar never nooit van af willen wijken.
Is een goed recht hoor, maar ik vind het allemaal te simpel.
En vooral de laatste 10 jaar is gewoon triest, en daar wil ik het niet eens over hebben. Het vreet gewoon energie wat totaal overbodig is.
Als het hele land naar de klote gaat dan biedt dat ook kansen.
-weg-
  donderdag 30 juni 2011 @ 17:36:43 #196
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_98873309
Heel raar, hoewel ik de jaren 80 nooit heb meegemaakt verlang ik er enorm naar. Ik heb het gevoel dat het leven toen nog niet zo vreselijk gereguleerd was, je kon nog gewoon roken wanneer je dat wilde en er waren algemeen minder regels, geen gezeik met langstudeerboete's en weet ik wat allemaal. Het lijkt gewoon alsof het leven in die tijd een stuk vrijer en zorgelozer was.

En natuurlijk nog een uitgebreide defensie, iets wat mij persoonlijk erg aan het hart gaat. Het had me geweldig geleken om in navolging van mijn oom en vader voor de dienstplicht een opleiding tot reserve-officier te volgen (oom vloog als observatie-officier rond met heli's, vader reed z'n rondjes met tanks) zodat je je plicht voor de verdediging van het land en eigen lijf kan vervullen, terwijl je na 2 a 3 jaren in het leger toch nog gaat studeren om een goede baan in de burgermaatschappij te vinden.

Waarom het leger mij zo aanspreekt? De techniek vind ik geweldig, de brute kracht die vrijkomt spreek me enorm aan. Een ander aspect is de discipline en duidelijk hierarchie die er binnen de krijgsmacht heerst, iets waar ik als autist veel steun aan zou hebben t.o.v. het veel onduidelijkere burgerleven.

Jammer dat die tijd voorbij is. ;(
pi_98873409
De jaren 80 O+ Daarna is het heel snel gegaan..
-weg-
pi_98873440
Peiling VVD naar 38 zetels. Steeds meer winnaars. *O*
  donderdag 30 juni 2011 @ 17:55:41 #199
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_98874014
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 17:36 schreef von_Preussen het volgende:
Heel raar, hoewel ik de jaren 80 nooit heb meegemaakt verlang ik er enorm naar. Ik heb het gevoel dat het leven toen nog niet zo vreselijk gereguleerd was, je kon nog gewoon roken wanneer je dat wilde en er waren algemeen minder regels, geen gezeik met langstudeerboete's en weet ik wat allemaal. Het lijkt gewoon alsof het leven in die tijd een stuk vrijer en zorgelozer was.

En natuurlijk nog een uitgebreide defensie, iets wat mij persoonlijk erg aan het hart gaat. Het had me geweldig geleken om in navolging van mijn oom en vader voor de dienstplicht een opleiding tot reserve-officier te volgen (oom vloog als observatie-officier rond met heli's, vader reed z'n rondjes met tanks) zodat je je plicht voor de verdediging van het land en eigen lijf kan vervullen, terwijl je na 2 a 3 jaren in het leger toch nog gaat studeren om een goede baan in de burgermaatschappij te vinden.

Waarom het leger mij zo aanspreekt? De techniek vind ik geweldig, de brute kracht die vrijkomt spreek me enorm aan. Een ander aspect is de discipline en duidelijk hierarchie die er binnen de krijgsmacht heerst, iets waar ik als autist veel steun aan zou hebben t.o.v. het veel onduidelijkere burgerleven.

Jammer dat die tijd voorbij is. ;(
Same here, op die dienstplicht na dan :r Opkomst ronald reagan, ussr op haar laatste benen, gorbatsjov die de boel probeert te bedaren. Goede muziek, en natuurlijk de vrijheid om te roken waar je wilt :P

Het waren culturele glorie dagen imo.
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2011 17:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Peiling VVD naar 38 zetels. Steeds meer winnaars. *O*
Je moet je persoonlijke situatie niet zo politiseren, ik ben straks ook de lul, ik mag namelijk zelf die 2 andere vakken gaan betalen aan 475 eu per stuk.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 30 juni 2011 @ 17:57:14 #200
185584 von_Preussen
Quia Opportet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')