Ik vind 4 jaar heel knap! Zo lang heb ik nooit bij 1 baas gezeten, al deed jij natuurlijk part-time.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:38 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Ik heb vandaag al 2 uurtjes gewerkt. Het is inderdaad berekeningen en veel in Excel werken.
Als ik in september stop, heb ik 4 jaar bij de post gewerkt. Langste tijd voor een baan wat ik ooit gehad heb.
[..]
thanks
Dat is heel mooi. Goed nieuws!quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:43 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Het gaat mij niet zozeer om de loon, maar meer om even wat ervaring op te doen in het vak.
Ach, laat ik het maar even zo formuleren, ik ben iemand die op z'n strepen staat, en dat doen mijn ouders ook (voornamelijk mijn pa). Dan zou je kunnen denken van ''doe een stap naar voren dan'', maar nee, op het moment dat ik mij kwetsbaar opstel dan krijg ik daar geheid vervelende opmerkingen over. Even een voorbeeld van de afgelopen dagen: mijn pa weet mij doodgemoedereerd te vertellen dat ik straks 19 ben en nog steeds geen diploma heb (niet geheel waar want ik heb vmbo-bb), terwijl leraren juist tegen mij zeggen dat ik het nog heel ver getrapt heb gezien mijn vooropleiding. Ze miskennen gewoon hetgeen wat ik juist wel goed doe. En als schrale troost mag ik schoolgeld e.d gaan betalenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, dingen uitpraten is denk ik altijd het beste ... .Maar ja, dat is eenvoudiger gezegd dan gedaan... Elkaar een beetje lucht gunnen is ook even goed.
Natuurlijk heb je ook geen plezierige week achter de rug na de uitslag van school dat geeft misschien ook wel spanningen. En dan komt oudzeer misschien ook wat makkelijker boven drijven.
Wat studiekeuze betreft: kan je niet in gesprek komen met een decaan van je oude school en evt eentje van dat MBO niv. 4 ? Die zouden je toch kunnen adviseren
Tja, dan is het jammer dat je vader dan zo reageert...quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ach, laat ik het maar even zo formuleren, ik ben iemand die op z'n strepen staat, en dat doen mijn ouders ook (voornamelijk mijn pa). Dan zou je kunnen denken van ''doe een stap naar voren dan'', maar nee, op het moment dat ik mij kwetsbaar opstel dan krijg ik daar geheid vervelende opmerkingen over. Even een voorbeeld van de afgelopen dagen: mijn pa weet mij doodgemoedereerd te vertellen dat ik straks 19 ben en nog steeds geen diploma heb (niet geheel waar want ik heb vmbo-bb), terwijl leraren juist tegen mij zeggen dat ik het nog heel ver getrapt heb gezien mijn vooropleiding. Ze miskennen gewoon hetgeen wat ik juist wel goed doe. En als schrale troost mag ik schoolgeld e.d gaan betalen
TNT, nu Post.nl, betaalt voor postbodes best redelijk. Zeker omdat je per uur wordt uitbetaald en mijn loon is nu 9,97 Euro bruto per uur. Er zit alleen inderdaad geen toekomst in.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:51 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik vind 4 jaar heel knap! Zo lang heb ik nooit bij 1 baas gezeten, al deed jij natuurlijk part-time.
Maar ik heb als kleine Auti enorm veel folders en kranten gelopen en dat loonde toen nog, (Dagbladbezorger nog steeds btw) maar postbode is echt zo'n kutbaan. Dan is TNT nog het beste, ik zat bij SelectMail en dat is echt kut, maar toch.. het is geen carriere en ik weet niet hoe het bij TNT zit maar ik had zo ontiegelijk veel post en kreeg betaald per stuk en kwam ik gewoon op nog geen 3 euro bruto per uur uit
Ongetwijfeld.. en daarom erger ik mij er ook aan. En ze snappen de helft nog niet.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:45 schreef phpmystyle het volgende:
. Ik ben dus op die POL-meet geweest en kan je vertellen dat de users die veilig en anoniem op internet mensen belachelijk maken irl zo introvert zijn als het maar kan
Precies wat ik dacht.... het zijn mensen die irl wat tekort komenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben dus op die POL-meet geweest en kan je vertellen dat de users die veilig en anoniem op internet mensen belachelijk maken irl zo introvert zijn als het maar kan![]()
En aangezien je met 40 jaar werken al een leuk pensioentje kunt opbouwen, zou je theoretisch tot je 27e kunnen blijven studeren.quote:Op zondag 3 juli 2011 00:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, dan is het jammer dat je vader dan zo reageert...Natuurlijk had hij ook liever gezien dat het gelukt was. Je hebt toch je best gedaan?
En gelukkig heb je dan wel degelijk een diploma BB, je bent wrs ook wat meer praktisch ingesteld? En 19...... maak je niet teveel zorgen, je weet toch ook wel dat iedereen zo dadelijk nog lang genoeg kan moet werken tot minsten je 67e? en dat is voor de meesten meer dan lang genoeg.
Tja, ik ben niet op de hoogte. Ik zou tegen php dan willen zeggen: laat je vooral goed informeren (door decanen?) en zet de voor en tegens even goed op een rij.quote:Op zondag 3 juli 2011 00:08 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
En aangezien je met 40 jaar werken al een leuk pensioentje kunt opbouwen, zou je theoretisch tot je 27e kunnen blijven studeren.
Overigens is de overstap van MBO naar HBO zeer gunstig, omdat je vanaf HBO weer opnieuw volledig studie financieren krijgt.
Toen ik 19 jaar was, had ik ook alleen maar een mavo-diploma. Zijn maar weinig die op die leeftijd 'meer' hebben bereikt.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ach, laat ik het maar even zo formuleren, ik ben iemand die op z'n strepen staat, en dat doen mijn ouders ook (voornamelijk mijn pa). Dan zou je kunnen denken van ''doe een stap naar voren dan'', maar nee, op het moment dat ik mij kwetsbaar opstel dan krijg ik daar geheid vervelende opmerkingen over. Even een voorbeeld van de afgelopen dagen: mijn pa weet mij doodgemoedereerd te vertellen dat ik straks 19 ben en nog steeds geen diploma heb (niet geheel waar want ik heb vmbo-bb), terwijl leraren juist tegen mij zeggen dat ik het nog heel ver getrapt heb gezien mijn vooropleiding. Ze miskennen gewoon hetgeen wat ik juist wel goed doe. En als schrale troost mag ik schoolgeld e.d gaan betalen
Nou wauw, dat geldt echt als het laagste van het laagste. Nee dat ik daar terecht ben gekomen heeft te maken met een totaal ''verneukte'' cito-toets. Ik had totaal geen besef dat dat zo zwaar zou meetellen. En praktisch ingesteld ben ik totaal niet, ik kan echt niet met mijn handen werken, en al helemaal niet snel.quote:Op zondag 3 juli 2011 00:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, dan is het jammer dat je vader dan zo reageert...Natuurlijk had hij ook liever gezien dat het gelukt was. Je hebt toch je best gedaan?
En gelukkig heb je dan wel degelijk een diploma BB, je bent wrs ook wat meer praktisch ingesteld? En 19...... maak je niet teveel zorgen, je weet toch ook wel dat iedereen zo dadelijk nog lang genoeg kan moet werken tot minsten je 67e? en dat is voor de meesten meer dan lang genoeg.
Je kan beter goed in werk zijn dan op school.quote:Op zondag 3 juli 2011 00:14 schreef Auti het volgende:
Ik ben niet goed in school. En ik was te jong.
Ok, ik kan tegen kritiek, maar ik ben wel rete benieuwd wat die puntjes dan zijnquote:Op zondag 3 juli 2011 00:04 schreef Auti het volgende:
[..]
Ongetwijfeld.. en daarom erger ik mij er ook aan. En ze snappen de helft nog niet.
Zo naief en simpel en vooroordelend. Mensen doen zich voor alsof ze heel wat zijn maar ik zie
daar weinig van terug, als ik het zo mag uitleggen zonder voorbeelden. Ik heb bij jou ook wel
puntjes gehad dat ik denk van..maar dan zie ik je leeftijd en andere posts en kan ik relativeren.
Ik zie ook een hoop posts van mensen die beweren heel wat voor te stellen, door een studie bijvoorbeeld, maar ondertussen dus wel op FOK! zitten en niet te zuinig ook. Wél, mag ik dan zeggen dat FOK! onder de "eckte eckte" bazen bekend staat als hét pauper forum van Nederland?
Ach, er zijn maar een paar figuren die het echt waar konden maken op de meet wat ze ook op het forum pretendeerden te zijn. Ik ga geen namen noemen hoor, maar de mensen die zich het meest grappige vinden zijn irl zo stil als het maar kan, je moet de gesprekken dan echt uit ze los trekken.quote:Op zondag 3 juli 2011 00:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Precies wat ik dacht.... het zijn mensen die irl wat tekort komenEn dus spugen ze maar raak op internet. Zielige figuren dus.
Maar heb je nooit nagedacht over je arbeidsperspectieven bij jouw studiequote:Op zondag 3 juli 2011 00:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je kan beter goed in werk zijn dan op school.
Mijn hoofd barst er nog van. Studie sluit 0,0 aan op de praktijk, een grote farce. En de overheid komt er nog mee weg ook. Je rechtspostitie is ook 0,0, op een pak suiker uit de winkel heb je nog meer rechten qua reclamatie.quote:Op zondag 3 juli 2011 00:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar heb je nooit nagedacht over je arbeidsperspectieven bij jouw studie
Iets nieuws proberen, desnoods op het ROC?quote:Op zondag 3 juli 2011 00:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mijn hoofd barst er nog van. Studie sluit 0,0 aan op de praktijk.
quote:Op zondag 3 juli 2011 00:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Php
[POLCAFE #2169] Waar de zure zeikerd weer toeslaat
Er wordt meegelezen.
Of een thuisstudie aan bijvoorbeeld de Open Universiteit. Het is wel prijzig, maar de module die ik had gevolgd was wel van goede kwaliteit.quote:Op zondag 3 juli 2011 00:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Iets nieuws proberen, desnoods op het ROC?
Maar zijn er ook nog dingen die je wilt ondernemen? Ik zou (persoonlijk) namelijk gek worden als ik geen doelen zou stellen.
Om te beginnen ben jij volgens mij dezelfde persoon die een jaartje geleden heel wijs vervelend kwam doen in dit topic en daar ook een ban voor hebt gekregen, kan er naast zitten maar dat zat in mijn systeem, maar dat is al lang geleden. Maar zoals laatst ook over zuipen en er zijn gewoon wat dingetjes die rebels zijn maar dat hoort gewoon bij de leeftijd. Ik was vroeger nog veel rebelserquote:Op zondag 3 juli 2011 00:21 schreef phpmystyle het volgende:
Ok, ik kan tegen kritiek, maar ik ben wel rete benieuwd wat die puntjes dan zijn
Kan goed, ik neem bepaald geen blad voor de mond nee, en soms kom ik ook nogal onbeholpen over hoor, maar dat lees ik dan vaak een paar uur daarnaquote:Op zondag 3 juli 2011 01:28 schreef Auti het volgende:
[..]
Om te beginnen ben jij volgens mij dezelfde persoon die een jaartje geleden heel wijs vervelend kwam doen in dit topic en daar ook een ban voor hebt gekregen, kan er naast zitten maar dat zat in mijn systeem, maar dat is al lang geleden. Maar zoals laatst ook over zuipen en er zijn gewoon wat dingetjes die rebels zijn maar dat hoort gewoon bij de leeftijd. Ik was vroeger nog veel rebelser.
Het is dus ook niet slecht, en er zijn ook geen zeer slechte voorbeelden. Jij bent dan nog best goed bezig, maar er zijn volgens mij op FOK! heel veel "guppies" die leuk kunnen praten en veel denken te weten maar nog maar net komen kijken.
PDD [Autisme, Asperger, PDD-NOS] Deel 32 - Vanaf nu LOG ik!!quote:Op zondag 3 juli 2011 01:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan goed, ik neem bepaald geen blad voor de mond nee, en soms kom ik ook nogal onbeholpen over hoor, maar dat lees ik dan vaak een paar uur daarna![]()
Ik ben verder geen uitgaansbeest hoor, en ik drink relatief weinig in vergelijking met leeftijdsgenootjes. Maar als ik drink dan doe ik het ook goed ja
quote:Op zondag 3 juli 2011 02:00 schreef Auti het volgende:
[..]
PDD [Autisme, Asperger, PDD-NOS] Deel 32 - Vanaf nu LOG ik!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |