Fijn om te horen Captain_Maximum, het doet me deugd om te weten dat mensen weer een volgende stap (kunnen) zetten.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 23:19 schreef Captain_Maximum het volgende:
Ik ga weg bij de post en kan tijdelijk totdat ik een nieuwe baan heb bij mijn pa in dienst.Inclusief loon natuurlijk.
Toen jij mij die ban aansmeerde (welgeteld enkele weken geleden) door het verspreiden van leugens, toen was je ook 16 zeker?quote:Op zondag 3 juli 2011 02:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Toen was ik 16 zullen we maar zeggen
En het trieste is dat de instellingen er nog mee wegkomen op.quote:Op zondag 3 juli 2011 08:22 schreef .Ken het volgende:
[..]
Zeer herkenbaar... hierdoor met pijn en moeite mn opleiding afgerond. Opleiding was qua inhoud totaal kansloos, en leraren beloofde vanalles, maar kwamen niets na.
Wel een beetje kort door de bocht om het voor alle opleidingen te stellen natuurlijk, maar het kwaliteitsverschil is zorgwekkend.quote:Op zondag 3 juli 2011 10:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En het trieste is dat de instellingen er nog mee wegkomen op.
De een of andere opleiding zal best verschillen. Maar als je een tienduizenden euro's in een opleiding investeert dan mag je toch wel meer verwachten. Dat het op zijn minst een link heeft naar werksituaties.quote:Op zondag 3 juli 2011 11:03 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Wel een beetje kort door de bocht om het voor alle opleidingen te stellen natuurlijk, maar het kwaliteitsverschil is zorgwekkend.
Het is juist de VVD die dat probleem wil aanpakken, door opleidingsinstellingen te verplichten voor aanvang van de studie de baankans duidelijk te maken.quote:Op zondag 3 juli 2011 11:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De een of andere opleiding zal best verschillen. Maar als je een tienduizenden euro's in een opleiding investeert dan mag je toch wel meer verwachten. Dat het op zijn minst een link heeft naar werksituaties.
Maar dit alles kan blijven bestaan dat opleidingen van afgestudeerden niks te vrezen hebben. Ze kunnen niet aansprakelijk gesteld worden wegens wanpresteren. Ik heb dat altijd raar gevonden, dat afgestudeerden gewoon vogelvrij zijn verklaard.![]()
Wat ik al helemaal raar vind is dat alles om werknemersvaardigheden/talenten draait. Kennis speelt vaker een ondergeschikte rol. Waarom zou je nog jarenlang ploeteren in het eigen maken van kennis
Ik snap niks van deze wereld. Mensen die kapot hebben gestudeerd zijn rechteloos, terwijl je gewoon recht hoor te hebben op een passende baan (ipv erom te moeten bedelen). . Terwijl ik vind dat een fatsoenlijk maatschappij juist blij zou moet zijn en iedere afgestudeerde beloont met datgene waar die gewoon recht op heeft na jarenlang ploeteren. Dat is heel wat anders dan voortdurend door rechts Nederland in een verdomhoekje te worden geplaatst als uitzuiger en voortdurend door iedereen te worden weggezet als eentje teveel.
Dan vinden sommigen het gek dat je dan zuur en negatief wordt.
En dat is een goed punt.quote:Op zondag 3 juli 2011 11:22 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het is juist de VVD die dat probleem wil aanpakken, door opleidingsinstellingen te verplichten voor aanvang van de studie de baankans duidelijk te maken.
Ik ben ben benieuwd hoeveel afgestudeerden een schadevergoeding krijgen. Zal hooguit een doekje voor bloeden zijn, vrees ik.quote:Op zondag 3 juli 2011 11:25 schreef Ceased2Be het volgende:
Nou ja 'inholland' is natuurlijk een voorbeeld van een opleiding die WEL aansprakelijk wordt gesteld nadien.
De overheid geeft zelf het slechte voorbeeld. Het % arbeidsgehandicapten die ze in dienst hebben is ver, ver beneden wat ze in dienst zouden moeten hebben. Hoe kan De Krom bedrijven dan verzoeken om meer gehandicapten in dienst te nemen, terwijl de overheid het zelf gewoon verrekt dat te doen?quote:Maar recht hebben op een baan vind ik weer wat anders; zolang we niet allemaal staatsbedrijven hebben die door de overheid gedwongen worden om pas afgestudeerden aan te nemen kun jij geen enkel bedrijf dwingen mensen aan te nemen.
Haast een loterij dus.quote:Het is nog steeds vraag en aanbod; en waar het ene segment niet aan werknemers kan komen overstroomt het andere met afstudeerders van bedenkelijk niveau.
Tja, als iemand kunstgeschiedenis gaat studeren, dan zou ik het ook eigen schuld hebben gevonden. Maar ik raad iedereen af om techniek te gaan studeren, het is maximaal conjunctuurgevoelig. Het is hollen of stilstaan.quote:----
En die baankans wordt bij veel opleidingen ook al aangegeven en veel studenten weten dat natuurlijk ook al voordat ze aan de opleiding beginnen. Er mag toch verwacht worden dat iemand zelf ook eens rondkijkt naar het arbeidsperspectief voordat ie aan een opleiding begint?
En dan nog kan er veel veranderen in de 5 jaar tijd van een opleiding, in '99 werden op de HIO gouden bergen beloofd, in 2004 toen mijn mede-klasgenoten afstudeerden (en ik al 5 jaar werkte) was de complete ICT markt ingestort... doe je niets aan.
Even twee interessante punten eruit gehaald; moet je dan mensen dwingen een opleiding te gaan doen waar wel vraag naar is? (of althans, waar men op dit moment van denkt dat er vraag naar zal zijn 5 jaar in de toekomst?)quote:Op zondag 3 juli 2011 11:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Haast een loterij dus.
[..]
Tja, als iemand kunstgeschiedenis gaat studeren, dan zou ik het ook eigne schuld hebben gevonden. Maar ik raad iedereen af om techniek te gaan studeren, het is maximaal conjunctuurgevoelig. Het is hollen of stilstaan.
Niet dwingen. Maar in beginsel wel een baangarantie. Overheid kan een selectie maken van kansrijke of kansarme opleidingen. De pretvarianten, kansarme opleidingen hoeven wmb ook geen baangarantie. Dan is de keuze aan de student zelf om te bepalen waar hij/zij voor gaat.quote:Op zondag 3 juli 2011 11:48 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Even twee interessante punten eruit gehaald; moet je dan mensen dwingen een opleiding te gaan doen waar wel vraag naar is? (of althans, waar men op dit moment van denkt dat er vraag naar zal zijn 5 jaar in de toekomst?)
De vraag is in hoeverre zon baangarantie haalbaar is. Hoe is het op een verantwoorde manier in te passen voor mensen met Asperger?quote:Op zondag 3 juli 2011 11:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Niet dwingen. Maar in beginsel wel een baangarantie. Overheid kan een selectie maken van kansrijke of kansarme opleidingen. De pretvarianten, kansarme opleidingen hoeven wmb ook geen baangarantie. Dan is de keuze aan de student zelf om te bepalen waar hij/zij voor gaat.
Het kan dus zoveel beter...
Een baangarantie van de overheid heeft alleen zin voor de bedrijven die van de overheid zijn.quote:Op zondag 3 juli 2011 11:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Niet dwingen. Maar in beginsel wel een baangarantie. Overheid kan een selectie maken van kansrijke of kansarme opleidingen. De pretvarianten, kansarme opleidingen hoeven wmb ook geen baangarantie. Dan is de keuze aan de student zelf om te bepalen waar hij/zij voor gaat.
Het kan dus zoveel beter...
Die ban had je geheel aan je zelf te danken, of was je vergeten wat jij mij per dm liet weten ?quote:Op zondag 3 juli 2011 10:40 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Toen jij mij die ban aansmeerde (welgeteld enkele weken geleden) door het verspreiden van leugens, toen was je ook 16 zeker?
Kijk, dat is nou het probleem, ik heb ze er even bijgepakt en het enige wat ik je gestuurd heb is dat ik verder niets me je te maken wilde hebben. Al het andere wat men mij kan aanrekenen is gewoon openlijk in POL gepost en kan iedereen nalezen.quote:Op zondag 3 juli 2011 13:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die ban had je geheel aan je zelf te danken, of was je vergeten wat jij mij per dm liet weten ?
Sorry, ik heb toch even de behoefte om hierop te reageren. Ik zeg niet dat jij mij ''bedreigt'' hebt, maar dm's sturen met de strekking van '' echter ben >ik< niet van zins om daar iets mee te doen'' komen niet geheel fris over. Daarbij kunnen admins gewoon iemands dm uitlezen en dat is dan ook gewoon gebeurd aangezien ik dit later nog tegen Yvonne heb gezegdquote:Op zondag 3 juli 2011 13:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Kijk, dat is nou het probleem, ik heb ze er even bijgepakt en het enige wat ik je gestuurd heb is dat ik verder niets me je te maken wilde hebben. Al het andere wat men mij kan aanrekenen is gewoon openlijk in POL gepost en kan iedereen nalezen.
Maar toch blijf je beweren dat ik je de meest vreselijke bedreigingen hebt toegestuurd. Chapeau, die tactiek werkt, en per DM heb ik verschillende mensen gehoord waarbij je precies dezelfde stoot onder de gordel hebt gegeven.
Affijn, als je met leugens je gelijk moet halen dan zegt dat natuurlijk genoeg over iemands persoon uit. Evenals hier een grote bek over POL hebben maar toch ach zo graag weer naartoe willen.
Laten we het hier maar bij, ik kan iedereen slechts aanraden om voorzichtig met jou om te gaan.
Overheid nemen ze gewoon in dienst. Maar dat ze verrekken ze gewoon. Sterker nog: de overheid maakt zich ook schuldig aan dezelfde ratrace als het bedrijfsleven.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:35 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
De vraag is in hoeverre zon baangarantie haalbaar is. Hoe is het op een verantwoorde manier in te passen voor mensen met Asperger?
Los van de vraag over de (praktische) praktische haalbaarheid (wat mij betreft niet), over geestdodend werk (want daar mag je dan aansluitenquote:Heb je er weleens aan gedacht om een bijdrage te leveren door bijvoorbeeld een kleine deeltijdbaan (desnoods post bezorgen)? Werk dat je prima individueel kunt doen, en in beginsel niet gekort wordt op je uitkering.
Mijn ervaring is dat scholen soms een beetje achterlopen. Zo kreeg ik op het grafisch lyceum vooral les in Director, terwijl de meeste bureaus allang waren overgestapt naar Flash. Nu lijkt de interface wel op elkaar, maar de scripttaal is wel verschillend. Gelukkig had ik tijdens de eerste stage vrij weinig te doen, dat ik mezelf maar Flash heb geleerd.quote:Op zondag 3 juli 2011 11:03 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Wel een beetje kort door de bocht om het voor alle opleidingen te stellen natuurlijk, maar het kwaliteitsverschil is zorgwekkend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |