abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98510858
vorig deeltje: Het dreumestopic (1 - 2 jaar) deel 150

De dreumesjes:

27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva Gabrielle, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi
22 januari 2010: Tirza, dochter van Elmo76
02 februari 2010: Emma, dochter van Keshet
14 februari 2010: Florian, zoon van Freecell
15 februari 2010: Hannah, dochter van Octopussy
19 februari 2010: Ravi, zoon van simmu en sangdrax
***24 februari 2010: Daan, zoon van happyme28 en Marky***
24 februari 2010: Zoë, dochter van Spewey
02 maart 2010: Mart, zoon van ymme
05 maart 2010: Thomas, zoon van Leonieke
10 april 2010: Lisa, dochter van _NIKKI_
17 april 2010: Noortje, dochter van Becky27
28 april 2010: Lars, zoon van Shandaly
15 mei 2010: minidraak, dochter van draculettetje
21 mei 2010: Isabel, dochter van Morretje en Ravage
27 mei 2010: Jasmijn, dochter van Baldria

zooo we kunnen weer even!
pi_98511288
kan niet anders dan dat je goed zit chan :D ;)
:)
  Moderator woensdag 22 juni 2011 @ 16:01:16 #3
5428 crew  miss_sly
pi_98512259
Leuke nieuwe nick :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:27 schreef Chan het volgende:
Ik ben een rámp met klonen, maar deze denk ik toch ook wel te weten ja.. hoewel... jawel toch? jaa... denk het wel..

Claudia, maar Ivan heeft wel gegeten 's avonds, Timo nog nóóit (nou ja behalve dus bij pannenkoeken, pizza of patat).. Maar ik wil er ook liever niet mee rommelen, want ben inderdaad allang blij dat hij overdag eet.. Ik kreeg alleen de tip van een diëtiste (die volgens mij érg onzeker was en nét afgestudeerd of zo, ze kwam niet echt over als iemand waar ik tips van aan wil nemen, vraag het liever hier) om hem dan overdag minder brood te geven, dan zou hij 's avonds vanzelf wel gaan eten.. Want max. aantal boterhammen voor zijn leeftijd zou 3 per dag zijn..
Senna zit ook regelmatig over de 3 boterhammen per dag heen, hoor. En soms blijft ze eronder. Ze eet sowieso geen korstjes, dus 4 boterhammen zijn er niet effectief 4. Ik zou me niet zo exact aan die max houden, Chan. Het is ook niet zo dat Timo te zwaar is ofzo.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_98513689
En ik heb natuurlijk geen idee wat de kloon betreft ;( :D Ik ben hier echt heel slecht in _O-

Thomas krijgt nog altijd 2 flessen, maar we merken wel dat hij minder en minder drinkt. Fles 's ochtends is ook om om 6u of 6.15u geen zin heb om te sukkelen met een boterham (die krijgt hij bij de onthaalmoeder rond 8.30u). Maar de tijd van 6u tot 8.30u moeten we dus zien te overbruggen. Of hij dan veel of weinig drinkt, maakt niet zoveel uit.
's Avonds drinkt hij niet meer zo veel, maar hij eet zo veel overdag dat het niets uitmaakt:
- 6u: fles melk
- 8.30u: 1 of 2 boterhammen
- 11u: stuk appel
- 12u: aardappelen, groenten en vlees (en veel)
- 16u: 2 of 3 stukken fruit
- 19u: fles melk

Net na zijn verjaardag zijn we overgeschakeld op koemelk (bedoeling was op zijn verjaardag, maar hij was toen nogal ziek dat we zijn ziek-zijn nog hebben overbrugd met gewone melk, dus hij zal wel rond de 13 maanden geweest zijn).
  woensdag 22 juni 2011 @ 16:45:51 #5
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_98514302
*egopost*

Emma liep net ineens helemaal uit zichzelf twee meter los! :o *O*
en maakte daarna een faceplant maar dat mag de pret niet drukken. :+
A grand adventure has begun.
  Moderator woensdag 22 juni 2011 @ 16:46:18 #6
5428 crew  miss_sly
pi_98514316
Emma *O* Wat goed Keshet! *O*
pi_98514841
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:45 schreef Keshet het volgende:
*egopost*

Emma liep net ineens helemaal uit zichzelf twee meter los! :o *O*
en maakte daarna een faceplant maar dat mag de pret niet drukken. :+
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

nu filmen met je donder jij! ~O>
:*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 22 juni 2011 @ 17:02:03 #8
265732 Keshet
pi_98514963
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:58 schreef simmu het volgende:

[..]

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

nu filmen met je donder jij! ~O>
:*
Ik doe m'n best! :D Helaas heeft ze een obsessie voor alles wat ik vast heb en krijst ze net zolang tot ze 't zelf vast mag houden. Ik blijf 't proberen! :D

Enne, vertel jij 't even aan Ravi? Hij en Emma wisselen elkaar steeds af met nieuwe dingen!
*insert wierookjes* Ik voorspel dat Ravi binnen nu en een week ook een stuk los loopt!
pi_98515230
Maar Miss het gaat niet zozeer om teveel eten, maar "teveel" brood en daardoor geen avondeten.. Ik dacht altijd dat dat niet echt kwaad kon eigenlijk.. Maar die diëtiste (er was een bijeenkomst op het kdv waar die was, het was niet dat ik speciaal naar een diëtiste geweest ben ervoor) zei dat het toch wel echt beter zou zijn als hij 's avonds groente en aardappels en zo zou eten ipv "zoveel brood".. Nou ja.. zoals ik al zei, ik ben allang blij dat hij overdag gewoon goed eet, wil daar eigenlijk niet mee gaan rommelen..

En ohw ja, Timo is inderdaad zeker niet te zwaar, het is echt een dunne dus straks probeer ik het een week of 2 en eet hij alsnog geen avondeten, dan gaat hij straks nog afvallen :{ Dus nee.. ik laat het maar denk ik..

En nog een ohw ja: jeuj, ik heb ook een keer een kloon goed :D

Emma!! *O* *O*
  Moderator woensdag 22 juni 2011 @ 17:31:31 #10
5428 crew  miss_sly
pi_98516015
Ow, maar volkorenbrood is toch ook gezond? Senna drinkt er dan altijd sap met vitamine C bij, bij elke maaltijd, zodat ijzer goed opgenomen wordt. En het is niet zo dat ze heel dik belegde boterhammen met chocoladepasta of bruine suiker krijgt ofzo. Natuurlijk zijn groenten erg belangrijk, maar ik geloof er niets van dat Senna dat beter zou eten als ze minder brood krijgt. Wel wordt ze dan overdag chagrijnig waarschijnlijk omdat ze honger heeft...dat is niet gezellig!
pi_98517994
Chan, de diëtiste hier zei dat fruit en groente elkaar compenseert. Het is dus niet erg als timo weinig/geen groente eet, zolang hij dat dan maar compenseert met fruit.

Lars heeft vandaag jelte gezien, en och hij is er helemaal weg van....
En Lena en evie kregen allebei een afscheidskus....lief hè
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_98521402
Huh? In groente zitten toch echt wel stofjes die niet in fruit zitten?
Over de hoeveelheden groente/fruit maak ik me trouwens ook niet zo druk. Ik denk niet dat kinderen echt snel tekorten oplopen wanneer ze voor de rest gevarieerd eten. Zeker als je ook nog multivitamine geeft. Ik erger me eigenlijk altijd aan die reclame van Olvarit die je een schuldgevoel probeert aan te praten dat de meeste peuters te weinig groente binnenkrijgen.

Chan, ik zou ook zeker niet minderen met de boterhammen. Zelf heb ik het idee dat het geen kwestie is van minder brood=meer avondeten en dat minder brood geven zelfs averechts werkt. Ook hier een chagrijnig kind wanneer ze te weinig eet (of moe is), en dan weigert ze het avondeten.

Muppet werd na haar eerste slaap vandaag ontroostbaar huilend wakker -O- Ze wilde helemaal niets en had duidelijk ergens pijn. Ik heb maar een zetpilletje gegeven en daarna een fles melk (200 ml, ging op tot de laatste druppel :o ) en 5 minuten later was mevrouw weer lekker vrolijk en hyper. Later op de middag had ze een gigantische diarreeluier dus het is ws. buikpijn geweest. Geen idee waarom want ze heeft niets buitengewoons gegeten.
Vanmiddag heeft ze daarom nog een dik uur geslapen. Had ze kennelijk nodig...
pi_98521667
Oooh Keshet! Het loopbegin is gemaakt *O* . Jullie dappere dodo! O+

Ik merk het trouwens wel aan hun avondeten als ik de middagsnack te laat nog geef. Dan hebben ze didelijk minder trek 's avonds.

Oh en...

:D
  woensdag 22 juni 2011 @ 19:41:32 #14
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_98521722
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:31 schreef leonieke het volgende:
En ik heb natuurlijk geen idee wat de kloon betreft ;( :D Ik ben hier echt heel slecht in _O-

Dat dus, hoewel ik nog niet aan het neuzen ben geslagen...
pi_98522452
Wauw Keshet, wat goed! :o *O* Heb je daar geen filmpje van?

Heeft R. die toren helemaal zelf gebouwd? :o ^O^

Chan, ik begrijp de argumentatie wel en er zit wat in. Ik eet bijvoorbeeld overdag juist meer zodat ik 's avonds niet ga bunkeren. Het is wel logisch dat als hij overdag veel boterhammen eet en daar genoeg energie uithaalt hij 's avonds zijn eten gerust laat staan, vooral als hij dat eten niet echt lekker vindt. En het is ook zo dat hij daardoor misschien voedingsstoffen misloopt die wel in het avondeten zitten en niet in zijn broodmaaltijden.

Als je het ziet zitten kun je er natuurlijk mee aan de slag. Hier zou het resulteren in een jongetje dat overdag ontevreden is, veel zeurt om eten en zichzelf in de weg zit en 's avonds uit chagrijn meteen zijn bord omkiepert. We hebben het geprobeerd omdat de richtlijn 2-3 boterhammen per dag is. Ivan zit eerder op 3-4.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_98522732
Ja, en hij weet ook echt welk blokje wanneer moet. Dat zie je ook in het filmpje, dat hij zichzelf corrigeert.
pi_98522981
Ivan heeft ook een bouwfase gehad, maar die is even helemaal voorbij. Hij laat eigenlijk al zijn speelgoed links liggen tegenwoordig. Hij wil alleen nog maar tekenen, boekjes lezen, samen dansen en zingen, en buiten spelen. Misschien wordt het tijd om hem wat nieuws te geven. Ik wou eigenlijk tot zijn 2e verjaardag wachten met het vragen van fantasie/rolspel-speelgoed zoals een keukentje, maar dat duurt nog zo lang.
pi_98523158
Oh een keukentje hebben ze al veel eerder plezier van inderdaad, R speelt juist vooral met dat soort speelgoed (ook omdat dat natuurlijk al veel aanwezig is).

Ik kan niet zeggen dat hij in en bouwfase zit hoor.
pi_98523213
Wauw, wat knap van R! Zo'n hoge toren zie ik Lente nog niet bouwen. Ze is tegewoordig wel vergroeid met d'r 'baby'. Dat ding moet mee aan tafel, een hapje eten, tanden poetsen, slaapzak aan... Ik heb er gewoon een kind bij! Maar als ze 'm beu is, flikkert ze 'm zonder rancune en met een duidelijke 'dagdag baby' ongenadig op de grond. :')

Octo, wat sneu voor Hannah! Lente had ook diarree toen jullie hier waren. En ikzelf had behoorlijke steken in m'n darmen. Hoewel geen diarree gelukkig. Was een leuke meet geweest anders... :Y)
pi_98523245
Oh, en een dikke vette OEH voor Emma natuurlijk! *O* *O* *O*
pi_98524058
Ik ben helemaal vergeten voor Emma te jompelen *O* *O* *O* *O* Dikke vette mijlpaal voor het wondermeisje!

En Groofsken, wat knap van R.! Doet ie hartstikke netjes ^O^
pi_98524155
Jullie kijken het filmpje maar half hè? :P (Zou ik ook doen hoor, want hij is veel te lang :') ). Maar wat ik er zo grappig aan vind is dat het hem steeds net niet lukt. ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door groofskendezoveelste op 22-06-2011 20:36:20 ]
pi_98524372
Haha, ik heb 'm idd niet afgekeken. :D :@
pi_98524522
Who cares dat het net niet lukt? Ik zie een jongetje dat een toren die zo groot is als hemzelf opbouwt op een wiebelige bank. _O_ Mijn muppet zet op de grond 3 blokken op elkaar en gooit het dan expres om :')
pi_98524795
:P
  woensdag 22 juni 2011 @ 20:47:15 #26
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_98525367
Emma, wat enorm goed, echt iedere keer als ik nieuwe mijlpalen van Emma aan vriend vertel vind hij het ook zo bijzonder!

En R, wat ben je goed in torens bouwen!

[ Bericht 0% gewijzigd door becky27 op 23-06-2011 06:13:01 ]
  woensdag 22 juni 2011 @ 20:47:51 #27
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98525410
Emma, wat goed zeg! *O*

En wat knap van R! ^O^

Ik zet nog even het filmpje van mijn vallende dramaqueen neer :@

[ Bericht 95% gewijzigd door Asyniur op 22-06-2011 20:57:02 ]
pi_98526041
Raf wat knap die toren! En t lukt m wél! Wat een doorzettingsvermogen zeg :D

Ja ik denk dat als ik Timo minder brood zou gaan geven hij ook heel ontevreden en hongerig en chagrijnig en zo zou worden.. Meer fruit geven is misschien wel een goed idee, ter compensatie van het gebrek aan groente. Maar wat ik me wel afvraag: hoe ongezond is pizza? Timo vindt pizza heerlijk en het lijkt erop dat hij er aardig wat dingen op accepteert en gewoon opeet. Vanavond pizza met champignons en paprika, en die groenten eet hij normaal dus echt absoluut níet. Zou het erg ongezond zijn om een of twee keer per week pizza te eten om zo te zorgen dat hij nog wat groente binnen krijgt?
  woensdag 22 juni 2011 @ 20:58:32 #29
265732 Keshet
pi_98526127
Ik word gewoon een emo van jullie reacties. Wat lief zeg! O+
Ze heeft 't vanmiddag nog een paar keer geprobeerd. Ik vind het zo mooi om te zien dat ze zich met een paar vingertopjes aan iets vasthoudt, dan de afstand tot het volgende object inschat en dan twijfelt tussen kruipen of lopen.

't is natuurlijk mijn eerste enzo en ik heb weinig vergelijkingsmateriaal en ik vraag me af hoe jullie kindjes vielen toen ze net leerden lopen? Vielen die voornamelijk voorover, achterover of opzij?
Ik zie wel dat ze echt wat stabiliteit mist vanwege die halve voet maar dat ze ook flink probeert te corrigeren. Ik denk ook dat ik me een beetje teveel focus op stabiliteit c.q. Emma's voet dus jullie ervaringen hoor ik graag!
Het mantra van vandaag is: 'Emma, zorg dat je hoofd niet sneller gaat dan je voeten!' _O-

Groofsken, ik vind het echt superknap van Raf! :o

Arme Hannah! Hopelijk was het een eenmalig iets en is ze er snel vanaf! Een extra :* voor jou Octo. :*

Wat schattig dat Lente zo rondzeult met haar baby. O+
pi_98526224
Chan, jaaa! Jij hebt gezien waar het over gaat, het filmpje. *O* Het ging me helemaal niet om of hij een grote toren bouwt of niet. Het ging me om de hoeveelheid geduld waarmee hij dat deed. O+

Ik weet niet of pizza ongezond is, Ik denk dat je het moet zien als een broodmaaltijd. Maar dan wel met wat groentes erbij. ^O^
pi_98526304
Asyniur, haha, wat kan hij goed vallen. ^O^
pi_98526389
Allebei mijn kindjes vielen voorover in het begin bij het lopen. :Y R is ook een keer keihard en languit op z'n snoet gegaan. :X ;(
pi_98526444
Vallende Leon, dat filmpje had ik helemaal gemist! Wat doet hij dat geweldig :D

Keshet, Timo viel eigenlijk zowel achterover als voorover. In het begin was het gewoon heel instabiel. Ik vind het echt knap van Emma, die zal ongetwijfeld nog wat instabieler zijn met een half voetje, maar probeert het toch maar even!
  woensdag 22 juni 2011 @ 21:08:40 #34
265732 Keshet
pi_98526810
Asy, wat een dramaking! :D
Jullie spreken z'n naam wel echt 'op z'n Frans' uit he? Dat viel me ineens op. O+
Ik lig niet hele nachten aan jullie te denken hoor! 8-) Vannacht had m'n muppetje ineens een gevalletje hongersnood en toen moest ik even aan de posts van gisteren enzo denken; en aan Harry. ;)
  woensdag 22 juni 2011 @ 21:09:13 #35
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_98526855
keshet, Noortje leert net lopen en valt alle kanten op, links, rechts, voorover (tand door de lip) en achterover op de billies. en dan gaan haar beentjes veel sneller dan ze zelf kan bijhouden....
  woensdag 22 juni 2011 @ 21:11:13 #36
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_98526996
haha die Harry, had het filmpje al eerder gezien maar nog niet op gereageerd.
  woensdag 22 juni 2011 @ 21:11:48 #37
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98527040
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 21:08 schreef Keshet het volgende:
Asy, wat een dramaking! :D
Jullie spreken z'n naam wel echt 'op z'n Frans' uit he? Dat viel me ineens op. O+
Ik lig niet hele nachten aan jullie te denken hoor! 8-) Vannacht had m'n muppetje ineens een gevalletje hongersnood en toen moest ik even aan de posts van gisteren enzo denken; en aan Harry. ;)
:Y Op zijn Frans inderdaad.

Ooh en qua vallen: Harry kon eigenlijk al vrij snel heel goed lopen. Vallen was bij hem een ingecalculeerd risico dus altijd voorover. Hij is eigenlijk ook nooit echt op zijn gezicht gevallen. Altijd precies goed opgevangen.
Misschien dat Emma wel iets meer moeite heeft met haar evenwicht vinden, maar aan de andere kant is ze niet anders gewend en is het een doorzetter O+
  woensdag 22 juni 2011 @ 21:15:08 #38
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98527257
Hier staat nog een tof filmpje van ons kaboutertje (waarbij ik verbaasd sta van de hoeveelheden die hij naar binnen heeft gewerkt vandaag :o )
pi_98528401
Keshet, allereerst *O* voor Emma! O+
Maar Lisa heeft hetzelfde probleem als Emma hoor... ook niet stabiel genoeg. Als ze loopt doet ze haar romp te ver naar voren dus valt ze voorover. En ze twijfelt ook of ze zal kruipen of lopen bij een kleine oversteek.
Ook staat ze af en toe los, totdat ze tot de ontdekking komt dat ze los staat. Want dat is toch wel erg eng, dus plof je weer op je billen neer. :+
  woensdag 22 juni 2011 @ 21:34:01 #40
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98528573
heyhey :)

Ik kom ook ff jompelen voor die dappere Emma :D wat is het toch een stoertje! een strijdertje vanaf het begin..
en ik ben ook heeeeeel benieuwd naar beeldmateriaal Keshet!!

Asy; Harry kan ook heel goed dramatisch doen dus? ;) Evie ook soms... en dan heb ik echt moeite om mijn lachen in te houden ;)

R af de bouwer *O* goed hoor!! zo geduldig ook :Y \

@karin; Lars is echt een tof mannetje! en zooo lief dat kusje van Evie en Lars... en Evie ging stiekem nog even zwaaien en daaag roepen toen jullie al bijna in de auto zaten ;) haha
en Poppedein; als je stiekem meelurkt; ik ben verliefd op je baby ;) O+ ; 1,5 jaar verschil valt nog wel mee toch? ben best een leuke schoonmama hoor :+ *) (o ja; heb straks natuurlijk ook nog een 2e meisje in de aanbieding ;))
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_98528737
Claudia, wat knap dat Ivan zoveel kan zeggen!
En ik dacht dat Ivan helemaal geen speen meer mocht van jou :@ :@ vast verkeerd begrepen/gelezen ooit
Wolf heeft zn speentje ook echt nodig als hij slaapt. Als de speen er uitvalt gaat hij soms gewoon door met zuigen :D O+

Emma loopt *O* go girl!

En wat knap van R. *O* en wat is het toch een lekker ding.En leuke stapeltoren! Nou wil ik Wolf ook een stapeltoren

Asy, ik wist ook helemaal niet dat jullie zijn naam zo anders uitspreken dan dat ik altijd dacht :o
Haha dat filmpje is echt hilarisch, drama king

Wolf is net weer terug in bed. Die werd heel zielig jammerend wakker met een handje op een wang; hij heeft ineens meerdere kiezen die doorkomen.
Hij had nog helemaal geen enkele kies. Met een slokje water en een zetpilletje viel hij binnen 15 min weer in slaap
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 22 juni 2011 @ 21:50:38 #42
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_98529618
Ik vind de foto van Vlindur zo schattig!
En de filmpjes van R en L ook al.

eeeh wat wou ik nog meer zeggen?
Oh ja Keshet. Knap van Emma!! Thomas heeft eerst maanden en maanden langs de tafel en de bank gelopen, toen hij eindelijk los ging lopen kon hij het meteen al vrij goed. Hij is alleen heel vaak gestruikeld over de tafelpoot als hij de bocht te krap nam 8)7

Wolf, hopelijk is je tandjesleed snel weer voorbij. Gelukkig hielp de zetpil goed.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_98529689
Blegh Poppejans, kiezen! Rotdingen! (tenminste als ze hun intrede doen)
En apart eigenlijk, dat ze zo snel rustig worden na een zetpil. Hier net zo hoor! Terwijl je rustig een uur mag rekenen voor het begint te werken....

Ik heb de filmpjes niet gezien, ik moet eigenlijk notulen typen...maar ja, prioriteiten he ;)

Gosh Emma!ik had er helemaal niet bij stilgestaan dat je een deel van je voetje mist!
Dan is het stappen wel helemaal superknap en een heel belangrijke mijlpaal *O*
Qua vallen, volgens mij zakte Lars vaak weer door de knietjes om zo weer in de kruipstand te gaan als het lopen niet lukte.
Denk ik...jemig, ik ben het gewoon kwijt! :o
pi_98529820
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 21:51 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Blegh Poppejans, kiezen! Rotdingen! (tenminste als ze hun intrede doen)
En apart eigenlijk, dat ze zo snel rustig worden na een zetpil. Hier net zo hoor! Terwijl je rustig een uur mag rekenen voor het begint te werken....

Ja, dat vind ik ook zo apart! De keren dat ik een zetpil geef is hij echt binnen 5 minuten kalm/ aan het slapen of lijkt zich al beter te voelen.
En hij had het zwarte shirt van Lars vandaag aan, vet stoer ^O^
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  woensdag 22 juni 2011 @ 21:56:24 #45
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98529984
Maar zo'n zetpil werkt ook snel. Gelukkig maar.
Harry heeft ook 2 kiezen opeens en de 3e staat op doorbreken
pi_98530022
BJ, door jouw post besef ik me ineens dat ik ook ooit (hoop ik dan) schoonmoeder word. OMG! Schoonmoeder!
  woensdag 22 juni 2011 @ 21:59:58 #47
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98530262
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2011 21:56 schreef Ssserpente het volgende:
BJ, door jouw post besef ik me ineens dat ik ook ooit (hoop ik dan) schoonmoeder word. OMG! Schoonmoeder!
haha ja shocking he? ;)
en daarna misschien wel oma :D wij gewoon OMA!! echt OMG
(lijkt me overigens wel heeeel mooi en bijzonder mocht Evie ook kindjes krijgen... maaruh pfffff dat mag nog minimaal 25 jaar duren hoor haha)
pi_98530669
*O* Hoera voor Emma die zomaar losloopt!!! *O*
Wat gaaf zeg!!!

Wat kan R. goed bouwen zeg! Mette is ook een fan van bouwen, nog steeds trouwens. Vooral met duplo.

Voor de rest niet echt bijgelezen. Weekend is hier begonnen dus de rust ook weer, lekker met mn dreumes hannesen O+
Die overigens hardstikke verkouden is en volgens mij weer kiezen/hoektanden krijgt. Het avondeten wil ze al dagen niet echt eten. Gelukkig slaapt ze wel goed.

Claudia, wij dachten ook een keukentje te geven met haar 2de verjaardag, maar dat hebben we toch maar vervroegd. Sinds een paar weken heeft ze een keukentje en ze helemaal happy (ik ook, want ik kan weer koken :') ). Het heeft ook echt wel wat in gang gezet. Ineens doet ze de hele dag nepdingetjes. Gaat ze koken en dan moeten alle knuffels mee eten. Ook kan ik haar helemaal happy maken met schoonmaakdoekjes, gaat ze alles poetsen (heeft ze niet van mij, ben niet zo'n schoonmaakwonder).

BJ, hallo!!! Daar ga ik allemaal nog niet over na denken hoor :o
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_98531353
Woepla Emma! *O* *O*
Daar kom ik ook even voor jompelen en juichen hoor!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 22 juni 2011 @ 22:18:51 #50
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98531552
Ik had het gelezen, maar nog niks mee gedaan, emma supergoed *0*

R cool die toren!

[ Bericht 18% gewijzigd door _Bar_ op 22-06-2011 22:20:05 (Suffe kop vol snot) ]
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_98532257
Claudia Timo krijgt van ons voor zn 2e verjaardag een keukentje, maar een tijdje terug hebben we al af en toe wat keukenspulletjes gegeven waar hij hele dagen mee speelt. Ik wilde het keukentje erg graag bewaren voor zn verjaardag en hij speelt nu dus vooral op de salontafel met zn serviesje en groentesetje. Groot succes :)
pi_98533314
Emma, wat goed!!! *O*
Wat betreft dat vallen Keshet, Iris viel geloof ik alle kanten op. Dat hoofd is natuurlijk wel topzwaar, dus niet zo gek dat ze daar gauw op vallen...

R. zo lekker aan het bouwen :).

Ik zag laatst bij Iris ineens dat er nog 2 kiezen door waren onder. Nu moeten we alleen de laatste 2 boven nog, dan is ze voorlopig ff compleet ;).
Die is aan het kletsen, papegaait veel en maakt steeds meer en langere zinnen.
Wil alles zelf doen, liefst ook aankleden en als dat dan niet lukt dan raakt ze behoorlijk gefrustreerd. Je mag pas helpen als ze zelf heeft bedacht dat ze hulp nodig heeft, anders is het DRAMA.
Fake it till you make it...
  woensdag 22 juni 2011 @ 23:20:10 #53
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_98535982
Aviva was niet echt een vallert. Die ging door de knieën als ze het niet durfde. En uiteraard ook wel eens vallen, maar in prIncipe had ze redelijk controle.
Emma is natuurlijk wel snel (gecorrigeerd natuurlijk) dus dan hoort het instabiele er zeker nog bij.
En gewoon nog ff een jompel omdat ik het stoer vind dat Emma begint te lopen. *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 22 juni 2011 @ 23:24:40 #54
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_98536266
Keshet wat knap zeg van Emma! *O* En hier ging het bij allebei de meisjes anders. De oudste is ehhhh iets kleinzeriger en oefende alleen maar op bed met lopen. Toen ze dat onder de knie had, liep ze zo ineens weg en vallen was er dus ook niet meer zoveel bij.

De kleinste is juist een brokkenpilootje en die valt en stuitert alle kanten op :D

O ja Claudia kun je 'm anders niet alvast een deel van zijn keukengebeuren geven? Een theeserviesje ofzo? En wat vindt hij van klei? Esmee is er helemaal gek van!

Van ons krijgt Esmee een pop voor haar verjaardag. Die kreeg haar grote zus ook toen ze 2 werd en dan kunnen ze samen met de poppen spelen in plaats van ruzie te maken om die ene pop waarvan de ogen open en dicht kunnen (de rest van de poppen vinden ze maar niks) en dan kan ik aan de rest van de fam kleertjes enzo vragen voor de pop
  donderdag 23 juni 2011 @ 07:17:39 #55
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_98542357
Wow, twee poppen geeft geen strijd meer? We hebben drie schepjes in de zandbak en het is nog steeds oorlog :')
pi_98542516
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 07:17 schreef DaviniaHR het volgende:
Wow, twee poppen geeft geen strijd meer? We hebben drie schepjes in de zandbak en het is nog steeds oorlog :')
O dat zeg ik niet hoor, maar dan kan ik ze in ieder geval uitleggen dat ze allebei een eigen hebben. Nu willen ze steeds dezelfde pop
pi_98542635
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:26 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Chan, de diëtiste hier zei dat fruit en groente elkaar compenseert. Het is dus niet erg als timo weinig/geen groente eet, zolang hij dat dan maar compenseert met fruit.
Zo raar. Bij ons mag een onthaalmoeder bij de aardappelen geen appelmoes maken omdat dit geen groenten zijn (resultaat: Thomas lust wel appels, maar geen appelmoes :') ).
  donderdag 23 juni 2011 @ 08:07:37 #58
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_98542672
Jorja is gewoon de oudste dreumes :O
Sorry dat ik alleen nog maar gelurkt heb de laatste tijd, maar krijg het niet geregeld alles bij te houden enzo....
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 23 juni 2011 @ 09:06:43 #59
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98543314
ooh, Jeetje, wat leuk! Je dreumes wordt bijna peuter O+
  Moderator donderdag 23 juni 2011 @ 09:25:59 #60
5428 crew  miss_sly
pi_98543639
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 08:07 schreef Jeetjejom het volgende:
Jorja is gewoon de oudste dreumes :O
Sorry dat ik alleen nog maar gelurkt heb de laatste tijd, maar krijg het niet geregeld alles bij te houden enzo....
Je hebt niet eens een goed excuus, zoals een baby erbij :W ;)
Jorja gewoon al bijna een peuter, wow. Je mooie kleine meisje wordt een mooie grote meid O+

Over groente en fruit: was het niet zo dat ook het voedingscentrum het advies had veranderd van 2 ons groenten en 2 stuks (ons) fruit in 4 ons groenten en/of fruit?

Wat betreft appelmoes: een hele appel is gezonder, omdat je dan meer vezels binnenkrijgt. Het is ook altijd gezonder om het stuk fruit te eten ipv er sap van te maken. Vandaar denk ik dat ze dat zo aanraden. Bovendien moet je erg je best doen om appelmoes te vinden waar geen extra suiker aan is toegevoegd. Ik vind dat altijd zo onzinnig; over een appel doe ik toch ook geen extra suiker omdat dat niet zoet genoeg is :?
Ik denk ook dat de adviezen in Belgie en Nederland nog best wel wat kunnen verschillen.
pi_98543926
Rienk heeft pap gehad!

En het was een succes :D

[ Bericht 40% gewijzigd door Vlinder op 23-06-2011 18:08:27 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_98543975
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jorja gewoon al bijna een peuter, wow. Je mooie kleine meisje wordt een mooie grote meid O+

Over groente en fruit: was het niet zo dat ook het voedingscentrum het advies had veranderd van 2 ons groenten en 2 stuks (ons) fruit in 4 ons groenten en/of fruit?

Wat betreft appelmoes: een hele appel is gezonder, omdat je dan meer vezels binnenkrijgt. Het is ook altijd gezonder om het stuk fruit te eten ipv er sap van te maken. Vandaar denk ik dat ze dat zo aanraden. Bovendien moet je erg je best doen om appelmoes te vinden waar geen extra suiker aan is toegevoegd. Ik vind dat altijd zo onzinnig; over een appel doe ik toch ook geen extra suiker omdat dat niet zoet genoeg is :?
Ik denk ook dat de adviezen in Belgie en Nederland nog best wel wat kunnen verschillen.
Het is niet zo vreselijk ingewikkeld om zelf even appelmoes te maken zonder suiker, gewoon in een pannetje of een appeltje in stukjes even in de magnetron. Gepofte appel uit de magnetron is heel lekker op koude dagen. De stukjes blijven dan gewoon heel, maar worden zacht en zijn warm.
  Moderator donderdag 23 juni 2011 @ 09:50:58 #63
5428 crew  miss_sly
pi_98544164
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:43 schreef Verida het volgende:

[..]

Het is niet zo vreselijk ingewikkeld om zelf even appelmoes te maken zonder suiker, gewoon in een pannetje of een appeltje in stukjes even in de magnetron. Gepofte appel uit de magnetron is heel lekker op koude dagen. De stukjes blijven dan gewoon heel, maar worden zacht en zijn warm.
Dat weet ik wel ;)
Ik vind het gewoon krom dat het er vrijwel niet is, suikervrije appelmoes. Zoals zoveel dingen met fruit of gemaakt van fruit toch extra suiker bevatten. Die logica ontgaat me en dat is een beetje mijn frustratie ;)
pi_98544289
Waarschijnlijk omdat bij het koken wat smaken verloren gaan
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_98544405
suiker gebruiken ze ook vaak om te conserveren
  Moderator donderdag 23 juni 2011 @ 10:04:44 #66
5428 crew  miss_sly
pi_98544439
Klopt allebei, en toch heb ik appelmoes gevonden zonder suiker die heerlijk smaakt. Geen verschil met die met suiker. Maar goed, zoals gezegd: dat is een persoonlijk klein frustratietje ;)
  donderdag 23 juni 2011 @ 10:06:34 #67
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_98544479
Wij hebben thuis nooit appelmoes en bij mijn schoonmoeder wil ik niet dat jorja het eet. Zij doet namelijk het hele avondeten verdrinken in de appelmoes want dat is toch veel lekkerder voor jorja :N }:|
Dus dan maar liever niet
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_98544587
Hier echt alleen appelmoes bij frietjes of kip :D
Vroeger at ik zelf veel groentes alleen met appelmoes. En ik ben een lastige eter. Dus dat gaan we met Mart maar eens even niet doen. Pure smaken proeven.
pi_98544605
Rienk heeft nog nooit appelmoes gehad.. Die krijgt wel knijpfuit :9
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_98544624
Rienk en zijn pap O+
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_98545671
Lekker he Rienk?!

Hier een enorm gefrustreerde dreumes... het woordje nee lokt een enorme driftbui uit...
  Moderator donderdag 23 juni 2011 @ 11:06:50 #72
5428 crew  miss_sly
pi_98546079
Rienk O+ lekker zelf eten met de lepel!

Nijna -O- lastige dagen! Je kunt zeker ook neit even naar buiten, met dit weer?

Wij eten eigenlijk ook zelden appelmoes. Ik heb het een paar keer gehad bij de frietjes, omdat Senna zo vreselijk weinig friet eet en ik niet wil dat ze met honger naar bed gaat. Dus appelmoes erbij en toetje na, dan komt het goed ;)
pi_98546767
Emma, wat goed. Knappe meid!!!

Thomas eet hier altijd 4 volkoren boterhammen per dag (met korst). En ook nog flink wat avondeten. Hij is ook wel een goede eter. Dit is zijn schema:
Ontbijt: 2 volkorenboterhammen (een met ham, een met kaas), en een bekertje melk
Tussendoor: 1 stuks fruit: meestal een hele peer
Lunch: 2 volkorenboterhammen (met ham, kaas of pindakaas) en een bekertje melk
tussendoor: soepstengel
Avondeten: flink bord met vanalles. Favoriet: pompoenrisotto, pasta met groentesaus, pannenkoeken, hutspot en sperziebonen (maar eigenlijk eet hij alles wel. Groente uiteraard wat minder dan de rest). Magere vruchtenyoghurt al toetje.

De hele dag door water.

Volgens mij mogen wij niet klagen over het eetgedrag van meneer, wat een vreetzak.

En:
Vandaag heeft hij buisjes gekregen. De afspraak kon doorgaan en we stonden al om 8.30 weer buiten. Hij lijkt er geen last van te hebben, maar was wel moe en ligt nu alweer lekker te slapen. Ben benieuwd of we snel een verschil merken.
pi_98547521
Nijna lastig is dat. Hier t tegenovergestelde, bij elke nee krijg ik een big smile terug en doet hij het toch.. ook vermoeiend..

Rienk :D Lekker zelf pap eten :)

Dat klinkt als een hele goeie eter Aoraki! Heerlijk :)

Fijn dat hij geen last lijkt te hebben van de buisjes. Timo liep toen hij ze gekregen had binnen een week los, daarvoor had hij extreem veel vocht in zn oren.
  donderdag 23 juni 2011 @ 11:56:52 #75
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98547762
Aoraki, fijn dat het zo goed gegaan is met Thomas :Y
  donderdag 23 juni 2011 @ 11:59:13 #76
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98547865
@Aoraki; dat is snel gegaan dan zeg!! ik hoop dat je mannetje er niet al teveel last van heeft.

@Vlindur; wat zit Rienk daar heerlijk te genieten... lekker snoetje!

@Nijna; succes en sterkte ermee; hoop dat de bui snel overwaait... :*

appelmoes eet Evie niet; die eet liever een gewone appel. ;) Ze is sowieso erg van het fruit. De afgelopen 24 uur; een halve bak druifjes; een nectarine, en een banaan op... en verwacht zo; met de lunch nog wel nectarine en banaan te kunnen geven...;)

en Evie heeft gister wat geleerd van Lena en Lars; ineens pakt ze haar spulletjes onder dr arm en zegt dan; met een heel beschermende blik; MIJ!
dat deed ze nog niet; maar volgens mij leek het dr wel handig ;) ben benieuwd hoe dat de komende keren op de kinderopvang gaat ;) haha
pi_98548791
Hoi :W

Ik hoor hier stiekem al een maand O-) , maar ben niet zo'n trouwen poster. Wel een trouwe lezer overigens ;)
Ik kan nog niet meepraten over woordjes, loslopen ed, maar wel over gebaren, staan en lopen ergens aan vasthoudend, slapen en eten :+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 23 juni 2011 @ 12:40:12 #78
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98549300
Gebaart Isabel ook al terug?
Ik krijg Harry niet zo ver :N
Ik heb een lui kind :'(
pi_98549365
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:40 schreef Asyniur het volgende:
Gebaart Isabel ook al terug?
Ik krijg Harry niet zo ver :N
Ik heb een lui kind :'(
Poes, hond en papa krijg ik terug. Met name eten en drinken is vooral handig om gewoon te jengelen of te 'uh'-en en wijzen.. :P Oh, en haar eerste woord is 'Aap', en wordt nu overal voor gebruikt wat interessant is..
pi_98553532
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er is geen sprake van dat er hier in huis niet-zelfgemaakte appelmoes wordt gegeten ;) maar ik snap wel wat je bedoelt :Y
Maar de verschillen zijn wel groot :)

En ik lees nu pas je persoonlijke frustratie ;)
pi_98555374
Aoraki, dat is snel gegaan dan! Wat fijn dat het zo goed is gegaan

Wolf is aan het overgeven, maar lijkt eigenlijk verder niet ziek. Hij wou al amper brood eten vanmiddag, niks voor hem. En kort daarna 2x 2 enorme golven. Lang leve de wasmachine!
Heb nu een uurtje niks aangeboden en probeer het zo met een beetje lauwe thee
Volgens mij heeft hij dit van E., die lag ma+di constant met zn hoofd in de wc en had behalve van zn maag nergens anders last van
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:19:59 #82
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98556186
Arm Wolfje...

Morretje, ik gebaar me (bij vlagen) suf maar er komt niet meer uit dan tikken met een vinger op je voorhoofd :D
pi_98556342
De thee kwam er 2 min later net zo hard weer uit.
Na hoeveel uren alles overgeven moet je eigenlijk aan de bel trekken?. Of moet ik eerst langer zn maag laten rusten voordat ik weer wat probeer? Hij heeft nu na 1 uur wat te drinken gehad wat er dus weer uitkwam
Ben een beetje paniekerig geloof ik
  Moderator donderdag 23 juni 2011 @ 15:44:20 #84
5428 crew  miss_sly
pi_98557495
Poppejans, ik volg Senna dan altijd. Zolang zij niet aangeeft dat ze iets wil, bied ik ook niets aan. Ze komt altijd vanzelf weer om een beker water of een crackertje en dan proberen we het weer. We hebben het al een aantal keren bij de hand gehad, en altijd zo opgelost.

Arme Wolf, beterschap voor hem!
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:49:43 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98557818
Poppejans, evt. kan je het met theelepeltjes lauwe cola proberen. Dat brengt de maag tot rust en geeft tegelijkertijd wat energie.
Ik roer altijd wel even de prik er uit.
Of nou ja, altijd, heb het 3 keer gedaan ofzo...
pi_98559322
Poppejans, ik zou doen wat Miss zegt. En dan voorzichtig beginnen met wat water of, als je hebt en hij het drinkt, ORS. Heb je dat niet, dan is cola ook een idee. Driekus is net als Senna, die drinkt niet eerder dan dat ie zelf het idee heeft dat het kan en dan pakt ie gelukkig de ORS. Zo enorm snel drogen ze nu ook niet meer uit he, zeker als ie vanochtend nog wel wat gedronken heeft. Beterschap!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_98559508
Dankjulliewel v de tips! :* Stelt me toch weer meer gerust.(hij is nog maar 1x eerder ziek geweest,misschien dat ik daarom best schrok van zo erg spugen)
Heb hem inderdaad zelf laten ''vragen'' om drinken en hij heeft nu met tussenpozen een paar slokjes lauwe thee op, vooralsnog gaat dat goed.
En ORS heb ik altijd in huis
pi_98561049
Check :W , mijn kinderen eten appelmoes. Vijf keer in de week, gok ik. :7
pi_98561085
ORS heb ik ook in huis, want dat weigeren die van mij te drinken als dat nodig is.

Beterschap met Wolf Poppejans. Naar is dat spugen. S is nu ook één keer echt ziek geweest met spugen enzo. Maar dat was wel met koorts. Een maand of wat geleden. R heeft dat nog nooit gehad gelukkig.
pi_98562156
Vanaf wanneer zegt een dreumes eigenlijk zijn eigen naam? Thomas loopt hier zo vaak oma te roepen, waarop wij altijd antwoorden met: "maar oma is hier helemaal niet Thomasje" terwijl hij het bij oma niet zegt. En nu dacht ik opeens vandaag dat hij helemaal niet oma wil zeggen maar misschien wel Thomas. P. verklaart me zot want wie zegt nu constant zijn eigen naam? :?
pi_98562585
Iris heeft het vaak over "iesje" hoor, dus misschien bedoelt hij inderdaad wel thomas...
  donderdag 23 juni 2011 @ 17:57:28 #92
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98563165
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 17:27 schreef leonieke het volgende:
Vanaf wanneer zegt een dreumes eigenlijk zijn eigen naam? Thomas loopt hier zo vaak oma te roepen, waarop wij altijd antwoorden met: "maar oma is hier helemaal niet Thomasje" terwijl hij het bij oma niet zegt. En nu dacht ik opeens vandaag dat hij helemaal niet oma wil zeggen maar misschien wel Thomas. P. verklaart me zot want wie zegt nu constant zijn eigen naam? :?
Ik zeg: filmpje!
Dan beoordelen wij het wel als deskundigen O-)
pi_98564770
Toevallig, Leo, Lente zegt ook sinds een week of twee dr eigen naam: Tètè. O+
  donderdag 23 juni 2011 @ 20:02:57 #94
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_98569001
beterschap voor Wolf :*
pi_98569096
Oh arme Wolf, zo zielig als die kleintjes moeten overgeven he, echt, ik kan er altijd wel om janken. Beterschap....

Lars noemt zichzelf "lah"
Zoals bij alle woordjes (bijna dan, auto lukt wel!) zegt hij alleen de eerste lettergreep.

Oke, Evie heeft nu droog geoefend, binnenkort maar eens kijken of ze met reallife afpakkers nog steeds durft haha!
Ik vond het ook echt grappig om te zien hoe Lena deed trouwens, tegenover Lars en Evie was ze heel beschermend tov haar speelgoed..."niet doen! mij!" en tegenover Meike weer helemaal niet. Die is dan weer groot en daar kijkt ze tegenop. Ik vond het leuk om te zien.
Ook hoe ze haar terrein verdedigde trouwens, niks mis mee!
pi_98569217
Lisa zegt als ze zichzelf ziet op foto's: "Iiiiehhss". O+

Verder zegt ze het volgende. Al aardig wat voor 14 maanden toch?
papa - papa
mama - mama
waahhhwaahh - hond
tèta - Tessa
uuhhóóh - als er iets fout gaat
ieehieee - "ollie" de olifant
bah - bah
pa - opa
tietietiet - vogeltjes
thee - thee
bààhhl - bal
aai - aai
dàààà - dag
ááááááhhh - hoera
boehhh - bloem
boe - boe (koe)
aaap - schaap
ijs - ???
hap - hap (bij eten)
mmmmm - mmmm (bij eten/drinken)
isssssss - vis
haaaahhh - haar (wijst op haar hoofd haar haartjes aan)
pi_98572689
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 11:59 schreef Beessie-Jen het volgende:
en Evie heeft gister wat geleerd van Lena en Lars; ineens pakt ze haar spulletjes onder dr arm en zegt dan; met een heel beschermende blik; MIJ!
dat deed ze nog niet; maar volgens mij leek het dr wel handig ;) ben benieuwd hoe dat de komende keren op de kinderopvang gaat ;) haha
Wacht maar tot ze de smaak te pakken krijgt. Esmee brult zelfs tegen de geitjes op de kinderboerderij "mij" als ze willen eten uit een schaal die we thuis ook hebben :D

Hier is het steeds "poppe tout! (pop stout)". Soms zit er hier een hele rij poppen en knuffels in de gang voor de wc deur omdat ze straf hebben gekregen van Esmee
pi_98572802
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 17:27 schreef leonieke het volgende:
Hier zegt ze de hele dag 'emmee' als ze het over zichzelf heeft. En haar grote zus is Linne of Linnie O+
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:12:25 #99
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98573258
haha Karin; zullen we vrij snel eens ff weer afspreken; ff kijken of Evie dan nog durft ;) haha. Was idd lollig om te zien hoe die interactie tussen de kindjes is.

@stiemie; ze heeft het vandaag al meerdere keren gezegd... en ben erg benieuwd hoe ze dat nu op de kinderopvang doet. Hoop niet dat ze straks niet wil delen met de andere kindjes...

@leonieke; Evie zegt sinds een paar weken tegen zichzelf Ecie... ook zo ineens.

Beterschap voor Wolf Poppejans... wat vervelend dat hij zo moet overgeven... sneu!!
pi_98576720
Ow die van jullie zeggen hun naam *O*

Die van mij noemt zichzelf jij en jou |:( en haar zusje is nog steeds baby :?
Maar als ze echt iets wil noemt ze mij en manlief wel bij de voornaam als we niet meteen luisteren :X
  donderdag 23 juni 2011 @ 22:02:26 #101
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_98577006
Thomas is nu echt bezig met tweewoordszinnetjes, leuk is dat!
Hij noemt zich bij tijd en wijle Toeta, maar er gaan ook weken voorbij dat we het niet horen.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
  donderdag 23 juni 2011 @ 22:49:30 #102
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98580797
Wolf beterschap!
Morretje, welkom hier, ow god ik ben jou echt helemaal vergeten. Het is er bij in geschoten.

Roy heeft vanavond toch zeker een kwartier los gestaan, hij had knuffel vast en stond tv te kijken.
Trots is op m'n stoere
pi_98582397
Roy *O* *O*

Timo noemt zichzelf heel soms iets van Titi, maar echt maar heel af en toe.
pi_98593107
Zo, nog even een teken van leven van mij.

Isabeau en ik zijn lekker met z'n tweetjes vandaag. We gaan zo even naar de supermarkt en dan een rondje speeltuin. Qualitytime vandaag!

Deze wilde ik nog even met jullie delen:

Talentjes zijn we he?
pi_98593140
Isabeau noemt zichzelf, heel raar, Isabeau :D
  vrijdag 24 juni 2011 @ 08:39:59 #106
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_98593511
Sorbootje, goed wat van je te lezen! Ga vanavond filmpje pas kijken, is een beetje gek zo hier op het werk.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 08:44:52 #107
61183 leonieke
Dan toch?
pi_98593596
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juni 2011 17:57 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Ik zeg: filmpje!
Dan beoordelen wij het wel als deskundigen O-)
haha :D
Het is gewoon "oma" hoor :+ Heel netjes gearticuleerd zelfs ;) Alleen niet als hij zijn eigen naam daarmee bedoelt :+
  vrijdag 24 juni 2011 @ 08:58:40 #108
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98593846
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 08:44 schreef leonieke het volgende:

[..]

haha :D
Het is gewoon "oma" hoor :+ Heel netjes gearticuleerd zelfs ;) Alleen niet als hij zijn eigen naam daarmee bedoelt :+
Ik wilde gewoon een filmpje van Thomas }:|

Isabeau O+

Ca.ra, nou moeten we echt snel afspreken hoor! Ik heb Toeta al zo lang niet meer gezien...

Wauw Roy, wat ben jij goed bezig zeg! Strakjes moet mama achter je aan hollen!
  vrijdag 24 juni 2011 @ 09:03:25 #109
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_98593929
Flippie noemt zichzelf Toet. En soms maakt die clown (want dat is het echt) er grapjes mee en drukt dan ook nog op zijn neus, of hij begint een verhaal over auto en tatoetatoetatoet om vervolgens de slappe lach te krijgen.
Zijn broer heet al netjes Tent of Bent en de hond heet Peddie en wat roep je tegen een hond? Op! (Van hou op! ding blaft zo schel :') )
Ondertussen maakt ie in een paar weken tijd een enorme inhaalslag en zegt nu ook al korte zinnen.
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 24 juni 2011 @ 09:07:33 #110
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98594000
Toet! Wat schattig! O+
Oscar zegt alleen mij, maar gaat verder idd heel hard de laatste 2 weken ineens.

We moeten alleen nog wel een paar dingen oefenen. Een puzzelstukje van zo'n rubberen vloerpuzzel op zijn plaats stampen wordt geillustreerd met een 'doot, doot'. :o -O-
Fijn, zo'n grote broer die elk pluisje denkt te moetn doodstampen. :')
  vrijdag 24 juni 2011 @ 09:09:51 #111
190853 RockabeIIa
pi_98594042
*proest*

BE :D

Da's net zoiets als dat Flip hier altijd op het raam klopt onder het uitzwaaien van visite. Dat is blijkbaar een onderdeel van het afscheid nemen :D
  Moderator vrijdag 24 juni 2011 @ 10:50:10 #112
5428 crew  miss_sly
pi_98596583
ooh BE :o dat lijkt me inderdaad niet zo fijn. Lastig af te leren ook, he? Tenminste, ik zie bij mijn neefjes dat het vrij hardnekkig is. Doe je nog eens een foto van je mannen?

haha Flip Toeta :D eenkleine komiek dus al, heerlijk!

Isabeau O+ lekkere kletstante! Geniet van je qualitytime, Sorbootje!

Poppejans, hoe is het met Wolf?

Bar, wat goed van Roy *O*

Ik verheug meop morgen, qualitytime! Deze week 4 dagen moeten werken, dus ook gisteren, en zondag en maandag heeft ze gelogeerd bij mijn ouders. Wat zie je elkaar dan ineens weinig. Dus morgen gaan we knuffelen en dingen doen samen O+
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:20:36 #113
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_98600001
Egopost, moet weg, lees later weer bij :)

Wijkverpleegkundige (hele aardige, begripvolle vrouw) is net geweest en we hebben heel wat tips gekregen :) Tessa liet beide kanten van zichzelf zien ;) dus ze weet wat ik bedoelde :P

Met Tessa gaat het de laatste dagen echt geweldig goed! Ze heeft nog regelmatig driftbuien, maar ze is tussendoor zo mega super lief, leuk én schattig dat die niet meer eruit steken zeg maar :)
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_98600007
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 22:49 schreef _Bar_ het volgende:

Morretje, welkom hier, ow god ik ben jou echt helemaal vergeten. Het is er bij in geschoten.

Roy heeft vanavond toch zeker een kwartier los gestaan, hij had knuffel vast en stond tv te kijken.
Trots is op m'n stoere
Ah joh, ik had me ook niet gemeld, dus geen gedoe hoor ;)

Wat goed van je mannetje!

Toet! :D
En Oscar :X :D
Ik vind het zo tof zoals Isabeau praat he! O+

Hoe is het met Wolf?
pi_98604762
Fijn Ma_Ma, wat voor tips had ze allemaal?
En lichamelijk was er niks aan de hand dacht ze?

Flippie van Rocka klinkt als een heel grappig mannetje!!!
En Oscar die zijn grote broer nadoet :o

Lijkt me best heel aannemelijk dat Thomas zichzelf oma noemt O+

Met Lars alles goed. Hij heeft het druk met zijn grote zieke zus plagen, voor de tv gaan staan en zulks.
En hij kan knippen! haha
Oma was met hem bezig met klei, een lange slang maken en die dan vervolgens doorknippen, Lars stond echt zo :o :D :) dat het ineens doormidden was
pi_98605188
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 11:59 schreef Beessie-Jen het volgende:
:o hahahaha, wat geweldig hoe snel ze dat kopieëren hè! Wacht maar tot ze straks naar de bengels gaat ;)

En ik wil heel laat nog even extra hard jompelen voor Lopende Emma *O* O+ wat fijn!!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:21:16 #117
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98605306
ahhh Lars; kan me helemaal voorstellen hoe zo'n bekkie hij dan heeft Karin.. heerlijk!!

@MaMa; fijn dat het beter gaat met je meisje de laatste dagen. En die driftbuien? gewoon leeftijd? geen oorzaak denken ze?

heeeeey daar is eindelijk Isabeautje weer; khad dr al gemist....

Theo is vandaag met zijn nieuwe baan begonnen, ff wennen voor mij, maar eerste ochtendje was weer gezellig, zijn ff de stad in geweest; en daarna mocht Evie lekker smeren met vingerverf.. groot succes natuurlijk! en veel troep ;) zal straks eens kijken of dr ook een leuke foto is gelukt...
Nu lekker een middagdut doen, en mama ff relaxen.

en o ja; mijn dreumes heeft bedacht dat ze precies past in het vakje van een Expedit-kast... hahaaa
pi_98605495
Dat vind ik best een fotomoment BJ, Evie in de vakkenkast :D
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:25:53 #119
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98605569
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:24 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Dat vind ik best een fotomoment BJ, Evie in de vakkenkast :D
komt eraan denk ik ;)
pi_98605776
Ik heb hier ook klei liggen.
En mart is bijna 16 maanden. Maar vanaf wanneer ik kleien echt leuk.

Wel begint hij echt te snappen wat een potlood doet. Maar nu vind ik zelf een potlood nog niet echt wat. Moet je heel hard drukken en dan knapt de punt weer af. Ik ga in zevenaar eens kijken voor wasco! Wellicht dat dat beter gaat en dat Mart dan wat moois kan maken voor zijn peettante die volgende week jarig is. :)

Emma aan de wandel *O* *O*

Ma_Ma wat fijn dat het beter gaat met Tessa en dat de wijk langs is geweest.
Deel je nog wat tips met ons hier :)

BJ: Evie in de kast :P dat vraagt idd om een foto!

Lars, niet je zieke zus plagen joh. Das zielig, je moet juist lief voor dr zijn. (ja maak dat kinderen eens wijs ;) )

Mart heeft gisteren nieuwe schoenen gekregen van papa en mama. Witte nikes met een beetje blauw geblokt erbij. Echt mooie. Vind ie zelf ook. Vol trots liep hij vanochtend ermee rond, kijkend naar zn nieuwe schoenen. O+
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:31:22 #121
190853 RockabeIIa
pi_98605877
Dat is ook zo leuk he, nieuwe schoentjes of kleertjes. Vooral als je dan zegt 'Wat ben je moooooi!' Zo vatbaar voor complimentjes O+ Helemaal blij O+
pi_98605920
Ze zouden er haast van 'naast' de schoenen gaan lopen :D
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:34:18 #123
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98606034
kijk; past prima...

(en uhhh dit was niet de enige keer..)
:+
pi_98606201
Haha Evie. Het past ook maar nét :D
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:40:50 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98606429
:D Evie! Wat een mooi huisje!

Sly, ik zal van het weekend de camera er weer eens bij pakken. Doen we sws te weinig. :@
pi_98606725
gheghe evie!!! :+
pi_98607089
hahaha Evie.. en nu elke dag een vakje hoger ;)
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_98607091
Evie in de kast :D
  vrijdag 24 juni 2011 @ 14:53:16 #129
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98607160
Evie o+
  vrijdag 24 juni 2011 @ 15:11:08 #130
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_98608307
haha die Evie!!
pi_98608624
Haha, Evie _O- Geweldige pretletter die je bent!

Ma_Ma, wat fijn dat je input hebt gekregen voor Tessa. Gelukkig gaan jullie dagen dus al een stukkie beter, hopelijk slaat het door de goede kant op. :*

Wij hebben gisteren heerlijk gezwommen en nu weet ik zeker dat ik op zwemmen ga met Minke... wat een kleine waterrat! Totaal niet bang meer (na 5 minuten angstvallig mij en badpak te hebben vastgeklampt... er waren momenten dat ik vreesde voor behoudt van het badpak :@ ) en gewoon heerlijk aan het drijven en doen met der Bumba-bandjes/vleugeltjes... O+
pi_98610501
Ik ben ook toevallig twee weken geleden voor het eerst met Leah gaan zwemmen, Lijnloos. Mijn zoons waren nooit zo van die waterratten maar Leah dus wel.
Ze vloog door dat bad, glijbaantje opklimmen en steeds vallen maar dat deerde haar niets, en op mijn arm in het diepe probeerde ze zich uit alle macht los te wurmen om zelf te "zwemmen".

Ik was gisteren ook in het zwembad met mijn jongste zoon en toen zag ik een moeder met een meiske zo oud als Leah in zo'n zwembandzitje.
Leek me wel wat :)
pi_98610592
Tja, wij hebben ook wel zo'n zit-bandje, maar ik krijg daar zo'n instabiel gevoel bij... en ik had het idee dat Minke daar niet lekker in kon zitten dus vandaar niet meegenomen gisteren. Ze heeft gewoon meer vrijheid met die vleugeltjes... O+
pi_98610802
Ik neem het gewoon dan beiden mee. Het zwembad bij ons heeft ook zo'n stroomversnelling en daar gingen ze dan in dat zitding doorheen. Een pret dat ze had (dat andere kindje bedoel ik).
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:04:46 #135
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_98610885
ma_ma is marlinde inmiddels koortsvrij?

Evie! :D Geweldige foto! :D

Aviva vindt water ook erg leuk. Mits het niet te koud is, dan is het niet goed genoeg voor onze prinses ;)
pi_98611002
Evie :D O+ .

En leuk dat jullie kindjes al namen voor zichzelf hebben. Dat doet mijn zoon nog niet.
pi_98611618
Oh, doet die van mij ook niet hoor Groofs. Die is uberhaupt niet zo van het praten nog. Behalve dat ik gisterochtend haar uit bed haalde met een flesje melk. Toen pakte ze haar flesje water uit bed en deed Proost! (inclusief gebaar en woord) :+
pi_98611900
R praat eigenlijk al best veel (vind ik dan hè :+ ). Maar als ik hem vraag wie hij is, dan lacht hij naar me zo van je denkt toch niet da ik daar intrap hè.

Aan namen zegt hij:

Kim (met een perfecte k :o . Dat was de laatste letter die S beheerste)
Njenna (S)

En verder wel oma/opa en mama. En eigenlijk zegt hij alles wel na. Maar niet meteen uit zichzelf.
pi_98612959
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:24 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Kim (met een perfecte k :o . Dat was de laatste letter die S beheerste)
Njenna (S)
Herkenbaar is dit! Ik vind dat Ivan de klanken ook zo goed beheerst. Zijn grote neef heeft allerlei vervangende klanken. Zo zegt hij geen Daan maar Jaan. Ivan heeft er geen enkel probleem mee om Daan te zeggen.

Hij heeft ook lange tijd geweigerd zijn eigen naam te zeggen, maar nu zegt hij dan eindelijk 'Èvienah'. Best maf. :D Oh, en sinds een week zegt hij ook 'ik'!
pi_98613087
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:20 schreef ma_ma het volgende:
Wijkverpleegkundige (hele aardige, begripvolle vrouw) is net geweest en we hebben heel wat tips gekregen :) Tessa liet beide kanten van zichzelf zien ;) dus ze weet wat ik bedoelde :P
Wat fijn! Vond ze het geen verontrustend gedrag? En ik ben net als Karin benieuwd naar de tips die je hebt gehad.
pi_98613150
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:29 schreef ymme het volgende:
Wel begint hij echt te snappen wat een potlood doet. Maar nu vind ik zelf een potlood nog niet echt wat. Moet je heel hard drukken en dan knapt de punt weer af.
Geef hem er dan een puntenslijper bij! Ivan was er al meteen handig mee.

Ik zie Ivan daarentegen nog niet doen wat Evie doet. :D
pi_98613496
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:49 schreef Claudia_x het volgende:
Geef hem er dan een puntenslijper bij! Ivan was er al meteen handig mee.
echt waar? wat goed! Dat is best een lastig klusje nog

Leah is piano aan het spelen. Echt maf.
Doet ze vaker en ze houdt het wel een half uur vol. Ze pakt de kinderstoel en schuift hem naar de piano en zegt dan; zitten.
Ze is nu echt toonladders aan het spelen, van links naar rechts.
pi_98616253
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Herkenbaar is dit! Ik vind dat Ivan de klanken ook zo goed beheerst. Zijn grote neef heeft allerlei vervangende klanken. Zo zegt hij geen Daan maar Jaan. Ivan heeft er geen enkel probleem mee om Daan te zeggen.

Oh, maar R zegt helemaal niet alle klanken perfect hoor. Ik vind het gewoon grappig dat één van de laatste letters in S haar praten (en in mijn ogen daardoor dus een moeilijke letter) juist één van de eerste letters is die R goed kan zeggen.

Knap van Ivan dat hij dat wel doet! ;)
pi_98616338
Ma_ma, wat fijn dat je het bezoek van de wijkverpleegkundige als goed hebt ervaren. Enne, je hoeft echt geen tips hier te delen hoor. Ik kan me eigenlijk heel goed voorstellen dat dat toch heel persoonlijk is (en ook best een gevoelig punt kan zijn). :*
pi_98620871
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 18:02 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Oh, maar R zegt helemaal niet alle klanken perfect hoor. Ik vind het gewoon grappig dat één van de laatste letters in S haar praten (en in mijn ogen daardoor dus een moeilijke letter) juist één van de eerste letters is die R goed kan zeggen.

Knap van Ivan dat hij dat wel doet! ;)
Oh, hij beheerst ook niet alle klanken perfect, hoor. De 'w' kan hij bijvoorbeeld niet uitspreken. 'Water' wordt 'sata'. En hij weigert om de naam van zijn leidster Wendy te zeggen. Nu ik erover nadenk spreekt hij Merel uit als Mejel. Tot zover het perfect beheersen van klanken. :Y) Maar ik vind het wel heel opmerkelijk hoe anders de strategie van kindjes kan zijn. Het is zo gaaf om mee te maken, die ontluikende taal.

lily, wat knap, dat piano spelen! En een goed idee ook om haar met muziek maken te laten oefenen. Zouden wij eigenlijk ook met Ivan moeten doen. Hij heeft alleen een trommel en daar doet hij al tijden niks meer mee.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 20:10:53 #146
190853 RockabeIIa
pi_98620945
Pff Merel en Wendy, da's toch ook veel te moeilijk!
Flip noemt elke kdv-leidster Tanja :P
  vrijdag 24 juni 2011 @ 20:10:55 #147
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98620947
oo Lily; wat leuk dat Leah nu al interesse heeft voor muziek; en ook het geduld om dr echt even mee bezig te zijn! leuk!

@Claudia; bedoel je het klimmen van Evie?
En wat leuk dat Ivan nu al zo goed articuleert :) Evie doet dat niet met alle woorden, sommige spreekt ze echt perfect uit, maar bijvoorbeeld banaan is nog lastig; en is mnaan.. terwijl kaas en appel bijvoorbeeld heel duidelijk en foutloos gaat...

Ymme; er zijn genoeg kindervarianten om te kleuren; bijvoorbeeld kleinduimpjes, of krijtjes/ wasco. Hier wel een succes in elk geval...
vandaag hadden we dus vingerverf; was ook erg leuk :D
(wel een gesmeer natuurlijk, maar dat is juist het leuke eraan denk ik...)

Lijnloos; leuk he? dat zwemmen met je dreumes! ik ging elke week, maar nu ik zwanger ben niet meer... kan het niet echt opbrengen, moet het echt weer gaan doen, want Evie geniet er ook zo ontzettend van... is zo leuk als ze zo kunnen genieten in het water...
  Moderator vrijdag 24 juni 2011 @ 20:17:00 #148
5428 crew  miss_sly
pi_98621197
lily wat leuk, de interesse voor muziek! Ik zie Leah gewoon in gedachten aan de piano zitten O+

Fijn dat het zwemmen leuk was, lijnloos. Ik neem me ook al tijden voor om het weer eens te doen, maar het komt er zo zelden van.

Slangenmeisje Evie :D Comfortabel :D

ma_ma, fijn dat je een goed gevoel hebt bij het bezoek. Ik ben ook wel benieuwd naar de tips.
pi_98621400
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 20:10 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Claudia; bedoel je het klimmen van Evie?
Ja! Ik vraag me af of Ivan zo handig is. Hij kan wel zelf zijn kinderstoel op en af, maar ik vind hem geen echte klimgeit. Ik verwonder me er wel over hoe snel dat evenwichtsgevoel zich ontwikkelt. Toen Ivan begon met lopen was een grasveldje al een hele uitdaging maar nu rent hij moeiteloos de grasheuveltjes op het kinderdagverblijf op en af.

Is Evie zo'n ongeduldje trouwens?
pi_98621429
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 20:10 schreef RockabeIIa het volgende:
Pff Merel en Wendy, da's toch ook veel te moeilijk!
Flip noemt elke kdv-leidster Tanja :P
  vrijdag 24 juni 2011 @ 20:53:19 #151
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98622518
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 20:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja! Ik vraag me af of Ivan zo handig is. Hij kan wel zelf zijn kinderstoel op en af, maar ik vind hem geen echte klimgeit. Ik verwonder me er wel over hoe snel dat evenwichtsgevoel zich ontwikkelt. Toen Ivan begon met lopen was een grasveldje al een hele uitdaging maar nu rent hij moeiteloos de grasheuveltjes op het kinderdagverblijf op en af.

Is Evie zo'n ongeduldje trouwens?
oo dat is wisselend.. per dag en per moment... ze kan ook wel heel geduldig dingen ondernemen. Maar wil vaak veel dingen doen. (en liefst tegelijk).

en Evie is best handig idd; die klimt overal op en in.. moet soms echt 2 paar ogen hebben. en leuk he? dat het lopen en rennen ook zo makkelijk gaat inmiddels!
Evie kan ook heel goed hellingen en bultjes enzo oplopen en aflopen..
pi_98623019
Ma_ma, fijn dat het een goed gesprek was met de wijkverpleegkundige.

Lily, wat mooi en bijzonder lijkt me dat om te zien, wat een lange tijd houdt ze dat vol zeg.

Evie klimgeit :D Mette, hoe klein ze ook is, is een echte klimgeit. Vandaag ook weer, ze kan nu ook op de zitstoel klimmen, maar ze gaat er dan ook uitdagend en ondeugend op staan. Ik haar vandaag er wel 50x afgehaald...

Ook is het klanken nabootsen ineens begonnen. Gisteren heeft ze 'op' en 'af' geleerd. Ze zegt 'suto' nou goed en 'ak' is een sok. Oja en ze zegt echt 'au' als ze zich bezeerd. En ze noemt zichzelf 'Ette' en als we eten zegt 'ete'.
En ze slaapt sinds anderhalve week weer als een roosje. Gewoon voor 8en op bed zonder gezeur of problemen. Het was even een maand veelw erk verzetten en erg hard en rechtlijnig zijn, maar alles is weer genormaliseerd gelukkig.

Al met al, weinig nieuws hier. We zijn gewoon happy, we hebben een droppie O+
pi_98623502
Haloooo!
Wij zijn weer terug :)

en onze dreumes heeft het fantastisch gehad O+
en wij ook :D

Nu nog weer een ritme zien te krijgen en overal even weer bijlezen :)
pi_98625953
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:00 schreef Lijnloos het volgende:
Tja, wij hebben ook wel zo'n zit-bandje, maar ik krijg daar zo'n instabiel gevoel bij...
Het mag ook niet meer als ze kan lopen. Dan heeft ze teveel kracht in de benen en kan omslaan met dat ding.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 01:50:41 #155
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98635940
Welkom terug freecell, ben nieuwschierig naar je "verslag" en sterkte om jullie ritme weer te vinden.
pi_98637677
Wolf zit dus wel echt in de klimfase ofzoiets. Op zn kinderstoel, onze eettafelstoelen, op de salontafel (en ook bij andere mensen thuis :X ) en overal in

Lees misschien vanavond wel even bij als ik me wat beter voel, dus ego post:

Wolf heeft gelukkig na mijn laatste post niet meer overgegeven.Wel voelde hij zich gister nog niet echt lekker en is nu aan diaree.
Ikzelf ben donderdagnacht begonnen met het kotsfeest,bleef ''gelukkig'' beperkt bij 's nachts.Voel me nog erg brak.
En ik geloof dat ik nu pas de uitdrukking begrijp dat ''moeders eigenlijk niet ziek kunnen zijn''. Pff wat is dat pittig als je jezelf ziek voelt zeg. Dan ben ik toch blij dat ik er nog maar eentje te verzorgen heb
  zaterdag 25 juni 2011 @ 07:52:38 #157
190853 RockabeIIa
pi_98637813
Klopt helemaal. Ik heb sinds dinsdag echt griep en twee drukke koters. Dat was echt een paar dagen afzien. nu zijn ze bij hun vader.

<knip>

Fijn dat wolf iets lijkt op te knappen. Nu jij nog.

Wb freecell

[ Bericht 28% gewijzigd door RockabeIIa op 25-06-2011 19:50:45 ]
pi_98637945
Dankje Rocka, en jij ook beterschap :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 08:51:47 #159
100412 mefke79
komt goed!
pi_98638060
rocka :*
wat poppejans eigenlijk al zegt, soms is het goed om even niet zo stoer te zijn, hoe lastig dat ook is. Beterschap!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 09:07:19 #160
100412 mefke79
komt goed!
pi_98638198
zo even bijgelezen, was hier al even niet geweest. Met driekus gaat het prima, hij heeft de komst van tienus gewoon geaccepteerd, alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Wel heeft ie wat buien gehad, maar dat begon al voor de bevalling. En nu zie je em 'groot' worden: letterlijk want groeispurt, maar ook in zijn doen en laten. Hij praat steeds meer, zingt liedjes, vindt de wc reuze interesant en speelt ook in zijn eentje terwijl ie hele verhalen houdt.

Zwemmen met je dreumes is echt heel gaaf! We kunnen wel een keer een zwemmeet doen, lijkt me leuk. Zo'n zwembandring-zitding is aan driekus niet besteed, te weinig vrijheid. Maar ja, hij gaat er dan ook zelfstandig van door met bandjes om. Ik zwem nu al zeker een week of 8 niet meer mee, en ik mis het zo! Ik zal blij zijn als ik het water weer in kan en tot die tijd gaat m'n man met em.
pi_98638819
tududu

[ Bericht 95% gewijzigd door freecell op 25-06-2011 19:57:09 ]
  zaterdag 25 juni 2011 @ 10:05:40 #162
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_98638941
omg wat gaan jullie snel :D
Een aantal tips die de wvk had:
* haar gevoel benoemen voor dr
* blijven uitleggen waarom iets niet mag/kan
* 3 keer waarschuwen, daarna weg halen uit de situatie
* het gedrag negeren, niet Tessa zelf
* er voor haar zijn in zo'n driftbui, maar als we merken dat ze dat niet wil dan even een stap terug nemen
* boos zijn/driftbuien hebben mag
* haar zelf dingen laten kiezen, bijvoorbeeld uit 2 soorten beleg mag ze kiezen (dat hebben we nooit gedaan, wij bepaalde dat zelf) Het schijnt dat het vooral bij temperamentvolle kindjes erg goed is om dat te doen zodat ze het gevoel krijgen dat ze zelf ook dingen mogen bepalen (terwijl je dus zelf al 2 dingen hebt uitgezocht en ze daaruit mag kiezen ;) )
* maak er geen machtstrijd dan ben je de hele dag door politieagentje aan het spelen (en daar begon het idd op te lijken..) 'zie' minder erge dingen door de vingers (bv ze raakt de tv aan en de tv word daardoor vies, maar zolang ze er geen dingen tegen aan slaat...lekker de andere kant op kijken en doen alsof je het niet ziet.
Ik kan hier zeker wel wat mee :) :Y

Keshet: Wauw lopende Emma! *O* O+

Karin: Lichamelijk zag zij er verder niks aan, maar ze heeft geen onderzoek gedaan. Ze vond het wel raar dat de HA geen verwijzing had gegeven toen ze zolang verhoging/koorts had..
Mocht ze dat weer krijgen, moeten we direct een verwijzing vragen (dat was ik zelf ook al van plan :) )
Wat knap dat Lars kan knippen! :D

BJ: Die driftbuien zijn idd leeftijd, maar omdat ze zo'n temperamentvol kindje is, heeft zij het x100 zeg maar :P
Evie in de kast :D haha :P
Fijn dat Theo een baan heeft! *O* Lekker een mama-dochter dagje gehad dus :)

Ymme: Wasco is inderdaad wat makkelijker :) Maar als je bruynzeel potloden neemt (die dikke kleintjes) en dan de punt een beetje doopt in water dan komt er ook meer kleur op het blaadje :)

Lijnloos: Wat klinkt het gezellig, dat zwemmen met je kleine meid O+

Davinia: Tessa is inmiddels GELUKKIG koortsvrij :) Ik hoop dat dit ook heel lang weer zo blijft :)

Claudia: Ze vond het peuterpuberbuien, maar omdat ze zo'n temperamentvol meiske is zijn de buien x100 :D
Wat knap dat Ivan de puntenslijper al snapte! :D O+

Lily: Leah aan het piano spelen O+ Tessa doet dat altijd bij Opa thuis en dat vind ze ook prachtig O+

Groof: Lief van je :* maar de tips deel ik graag met jullie :) Ik hoop dat mama's (met net zulk temperamentvolle kindjes als Tessa) hier ook wat mee kunnen, want je staat zo machteloos als je niet weet hoe je er nou op moet reageren..

Wickie: Fijn dat Mette weer lekker slaapt :*

Free: Welkom back :* Fijn dat jullie het leuk gehad hebben :)

Poppejans: Hoe gaat het nou met Wolf? en met jezelf? :*

Rocka: Dikke :* Beterschap!

Mefke: Fijn dat het met Driekus goed gaat :) Wat grappig dat hij de komt van Tienus als de normaalste zaak van de wereld ziet :D O+

Verder zitten we hier ENORM te genieten van ons kleine meisje O+ Ze probeert sinds gisteren veel dingen na te zeggen, ohhhhh wat is dat LEUK!!! O+
Dit kan ze nu, ik vind het best al wat (toch?? voor 16 maanden) :D (ja ik ben trots! :D )
mama
papa
kitty
nee
ja
bal
kwak
woef
boe (geluid koe)
opa
oma
kijk
koekoe (koe)
iet (fiets)
da-da (dag-dag + zwaaien)
poep
ah-oh (als iets fout gaat/op de grond valt)
nijn
varken nadoen (door neus ademen)
konijn nadoen (neusje omhoog)

En Tessa kan fluiten op zo'n fluitje O+
pi_98639018

O+

Dat is een enorme rij Tessa :o
Ik zal binnenkort een rijtje maken van Florian, maar hij heeft meer gezegd dan hij nu doet :P
Hij kan het af met 'Donc!' op zn Frans uitgesproken. We snappen hem dan vaak wel :P
  zaterdag 25 juni 2011 @ 10:22:25 #164
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_98639229
Rocka :*

Wij hebben ook een klimgeit. We Hebben de stang maar uit de stokje gehaald, want ze klom er toch uit. Op de stiel, van de stoel, op tafel, op de bank, overal.
En stiekem vind het heel leuk. Wel oppassen, maar wel leuk. Zo'n ondernemend klein ding. O+
maar na, ik vind alles leuk, dus dat scheelt ;)
  zaterdag 25 juni 2011 @ 11:17:09 #165
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98640047
Kiektan die Florian O+

Rocks :*

Ma_ma, fijn dat je zulke nuttige tips gekregen hebt :Y
  zaterdag 25 juni 2011 @ 12:13:09 #166
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_98641307
Florian O+

Aviva de klimgeit O+

Ohja ik had nog een vraagje aan jullie: Hoeveel tijd brengen jullie per dag door (als jullie thuis zijn met jullie kind) en dan ook echt alleen maar aandacht voor t kind, ik bedoel niet samen eten of zelf internetten oid, maar echt de tijd dat je bv op de grond erbij zit of mee gaat kleuren..

[ Bericht 39% gewijzigd door ma_ma op 25-06-2011 12:21:03 ]
pi_98643385
Wauw, wat een mooie foto, freecell!

Rocka, wat moet dat moeilijk voor je zijn geweest. Voor die twee kleine jongens ben jij toch wel de stoerste, sterkste en liefste in de wereld, of je ze nou even uitbesteedt als je ziek bent of niet. :*

Poppejans, ik heb het gemist dat jullie ziek waren. Beterschap! En met één is het dan ook gewoon zwaar, hoor. Ik ben heel blij dat ik de zwangerschap van Lena lang en breed achter de rug heb, want ik vind het steeds lastiger met Ivan erbij om rust te krijgen. Binnenshuis blijven begint nu beklemmend te voelen; het is voor hem veel leuker om erop uit te gaan.

ma_ma, het klinkt alsof je heel zinvolle tips hebt gekregen! Over dat laatste: in het boek dat ik heb gelezen gebruikt de auteur de term 'feeding the meter'. Dat komt erop neer dat je je kind beter gedurende dag kleine beetjes aandacht geeft in plaats van maar één of een paar keer uitgebreid. Eén hoofdstuk gaat over de dingen die je kunt doen om driftbuien voor te zijn en goed gedrag te bevorderen:

quote:
Chapter 5: Green Light Behavior: How to encourage good behavior

The best way to help your toddler behave better is to catch him being…good. Feeding the Meter is the perfect way to flash a green light to your toddler’s good behavior. There are five enjoyable ways to do this:

Time-ins: Boost cooperation with bits of fun (Includes attention, praise, gossip, rewards, hand checks, star charts, play)
Build Confidence: Respect – plus some silliness – make kids feel like winners (Includes giving options and playing the boob)
Teach Patience: Two surefire ways to build self-control (Includes patience-stretching and magic breathing)
Create Daily Routines: Simple routines help kids feel smart and secure (Includes bedtime sweet talk, Special Time, loveys, and pacifiers)
Plant Seeds of Kindness: Teach manners and character through the “side-door” of your child’s mind (Includes fairy tales and role-play)
Hier hoort dus ook zoiets simpels bij als gedurende de dag meerdere keren benoemen wat voor soort gedrag je fijn vindt. "Ik vind het fijn als je mama helpt met de vaatwasser uitruimen." Met 'gossip' wordt bedoelt dat je tegen iemand anders in huis of tegen een knuffel fluistert wat voor soort gedrag je fijn vond, bijvoorbeeld: "Psst, Dikkiedik, Ivan heeft mama vanochtend geholpen met de vaatwasser uitruimen. Fijn was dat! Hij wist precies waar alle borden en bekers hoorden!" En 'playing the boob' is net doen alsof je zelf zwakker of minder goed in iets bent, bijvoorbeeld doen alsof iets te zwaar is voor jou om te tillen, of doen alsof je niet weet waar een bord moet liggen. Als zij het dan wel weet ben je natuurlijk heel verbaasd dat ze zo knap is, véél knapper dan mama. Misschien is 'bedtime sweet talk' ook wel wat voor jullie, dat je bij het naar bed brengen terugblikt op de dag en een paar momenten ophaalt dat je heel blij met of trots op haar was.
pi_98644444
Oh, ik zei van de week nog dat op de gang zetten en een time-out geven niks voor ons was, hè? Van de week heeft Ivan zijn eerste time-out op het kinderdagverblijf gehad. :D Ze hebben het momenteel behoorlijk met hem te stellen.
pi_98646326
ook deze ziet er zalig uit free :Y
pi_98647953

[ Bericht 100% gewijzigd door Ssserpente op 25-06-2011 16:05:44 (Dubbel) ]
pi_98648025
Mooie foto, Free!

Claudia, wat spookt Ivan dan uit op de opvang? :D

Iemand Trix nog ergens gespot recently?
pi_98648258
Aandacht? Uhm echt erbij op de grond zitten doe ik ook wel maar zo tussendoor betrek ik ze overal en nergens bij geloof ik.
Beetje babbelen en aanmoedigen (en van de tafel afmopperen :+ )
Serieus het geklim loopt hier even de spuigaten uit.
  Moderator zaterdag 25 juni 2011 @ 16:09:59 #173
5428 crew  miss_sly
pi_98648272
Trix is op vakantie :)
pi_98648590
Ah, thanx Miss.

Ik doe elke dag even een puzzeltje oid met Lente en we lezen een boekje samen. En voor de rest wat Free zegt: ik betrek r vooral de hele dag overal bij.

's Ochtends na het ontbijt ruimen we samen de vaatwasser uit en dan zegt ze bij elk stuk servicegoed 'van wie het is'. De yoghurtschaaltjes zijn van mij, de grote borden van Nils en de koffiekopjes van opa.

Daarna ga ik stofzuigen en 'helpt' ze mee met dr eigen borstel of door er op te gaan zitten. :')

Halverwege de ochtend lezen we een boekje met een stuk fruit en dan is het al snel tijd voor de lunch en dr middagdutje .

[ Bericht 3% gewijzigd door Ssserpente op 25-06-2011 20:22:07 ]
pi_98651830
Ze blijkt vrouwen supergoed te kunnen fietsen op een driewieler! Nils haalde r donderdag op van de opvang en daar was ze keihard rondjes aan het sjezen rond de zandbak. Oma heeft thuis meteen Nils zn oude driewieler van zolder gehaald en daar heeft ze gisteren de halve middag rondjes mee om het blok gefietst. Groot meisje. O+

En net heb ik op de rommelmarkt in het durp een puzzel gekocht voor kinderen van drie tot tot vijf jaar. Dwz, zijn meerdere kleine puzzels van vijf stukken. En mijn tuttie zet m zo in elkaar!

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 25-06-2011 20:22:31 ]
  zaterdag 25 juni 2011 @ 18:22:35 #176
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98652411
Wauw, knap hoor Lente!
pi_98652688
:o ma_ma, wat een lijst aan woordjes al zeg! Supergoed van Tessa!!!

Rocka :* voor jou en je grote mannen...

Ik heb Minke vanmiddag zelf in de hoek gezet nadat ze in een driftbui mijn bril van mijn hoofd mepte. Mevrouw was heeeeeel verdrietig (heeft er nog geen minuut gezeten) maar na het troosten en uitleggen weer superlief. En ze bleef zowaar zitten... Verder is ze wel heel lief en knufffelig op het moment. O+

[ Bericht 8% gewijzigd door Lijnloos op 25-06-2011 20:00:00 ]
pi_98653818
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 13:31 schreef Claudia_x het volgende:

ma_ma, het klinkt alsof je heel zinvolle tips hebt gekregen! Over dat laatste: in het boek dat ik heb gelezen gebruikt de auteur de term 'feeding the meter'. Dat komt erop neer dat je je kind beter gedurende dag kleine beetjes aandacht geeft in plaats van maar één of een paar keer uitgebreid. Eén hoofdstuk gaat over de dingen die je kunt doen om driftbuien voor te zijn en goed gedrag te bevorderen:

[..]

Ik kom even binnenvallen...
Hoe heet dit boek, en door wie is het geschreven?
pi_98654128
Mijn zoon blijft hangen op 6 tanden. Dat wilde ik even delen. :P

[ Bericht 27% gewijzigd door groofskendezoveelste op 25-06-2011 19:55:59 ]
pi_98654720
Groof: de mijne op 8! al 3 maanden oid _O-
Ik vind hem wel schattig zo :+
  zaterdag 25 juni 2011 @ 19:50:20 #181
190853 RockabeIIa
pi_98654956
Ik had iets onder spoilers gezet en nu word ik min of meer gedwongen daarover in the open over te praten en dat heb ik nooit gewild... Ik voel me daar echt een beetje ongemakkelijk bij.

Free, je foto's in dat veld zijn meer dan vakantieshotjes. Kalenderplaten! Ik vind ze prachtig!
pi_98655242
Aangepast :)
Sorry.

We hebben nog wel meer van die O+ foto's. Handig zo'n vakantie ;)

Florian heeft alleen last van de overgang van voedsel en zit qua ontlasting een beetje 'vast' iemand nog tips? Hij krijgt vet en vezels genoeg...
pi_98655278
Freecell, wat een prachtige foto inderdaad!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 20:00:43 #184
190853 RockabeIIa
pi_98655327
Sorry, was echt niet k** bedoeld maar ik nam aan dat niet veel mensen wisten hoe mijn situatie uberhaupt is geweest de laatste 21 maanden...
  zaterdag 25 juni 2011 @ 20:06:52 #185
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98655523
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 19:58 schreef freecell het volgende:
Sorry.

Florian heeft alleen last van de overgang van voedsel en zit qua ontlasting een beetje 'vast' iemand nog tips? Hij krijgt vet en vezels genoeg...
Veel drinken, heel veel drinken...
En bewegen ;)
  zaterdag 25 juni 2011 @ 20:09:44 #186
190853 RockabeIIa
pi_98655617
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 19:58 schreef freecell het volgende:
Sorry.

pruimen, druiven... in elk geval fruit. Works like a tierelier!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 20:16:15 #187
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98655894
ik heb het niet gelezen Rocka; maar heb minimale info; toch wil ik je een hart onder de riem steken. kan weliswaar niets voor je betekenen oid, maar wil wel ff zeggen knap ik heb van je vind; dat je in je eentje je 2 kids toch maar mooi opvoedt.. :*

@lijnloos; Minke ook driftig de laatste tijd? is toch de leeftijd denk ik :) ik herken het namelijk ook, Evie maakt ook duidelijk haar mening duidelijk en kan mopperen en tegenstribbelen inmiddels..

Groofsen Freecell: tanden of kiesjes? Evie heeft ook nog maar 7 tanden (en inmiddels 4 kiesjes)... maar volgens mij is die bezig nieuwe te kweken.. :{
pi_98655968
R heeft er twee onder en vier boven en that's it. Kwa kiezen, nadadieniksniet.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 20:20:05 #189
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98656056
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 20:17 schreef groofskendezoveelste het volgende:
R heeft er twee onder en vier boven en that's it. Kwa kiezen, nadadieniksniet.
die van Evie kwamen ook alle 4 binnen een maand ineens door...
Geloof dat tanden krijgen bij die kleintjes ook heel wisselend is, maar de meeste kinderen wel ongeveer op dezelfde leeftijd het gebitje compleet hebben?
(kweet niet meer hoe of wat; ergens gelezen dacht ik?)
  zaterdag 25 juni 2011 @ 20:32:05 #190
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98656543
Harry had op 11 nov 3 tanden, 15 april kwam daar nog 1 tanden bij en toen vanaf 1 juni 3 tanden en 3 kiezen (en kies 4 zit te duwen). En volgens mij zie ik een paar hoektanden doorschemeren :X

En driftbuien kennen wij niet hoor O-) en al helemaal niet gilpartijen op zo'n hoge toon dat je trommelvliezen bijna springen :X
pi_98656715
Jaaaaaa gillen :X
En dat kan hij lang volhouden, niet normaal.
En dan zo spartelen en overstrekken dat hij niet te houden of te vouwen is.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 20:39:50 #192
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98656877
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 20:36 schreef freecell het volgende:
Jaaaaaa gillen :X
En dat kan hij lang volhouden, niet normaal.
En dan zo spartelen en overstrekken dat hij niet te houden of te vouwen is.
Ja dat...
En je moet hem eens horen als je hem in bed legt. De eerste paar seconden gilt hij zo hard dat de ontvanger ervan kraakt :o

Ow en hij weet hoe de tv aan en uit moet opeens :X
pi_98657501
Zo ik hou het hier niet altijd even goed bij! maar probeer het wel zo goed mogelijk :)

Maar ik kom even met een vraag binnen vallen, hebben jullie trucjes voor het haren wassen van jullie dreumes?? Die van mij heeft een hele bos en eerst vond ze het echt geen probleem, nu vind ze het wassen nog steeds geen probleem maar dat uitspoelen... Ze krijst de hele boel bij elkaar en loopt gewoon weg enzo.. Al geprobeerd, washandje voor haar oogjes houden washandje gooit ze weg, hoofdje achterover laten doen wil dit echt niet, met een bekertje water over haar hoofd gieten dan gaat ze gillen en slaat het bekertje uit mijn handen, douchekop er vol op nog harder gillen en weglopen en proberen te slaan (haren afdrogen is trouwens zelfde probleem als haren uitspoelen, maar daar ga ik een fohn voor aanschaffen hopelijk vind ze dat wat :))
pi_98657593
Ik geloof dat Lente het driftbuienstadium heeft overgeslagen. Ze heeft wel een paar weken gehad waarin ze uit protest regelmatig op de grond ging liggen, maar dat lijkt weer voorbij.

Ze sleept de laatste tijd steeds meer knuffels dr bed in. Ze past er zelf nauwelijks meer bij. :D
Er ligt nu een enorme beer die al de helft van dr bedje in beslag neemt, een koe, een varken, een pinguin, Dikkie Dik, een konijn, twee babypoppen, een grote pluche zon en dr knuffeldoekje. :')

Maar ze slaapt prima. Sterker nog, ze heeft s middags en s avonds echt zin om naar bed te gaan en begint al te glunderen zodra ik een opsomming maak van alle dieren, planeten en overige voorwerpen die in bed op r liggen te wachten. <3
pi_98657607
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 20:20 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

die van Evie kwamen ook alle 4 binnen een maand ineens door...
Geloof dat tanden krijgen bij die kleintjes ook heel wisselend is, maar de meeste kinderen wel ongeveer op dezelfde leeftijd het gebitje compleet hebben?
(kweet niet meer hoe of wat; ergens gelezen dacht ik?)
mwach. ze zeggen zo met 2, maar selene bleek laatst ook nog niet helemaal klaar te zijn hoor. die vertoonde opeens ook typische dingetjes en is gelukkig al verbaler, dus ze kon aangeven dat haar mond zeer deed, liet me voelen, en jawel hoor; rechtsachterboven was nog een leeg stukje.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 21:00:38 #196
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98657647
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 20:56 schreef MamaPurk het volgende:
Zo ik hou het hier niet altijd even goed bij! maar probeer het wel zo goed mogelijk :)

Maar ik kom even met een vraag binnen vallen, hebben jullie trucjes voor het haren wassen van jullie dreumes?? Die van mij heeft een hele bos en eerst vond ze het echt geen probleem, nu vind ze het wassen nog steeds geen probleem maar dat uitspoelen... Ze krijst de hele boel bij elkaar en loopt gewoon weg enzo.. Al geprobeerd, washandje voor haar oogjes houden washandje gooit ze weg, hoofdje achterover laten doen wil dit echt niet, met een bekertje water over haar hoofd gieten dan gaat ze gillen en slaat het bekertje uit mijn handen, douchekop er vol op nog harder gillen en weglopen en proberen te slaan (haren afdrogen is trouwens zelfde probleem als haren uitspoelen, maar daar ga ik een fohn voor aanschaffen hopelijk vind ze dat wat :))
eigenlijk doe ik het zoals jij al zegt; Evie had er ook een hekel aan; maar ik heb nu een lege shampoofles; die vul ik met water; en daar maak ik het haar nat mee, en spoel het er ook mee uit...En mijn hand leg ik voorop dr voorhoofd om te voorkomen dat ze heel veel water in dr ogen krijgt...
gaat snel; en werkt hier prima...
(en Evie beloon ik elke keer uitgebreid als ze rustig blijft...met complimentjes..)
pi_98657714
Als ik Tess d'r haar wil wassen ga ik samen met d'r douchen. Ik gooi dan shampoo erin en sta meteen klaar met een emmertje water. Dat gooi ik meteen over haar hofd. Het is heel ff brullen maar binnen 10 seconden is het over.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_98657862
Hier is uitspoelen ellende. De beste manier is om het gewoon snel te doen met de sproeier. Ze probeert dan weg te lopen, maar eer ze de cabine uit is, is het al voorbij. En dan is het ook meteen weer goed.

Ik kondig het wel aan, wil niet dat ze ervan schrikt.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 21:07:50 #199
190853 RockabeIIa
pi_98657937
Flip heeft al een hele tijd zijn hele melkgebit (maar soms groeit het nog wel iets geloof ik, zure luiers etc).
pi_98657964
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:02 schreef Vicky het volgende:
Als ik Tess d'r haar wil wassen ga ik samen met d'r douchen. Ik gooi dan shampoo erin en sta meteen klaar met een emmertje water. Dat gooi ik meteen over haar hofd. Het is heel ff brullen maar binnen 10 seconden is het over.
Ja dat samen douchen als de haartjes gewassen moeten worden doen we hier ook :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:00 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

eigenlijk doe ik het zoals jij al zegt; Evie had er ook een hekel aan; maar ik heb nu een lege shampoofles; die vul ik met water; en daar maak ik het haar nat mee, en spoel het er ook mee uit...En mijn hand leg ik voorop dr voorhoofd om te voorkomen dat ze heel veel water in dr ogen krijgt...
gaat snel; en werkt hier prima...
(en Evie beloon ik elke keer uitgebreid als ze rustig blijft...met complimentjes..)
ow ja shampoofles check heb ik ook al geprobeert! het haar ant maken is trowuens geen probleem dat doet ze zelf wel, het shampoo smeren vind ze ook niet erg, maar echt dat uitspoelen!! Als ik mijn hand op haar voorhoofd leg trekt ze die driftig weg en als ik een emmer, fles of beker oid leeg probeer te gooien dan zitten standaard haar handjes ertussen en dan is nooit alle shampoo weg en moet het dus nog een keer en nog een keer en nog een keer... en dat word dus steeds vervelender...!
pi_98657980
Wat moet er dan groeien, Rocka, als alles er al zit?
pi_98658004
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:06 schreef Ssserpente het volgende:
Hier is uitspoelen ellende. De beste manier is om het gewoon snel te doen met de sproeier. Ze probeert dan weg te lopen, maar eer ze de cabine uit is, is het al voorbij. En dan is het ook meteen weer goed.

Ik kondig het wel aan, wil niet dat ze ervan schrikt.
dat doe ik ook maar dan krijg ik een keiharde : NEEEJ NIETTE HAARTJES POELEN!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_98658085
Ja ik kondig het ook aan maar dan is ze al helemaal vertrokken voor ik begonnen ben... En ja uiteindelijk win ik altijd en word het haar dus uitgespoeld met veel gekrijs, maar ik dacht misschien heeft iemand een tip waarmee het hele probleem opeens een strijdloos word en haren wassen weer leuk is!
pi_98658108
Haha, dat kan Lente nog niet zeggen, maar ze probeert m wel meteen te peren zodra ik het aankondig. Dan is het een paar seconden gillen en dan is het over.

We hebben een flink harde sproeier en ze heeft niet zoveel haar, dus het is zo gepiept.
pi_98658189
Ik leidt R altijd af door boven hem te gaan hangen (hij zit dan in bad) en hem tijdens het uitspoelen te vragen waar mijn neus is/ mond/oren/ogen/enz... Daardoor kijkt hij recht omhoog en kan ik het uitspoelen zonder dat het in zijn ogen komt.
pi_98658200
Met de douche.
pi_98658204
pfff had mijn kind maar wat minder haar ;) :P Nee ik vind haar haar prachtig, maar het moet gewoon af en toe gewassen, ik was het echt al zo min mogelijk omdat ik die strijd niet wil, ik vind het ergens ook wel heel sneu... Doe trouwens zelf ook altijd mijn haar wassen en laat haar dat dan een beetje doen in de hoop dat ze het dan bij zichzelf minder erg vind maar dat werkt dus ook niet helaas.
pi_98658236
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:13 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik leidt R altijd af door boven hem te gaan hangen (hij zit dan in bad) en hem tijdens het uitspoelen te vragen waar mijn neus is/ mond/oren/ogen/enz... Daardoor kijkt hij recht omhoog en kan ik het uitspoelen zonder dat het in zijn ogen komt.
ja die heb ik vandaag geprobeert tot ze doorhad dat ik daarna de douchekop op haar hoofd richte toen was ik helemaal niet meer interessant..
  zaterdag 25 juni 2011 @ 21:19:05 #209
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98658352
@MP; ik doe het juist wel elke keer als ze in bad gaat; onder het mom van; ze moet er aan wennen, en ik heb het idee dat Evie de strijd heeft opgegeven en het inmiddels accepteert...
(en ik doe direct als we in bad gaat; eerst wassen en haren wassen; en daarna lekker spelen)
pi_98658357
MP, ik weet niet of het een optie is, door de enorme bos haar van Jaël, maar aangezien Lotte bang is voor de douche, doe ik het uitspoelen door met een nat washandje over dr haartjes te wrijven. Ben je wel iets langer bezig omdat het washandje uitgespoeld moet worden, maar ze huilt in ieder geval niet. Maar Lotte heeft wel dun haar en niet zo veel, dus dat maakt het wrs makkelijker...
Lotte!
Noah!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 21:21:07 #211
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98658425
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:19 schreef Linda2205 het volgende:
MP, ik weet niet of het een optie is, door de enorme bos haar van Jaël, maar aangezien Lotte bang is voor de douche, doe ik het uitspoelen door met een nat washandje over dr haartjes te wrijven. Ben je wel iets langer bezig omdat het washandje uitgespoeld moet worden, maar ze huilt in ieder geval niet. Maar Lotte heeft wel dun haar en niet zo veel, dus dat maakt het wrs makkelijker...
dat werkt bij Evie dr haar al niet; en die heeft een iets minder intense bos dan MP dr meisje..
hier moet er VEEEEEEl water doorheen..
pi_98658458
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:19 schreef Beessie-Jen het volgende:
@MP; ik doe het juist wel elke keer als ze in bad gaat; onder het mom van; ze moet er aan wennen, en ik heb het idee dat Evie de strijd heeft opgegeven en het inmiddels accepteert...
(en ik doe direct als we in bad gaat; eerst wassen en haren wassen; en daarna lekker spelen)
dat zou nog wel een goede optie zijn gewoon lekker vaak!
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:19 schreef Linda2205 het volgende:
Zo deed ik het ook inderdaad, maar das nu echt geen doen met die enorme bos ;)
  zaterdag 25 juni 2011 @ 21:24:09 #213
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_98658517
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:22 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

dat zou nog wel een goede optie zijn gewoon lekker vaak!

[..]

Zo deed ik het ook inderdaad, maar das nu echt geen doen met die enorme bos ;)
En met een bekertje?
Bij Eli (bijna 4, veel haar ;) ) heb ik een tijdje 3 grote Zwitsalflessen met water gevuld, en dat achter elkaar leeggooien/spuiten boven zijn hoofd. Hij gillen, maar met een halve minuut was het gedaan.
pi_98658617
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:24 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

En met een bekertje?
Bij Eli (bijna 4, veel haar ;) ) heb ik een tijdje 3 grote Zwitsalflessen met water gevuld, en dat achter elkaar leeggooien/spuiten boven zijn hoofd. Hij gillen, maar met een halve minuut was het gedaan.
ook al geprobeert en als ze een halve minuut zou gillen vind ik het misschien nog helemaal niet erg, maar ze gilt langer en gaat zelfs slaan en weglopen en knijpen, ik heb ook al een keer de shampoo laten zitten en heb toen gezegd dan ga je toch zo afdrogen, maar het interesseerd haar gewoon niet, ze snapt het ook nog niet helemaal ofzo denk ik, aan de andere kant denk ik dat ze een klein beetje een loopje met me neemt.

Even ter illustratie om wat voor bos haar het gaat!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_98658621
Niet te vaak jongens :{w , dan zijn ze gevoeliger voor luizen. :P
pi_98658649
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:27 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Niet te vaak jongens :{w , dan zijn ze gevoeliger voor luizen. :P
ow ja daar moeten we ook nog rekening mee houden :+ vieze beestjes :P
pi_98658654
Ik was Tess haar een keer per 2 weken ofzo.. het wordt wel elke keer nat met douchen.. maar echt wassen doe ik heel weinig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_98658698
Ik was S haar haren één keer in de week. R meestal twee keer in de week nog, maar die wil maar niet afleren zijn handen aan zijn haren af te vegen tijdens het eten. :')
  zaterdag 25 juni 2011 @ 21:31:25 #219
190853 RockabeIIa
pi_98658728
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:08 schreef Ssserpente het volgende:
Wat moet er dan groeien, Rocka, als alles er al zit?
Ze kon nog verder uit het tandvlees.
Of misschien groeien zijn voortanden weer aan ;)
pi_98658755
Ik was Jaël haar haren ongeveer 1x in de week, maar misschien ga ik dat dus wel vaker doen, went ze eraan. Maar dan voel ik me ook weer een gemene mama omdat ik weet dat ze het niet leuk vind en dan ga ik het ook nog vaker doen dan noodzakelijk...
  zaterdag 25 juni 2011 @ 21:33:42 #221
190853 RockabeIIa
pi_98658789
Ik was het hier zeker 2-3 x per week. :X don't ask...
pi_98658791
Ah, wat ik al vermoedde dus, Rocka. :D

Ik was Lente dr haar zo'n twee keer per week.
pi_98658833
Ik zou het eigenlijk niet vaker doen MP. Één keer in de week is volgens mij zat. :Y
pi_98658882
Wat een boel haar, MP! Mooi

Leah heeft heel dun haar dus de shampoo is zo weg maar leuk vindt ze het niet. Mijn 6 jarige vindt het ook nog steeds niet leuk trouwens, dat uitspoelen.

Ik was het 2 keer per week ongeveer maar spoel het vaker uit ivm eten dat erin wordt gesmeerd.
pi_98658916
Hmmm ik hoop dat het dan gewoon een fase is dat krijsen, slaan, knijpen en weglopen tijdens het haren wassen. Ik heb haar vandaag wel heel streng toe gesproken toen ze het deed en ze leek onder de indruk, maar toen ik verder ging met uitspoelen liet ze zich gewoon op de grond vallen en ging weer krijsen, ow ja en om papa roepen alsof ik haar zwaar aan eht mishandelen was... maar de gouden tip hebben jullie dus niet begrijp ik! Dan gaan we maar door zoals het gaat en hopelijk is het over als ze 2 is :P
pi_98658999
Lars maakt er geen probleem van, heel handig, want Meike zit meestal bij hem in bad, dan was ik Meikes haar eerst, die doet netjes haar hoofd achterover bij het uitspoelen.
Lars heeft dat eens goed bekeken en die doet dat nu ook. Hendig he!
En ik was het haar van Lars denk ik eens per week.
Van Meike wat vaker, die sleept er nog weleens ijsjes en zulks doorheen
pi_98659002
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:36 schreef lily het volgende:
Wat een boel haar, MP! Mooi
Leah heeft heel dun haar dus de shampoo is zo weg maar leuk vindt ze het niet. Mijn 6 jarige vindt het ook nog steeds niet leuk trouwens, dat uitspoelen.

Ik was het 2 keer per week ongeveer maar spoel het vaker uit ivm eten dat erin wordt gesmeerd.
Dank je en vooral schoon is het mooi ;)!
En het spoelen zonder shampoo is trouwens echt geen probleem dat regelt ze zelf wel, het gaat echt om het uitspoelen van de shampoo, en met 6 jaar :X dat wilde ik echt niet horen!
Ik wilde horen als ze 2 zijn is het over hoor dan vinden ze het geen probleem meer :+
pi_98659010
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:37 schreef MamaPurk het volgende:
Hmmm ik hoop dat het dan gewoon een fase is dat krijsen, slaan, knijpen en weglopen tijdens het haren wassen.
Nou, mijn zoon van nu 6 heeft het anders nog lang volgehouden dat gekrijs tijdens haren uitspoelen. Het gaat net een paar maanden een beetje. Het kan dus best een lange fase zijn :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:39 schreef MamaPurk het volgende:
, en met 6 jaar :X dat wilde ik echt niet horen!
Ik wilde horen als ze 2 zijn is het over hoor dan vinden ze het geen probleem meer :+
oke :+
pi_98659034
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 20:59 schreef Ssserpente het volgende:
Maar ze slaapt prima. Sterker nog, ze heeft s middags en s avonds echt zin om naar bed te gaan en begint al te glunderen zodra ik een opsomming maak van alle dieren, planeten en overige voorwerpen die in bed op r liggen te wachten. <3
O+

Haar uitspoelen doen we hier met Nijntje badbekers. Gaat redelijk.. Timo vindt het niet leuk, maar gilt ook niet echt de boel bij elkaar.. Nou ja, niet altijd. We wassen het ongeveer 1 keer per week.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 21:42:35 #230
190853 RockabeIIa
pi_98659096
pi_98659119
Mijn god, Flipje!!!!
tis nog lang geen 5 dec
  zaterdag 25 juni 2011 @ 21:44:50 #232
190853 RockabeIIa
pi_98659170
zelf doen :')
Anders eet ie ook echt geen hap
  zaterdag 25 juni 2011 @ 21:44:54 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98659175
pi_98659224
:D _O_
  zaterdag 25 juni 2011 @ 21:46:50 #235
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98659242
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:34 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik zou het eigenlijk niet vaker doen MP. Één keer in de week is volgens mij zat. :Y
nou mijn dreumes smeert dagelijks eten en dergelijke in dr haar...
dus die heeft gewassen haar om de dag... (valt heeeel erg op in dat witte haar; vooral spaghetti, ketchup, vingerverf etc.)
  zaterdag 25 juni 2011 @ 21:47:25 #236
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98659259
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:42 schreef RockabeIIa het volgende:
[ afbeelding ]
dat soort acties dus :D haha
  zaterdag 25 juni 2011 @ 21:48:05 #237
35189 Troel
scherp en bot
pi_98659281
:o
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_98659292
Haha BJ dat kan ik me voorstellen, bij Jaël zie je dat allemaal niet zo :)

Flip _O- hopelijk heb je er ook nog wat van geproefd, want het ziet er heerlijk uit!
pi_98659301
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:30 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik was S haar haren één keer in de week. R meestal twee keer in de week nog, maar die wil maar niet afleren zijn handen aan zijn haren af te vegen tijdens het eten. :')
De mijnes ook dus.

Maar niet zo erg als Flip.
pi_98659392
Je quote jezelf groofs ;)

Flip! :o :D
  zaterdag 25 juni 2011 @ 21:52:29 #241
190853 RockabeIIa
pi_98659438
En als ie dat een keer niet heeft dan heft ie wel op kop in de modder gelegen samen met die andere knakker die hier rondhuppelt. Ze gaan graag in bad trouwens, willen er nooit uit. Voor degenen die nog nooit mijn geniale plastic badje hebben gezien wil ik graag nog een fotootje zoeken ;)

:D Groofs, doe effe een discussie hier ;)
pi_98659460
Heerlijk een kind met net een mini beginnend bosje haar :)
Maar ze vind douchen en de douchestraal ook helemaal geweldig overigens, ook als ik haar haar was. Geen probleem. Momenteel vindt ze in bad gaan stom, dus we douchen altijd met haar. We hebben een ruime inloopdouche, dus ze gaat altijd spelen op de grond en gaat in de straal zitten.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 21:54:18 #243
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98659495
en die van mij is dan weer net andersom; die haaaaaat de douche en wil het liefst in bad :)
pi_98659496
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:51 schreef Chan het volgende:
Je quote jezelf groofs ;)

Flip! :o :D
:D I know.
pi_98659523
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:52 schreef RockabeIIa het volgende:
En als ie dat een keer niet heeft dan heft ie wel op kop in de modder gelegen samen met die andere knakker die hier rondhuppelt. Ze gaan graag in bad trouwens, willen er nooit uit. Voor degenen die nog nooit mijn geniale plastic badje hebben gezien wil ik graag nog een fotootje zoeken ;)

:D Groofs, doe effe een discussie hier ;)
Doe jij nou maar even een plastic badje, oké. O+
pi_98659560
Ja doe maar plastic badje :)

Jaël gaat ook in een plastic badje mar wel met bad en al onder de douchestraal!
Het water enzo vind ze ook echt het probleem niet, maar die shampoo die uti dat haar moet :X
pi_98659615
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:54 schreef Beessie-Jen het volgende:
en die van mij is dan weer net andersom; die haaaaaat de douche en wil het liefst in bad :)
Hier net zo, moord en brand onder de douche
pi_98659631
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:54 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

:D I know.
Ohw t was de bedoeling? Dan heb ik niks gezegd :+
  zaterdag 25 juni 2011 @ 22:00:26 #249
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98659720
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:57 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Hier net zo, moord en brand onder de douche
de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik het al maanden niet meer heb geprobeerd... misschien toch maar weer eens doen..
(het was hier ook direct instant drama zeg maar)...
  zaterdag 25 juni 2011 @ 22:03:10 #250
190853 RockabeIIa
pi_98659796
was effe foto aan het zoeken en kwam deze tegen. Moest er weer om lachen. Midden in de nacht 3.50u een beetje disco in zijn bedje gaan houden *O* En die halfgare not funny kop van mezelf erbij :D

<awww... te laat! weggehaald>

[ Bericht 21% gewijzigd door RockabeIIa op 25-06-2011 22:34:20 ]
pi_98659846
Pilsje dr bij.... :+

BJ, hier ook sinds het nieuwe huis Lars weggeteld 1 keer 3 seconden onder de douche gehad haha
Waarom zouden we ook, we hebben het bad immers

(blij dat ik het doorgezet heb ook, want van mijn vriend hoefde er geen bad te komen)
pi_98659861
Haha leuke foto Rocka :) Maar das niette badje!

Jaël gaat nog in het plastic babybadje, maar zou wel iets ruimers voor haar willen, maar onze badkamer is zo klein....

SPOILER
pi_98659865
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 21:43 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Mijn god, Flipje!!!!
tis nog lang geen 5 dec
_O-

coole foto's, Rocka!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 22:07:52 #254
190853 RockabeIIa
pi_98659936
Badje nog niet gevonden. Wel deze van Loesje:

<weggehaald>

[ Bericht 31% gewijzigd door RockabeIIa op 25-06-2011 22:33:55 ]
pi_98659962
Ik word steeds nieuwsgieriger naar je badje!!
pi_98660070
BiBabad MP!! Hartstikke handig!

zaterdag 25 juni 2011 @ 22:18:16 #257
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_98660301
jaaah hier ook bibabad en superhandig! Ik ga er ook wel eens in samen met de meiden :D Beetje krapjes, maar dat scheelt water ;)
pi_98660309
Ow das een goed idee Karin! Ik ga er meteen naar op zoek, want ja als Sarah straks kan zitten willen we de meisejs uiteraard samen in bad, is toch veel gezelliger :)
Ow ze hebben ze ook met verschillende kleuren randen, leuk leuk leuk!!
pi_98660329
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 22:18 schreef Stiemie het volgende:
jaaah hier ook bibabad en superhandig! Ik ga er ook wel eens in samen met de meiden :D Beetje krapjes, maar dat scheelt water ;)
_O-
pi_98660364
heb er ook weleens met Meike in gezeten
Staat op tot 8 jaar, maar niet tot hoeveel kilo
Dus die dag voelde ik me 8
  zaterdag 25 juni 2011 @ 22:20:42 #261
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98660386
wij hebben een gewoon ligbad; is ook wel ideaaal hoor :) en ik ga ook eigenlijk heeeeel vaak ff samen met Evie... vind zij leuk; en mama kan direct lekker ff opfrissen erna in dr relaxoutfitje stappen ;)
pi_98660405
Ohw en toen Lars nog niet goed zelf kon zitten had ik hem erin zitten in zo'n badzitje.
pi_98660425
Oh, zon bad is wel tof! Minke gaat gewoon in zon baby-ligbad nog steeds, past prima en er kan nog ruim speelspul bij... Douchen is hier geen optie, mevrouw is als de dood voor vallend water :+ regen wordt gedoogd, maar ook liever niet. Uitspoelen van gewassen haar doe ik ook of met washandje of met mijn hand (water erover scheppen zeg maar zodat het ook niet in der ogen komt)....
Ik was het haar elke badbeurt (2-3 keer per week) want meisjes-flipje...
  zaterdag 25 juni 2011 @ 22:22:20 #264
190853 RockabeIIa
pi_98660445
Ik heb een andere, hard plastic. Eigenlijk is het een soort grote emmer maar echt ideaal, ook voor de zomer buiten en het water blijft echt langer warm.

Maar ik had een naaktfoto online gezet en die heb ik effe bewerkt. :') Effe uploaden..

dit ding:
<weggehaald>

[ Bericht 13% gewijzigd door RockabeIIa op 25-06-2011 22:33:04 ]
pi_98660527
Ik heb ook wle eens zitten denken aan zo een cement ton maar dan een grote, maar dat bibabadje neemt echt weinig ruimte in als je hem niet gebruitk dus das praktischer :)

Mijn ouders hebben een ligbad dat vind Jaël ook heerlijk! En zwembad vind ze ook erg leuk, ze is eigenlijk heel gek op water :) We moeten maar snel weer centerparcs boeken, dan kan ze weer lekker de hele dag zwemmen!

Das wel een raar plastic badje rocka! En daar kunnen geen twee kindjes samen in denk?
pi_98660577
Timo vindt douchen en in bad allebei leuk. Hij gaat nu nog in het babybad, maar we hebben ook al een bibabad gekocht.. Hoewel dat stiekem meer voor mijzelf was.. Beetje jammer dat het voor geen meter zit/ligt en het water erg snel afkoelt..
pi_98660590
Als iemand een Bibabad zoekt maar niet de hoofdprijs wil betalen mot je maar pm'en
al weg
Dat is wel een heel knus badje zo voor Flipsken, past B er ook nog in?

[ Bericht 8% gewijzigd door XXXKarinXXX op 25-06-2011 22:58:37 ]
pi_98660612
Leah gaat al sinds haar geboorte met haar broers in bad (spaart ook water ;) ) maar tegenwoordig wordt het steeds vaker een douche. Is toch sneller.

[ Bericht 36% gewijzigd door lily op 25-06-2011 23:07:43 ]
  zaterdag 25 juni 2011 @ 22:29:08 #269
190853 RockabeIIa
pi_98660687
Yep. B zit er ook uren in. Ze zitten dan ook echt in een zitje dus Flip zat er al heel jong zelf goed in.
Er kunnen geen 2 kindjes in maar het scheelt ook een heleboel water in vergelijking met het bibabadje als ik dat zo zie. Onderin zit een schroefdopje en daaruit laat je het zo mee leeglopen.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 22:31:35 #270
190853 RockabeIIa
pi_98660770
Wat uberschattig Lily O+
Damn, misschien moet ik toch maar een meisje knutselen straks als ze wat ouder zijn hier ;)
pi_98660780
Lily wat lief O+
pi_98660801
Lily, geweldig! O+
pi_98660812
ja, schetig heh

ik haal zo zo weer weg trouwens...
pi_98660913
Och die is lief zeg!! wat een frummeltje!!

ik vind dat in het bibabad ook helemaal niet zo heel veel water gaat, als ik kijk hoeveel er in een gewoon bad gaat....dat scheelt nogal
pi_98660932
In het begin deed ik ze ook wel eens samen in zo'n babybadje <3.

En hoewel hier een standaardformaat ligbad niet past heb ik toch een kleiner maatje laten plaatsen. Ze vinden het heerlijk. Alleen durft R het water niet in zonder zijn stoeltje. :')
pi_98660960
wat schattig Lily! O+

De ene keer gaan ze hier samen onder de douche, de andere keer gaan ze samen in een opblaasbadje van de Kruidvat _O-
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 25 juni 2011 @ 22:38:57 #277
190853 RockabeIIa
pi_98661013
Chan, zo'n badje als dat ik heb zou dan misschien een goed idee zijn. Je kunt het alleen niet inklappen. Hier staat ie altijd in de douche behalve als ik er zelf onder wil of tijdens het schoonmaken.
B gaat eigenlijk elke dag wel een uurtje en dan vul ik em 1 keer bij omdat ie altijd mijn hele badkamer schoonnat maakt.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 22:39:33 #278
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_98661034
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 22:35 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Och die is lief zeg!! wat een frummeltje!!

ik vind dat in het bibabad ook helemaal niet zo heel veel water gaat, als ik kijk hoeveel er in een gewoon bad gaat....dat scheelt nogal
Ik vind het ook best meevallen hoor want ze gaan er dan samen in. En dan krijgen ze vaak iets van duplo ofzo mee en dan is dat ook meteen weer schoon :7

En het is mijn half uurtje bijkomen. Als ik het 's morgens vroeg even zat ben, gaan de dames in bad, maak ik koffie en kunnen we allemaal even bijkomen ;)

Ohhh lily die foto O+ O+ O+
  zaterdag 25 juni 2011 @ 23:02:13 #279
190853 RockabeIIa
pi_98661754
stiemie lambal :P
  zaterdag 25 juni 2011 @ 23:03:19 #280
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98661789
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 22:03 schreef RockabeIIa het volgende:
was effe foto aan het zoeken en kwam deze tegen. Moest er weer om lachen. Midden in de nacht 3.50u een beetje disco in zijn bedje gaan houden *O* En die halfgare not funny kop van mezelf erbij :D

<awww... te laat! weggehaald>
Heb ik uhm gemist ... -O-
Net als de rest...

Maar nu ga ik mijn bed opzoeken. Morgen even een geluidsfragment van mijn gillende keukenmeid (mijn man heeft een opname gemaakt :X )
  zaterdag 25 juni 2011 @ 23:10:30 #281
190853 RockabeIIa
pi_98662013
Klinkt allemaal zeer kinky Asyn! Truste!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 23:13:09 #282
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_98662088
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 23:02 schreef RockabeIIa het volgende:
stiemie lambal :P
Heerlijk c_/
pi_98662292
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 22:38 schreef RockabeIIa het volgende:
Chan, zo'n badje als dat ik heb zou dan misschien een goed idee zijn. Je kunt het alleen niet inklappen. Hier staat ie altijd in de douche behalve als ik er zelf onder wil of tijdens het schoonmaken.
B gaat eigenlijk elke dag wel een uurtje en dan vul ik em 1 keer bij omdat ie altijd mijn hele badkamer schoonnat maakt.
Pas je daar zelf ook in dan? :o
pi_98662919
OMG die foto van Flipje :D _O-

Heb ik toch nog weer wat voordelen van het kleine vachtje van mijn kind. Uitspoelen is met 1 bekertje water of 1 keer met de douchekop erover klaar *)

Hannah gaat 2 keer per week in bad incl. haartjes wassen. Douchen doen we soms wel eens als ze tussen de baddersessies door vies is. Dat laat ik dan lekker aan lief over want ik trek het heel slecht om half onder een douche te staan. :P Zeker als muppet ook nog eens heel grappig de deur open en dicht gaat doen 20 keer achter elkaar. Haar alleen onder de douche zetten terwijl ik erbij zit heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd. Hoewel we dit wel eens doen als ze zere-billen poep heeft :@

Drinken die van jullie ook altijd het halve bad leeg trouwens? Zelfs het schuim is geen probleem :?
  zaterdag 25 juni 2011 @ 23:51:08 #285
190853 RockabeIIa
pi_98663469
Chan, ja maar ik denk dat ik er nooit meer uit kom. Officieel gaat het tot 25 kg maar ik denk dat tot 30 zeker wel kan.

Octo, zekers! En als ze 4 zijn doen ze dat nog. Behalve als Flip in bad gepoept heeft niet (doet ie soms :'( ) Paar dagen terug hoorde ik heel in paniek opeens keihard gegil terwijl ik net in de kamer ernaast een handdoek pakte: 'Uit! Uit! Uuuuuit!' Ging ik kijken stond ie al met 1 beentje eruit te kijken wat er toch achter hem aandreef. Die ogen vergeet ik niet weer, alsof er een krokodil in het water naar hem toedreef :D
pi_98664073
Ohh ja maar ik was dus eigenlijk op zoek naar een inklapbaar bad waar ik zelf ook in pas :P

Ohh Flip! :o Timo heeft nog nooit in bad gepoept maar ik kan me goed voorstellen dat hij daar ook heel erg van zou schrikken!
  zondag 26 juni 2011 @ 01:08:08 #287
190853 RockabeIIa
pi_98666323
Mmmnee, hier pas jij niet bij in ;)

Normaal drukt hij het allemaal in de hoek en dan blijft het daar plakken en zie je dat ook pas als je hem uit bad haalt
(of pas veeeeeeel later, als je thuiskomt van je werk en je moeder heeft em al heerlijk fris in pyjama op schoot zitten en heeft het niet gezien en ook het badje niet leeg laten lopen en dan het lijkt groentesoep :'( ) Je maakt echt een 'hoop' vieze dingen mee als moeder!
pi_98670226
Oeh jaaaa ik mis ook zo erg een bad! Wolf zit nu altijd in zn babybadje. Op vakantie boek ik altijd iets waarvan ik zeker weet dat er een bad is, lekker samen badderen O+
Karin wat een ontzettend leuke foto O+ Twee kinderen zou ik ook zeker lekker samen in bad doen.
Zo'n bad lijkt me wel wat, maar jij had dus niet het idee dat die plastic ringen uitscheurden toen je er zelf bij in ging zitten?
  zondag 26 juni 2011 @ 09:28:34 #289
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98670759
*O* ik heb kunnen doorslapen vannacht!
pi_98676023
Mooi, Asy!

Ik vind het bad zo geweldig. Ivan gaat er graag in. En wat we ook vaak doen is dat hij met het water mag spelen als ik in bad ga. Dan heeft hij een soort megawaterbak voor zichzelf. Heel leuk! Hij wil dan ook mijn haren wassen en zo.

Het gaat hier trouwens ineens heel hard met de zinnetjes. De driewoordszinnen zijn geïntroduceerd en vanochtend zei hij: "Mama pelen, kom-ma."
  zondag 26 juni 2011 @ 13:47:40 #291
61183 leonieke
Dan toch?
pi_98676154
In bad gaan vindt Thomas ook wel heerlijk (wel pas sinds hij zelf kan zitten in zijn badring). Omdat het vaak vlug moet gaan, zit hij meestal nog in zijn klein badje in het grote bad. Maar dat belet hem niet om de badkamer helemaal nat te spatten :D We hebben ondertussen al geleerd dat het geen zin heeft dat we al helemaal gekleed zijn als we hem wassen.
Zijn haar wordt meestal 2 x per week gewassen. Spoelen vindt hij vooralsnog niet erg, maar we laten hem eerst wat spelen met de sproeier vooraleer we zijn haar uitspoelen (handjes onder de sproeier, zijn buik wat natsproeien, ...).

In de douche vindt hij het niet fijn :N Helemaal niet zelfs. Maar ik gok dat hij het daar misschien te koud heeft :?
  zondag 26 juni 2011 @ 14:38:54 #292
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98678026
Ik douche Harry afhankelijk van hoe vies hij is soms dagelijks, inclusief haren wassen (stroop/boter/aardappel is best goede gel ;) ).
Als hij niet zo geknoeid heeft, dan volstaat een washand door zijn snoet en het wassen van handen en voeten...
Haren doe ik met de sproeier. Hij vindt het niet supertof maar ook niet vreselijk. Ik zeg altijd: kin omhoog, en dan hou ik een hand onder zijn kin die ik een beetje omhoog druk. Dan kantelt zijn hoofd naar achteren en dan sproei ik zo af. Maar goed, hij heeft ook niet zo'n enorme bos haar als Jaël. Maar misschien kun je het wel oefenen met Jaël? Dat ze zelf haar hoofd achterover houdt? ga je eerst droog oefenen en dan zo steeds een stapje verder...

Nou zoals beloofd hier een geluidsfragment van hoe het hier er aan toe gaat als Harry naar bed gaat (zowel overdag als 's avonds). Serieuze waarschuwing: zet je geluid zacht! Zeker als je niet wil dat je kids wakker worden ;)
het gerammel wat je hoort is mijn man die de duplo boerderij weer opbouwt O+
pi_98678274
Haha, Asy. Ik moet zeggen dat het me meevalt. Ivan gilt weliswaar niet zo hoog, maar meestal wel harder en aanhoudender. En hij gooit er meer 'ggghhhsss' doorheen. :+
pi_98678635
Ik heb geen geluid hier op de pc van mijn moeder, zal het straks eens met mijn telefoon proberen :)

Niels vindt de douche een beetje eng en in bad gaat hij altijd staan zodat hij het koud krijgt }:| Hij luistert wel als ik hem vraag te gaan zitten, alleen gaat hij dan direct weer staan. Wij hebben een ligbad, maar Niels gaat altijd in het babybadje omdat het anders zoveel water kost. Hij gaat ongeveer 2 keer per week in bad.

Nou, vanmorgen eerste aanvaring met de hond gehad hoor :X
Mijn moeder was alleen met Niels en de hond. De hond pakte een blokje van Niels, Niels liep naar de hond toe en zei "blokje", hij wilde het niet afpakken, maar de hond ging grommen naar hem. Mijn moeder zette Niels in de kinderstoel en wilde dat de hond naar de hal zou gaan, maar hij ging naar haar grommen en blaffen. Ik was boven, hoorde het en heb Niels naar boven gebracht.
Hij was echt heel agressief naar mijn moeder, ze heeft hem echt niet onder controle op zo'n moment. Uiteindelijk heeft ze hem met behulp van een tafel en een bezem in de hal gekregen :o :X (ik ben een dierenliefhebber, maar volgens mij moet dat beest een spuitje krijgen).
Ik ben enorm geschrokken en ik weet niet hoe we dit nou aan moeten pakken, ik ken hondengedrag niet zo goed. Ik had wel verwacht dat het na een paar dagen moeilijker zou worden omdat wij dan geen gasten meer zijn maar we echt binnendringers van zijn territorium.
De hond gaat in de hal als we eten en dat gaat goed, alhoewel hij dan wel gaat piepen.

We moeten hier waarschijnlijk wat langer blijven, mijn man heeft zichzelf in zijn duim gesneden :X
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zondag 26 juni 2011 @ 15:00:38 #295
190853 RockabeIIa
pi_98678746
haha, ik vind het eigenlijk een heel lief schattig huiltje dat ie heeft. Dat gegil kan nog vele keren harder!
Hier houden de heren wedstrijdjes met elkaar of tegen mij vooral en dan staan ze soms zo voor me te gillen met pretoogjes en gebalde vuistjes die weer open gaan als ze klaar zijn. Dat is heel zielig voor moeders die dan al de hele dag gewerkt hebben.

Jeetje Twinkly, gelukkig is er niks gebeurd maar die hond ruikt jullie angst en dat maakt hem sterker. Daarom zet hij door. Lijkt mij ook niet fijn om mijn kind er bij te zetten.
pi_98679085
Ja, dat denk ik ook, mijn moeder is ook echt bang voor hem, die pakt hem op zo'n moment ook niet in zijn nekvel ofzo. Ze probeerde het nu dus met een bezem, die hij dus keihard aan ging vallen. En Niels is zich van geen kwaad bewust, ik ben zo bang dat de hond wraak op hem neemt. Bluh :'(
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  zondag 26 juni 2011 @ 15:12:02 #297
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_98679139
Die hond probeert ws een plaatje hogerop in roedel te komen, nu er nieuwe leden bij zijn gekomen. Het is de taak vsn je moeder, als roedelleider, hem duidelijk te maken dat hij nog steeds onderaan staat. Dat kan niet wanneer zij angst voor de hond heeft. Wat Rocka ook zegt. Als er angst is, ziet hij dat als een mogelijkheid en zal hij het blijven proberen.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_98679166
Asy wat fijn van het doorslapen!! *O* Dat gegil is wel hoog zeg! :o Timo krijst gewoon heel erg hard als hij niet naar bed wil..

Twinkly bah wat naar..
  zondag 26 juni 2011 @ 18:56:05 #299
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_98686964
Qua toonhoogte klinkt het als Aviva :o
Het klinkt alleen wel wat liever als onze eigenste Cruella deGil O+

Twinkly, lijkt me moeilijk zo net de hond :{

Aviva maakt ook 3-woordzinnen
"ik ook wil"
"wil naar daar"

Dat werk, zeg maar. :)
  zondag 26 juni 2011 @ 19:03:30 #300
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98687233
Wauw, wat goed zeg van Aviva!

Twinkly, wat een schrik! Ik zeg als ervaren probleemhondenhouder: beest en Niels strikt gescheiden houden. Dus de hond in de gang of keuken als Niels daar niet is. Jammer van het piepen. Daar wen je wel aan ;)
Het is maar voor een week of 2 max, dus de hond lijdt er ook niks van. Better safe than sorry...
Ow en btw honden ruiken geen angst, honden zíen angst (ze letten op je houding en manier van doen) en daar reageren ze op.

En het gillen van Harry doet dus echt pijn aan je oren als je er naast zit/staat. Het is trouwens ook helemaal de bom, dat gillen.
  zondag 26 juni 2011 @ 19:07:18 #301
190853 RockabeIIa
pi_98687372
Harry O+

En aviva is een knappe prater :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')