Senna zit ook regelmatig over de 3 boterhammen per dag heen, hoor. En soms blijft ze eronder. Ze eet sowieso geen korstjes, dus 4 boterhammen zijn er niet effectief 4. Ik zou me niet zo exact aan die max houden, Chan. Het is ook niet zo dat Timo te zwaar is ofzo.quote:Op woensdag 22 juni 2011 15:27 schreef Chan het volgende:
Ik ben een rámp met klonen, maar deze denk ik toch ook wel te weten ja.. hoewel... jawel toch? jaa... denk het wel..
Claudia, maar Ivan heeft wel gegeten 's avonds, Timo nog nóóit (nou ja behalve dus bij pannenkoeken, pizza of patat).. Maar ik wil er ook liever niet mee rommelen, want ben inderdaad allang blij dat hij overdag eet.. Ik kreeg alleen de tip van een diëtiste (die volgens mij érg onzeker was en nét afgestudeerd of zo, ze kwam niet echt over als iemand waar ik tips van aan wil nemen, vraag het liever hier) om hem dan overdag minder brood te geven, dan zou hij 's avonds vanzelf wel gaan eten.. Want max. aantal boterhammen voor zijn leeftijd zou 3 per dag zijn..
quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:45 schreef Keshet het volgende:
*egopost*
Emma liep net ineens helemaal uit zichzelf twee meter los!![]()
![]()
en maakte daarna een faceplant maar dat mag de pret niet drukken.![]()
Ik doe m'n best!quote:
Dat dus, hoewel ik nog niet aan het neuzen ben geslagen...quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:31 schreef leonieke het volgende:
En ik heb natuurlijk geen idee wat de kloon betreft![]()
Ik ben hier echt heel slecht in
![]()
quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:08 schreef Keshet het volgende:
Asy, wat een dramaking!
Jullie spreken z'n naam wel echt 'op z'n Frans' uit he? Dat viel me ineens op.![]()
Ik lig niet hele nachten aan jullie te denken hoor!Vannacht had m'n muppetje ineens een gevalletje hongersnood en toen moest ik even aan de posts van gisteren enzo denken; en aan Harry.
Ja, dat vind ik ook zo apart! De keren dat ik een zetpil geef is hij echt binnen 5 minuten kalm/ aan het slapen of lijkt zich al beter te voelen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:51 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Blegh Poppejans, kiezen! Rotdingen! (tenminste als ze hun intrede doen)
En apart eigenlijk, dat ze zo snel rustig worden na een zetpil. Hier net zo hoor! Terwijl je rustig een uur mag rekenen voor het begint te werken....
haha ja shocking he?quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:56 schreef Ssserpente het volgende:
BJ, door jouw post besef ik me ineens dat ik ook ooit (hoop ik dan) schoonmoeder word. OMG! Schoonmoeder!
O dat zeg ik niet hoor, maar dan kan ik ze in ieder geval uitleggen dat ze allebei een eigen hebben. Nu willen ze steeds dezelfde popquote:Op donderdag 23 juni 2011 07:17 schreef DaviniaHR het volgende:
Wow, twee poppen geeft geen strijd meer? We hebben drie schepjes in de zandbak en het is nog steeds oorlog
Zo raar. Bij ons mag een onthaalmoeder bij de aardappelen geen appelmoes maken omdat dit geen groenten zijn (resultaat: Thomas lust wel appels, maar geen appelmoesquote:Op woensdag 22 juni 2011 18:26 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Chan, de diëtiste hier zei dat fruit en groente elkaar compenseert. Het is dus niet erg als timo weinig/geen groente eet, zolang hij dat dan maar compenseert met fruit.
Je hebt niet eens een goed excuus, zoals een baby erbijquote:Op donderdag 23 juni 2011 08:07 schreef Jeetjejom het volgende:
Jorja is gewoon de oudste dreumes
Sorry dat ik alleen nog maar gelurkt heb de laatste tijd, maar krijg het niet geregeld alles bij te houden enzo....
Het is niet zo vreselijk ingewikkeld om zelf even appelmoes te maken zonder suiker, gewoon in een pannetje of een appeltje in stukjes even in de magnetron. Gepofte appel uit de magnetron is heel lekker op koude dagen. De stukjes blijven dan gewoon heel, maar worden zacht en zijn warm.quote:Op donderdag 23 juni 2011 09:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hebt niet eens een goed excuus, zoals een baby erbij![]()
Jorja gewoon al bijna een peuter, wow. Je mooie kleine meisje wordt een mooie grote meid
Over groente en fruit: was het niet zo dat ook het voedingscentrum het advies had veranderd van 2 ons groenten en 2 stuks (ons) fruit in 4 ons groenten en/of fruit?
Wat betreft appelmoes: een hele appel is gezonder, omdat je dan meer vezels binnenkrijgt. Het is ook altijd gezonder om het stuk fruit te eten ipv er sap van te maken. Vandaar denk ik dat ze dat zo aanraden. Bovendien moet je erg je best doen om appelmoes te vinden waar geen extra suiker aan is toegevoegd. Ik vind dat altijd zo onzinnig; over een appel doe ik toch ook geen extra suiker omdat dat niet zoet genoeg is![]()
Ik denk ook dat de adviezen in Belgie en Nederland nog best wel wat kunnen verschillen.
Dat weet ik welquote:Op donderdag 23 juni 2011 09:43 schreef Verida het volgende:
[..]
Het is niet zo vreselijk ingewikkeld om zelf even appelmoes te maken zonder suiker, gewoon in een pannetje of een appeltje in stukjes even in de magnetron. Gepofte appel uit de magnetron is heel lekker op koude dagen. De stukjes blijven dan gewoon heel, maar worden zacht en zijn warm.
Poes, hond en papa krijg ik terug. Met name eten en drinken is vooral handig om gewoon te jengelen of te 'uh'-en en wijzen..quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:40 schreef Asyniur het volgende:
Gebaart Isabel ook al terug?
Ik krijg Harry niet zo ver
Ik heb een lui kind
Er is geen sprake van dat er hier in huis niet-zelfgemaakte appelmoes wordt gegetenquote:Op donderdag 23 juni 2011 09:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hebt niet eens een goed excuus, zoals een baby erbij![]()
Jorja gewoon al bijna een peuter, wow. Je mooie kleine meisje wordt een mooie grote meid
Over groente en fruit: was het niet zo dat ook het voedingscentrum het advies had veranderd van 2 ons groenten en 2 stuks (ons) fruit in 4 ons groenten en/of fruit?
Wat betreft appelmoes: een hele appel is gezonder, omdat je dan meer vezels binnenkrijgt. Het is ook altijd gezonder om het stuk fruit te eten ipv er sap van te maken. Vandaar denk ik dat ze dat zo aanraden. Bovendien moet je erg je best doen om appelmoes te vinden waar geen extra suiker aan is toegevoegd. Ik vind dat altijd zo onzinnig; over een appel doe ik toch ook geen extra suiker omdat dat niet zoet genoeg is![]()
Ik denk ook dat de adviezen in Belgie en Nederland nog best wel wat kunnen verschillen.
Ik zeg: filmpje!quote:Op donderdag 23 juni 2011 17:27 schreef leonieke het volgende:
Vanaf wanneer zegt een dreumes eigenlijk zijn eigen naam? Thomas loopt hier zo vaak oma te roepen, waarop wij altijd antwoorden met: "maar oma is hier helemaal niet Thomasje" terwijl hij het bij oma niet zegt. En nu dacht ik opeens vandaag dat hij helemaal niet oma wil zeggen maar misschien wel Thomas. P. verklaart me zot want wie zegt nu constant zijn eigen naam?
Wacht maar tot ze de smaak te pakken krijgt. Esmee brult zelfs tegen de geitjes op de kinderboerderij "mij" als ze willen eten uit een schaal die we thuis ook hebbenquote:Op donderdag 23 juni 2011 11:59 schreef Beessie-Jen het volgende:
en Evie heeft gister wat geleerd van Lena en Lars; ineens pakt ze haar spulletjes onder dr arm en zegt dan; met een heel beschermende blik; MIJ!
dat deed ze nog niet; maar volgens mij leek het dr wel handigben benieuwd hoe dat de komende keren op de kinderopvang gaat
haha
Hier zegt ze de hele dag 'emmee' als ze het over zichzelf heeft. En haar grote zus is Linne of Linniequote:Op donderdag 23 juni 2011 17:27 schreef leonieke het volgende:
Vanaf wanneer zegt een dreumes eigenlijk zijn eigen naam? Thomas loopt hier zo vaak oma te roepen, waarop wij altijd antwoorden met: "maar oma is hier helemaal niet Thomasje" terwijl hij het bij oma niet zegt. En nu dacht ik opeens vandaag dat hij helemaal niet oma wil zeggen maar misschien wel Thomas. P. verklaart me zot want wie zegt nu constant zijn eigen naam?
hahaquote:Op donderdag 23 juni 2011 17:57 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik zeg: filmpje!
Dan beoordelen wij het wel als deskundigen
Ik wilde gewoon een filmpje van Thomasquote:Op vrijdag 24 juni 2011 08:44 schreef leonieke het volgende:
[..]
haha![]()
Het is gewoon "oma" hoorHeel netjes gearticuleerd zelfs
Alleen niet als hij zijn eigen naam daarmee bedoelt
Ah joh, ik had me ook niet gemeld, dus geen gedoe hoorquote:Op donderdag 23 juni 2011 22:49 schreef _Bar_ het volgende:
Morretje, welkom hier, ow god ik ben jou echt helemaal vergeten. Het is er bij in geschoten.
Roy heeft vanavond toch zeker een kwartier los gestaan, hij had knuffel vast en stond tv te kijken.
Trots is op m'n stoere
quote:Op donderdag 23 juni 2011 11:59 schreef Beessie-Jen het volgende:
en Evie heeft gister wat geleerd van Lena en Lars; ineens pakt ze haar spulletjes onder dr arm en zegt dan; met een heel beschermende blik; MIJ!
dat deed ze nog niet; maar volgens mij leek het dr wel handigben benieuwd hoe dat de komende keren op de kinderopvang gaat
haha
komt eraan denk ikquote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:24 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Dat vind ik best een fotomoment BJ, Evie in de vakkenkast
Herkenbaar is dit! Ik vind dat Ivan de klanken ook zo goed beheerst. Zijn grote neef heeft allerlei vervangende klanken. Zo zegt hij geen Daan maar Jaan. Ivan heeft er geen enkel probleem mee om Daan te zeggen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:24 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Kim (met een perfecte k. Dat was de laatste letter die S beheerste)
Njenna (S)
Wat fijn! Vond ze het geen verontrustend gedrag? En ik ben net als Karin benieuwd naar de tips die je hebt gehad.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:20 schreef ma_ma het volgende:
Wijkverpleegkundige (hele aardige, begripvolle vrouw) is net geweest en we hebben heel wat tips gekregenTessa liet beide kanten van zichzelf zien
dus ze weet wat ik bedoelde
Geef hem er dan een puntenslijper bij! Ivan was er al meteen handig mee.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:29 schreef ymme het volgende:
Wel begint hij echt te snappen wat een potlood doet. Maar nu vind ik zelf een potlood nog niet echt wat. Moet je heel hard drukken en dan knapt de punt weer af.
echt waar? wat goed! Dat is best een lastig klusje nogquote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:49 schreef Claudia_x het volgende:
Geef hem er dan een puntenslijper bij! Ivan was er al meteen handig mee.
Oh, maar R zegt helemaal niet alle klanken perfect hoor. Ik vind het gewoon grappig dat één van de laatste letters in S haar praten (en in mijn ogen daardoor dus een moeilijke letter) juist één van de eerste letters is die R goed kan zeggen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Herkenbaar is dit! Ik vind dat Ivan de klanken ook zo goed beheerst. Zijn grote neef heeft allerlei vervangende klanken. Zo zegt hij geen Daan maar Jaan. Ivan heeft er geen enkel probleem mee om Daan te zeggen.
Oh, hij beheerst ook niet alle klanken perfect, hoor. De 'w' kan hij bijvoorbeeld niet uitspreken. 'Water' wordt 'sata'. En hij weigert om de naam van zijn leidster Wendy te zeggen. Nu ik erover nadenk spreekt hij Merel uit als Mejel. Tot zover het perfect beheersen van klanken.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:02 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Oh, maar R zegt helemaal niet alle klanken perfect hoor. Ik vind het gewoon grappig dat één van de laatste letters in S haar praten (en in mijn ogen daardoor dus een moeilijke letter) juist één van de eerste letters is die R goed kan zeggen.
Knap van Ivan dat hij dat wel doet!
Ja! Ik vraag me af of Ivan zo handig is. Hij kan wel zelf zijn kinderstoel op en af, maar ik vind hem geen echte klimgeit. Ik verwonder me er wel over hoe snel dat evenwichtsgevoel zich ontwikkelt. Toen Ivan begon met lopen was een grasveldje al een hele uitdaging maar nu rent hij moeiteloos de grasheuveltjes op het kinderdagverblijf op en af.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 20:10 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Claudia; bedoel je het klimmen van Evie?
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 20:10 schreef RockabeIIa het volgende:
Pff Merel en Wendy, da's toch ook veel te moeilijk!
Flip noemt elke kdv-leidster Tanja
oo dat is wisselend.. per dag en per moment... ze kan ook wel heel geduldig dingen ondernemen. Maar wil vaak veel dingen doen. (en liefst tegelijk).quote:Op vrijdag 24 juni 2011 20:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja! Ik vraag me af of Ivan zo handig is. Hij kan wel zelf zijn kinderstoel op en af, maar ik vind hem geen echte klimgeit. Ik verwonder me er wel over hoe snel dat evenwichtsgevoel zich ontwikkelt. Toen Ivan begon met lopen was een grasveldje al een hele uitdaging maar nu rent hij moeiteloos de grasheuveltjes op het kinderdagverblijf op en af.
Is Evie zo'n ongeduldje trouwens?
Het mag ook niet meer als ze kan lopen. Dan heeft ze teveel kracht in de benen en kan omslaan met dat ding.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:00 schreef Lijnloos het volgende:
Tja, wij hebben ook wel zo'n zit-bandje, maar ik krijg daar zo'n instabiel gevoel bij...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
Hier hoort dus ook zoiets simpels bij als gedurende de dag meerdere keren benoemen wat voor soort gedrag je fijn vindt. "Ik vind het fijn als je mama helpt met de vaatwasser uitruimen." Met 'gossip' wordt bedoelt dat je tegen iemand anders in huis of tegen een knuffel fluistert wat voor soort gedrag je fijn vond, bijvoorbeeld: "Psst, Dikkiedik, Ivan heeft mama vanochtend geholpen met de vaatwasser uitruimen. Fijn was dat! Hij wist precies waar alle borden en bekers hoorden!" En 'playing the boob' is net doen alsof je zelf zwakker of minder goed in iets bent, bijvoorbeeld doen alsof iets te zwaar is voor jou om te tillen, of doen alsof je niet weet waar een bord moet liggen. Als zij het dan wel weet ben je natuurlijk heel verbaasd dat ze zo knap is, véél knapper dan mama. Misschien is 'bedtime sweet talk' ook wel wat voor jullie, dat je bij het naar bed brengen terugblikt op de dag en een paar momenten ophaalt dat je heel blij met of trots op haar was.quote:Chapter 5: Green Light Behavior: How to encourage good behavior
The best way to help your toddler behave better is to catch him being…good. Feeding the Meter is the perfect way to flash a green light to your toddler’s good behavior. There are five enjoyable ways to do this:
Time-ins: Boost cooperation with bits of fun (Includes attention, praise, gossip, rewards, hand checks, star charts, play)
Build Confidence: Respect – plus some silliness – make kids feel like winners (Includes giving options and playing the boob)
Teach Patience: Two surefire ways to build self-control (Includes patience-stretching and magic breathing)
Create Daily Routines: Simple routines help kids feel smart and secure (Includes bedtime sweet talk, Special Time, loveys, and pacifiers)
Plant Seeds of Kindness: Teach manners and character through the “side-door” of your child’s mind (Includes fairy tales and role-play)
Ik kom even binnenvallen...quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:31 schreef Claudia_x het volgende:
ma_ma, het klinkt alsof je heel zinvolle tips hebt gekregen! Over dat laatste: in het boek dat ik heb gelezen gebruikt de auteur de term 'feeding the meter'. Dat komt erop neer dat je je kind beter gedurende dag kleine beetjes aandacht geeft in plaats van maar één of een paar keer uitgebreid. Eén hoofdstuk gaat over de dingen die je kunt doen om driftbuien voor te zijn en goed gedrag te bevorderen:
[..]
Veel drinken, heel veel drinken...quote:Op zaterdag 25 juni 2011 19:58 schreef freecell het volgende:
Aangepast
Sorry.
We hebben nog wel meer van diefoto's. Handig zo'n vakantie
Florian heeft alleen last van de overgang van voedsel en zit qua ontlasting een beetje 'vast' iemand nog tips? Hij krijgt vet en vezels genoeg...
pruimen, druiven... in elk geval fruit. Works like a tierelier!quote:Op zaterdag 25 juni 2011 19:58 schreef freecell het volgende:
Aangepast
Sorry.
We hebben nog wel meer van diefoto's. Handig zo'n vakantie
Florian heeft alleen last van de overgang van voedsel en zit qua ontlasting een beetje 'vast' iemand nog tips? Hij krijgt vet en vezels genoeg...
die van Evie kwamen ook alle 4 binnen een maand ineens door...quote:Op zaterdag 25 juni 2011 20:17 schreef groofskendezoveelste het volgende:
R heeft er twee onder en vier boven en that's it. Kwa kiezen, nadadieniksniet.
Ja dat...quote:Op zaterdag 25 juni 2011 20:36 schreef freecell het volgende:
Jaaaaaa gillen
En dat kan hij lang volhouden, niet normaal.
En dan zo spartelen en overstrekken dat hij niet te houden of te vouwen is.
mwach. ze zeggen zo met 2, maar selene bleek laatst ook nog niet helemaal klaar te zijn hoor. die vertoonde opeens ook typische dingetjes en is gelukkig al verbaler, dus ze kon aangeven dat haar mond zeer deed, liet me voelen, en jawel hoor; rechtsachterboven was nog een leeg stukje.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 20:20 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
die van Evie kwamen ook alle 4 binnen een maand ineens door...
Geloof dat tanden krijgen bij die kleintjes ook heel wisselend is, maar de meeste kinderen wel ongeveer op dezelfde leeftijd het gebitje compleet hebben?
(kweet niet meer hoe of wat; ergens gelezen dacht ik?)
eigenlijk doe ik het zoals jij al zegt; Evie had er ook een hekel aan; maar ik heb nu een lege shampoofles; die vul ik met water; en daar maak ik het haar nat mee, en spoel het er ook mee uit...En mijn hand leg ik voorop dr voorhoofd om te voorkomen dat ze heel veel water in dr ogen krijgt...quote:Op zaterdag 25 juni 2011 20:56 schreef MamaPurk het volgende:
Zo ik hou het hier niet altijd even goed bij! maar probeer het wel zo goed mogelijk
Maar ik kom even met een vraag binnen vallen, hebben jullie trucjes voor het haren wassen van jullie dreumes?? Die van mij heeft een hele bos en eerst vond ze het echt geen probleem, nu vind ze het wassen nog steeds geen probleem maar dat uitspoelen... Ze krijst de hele boel bij elkaar en loopt gewoon weg enzo.. Al geprobeerd, washandje voor haar oogjes houden washandje gooit ze weg, hoofdje achterover laten doen wil dit echt niet, met een bekertje water over haar hoofd gieten dan gaat ze gillen en slaat het bekertje uit mijn handen, douchekop er vol op nog harder gillen en weglopen en proberen te slaan (haren afdrogen is trouwens zelfde probleem als haren uitspoelen, maar daar ga ik een fohn voor aanschaffen hopelijk vind ze dat wat)
Ja dat samen douchen als de haartjes gewassen moeten worden doen we hier ookquote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:02 schreef Vicky het volgende:
Als ik Tess d'r haar wil wassen ga ik samen met d'r douchen. Ik gooi dan shampoo erin en sta meteen klaar met een emmertje water. Dat gooi ik meteen over haar hofd. Het is heel ff brullen maar binnen 10 seconden is het over.
ow ja shampoofles check heb ik ook al geprobeert! het haar ant maken is trowuens geen probleem dat doet ze zelf wel, het shampoo smeren vind ze ook niet erg, maar echt dat uitspoelen!! Als ik mijn hand op haar voorhoofd leg trekt ze die driftig weg en als ik een emmer, fles of beker oid leeg probeer te gooien dan zitten standaard haar handjes ertussen en dan is nooit alle shampoo weg en moet het dus nog een keer en nog een keer en nog een keer... en dat word dus steeds vervelender...!quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:00 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
eigenlijk doe ik het zoals jij al zegt; Evie had er ook een hekel aan; maar ik heb nu een lege shampoofles; die vul ik met water; en daar maak ik het haar nat mee, en spoel het er ook mee uit...En mijn hand leg ik voorop dr voorhoofd om te voorkomen dat ze heel veel water in dr ogen krijgt...
gaat snel; en werkt hier prima...
(en Evie beloon ik elke keer uitgebreid als ze rustig blijft...met complimentjes..)
dat doe ik ook maar dan krijg ik een keiharde : NEEEJ NIETTE HAARTJES POELEN!!quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:06 schreef Ssserpente het volgende:
Hier is uitspoelen ellende. De beste manier is om het gewoon snel te doen met de sproeier. Ze probeert dan weg te lopen, maar eer ze de cabine uit is, is het al voorbij. En dan is het ook meteen weer goed.
Ik kondig het wel aan, wil niet dat ze ervan schrikt.
ja die heb ik vandaag geprobeert tot ze doorhad dat ik daarna de douchekop op haar hoofd richte toen was ik helemaal niet meer interessant..quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:13 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik leidt R altijd af door boven hem te gaan hangen (hij zit dan in bad) en hem tijdens het uitspoelen te vragen waar mijn neus is/ mond/oren/ogen/enz... Daardoor kijkt hij recht omhoog en kan ik het uitspoelen zonder dat het in zijn ogen komt.
dat werkt bij Evie dr haar al niet; en die heeft een iets minder intense bos dan MP dr meisje..quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:19 schreef Linda2205 het volgende:
MP, ik weet niet of het een optie is, door de enorme bos haar van Jaël, maar aangezien Lotte bang is voor de douche, doe ik het uitspoelen door met een nat washandje over dr haartjes te wrijven. Ben je wel iets langer bezig omdat het washandje uitgespoeld moet worden, maar ze huilt in ieder geval niet. Maar Lotte heeft wel dun haar en niet zo veel, dus dat maakt het wrs makkelijker...
dat zou nog wel een goede optie zijn gewoon lekker vaak!quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:19 schreef Beessie-Jen het volgende:
@MP; ik doe het juist wel elke keer als ze in bad gaat; onder het mom van; ze moet er aan wennen, en ik heb het idee dat Evie de strijd heeft opgegeven en het inmiddels accepteert...
(en ik doe direct als we in bad gaat; eerst wassen en haren wassen; en daarna lekker spelen)
Zo deed ik het ook inderdaad, maar das nu echt geen doen met die enorme bosquote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:19 schreef Linda2205 het volgende:
MP, ik weet niet of het een optie is, door de enorme bos haar van Jaël, maar aangezien Lotte bang is voor de douche, doe ik het uitspoelen door met een nat washandje over dr haartjes te wrijven. Ben je wel iets langer bezig omdat het washandje uitgespoeld moet worden, maar ze huilt in ieder geval niet. Maar Lotte heeft wel dun haar en niet zo veel, dus dat maakt het wrs makkelijker...
En met een bekertje?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:22 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
dat zou nog wel een goede optie zijn gewoon lekker vaak!
[..]
Zo deed ik het ook inderdaad, maar das nu echt geen doen met die enorme bos
ook al geprobeert en als ze een halve minuut zou gillen vind ik het misschien nog helemaal niet erg, maar ze gilt langer en gaat zelfs slaan en weglopen en knijpen, ik heb ook al een keer de shampoo laten zitten en heb toen gezegd dan ga je toch zo afdrogen, maar het interesseerd haar gewoon niet, ze snapt het ook nog niet helemaal ofzo denk ik, aan de andere kant denk ik dat ze een klein beetje een loopje met me neemt.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:24 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
En met een bekertje?
Bij Eli (bijna 4, veel haar) heb ik een tijdje 3 grote Zwitsalflessen met water gevuld, en dat achter elkaar leeggooien/spuiten boven zijn hoofd. Hij gillen, maar met een halve minuut was het gedaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
ow ja daar moeten we ook nog rekening mee houdenquote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:27 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Niet te vaak jongens, dan zijn ze gevoeliger voor luizen.
Ze kon nog verder uit het tandvlees.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:08 schreef Ssserpente het volgende:
Wat moet er dan groeien, Rocka, als alles er al zit?
Dank je en vooral schoon is het mooiquote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:36 schreef lily het volgende:
Wat een boel haar, MP! Mooi
Leah heeft heel dun haar dus de shampoo is zo weg maar leuk vindt ze het niet. Mijn 6 jarige vindt het ook nog steeds niet leuk trouwens, dat uitspoelen.
Ik was het 2 keer per week ongeveer maar spoel het vaker uit ivm eten dat erin wordt gesmeerd.
Nou, mijn zoon van nu 6 heeft het anders nog lang volgehouden dat gekrijs tijdens haren uitspoelen. Het gaat net een paar maanden een beetje. Het kan dus best een lange fase zijnquote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:37 schreef MamaPurk het volgende:
Hmmm ik hoop dat het dan gewoon een fase is dat krijsen, slaan, knijpen en weglopen tijdens het haren wassen.
okequote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:39 schreef MamaPurk het volgende:
, en met 6 jaardat wilde ik echt niet horen!
Ik wilde horen als ze 2 zijn is het over hoor dan vinden ze het geen probleem meer
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 20:59 schreef Ssserpente het volgende:
Maar ze slaapt prima. Sterker nog, ze heeft s middags en s avonds echt zin om naar bed te gaan en begint al te glunderen zodra ik een opsomming maak van alle dieren, planeten en overige voorwerpen die in bed op r liggen te wachten. <3
nou mijn dreumes smeert dagelijks eten en dergelijke in dr haar...quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:34 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik zou het eigenlijk niet vaker doen MP. Één keer in de week is volgens mij zat.
dat soort acties dusquote:
De mijnes ook dus.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:30 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik was S haar haren één keer in de week. R meestal twee keer in de week nog, maar die wil maar niet afleren zijn handen aan zijn haren af te vegen tijdens het eten.
Doe jij nou maar even een plastic badje, oké.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:52 schreef RockabeIIa het volgende:
En als ie dat een keer niet heeft dan heft ie wel op kop in de modder gelegen samen met die andere knakker die hier rondhuppelt. Ze gaan graag in bad trouwens, willen er nooit uit. Voor degenen die nog nooit mijn geniale plastic badje hebben gezien wil ik graag nog een fotootje zoekenGroofs, doe effe een discussie hier
Hier net zo, moord en brand onder de douchequote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:54 schreef Beessie-Jen het volgende:
en die van mij is dan weer net andersom; die haaaaaat de douche en wil het liefst in bad
de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik het al maanden niet meer heb geprobeerd... misschien toch maar weer eens doen..quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:57 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Hier net zo, moord en brand onder de douche
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 21:43 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Mijn god, Flipje!!!!
tis nog lang geen 5 dec
quote:Op zaterdag 25 juni 2011 22:18 schreef Stiemie het volgende:
jaaah hier ook bibabad en superhandig! Ik ga er ook wel eens in samen met de meidenBeetje krapjes, maar dat scheelt water
Ik vind het ook best meevallen hoor want ze gaan er dan samen in. En dan krijgen ze vaak iets van duplo ofzo mee en dan is dat ook meteen weer schoonquote:Op zaterdag 25 juni 2011 22:35 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Och die is lief zeg!! wat een frummeltje!!
ik vind dat in het bibabad ook helemaal niet zo heel veel water gaat, als ik kijk hoeveel er in een gewoon bad gaat....dat scheelt nogal
Heb ik uhm gemist ...quote:Op zaterdag 25 juni 2011 22:03 schreef RockabeIIa het volgende:
was effe foto aan het zoeken en kwam deze tegen. Moest er weer om lachen. Midden in de nacht 3.50u een beetje disco in zijn bedje gaan houdenEn die halfgare not funny kop van mezelf erbij
<awww... te laat! weggehaald>
Pas je daar zelf ook in dan?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 22:38 schreef RockabeIIa het volgende:
Chan, zo'n badje als dat ik heb zou dan misschien een goed idee zijn. Je kunt het alleen niet inklappen. Hier staat ie altijd in de douche behalve als ik er zelf onder wil of tijdens het schoonmaken.
B gaat eigenlijk elke dag wel een uurtje en dan vul ik em 1 keer bij omdat ie altijd mijn hele badkamer schoonnat maakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |