abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98532257
Claudia Timo krijgt van ons voor zn 2e verjaardag een keukentje, maar een tijdje terug hebben we al af en toe wat keukenspulletjes gegeven waar hij hele dagen mee speelt. Ik wilde het keukentje erg graag bewaren voor zn verjaardag en hij speelt nu dus vooral op de salontafel met zn serviesje en groentesetje. Groot succes :)
pi_98533314
Emma, wat goed!!! *O*
Wat betreft dat vallen Keshet, Iris viel geloof ik alle kanten op. Dat hoofd is natuurlijk wel topzwaar, dus niet zo gek dat ze daar gauw op vallen...

R. zo lekker aan het bouwen :).

Ik zag laatst bij Iris ineens dat er nog 2 kiezen door waren onder. Nu moeten we alleen de laatste 2 boven nog, dan is ze voorlopig ff compleet ;).
Die is aan het kletsen, papegaait veel en maakt steeds meer en langere zinnen.
Wil alles zelf doen, liefst ook aankleden en als dat dan niet lukt dan raakt ze behoorlijk gefrustreerd. Je mag pas helpen als ze zelf heeft bedacht dat ze hulp nodig heeft, anders is het DRAMA.
Fake it till you make it...
  woensdag 22 juni 2011 @ 23:20:10 #53
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_98535982
Aviva was niet echt een vallert. Die ging door de knieën als ze het niet durfde. En uiteraard ook wel eens vallen, maar in prIncipe had ze redelijk controle.
Emma is natuurlijk wel snel (gecorrigeerd natuurlijk) dus dan hoort het instabiele er zeker nog bij.
En gewoon nog ff een jompel omdat ik het stoer vind dat Emma begint te lopen. *O*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 22 juni 2011 @ 23:24:40 #54
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_98536266
Keshet wat knap zeg van Emma! *O* En hier ging het bij allebei de meisjes anders. De oudste is ehhhh iets kleinzeriger en oefende alleen maar op bed met lopen. Toen ze dat onder de knie had, liep ze zo ineens weg en vallen was er dus ook niet meer zoveel bij.

De kleinste is juist een brokkenpilootje en die valt en stuitert alle kanten op :D

O ja Claudia kun je 'm anders niet alvast een deel van zijn keukengebeuren geven? Een theeserviesje ofzo? En wat vindt hij van klei? Esmee is er helemaal gek van!

Van ons krijgt Esmee een pop voor haar verjaardag. Die kreeg haar grote zus ook toen ze 2 werd en dan kunnen ze samen met de poppen spelen in plaats van ruzie te maken om die ene pop waarvan de ogen open en dicht kunnen (de rest van de poppen vinden ze maar niks) en dan kan ik aan de rest van de fam kleertjes enzo vragen voor de pop
  donderdag 23 juni 2011 @ 07:17:39 #55
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_98542357
Wow, twee poppen geeft geen strijd meer? We hebben drie schepjes in de zandbak en het is nog steeds oorlog :')
pi_98542516
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 07:17 schreef DaviniaHR het volgende:
Wow, twee poppen geeft geen strijd meer? We hebben drie schepjes in de zandbak en het is nog steeds oorlog :')
O dat zeg ik niet hoor, maar dan kan ik ze in ieder geval uitleggen dat ze allebei een eigen hebben. Nu willen ze steeds dezelfde pop
pi_98542635
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:26 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Chan, de diëtiste hier zei dat fruit en groente elkaar compenseert. Het is dus niet erg als timo weinig/geen groente eet, zolang hij dat dan maar compenseert met fruit.
Zo raar. Bij ons mag een onthaalmoeder bij de aardappelen geen appelmoes maken omdat dit geen groenten zijn (resultaat: Thomas lust wel appels, maar geen appelmoes :') ).
  donderdag 23 juni 2011 @ 08:07:37 #58
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_98542672
Jorja is gewoon de oudste dreumes :O
Sorry dat ik alleen nog maar gelurkt heb de laatste tijd, maar krijg het niet geregeld alles bij te houden enzo....
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  donderdag 23 juni 2011 @ 09:06:43 #59
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98543314
ooh, Jeetje, wat leuk! Je dreumes wordt bijna peuter O+
  Moderator donderdag 23 juni 2011 @ 09:25:59 #60
5428 crew  miss_sly
pi_98543639
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 08:07 schreef Jeetjejom het volgende:
Jorja is gewoon de oudste dreumes :O
Sorry dat ik alleen nog maar gelurkt heb de laatste tijd, maar krijg het niet geregeld alles bij te houden enzo....
Je hebt niet eens een goed excuus, zoals een baby erbij :W ;)
Jorja gewoon al bijna een peuter, wow. Je mooie kleine meisje wordt een mooie grote meid O+

Over groente en fruit: was het niet zo dat ook het voedingscentrum het advies had veranderd van 2 ons groenten en 2 stuks (ons) fruit in 4 ons groenten en/of fruit?

Wat betreft appelmoes: een hele appel is gezonder, omdat je dan meer vezels binnenkrijgt. Het is ook altijd gezonder om het stuk fruit te eten ipv er sap van te maken. Vandaar denk ik dat ze dat zo aanraden. Bovendien moet je erg je best doen om appelmoes te vinden waar geen extra suiker aan is toegevoegd. Ik vind dat altijd zo onzinnig; over een appel doe ik toch ook geen extra suiker omdat dat niet zoet genoeg is :?
Ik denk ook dat de adviezen in Belgie en Nederland nog best wel wat kunnen verschillen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_98543926
Rienk heeft pap gehad!

En het was een succes :D

[ Bericht 40% gewijzigd door Vlinder op 23-06-2011 18:08:27 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_98543975
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jorja gewoon al bijna een peuter, wow. Je mooie kleine meisje wordt een mooie grote meid O+

Over groente en fruit: was het niet zo dat ook het voedingscentrum het advies had veranderd van 2 ons groenten en 2 stuks (ons) fruit in 4 ons groenten en/of fruit?

Wat betreft appelmoes: een hele appel is gezonder, omdat je dan meer vezels binnenkrijgt. Het is ook altijd gezonder om het stuk fruit te eten ipv er sap van te maken. Vandaar denk ik dat ze dat zo aanraden. Bovendien moet je erg je best doen om appelmoes te vinden waar geen extra suiker aan is toegevoegd. Ik vind dat altijd zo onzinnig; over een appel doe ik toch ook geen extra suiker omdat dat niet zoet genoeg is :?
Ik denk ook dat de adviezen in Belgie en Nederland nog best wel wat kunnen verschillen.
Het is niet zo vreselijk ingewikkeld om zelf even appelmoes te maken zonder suiker, gewoon in een pannetje of een appeltje in stukjes even in de magnetron. Gepofte appel uit de magnetron is heel lekker op koude dagen. De stukjes blijven dan gewoon heel, maar worden zacht en zijn warm.
  Moderator donderdag 23 juni 2011 @ 09:50:58 #63
5428 crew  miss_sly
pi_98544164
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:43 schreef Verida het volgende:

[..]

Het is niet zo vreselijk ingewikkeld om zelf even appelmoes te maken zonder suiker, gewoon in een pannetje of een appeltje in stukjes even in de magnetron. Gepofte appel uit de magnetron is heel lekker op koude dagen. De stukjes blijven dan gewoon heel, maar worden zacht en zijn warm.
Dat weet ik wel ;)
Ik vind het gewoon krom dat het er vrijwel niet is, suikervrije appelmoes. Zoals zoveel dingen met fruit of gemaakt van fruit toch extra suiker bevatten. Die logica ontgaat me en dat is een beetje mijn frustratie ;)
pi_98544289
Waarschijnlijk omdat bij het koken wat smaken verloren gaan
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_98544405
suiker gebruiken ze ook vaak om te conserveren
  Moderator donderdag 23 juni 2011 @ 10:04:44 #66
5428 crew  miss_sly
pi_98544439
Klopt allebei, en toch heb ik appelmoes gevonden zonder suiker die heerlijk smaakt. Geen verschil met die met suiker. Maar goed, zoals gezegd: dat is een persoonlijk klein frustratietje ;)
  donderdag 23 juni 2011 @ 10:06:34 #67
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_98544479
Wij hebben thuis nooit appelmoes en bij mijn schoonmoeder wil ik niet dat jorja het eet. Zij doet namelijk het hele avondeten verdrinken in de appelmoes want dat is toch veel lekkerder voor jorja :N }:|
Dus dan maar liever niet
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_98544587
Hier echt alleen appelmoes bij frietjes of kip :D
Vroeger at ik zelf veel groentes alleen met appelmoes. En ik ben een lastige eter. Dus dat gaan we met Mart maar eens even niet doen. Pure smaken proeven.
pi_98544605
Rienk heeft nog nooit appelmoes gehad.. Die krijgt wel knijpfuit :9
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_98544624
Rienk en zijn pap O+
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_98545671
Lekker he Rienk?!

Hier een enorm gefrustreerde dreumes... het woordje nee lokt een enorme driftbui uit...
  Moderator donderdag 23 juni 2011 @ 11:06:50 #72
5428 crew  miss_sly
pi_98546079
Rienk O+ lekker zelf eten met de lepel!

Nijna -O- lastige dagen! Je kunt zeker ook neit even naar buiten, met dit weer?

Wij eten eigenlijk ook zelden appelmoes. Ik heb het een paar keer gehad bij de frietjes, omdat Senna zo vreselijk weinig friet eet en ik niet wil dat ze met honger naar bed gaat. Dus appelmoes erbij en toetje na, dan komt het goed ;)
pi_98546767
Emma, wat goed. Knappe meid!!!

Thomas eet hier altijd 4 volkoren boterhammen per dag (met korst). En ook nog flink wat avondeten. Hij is ook wel een goede eter. Dit is zijn schema:
Ontbijt: 2 volkorenboterhammen (een met ham, een met kaas), en een bekertje melk
Tussendoor: 1 stuks fruit: meestal een hele peer
Lunch: 2 volkorenboterhammen (met ham, kaas of pindakaas) en een bekertje melk
tussendoor: soepstengel
Avondeten: flink bord met vanalles. Favoriet: pompoenrisotto, pasta met groentesaus, pannenkoeken, hutspot en sperziebonen (maar eigenlijk eet hij alles wel. Groente uiteraard wat minder dan de rest). Magere vruchtenyoghurt al toetje.

De hele dag door water.

Volgens mij mogen wij niet klagen over het eetgedrag van meneer, wat een vreetzak.

En:
Vandaag heeft hij buisjes gekregen. De afspraak kon doorgaan en we stonden al om 8.30 weer buiten. Hij lijkt er geen last van te hebben, maar was wel moe en ligt nu alweer lekker te slapen. Ben benieuwd of we snel een verschil merken.
pi_98547521
Nijna lastig is dat. Hier t tegenovergestelde, bij elke nee krijg ik een big smile terug en doet hij het toch.. ook vermoeiend..

Rienk :D Lekker zelf pap eten :)

Dat klinkt als een hele goeie eter Aoraki! Heerlijk :)

Fijn dat hij geen last lijkt te hebben van de buisjes. Timo liep toen hij ze gekregen had binnen een week los, daarvoor had hij extreem veel vocht in zn oren.
  donderdag 23 juni 2011 @ 11:56:52 #75
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98547762
Aoraki, fijn dat het zo goed gegaan is met Thomas :Y
  donderdag 23 juni 2011 @ 11:59:13 #76
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98547865
@Aoraki; dat is snel gegaan dan zeg!! ik hoop dat je mannetje er niet al teveel last van heeft.

@Vlindur; wat zit Rienk daar heerlijk te genieten... lekker snoetje!

@Nijna; succes en sterkte ermee; hoop dat de bui snel overwaait... :*

appelmoes eet Evie niet; die eet liever een gewone appel. ;) Ze is sowieso erg van het fruit. De afgelopen 24 uur; een halve bak druifjes; een nectarine, en een banaan op... en verwacht zo; met de lunch nog wel nectarine en banaan te kunnen geven...;)

en Evie heeft gister wat geleerd van Lena en Lars; ineens pakt ze haar spulletjes onder dr arm en zegt dan; met een heel beschermende blik; MIJ!
dat deed ze nog niet; maar volgens mij leek het dr wel handig ;) ben benieuwd hoe dat de komende keren op de kinderopvang gaat ;) haha
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_98548791
Hoi :W

Ik hoor hier stiekem al een maand O-) , maar ben niet zo'n trouwen poster. Wel een trouwe lezer overigens ;)
Ik kan nog niet meepraten over woordjes, loslopen ed, maar wel over gebaren, staan en lopen ergens aan vasthoudend, slapen en eten :+
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  donderdag 23 juni 2011 @ 12:40:12 #78
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98549300
Gebaart Isabel ook al terug?
Ik krijg Harry niet zo ver :N
Ik heb een lui kind :'(
pi_98549365
quote:
2s.gif Op donderdag 23 juni 2011 12:40 schreef Asyniur het volgende:
Gebaart Isabel ook al terug?
Ik krijg Harry niet zo ver :N
Ik heb een lui kind :'(
Poes, hond en papa krijg ik terug. Met name eten en drinken is vooral handig om gewoon te jengelen of te 'uh'-en en wijzen.. :P Oh, en haar eerste woord is 'Aap', en wordt nu overal voor gebruikt wat interessant is..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_98553532
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 09:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er is geen sprake van dat er hier in huis niet-zelfgemaakte appelmoes wordt gegeten ;) maar ik snap wel wat je bedoelt :Y
Maar de verschillen zijn wel groot :)

En ik lees nu pas je persoonlijke frustratie ;)
pi_98555374
Aoraki, dat is snel gegaan dan! Wat fijn dat het zo goed is gegaan

Wolf is aan het overgeven, maar lijkt eigenlijk verder niet ziek. Hij wou al amper brood eten vanmiddag, niks voor hem. En kort daarna 2x 2 enorme golven. Lang leve de wasmachine!
Heb nu een uurtje niks aangeboden en probeer het zo met een beetje lauwe thee
Volgens mij heeft hij dit van E., die lag ma+di constant met zn hoofd in de wc en had behalve van zn maag nergens anders last van
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:19:59 #82
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98556186
Arm Wolfje...

Morretje, ik gebaar me (bij vlagen) suf maar er komt niet meer uit dan tikken met een vinger op je voorhoofd :D
pi_98556342
De thee kwam er 2 min later net zo hard weer uit.
Na hoeveel uren alles overgeven moet je eigenlijk aan de bel trekken?. Of moet ik eerst langer zn maag laten rusten voordat ik weer wat probeer? Hij heeft nu na 1 uur wat te drinken gehad wat er dus weer uitkwam
Ben een beetje paniekerig geloof ik
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Moderator donderdag 23 juni 2011 @ 15:44:20 #84
5428 crew  miss_sly
pi_98557495
Poppejans, ik volg Senna dan altijd. Zolang zij niet aangeeft dat ze iets wil, bied ik ook niets aan. Ze komt altijd vanzelf weer om een beker water of een crackertje en dan proberen we het weer. We hebben het al een aantal keren bij de hand gehad, en altijd zo opgelost.

Arme Wolf, beterschap voor hem!
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:49:43 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_98557818
Poppejans, evt. kan je het met theelepeltjes lauwe cola proberen. Dat brengt de maag tot rust en geeft tegelijkertijd wat energie.
Ik roer altijd wel even de prik er uit.
Of nou ja, altijd, heb het 3 keer gedaan ofzo...
pi_98559322
Poppejans, ik zou doen wat Miss zegt. En dan voorzichtig beginnen met wat water of, als je hebt en hij het drinkt, ORS. Heb je dat niet, dan is cola ook een idee. Driekus is net als Senna, die drinkt niet eerder dan dat ie zelf het idee heeft dat het kan en dan pakt ie gelukkig de ORS. Zo enorm snel drogen ze nu ook niet meer uit he, zeker als ie vanochtend nog wel wat gedronken heeft. Beterschap!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_98559508
Dankjulliewel v de tips! :* Stelt me toch weer meer gerust.(hij is nog maar 1x eerder ziek geweest,misschien dat ik daarom best schrok van zo erg spugen)
Heb hem inderdaad zelf laten ''vragen'' om drinken en hij heeft nu met tussenpozen een paar slokjes lauwe thee op, vooralsnog gaat dat goed.
En ORS heb ik altijd in huis
pi_98561049
Check :W , mijn kinderen eten appelmoes. Vijf keer in de week, gok ik. :7
pi_98561085
ORS heb ik ook in huis, want dat weigeren die van mij te drinken als dat nodig is.

Beterschap met Wolf Poppejans. Naar is dat spugen. S is nu ook één keer echt ziek geweest met spugen enzo. Maar dat was wel met koorts. Een maand of wat geleden. R heeft dat nog nooit gehad gelukkig.
pi_98562156
Vanaf wanneer zegt een dreumes eigenlijk zijn eigen naam? Thomas loopt hier zo vaak oma te roepen, waarop wij altijd antwoorden met: "maar oma is hier helemaal niet Thomasje" terwijl hij het bij oma niet zegt. En nu dacht ik opeens vandaag dat hij helemaal niet oma wil zeggen maar misschien wel Thomas. P. verklaart me zot want wie zegt nu constant zijn eigen naam? :?
pi_98562585
Iris heeft het vaak over "iesje" hoor, dus misschien bedoelt hij inderdaad wel thomas...
  donderdag 23 juni 2011 @ 17:57:28 #92
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98563165
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 17:27 schreef leonieke het volgende:
Vanaf wanneer zegt een dreumes eigenlijk zijn eigen naam? Thomas loopt hier zo vaak oma te roepen, waarop wij altijd antwoorden met: "maar oma is hier helemaal niet Thomasje" terwijl hij het bij oma niet zegt. En nu dacht ik opeens vandaag dat hij helemaal niet oma wil zeggen maar misschien wel Thomas. P. verklaart me zot want wie zegt nu constant zijn eigen naam? :?
Ik zeg: filmpje!
Dan beoordelen wij het wel als deskundigen O-)
pi_98564770
Toevallig, Leo, Lente zegt ook sinds een week of twee dr eigen naam: Tètè. O+
  donderdag 23 juni 2011 @ 20:02:57 #94
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_98569001
beterschap voor Wolf :*
pi_98569096
Oh arme Wolf, zo zielig als die kleintjes moeten overgeven he, echt, ik kan er altijd wel om janken. Beterschap....

Lars noemt zichzelf "lah"
Zoals bij alle woordjes (bijna dan, auto lukt wel!) zegt hij alleen de eerste lettergreep.

Oke, Evie heeft nu droog geoefend, binnenkort maar eens kijken of ze met reallife afpakkers nog steeds durft haha!
Ik vond het ook echt grappig om te zien hoe Lena deed trouwens, tegenover Lars en Evie was ze heel beschermend tov haar speelgoed..."niet doen! mij!" en tegenover Meike weer helemaal niet. Die is dan weer groot en daar kijkt ze tegenop. Ik vond het leuk om te zien.
Ook hoe ze haar terrein verdedigde trouwens, niks mis mee!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_98569217
Lisa zegt als ze zichzelf ziet op foto's: "Iiiiehhss". O+

Verder zegt ze het volgende. Al aardig wat voor 14 maanden toch?
papa - papa
mama - mama
waahhhwaahh - hond
tèta - Tessa
uuhhóóh - als er iets fout gaat
ieehieee - "ollie" de olifant
bah - bah
pa - opa
tietietiet - vogeltjes
thee - thee
bààhhl - bal
aai - aai
dàààà - dag
ááááááhhh - hoera
boehhh - bloem
boe - boe (koe)
aaap - schaap
ijs - ???
hap - hap (bij eten)
mmmmm - mmmm (bij eten/drinken)
isssssss - vis
haaaahhh - haar (wijst op haar hoofd haar haartjes aan)
pi_98572689
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 11:59 schreef Beessie-Jen het volgende:
en Evie heeft gister wat geleerd van Lena en Lars; ineens pakt ze haar spulletjes onder dr arm en zegt dan; met een heel beschermende blik; MIJ!
dat deed ze nog niet; maar volgens mij leek het dr wel handig ;) ben benieuwd hoe dat de komende keren op de kinderopvang gaat ;) haha
Wacht maar tot ze de smaak te pakken krijgt. Esmee brult zelfs tegen de geitjes op de kinderboerderij "mij" als ze willen eten uit een schaal die we thuis ook hebben :D

Hier is het steeds "poppe tout! (pop stout)". Soms zit er hier een hele rij poppen en knuffels in de gang voor de wc deur omdat ze straf hebben gekregen van Esmee
pi_98572802
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 17:27 schreef leonieke het volgende:
Hier zegt ze de hele dag 'emmee' als ze het over zichzelf heeft. En haar grote zus is Linne of Linnie O+
  donderdag 23 juni 2011 @ 21:12:25 #99
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98573258
haha Karin; zullen we vrij snel eens ff weer afspreken; ff kijken of Evie dan nog durft ;) haha. Was idd lollig om te zien hoe die interactie tussen de kindjes is.

@stiemie; ze heeft het vandaag al meerdere keren gezegd... en ben erg benieuwd hoe ze dat nu op de kinderopvang doet. Hoop niet dat ze straks niet wil delen met de andere kindjes...

@leonieke; Evie zegt sinds een paar weken tegen zichzelf Ecie... ook zo ineens.

Beterschap voor Wolf Poppejans... wat vervelend dat hij zo moet overgeven... sneu!!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_98576720
Ow die van jullie zeggen hun naam *O*

Die van mij noemt zichzelf jij en jou |:( en haar zusje is nog steeds baby :?
Maar als ze echt iets wil noemt ze mij en manlief wel bij de voornaam als we niet meteen luisteren :X
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')