abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 juni 2011 @ 20:53:19 #151
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_98622518
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 20:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja! Ik vraag me af of Ivan zo handig is. Hij kan wel zelf zijn kinderstoel op en af, maar ik vind hem geen echte klimgeit. Ik verwonder me er wel over hoe snel dat evenwichtsgevoel zich ontwikkelt. Toen Ivan begon met lopen was een grasveldje al een hele uitdaging maar nu rent hij moeiteloos de grasheuveltjes op het kinderdagverblijf op en af.

Is Evie zo'n ongeduldje trouwens?
oo dat is wisselend.. per dag en per moment... ze kan ook wel heel geduldig dingen ondernemen. Maar wil vaak veel dingen doen. (en liefst tegelijk).

en Evie is best handig idd; die klimt overal op en in.. moet soms echt 2 paar ogen hebben. en leuk he? dat het lopen en rennen ook zo makkelijk gaat inmiddels!
Evie kan ook heel goed hellingen en bultjes enzo oplopen en aflopen..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_98623019
Ma_ma, fijn dat het een goed gesprek was met de wijkverpleegkundige.

Lily, wat mooi en bijzonder lijkt me dat om te zien, wat een lange tijd houdt ze dat vol zeg.

Evie klimgeit :D Mette, hoe klein ze ook is, is een echte klimgeit. Vandaag ook weer, ze kan nu ook op de zitstoel klimmen, maar ze gaat er dan ook uitdagend en ondeugend op staan. Ik haar vandaag er wel 50x afgehaald...

Ook is het klanken nabootsen ineens begonnen. Gisteren heeft ze 'op' en 'af' geleerd. Ze zegt 'suto' nou goed en 'ak' is een sok. Oja en ze zegt echt 'au' als ze zich bezeerd. En ze noemt zichzelf 'Ette' en als we eten zegt 'ete'.
En ze slaapt sinds anderhalve week weer als een roosje. Gewoon voor 8en op bed zonder gezeur of problemen. Het was even een maand veelw erk verzetten en erg hard en rechtlijnig zijn, maar alles is weer genormaliseerd gelukkig.

Al met al, weinig nieuws hier. We zijn gewoon happy, we hebben een droppie O+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_98623502
Haloooo!
Wij zijn weer terug :)

en onze dreumes heeft het fantastisch gehad O+
en wij ook :D

Nu nog weer een ritme zien te krijgen en overal even weer bijlezen :)
pi_98625953
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:00 schreef Lijnloos het volgende:
Tja, wij hebben ook wel zo'n zit-bandje, maar ik krijg daar zo'n instabiel gevoel bij...
Het mag ook niet meer als ze kan lopen. Dan heeft ze teveel kracht in de benen en kan omslaan met dat ding.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zaterdag 25 juni 2011 @ 01:50:41 #155
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98635940
Welkom terug freecell, ben nieuwschierig naar je "verslag" en sterkte om jullie ritme weer te vinden.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_98637677
Wolf zit dus wel echt in de klimfase ofzoiets. Op zn kinderstoel, onze eettafelstoelen, op de salontafel (en ook bij andere mensen thuis :X ) en overal in

Lees misschien vanavond wel even bij als ik me wat beter voel, dus ego post:

Wolf heeft gelukkig na mijn laatste post niet meer overgegeven.Wel voelde hij zich gister nog niet echt lekker en is nu aan diaree.
Ikzelf ben donderdagnacht begonnen met het kotsfeest,bleef ''gelukkig'' beperkt bij 's nachts.Voel me nog erg brak.
En ik geloof dat ik nu pas de uitdrukking begrijp dat ''moeders eigenlijk niet ziek kunnen zijn''. Pff wat is dat pittig als je jezelf ziek voelt zeg. Dan ben ik toch blij dat ik er nog maar eentje te verzorgen heb
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zaterdag 25 juni 2011 @ 07:52:38 #157
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_98637813
Klopt helemaal. Ik heb sinds dinsdag echt griep en twee drukke koters. Dat was echt een paar dagen afzien. nu zijn ze bij hun vader.

<knip>

Fijn dat wolf iets lijkt op te knappen. Nu jij nog.

Wb freecell

[ Bericht 28% gewijzigd door RockabeIIa op 25-06-2011 19:50:45 ]
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_98637945
Dankje Rocka, en jij ook beterschap :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zaterdag 25 juni 2011 @ 08:51:47 #159
100412 mefke79
komt goed!
pi_98638060
rocka :*
wat poppejans eigenlijk al zegt, soms is het goed om even niet zo stoer te zijn, hoe lastig dat ook is. Beterschap!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 25 juni 2011 @ 09:07:19 #160
100412 mefke79
komt goed!
pi_98638198
zo even bijgelezen, was hier al even niet geweest. Met driekus gaat het prima, hij heeft de komst van tienus gewoon geaccepteerd, alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Wel heeft ie wat buien gehad, maar dat begon al voor de bevalling. En nu zie je em 'groot' worden: letterlijk want groeispurt, maar ook in zijn doen en laten. Hij praat steeds meer, zingt liedjes, vindt de wc reuze interesant en speelt ook in zijn eentje terwijl ie hele verhalen houdt.

Zwemmen met je dreumes is echt heel gaaf! We kunnen wel een keer een zwemmeet doen, lijkt me leuk. Zo'n zwembandring-zitding is aan driekus niet besteed, te weinig vrijheid. Maar ja, hij gaat er dan ook zelfstandig van door met bandjes om. Ik zwem nu al zeker een week of 8 niet meer mee, en ik mis het zo! Ik zal blij zijn als ik het water weer in kan en tot die tijd gaat m'n man met em.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_98638819
tududu

[ Bericht 95% gewijzigd door freecell op 25-06-2011 19:57:09 ]
  zaterdag 25 juni 2011 @ 10:05:40 #162
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_98638941
omg wat gaan jullie snel :D
Een aantal tips die de wvk had:
* haar gevoel benoemen voor dr
* blijven uitleggen waarom iets niet mag/kan
* 3 keer waarschuwen, daarna weg halen uit de situatie
* het gedrag negeren, niet Tessa zelf
* er voor haar zijn in zo'n driftbui, maar als we merken dat ze dat niet wil dan even een stap terug nemen
* boos zijn/driftbuien hebben mag
* haar zelf dingen laten kiezen, bijvoorbeeld uit 2 soorten beleg mag ze kiezen (dat hebben we nooit gedaan, wij bepaalde dat zelf) Het schijnt dat het vooral bij temperamentvolle kindjes erg goed is om dat te doen zodat ze het gevoel krijgen dat ze zelf ook dingen mogen bepalen (terwijl je dus zelf al 2 dingen hebt uitgezocht en ze daaruit mag kiezen ;) )
* maak er geen machtstrijd dan ben je de hele dag door politieagentje aan het spelen (en daar begon het idd op te lijken..) 'zie' minder erge dingen door de vingers (bv ze raakt de tv aan en de tv word daardoor vies, maar zolang ze er geen dingen tegen aan slaat...lekker de andere kant op kijken en doen alsof je het niet ziet.
Ik kan hier zeker wel wat mee :) :Y

Keshet: Wauw lopende Emma! *O* O+

Karin: Lichamelijk zag zij er verder niks aan, maar ze heeft geen onderzoek gedaan. Ze vond het wel raar dat de HA geen verwijzing had gegeven toen ze zolang verhoging/koorts had..
Mocht ze dat weer krijgen, moeten we direct een verwijzing vragen (dat was ik zelf ook al van plan :) )
Wat knap dat Lars kan knippen! :D

BJ: Die driftbuien zijn idd leeftijd, maar omdat ze zo'n temperamentvol kindje is, heeft zij het x100 zeg maar :P
Evie in de kast :D haha :P
Fijn dat Theo een baan heeft! *O* Lekker een mama-dochter dagje gehad dus :)

Ymme: Wasco is inderdaad wat makkelijker :) Maar als je bruynzeel potloden neemt (die dikke kleintjes) en dan de punt een beetje doopt in water dan komt er ook meer kleur op het blaadje :)

Lijnloos: Wat klinkt het gezellig, dat zwemmen met je kleine meid O+

Davinia: Tessa is inmiddels GELUKKIG koortsvrij :) Ik hoop dat dit ook heel lang weer zo blijft :)

Claudia: Ze vond het peuterpuberbuien, maar omdat ze zo'n temperamentvol meiske is zijn de buien x100 :D
Wat knap dat Ivan de puntenslijper al snapte! :D O+

Lily: Leah aan het piano spelen O+ Tessa doet dat altijd bij Opa thuis en dat vind ze ook prachtig O+

Groof: Lief van je :* maar de tips deel ik graag met jullie :) Ik hoop dat mama's (met net zulk temperamentvolle kindjes als Tessa) hier ook wat mee kunnen, want je staat zo machteloos als je niet weet hoe je er nou op moet reageren..

Wickie: Fijn dat Mette weer lekker slaapt :*

Free: Welkom back :* Fijn dat jullie het leuk gehad hebben :)

Poppejans: Hoe gaat het nou met Wolf? en met jezelf? :*

Rocka: Dikke :* Beterschap!

Mefke: Fijn dat het met Driekus goed gaat :) Wat grappig dat hij de komt van Tienus als de normaalste zaak van de wereld ziet :D O+

Verder zitten we hier ENORM te genieten van ons kleine meisje O+ Ze probeert sinds gisteren veel dingen na te zeggen, ohhhhh wat is dat LEUK!!! O+
Dit kan ze nu, ik vind het best al wat (toch?? voor 16 maanden) :D (ja ik ben trots! :D )
mama
papa
kitty
nee
ja
bal
kwak
woef
boe (geluid koe)
opa
oma
kijk
koekoe (koe)
iet (fiets)
da-da (dag-dag + zwaaien)
poep
ah-oh (als iets fout gaat/op de grond valt)
nijn
varken nadoen (door neus ademen)
konijn nadoen (neusje omhoog)

En Tessa kan fluiten op zo'n fluitje O+
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_98639018

O+

Dat is een enorme rij Tessa :o
Ik zal binnenkort een rijtje maken van Florian, maar hij heeft meer gezegd dan hij nu doet :P
Hij kan het af met 'Donc!' op zn Frans uitgesproken. We snappen hem dan vaak wel :P
  zaterdag 25 juni 2011 @ 10:22:25 #164
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_98639229
Rocka :*

Wij hebben ook een klimgeit. We Hebben de stang maar uit de stokje gehaald, want ze klom er toch uit. Op de stiel, van de stoel, op tafel, op de bank, overal.
En stiekem vind het heel leuk. Wel oppassen, maar wel leuk. Zo'n ondernemend klein ding. O+
maar na, ik vind alles leuk, dus dat scheelt ;)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 11:17:09 #165
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98640047
Kiektan die Florian O+

Rocks :*

Ma_ma, fijn dat je zulke nuttige tips gekregen hebt :Y
  zaterdag 25 juni 2011 @ 12:13:09 #166
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_98641307
Florian O+

Aviva de klimgeit O+

Ohja ik had nog een vraagje aan jullie: Hoeveel tijd brengen jullie per dag door (als jullie thuis zijn met jullie kind) en dan ook echt alleen maar aandacht voor t kind, ik bedoel niet samen eten of zelf internetten oid, maar echt de tijd dat je bv op de grond erbij zit of mee gaat kleuren..

[ Bericht 39% gewijzigd door ma_ma op 25-06-2011 12:21:03 ]
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
pi_98643385
Wauw, wat een mooie foto, freecell!

Rocka, wat moet dat moeilijk voor je zijn geweest. Voor die twee kleine jongens ben jij toch wel de stoerste, sterkste en liefste in de wereld, of je ze nou even uitbesteedt als je ziek bent of niet. :*

Poppejans, ik heb het gemist dat jullie ziek waren. Beterschap! En met één is het dan ook gewoon zwaar, hoor. Ik ben heel blij dat ik de zwangerschap van Lena lang en breed achter de rug heb, want ik vind het steeds lastiger met Ivan erbij om rust te krijgen. Binnenshuis blijven begint nu beklemmend te voelen; het is voor hem veel leuker om erop uit te gaan.

ma_ma, het klinkt alsof je heel zinvolle tips hebt gekregen! Over dat laatste: in het boek dat ik heb gelezen gebruikt de auteur de term 'feeding the meter'. Dat komt erop neer dat je je kind beter gedurende dag kleine beetjes aandacht geeft in plaats van maar één of een paar keer uitgebreid. Eén hoofdstuk gaat over de dingen die je kunt doen om driftbuien voor te zijn en goed gedrag te bevorderen:

quote:
Chapter 5: Green Light Behavior: How to encourage good behavior

The best way to help your toddler behave better is to catch him being…good. Feeding the Meter is the perfect way to flash a green light to your toddler’s good behavior. There are five enjoyable ways to do this:

Time-ins: Boost cooperation with bits of fun (Includes attention, praise, gossip, rewards, hand checks, star charts, play)
Build Confidence: Respect – plus some silliness – make kids feel like winners (Includes giving options and playing the boob)
Teach Patience: Two surefire ways to build self-control (Includes patience-stretching and magic breathing)
Create Daily Routines: Simple routines help kids feel smart and secure (Includes bedtime sweet talk, Special Time, loveys, and pacifiers)
Plant Seeds of Kindness: Teach manners and character through the “side-door” of your child’s mind (Includes fairy tales and role-play)
Hier hoort dus ook zoiets simpels bij als gedurende de dag meerdere keren benoemen wat voor soort gedrag je fijn vindt. "Ik vind het fijn als je mama helpt met de vaatwasser uitruimen." Met 'gossip' wordt bedoelt dat je tegen iemand anders in huis of tegen een knuffel fluistert wat voor soort gedrag je fijn vond, bijvoorbeeld: "Psst, Dikkiedik, Ivan heeft mama vanochtend geholpen met de vaatwasser uitruimen. Fijn was dat! Hij wist precies waar alle borden en bekers hoorden!" En 'playing the boob' is net doen alsof je zelf zwakker of minder goed in iets bent, bijvoorbeeld doen alsof iets te zwaar is voor jou om te tillen, of doen alsof je niet weet waar een bord moet liggen. Als zij het dan wel weet ben je natuurlijk heel verbaasd dat ze zo knap is, véél knapper dan mama. Misschien is 'bedtime sweet talk' ook wel wat voor jullie, dat je bij het naar bed brengen terugblikt op de dag en een paar momenten ophaalt dat je heel blij met of trots op haar was.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_98644444
Oh, ik zei van de week nog dat op de gang zetten en een time-out geven niks voor ons was, hè? Van de week heeft Ivan zijn eerste time-out op het kinderdagverblijf gehad. :D Ze hebben het momenteel behoorlijk met hem te stellen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_98646326
ook deze ziet er zalig uit free :Y
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98647953

[ Bericht 100% gewijzigd door Ssserpente op 25-06-2011 16:05:44 (Dubbel) ]
pi_98648025
Mooie foto, Free!

Claudia, wat spookt Ivan dan uit op de opvang? :D

Iemand Trix nog ergens gespot recently?
pi_98648258
Aandacht? Uhm echt erbij op de grond zitten doe ik ook wel maar zo tussendoor betrek ik ze overal en nergens bij geloof ik.
Beetje babbelen en aanmoedigen (en van de tafel afmopperen :+ )
Serieus het geklim loopt hier even de spuigaten uit.
  Moderator zaterdag 25 juni 2011 @ 16:09:59 #173
5428 crew  miss_sly
pi_98648272
Trix is op vakantie :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_98648590
Ah, thanx Miss.

Ik doe elke dag even een puzzeltje oid met Lente en we lezen een boekje samen. En voor de rest wat Free zegt: ik betrek r vooral de hele dag overal bij.

's Ochtends na het ontbijt ruimen we samen de vaatwasser uit en dan zegt ze bij elk stuk servicegoed 'van wie het is'. De yoghurtschaaltjes zijn van mij, de grote borden van Nils en de koffiekopjes van opa.

Daarna ga ik stofzuigen en 'helpt' ze mee met dr eigen borstel of door er op te gaan zitten. :')

Halverwege de ochtend lezen we een boekje met een stuk fruit en dan is het al snel tijd voor de lunch en dr middagdutje .

[ Bericht 3% gewijzigd door Ssserpente op 25-06-2011 20:22:07 ]
pi_98651830
Ze blijkt vrouwen supergoed te kunnen fietsen op een driewieler! Nils haalde r donderdag op van de opvang en daar was ze keihard rondjes aan het sjezen rond de zandbak. Oma heeft thuis meteen Nils zn oude driewieler van zolder gehaald en daar heeft ze gisteren de halve middag rondjes mee om het blok gefietst. Groot meisje. O+

En net heb ik op de rommelmarkt in het durp een puzzel gekocht voor kinderen van drie tot tot vijf jaar. Dwz, zijn meerdere kleine puzzels van vijf stukken. En mijn tuttie zet m zo in elkaar!

[ Bericht 0% gewijzigd door Ssserpente op 25-06-2011 20:22:31 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')