omg wat gaan jullie snel
Een aantal tips die de wvk had:
* haar gevoel benoemen voor dr
* blijven uitleggen waarom iets niet mag/kan
* 3 keer waarschuwen, daarna weg halen uit de situatie
* het gedrag negeren, niet Tessa zelf
* er voor haar zijn in zo'n driftbui, maar als we merken dat ze dat niet wil dan even een stap terug nemen
* boos zijn/driftbuien hebben mag
* haar zelf dingen laten kiezen, bijvoorbeeld uit 2 soorten beleg mag ze kiezen (dat hebben we nooit gedaan, wij bepaalde dat zelf) Het schijnt dat het vooral bij temperamentvolle kindjes erg goed is om dat te doen zodat ze het gevoel krijgen dat ze zelf ook dingen mogen bepalen (terwijl je dus zelf al 2 dingen hebt uitgezocht en ze daaruit mag kiezen

)
* maak er geen machtstrijd dan ben je de hele dag door politieagentje aan het spelen (en daar begon het idd op te lijken..) 'zie' minder erge dingen door de vingers (bv ze raakt de tv aan en de tv word daardoor vies, maar zolang ze er geen dingen tegen aan slaat...lekker de andere kant op kijken en doen alsof je het niet ziet.
Ik kan hier zeker wel wat mee

Keshet: Wauw lopende Emma!

Karin: Lichamelijk zag zij er verder niks aan, maar ze heeft geen onderzoek gedaan. Ze vond het wel raar dat de HA geen verwijzing had gegeven toen ze zolang verhoging/koorts had..
Mocht ze dat weer krijgen, moeten we direct een verwijzing vragen (dat was ik zelf ook al van plan

)
Wat knap dat Lars kan knippen!

BJ: Die driftbuien zijn idd leeftijd, maar omdat ze zo'n temperamentvol kindje is, heeft zij het x100 zeg maar

Evie in de kast

haha

Fijn dat Theo een baan heeft!

Lekker een mama-dochter dagje gehad dus

Ymme: Wasco is inderdaad wat makkelijker

Maar als je bruynzeel potloden neemt (die dikke kleintjes) en dan de punt een beetje doopt in water dan komt er ook meer kleur op het blaadje

Lijnloos: Wat klinkt het gezellig, dat zwemmen met je kleine meid

Davinia: Tessa is inmiddels GELUKKIG koortsvrij

Ik hoop dat dit ook heel lang weer zo blijft

Claudia: Ze vond het peuterpuberbuien, maar omdat ze zo'n temperamentvol meiske is zijn de buien x100
Wat knap dat Ivan de puntenslijper al snapte!

Lily: Leah aan het piano spelen

Tessa doet dat altijd bij Opa thuis en dat vind ze ook prachtig

Groof: Lief van je

maar de tips deel ik graag met jullie

Ik hoop dat mama's (met net zulk temperamentvolle kindjes als Tessa) hier ook wat mee kunnen, want je staat zo machteloos als je niet weet hoe je er nou op moet reageren..
Wickie: Fijn dat Mette weer lekker slaapt

Free: Welkom back

Fijn dat jullie het leuk gehad hebben

Poppejans: Hoe gaat het nou met Wolf? en met jezelf?

Rocka: Dikke

Beterschap!
Mefke: Fijn dat het met Driekus goed gaat

Wat grappig dat hij de komt van Tienus als de normaalste zaak van de wereld ziet

Verder zitten we hier ENORM te genieten van ons kleine meisje

Ze probeert sinds gisteren veel dingen na te zeggen, ohhhhh wat is dat LEUK!!!

Dit kan ze nu, ik vind het best al wat (toch?? voor 16 maanden)

(ja ik ben trots!

)
mama
papa
kitty
nee
ja
bal
kwak
woef
boe (geluid koe)
opa
oma
kijk
koekoe (koe)
iet (fiets)
da-da (dag-dag + zwaaien)
poep
ah-oh (als iets fout gaat/op de grond valt)
nijn
varken nadoen (door neus ademen)
konijn nadoen (neusje omhoog)
En Tessa kan fluiten op zo'n fluitje