Herkenbaar is dit! Ik vind dat Ivan de klanken ook zo goed beheerst. Zijn grote neef heeft allerlei vervangende klanken. Zo zegt hij geen Daan maar Jaan. Ivan heeft er geen enkel probleem mee om Daan te zeggen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:24 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Kim (met een perfecte k. Dat was de laatste letter die S beheerste)
Njenna (S)
Wat fijn! Vond ze het geen verontrustend gedrag? En ik ben net als Karin benieuwd naar de tips die je hebt gehad.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:20 schreef ma_ma het volgende:
Wijkverpleegkundige (hele aardige, begripvolle vrouw) is net geweest en we hebben heel wat tips gekregenTessa liet beide kanten van zichzelf zien
dus ze weet wat ik bedoelde
Geef hem er dan een puntenslijper bij! Ivan was er al meteen handig mee.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:29 schreef ymme het volgende:
Wel begint hij echt te snappen wat een potlood doet. Maar nu vind ik zelf een potlood nog niet echt wat. Moet je heel hard drukken en dan knapt de punt weer af.
echt waar? wat goed! Dat is best een lastig klusje nogquote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:49 schreef Claudia_x het volgende:
Geef hem er dan een puntenslijper bij! Ivan was er al meteen handig mee.
Oh, maar R zegt helemaal niet alle klanken perfect hoor. Ik vind het gewoon grappig dat één van de laatste letters in S haar praten (en in mijn ogen daardoor dus een moeilijke letter) juist één van de eerste letters is die R goed kan zeggen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Herkenbaar is dit! Ik vind dat Ivan de klanken ook zo goed beheerst. Zijn grote neef heeft allerlei vervangende klanken. Zo zegt hij geen Daan maar Jaan. Ivan heeft er geen enkel probleem mee om Daan te zeggen.
Oh, hij beheerst ook niet alle klanken perfect, hoor. De 'w' kan hij bijvoorbeeld niet uitspreken. 'Water' wordt 'sata'. En hij weigert om de naam van zijn leidster Wendy te zeggen. Nu ik erover nadenk spreekt hij Merel uit als Mejel. Tot zover het perfect beheersen van klanken.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 18:02 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Oh, maar R zegt helemaal niet alle klanken perfect hoor. Ik vind het gewoon grappig dat één van de laatste letters in S haar praten (en in mijn ogen daardoor dus een moeilijke letter) juist één van de eerste letters is die R goed kan zeggen.
Knap van Ivan dat hij dat wel doet!
Ja! Ik vraag me af of Ivan zo handig is. Hij kan wel zelf zijn kinderstoel op en af, maar ik vind hem geen echte klimgeit. Ik verwonder me er wel over hoe snel dat evenwichtsgevoel zich ontwikkelt. Toen Ivan begon met lopen was een grasveldje al een hele uitdaging maar nu rent hij moeiteloos de grasheuveltjes op het kinderdagverblijf op en af.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 20:10 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Claudia; bedoel je het klimmen van Evie?
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 20:10 schreef RockabeIIa het volgende:
Pff Merel en Wendy, da's toch ook veel te moeilijk!
Flip noemt elke kdv-leidster Tanja
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |