abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98476832
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_98476854
oh oops, ben ik nu de sukkel die de naam niet verandert? :@
pi_98477009
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:57 schreef Novem het volgende:
Bestel je online of in de winkel? Je kan ook gewoon veel maten bestellen en dan de rest weer terugsturen.
Online, maar van de grote maten was dit dus het leukste wat ik er tussen uit kon vissen. Of bedoelde je dat ik beter veel van die andere dingetjes kan bestellen? Da's natuurlijk ook een idee, ik ga er even over nadenken :+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_98477029
Ik doe graag mee. Ik heb nu een gewicht rond de 56,5kg. Ik wil heeel graag 50kg wegen. Ik woog 75kg (bmi boven de 30...!).

Maar ik heb veel eetbuien :/ ik sport wel regelmatig. Bijna 4-5x in de week. In de vakantie bijna elke dag. Vanaf morgen wil ik echt weer normaal eten.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:03:13 #5
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98477042
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:59 schreef Novem het volgende:
oh oops, ben ik nu de sukkel die de naam niet verandert? :@
Gewoon een lief snoetje tonen aan een modje! Wat had je in gedachten? "Slankies exeunt lappenmand"? "Mooie sjapen in de wei"? "Big-Boobie-Bikini-Bash"?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_98477060
_O-
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_98477098
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:02 schreef seiramu het volgende:
Ik doe graag mee. Ik heb nu een gewicht rond de 56,5kg. Ik wil heeel graag 50kg wegen. Ik woog 75kg (bmi boven de 30...!).

Maar ik heb veel eetbuien :/ ik sport wel regelmatig. Bijna 4-5x in de week. In de vakantie bijna elke dag. Vanaf morgen wil ik echt weer normaal eten.
Welkom! Hoe lang ben je, want 56,5 kilo is natuurlijk al een prima gewicht (of zelfs wat aan de lage kant).
pi_98477113
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:02 schreef Goodbye het volgende:

[..]
Online, maar van de grote maten was dit dus het leukste wat ik er tussen uit kon vissen. Of bedoelde je dat ik beter veel van die andere dingetjes kan bestellen? Da's natuurlijk ook een idee, ik ga er even over nadenken :+
Dat bedoelde ik ja!
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:04:37 #9
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98477129
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:04 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Welkom! Hoe lang ben je, want 56,5 kilo is natuurlijk al een prima gewicht (of zelfs wat aan de lage kant).
Als ze 1.20 is, valt dat wel mee :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:05:11 #10
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98477164
quote:

Welkom! Jij was toch al megaslank? Kan me iig een post van je herinneren met een buik die ik maar al te graag zou willen hebben :9 Je sport inderdaad veel! Eet je gezond/genoeg? Een eetbui op z'n tijd is geen ramp, dat staat hier o.a. bekend als 'een Laurelientje plegen' en woh, Laureline heeft ook een figuurtje waar je u tegen zegt :Y
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:06:30 #11
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98477243
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:03 schreef Goodbye het volgende:
_O-
Ik word nog steeds blij van mijn nieuwe icoon, vooral in combinatie met een blije post, dan klopt ie zo goed O+
pi_98477287
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:04 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Als ze 1.20 is, valt dat wel mee :').
Die kans lijkt me vrij klein :+
pi_98477313
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:06 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik word nog steeds blij van mijn nieuwe icoon, vooral in combinatie met een blije post, dan klopt ie zo goed O+
Hij is cute, ja :D O+
pi_98477413
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:03 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Gewoon een lief snoetje tonen aan een modje! Wat had je in gedachten? "Slankies exeunt lappenmand"? "Mooie sjapen in de wei"? "Big-Boobie-Bikini-Bash"?
:D Big-Boobie-Bikini-Bash klinkt wel goed :P even een modje zoeken
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:11:31 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98477515
O haaai! Wat een rel heb ik gemist in R&P vandaag! (over de getrouwde man).
Niet meer actief op Fok!
pi_98477544
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:03 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Je bent op dreef vandaag _O_
pi_98477774
jippie zo nog een conference call :r
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_98478136
TV en gasfornuis armer, krat bier en 50 euro rijker! :)
Ja doei.
pi_98478145
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:05 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Welkom! Jij was toch al megaslank? Kan me iig een post van je herinneren met een buik die ik maar al te graag zou willen hebben :9 Je sport inderdaad veel! Eet je gezond/genoeg? Een eetbui op z'n tijd is geen ramp, dat staat hier o.a. bekend als 'een Laurelientje plegen' en woh, Laureline heeft ook een figuurtje waar je u tegen zegt :Y
Dat buikje wil ik graag weer terug ;). Ik ben 2kg aangekomen maar wel echt in vet. Mijn spieren en alles dat strak was ben ik haast kwijt :(.
pi_98478155
Avondmaal erin. Dat maakt de daglijst:
• 1 kuub hout sjouwen
• bak muesli & yoghurt
• bak komkommerstukjes met komkommerwortelchutney
• 5 krekkers & beleg
• 1 kuub hout hakken
• bak rode krotensalade met komkommerwortelchutney
• 1 kuub hout stapelen
• nog wat losse sjouwwerkzaamheden
• 1 pils
avondeten:
• vooraf: broccoli-tuinerwtensoep
• hoofd: half blok gemarineerde gefrituurde tahoe, vers gefrituurde kroepoek, 3 ons sperzieboon, lading pindasaus
• toe: dessertrijstgemberpudding
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:27:28 #21
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98478315
quote:

Eetbuien kunnen een teken zijn dat je te weinig eet op reguliere basis. Hoe lang ben je eigenlijk?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_98478371
Lijstjes *O*

O: Volkoren cracker met kaas
T: gekookt ei
T: kop goedgevulde groentensoep
L: groot bord salade met ui, mosterdkaas, augurk, zilveruitjes, ei, dressing en een broodje
B: door stad wandelen
T; 2x plak kaas
D: Bord met pasta met champi's, paprika en wat roomkaas (wilde nog wat meer maar mijn buik vond dat niet goed ;()
T: plak kaas
T: wat kwark

Het is nu trouwens nog even de restjes gewone past opeten en daarna naar de volkoren overstappen *O*...
O+ is nu een tijdje bezig met actief hardlopen en nu hij bijna maandelijks zijn PR verbreekt wil hij ook beter gaan eten. Toen werd hem o.a. Volkoren pasta aangeraden door de snelle lopers (no shit :+) dus heb(nouja.. ik niet echt :+) hem eindelijk zover dat hij het nut daarvan inziet :+ *O*
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_98478627
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:52 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Lieve sjaap, doe normaal. Als ik het goed zie ben je gewoon heel slank. Zou je haast opgeven voor How to look good naked.

En Siral, wat ben ik blij dat je met je ouders hebt gesproken. Maakte me best zorgen om je.
Hmhm, Ik ben er ook echt blij om zeg. Het lucht zoveel op, ik heb net weer een enorm lang gesprek met mijn vader gehad. Hij vind het prima als ik nu ga sporten, omdat ik ook goed gegeten heb, maar dan moet ik wel beloven dat ik vanavond yoghurt ofzo met whey pak haha. Nou oke prima *O*
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:36:05 #24
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98478765
Mijn daglijstje
s. Kwartiertje hardlopen
o. Broodpap
t. Rode bessen, 2 mini-perziken, bakje kruisbessen, 200 ml kwark-yoghurtmix
l. 2 volkorenboterhammen, 2 crackers, plak kaas, pindakaas, zalmsalade
t. Niets
d. Grote roerbakschotel met o.a. kool, brocolli en hete saus
t. Sundae chocolade en bakje frambozen
pi_98479753
Ik ga ff een uurtje rustig aan sporten :W
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:50:35 #26
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98479764
Klinkt lekker Tink :)

En wilde nog ff zeggen dat ik het knap vindt dat Siral eindelijk de stap heeft gezet :).
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_98479837
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:36 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn daglijstje
s. Kwartiertje hardlopen
o. Broodpap
t. Rode bessen, 2 mini-perziken, bakje kruisbessen, 200 ml kwark-yoghurtmix
l. 2 volkorenboterhammen, 2 crackers, plak kaas, pindakaas, zalmsalade
t. Niets
d. Grote roerbakschotel met o.a. kool, brocolli en hete saus
t. Sundae chocolade en bakje frambozen
ik heb in geen tig jaar meer een sundae op, maar dat klinkt lekker :9
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:52:15 #28
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_98479869
Inderdaad knap je van Siral!
XM, ik hoop dat je snel een beetje opknapt. Wat een ellende dit.
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_98480022
Aiiii ik lees het relatie met een getrouwde man topic :')

Straks een mininepsolero :9
pi_98481205
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:54 schreef MevrouwPuff het volgende:
Aiiii ik lees het relatie met een getrouwde man topic :')

Straks een mininepsolero :9
Ik heb mini nepmagnums }:| JULLIE SCHULD }:|
En nu eet ik schijfjes kaas :9 Ze liggen op het Gezond eten boek _O-
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  dinsdag 21 juni 2011 @ 21:14:36 #31
229513 Blurred86
Live Positive
pi_98481423
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:11 schreef Syrena het volgende:

[..]

En nu eet ik schijfjes kaas :9 Ze liggen op het Gezond eten boek _O-
volgens mij is Puff daar de enige schuldige voor hoor :D
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_98481434
O: Snee volkoren met kaas
T: Snee volkoren met kaas
L: Twee snee-en volkoren met kipfilet
T: 250 gram ananas, lepel mayo, halve lepel Griekse yoghurt, kerriepoeder
D: Aardappels uit de oven met spekjes, sperciebonen
T: Vijf dropjes
T: Drie driehoekjes Toblerone
T: Vier reepjes kaas
T: 1 reep Fruittella
T: Glaasje Apfelkorn

Keelpijn hebben sucks :')
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_98481486
Schiet me ook nu pas te binnen dat ik beter ijs had kunnen eten voor mijn keel _O-
pi_98482220
Napoleon!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 21 juni 2011 @ 21:28:49 #35
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98482387
Huuu, fruitella + keelpijn :D Ik vind die dingen tegenwoordig zo ehh, slijm-opwekkend :')
pi_98482395
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:14 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

volgens mij is Puff daar de enige schuldige voor hoor :D
:7
Maar heb ook gezegd dat de mininepsolero's minder dan de helft van de kcal bevatten van de mininepsolero's :s) :s)
  dinsdag 21 juni 2011 @ 21:29:16 #37
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98482415
Koorts en zin in eten ...?? stom
Morgen weer vroeg pissen...

Siral, jij bent een hele dappere meid! Succes!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 21 juni 2011 @ 21:32:50 #38
229513 Blurred86
Live Positive
pi_98482691
Uniek ook al ziek? beterschap! :*
pi_98484028
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:28 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

:7
Maar heb ook gezegd dat de mininepsolero's minder dan de helft van de kcal bevatten van de mininepsolero's :s) :s)
Nou ben ik de weg kwijt :?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 21 juni 2011 @ 21:53:49 #40
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_98484065
Tweede links!
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_98484125
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:53 schreef _Calimero_ het volgende:
Tweede links!
Tweemaal de helft?
pi_98484469
Nog maar 93 mails *O*
pi_98484569
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:53 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou ben ik de weg kwijt :?
Stop de tijd
*bant de mininepmagnums uit haar brein*
Waar je mee omgaat word je mee besmet :+
pi_98484665
Ik kom even binnenvallen met een lijstje :)
O. 2 volkoren crackers, rijstwafel, kop thee
T. kom groentesoep
L. 2 boterhammen ei, boterham hagelslag, rijstwafel, beker melk
D. rijst met courgette en kerriesaus
S. body jam + body pump
T. halve bak kwark, appel
Turn the world into your dance floor.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:03:16 #45
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98484735
Eén voordeel van antibiotica. Ik taal niet naar eten, dus mininepmagnums doen me echt niks. Heb zelfs net een blokje Tony's chocolade afgeslagen, omdat ik er gewoon echt geen zin in heb. Bizar :').
pi_98484742
Zo weer terug van hardlopen, ca 4 km in 27.30 min. Het was wel zwaar, maar gelukkig ging het beter dan de vorige keer. Ik zag er daardoor een beetje tegenop :@ .

Lijstje komt op
O: brinta
T: koffie met melk x2, vruchtenyoghurt
L: 2 bth fricandeau, automatenchoco
T: kiwi, flinke hand amandelen
D: bladerdeegpakketje met kip, feta en courgette
S: 4 km rennen
T: vruchtenyoghurt
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_98484853
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
Eén voordeel van antibiotica. Ik taal niet naar eten, dus mininepmagnums doen me echt niks. Heb zelfs net een blokje Tony's chocolade afgeslagen, omdat ik er gewoon echt geen zin in heb. Bizar :').
Hoe lang eet je nu al zo weinig?
En merk je er ook iets van in de vorm van slapte / kou / ...?
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:06:10 #48
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98484938
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:05 schreef sigme het volgende:

[..]

Hoe lang eet je nu al zo weinig?
En merk je er ook iets van in de vorm van slapte / kou / ...?
Goeie week. En verder merk ik er niks van.
pi_98485039
XM, wat balen dat het nog steeds niet beter gaat! Maar wat marmar ook zei, alles is door de megahoeveelheid antibiotica natuurlijk ook van slag... Ik hoop dat het tij snel keert :* .

Moblo, fijn dat dat tentamen in the pocket is! *O*

Oh ik zit mobiel, dus adressen PM'en stel ik nog even uit. Maar ben het niet vergeten!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_98485435
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:06 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Goeie week. En verder merk ik er niks van.
Ook niet best :*.

Wat denk je, kan je morgen vergaderen? Waar heb je nu fysiek last van? Nog steeds buikpijn?
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:27:15 #51
229513 Blurred86
Live Positive
pi_98486353
ik ben aan het bieden op een tas op ebay en ik word er helemaal nerveus van :')
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:27:19 #52
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98486359
Ja, nou, ik heb zoiets van, ik smijt er wel een lading pijnstillers in, moet er echt ff uit. Buikpijn is er nog steeds ja. En rest maar ff onder spoiler ivm onsmakelijkheid ;).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:31:20 #53
229513 Blurred86
Live Positive
pi_98486638
he bah XM -O- hoop dat ze snel een behandeling vinden die aanslaat :*
pi_98486691
Plaatje van de tas Blurred? Ik beloof je dat ik er niet op zal gaan bieden om m voor je neus weg te kapen. B-)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_98486920
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:32 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Plaatje van de tas Blurred? Ik beloof je dat ik er niet op zal gaan bieden om m voor je neus weg te kapen. B-)
Ging jij niet nog fietsfoto's of zo voor ons opzoeken?
pi_98486954
Ik moet eigenlijk naar bed maar er is eindelijk weer eens een kat binnen en die ligt op schoot
pi_98486993
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:35 schreef sigme het volgende:

[..]

Ging jij niet nog fietsfoto's of zo voor ons opzoeken?
Owja, ik zal er eens eentje posten waar ik mijn hoofd vanaf heb geknipt. B-)
Doe wat je niet durft.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:38:50 #58
229513 Blurred86
Live Positive
pi_98487089
tot 30s voor sluiting had ik het hoogste bod en toen is hij in die laatste 30s nog eens ruim in prijs verdubbeld }:| maar goed, het was toch eigenlijk al niet de kleur die ik wilde (die op het plaatje wil ik, kan ik nergens vinden :'( ) maar je moet wat he :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_98487169
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:38 schreef Blurred86 het volgende:
tot 30s voor sluiting had ik het hoogste bod en toen is hij in die laatste 30s nog eens ruim in prijs verdubbeld }:| maar goed, het was toch eigenlijk al niet de kleur die ik wilde (die op het plaatje wil ik, kan ik nergens vinden :'( ) maar je moet wat he :P
SPOILER
Tof :) Zo ongeveer had ik ook op het oog, maar toen had ik al een andere gekocht voordat ik genoeg gespaard had voor zo eentje :P
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:40:17 #60
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98487180
Nou dat vind ik nou helemaal niks :P.

Ik ben meer van de tassen met vrolijke kleurtjes, geloof ik :+. Voor zover ik al vd tassen ben. Heb naar het werk ook gewoon een rugzak mee :').
Niet meer actief op Fok!
pi_98487192
Mooie tas!

Dit was dag 1. B-)
Check vooral het totale gebrek aan spieren in mijn benen. :o
Doe wat je niet durft.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:40:49 #62
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98487216
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:40 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Mooie tas!

[ afbeelding ]
Dit was dag 1. B-)
Toen lachte je nog idd :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_98487387
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:40 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Toen lachte je nog idd :P.
Toen deed het nog niet zo veel pijn. :P
Doe wat je niet durft.
pi_98487431
Henk, valt best mee toch?

Blurred, deze zou ik kopen als ik een idioot was O+
pi_98487533

Deze al erger? :D

Toen deed het wel pijn, dit was namelijk dag 2. Wel vrij vroeg nog overigens. :P
Doe wat je niet durft.
pi_98487811
quote:
Mooie tas!

[ afbeelding ]
Dit was dag 1. B-)
Je staat er wel vrolijk op ieg!
Op de foto je rechterenkel was degene die uit het gips is?
pi_98487845
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:44 schreef MevrouwPuff het volgende:
Henk, valt best mee toch?

Blurred, deze zou ik kopen als ik een idioot was O+
Ik snap niet zo goed waarom die 239 euro kost :@
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:53:52 #68
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98487949
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:52 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat snap ik meestal niet van heul dure dingesen qua tassen en kleding enzo :P Mooie tas wel hoor! Maar iets soortgelijks moet vast ook goeikoper te vinden zijn, denk ik?
pi_98487961
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:52 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Het leer is erg zacht.
Maar, ik zou hem dus niet kopen, vanwege de prijs.
pi_98488077
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:51 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Je staat er wel vrolijk op ieg!
Op de foto je rechterenkel was degene die uit het gips is?
Klopt, voor de kijkers rechts, voor mij links. :P

En qua tassen, een mooie leren tas is echt het geld waard. Je ziet ook echt het verschil tussen duur en goedkoop leer enzo. :) En je moet het zien als een investering. :P
Een mooie tas doe je jaren mee.
Doe wat je niet durft.
pi_98488201
Oja Lijstje daar kwam ik voor :P

O: boterham rookkaas en boterham selderijsalade
T: niets dan snotteren :( en ijzertabletjes dankzij de reminder hier
L: Grote bak Griekse yoghurt (mijn favo is er weer bij Appie *O*) met frambozen en aardbeien
T: volkoren knabbels :@
D: spaghetti met 4 kleine courgettes uit de tuin en een prei erdoor (koelkast leeg)
T: speculaaskoek
  dinsdag 21 juni 2011 @ 22:58:07 #72
229513 Blurred86
Live Positive
pi_98488203
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:55 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

En qua tassen, een mooie leren tas is echt het geld waard. Je ziet ook echt het verschil tussen duur en goedkoop leer enzo. :) En je moet het zien als een investering. :P
QFT!
pi_98488250
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:55 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Klopt maar hij moet ook wel een beetje speciaal zijn.
pi_98488490
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:58 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Klopt maar hij moet ook wel een beetje speciaal zijn.
Hmm, liever een mooie eenvoudige dan iets dat achteraf bijna nergens bij past, zodat je er nog een moet kopen :)
pi_98488553
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:02 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Hmm, liever een mooie eenvoudige dan iets dat achteraf bijna nergens bij past, zodat je er nog een moet kopen :)
Dat is meer kleurafhankelijk.
Vind de Paperbag serie wel eg mooi maar ik hou niet van een tas beethouden.
pi_98488742
Zo fftjes rustig aan gesport. Kwartiertje cardio en verder rustig aan een uurtje krachttraining.
Zit nu aan een bakkie magere kwark met een nectarine :)

Bedankt nog voor de positieve reacties!
pi_98488983
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:06 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

O+

Net pas terug van een bijeenkomst van vrijwilligerswerk, ben vanaf vanmiddag niet meer bijgelezen. Ga ik nu even snel doen, en dan mijn bed opzoeken. :s)
pi_98490217
Voor mij is het echt bizar om te realiseren dat ik nu nog maar op de 1400 calorieen zit, volgens mij heb ik voorheen nooit meer gegeten dan dit -O- Ook niet toen het niet scheef in mijn hoofd zat en ik gewoon een 'normaal' patroon had. Dat betekend dan dus voor in de toekomst; of aan de whey, of onnodig volproppen :+.......?

Hier thuis zeggen ze "pak gewoon een keer wat je echt lekker vind, wil je geen cornetto nu?"
Maargoed dat gaat er dan niet in nee.. Dat kan echt nog niet. Ik zou willen dat ik het kon :\
pi_98490636
Niet onnodig! :)
Je kunt best op een gezonde manier meer calorieën binnenkrijgen. Volle kwark in plaats van magere, gezonde vetten zoals noten, vis en avocado's... Dan hoef je qua volume niet eens zoveel meer te eten dan nu. Maar dat hoeft niet allemaal tegelijk.
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_98490772
Klopt, ik zou nootjes bij mijn ontbijt kunnen toevoegen, normaal eet ik yoghurt met weetabix en fruit, had toevallig nu een brooddag hehe. Volle kwark enzo hebben wij nooit in huis, dat vind ook niemand echt lekker :P De magere kwark hebben we omdat we fanatieke sporters in huis hebben. En ik vind het nog lekker ook.
pi_98490895
Volle kwark is juist superlekker! Of volle yoghurt, net slagroom. :9 (Nouja, niet echt maar wel heel lekker romig.)

Zucht trouwens, ik zat een uur achter elkaar aan mijn scriptie te werken en net in die ene minuut dat ik mijn vorige post typte kwam vriendje binnenlopen, nu gelooft hij niet dat ik echt aan het werk was. :')
Everything has changed
pi_98490942
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:44 schreef Mini. het volgende:
Volle kwark is juist superlekker! Of volle yoghurt, net slagroom. :9

Zucht trouwens, ik zat een uur achter elkaar aan mijn scriptie te werken en net in die ene minuut dat ik mijn vorige post typte kwam vriendje binnenlopen, nu gelooft hij niet dat ik echt aan het werk was. :')
Hmm ja? Volle en halfvolle yoghurt vind ik namelijk eeeecht niet lekker :o

Haha, ik ken dat soort dingen..
Heb ik ook altijd, ben je eigenlijk keihard aan het werk, neem je ff pauze. En DAT zien ze dan net..
  Vis een optie? dinsdag 21 juni 2011 @ 23:50:57 #83
70532 loveli
N
pi_98491254
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:11 schreef Syrena het volgende:
Amateur!
* loveli koopt gewoon de echte...
crap in = crap out
pi_98491385
O hai. Ik lees morgen wel wat bij denk ik, jullie waren echt leuk vandaag :P. Maar echt geen tijd daar nu voor, moet nog douchen en slapen.

SPOILER: morgenochtend weg
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  dinsdag 21 juni 2011 @ 23:54:16 #85
342877 Mini.
pi_98491456
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:45 schreef Siral het volgende:

[..]

Hmm ja? Volle en halfvolle yoghurt vind ik namelijk eeeecht niet lekker :o

Haha, ik ken dat soort dingen..
Heb ik ook altijd, ben je eigenlijk keihard aan het werk, neem je ff pauze. En DAT zien ze dan net..
Echt? :o Misschien toch nog eens proberen? Nouja, anders blijven er ook genoeg andere gezonde dingen over waar toch calorieën in zitten, gezonde vetten enzo. :)
Hee loveli, jouw stokpaardje toch? Ik ga trouwens echt nog reageren op je PM maar dat is niet iets om even snel tussendoor te doen.
Everything has changed
  dinsdag 21 juni 2011 @ 23:59:47 #86
233920 Siral
pi_98491733
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:54 schreef Mini. het volgende:

[..]

Echt? :o Misschien toch nog eens proberen? Nouja, anders blijven er ook genoeg andere gezonde dingen over waar toch calorieën in zitten, gezonde vetten enzo. :)
Hee loveli, jouw stokpaardje toch? Ik ga trouwens echt nog reageren op je PM maar dat is niet iets om even snel tussendoor te doen.
Ja stond pas nog in de koelkast, want appie had geen magere yoghurt meer haha. Maar ik vind het zo "meh". Dan pak ik liever 2x zoveel magere yoghurt als 1 bakkie halfvolle/volle.

Planning morgen (ik moet echt plannen anders loopt het toch weer in de soep). Morgen chinees, en ik ga mee eten ook! Normaal zou ik een tonijn salade maken.. kaas op m'n brood is ook weer een uitdaging.... Ik smeer trouwens ook weer mn brood met becel light, deed ik ook niet meer, en die vetjes kan ik goed gebruiken.

O: yoghurt met 2 weetabix en kiwi
T: appel in plakjes met kaneel, halfvolle melk
L: 2x sneetje volkorenbrood, 1x 30+ kaas
T: 1x sneetje volkorenbrood met komkommer en tomaat
D: nasi goreng
S: uurtje fitness
T: yoghurt met paar eetlepels brinta en honing

Dit is weer ommenabij de 1400 calorieen, dus weer 400 meer dan "normaal".
Ik ga dit ff een week of 2 aankijken, mezelf wegen en dan evt ophogen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Siral op 22-06-2011 00:07:47 ]
  Vis een optie? woensdag 22 juni 2011 @ 00:06:48 #87
70532 loveli
N
pi_98492093
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:38 schreef Blurred86 het volgende:
SPOILER
Je moet ook pas in de laatste seconde bieden, met vooraf bieden drijf je alleen de prijs op. En dan meteen je absolute max bieden, zodat je neit wordt verleid tot het doen van stomme hoge biedingen.
/ebayexpert
crap in = crap out
  woensdag 22 juni 2011 @ 00:07:25 #88
233920 Siral
pi_98492119
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:53 schreef Chicolate het volgende:
O hai. Ik lees morgen wel wat bij denk ik, jullie waren echt leuk vandaag :P. Maar echt geen tijd daar nu voor, moet nog douchen en slapen.

SPOILER: morgenochtend weg
Sterkte!
  woensdag 22 juni 2011 @ 00:12:19 #89
342877 Mini.
pi_98492362
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:59 schreef Siral het volgende:

[..]

Ja stond pas nog in de koelkast, want appie had geen magere yoghurt meer haha. Maar ik vind het zo "meh". Dan pak ik liever 2x zoveel magere yoghurt als 1 bakkie halfvolle/volle.

Planning morgen (ik moet echt plannen anders loopt het toch weer in de soep). Morgen chinees, en ik ga mee eten ook! Normaal zou ik een tonijn salade maken.. kaas op m'n brood is ook weer een uitdaging.... Ik smeer trouwens ook weer mn brood met becel light, deed ik ook niet meer, en die vetjes kan ik goed gebruiken.

O: yoghurt met 2 weetabix en kiwi
T: appel in plakjes met kaneel, halfvolle melk
L: 2x sneetje volkorenbrood, 1x 30+ kaas
T: 1x sneetje volkorenbrood met komkommer en tomaat
D: nasi goreng
S: uurtje fitness
T: yoghurt met paar eetlepels brinta en honing

Dit is weer ommenabij de 1400 calorieen, dus weer 400 meer dan "normaal".
Ik ga dit ff een week of 2 aankijken, mezelf wegen en dan evt ophogen.
Het lijkt op het eerste gezicht niet veel, vooral overdag, dus eet maar flink veel nasi. ;) Het zou wel goed zijn als je daar ook nog wat groente bij kon stoppen.
Bedenk trouwens ook dat je lichaam tijd nodig heeft om aan die 1400 kcal te wennen. In het begin kom je misschien aan maar dat betekent niet dat je daarna nog verder aan zou komen als je hetzelfde zou blijven eten.
Everything has changed
  woensdag 22 juni 2011 @ 00:13:43 #90
229513 Blurred86
Live Positive
pi_98492425
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 00:06 schreef loveli het volgende:

[..]

Je moet ook pas in de laatste seconde bieden, met vooraf bieden drijf je alleen de prijs op. En dan meteen je absolute max bieden, zodat je neit wordt verleid tot het doen van stomme hoge biedingen.
/ebayexpert
ik had in de laatste minuut mijn eerste bod gedaan maar dat was dus schijnbaar te vroeg :') in de laatste 20 seconden gingen een hele hoop mensen ineens massaal bieden }:| ik vind dat automatisch bieden ook heel irritant, dat was er nog niet toen ik nog regelmatig dingen op ebay kocht. ik was een paar jaar terug echt een beetje verslaafd :') maar goeeeddd..

Chico.. :{ ik wil wel PM als je je verhaal kwijt wilt..
Knab - Jouw online bankBonprixAliExpress - die hebben ALLES!
  woensdag 22 juni 2011 @ 00:14:47 #91
233920 Siral
pi_98492486
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 00:12 schreef Mini. het volgende:

[..]

Het lijkt op het eerste gezicht niet veel, vooral overdag, dus eet maar flink veel nasi. ;) Het zou wel goed zijn als je daar ook nog wat groente bij kon stoppen.
Bedenk trouwens ook dat je lichaam tijd nodig heeft om aan die 1400 kcal te wennen. In het begin kom je misschien aan maar dat betekent niet dat je daarna nog verder aan zou komen als je hetzelfde zou blijven eten.
Ja ik eet denk ik wel wat salade bij de nasi :)! Alleen dat tel ik niet mee aan calorieen haha, die paar tomaatjes en blaadjes sla. En er zit toch wel wat groente bij de nasi, niet veel weliswaar. Daarom stop ik tussen de middag ook maar een hele tomaat tussen mn snee brood :P

En aankomen zal ik sowieso.. Mijn lijf is gewend aan enorm weinig. Maar het is ook de 'bedoeling' dat ik iets aankom, ik weeg nu 44 kilo :').. Maargoed het is wel de bedoeling dat ik op een gegegeven moment op gewicht blijf ja!
  woensdag 22 juni 2011 @ 00:18:22 #92
233920 Siral
pi_98492656
Mijn streven is rustig aan naar de 46 kilo op dit moment. Wel eng hoor..
En uiteindelijk 48 kilo en daarop blijven.
  woensdag 22 juni 2011 @ 00:21:39 #93
342877 Mini.
pi_98492800
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 00:14 schreef Siral het volgende:

[..]

Ja ik eet denk ik wel wat salade bij de nasi :)! Alleen dat tel ik niet mee aan calorieen haha, die paar tomaatjes en blaadjes sla. En er zit toch wel wat groente bij de nasi, niet veel weliswaar. Daarom stop ik tussen de middag ook maar een hele tomaat tussen mn snee brood :P

En aankomen zal ik sowieso.. Mijn lijf is gewend aan enorm weinig. Maar het is ook de 'bedoeling' dat ik iets aankom, ik weeg nu 44 kilo :').. Maargoed het is wel de bedoeling dat ik op een gegegeven moment op gewicht blijf ja!
Dat bedoelde ik juist, als je je straks gaat wegen en je bent aangekomen moet je niet weer ónder die 1400 kcal gaan zitten om op gewicht te blijven. Maar zo te horen ben je dat ook niet van plan. :)
Everything has changed
  woensdag 22 juni 2011 @ 00:22:16 #94
233920 Siral
pi_98492824
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 00:21 schreef Mini. het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik juist, als je je straks gaat wegen en je bent aangekomen moet je niet weer ónder die 1400 kcal gaan zitten om op gewicht te blijven. Maar zo te horen ben je dat ook niet van plan. :)
Nee, haha. Hoe eng ik aankomen ook vind, het is wel het beste voor me!
Ik heb zelfs het gevoel dat ik in de afgelopen 3 dagen al ben aangekomen..maar dat komt waarschijnlijk ook omdat m'n maag gewoon vol zit, die is niks gewend.
  Vis een optie? woensdag 22 juni 2011 @ 00:23:37 #95
70532 loveli
N
pi_98492885
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 00:18 schreef Siral het volgende:
Mijn streven is rustig aan naar de 46 kilo op dit moment. Wel eng hoor..
En uiteindelijk 48 kilo en daarop blijven.
Hoe lang ben je? Verkijk je niet op kilo's, centimeters hebben een ander verhaal. Naar mate vrouwen ouder worden, krijgen ze vaak bij gelijkblijvend gewicht meer vetmassa en minder spiermassa. Vet is lekker, mits op de juiste plekken. Ben ff nog een verhaal over m'n stokpaardje aan het typen...
crap in = crap out
  woensdag 22 juni 2011 @ 00:24:08 #96
233920 Siral
pi_98492908
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 00:23 schreef loveli het volgende:

[..]

Hoe lang ben je? Verkijk je niet op kilo's, centimeters hebben een ander verhaal. Naar mate vrouwen ouder worden, krijgen ze vaak bij gelijkblijvend gewicht meer vetmassa en minder spiermassa. Vet is lekker, mits op de juiste plekken. Ben ff nog een verhaal over m'n stokpaardje aan het typen...
Ik ben 158 cm kort :P
  Vis een optie? woensdag 22 juni 2011 @ 00:24:09 #97
70532 loveli
N
pi_98492911
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 00:22 schreef Siral het volgende:

[..]

Nee, haha. Hoe eng ik aankomen ook vind, het is wel het beste voor me!
Ik heb zelfs het gevoel dat ik in de afgelopen 3 dagen al ben aangekomen..maar dat komt waarschijnlijk ook omdat m'n maag gewoon vol zit, die is niks gewend.
Mijn darmbacterien wegen 2 kilo. No kidding.
crap in = crap out
  woensdag 22 juni 2011 @ 00:24:32 #98
233920 Siral
pi_98492923
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 00:24 schreef loveli het volgende:

[..]

Mijn darmbacterien wegen 2 kilo. No kidding.
:D :D
  Vis een optie? woensdag 22 juni 2011 @ 00:25:55 #99
70532 loveli
N
pi_98492993
Ik overdrijf volgens wilipedia, het is slechts 1 tot anderhalve kilo.
crap in = crap out
  woensdag 22 juni 2011 @ 00:26:44 #100
233920 Siral
pi_98493027
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 00:25 schreef loveli het volgende:
Ik overdrijf volgens wilipedia, het is slechts 1 tot anderhalve kilo.
Het kwam iig in de buurt :P
Boek goedkoper bij booking.comBoek je safari bij Beekse BergenMailbird - E-mail made beautiful
  woensdag 22 juni 2011 @ 00:28:28 #101
233920 Siral
pi_98493088
Maargoed sommige van jullie mogen 48 kilo nog weinig vinden denk ik, maar toen ik 48 kilo woog, wat niet zo lang geleden is, toen zat ik eeeecht lekker in mn vel en had ik nergens last van! (toch heb ik 'vroeger' altijd rond de 52 kilo gewogen, maar toen was ik ook niet bewust met eten en sporten bezig)

Nu daarintegen doen m'n botten me gewoon zeer..
  woensdag 22 juni 2011 @ 00:33:53 #102
342877 Mini.
pi_98493297
Het lijkt mij inderdaad weinig (zeker als ik bedenk dat ik 20 kilo zwaarder ben, maar daar denken we niet aan O-)), ik ben ongeveer even lang als jij en ik vond mezelf met 56 kilo al best dun. Maarja, lichter dan dat ben ik nooit geweest dus waarschijnlijk ben ik gewoon breder gebouwd ofzo. :+ Zo'n getal zegt ook niet alles.
Everything has changed
  woensdag 22 juni 2011 @ 00:36:12 #103
233920 Siral
pi_98493391
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 00:33 schreef Mini. het volgende:
Het lijkt mij inderdaad weinig (zeker als ik bedenk dat ik 20 kilo zwaarder ben, maar daar denken we niet aan O-)), ik ben ongeveer even lang als jij en ik vond mezelf met 56 kilo al best dun. Maarja, lichter dan dat ben ik nooit geweest dus waarschijnlijk ben ik gewoon breder gebouwd ofzo. :+ Zo'n getal zegt ook niet alles.
Hoe lang ben je dan? Ik woog vorige zomer ineens rond de 56 kilo en daar was ik niet blij mee, toen is het hele riedeltje begonnen.... en uit de hand gelopen. Toen was ik overigens ook niet dik maar gewoon vol slank. Maar mijn bouw zal wel anders zijn dan idd. Ik ben best smal gebouwd, misschien heb jij van nature meer spiermassa? :)
  woensdag 22 juni 2011 @ 00:40:28 #104
332853 Probability
pi_98493584
heb het net even met 't vriendje over die messen gehad, hij vond het vervelend dat ik het vervelend vond en hij kon ook begrijpen dat ik dat vervelend vond. hij zegt zelf niet veel met spullen te hebben en dat ik meer materieel ben (niet negatief) en dat ie het vergoed. dus ik zei nog het is niet zo zeer materieel, maar ook emotioneel, kerstcadeau van m'n ouders en was er van plan wel een jaar of 10-20 mee te doen..
Worry is a misuse of imagination
  Vis een optie? woensdag 22 juni 2011 @ 00:48:05 #105
70532 loveli
N
pi_98493913
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 00:28 schreef Siral het volgende:
Maargoed sommige van jullie mogen 48 kilo nog weinig vinden denk ik, maar toen ik 48 kilo woog, wat niet zo lang geleden is, toen zat ik eeeecht lekker in mn vel en had ik nergens last van! (toch heb ik 'vroeger' altijd rond de 52 kilo gewogen, maar toen was ik ook niet bewust met eten en sporten bezig)

Nu daarintegen doen m'n botten me gewoon zeer..
Ik ben 1.78 en woog toen ik 21 was 63 met kleren aan. Dat was prima en kon alles eten wat ik wilde (deed ik ook). Ben geleidelijk aangekomen tot 69 zonder kleren en daar ben ik geschrokken en gestopt. De 63 kilo was een ideaal, want zag er prima uit en kon nog wat schommelen naar de 65.

Ben meer gaan bewegen en gezonder gaan eten (maar wel met m'n gevulde chocola in de hand) tot 66 kilo, toen ben ik erbij gaan sporten. Vet kwijtgeraakt, spieren gekregen, woog 68. Dat was een compleet andere verdeling op m'n lijf kilo dan toen ik 69 woog.

Bottomline, je gewicht maakt me niet uit, als je maar gezond bent en als het zich verhoudt tot je bouw.
crap in = crap out
  woensdag 22 juni 2011 @ 00:50:00 #106
233920 Siral
pi_98493982
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 00:48 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik ben 1.78 en woog toen ik 21 was 63 met kleren aan. Dat was prima en kon alles eten wat ik wilde (deed ik ook). Ben geleidelijk aangekomen tot 69 zonder kleren en daar ben ik geschrokken en gestopt. De 63 kilo was een ideaal, want zag er prima uit en kon nog wat schommelen naar de 65.

Ben meer gaan bewegen en gezonder gaan eten (maar wel met m'n gevulde chocola in de hand) tot 66 kilo, toen ben ik erbij gaan sporten. Vet kwijtgeraakt, spieren gekregen, woog 68. Dat was een compleet andere verdeling op m'n lijf kilo dan toen ik 69 woog.

Bottomline, je gewicht maakt me niet uit, als je maar gezond bent en als het zich verhoudt tot je bouw.
Klopt, gewicht zegt uiteindelijk niets. Spieren wegen nog altijd meer dan vet.
Mijn zus is recent meer dan 15 kilo afgevallen. Ze is ongeveer 1.60 cm en weegt momenteel rond de 60 kilo. Ze zegt dat ze nu even veel weegt als toen ze 16 was, maar ze ziet er nu 10x anders/atletischer uit :)
  woensdag 22 juni 2011 @ 00:53:27 #107
233920 Siral
pi_98494111
Ik ga lekker slapen, morgen weer een dag, hoop dat ik me dan niet meer zo dubbel voel en me gewoon aan mijn "planning" ga houden....

Trustee :)
  Vis een optie? woensdag 22 juni 2011 @ 00:57:12 #108
70532 loveli
N
pi_98494249
quote:
Mooie tas!

[ afbeelding ]
Dit was dag 1. B-)
De sfeer zat er zo te zien goed in en het lijkt me dat je aan die spieren gewerkt hebt ;)

Eens met leren tassen en kwaliteit. Liefst wel in de uitverkoop natuurlijk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:33 schreef Siral het volgende:
Voor mij is het echt bizar om te realiseren dat ik nu nog maar op de 1400 calorieen zit, volgens mij heb ik voorheen nooit meer gegeten dan dit -O- Ook niet toen het niet scheef in mijn hoofd zat en ik gewoon een 'normaal' patroon had. Dat betekent dan dus voor in de toekomst; of aan de whey, of onnodig volproppen :+.......?
Het betekent dat je idee van 'normaal' moet veranderen. Je eet niet om kcals binnen te krijgen, maar om voedingsstoffen binnen te krijgen om te functioneren.

Je hersenen bestaan uit cholesterol. Weet je hoe essentieel ruggemerg is? En hoe vet het is? De grondstof van je celmembranen is vetzuren, de helft verzadigd en de andere helft onverzadigd. Bepaalde belangrijke vitamines zijn vetoplosbaar. A, D, K. En sommige stofjes uit groente worden ook beter opgenomen met vet. Goede dingen uit kruiden en specerijen worden beter opgenomen als je ze met olie eet (kurkuma/kerrie = goed tegen kanker, bepaalde pepers, kruiden zijn niet alleen lekker maar ook gezond, lang leve de Italiaan).

Grondstoffen voor hormonen en andere signaalstoffen... jawel, vetzuren. Je hebt vet nodig om te functioneren. Vet is lekker, mits op de juiste plaatsen.
quote:
Hier thuis zeggen ze "pak gewoon een keer wat je echt lekker vind, wil je geen cornetto nu?"
Maargoed dat gaat er dan niet in nee.. Dat kan echt nog niet. Ik zou willen dat ik het kon :\
Iets lekkers mag best, ook al zit er niets in wat je lijf echt nodig heeft. Behalve alsje de hele dag op je luie krent zit en het niet verwerkt, maar meteen opslaat. Maar eten moet ook leuk blijven. Wat vind je echt lekker, waar geniet je van?

Bedtijd geloof ik...

Oh ja, darmen zijn heel belangrijk:
http://www.spijsvertering(...)-gewichtsbeheersing/
crap in = crap out
  woensdag 22 juni 2011 @ 01:09:41 #109
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_98494744
Mijn leren tas van 150 euro is onlangs verpest door mijn fles lenzenwater die leeg gelopen is, balen! Hopelijk krijg ik hem terug goed, want nu staat er een witte streep op :(.

Plan voor morgen:
B: bak magere kwark met appel, peche en appelsien
T: tomaatjes en misschien wel een boterham afhankelijk van de honger
D: uit eten met de ouders naar chique restaurant. En daar geldzaken bespreken...

S: tekenen contract appartement (spannend!) en kleren winkelen (met zus, poging zonder zus was niet leuk vandaag)
Ik bijt!
(Zachtjes)
  woensdag 22 juni 2011 @ 01:15:40 #110
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_98494933
Oech hier woon ik volgend jaar vlakbij. Klinkt echt super goed voor mijn krachttrainingen, en goedkoop!
Ik bijt!
(Zachtjes)
Boek goedkoper bij booking.comZalando Lounge - Grote Merken, Veel KortingBonprix
  woensdag 22 juni 2011 @ 03:18:54 #111
233920 Siral
pi_98496680
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 00:57 schreef loveli het volgende:

Het betekent dat je idee van 'normaal' moet veranderen. Je eet niet om kcals binnen te krijgen, maar om voedingsstoffen binnen te krijgen om te functioneren.

Je hersenen bestaan uit cholesterol. Weet je hoe essentieel ruggemerg is? En hoe vet het is? De grondstof van je celmembranen is vetzuren, de helft verzadigd en de andere helft onverzadigd. Bepaalde belangrijke vitamines zijn vetoplosbaar. A, D, K. En sommige stofjes uit groente worden ook beter opgenomen met vet. Goede dingen uit kruiden en specerijen worden beter opgenomen als je ze met olie eet (kurkuma/kerrie = goed tegen kanker, bepaalde pepers, kruiden zijn niet alleen lekker maar ook gezond, lang leve de Italiaan).

Grondstoffen voor hormonen en andere signaalstoffen... jawel, vetzuren. Je hebt vet nodig om te functioneren. Vet is lekker, mits op de juiste plaatsen.

[..]

Iets lekkers mag best, ook al zit er niets in wat je lijf echt nodig heeft. Behalve alsje de hele dag op je luie krent zit en het niet verwerkt, maar meteen opslaat. Maar eten moet ook leuk blijven. Wat vind je echt lekker, waar geniet je van?

Bedtijd geloof ik...

Oh ja, darmen zijn heel belangrijk:
http://www.spijsvertering(...)-gewichtsbeheersing/
Hmhm, dit vertelde mijn fitness instructeur ook. Als ik dan toch kcal wil tellen of iets wil bijhouden, dan kan ik beter bij houden wat voor voedingstoffen ik binnen krijg. Want die krijg je dus veel te weinig als je slecht eet.

Mijn vader heeft me aangeraden om dagelijks visolie tabletten te pakken. Die hebben we liggen. Doen?

Enja het is dus wat jij precies zegt. Lekkere dingen kun je gerust pakken, tenzij je de hele dag niks doet. Voor mij is eten echt een soort verdienste geworden..ik heb het idee dat ik mijn eten moet "verdienen". En lekkere dingen mag ik van mezelf echt alleen op speciale gelegenheden.

En waar ik van geniet? Een goed stuk chocola denk ik... of een dikke ijsco van de italiaan. Maar het zit momenteel zo scheef in mijn hoofd dat ik er niet meer van kan genieten.

De slaapproblemen zijn momenteel ook weer terug... bah... Het voelt allemaal weer niet goed. Ik kan wel janken, ik was zo positief.
  woensdag 22 juni 2011 @ 03:39:59 #112
233920 Siral
pi_98496753
Ik heb zo de neiging om mijn planning voor morgen terug te schroeven.
Misschien is plannen ook niet de manier...... maar als ik op m'n "gevoel" afga eet ik weer te weinig..
  woensdag 22 juni 2011 @ 06:38:59 #113
223828 Phaidra
pi_98497024
Goedemorgen. Chico, ik wil wel PM.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 22 juni 2011 @ 07:18:18 #114
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98497129
Goeiemorgen :W. Niet echt bijgelezen.

Zijn dat Leo en Kate in Revolutionary Road op je plaatje,. Siral?

Nu wel bijgelezen :'). En ik wil ook graag pm van chico.

Ik ben frisser en fruitiger dan gisteren, m'n witte broek past, maar ik ben wel dik, meh. Snap er niks van want ik doe helemaal niks geks. Eet voldoende etc. Ik begin bijna te vermoeden dat ik juist dikker word van het hardlopen (ja dat kan en dan geen spiermassa), maar ik wil ook beslist niet stoppen :'). Miss moet ik ook maar weer eens op de weegschaal gaan staan voor het eerst in een jaar om een objectief beeld te krijgen? Maar ik ben bang dat ik dan zo schrik en in paniek raak, zo van: omg, dat krijg ik er nooit meer af! En zoveel zwaarder kan ik ook weer niet zijn, want dan zouden al m'n broeken niet meer passen.

[ Bericht 21% gewijzigd door Viking84 op 22-06-2011 07:24:41 ]
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 22 juni 2011 @ 07:23:52 #115
223810 _aurum_
pi_98497153
Mogguh!

Chico, ik wil ook wel PM!

Billy: Fijn dat je het met je vriend uitgesproken hebt.

Siral: Welkom. Je geeft een paar posts hierboven je eigen valkuil al aan. Dat als je niet plant wat je eet, dat je te weinig eet (gisteravond) en vanmorgen wil je zonder planning gaan werken. Da's imo geen goed idee ;)

Hou je de eerste 2 weken aan een planning. Nieuwe gewoontes aanwennen kosten tijd en evalueer hoe het gaat tijdens het proces.

Succes!!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  woensdag 22 juni 2011 @ 07:33:02 #116
223828 Phaidra
pi_98497206
Siral, visolie is idd een goed idee. Je bent op de goede weg, veranderen gaat niet van vandaag op morgen. Het zal met vallen en opstaan gaan en het is niet erg als het niet direct allemaal perfect is :* .

En ik snap wel de gedachte achter het aanbieden van een cornetto door je ouders. Ze hebben het idee dat als je weer snoep/ijs durft te eten, dat het dan beter met je gaat, dat je niet meer zo met eten en aankomen bezig bent. Maar zo werkt het niet. Imo kan je beter eerst voldoende gaan eten met gezonde voedingsstoffen, je lijf heeft ze al zolang moeten missen. Als je nu gaat snoepen, gaat dat ongetwijfeld ten koste van iets anders in je eetpatroon, waarschijnlijk iets gezonds. Snoep heeft je lijf niet nodig, en als je er nu nog niet van kan genieten, waarom zou je jezelf forceren?

Een goede vriendin van mij heeft een tijdje een verstoorde relatie met eten gehad en zelfs nu dat al jaren verleden tijd is, snoept ze niet tot nauwelijks. Echt 1x in de maand ofzo. Maar verder eet ze genoeg, gezond en lekker. Ik zie niet waarom dat een probleem zou zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 22 juni 2011 @ 07:39:05 #117
223828 Phaidra
pi_98497240
In dit kader: ik ben nu bijna 2 maanden terug van vakantie. Daar ben ik 2 kg afgevallen en cm's kwijtgeraakt. Nu ben ik wel weer ca. 1 kg. aangekomen, maar de cm's zijn nog hetzelfde. Ik heb het hardlopen weer opgepakt. En ik realiseerde me vanochtend dat ik sinds ik terug ben ook geen hoofdpijn meer heb gehad. Terwijl ik daar regelmatig (zeg 1 a 2x per week) last van had (zodanig dat ik ibu's nodig had, die ik dan ook iets vaker at dan me lief was).

Dus jeej!! :s)
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 22 juni 2011 @ 07:41:00 #118
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_98497251
goedemorgen! :z

Ik ben zó moe ;( vandaag twee tentamens: syntax ( ;( ) en een mondeling ( :) ) en daarna alleen vrijdag en de dag van de verhuizing iets! Maar na vanmiddag ben ik wel weer van erg inspannende dingen af..

Lijstje:
O: Griekse Yoghurt met honing
T: roggebrood met pindakaas
L: maaltijdsoep @ uni + ?
T: roggebrood zonder pindakaas
D: nasi met pindasaus en cassave

kijk nog even of er wat bij komt, maar voorlopig heb ik geen inspiratie :')

het enige dat ik weet is dat is moe ben ;( morgen ga ik denk ik voor een laatste keer spinnen hier O+ kijken of dat wat energie geeft!
Ja doei.
  woensdag 22 juni 2011 @ 07:43:44 #119
233920 Siral
pi_98497261
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 07:18 schreef Viking84 het volgende:
Goeiemorgen :W. Niet echt bijgelezen.

Zijn dat Leo en Kate in Revolutionary Road op je plaatje,. Siral?

Ja O+

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 07:23 schreef _aurum_ het volgende:
Mogguh!

Chico, ik wil ook wel PM!

Billy: Fijn dat je het met je vriend uitgesproken hebt.

Siral: Welkom. Je geeft een paar posts hierboven je eigen valkuil al aan. Dat als je niet plant wat je eet, dat je te weinig eet (gisteravond) en vanmorgen wil je zonder planning gaan werken. Da's imo geen goed idee ;)

Hou je de eerste 2 weken aan een planning. Nieuwe gewoontes aanwennen kosten tijd en evalueer hoe het gaat tijdens het proces.

Succes!!
Haaa, ik ben niet echt "nieuw" though, hehe. Terug van weggeweest :) En het is zwaar ja.. het heeft alleen niet zoveel te maken met niet willen eten, want ik heb wel honger ;(, maar niet 'kunnen' eten. Het gevoel wat ik bij eten krijg is heel dubbel, een volle maag kan mij enorm veel paniek geven. Ik heb op dit moment een heel scheef beeld over eten en hoop dit zo snel mogelijk te veranderen. Ik ga me vandaag maar weer aan mijn planning proberen te houden inderdaad.. anders schiet het nog niet op. Ik ben allang blij dat ik tegen mijn ouders kan praten nu. Gister schoot ik ook in de paniek voor het avondeten en mijn moeder had me gelukkig goed opgevangen..

Dankjewel!

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 07:33 schreef Phaidra het volgende:
Siral, visolie is idd een goed idee. Je bent op de goede weg, veranderen gaat niet van vandaag op morgen. Het zal met vallen en opstaan gaan en het is niet erg als het niet direct allemaal perfect is :* .

En ik snap wel de gedachte achter het aanbieden van een cornetto door je ouders. Ze hebben het idee dat als je weer snoep/ijs durft te eten, dat het dan beter met je gaat, dat je niet meer zo met eten en aankomen bezig bent. Maar zo werkt het niet. Imo kan je beter eerst voldoende gaan eten met gezonde voedingsstoffen, je lijf heeft ze al zolang moeten missen. Als je nu gaat snoepen, gaat dat ongetwijfeld ten koste van iets anders in je eetpatroon, waarschijnlijk iets gezonds. Snoep heeft je lijf niet nodig, en als je er nu nog niet van kan genieten, waarom zou je jezelf forceren?

Een goede vriendin van mij heeft een tijdje een verstoorde relatie met eten gehad en zelfs nu dat al jaren verleden tijd is, snoept ze niet tot nauwelijks. Echt 1x in de maand ofzo. Maar verder eet ze genoeg, gezond en lekker. Ik zie niet waarom dat een probleem zou zijn.
Hm ja, mijn vader zegt dat ik me er sowieso ook beter/vrolijker door ga voelen als ik die visolie een tijdje neem. En dat de stress dan ook wat zal gaan afnemen.

En het is inderdaad zo dat als ik nu zoiets als ijs ga eten dat ik dat ga compenseren ja.. of weer heel obsessief wil gaan sporten en de dag erop sowieso minder weer ga eten.

Toch zou ik willen dat ik daar niet over na hoef te denken, ik bedoel, aan de hand van hoe ik sport maakt die ijsco echt geen zak uit. Alleen ik KAN het gewoon niet. Ik weet hoe belachelijk slecht ik me achteraf zal voelen als ik het doe in tegenstelling met als ik het niet doe Hoe lekker ik het waarschijnlijk ook vind, ik kan er toch niet meer van genieten. Dan ben ik 'beter' af door mezelf te straffen dan door mezelf te belonen. Want dat is wat ik eigenlijk doe.

Ik ben ook heel erg bang om de controle te verliezen... dat als ik weer eenmaal zonder na denken ga eten ik de controle verlies en dan alles ga eten wat los en vast zit..

Vannacht ook weer geen oog dicht gedaan, 10x badend in het zweet wakker geworden enzo, ik word echt zo moe van mezelf ;( Misschien moet ik toch maar als nog naar de huisarts..
  woensdag 22 juni 2011 @ 07:51:02 #120
233920 Siral
pi_98497289
Eten/eten maken in het bijzijn van andere is ook echt een stresspunt. Ik wil nu bijvoorbeeld gaan ontbijten maar ik hoor dat mijn moeder en mijn vader in de keuken zijn. Dan wacht ik liever tot mijn vader weg is naar zijn werk, en mijn moeder wat anders gaat doen VOOR ik mijn ontbijt ga maken.

Ik kan geen mensen meer om mij heen hebben op die momenten ofzo. Ik word heel geirriteerd, en stresserig en dan zou ik haast willen stoppen, en dan wil ik al niet meer eten.

ALS ik dan eet, moet het perfect zijn.. rustig, alleen. Ik breng het straks dus ook gewoon weer mee naar boven. Mensen die naar mij kijken als ik eet? Ik stress me kapot..

Een appeltje word niet uit te hand gegeten, nee in partjes met een vorkje. Mijn boterham? Met mes en vork. Alles langzaam en met beleid in hetzelfde ritueel. Vermoeiend zeg ik je..
Hoesjes? Casetify!Zalando Lounge - Grote Merken, Veel KortingKnab - Jouw online bank
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:07:35 #121
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_98497434
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 07:43 schreef Siral het volgende:

Misschien moet ik toch maar als nog naar de huisarts..
Ja.
Ja doei.
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:15:16 #122
233920 Siral
pi_98497522
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:07 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja.
Goed, wat kan die doen? Mij doorverwijzen naar een psygh..
Hier thuis staan ze daar totaal niet achter. Mijn vader heeft thuis gezeten met een depressie een paar jaar geleden en slikte daarvoor ook medicatie/bezocht een psygh.

Hij wil niet dat ik dat ga doen, hij wil het zo oplossen. En dat snap ik ook heel goed, dat is ook wat ik wil in eerst instantie. Sowieso heb ik nu geen lessen meer, dus dat scheelt al HEEL veel, ik kan nu alle aandacht besteden aan dit.. En mezelf proberen te verbeteren.
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:16:06 #123
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98497533
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 23:44 schreef Mini. het volgende:
Volle kwark is juist superlekker! Of volle yoghurt, net slagroom. :9 (Nouja, niet echt maar wel heel lekker romig.)

Weet je wat ook lekker is? Halfvolle of mager yoghurt mengen met magere kwark. Nog steeds mager, maar het "voelt" vol.
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:16:47 #124
233920 Siral
pi_98497541
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:16 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Weet je wat ook lekker is? Halfvolle of mager yoghurt mengen met magere kwark. Nog steeds mager, maar het "voelt" vol.
Dat kan ik wel ens doen ja :)!
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:25:13 #125
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98497632
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 01:09 schreef Sjaapje het volgende:
Mijn leren tas van 150 euro is onlangs verpest door mijn fles lenzenwater die leeg gelopen is, balen! Hopelijk krijg ik hem terug goed, want nu staat er een witte streep op :(.

Plan voor morgen:
B: bak magere kwark met appel, peche en appelsien
T: tomaatjes en misschien wel een boterham afhankelijk van de honger
D: uit eten met de ouders naar chique restaurant. En daar geldzaken bespreken...

S: tekenen contract appartement (spannend!) en kleren winkelen (met zus, poging zonder zus was niet leuk vandaag)
Dit is echt veel en veel te weinig Sjaap :{ Zelfs met uit eten kom je waarschijnlijk niet eens boven de 1200 kcal uit. En echt, je bent al dun. Liever ga je je benen trainen als je daar onzeker over bent.
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:28:09 #126
216210 Ml-etje
pi_98497666
Mogge :W

Lijstje:
O:boterham rookkaas en boterham filet
T: mini eier/cakekoek
L: Grote bak Griekse yoghurt met aardbeien en frambozen
T: rauwe noten
D: nog geen idee eet bij oma dus sowieso gebakken aardappelen groente en vlees
T: koekje en glas frisdrank@les
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:32:03 #127
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_98497730
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:36 schreef sigme het volgende:
Ik moet eigenlijk naar bed maar er is eindelijk weer eens een kat binnen en die ligt op schoot
Hele goede reden om langer op te blijven. O+
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:34:59 #128
231020 MevrouwPuff
pi_98497772
Goedemorgen!
Lekker tot 7 uur in bed blijven liggen, maar daarna...
De spiegel was weer confronterend. Heb een enorme muffintop. Gelukkig heb ik laatst zo'n verhullend vest-ding gekocht, maar dat is natuurlijk geen oplossing.
Misschien moet ik toch maar aan de kant en klaar maaltijden, want ik ga gewoon vreten als ik thuis ben en daarna een potje koken omdat ik me zo slecht voel over dat gevreet.
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:40:04 #129
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98497837
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:34 schreef MevrouwPuff het volgende:
Goedemorgen!
Lekker tot 7 uur in bed blijven liggen, maar daarna...
De spiegel was weer confronterend. Heb een enorme muffintop. Gelukkig heb ik laatst zo'n verhullend vest-ding gekocht, maar dat is natuurlijk geen oplossing.
Misschien moet ik toch maar aan de kant en klaar maaltijden, want ik ga gewoon vreten als ik thuis ben en daarna een potje koken omdat ik me zo slecht voel over dat gevreet.
Heb je een vriezer? Ik heb een tijdje op zondag 2 of 3 gerechten gemaakt en dan ingevroren (dus in totaal 12 - 16 porties). Het weekend erna deed ik dat weer met andere gerechten, en zo had ik een aardig voorraadje afwisselende maaltijden. Is gezonder en goedkoper dan kant-en-klaar. Op de dagen dat ik geen zin had in opwarmen at ik vaak een maaltijdsalade (alles heel snel en grof klein snijden, in een vergiet, afspoelen, klaar) of brood met tomaat.
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:41:01 #130
294490 Cocotrimonium
pi_98497856
Siral: hoe denk je zelf over praten met een psycholoog? Los van wat je ouders ervan denken?

Er zijn trouwens ook praatgroepen. Vriendin van mij leidt er ook een. Misschien heb je daar wel iets aan. Heeft een iets minder 'beladen' karakter.

@Chico: mijn pm box staat ook open als je wilt :)
Zavvi - Fandom en GeekgearFiverr - alle diensten vanaf 5 piekZavvi - Fandom en Geekgear
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:41:01 #131
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_98497858
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:15 schreef Siral het volgende:

[..]

Goed, wat kan die doen? Mij doorverwijzen naar een psygh..
Hier thuis staan ze daar totaal niet achter. Mijn vader heeft thuis gezeten met een depressie een paar jaar geleden en slikte daarvoor ook medicatie/bezocht een psygh.

Hij wil niet dat ik dat ga doen, hij wil het zo oplossen. En dat snap ik ook heel goed, dat is ook wat ik wil in eerst instantie. Sowieso heb ik nu geen lessen meer, dus dat scheelt al HEEL veel, ik kan nu alle aandacht besteden aan dit.. En mezelf proberen te verbeteren.
Waarom staan ze daar niet achter? Het is juist beter denk ik om professionele hulp in te schakelen, die hebben meer ervaring met dat soort problematiek.

Zorg er wel voor dat je een goede hebt met wie het klikt.
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:44:13 #132
345229 Novem
pi_98497909
Morgen! Ik kom al 2 dagen amper mijn bed uit, ondanks genoeg slaap? Hmm

Siral, thuis met je ouders aan je eetpatroon werken is natuurlijk super goed, maar een psych kan je ook helpen met het handelen van je dwanggedachtes en angst mbt eten en aankomen. Het zit allemaal in je hoofd, dus daar zal het toch ook goed moeten zitten :)

Lijstje:

O - 4 el volvezel cruesli, 200 ml volle yoghurt, halve banaan
T - appel
L - 3 vk bth. 1 met hummus 1 met kaas 1 met vlees. Tomaat en komkommer
T - 150 ml volle yoghurt, ongezouten noten
S - 45/60 min hardlopen/wandelen
D - tomaten/gehakt/groentensaus, opscheplepel pasta
T - koffie verkeerd met 1 tl suiker
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:44:49 #133
233920 Siral
pi_98497918
@ Cocotrimonium en Ewelina en Novem:

Ik vind het zo zwaar meteen allemaal, en misschien overdreven.. ik los graag mijn dingen altijd zelf op. Altijd gedaan. Dat ik dit nu tegen mijn ouders heb verteld en er ook daadwerkelijk dagelijks over praat met ze is al iets bijzonders.

Ik heb sowieso vandaag nog een laatste gesprek met een maatschappelijk werkster op school..
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:47:20 #134
233920 Siral
pi_98497958
Boh ik zit m'n ontbijt echt naar binnen te drukken.. zit echt al vol en het is niet eens op.
Ik ga het wel opeten uiteraard :)
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:47:37 #135
231020 MevrouwPuff
pi_98497960
Tink: maaltijdsalade maak ik ook nog wel inderdaad, dat is dan een goede avond.
Heb een klein vriesvakje, maar 4 bakjes moeten wel passen.
Nadeel is dat ik ook lui ben en dat soort dingen daarom niet doorgevoerd heb.
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:48:00 #136
223828 Phaidra
pi_98497965
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:41 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Waarom staan ze daar niet achter? Het is juist beter denk ik om professionele hulp in te schakelen, die hebben meer ervaring met dat soort problematiek.

Zorg er wel voor dat je een goede hebt met wie het klikt.
Nog een aanvulling: je ouders snappen niet wat jouw dwanggedachten zijn en hoe het je eetgedrag beheerst, hoe goed ze ook hun best doen. Dat kan frustrerend werken, zowel voor jou als voor hen. Een professional kan je daarin veel beter begeleiden, denk ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:48:22 #137
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_98497967
Heb je ruimte om een grotere vriezer kwijt te kunnen? Dat is echt een goede investering Puff!
Ja doei.
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:49:28 #138
233920 Siral
pi_98497984
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:48 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Nog een aanvulling: je ouders snappen niet wat jouw dwanggedachten zijn en hoe het je eetgedrag beheerst, hoe goed ze ook hun best doen. Dat kan frustrerend werken, zowel voor jou als voor hen. Een professional kan je daarin veel beter begeleiden, denk ik.
Nee die dwangedachten snappen ze zeker niet. Ik wilde er gister over door blijven praten en mn moeder vond dat ik moest "ophouden, nu is het klaar" "je zegt elke keer hetzelfde" "je weet best wat goed voor je is"

Frustrerend inderdaad..
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:50:56 #139
223828 Phaidra
pi_98498008
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:47 schreef MevrouwPuff het volgende:
Tink: maaltijdsalade maak ik ook nog wel inderdaad, dat is dan een goede avond.
Heb een klein vriesvakje, maar 4 bakjes moeten wel passen.
Nadeel is dat ik ook lui ben en dat soort dingen daarom niet doorgevoerd heb.
Het scheelt al veel als je bijvoorbeeld een paar kleine bakjes saus invriest. Dan hoef je alleen maar als extra rijst of pasta te koken. En alleen saus neemt minder ruimte in dan een complete maaltijd. Het lijkt me heel lastig, ik ben zo blij dat de meneer eerder thuis is dan ik en dan ook kookt. Anders had ik ook om 18.30 nog moeten beginnen. Waarschijnlijk at ik dan veel minder gezond :@ :+ .
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:53:57 #140
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_98498063
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:49 schreef Siral het volgende:

[..]

Nee die dwangedachten snappen ze zeker niet. Ik wilde er gister over door blijven praten en mn moeder vond dat ik moest "ophouden, nu is het klaar" "je zegt elke keer hetzelfde" "je weet best wat goed voor je is"

Frustrerend inderdaad..
Dan denk ik eerlijk gezegd toch dat je beter een psych kan bezoeken. Want anders doe je alleen aan symptoombestrijding denk ik.
Voordelig uit? Ticketveiling.nlZoek je mobiel op gsmwebF1 Store - Voor al je F1 Gear
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:54:42 #141
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98498081
Het is niet zo moeilijk om gezond te eten. Je moet het alleen even doen. Net als met sporten, als je eenmaal in het ritme zit is het niet meer vervelend en merk je hoe goed je er bij voelt.

Ik heb ook iets raars. Op mijn kin, heel diep onder de huid, zit volgens mij een onderhuidse pukkel. Tenminste... het doet pijn als ik er op druk en 's avonds voel ik een verdikking. Nu wil ik natuurlijk niet dat het doorzet :+ dus wat kan ik doen? Ik heb zelf al gedacht aan prei eten (helpt tegen ontstekingen en kippensoep maken (antibiotica) ). Iemand nog een ander idee?
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:55:03 #142
223828 Phaidra
pi_98498092
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:49 schreef Siral het volgende:

[..]

Frustrerend inderdaad..
Dat idd. Door hier mee te lezen wéét ik dat het niet zo werkt, dat juist die rare verhouding met eten ontzettend moeilijk te veranderen is. Maar op het moment dat je er dagelijks mee geconfronteerd wordt en iemand die je dierbaar is, zichzelf zo tekort doet zeg maar, zou ik waarschijnlijk ook snel zeggen: Doe Normaal! Het is voor iemand anders gewoon niet te begrijpen :* .
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:56:19 #143
233920 Siral
pi_98498116
Ik zal de maatschappelijk werkster op school vandaag is vragen wat die me aanraad.. :)
Aangezien dit ons laatste (en nog maar tweede) gesprek is.
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:57:17 #144
223828 Phaidra
pi_98498128
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:54 schreef Tinkepink het volgende:
Het is niet zo moeilijk om gezond te eten. Je moet het alleen even doen. Net als met sporten, als je eenmaal in het ritme zit is het niet meer vervelend en merk je hoe goed je er bij voelt.

Ik heb ook iets raars. Op mijn kin, heel diep onder de huid, zit volgens mij een onderhuidse pukkel. Tenminste... het doet pijn als ik er op druk en 's avonds voel ik een verdikking. Nu wil ik natuurlijk niet dat het doorzet :+ dus wat kan ik doen? Ik heb zelf al gedacht aan prei eten (helpt tegen ontstekingen en kippensoep maken (antibiotica) ). Iemand nog een ander idee?
Als je de oplossing gevonden hebt, hoor ik het graag! Ik heb veel last van dat soort pukkels, vaak komen ze na een week opeens aan de oppervlakte. En zeer dat het doet! Ik heb ze vaak rond mijn 'periode', dus het zal wel iets hormonaals zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:58:07 #145
233920 Siral
pi_98498141
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:57 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Als je de oplossing gevonden hebt, hoor ik het graag! Ik heb veel last van dat soort pukkels, vaak komen ze na een week opeens aan de oppervlakte. En zeer dat het doet! Ik heb ze vaak rond mijn 'periode', dus het zal wel iets hormonaals zijn.
Veel masseren, niet pulken. Op een gegeven moment komt ie vanzelf los :)
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:58:31 #146
100341 MarMar
pi_98498149
goedemorgen.

Siral de meiden geven goede adviezen hier, misschien moet je er gewoon eens rustig over nadenken, gelijk reageren hoeft helemaal niet :* en goed bezig meid! De eerste stapjes zijn gezet!

mijn lijstje voor vandaag:
O: yoghurt met muesli
T: cappuccino, beschuitje kaas
L: boterham rollade, boterham sandwichspread, karnemelk
T: appel cappuccino
D: witlof uit de oven met ham en kaas
T: kiwi met yoghurt

Ben alle taart en tiramisu pondjes alweer kwijt *O* nu is het echt zoeken naar de balans.
Vrijdag zou ik nog een bruiloft hebben, maar rotweer+boottocht+rolstoel=thuisblijven daarbij voel ik me met de dag zieker. Straks om 10.10 naar de HA en ik gok dat ik thuiskom met een kuurtje.
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:58:36 #147
233920 Siral
pi_98498150
Net 150 ml magere yoghurt (en das dus een mini beetje), met 2 weetabixen en een handje kersen erin gesneden op. Dat doet mij dus al ontploffen nu.... :') Een volle maag geeft mij het gevoel alsof ik mezelf overeten heb, heb zitten schransen. Terwijl mijn maag gewoon moet wennen.

Normaal at ik dus; 150 ml yoghurt met 1 weetabix. Of 150 ml yoghurt met een kiwi of ander klein fruit.
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:59:01 #148
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98498158
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:58 schreef Siral het volgende:

[..]

Veel masseren, niet pulken. Op een gegeven moment komt ie vanzelf los :)
Ja, maar dat wil ik juist niet :{ Ik wil dat ie weggaat }:|
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:59:34 #149
233920 Siral
pi_98498167
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:59 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dan gewoon niet aankomen, da's bij mij meestal de beste optie haha!
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:00:01 #150
100341 MarMar
pi_98498178
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:59 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

scrubben, creme gebruiken die talgaanmaak tegengaat, bij een beautysalon langsgaan? :)
Boek je safari bij Beekse BergenFiverr - alle diensten vanaf 5 piekBespaar op je energiekosten - gaslicht.nl
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:00:08 #151
233920 Siral
pi_98498179
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:58 schreef MarMar het volgende:
goedemorgen.

Siral de meiden geven goede adviezen hier, misschien moet je er gewoon eens rustig over nadenken, gelijk reageren hoeft helemaal niet :* en goed bezig meid! De eerste stapjes zijn gezet!

mijn lijstje voor vandaag:
O: yoghurt met muesli
T: cappuccino, beschuitje kaas
L: boterham rollade, boterham sandwichspread, karnemelk
T: appel cappuccino
D: witlof uit de oven met ham en kaas
T: kiwi met yoghurt

Ben alle taart en tiramisu pondjes alweer kwijt *O* nu is het echt zoeken naar de balans.
Vrijdag zou ik nog een bruiloft hebben, maar rotweer+boottocht+rolstoel=thuisblijven daarbij voel ik me met de dag zieker. Straks om 10.10 naar de HA en ik gok dat ik thuiskom met een kuurtje.
Ja ik ga er sowieso echt ff over nadenken! Ik heb er zelf sowieso ookal wel over nagedacht. Maarja nu ik het van meer mensen hoor is het misschien ook wel een goed plan..
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:00:31 #152
117113 Perruche
Muffin!
pi_98498185
Goedemorgen :)

Siral, way to go :) Misschien vandaag even niet sporten, even een dagje rust, en morgen weer? Wat je zegt over "altijd zelf je problemen oplossen", trap niet in die valkuil, zo ben k ook (altijd geweest) en recent heb ik een nare periode gehad en ben mezelf echt tegengekomen. Beter zoek je nu hulp en leer je die te accepteren :)
  Vis een optie? woensdag 22 juni 2011 @ 09:03:22 #153
70532 loveli
N
pi_98498231
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 03:18 schreef Siral het volgende:

[..]

Hmhm, dit vertelde mijn fitness instructeur ook. Als ik dan toch kcal wil tellen of iets wil bijhouden, dan kan ik beter bij houden wat voor voedingstoffen ik binnen krijg. Want die krijg je dus veel te weinig als je slecht eet.

Mijn vader heeft me aangeraden om dagelijks visolie tabletten te pakken. Die hebben we liggen. Doen?
Jaaaa! Begin maar met 2 of 3 gram per dag om je tekort aan te vullen (dat zijn 3 grote capsules o 9 kleine).
quote:
Enja het is dus wat jij precies zegt. Lekkere dingen kun je gerust pakken, tenzij je de hele dag niks doet. Voor mij is eten echt een soort verdienste geworden..ik heb het idee dat ik mijn eten moet "verdienen". En lekkere dingen mag ik van mezelf echt alleen op speciale gelegenheden.
Uhm.. noop, als je elke dag alleen op je gat zit gaat het mis, maar dat zit jij niet. Hte is geen kwestie van verdienen op een dag, maar een kwestie van balans in een week. Of maand.
quote:
En waar ik van geniet? Een goed stuk chocola denk ik... of een dikke ijsco van de italiaan. Maar het zit momenteel zo scheef in mijn hoofd dat ik er niet meer van kan genieten.
Koop een reep, neem zo nu en dan een blokje. Je hoeft de hele reep niet in een keer op te eten, leer weer genieten, begin desnoods met een half blokje. Als het lekker is, neem er nog eentje. Er zitten ook gezonde stofjes in (pure) chocola.
quote:
De slaapproblemen zijn momenteel ook weer terug... bah... Het voelt allemaal weer niet goed. Ik kan wel janken, ik was zo positief.
Slaapproblemen: melatonine, L-tryptofaan (zit in melk, chocola, bananen), magnesium (groene groenten). Krijg je voldoende gezonde stofjes binnen, dan haal je een aantal oorzaken van slapeloosheid weg. Hoe gezonder je eet, des te fijner je je voelt.
crap in = crap out
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:03:45 #154
233920 Siral
pi_98498238
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:00 schreef Perruche het volgende:
Goedemorgen :)

Siral, way to go :) Misschien vandaag even niet sporten, even een dagje rust, en morgen weer? Wat je zegt over "altijd zelf je problemen oplossen", trap niet in die valkuil, zo ben k ook (altijd geweest) en recent heb ik een nare periode gehad en ben mezelf echt tegengekomen. Beter zoek je nu hulp en leer je die te accepteren :)
Als ik 'veel´ eet wil ik wel graag sporten... anders dan werkt het alleen maar averechts ;(
Ik mocht gister namelijk niet weg van mijn moeder (niet dat die me uiteindelijk kan tegenhouden want ik beslis uiteindelijk nog altijd zelf, ik ben geen 16 meer) en toen brak de stress echt los. Mijn vader was het ermee eens dat omdat ik goed gegeten had ik best even een uurtje wat mocht doen, ik had tenslotte de hele dag ook al thuisgezeten. Ik was van plan om dat vandaag gewoon weer te doen, ff een uurtje, niet intensief. Dan donderdag een rustdag, en dan vrijdag/zondag.. Of vraag ik dan teveel van mezelf? Mijn lijf voelt echt prima nu!
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:03:52 #155
223828 Phaidra
pi_98498241
Beterschap Marmar :*

Niet pulken, kan je daarvoor ook in therapie :') ? Ik houd van pulken en dat is in geval van pukkels nogal .. onhandig :X .
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:07:25 #156
117113 Perruche
Muffin!
pi_98498320
Oh en ik houd niet van magere producten :D Volle yoghurt :~

Planning:
O: 250 ml griekse yoghurt met honing en walnoten
L: pistoletje met iets en soepje
T: 200 gr rauwkost
T: stuk fruit
B: 2x20 minuten fietsen
D: japans uit eten voor de Iens Diner Week zullen zien!

Niet te veel vandaag, heb gisteren veel gegeten en vanavond uit eten dus beetje rustig aan... lijstje gisteren:
O: 2 kleine boterhammen vegapate
T: 250 ml sojamelk + banaan
T: punt appeltaart
L: pistoletje eiersalade, aspergesoep
T: yoghurt met fruit
B: 2x20 minuten fietsen
D:
voor: salade gietenkaas/vijg met 3 stukjes stokbrood
hoofd: quiche spinazie/blauwe kaas
na: 2 bonbons en 4 stukjes chocolade
+ 1/3 fles wijn
  Vis een optie? woensdag 22 juni 2011 @ 09:08:15 #157
70532 loveli
N
pi_98498330
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:44 schreef Siral het volgende:
@ Cocotrimonium en Ewelina en Novem:

Ik vind het zo zwaar meteen allemaal, en misschien overdreven.. ik los graag mijn dingen altijd zelf op. Altijd gedaan.
Dr Phil (1 wenkbrauw omhoog): And how did it work out fot you?
quote:
Dat ik dit nu tegen mijn ouders heb verteld en er ook daadwerkelijk dagelijks over praat met ze is al iets bijzonders.

Ik heb sowieso vandaag nog een laatste gesprek met een maatschappelijk werkster op school..
Je eigen dingen oplossen is prima, maar je vergeet 2 dingen. Waarom het wiel uivinden als anderen wielen op de plank hebben liggen en je ziet alles door dezelfde bril. Een ander kijkt met een andere invalshoek, als jouw invalshoek niet goed is, kun je het zelf niet oplossen.

Kwak komt vast nog wel voorbij om dingen over eetstoornissen uit te leggen. Andere invalshoek en erg interessant, waarschijnlijk verandert het je mindset (een klein beetje).
crap in = crap out
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:08:20 #158
233920 Siral
pi_98498331
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:03 schreef loveli het volgende:

[..]

Jaaaa! Begin maar met 2 of 3 gram per dag om je tekort aan te vullen (dat zijn 3 grote capsules o 9 kleine).

[..]

Uhm.. noop, als je elke dag alleen op je gat zit gaat het mis, maar dat zit jij niet. Hte is geen kwestie van verdienen op een dag, maar een kwestie van balans in een week. Of maand.

[..]

Koop een reep, neem zo nu en dan een blokje. Je hoeft de hele reep niet in een keer op te eten, leer weer genieten, begin desnoods met een half blokje. Als het lekker is, neem er nog eentje. Er zitten ook gezonde stofjes in (pure) chocola.

[..]

Slaapproblemen: melatonine, L-tryptofaan (zit in melk, chocola, bananen), magnesium (groene groenten). Krijg je voldoende gezonde stofjes binnen, dan haal je een aantal oorzaken van slapeloosheid weg. Hoe gezonder je eet, des te fijner je je voelt.
Ik zal vanavond eens vragen dan aan vaders voor die capsules..Hij geeft het nu al bijna elke dag als tip haha. Zal die fijn vinden denk ik als ik er straks naar vraag en zijn advies opvolg. :)

En die reep kopen.. no way.. Ik ben veel te bang dat ik de controle verlies, en niet meer kan stoppen. Want die kans zit er namelijk dik in...

En ik had eigenlijk wel verwacht goed te kunnen slapen omdat ik zo goed gegeten had en fftjes wat had gesport. Maar het idee dat ik zoveel gegeten had zat me uiteindelijk toch dwars dat ik de hele nacht heb lopen malen over hoe ik het vandaag moet aan gaan pakken om dat gevoel NIET te hebben..
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:09:40 #159
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_98498356
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:07 schreef Perruche het volgende:
Oh en ik houd niet van magere producten :D Volle yoghurt :~

Planning:
O: 250 ml griekse yoghurt met honing en walnoten

O+ Griekse yoghurt O+

ik wil niet anders meer O+ ik hoop dat ze bij de Lidl in Hull ook dezelfde hebben, want die is O+ O+ :9

Beuh, over een uur begint m'n tentamen. Wil nog wel leren, maar heb er weinig vertrouwen in.
Hopelijk gaat dit hetzelfde als Klank tot Woord: eerst een 4,5 halen en dan in de herkansing een 7,5.
Ben wel gerust. De docent weet dat ik 't heel moeilijk vind en heb al met haar gesproken over een eventuele herkansing, en dat mag op afstand als het goed is. _O_ dat geeft me ook wat meer rust, dus wellicht dat ik 't wel red.. een 5,6 is genoeg :@
Ja doei.
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:09:48 #160
117113 Perruche
Muffin!
pi_98498358
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:03 schreef Siral het volgende:

[..]

Als ik 'veel´ eet wil ik wel graag sporten... anders dan werkt het alleen maar averechts ;(
Ik mocht gister namelijk niet weg van mijn moeder (niet dat die me uiteindelijk kan tegenhouden want ik beslis uiteindelijk nog altijd zelf, ik ben geen 16 meer) en toen brak de stress echt los. Mijn vader was het ermee eens dat omdat ik goed gegeten had ik best even een uurtje wat mocht doen, ik had tenslotte de hele dag ook al thuisgezeten. Ik was van plan om dat vandaag gewoon weer te doen, ff een uurtje, niet intensief. Dan donderdag een rustdag, en dan vrijdag/zondag.. Of vraag ik dan teveel van mezelf? Mijn lijf voelt echt prima nu!
Je weet zelf wel wat goed voor je is en rationeel weet je dat je niet teveel eet. Gisteren heb je toch gesport? Je moet toch ook lerend dat je met deze hoeveelheden (wat echt niet veel is!) niet jezelf hoeft te "straffen" ofzo door te gaan sporten?
Big Fish GamesBekijk het streamingaanbod van PrimevideoBekijk het streamingaanbod van Primevideo
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:10:26 #161
93603 V1z0R
Hoi
pi_98498371
Mogguh!

Siral, weet absoluut niet wat ik je kan aanraden omdat ik juist eerder het tegenovergestelde heb, maar toch veel sterkte gewenst! Hoop wel dat je voeding kan komen te zien zoals het bedoeld is en dat de verstoorde 'relatie' weer goed komt. Dat probleem ken ik namelijk wel en daar gaat wat tijd overheen voordat het over is. ^O^

Beterschap Mar en XM!

Mo succes ^O^

Damn TT got my hopes up...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:10:58 #162
233920 Siral
pi_98498384
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:09 schreef Perruche het volgende:

[..]

Je weet zelf wel wat goed voor je is en rationeel weet je dat je niet teveel eet. Gisteren heb je toch gesport? Je moet toch ook lerend dat je met deze hoeveelheden (wat echt niet veel is!) niet jezelf hoeft te "straffen" ofzo door te gaan sporten?
Uiteindelijk ben ik wel gaan sporten ja om dat slechte gevoel kwijt te kunnen raken..
  Vis een optie? woensdag 22 juni 2011 @ 09:11:49 #163
70532 loveli
N
pi_98498398
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:54 schreef Tinkepink het volgende:

Zink, vitamine A (niet tegelijk met zink, dan werken ze beide minder goed), vitamine E, visolie (ook ontstekingsremmend), smeren met azulenpasta van Dr. Eckstein.
crap in = crap out
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:12:02 #164
233920 Siral
pi_98498401
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:10 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!

Siral, weet absoluut niet wat ik je kan aanraden omdat ik juist eerder het tegenovergestelde heb, maar toch veel sterkte gewenst! Hoop wel dat je voeding kan komen te zien zoals het bedoeld is en dat de verstoorde 'relatie' weer goed komt. Dat probleem ken ik namelijk wel en daar gaat wat tijd overheen voordat het over is. ^O^

Beterschap Mar en XM!

Mo succes ^O^

[ afbeelding ] Damn TT got my hopes up...
Dankje.. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:08 schreef loveli het volgende:

Kwak komt vast nog wel voorbij om dingen over eetstoornissen uit te leggen. Andere invalshoek en erg interessant, waarschijnlijk verandert het je mindset (een klein beetje).
Ben benieuwd :)
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:12:44 #165
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_98498419
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:08 schreef loveli het volgende:

dat heeft ze de vorige keer dat Siral hier postte volgens mij ook al gedaan..
Ja doei.
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:12:52 #166
100341 MarMar
pi_98498421
oh en ik heb spierpijn van dat stomme korset, het gaat wel even duren voor we vriendjes zijn ben ik bang.
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:13:11 #167
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_98498430
quote:
18s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:12 schreef MarMar het volgende:
oh en ik heb spierpijn van dat stomme korset, het gaat wel even duren voor we vriendjes zijn ben ik bang.
argh, dat lijkt me naar -O-

:*
Ja doei.
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:14:30 #168
233920 Siral
pi_98498457
Nog ff wat ik vandaag ga eten dus;

O: 150 ml magere yoghurt, 2 weetabixen, handje kersen
T: appel, kopje halfvolle melk
L: 2 volkoren sneetjes, half plakje 30+ kaas (ik hoop dat ik me ook werkelijk aan die kaas hou)
T: 1 volkoren sneetje met komkommer en tomaat
D: nasi goreng, sla
S: sporten, misschien dan..
T: magere yoghurt met honing, als ik ga sporten brinta er bij
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:14:58 #169
211002 Goodbye
Awesome!
pi_98498464
Morning :W

Siral, ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen op alle posts die je plaats. Er blijkt zo overduidelijk je verstoorde relatie met eten en sporten uit.. En ik persoonlijk denk niet dat je dat kunt oplossen met alleen de hulp van je ouders. Het is natuurlijk wel heel fijn dat je ze alles hebt kunnen vertellen, maar hulp van een psycholoog lijkt me echt geen overbodige luxe. Ik lees namelijk nu al dingen waaruit ik merk dat je je kunt gaan afzetten tegen je ouders ("niet dat die me uiteindelijk kan tegenhouden want ik beslis uiteindelijk nog altijd zelf, ik ben geen 16 meer"). En dat moet geen excuus zijn om weer in je oude patroon te vervallen. :*
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:15:46 #170
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_98498485
Mo, succes met je tentamen! :* Het komt vast goed.

Siral, niet goed slapen is een teken van depressieve klachten en dat los je echt niet zonder professional op.

En altijd alles zelf willen oplossen.... niet doen. Hulp is er niet voor niets.
Boek goedkoper bij booking.comAliExpress - die hebben ALLES!AliExpress - die hebben ALLES!
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:17:12 #171
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98498510
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:08 schreef Siral het volgende:
En die reep kopen.. no way.. Ik ben veel te bang dat ik de controle verlies, en niet meer kan stoppen. Want die kans zit er namelijk dik in...
En dan? Vergaat dan de wereld? Nee.
Word je dik? Ook niet.
Voel je je rottig. Misschien.
Is dat erg? Nee.

Ik heb het hier al vaker gezegd, maar volgens mij is het toch vooral een controle issue (niet alleen bij jou, maar ook bij vele anderen hier) en ligt er een heel ander probleem aan ten grondslag. In de basis gaat het helemaal niet om je gewicht, maar om het gevoel van controle, over loslaten.
En het zou fijn zijn als je het met je ouders kan oplossen, maar je zit natuurlijk wel net op de leeftijd dat loslaten (van je familie) net een belangrijk thema is....
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:17:31 #172
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_98498518
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:15 schreef Ewelina het volgende:

uiteindelijk wel :) hoop ergens wel op een herkansing.. eerst weten wat ik fout doe en daarna een echt goed cijfer halen :@
Ja doei.
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:20:51 #173
233920 Siral
pi_98498567
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:15 schreef Ewelina het volgende:

Siral, niet goed slapen is een teken van depressieve klachten en dat los je echt niet zonder professional op.

En altijd alles zelf willen oplossen.... niet doen. Hulp is er niet voor niets.
Ik weet het.. dat is sowieso iets waar ik ECHT snel vanaf wil, want ik ben een wrak!

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:14 schreef Goodbye het volgende:
Morning :W

Siral, ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen op alle posts die je plaats. Er blijkt zo overduidelijk je verstoorde relatie met eten en sporten uit.. En ik persoonlijk denk niet dat je dat kunt oplossen met alleen de hulp van je ouders. Het is natuurlijk wel heel fijn dat je ze alles hebt kunnen vertellen, maar hulp van een psycholoog lijkt me echt geen overbodige luxe. Ik lees namelijk nu al dingen waaruit ik merk dat je je kunt gaan afzetten tegen je ouders ("niet dat die me uiteindelijk kan tegenhouden want ik beslis uiteindelijk nog altijd zelf, ik ben geen 16 meer"). En dat moet geen excuus zijn om weer in je oude patroon te vervallen. :*
Ik wil gewoon niet dat ze me verplichtingen op gaan leggen dat werkt echt averechts.. Ze kunnen me ook niets verplichten, ze hebben ook gezegd dat ze dat niet willen doen!

Ik heb het er vandaag met die maatschappelijk werkster over.. Ik wil echt beter worden.
Ik kom mijn dag (en nacht) niet normaal meer door momenteel door dit, dus dat is reden genoeg opzich.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:17 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

En dan? Vergaat dan de wereld? Nee.
Word je dit? Ook niet.
Voel je je rottig. Misschien.
Is dat erg? Nee.

Ik heb het hier al vaker gezegd, maar volgens mij is het toch vooral een controle issue (niet alleen bij jou, maar ook bij vele anderen hier) en ligt er een heel ander probleem aan ten grondslag. In de basis gaat het helemaal niet om je gewicht, maar om het gevoel van controle, over loslaten.
En het zou fijn zijn als je het met je ouders kan oplossen, maar je zit natuurlijk wel net op de leeftijd dat loslaten (van je familie) net een belangrijk thema is....
De wereld vergaat niet nee, maar voor mij op dat moment wel. De conclusie is dat ik mezelf enorm zal af gaan straffen..

En ik ben inderdaad redelijk aan het losweken van mijn ouders de laatste tijd ja.
Daarom vind ik het al goed van mezelf dat ik het er toch met ze over heb. Want voorheen zou ik ook niets gezegd hebben, en nu dus al helemaaaaall niet. Maar toch gedaan, omdat ik nu inzie dat ik hulp nodig heb.
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:22:30 #174
100341 MarMar
pi_98498598
@Siral:
Echte onafhankelijkheid bestaat niet, niemand kan alles alleen. Voor issues met je lijf ga je naar een huisarts of een specialist, waarom zou je dan zelf rond blijven lopen met issues in je denkpatroon?

Het gaat er niet om dat je het alleen zou moeten kunnen of dat je op je gezicht gaat als je hulp nodig blijkt te hebben.. hulp moet je inschakelen omdat je het verdient, omdat jij net als ieder ander recht hebt op een beetje een gelukkig leven. Ik heb een rolstoel een scootmobiel, een traplift en een korset, jij hebt iemand nodig die je begeleidt om je denkpatronen weer een beetje recht te breien. Niets mis mee :*
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:22:35 #175
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_98498600
Adsenseproblemen FOK! #5

Misschien wil herbalife onze reeks wel sponsoren :') Of Sonja Bakker :')!
Ja doei.
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:23:44 #176
233920 Siral
pi_98498622
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:22 schreef MarMar het volgende:
@Siral:
Echte onafhankelijkheid bestaat niet, niemand kan alles alleen. Voor issues met je lijf ga je naar een huisarts of een specialist, waarom zou je dan zelf rond blijven lopen met issues in je denkpatroon?

Het gaat er niet om dat je het alleen zou moeten kunnen of dat je op je gezicht gaat als je hulp nodig blijkt te hebben.. hulp moet je inschakelen omdat je het verdient, omdat jij net als ieder ander recht hebt op een beetje een gelukkig leven. Ik heb een rolstoel een scootmobiel, een traplift en een korset, jij hebt iemand nodig die je begeleidt om je denkpatronen weer een beetje recht te breien. Niets mis mee :*
Bedankt voor de lieve woorden :)

iedereen!
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:23:47 #177
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98498623
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:22 schreef motorbloempje het volgende:
Adsenseproblemen FOK! #5

Misschien wil herbalife onze reeks wel sponsoren :') Of Sonja Bakker :')!
Of een koekjesfabrikant of de McDrek :+ Want als we blijven eten, blijven we ook in deze reeks komen :P
  Vis een optie? woensdag 22 juni 2011 @ 09:24:36 #178
70532 loveli
N
pi_98498641
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:03 schreef Siral het volgende:
Ik was van plan om dat vandaag gewoon weer te doen, ff een uurtje, niet intensief. Dan donderdag een rustdag, en dan vrijdag/zondag.. Of vraag ik dan teveel van mezelf? Mijn lijf voelt echt prima nu!
Waarom wil je sporten? Ik ben voorstander van sport, laat dat duidelijk zijn. Maar bij jou is sporten een probleem, omdat je het voor een verkeerd doel gebruikt. En een vetpercentage van 7% is voor een man al schrikbarend laag, laat staan voor een vrouw. (Maak een foto van hoe je er nu uitziet met dat vetpercentage als referentie, hier posten mag, want we zijn nieuwsgierig, maar maak er iig eentje voor je eigen beeldvorming.)

Het draait om balans. Je krijgt voedingsstoffen binnen die je 1 keer kunt gebruiken, terwijl je ze op meer plekken nodig hebt. Jouw lijf moet bepalen waar het de voedingsstoffen gebruikt en waar niet, hoewel het op andere plekken ook nodig is.

Ik vind het niet gek dat je ouders zich zorgen maken. Niet om het sporten zelf, maar omdat ze bang zijn dat je de balans weer kwijtraakt. Ik bedoel, de balans niet terugvindt. Want jij bent nog lang niet in balans. En misschien heb je daar wel een professional bij nodig, om weer in balans te komen.

Wat betreft stress en slapeloosheid, begin eens met magnesium (zit veel in groene groente, maar als supplement kan het ook geen kwaad) en visolie. Het zal even duren voor je tekorten zijn aangevuld, beide stoffen dragen eraan bij dat je lekkerder in je vel zit.
crap in = crap out
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:25:21 #179
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_98498657
whehe :P

ik ga maar eens richting CollegezalenComplex, zou er bijna een complex van krijgen... :')! :P

:W tot vanmiddag!
Ja doei.
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:25:35 #180
100341 MarMar
pi_98498660
Oh op gewicht blijven is imho veel lastiger dan afvallen, dus ik ben hier sowieso nog wel een tijdje, bovendien is het veel te gezellig ;)
Boek je safari bij Beekse BergenKnab - Jouw online bankDagje weg? Stedentripje? Dagtickets.nl
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:28:43 #181
233920 Siral
pi_98498723
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:24 schreef loveli het volgende:

[..]

Waarom wil je sporten? Ik ben voorstander van sport, laat dat duidelijk zijn. Maar bij jou is sporten een probleem, omdat je het voor een verkeerd doel gebruikt. En een vetpercentage van 7% is voor een man al schrikbarend laag, laat staan voor een vrouw. (Maak een foto van hoe je er nu uitziet met dat vetpercentage als referentie, hier posten mag, want we zijn nieuwsgierig, maar maak er iig eentje voor je eigen beeldvorming.)

Het draait om balans. Je krijgt voedingsstoffen binnen die je 1 keer kunt gebruiken, terwijl je ze op meer plekken nodig hebt. Jouw lijf moet bepalen waar het de voedingsstoffen gebruikt en waar niet, hoewel het op andere plekken ook nodig is.

Ik vind het niet gek dat je ouders zich zorgen maken. Niet om het sporten zelf, maar omdat ze bang zijn dat je de balans weer kwijtraakt. Ik bedoel, de balans niet terugvindt. Want jij bent nog lang niet in balans. En misschien heb je daar wel een professional bij nodig, om weer in balans te komen.

Wat betreft stress en slapeloosheid, begin eens met magnesium (zit veel in groene groente, maar als supplement kan het ook geen kwaad) en visolie. Het zal even duren voor je tekorten zijn aangevuld, beide stoffen dragen eraan bij dat je lekkerder in je vel zit.
Sporten is voor mij sowieso afleiding, daarnaast vind ik het ook echt leuk! Maar momenteel heeft het inderdaad een enorme haat/liefde verhouding. Ik sport dus ook met de gedachte om calorieen te verbranden, en om me beter te voelen als ik een keer teveel heb gegeten voor mijn gevoel. Dat is inderdaad fout.

Dat is ook de reden dat ze me niet wilde laten gaan. Ik mag best sporten, maar ze wil eerst dat ik normaal kan eten met normale gevoelens erbij. Niet dat ik weer m'n best ga doen om het eraf te sporten, tja, dan is het dus mis. Nu moet ik zeggen dat ik gister ECHT rustig aan heb gedaan en me er zo min mogelijk mee bezig heb proberen te houden. Ik ben ook maar fftjes een uurtje geweest, en dus ook niet volle bak aan een stuk.

Ik zal het is aankijken met die visolie idd :)

En dat van die vetpercentage vind ik zelf nog steeds maar ongeloofwaardig, ik bedoel. Volgens mij heeft zo'n tanita weegschaal nooit 100% gelijk. Ik vind iig niet dat ik eruit zie alsof ik zo weinig vet heb..
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:30:58 #182
93603 V1z0R
Hoi
pi_98498760
Eens i.p.v. is! :P

Krijg ik nu een pluim?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:31:36 #183
216210 Ml-etje
pi_98498769
:W naar het werk tuffen.
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:33:00 #184
233920 Siral
pi_98498794
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:31 schreef Ml-etje het volgende:
:W naar het werk tuffen.
Werkze! :)
  Vis een optie? woensdag 22 juni 2011 @ 09:36:06 #185
70532 loveli
N
pi_98498838
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:28 schreef Siral het volgende:
En dat van die vetpercentage vind ik zelf nog steeds maar ongeloofwaardig, ik bedoel. Volgens mij heeft zo'n tanita weegschaal nooit 100% gelijk. Ik vind iig niet dat ik eruit zie alsof ik zo weinig vet heb..
Als je toch naar de sportschool gaat, vraag een spekplooimeting. Die is nauwkeuriger dan zo'n weegschaal.

Mijn weegschaal zegt dat ik 27% vet heb. Mensen vinden mij op het moment te mager (1.78, 62 kilo).
crap in = crap out
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:39:41 #186
229513 Blurred86
Live Positive
pi_98498910
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:36 schreef loveli het volgende:

[..]

Als je toch naar de sportschool gaat, vraag een spekplooimeting. Die is nauwkeuriger dan zo'n weegschaal.

Mijn weegschaal zegt dat ik 27% vet heb. Mensen vinden mij op het moment te mager (1.78, 62 kilo).
zeer afhankelijk van wie hem uitvoert, ik zou die van een sportschoolinstructeur waarschijnlijk niet zo vertrouwen eerlijk gezegd.
  Vis een optie? woensdag 22 juni 2011 @ 09:40:58 #187
70532 loveli
N
pi_98498928
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:10 schreef V1z0R het volgende:
[ afbeelding ] Damn TT got my hopes up...
Mag niet meer van Danny.
crap in = crap out
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:41:47 #188
223828 Phaidra
pi_98498940
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:25 schreef motorbloempje het volgende:
whehe :P

ik ga maar eens richting CollegezalenComplex, zou er bijna een complex van krijgen... :')! :P

:W tot vanmiddag!
Succes!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:44:50 #189
93603 V1z0R
Hoi
pi_98499002
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:40 schreef loveli het volgende:

[..]

Mag niet meer van Danny.
No more bewbs?
  Vis een optie? woensdag 22 juni 2011 @ 09:45:32 #190
70532 loveli
N
pi_98499015
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:39 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

zeer afhankelijk van wie hem uitvoert, ik zou die van een sportschoolinstructeur waarschijnlijk niet zo vertrouwen eerlijk gezegd.
Wie moet 'em dan doen? Laatste keer dat ik ben gemeten (met 66 kilo) kwamen ze op 32%, dat leek mij ook niet echt heel correct. Zelf meten is zo lastig.
crap in = crap out
Voordelig uit? Ticketveiling.nlBekijk het streamingaanbod van PrimevideoBig Fish Games
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:47:18 #191
233920 Siral
pi_98499049
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:45 schreef loveli het volgende:

[..]

Wie moet 'em dan doen? Laatste keer dat ik ben gemeten (met 66 kilo) kwamen ze op 32%, dat leek mij ook niet echt heel correct. Zelf meten is zo lastig.
Als ik mijn pols/nek/buik omtrek invul in zo'n calulator internet komt ie toch ook op ongeveer zoiets uit op wat die weegschaal zegt, iets hoger weliswaar. 8 of 9 procent dacht ik.. Maar dat lijkt me nog onbetrouwbaarder hehe.
  Vis een optie? woensdag 22 juni 2011 @ 09:49:28 #192
70532 loveli
N
pi_98499077
Wat is je tailleomtrek?
crap in = crap out
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:52:05 #193
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98499130
Pauze! Schiet weer goed op hier.

XM is er ook en die ziet er duidelijk ziek uit...
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:53:29 #194
229513 Blurred86
Live Positive
pi_98499154
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:45 schreef loveli het volgende:

[..]

dat zat ik me ook net zon beetje af te vragen ja :P op de uni wordt het voor onderzoek iig niet meer gebruikt omdat de spreiding zo groot is: verschillen tussen personen (degene die meet bedoel ik dan) en verschillen tussen herhaaldelijke metingen (binnen een persoon).

Zelf doen is idd lastig, dat kan eigenlijk niet. Bij voorkeur steeds door dezelfde persoon laten meten en liefst bij iemand die fasoenlijk geleerd heeft hoe het moet en dat op een gestandaardiseerde manier doet.

Maar ja, wie dat zou moeten zijn? Er zullen vast sportschoolinstructeurs tussen zitten die het goed kunnen hoor, maar volgens mij ook een hoop die zo'n tang online gekocht hebben en dan aan de hand van een of andere online handleiding die meting uit gaan voeren :')
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:55:06 #195
229513 Blurred86
Live Positive
pi_98499183
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:52 schreef Viking84 het volgende:
Pauze! Schiet weer goed op hier.

XM is er ook en die ziet er duidelijk ziek uit...
voor het geval dat we denken dat ze ons voor de gek zit te houden? :P
  woensdag 22 juni 2011 @ 09:56:02 #196
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98499203
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:55 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

voor het geval dat we denken dat ze ons voor de gek zit te houden? :P
bijv :+
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:16:14 #197
233920 Siral
pi_98499700
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 09:49 schreef loveli het volgende:
Wat is je tailleomtrek?
58 cm.
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:17:25 #198
171890 Chicolate
Chemicals
pi_98499723
Wat zijn jullie lief O+. Vanmiddag zal ik een en ander toelichten per PM, nu moet ik hard aan mn bachelorproject werken.

Mijn eetlust is nog steeds weg (heeft niets met bovenstaande te maken) dus ik kom met moeite aan de 1500 kcal per dag. On the bright side: taille is weer 70 cm en zat vandaag voor het eerst weer onder de 68 en het kost me totaal geen moeite.
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:17:33 #199
233920 Siral
pi_98499725
Ik heb overigens net de huisarts gebeld en een afspraak gemaakt voor morgen.
Sowieso voor een algehele gezondheidscheck. En vooral voor m'n slaapproblemen.
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:18:41 #200
211002 Goodbye
Awesome!
pi_98499747
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:17 schreef Siral het volgende:
Ik heb overigens net de huisarts gebeld en een afspraak gemaakt voor morgen.
Sowieso voor een algehele gezondheidscheck. En vooral voor m'n slaapproblemen.
^O^
Vattenfall cadeauDagje weg? Stedentripje? Dagtickets.nlDagje weg? Stedentripje? Dagtickets.nl
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:19:15 #201
233920 Siral
pi_98499762
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:18 schreef Goodbye het volgende:

[..]

^O^
Mijn armen verkrampen momenteel helemaal van de stress omdat ik het gedaan heb :')......
Ik heb het hier thuis ook niet verteld, ik zeg het morgen wel als ik ga.
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:22:35 #202
211002 Goodbye
Awesome!
pi_98499836
Chico, sterkte! Las het nu pas, n.a.v. je post.
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:22:53 #203
211002 Goodbye
Awesome!
pi_98499840
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:19 schreef Siral het volgende:

[..]

Mijn armen verkrampen momenteel helemaal van de stress omdat ik het gedaan heb :')......
En wel gaan, hè! Vertel het desnoods achteraf.
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:23:55 #204
233920 Siral
pi_98499877
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:22 schreef Goodbye het volgende:

[..]

En wel gaan, hè! Vertel het desnoods achteraf.
Ik ga zeker! Ik wil gewoon weten hoe het zit nu.. het liefst had ik het vandaag nog gedaan maar daar was geen plek voor. Ik ga nu wel tot morgen enorm zitten stressen.

Bah m'n maag en borstkas doen zo'n zeer....
  Vis een optie? woensdag 22 juni 2011 @ 10:27:08 #205
70532 loveli
N
pi_98499948
Jurkjesweer op komst!
Zomers weer op komst
crap in = crap out
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:27:53 #206
93603 V1z0R
Hoi
pi_98499968
Me gusta!
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:31:26 #207
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98500060
Even voor de taalnazi's hier: deze tekst klopt toch niet?
SPOILER
  Vis een optie? woensdag 22 juni 2011 @ 10:32:20 #208
70532 loveli
N
pi_98500085
De tool die op afstand uit te lezen is, zegt mijn kop koffie.
crap in = crap out
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:32:38 #209
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98500097
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:23 schreef Siral het volgende:

[..]

Ik ga zeker! Ik wil gewoon weten hoe het zit nu.. het liefst had ik het vandaag nog gedaan maar daar was geen plek voor. Ik ga nu wel tot morgen enorm zitten stressen.

Bah m'n maag en borstkas doen zo'n zeer....
Ontspannen en goed doorademen naar je buik. Ga desnoods een uurtje slapen.
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:33:40 #210
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98500124
Ja, de en die he? Deze tekst zou zijn opgesteld door een tekstbureau :') :')
Fiverr - alle diensten vanaf 5 piekVoordelig uit? Ticketveiling.nlBig Fish Games
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:35:13 #211
171890 Chicolate
Chemicals
pi_98500158
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:31 schreef Tinkepink het volgende:
Even voor de taalnazi's hier: deze tekst klopt toch niet?
SPOILER
SPOILER
  woensdag 22 juni 2011 @ 10:57:53 #212
52646 progje
Blub
pi_98500800
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:27 schreef loveli het volgende:
Jurkjesweer op komst!
Zomers weer op komst
eindelijk *O*
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:10:11 #213
100341 MarMar
pi_98501168
En weer thuis, manlief is nu voor me naar de apotheek.
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:12:49 #214
46684 Syrena
Boo-Ya
pi_98501263
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:19 schreef Siral het volgende:

[..]

Goed gedaan! :*
En ik zou echt hulp zoeken, je gevoelens van paniek en stress komen me zo bekend voor. Ik weet nog goed het enorme gevoel van opluchting en lichtheid dat ik op een gegeven moment had na therapie O+ (niet direct trouwens :+ ). Ik heb ze daarna ook nooit meer gehad, buiten de normale paniek die mensen voelen (zoals toen ik me buitengesloten had en mijn ouders op vakantie waren :P ).

Ik had geen eetstoornis trouwens, maar de paniekgevoelens waren wel hetzelfde :Y
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:13:58 #215
46684 Syrena
Boo-Ya
pi_98501302
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 10:57 schreef progje het volgende:

[..]

eindelijk *O*
Net te laat :'( vrijdag kleumen en verregenen in de Efteling :'( (oké, ik hoef ook geen 31 graden hoor, maar droog zou wel fijn zijn :P )
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:40:57 #216
233920 Siral
pi_98502193
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 11:12 schreef Syrena het volgende:

[..]

Goed gedaan! :*
En ik zou echt hulp zoeken, je gevoelens van paniek en stress komen me zo bekend voor. Ik weet nog goed het enorme gevoel van opluchting en lichtheid dat ik op een gegeven moment had na therapie O+ (niet direct trouwens :+ ). Ik heb ze daarna ook nooit meer gehad, buiten de normale paniek die mensen voelen (zoals toen ik me buitengesloten had en mijn ouders op vakantie waren :P ).

Ik had geen eetstoornis trouwens, maar de paniekgevoelens waren wel hetzelfde :Y
Moet zeggen dat ik de paniek meestal wel voel aankomen en dan afleiding ga zoeken. Zo ben ik dus net maar weer de was gaan doen enzo, en ben ik mezelf gewoon ff uitgebreid gaan opmaken :+ Wat overigens ook wel nodig is aangezien ik er de laatste tijd echt slecht uit zie..

Ik ben benieuwd wat de huisarts me aanraad... in eerst instantie heb ik het toch niet zo op psychologen moet ik zeggen.. but we'll see.
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:45:53 #217
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_98502323
SPOILER
  Vis een optie? woensdag 22 juni 2011 @ 11:47:32 #218
70532 loveli
N
pi_98502377
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 11:45 schreef Rituals het volgende:
SPOILER
w/ *O* w/
crap in = crap out
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:49:50 #219
233920 Siral
pi_98502455
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 11:45 schreef Rituals het volgende:
SPOILER
Gaat het niet zo goed met je dan? Ik heb het topic al even niet meer gevolgd..
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:50:08 #220
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_98502467
SPOILER
Boek goedkoper bij booking.comDe beste bordspellen vind je bij 999 GamesBoek je safari bij Beekse Bergen
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:50:43 #221
342877 Mini.
pi_98502482
Wat goed dames, allebei! :*
Everything has changed
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:52:02 #222
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_98502539
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 11:49 schreef Siral het volgende:

[..]

Gaat het niet zo goed met je dan? Ik heb het topic al even niet meer gevolgd..
Ik heb ook een eetprobleem. Anders dan jouw probleem, maar er moet wel iets aan gedaan worden.
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:53:44 #223
52646 progje
Blub
pi_98502608
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 11:50 schreef Mini. het volgende:
Wat goed dames, allebei! :*
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:54:04 #224
233920 Siral
pi_98502619
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 11:52 schreef Rituals het volgende:

[..]

Ik heb ook een eetprobleem. Anders dan jouw probleem, maar er moet wel iets aan gedaan worden.
Bah... ik wens je veel succes.. denk dat het inderdaad verstandig is om ook eventjes naar de huisarts te gaan, wel minder dat je niet bij je eigen huisarts terrecht kan, of vind je dat niet erg?

Als je behoefte hebt om me te pmen ofzo mag dat altijd :)

Ik moest net ook huilen na het bellen, ontlading waarschijnlijk.
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:54:45 #225
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_98502644
Sterke dames! En sterkte dames!
Ik bijt!
(Zachtjes)
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:55:40 #226
233920 Siral
pi_98502670
Zoveel steun in dit topic! :) Ik waardeer het echt enorm!
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:58:20 #227
93603 V1z0R
Hoi
pi_98502773
De anti-ontbijtkoek maffia heeft ook een zachte kant! :D

Sterkte beiden ^O^
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:58:21 #228
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_98502774
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 11:54 schreef Siral het volgende:

[..]

Bah... ik wens je veel succes.. denk dat het inderdaad verstandig is om ook eventjes naar de huisarts te gaan, wel minder dat je niet bij je eigen huisarts terrecht kan, of vind je dat niet erg?

Als je behoefte hebt om me te pmen ofzo mag dat altijd :)

Ik moest net ook huilen na het bellen, ontlading waarschijnlijk.
Ik ken mijn huisarts niet zo goed, dus ik vind het niet erg :P. Mijn eigen huisarts is sowieso een vrouw die heel erg houdt van de geleerde gespreksvaardigheden en standaard technieken en ik hou daar niet zo van :+.

Ik denk een combinatie van ontlading en angst bij mij. Maar het komt allemaal wel goed.
  woensdag 22 juni 2011 @ 11:58:36 #229
100341 MarMar
pi_98502784
Rituals, dappere actie van je!!! Ik ben best trots op jullie meiden! :* goede stappen!
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:01:47 #230
233920 Siral
pi_98502883
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 11:58 schreef Rituals het volgende:

[..]

Ik ken mijn huisarts niet zo goed, dus ik vind het niet erg :P. Mijn eigen huisarts is sowieso een vrouw die heel erg houdt van de geleerde gespreksvaardigheden en standaard technieken en ik hou daar niet zo van :+.

Ik denk een combinatie van ontlading en angst bij mij. Maar het komt allemaal wel goed.
Awh, nou misschien maar fijner dan zo! :)
BonprixZavvi - Fandom en GeekgearSpeel mee met Lucky Day en win!
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:02:46 #231
229513 Blurred86
Live Positive
pi_98502912
Goed zeg Rituals!

ik heb echt een enorme craving voor chocoladetaart :') black forest gateau ofzo :9 maar goed dat we dat hier niet hebben :7
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:04:35 #232
93603 V1z0R
Hoi
pi_98502958
Schwarzwalder kirsch!
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:04:44 #233
211002 Goodbye
Awesome!
pi_98502962
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 11:58 schreef V1z0R het volgende:
De anti-ontbijtkoek maffia heeft ook een zachte kant! :D

Sterkte beiden ^O^
De Slankie Taliban was het toch? :P

Rituals, top dat je ook gebeld hebt! :*
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:05:04 #234
100341 MarMar
pi_98502975
Ik heb zin in comfortfood dus mijn lunch wordt een kop bouillon en een bruin pistoletje uit de oven met feta munt en ui.
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:06:42 #235
233920 Siral
pi_98503030
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:05 schreef MarMar het volgende:
Ik heb zin in comfortfood dus mijn lunch wordt een kop bouillon en een bruin pistoletje uit de oven met feta munt en ui.
Ik heb ook wel zin in iets warms straks... :o

Ik weet echt niet hoe ik me moet aankleden meer ook! Het weer is zo raar.. elke keer denk ik me goed aan te kleden en dan sterf ik nog van de kou. Ik moet zo weg (naar maatschappelijk werk op school) en ik weet nu al dat in de bus en de trein de airco gewoon lekkkerrr aan zal staan! Bah.....
  Vis een optie? woensdag 22 juni 2011 @ 12:07:13 #236
70532 loveli
N
pi_98503044
Laagjes, zodat je wat uit kunt trekken. Of aan.
crap in = crap out
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:07:16 #237
100341 MarMar
pi_98503048
je krijgt het vanzelf warmer als je lijf weer gezonder wordt :*
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:08:32 #238
233920 Siral
pi_98503094
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:07 schreef loveli het volgende:
Laagjes, zodat je wat uit kunt trekken. Of aan.
Ik heb nu een longsleeve coltrui aan, gewoon zo'n normale, niet dik en niet dun. Denk dat ik er nog een colbertje overheen aandoe, en dan m'n spijkerjasje als ik naar buiten ga, en een sjaal mee voor het geval dat (wind in m'n nek, sajfgsfsajn) HAHA in juni...

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:07 schreef MarMar het volgende:
je krijgt het vanzelf warmer als je lijf weer gezonder wordt :*
Dat speelt ook reuze mee denk ik ja......
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:10:53 #239
345229 Novem
pi_98503175
Goed bezig Rituals! Ik had niet meegekregen dat je een eetprobleem hebt eigenlijk, knap dat je deze stap hebt gezet!

Ik eet sinds een paar dagen alleen nog maar volkorenbrood/crackers (geen meergranen meer), maar ik krijg er echt heel erge honger van?! Misschien even wennen.
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:12:00 #240
93603 V1z0R
Hoi
pi_98503215
Zou het verschil in metabolisme ook te maken hebben met je lichaamstemperatuur?
Ik en m'n ma hebben het eigenlijk nooit koud en hebben een langzamere stofwisseling, terwijl m'n pa en zus het vaak koud hebben en een wat snellere stofwisseling hebben... :?
Zalando Lounge - Grote Merken, Veel KortingMailbird - E-mail made beautifulBekijk het streamingaanbod van Primevideo
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:13:45 #241
233920 Siral
pi_98503272
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:12 schreef V1z0R het volgende:
Zou het verschil in metabolisme ook te maken hebben met je lichaamstemperatuur?
Ik en m'n ma hebben het eigenlijk nooit koud en hebben een langzamere stofwisseling, terwijl m'n pa en zus het vaak koud hebben en een wat snellere stofwisseling hebben... :?
Ik was altijd al wel een kleum in mijn handen en voeten. Maar nu ben ik altijd echt compleet blauw..
Gewoon verschrikkelijk. Maar ik denk dat het ook wel iets met stofwisseling te maken kan hebben ja! Mijn zus, vader en broert hebben het ook nooit koud. Ik en m'n moeder altijd.. :+
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:13:48 #242
100341 MarMar
pi_98503274
Geen idee, ik denk niet dat ik bepaald een snelle stofwisseling heb. Ik heb het wel erg snel koud en als iedereen zeurt dat het te warm is vind ik het lekker. Eigenlijk ben ik pas tevreden als het meer dan 25C is.
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:14:06 #243
233920 Siral
pi_98503288
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:13 schreef MarMar het volgende:
Geen idee, ik denk niet dat ik bepaald een snelle stofwisseling heb. Ik heb het wel erg snel koud en als iedereen zeurt dat het te warm is vind ik het lekker. Eigenlijk ben ik pas tevreden als het meer dan 25C is.
haha same here.
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:15:06 #244
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_98503326
Dankjulliewel O+.

SPOILER
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:15:39 #245
233920 Siral
pi_98503347
Ik ga maar eens aanstalten maken naar de bus..

Ben benieuwd wat er vandaag uit me losgetrokken word door middel van dat gesprek, en of ik me beter/slechter voel.. Laat het nog we weten.

:W
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:16:10 #246
233920 Siral
pi_98503364
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:15 schreef Rituals het volgende:
Dankjulliewel O+.

SPOILER
Oh bah, meid, heel erg goed van je dan. Dat is zeker niet mis!

Aanbod voor als je wilt pmen staat nog steeds. Ookal zit het bij jou misschien anders inelkaar, eetstoornis is een eetstoornis. Dus als je behoefte hebt om te praten hoor ik het wel :*
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:17:29 #247
345229 Novem
pi_98503404
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:15 schreef Rituals het volgende:
Dankjulliewel O+.

SPOILER
SPOILER
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:17:41 #248
342877 Mini.
pi_98503414
Jeej, een mailtje dat mijn Freya-spulletjes zijn verstuurd!

Lijstje/planning voor vandaag:
O: 3,5 kleine sneetjes bruin brood, 2 met kaas en de rest met pindakaas
T: koffie met melk
L: 2 sneeën volkorenbrood met kaas
T: bakje yoghurt denk ik en wat fruit of groente
D: broodjes hamburger, op verzoek van vriendje, en wat losse groente erbij (tomaat, wortel, komkommer)
T: glaasje wijn en we hebben nog een stukje vlaai

Straks ook weer bloed geven, altijd goed voor een halve kilo eraf. :+ Héél tijdelijk tenminste.
Everything has changed
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:17:50 #249
345229 Novem
pi_98503418
Succes Siral!
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:18:39 #250
233920 Siral
pi_98503454
Thanks! Tot straksss.
Voordelig uit? Ticketveiling.nlBonprixKnab - Jouw online bank
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:19:14 #251
211002 Goodbye
Awesome!
pi_98503475
Succes *O*
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:22:24 #252
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_98503580
Succes Siral!
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:17 schreef Novem het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:23:10 #253
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_98503602
SPOILER
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:24:15 #254
223828 Phaidra
pi_98503637
Rituals, wat goed dat jij ook de stap hebt gezet ^O^ . Wat fijn dat een forum je zo'n laatste zetje kan geven. Alvast succes en sterkte :* !

Siral, zet 'm op!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:24:34 #255
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_98503649
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:23 schreef Ewelina het volgende:
SPOILER
SPOILER
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:29:08 #256
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_98503784
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 11:58 schreef MarMar het volgende:
Rituals, dappere actie van je!!! Ik ben best trots op jullie meiden! :* goede stappen!
Wat MarMar zegt :Y
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:30:14 #257
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98503820
Beetje gekke vraag misschien, maar heeft posten in een "afvaltopic" geen verkeerd effect op je als je een eetprobleem hebt? :@
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:30:31 #258
148689 Muis006
pi_98503828
Iets heel anders: tonijn was goed he :P?
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:31:31 #259
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98503869
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:30 schreef Muis006 het volgende:
Iets heel anders: tonijn was goed he :P?
Ja. vooral is je je spieren weer wilt opbouwen.
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:31:52 #260
93603 V1z0R
Hoi
pi_98503878
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:13 schreef MarMar het volgende:
Dan word het mij dus te warm :{ Maar ik loop 's winters dan ook nog gewoon kleine stukken in m'n korte broek en t-shirt (naar buurtsuper en zo...)
Als het 25+C is dan ben ik echt 3 dagen nodig om aan te passen.

Mini, goed ontbijt ten eerste ^O^ (goede KH's, eiwitten en goede vetten!)
Hamburgers kunnen ook gezond zijn hoor ;)

Eet ik zelf vaak zaterdags na het trainen. Receptje (voor 3 hamburgers):
Neem 500gr ongekruid rundergehakt, meng er een eetlepel sambal doorheen.
Verdelen in 3 porties, met natte handen kneden tot een makkelijk te grillen schijf.
Peper en zout erover en grillen maar!

Zodra ze klaar zijn tussen twee plakken brood met sla, tomaat, augurk en gebakken champignons/uien, lekkere laag franse mosterd op het onderste broodje en smullen maar! :9
Boek je safari bij Beekse BergenBekijk het streamingaanbod van PrimevideoVoordelig uit? Ticketveiling.nl
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:32:46 #261
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_98503907
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:30 schreef Tinkepink het volgende:
Beetje gekke vraag misschien, maar heeft posten in een "afvaltopic" geen verkeerd effect op je als je een eetprobleem hebt? :@
Voor mij niet in ieder geval. Ik weet zelf aardig wat van voeding, maar heb hier ook veel geleerd. Ik pas het (nog) niet toe op mezelf, maar het is wel nuttig.
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:33:01 #262
93603 V1z0R
Hoi
pi_98503914
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:31 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Vitamine B12 FTW!
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:34:01 #263
345229 Novem
pi_98503949
Hamburgers! :9 Ben al een jaar bezig met het perfectioneren van mijn zelfgemaakte burgers, heerlijk!
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:34:26 #264
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98503960
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:32 schreef Rituals het volgende:

[..]

Voor mij niet in ieder geval. Ik weet zelf aardig wat van voeding, maar heb hier ook veel geleerd. Ik pas het (nog) niet toe op mezelf, maar het is wel nuttig.
Ik bedoel het ook meer andersom. Ben bang voor "thinspiration" en jezelf vergelijken met een ander. Zo van: als zij zo weinig eet, zou ik dat ook moeten doen. Of jezelf toch steeds te dik vinden in vergelijking met...
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:34:35 #265
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_98503963
Ik denk wel dat dit niet het klassieke afvaltopic is waar weinig eten wordt gepromoot, maar vooral gezond eten met toch je lichaam in het achterhoofd, en volgens mij is dat wat mensen met een eetstoornis uiteindelijk naar toe moet groeien...
Ik bijt!
(Zachtjes)
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:35:08 #266
148689 Muis006
pi_98503987
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:31 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Oh dat wil ik dus dat komt goed uit!
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:35:36 #267
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98504007
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:34 schreef Sjaapje het volgende:
Ik denk wel dat dit niet het klassieke afvaltopic is waar weinig eten wordt gepromoot, maar vooral gezond eten met toch je lichaam in het achterhoofd, en volgens mij is dat wat mensen met een eetstoornis uiteindelijk naar toe moet groeien...
Dat klopt. Maar ik zie ook de tendens dat als er hier een tijdje een aantal "weinig-eters" posten, vele anderen ook meteen raar gaan eten.
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:36:05 #268
93603 V1z0R
Hoi
pi_98504030
Ik zal wel weer lijstjes gaan posten dan :)
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:37:33 #269
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_98504082
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:34 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik bedoel het ook meer andersom. Ben bang voor "thinspiration" en jezelf vergelijken met een ander. Zo van: als zij zo weinig eet, zou ik dat ook moeten doen. Of jezelf toch steeds te dik vinden in vergelijking met...
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik krijg hier niet gedachten dat ik minder moet eten dan anderen hier. Ik word zelfs een beetje boos als ik zie dat anderen weinig eten (ook in mijn dagelijkse leven). Het vergelijken doe ik wel, maar dat doe ik ook in het dagelijkse leven.
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:38:47 #270
148689 Muis006
pi_98504142
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:36 schreef V1z0R het volgende:
'Goede' voorbeeld :P

O: 400 ml vruchtenyoghurt
L: dubbele boterham met tonijn en wat fritessaus
T: appel en wilde perzik
D: gekookte aardappelen, bloemkool, karbonade
T: ijsje
Bunq - bank of the freeHoesjes? Casetify!Vattenfall cadeau
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:38:58 #271
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98504149
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:36 schreef V1z0R het volgende:
Goed plan!
Ik word er zo moedeloos van als ik jonge meiden hun gezondheid zie vergallen en ze niet open lijken te staan voor redelijke argumentatie :@
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:40:24 #272
211002 Goodbye
Awesome!
pi_98504201
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:38 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Goed plan!
Ik word er zo moedeloos van als ik jonge meiden hun gezondheid zie vergallen en ze niet open lijken te staan voor redelijke argumentatie :@
Nouja, en dit vind ik dus ook wel lastig. Want hoe vaak hebben we niet tegen (bijvoorbeeld) Siral gezegd dat ze te weinig at. En dan kwam ze met excuusjes, maar ze gaf aan dat er niets aan de hand was. En nu blijkt dus van wel en ik ben bang dat dat bij meer mensen zo is of kan zijn (ook nieuwe mensen die bijv. binnen komen met een enorm mager lijstje).
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:40:46 #273
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_98504213
Hoi!

Niet bijgelezen!

Tentamen ging 'geen idee'. Heb wel alle vragen beantwoord, wat niet zegt dat ik wist waar ik mee bezig was, maar wil in ieder geval de docente laten zien dat ik doorzet en niet weg ga zonder te antwoorden: ik wil zien wat ik fout doe en daar aan verder gaan werken ^O^
Als ik het nèt gehaald heb met een 5,6 ofzo ben ik natuurlijk helemaal blij, en tsja, die kans is er, maar als ik 't niet gehaald heb dan hoor ik vast waar ik op moet letten. Ben eigenlijk wel opgelucht nu.
Zit niet helemaal te stressen van 'wat nou, zal ik het gehaald hebben?????' maar heb meer een over-all gevoel van zenheid met de gedachte 'als ik het niet gehaald heb is het zeker niet hopeloos, want ik heb wel alle vragen braaf beantwoord en een shitload aan syntaxbomen getekend!

8-)

Zo!

En nu ga ik een roggebroodje eten :9
Ja doei.
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:41:11 #274
342877 Mini.
pi_98504227
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:31 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Dan word het mij dus te warm :{ Maar ik loop 's winters dan ook nog gewoon kleine stukken in m'n korte broek en t-shirt (naar buurtsuper en zo...)
Als het 25+C is dan ben ik echt 3 dagen nodig om aan te passen.

Mini, goed ontbijt ten eerste ^O^ (goede KH's, eiwitten en goede vetten!)
Hamburgers kunnen ook gezond zijn hoor ;)

Eet ik zelf vaak zaterdags na het trainen. Receptje (voor 3 hamburgers):
Neem 500gr ongekruid rundergehakt, meng er een eetlepel sambal doorheen.
Verdelen in 3 porties, met natte handen kneden tot een makkelijk te grillen schijf.
Peper en zout erover en grillen maar!

Zodra ze klaar zijn tussen twee plakken brood met sla, tomaat, augurk en gebakken champignons/uien, lekkere laag franse mosterd op het onderste broodje en smullen maar! :9
Thanks! :)
Vanavond worden het hier gewoon kant-en-klare, de magere beefburgers van AH Greenfields, maar die zijn echt heel lekker! Wel 150g, meer dan ik normaal eet maar voor het bloed geven kan wat meer rood vlees ook geen kwaad. Het ongezonde zit hem vooral in van die gezoete hamburgerbroodjes die vriendje erbij wilde. :+
Everything has changed
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:42:59 #275
148689 Muis006
pi_98504277
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:40 schreef motorbloempje het volgende:
Hoi!

Niet bijgelezen!

Tentamen ging 'geen idee'. Heb wel alle vragen beantwoord, wat niet zegt dat ik wist waar ik mee bezig was, maar wil in ieder geval de docente laten zien dat ik doorzet en niet weg ga zonder te antwoorden: ik wil zien wat ik fout doe en daar aan verder gaan werken ^O^
Als ik het nèt gehaald heb met een 5,6 ofzo ben ik natuurlijk helemaal blij, en tsja, die kans is er, maar als ik 't niet gehaald heb dan hoor ik vast waar ik op moet letten. Ben eigenlijk wel opgelucht nu.
Zit niet helemaal te stressen van 'wat nou, zal ik het gehaald hebben?????' maar heb meer een over-all gevoel van zenheid met de gedachte 'als ik het niet gehaald heb is het zeker niet hopeloos, want ik heb wel alle vragen braaf beantwoord en een shitload aan syntaxbomen getekend!

8-)

Zo!

That's the spirit Mo :Y een dag niet geZend is een dag niet geleefd.
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:44:00 #276
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_98504306
quote:
Hoi!

Niet bijgelezen!

8-)

Zo!

Goed zo Mo! Heerlijk, die zenheid O+.
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:44:48 #277
93603 V1z0R
Hoi
pi_98504329
Vandaag:

O: 450gr kwark + banaan
T: Handje cashews
T: Appel + mandarijn
L: 2 bth paprika, kipfilet, paard + 75gr forelfilet + 30gr. graved lachs + 1 blokje parmezaanse kaas + glas melk
T: 2 bth spinazie, kalkoenfilet, zalm + glas melk
T: Grapefruit
T: Blikje tonijn in olie
T: Shake
S: 45min. kracht / 45min. cardio
D: 200gr. koolvis, hele stronk broccoli (ik typ het tegenwoordig direct goed :D) met kaassausje en spekjes
T: Cashews en wodka
T: Blikje tonijn of kwark

voor Mo!
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:45:52 #278
342877 Mini.
pi_98504359
quote:
Hoi!

Niet bijgelezen!

8-)

Zo!

Goed dat je er zo tegenaan kijkt. :) In elk geval weer iets dat je kunt afstrepen!
(Je kunt wel zien dat ik tegenwoordig leef aan de hand van een to do-lijst. :P)
Everything has changed
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:46:12 #279
148689 Muis006
pi_98504372
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:44 schreef V1z0R het volgende:
Vandaag:

O: 450gr kwark + banaan
T: Handje cashews
T: Appel + mandarijn
L: 2 bth paprika, kipfilet, paard + 75gr forelfilet + 30gr. graved lachs + 1 blokje parmezaanse kaas + glas melk
T: 2 bth spinazie, kalkoenfilet, zalm + glas melk
T: Grapefruit
T: Blikje tonijn in olie
S: 45min. kracht / 45min. cardio
D: 200gr. koolvis, hele stronk broccoli (ik typ het tegenwoordig direct goed :D) met kaassausje en spekjes
T: Cashews en wodka
T: Blikje tonijn of kwark

[ afbeelding ]voor Mo!
Wow _O-

Also: tonijn-boks!
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:46:28 #280
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_98504379
8-)

wat een lijst Viz! :o
Als we in Engeland zitten ga ik weer sporten O+ ik kan er nu gewoon de tijd niet voor maken... :@ maar voel me ook dáár niet rot over. Normaal baal ik altijd als ik niet kan sporten, maar nu heb ik gewoon zelf even die afweging gemaakt en gaat alles van een leien dakje!

De spiegel en m'n kleren vind ik ook lief op 't moment, dus :z *)

Zo maar 's inlezen op het gebruik van Engels in Zuid-Afrika voor m'n mondeling van 'vanavond' :P
Ja doei.
Hoesjes? Casetify!Knab - Jouw online bankBunq - bank of the free
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:47:06 #281
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_98504412
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:45 schreef Mini. het volgende:

[..]

Goed dat je er zo tegenaan kijkt. :) In elk geval weer iets dat je kunt afstrepen!
(Je kunt wel zien dat ik tegenwoordig leef aan de hand van een to do-lijst. :P)
ja! En de herkansing is pas in augustus! *) en dit was het zwaarste tentamen dat ik moest en ik ben al lang blij dat ik er vanaf ben nu, de verhuizing is weer wat dichterbij gekomen O+
Ja doei.
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:47:53 #282
332853 Probability
pi_98504432
hallo :W
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:48:03 #283
211002 Goodbye
Awesome!
pi_98504439
Kan je die eventuele herkansing dan in Hull doen of moet je daarvoor terug naar Nijmegen?
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:48:31 #284
223828 Phaidra
pi_98504455
Lijstje:
O: brinta
T: 2x koffie met melk
L: 2 boterhammen rijkelijk belegd met gerookte kipfilet, vruchtenyoghurt
T: kiwi, hele paprika
T: klein handje amandelen
D: linzenburger, broccoli en krieltjes
T: ? koekje bij een kopje koffie? perenijsje? zoiets.

En voor de zekerheid de toevoeging dat ik 1.53m ben :P .
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:48:32 #285
93603 V1z0R
Hoi
pi_98504456
Zal 'm zo eens door de eetmeter heen gooien, geen flauw idee hoeveel kcal ik tegenwoordig aan kom :') (ik gok dat dit zo rond de 3200kcal komt)
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:48:40 #286
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_98504458
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:48 schreef Goodbye het volgende:
Kan je die eventuele herkansing dan in Hull doen of moet je daarvoor terug naar Nijmegen?
Die zou eventueel op afstand kunnen :o Had het haar al gevraagd, de 'wat als ik het niet haal', maar de docent is echt heel _O_ dus ze zei dat we daar vast wel iets mee konden doen op afstand ^O^
Ja doei.
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:49:48 #287
211002 Goodbye
Awesome!
pi_98504498
Oeh, dat is fijn! *O*
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:50:31 #288
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_98504517
yeah, dat draagt ook wel bij aan mijn zenheid, moet ik zeggen... :o

en eventuele andere zaken zijn alleen nog maar esasys, en die kunnen sowieso op afstand herkanst worden :)
Ja doei.
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:51:28 #289
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98504555
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:40 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Nouja, en dit vind ik dus ook wel lastig. Want hoe vaak hebben we niet tegen (bijvoorbeeld) Siral gezegd dat ze te weinig at. En dan kwam ze met excuusjes, maar ze gaf aan dat er niets aan de hand was. En nu blijkt dus van wel en ik ben bang dat dat bij meer mensen zo is of kan zijn (ook nieuwe mensen die bijv. binnen komen met een enorm mager lijstje).
Ja. Dit.
Er lopen hier een aantal meiden rond waarvan ik bijna zeker weet dat er meer speelt.
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:52:43 #290
342877 Mini.
pi_98504597
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:46 schreef motorbloempje het volgende:

De spiegel en m'n kleren vind ik ook lief op 't moment, dus :z *)
Oja, dat wou ik ook nog zeggen gisteren, op die foto met Radboud-trui zag je er ook prima uit!

Hihi V1z0R, dan moet ik letterlijk de helft eten van wat jij eet... Er zijn waarschijnlijk ook mensen in dit topic die ongeveer de helft wegen, of niet? :D No offense of course, want dat zijn natuurlijk allemaal spieren!
Everything has changed
Vattenfall cadeauBig Fish GamesDagje weg? Stedentripje? Dagtickets.nl
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:53:54 #291
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_98504646
quote:
3s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:52 schreef Mini. het volgende:

[..]

Oja, dat wou ik ook nog zeggen gisteren, op die foto met Radboud-trui zag je er ook prima uit!

Hihi V1z0R, dan moet ik letterlijk de helft eten van wat jij eet... Er zijn waarschijnlijk ook mensen in dit topic die ongeveer de helft wegen, of niet? :D No offense of course, want dat zijn natuurlijk allemaal spieren!
thanks! O+ Trui is een maat M. S was nèt wat te krap om m'n schouders :+
Ja doei.
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:54:31 #292
223828 Phaidra
pi_98504672
V1z, ben jij een snelle eter? Als ik die hoeveelheden weg zou moeten eten, zou ik de hele dag namelijk nergens anders tijd voor hebben _O- .
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:56:05 #293
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_98504725
quote:
12s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:54 schreef Phaidra het volgende:
V1z, ben jij een snelle eter? Als ik die hoeveelheden weg zou moeten eten, zou ik de hele dag namelijk nergens anders tijd voor hebben _O- .
haha! _O- ja, dat ja!
Ja doei.
  woensdag 22 juni 2011 @ 12:57:41 #294
148689 Muis006
pi_98504794
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:47 schreef Probability het volgende:
hallo :W
Hoiiiii :W
  woensdag 22 juni 2011 @ 13:00:03 #295
332853 Probability
pi_98504883
ik heb ook een tijdje veel gesport, weinig gegeten en al helemaal geen jus of boter. had ik het ook snel koud, snel ziek, hele droge huid en haar.
was niet eens heel bewust, maar wel vervelend.
  woensdag 22 juni 2011 @ 13:01:49 #296
332853 Probability
pi_98504953
mo, ik heb ook altijd l van dat soort truien, staat ook veel mooier!
  woensdag 22 juni 2011 @ 13:03:31 #297
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_98505019
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 13:01 schreef Probability het volgende:
mo, ik heb ook altijd l van dat soort truien, staat ook veel mooier!
L was echt iets om in te verdrinken bij deze, maar ik heb ook liever lekker ruim. M zat al vrij ruim, dus ik dacht echt dat ze HEEL groot vielen, dus probeerde ook de S nog even, maar die was dan ineens een heel stuk kleiner :?
Ja doei.
  woensdag 22 juni 2011 @ 13:03:37 #298
148689 Muis006
pi_98505022
Ik neem me weleens voor om echt op te letten met snoep, dan spreek ik 's ochtends met mezelf af om 2 weken niet te snoepen en 's avonds ben ik het alweer vergeten _O-

Eten (en snoep) is gewoon te lekker.
  woensdag 22 juni 2011 @ 13:06:43 #299
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98505139
Oh mijn bammetjes met boterhamworst zijn zalig O+ . Ik ben bijna door mn werk heen. Nog even wat lastige gevallen oplossen en dan maar om nieuw werk vragen :').
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 22 juni 2011 @ 13:08:17 #300
332853 Probability
pi_98505212
sommige lijstjes zijn zo klein dat ik er gewoon overheen lees!
De beste bordspellen vind je bij 999 GamesDe beste bordspellen vind je bij 999 GamesZalando Lounge - Grote Merken, Veel Korting
  woensdag 22 juni 2011 @ 13:09:10 #301
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98505240
Ik heb totaal geen problemen met niet snoepen. Gewoon geen troep in huis halen, dan kun je het ook niet opeten.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 22 juni 2011 @ 13:09:40 #302
162870 motorbloempje
#Anoniem
pi_98505262
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2011 13:09 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb totaal geen problemen met niet snoepen. Gewoon geen troep in huis halen, dan kun je het ook niet opeten.
qft!
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')