Online, maar van de grote maten was dit dus het leukste wat ik er tussen uit kon vissen. Of bedoelde je dat ik beter veel van die andere dingetjes kan bestellen? Da's natuurlijk ook een idee, ik ga er even over nadenkenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:57 schreef Novem het volgende:
Bestel je online of in de winkel? Je kan ook gewoon veel maten bestellen en dan de rest weer terugsturen.
Gewoon een lief snoetje tonen aan een modje! Wat had je in gedachten? "Slankies exeunt lappenmand"? "Mooie sjapen in de wei"? "Big-Boobie-Bikini-Bash"?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:59 schreef Novem het volgende:
oh oops, ben ik nu de sukkel die de naam niet verandert?
Welkom! Hoe lang ben je, want 56,5 kilo is natuurlijk al een prima gewicht (of zelfs wat aan de lage kant).quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:02 schreef seiramu het volgende:
Ik doe graag mee. Ik heb nu een gewicht rond de 56,5kg. Ik wil heeel graag 50kg wegen. Ik woog 75kg (bmi boven de 30...!).
Maar ik heb veel eetbuien :/ ik sport wel regelmatig. Bijna 4-5x in de week. In de vakantie bijna elke dag. Vanaf morgen wil ik echt weer normaal eten.
Dat bedoelde ik ja!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:02 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Online, maar van de grote maten was dit dus het leukste wat ik er tussen uit kon vissen. Of bedoelde je dat ik beter veel van die andere dingetjes kan bestellen? Da's natuurlijk ook een idee, ik ga er even over nadenken
Als ze 1.20 is, valt dat wel meequote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:04 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Welkom! Hoe lang ben je, want 56,5 kilo is natuurlijk al een prima gewicht (of zelfs wat aan de lage kant).
Welkom! Jij was toch al megaslank? Kan me iig een post van je herinneren met een buik die ik maar al te graag zou willen hebbenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:02 schreef seiramu het volgende:
Ik doe graag mee. Ik heb nu een gewicht rond de 56,5kg. Ik wil heeel graag 50kg wegen. Ik woog 75kg (bmi boven de 30...!).
Maar ik heb veel eetbuien :/ ik sport wel regelmatig. Bijna 4-5x in de week. In de vakantie bijna elke dag. Vanaf morgen wil ik echt weer normaal eten.
Ik word nog steeds blij van mijn nieuwe icoon, vooral in combinatie met een blije post, dan klopt ie zo goedquote:
Die kans lijkt me vrij kleinquote:
Hij is cute, jaquote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:06 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik word nog steeds blij van mijn nieuwe icoon, vooral in combinatie met een blije post, dan klopt ie zo goed
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:03 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Gewoon een lief snoetje tonen aan een modje! Wat had je in gedachten? "Slankies exeunt lappenmand"? "Mooie sjapen in de wei"? "Big-Boobie-Bikini-Bash"?
Je bent op dreef vandaagquote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:03 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Gewoon een lief snoetje tonen aan een modje! Wat had je in gedachten? "Slankies exeunt lappenmand"? "Mooie sjapen in de wei"? "Big-Boobie-Bikini-Bash"?
Dat buikje wil ik graag weer terugquote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:05 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Welkom! Jij was toch al megaslank? Kan me iig een post van je herinneren met een buik die ik maar al te graag zou willen hebbenJe sport inderdaad veel! Eet je gezond/genoeg? Een eetbui op z'n tijd is geen ramp, dat staat hier o.a. bekend als 'een Laurelientje plegen' en woh, Laureline heeft ook een figuurtje waar je u tegen zegt
Eetbuien kunnen een teken zijn dat je te weinig eet op reguliere basis. Hoe lang ben je eigenlijk?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:02 schreef seiramu het volgende:
Hmhm, Ik ben er ook echt blij om zeg. Het lucht zoveel op, ik heb net weer een enorm lang gesprek met mijn vader gehad. Hij vind het prima als ik nu ga sporten, omdat ik ook goed gegeten heb, maar dan moet ik wel beloven dat ik vanavond yoghurt ofzo met whey pak haha. Nou oke primaquote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:52 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Lieve sjaap, doe normaal. Als ik het goed zie ben je gewoon heel slank. Zou je haast opgeven voor How to look good naked.
En Siral, wat ben ik blij dat je met je ouders hebt gesproken. Maakte me best zorgen om je.
ik heb in geen tig jaar meer een sundae op, maar dat klinkt lekkerquote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:36 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn daglijstje
s. Kwartiertje hardlopen
o. Broodpap
t. Rode bessen, 2 mini-perziken, bakje kruisbessen, 200 ml kwark-yoghurtmix
l. 2 volkorenboterhammen, 2 crackers, plak kaas, pindakaas, zalmsalade
t. Niets
d. Grote roerbakschotel met o.a. kool, brocolli en hete saus
t. Sundae chocolade en bakje frambozen
Ik heb mini nepmagnumsquote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:54 schreef MevrouwPuff het volgende:
Aiiii ik lees het relatie met een getrouwde man topic![]()
Straks een mininepsolero
volgens mij is Puff daar de enige schuldige voor hoorquote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:11 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik heb mini nepmagnumsJULLIE SCHULD
![]()
En nu eet ik schijfjes kaasZe liggen op het Gezond eten boek
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:14 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
volgens mij is Puff daar de enige schuldige voor hoor
Nou ben ik de weg kwijtquote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:28 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
![]()
Maar heb ook gezegd dat de mininepsolero's minder dan de helft van de kcal bevatten van de mininepsolero's![]()
Tweemaal de helft?quote:
Hoe lang eet je nu al zo weinig?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
Eén voordeel van antibiotica. Ik taal niet naar eten, dus mininepmagnums doen me echt niks. Heb zelfs net een blokje Tony's chocolade afgeslagen, omdat ik er gewoon echt geen zin in heb. Bizar.
Goeie week. En verder merk ik er niks van.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoe lang eet je nu al zo weinig?
En merk je er ook iets van in de vorm van slapte / kou / ...?
Ook niet bestquote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Goeie week. En verder merk ik er niks van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
Ging jij niet nog fietsfoto's of zo voor ons opzoeken?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:32 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Plaatje van de tas Blurred? Ik beloof je dat ik er niet op zal gaan bieden om m voor je neus weg te kapen.
Owja, ik zal er eens eentje posten waar ik mijn hoofd vanaf heb geknipt.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Ging jij niet nog fietsfoto's of zo voor ons opzoeken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:38 schreef Blurred86 het volgende:
tot 30s voor sluiting had ik het hoogste bod en toen is hij in die laatste 30s nog eens ruim in prijs verdubbeldmaar goed, het was toch eigenlijk al niet de kleur die ik wilde (die op het plaatje wil ik, kan ik nergens vinden
) maar je moet wat he
TofSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo ongeveer had ik ook op het oog, maar toen had ik al een andere gekocht voordat ik genoeg gespaard had voor zo eentje
![]()
Toen lachte je nog iddquote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:40 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Mooie tas!
[ afbeelding ]
Dit was dag 1.
Toen deed het nog niet zo veel pijn.quote:
Je staat er wel vrolijk op ieg!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:40 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Mooie tas!
[ afbeelding ]
Dit was dag 1.
Check vooral het totale gebrek aan spieren in mijn benen.
Ik snap niet zo goed waarom die 239 euro kostquote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:44 schreef MevrouwPuff het volgende:
Henk, valt best mee toch?
Blurred, deze zou ik kopen als ik een idioot was
Dat snap ik meestal niet van heul dure dingesen qua tassen en kleding enzoquote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:52 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom die 239 euro kost
Het leer is erg zacht.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:52 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom die 239 euro kost
Klopt, voor de kijkers rechts, voor mij links.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:51 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Je staat er wel vrolijk op ieg!
Op de foto je rechterenkel was degene die uit het gips is?
QFT!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:55 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Klopt, voor de kijkers rechts, voor mij links.
En qua tassen, een mooie leren tas is echt het geld waard. Je ziet ook echt het verschil tussen duur en goedkoop leer enzo.En je moet het zien als een investering.
![]()
Een mooie tas doe je jaren mee.
Klopt maar hij moet ook wel een beetje speciaal zijn.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:55 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Klopt, voor de kijkers rechts, voor mij links.
En qua tassen, een mooie leren tas is echt het geld waard. Je ziet ook echt het verschil tussen duur en goedkoop leer enzo.En je moet het zien als een investering.
![]()
Een mooie tas doe je jaren mee.
Hmm, liever een mooie eenvoudige dan iets dat achteraf bijna nergens bij past, zodat je er nog een moet kopenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:58 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Klopt maar hij moet ook wel een beetje speciaal zijn.
Dat is meer kleurafhankelijk.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:02 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Hmm, liever een mooie eenvoudige dan iets dat achteraf bijna nergens bij past, zodat je er nog een moet kopen
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:06 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik word nog steeds blij van mijn nieuwe icoon, vooral in combinatie met een blije post, dan klopt ie zo goed
Hmm ja? Volle en halfvolle yoghurt vind ik namelijk eeeecht niet lekkerquote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:44 schreef Mini. het volgende:
Volle kwark is juist superlekker! Of volle yoghurt, net slagroom.
Zucht trouwens, ik zat een uur achter elkaar aan mijn scriptie te werken en net in die ene minuut dat ik mijn vorige post typte kwam vriendje binnenlopen, nu gelooft hij niet dat ik echt aan het werk was.
SPOILER: morgenochtend wegOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:45 schreef Siral het volgende:
[..]
Hmm ja? Volle en halfvolle yoghurt vind ik namelijk eeeecht niet lekker![]()
Haha, ik ken dat soort dingen..
Heb ik ook altijd, ben je eigenlijk keihard aan het werk, neem je ff pauze. En DAT zien ze dan net..
Ja stond pas nog in de koelkast, want appie had geen magere yoghurt meer haha. Maar ik vind het zo "meh". Dan pak ik liever 2x zoveel magere yoghurt als 1 bakkie halfvolle/volle.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:54 schreef Mini. het volgende:
[..]
Echt?Misschien toch nog eens proberen? Nouja, anders blijven er ook genoeg andere gezonde dingen over waar toch calorieën in zitten, gezonde vetten enzo.
Hee loveli, jouw stokpaardje toch? Ik ga trouwens echt nog reageren op je PM maar dat is niet iets om even snel tussendoor te doen.
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:38 schreef Blurred86 het volgende:
tot 30s voor sluiting had ik het hoogste bod en toen is hij in die laatste 30s nog eens ruim in prijs verdubbeldmaar goed, het was toch eigenlijk al niet de kleur die ik wilde (die op het plaatje wil ik, kan ik nergens vinden
) maar je moet wat he
Je moet ook pas in de laatste seconde bieden, met vooraf bieden drijf je alleen de prijs op. En dan meteen je absolute max bieden, zodat je neit wordt verleid tot het doen van stomme hoge biedingen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
/ebayexpertcrap in = crap out
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:53 schreef Chicolate het volgende:
O hai. Ik lees morgen wel wat bij denk ik, jullie waren echt leuk vandaag. Maar echt geen tijd daar nu voor, moet nog douchen en slapen.
Sterkte!SPOILER: morgenochtend wegOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het lijkt op het eerste gezicht niet veel, vooral overdag, dus eet maar flink veel nasi.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:59 schreef Siral het volgende:
[..]
Ja stond pas nog in de koelkast, want appie had geen magere yoghurt meer haha. Maar ik vind het zo "meh". Dan pak ik liever 2x zoveel magere yoghurt als 1 bakkie halfvolle/volle.
Planning morgen (ik moet echt plannen anders loopt het toch weer in de soep). Morgen chinees, en ik ga mee eten ook! Normaal zou ik een tonijn salade maken.. kaas op m'n brood is ook weer een uitdaging.... Ik smeer trouwens ook weer mn brood met becel light, deed ik ook niet meer, en die vetjes kan ik goed gebruiken.
O: yoghurt met 2 weetabix en kiwi
T: appel in plakjes met kaneel, halfvolle melk
L: 2x sneetje volkorenbrood, 1x 30+ kaas
T: 1x sneetje volkorenbrood met komkommer en tomaat
D: nasi goreng
S: uurtje fitness
T: yoghurt met paar eetlepels brinta en honing
Dit is weer ommenabij de 1400 calorieen, dus weer 400 meer dan "normaal".
Ik ga dit ff een week of 2 aankijken, mezelf wegen en dan evt ophogen.
ik had in de laatste minuut mijn eerste bod gedaan maar dat was dus schijnbaar te vroegquote:Op woensdag 22 juni 2011 00:06 schreef loveli het volgende:
[..]
Je moet ook pas in de laatste seconde bieden, met vooraf bieden drijf je alleen de prijs op. En dan meteen je absolute max bieden, zodat je neit wordt verleid tot het doen van stomme hoge biedingen.
/ebayexpert
Ja ik eet denk ik wel wat salade bij de nasiquote:Op woensdag 22 juni 2011 00:12 schreef Mini. het volgende:
[..]
Het lijkt op het eerste gezicht niet veel, vooral overdag, dus eet maar flink veel nasi.Het zou wel goed zijn als je daar ook nog wat groente bij kon stoppen.
Bedenk trouwens ook dat je lichaam tijd nodig heeft om aan die 1400 kcal te wennen. In het begin kom je misschien aan maar dat betekent niet dat je daarna nog verder aan zou komen als je hetzelfde zou blijven eten.
Dat bedoelde ik juist, als je je straks gaat wegen en je bent aangekomen moet je niet weer ónder die 1400 kcal gaan zitten om op gewicht te blijven. Maar zo te horen ben je dat ook niet van plan.quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:14 schreef Siral het volgende:
[..]
Ja ik eet denk ik wel wat salade bij de nasi! Alleen dat tel ik niet mee aan calorieen haha, die paar tomaatjes en blaadjes sla. En er zit toch wel wat groente bij de nasi, niet veel weliswaar. Daarom stop ik tussen de middag ook maar een hele tomaat tussen mn snee brood
En aankomen zal ik sowieso.. Mijn lijf is gewend aan enorm weinig. Maar het is ook de 'bedoeling' dat ik iets aankom, ik weeg nu 44 kilo.. Maargoed het is wel de bedoeling dat ik op een gegegeven moment op gewicht blijf ja!
Nee, haha. Hoe eng ik aankomen ook vind, het is wel het beste voor me!quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:21 schreef Mini. het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik juist, als je je straks gaat wegen en je bent aangekomen moet je niet weer ónder die 1400 kcal gaan zitten om op gewicht te blijven. Maar zo te horen ben je dat ook niet van plan.
Hoe lang ben je? Verkijk je niet op kilo's, centimeters hebben een ander verhaal. Naar mate vrouwen ouder worden, krijgen ze vaak bij gelijkblijvend gewicht meer vetmassa en minder spiermassa. Vet is lekker, mits op de juiste plekken. Ben ff nog een verhaal over m'n stokpaardje aan het typen...quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:18 schreef Siral het volgende:
Mijn streven is rustig aan naar de 46 kilo op dit moment. Wel eng hoor..
En uiteindelijk 48 kilo en daarop blijven.
Ik ben 158 cm kortquote:Op woensdag 22 juni 2011 00:23 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoe lang ben je? Verkijk je niet op kilo's, centimeters hebben een ander verhaal. Naar mate vrouwen ouder worden, krijgen ze vaak bij gelijkblijvend gewicht meer vetmassa en minder spiermassa. Vet is lekker, mits op de juiste plekken. Ben ff nog een verhaal over m'n stokpaardje aan het typen...
Mijn darmbacterien wegen 2 kilo. No kidding.quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:22 schreef Siral het volgende:
[..]
Nee, haha. Hoe eng ik aankomen ook vind, het is wel het beste voor me!
Ik heb zelfs het gevoel dat ik in de afgelopen 3 dagen al ben aangekomen..maar dat komt waarschijnlijk ook omdat m'n maag gewoon vol zit, die is niks gewend.
quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:24 schreef loveli het volgende:
[..]
Mijn darmbacterien wegen 2 kilo. No kidding.
Het kwam iig in de buurtquote:Op woensdag 22 juni 2011 00:25 schreef loveli het volgende:
Ik overdrijf volgens wilipedia, het is slechts 1 tot anderhalve kilo.
Hoe lang ben je dan? Ik woog vorige zomer ineens rond de 56 kilo en daar was ik niet blij mee, toen is het hele riedeltje begonnen.... en uit de hand gelopen. Toen was ik overigens ook niet dik maar gewoon vol slank. Maar mijn bouw zal wel anders zijn dan idd. Ik ben best smal gebouwd, misschien heb jij van nature meer spiermassa?quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:33 schreef Mini. het volgende:
Het lijkt mij inderdaad weinig (zeker als ik bedenk dat ik 20 kilo zwaarder ben, maar daar denken we niet aan), ik ben ongeveer even lang als jij en ik vond mezelf met 56 kilo al best dun. Maarja, lichter dan dat ben ik nooit geweest dus waarschijnlijk ben ik gewoon breder gebouwd ofzo.
Zo'n getal zegt ook niet alles.
Ik ben 1.78 en woog toen ik 21 was 63 met kleren aan. Dat was prima en kon alles eten wat ik wilde (deed ik ook). Ben geleidelijk aangekomen tot 69 zonder kleren en daar ben ik geschrokken en gestopt. De 63 kilo was een ideaal, want zag er prima uit en kon nog wat schommelen naar de 65.quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:28 schreef Siral het volgende:
Maargoed sommige van jullie mogen 48 kilo nog weinig vinden denk ik, maar toen ik 48 kilo woog, wat niet zo lang geleden is, toen zat ik eeeecht lekker in mn vel en had ik nergens last van! (toch heb ik 'vroeger' altijd rond de 52 kilo gewogen, maar toen was ik ook niet bewust met eten en sporten bezig)
Nu daarintegen doen m'n botten me gewoon zeer..
Klopt, gewicht zegt uiteindelijk niets. Spieren wegen nog altijd meer dan vet.quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:48 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik ben 1.78 en woog toen ik 21 was 63 met kleren aan. Dat was prima en kon alles eten wat ik wilde (deed ik ook). Ben geleidelijk aangekomen tot 69 zonder kleren en daar ben ik geschrokken en gestopt. De 63 kilo was een ideaal, want zag er prima uit en kon nog wat schommelen naar de 65.
Ben meer gaan bewegen en gezonder gaan eten (maar wel met m'n gevulde chocola in de hand) tot 66 kilo, toen ben ik erbij gaan sporten. Vet kwijtgeraakt, spieren gekregen, woog 68. Dat was een compleet andere verdeling op m'n lijf kilo dan toen ik 69 woog.
Bottomline, je gewicht maakt me niet uit, als je maar gezond bent en als het zich verhoudt tot je bouw.
De sfeer zat er zo te zien goed in en het lijkt me dat je aan die spieren gewerkt hebtquote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:40 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Mooie tas!
[ afbeelding ]
Dit was dag 1.
Check vooral het totale gebrek aan spieren in mijn benen.
Het betekent dat je idee van 'normaal' moet veranderen. Je eet niet om kcals binnen te krijgen, maar om voedingsstoffen binnen te krijgen om te functioneren.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:33 schreef Siral het volgende:
Voor mij is het echt bizar om te realiseren dat ik nu nog maar op de 1400 calorieen zit, volgens mij heb ik voorheen nooit meer gegeten dan ditOok niet toen het niet scheef in mijn hoofd zat en ik gewoon een 'normaal' patroon had. Dat betekent dan dus voor in de toekomst; of aan de whey, of onnodig volproppen
.......?
Iets lekkers mag best, ook al zit er niets in wat je lijf echt nodig heeft. Behalve alsje de hele dag op je luie krent zit en het niet verwerkt, maar meteen opslaat. Maar eten moet ook leuk blijven. Wat vind je echt lekker, waar geniet je van?quote:Hier thuis zeggen ze "pak gewoon een keer wat je echt lekker vind, wil je geen cornetto nu?"
Maargoed dat gaat er dan niet in nee.. Dat kan echt nog niet. Ik zou willen dat ik het kon :\
Hmhm, dit vertelde mijn fitness instructeur ook. Als ik dan toch kcal wil tellen of iets wil bijhouden, dan kan ik beter bij houden wat voor voedingstoffen ik binnen krijg. Want die krijg je dus veel te weinig als je slecht eet.quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:57 schreef loveli het volgende:
Het betekent dat je idee van 'normaal' moet veranderen. Je eet niet om kcals binnen te krijgen, maar om voedingsstoffen binnen te krijgen om te functioneren.
Je hersenen bestaan uit cholesterol. Weet je hoe essentieel ruggemerg is? En hoe vet het is? De grondstof van je celmembranen is vetzuren, de helft verzadigd en de andere helft onverzadigd. Bepaalde belangrijke vitamines zijn vetoplosbaar. A, D, K. En sommige stofjes uit groente worden ook beter opgenomen met vet. Goede dingen uit kruiden en specerijen worden beter opgenomen als je ze met olie eet (kurkuma/kerrie = goed tegen kanker, bepaalde pepers, kruiden zijn niet alleen lekker maar ook gezond, lang leve de Italiaan).
Grondstoffen voor hormonen en andere signaalstoffen... jawel, vetzuren. Je hebt vet nodig om te functioneren. Vet is lekker, mits op de juiste plaatsen.
[..]
Iets lekkers mag best, ook al zit er niets in wat je lijf echt nodig heeft. Behalve alsje de hele dag op je luie krent zit en het niet verwerkt, maar meteen opslaat. Maar eten moet ook leuk blijven. Wat vind je echt lekker, waar geniet je van?
Bedtijd geloof ik...
Oh ja, darmen zijn heel belangrijk:
http://www.spijsvertering(...)-gewichtsbeheersing/
Jaquote:Op woensdag 22 juni 2011 07:18 schreef Viking84 het volgende:
Goeiemorgen. Niet echt bijgelezen.
Zijn dat Leo en Kate in Revolutionary Road op je plaatje,. Siral?
Haaa, ik ben niet echt "nieuw" though, hehe. Terug van weggeweestquote:Op woensdag 22 juni 2011 07:23 schreef _aurum_ het volgende:
Mogguh!
Chico, ik wil ook wel PM!
Billy: Fijn dat je het met je vriend uitgesproken hebt.
Siral: Welkom. Je geeft een paar posts hierboven je eigen valkuil al aan. Dat als je niet plant wat je eet, dat je te weinig eet (gisteravond) en vanmorgen wil je zonder planning gaan werken. Da's imo geen goed idee
Hou je de eerste 2 weken aan een planning. Nieuwe gewoontes aanwennen kosten tijd en evalueer hoe het gaat tijdens het proces.
Succes!!
Hm ja, mijn vader zegt dat ik me er sowieso ook beter/vrolijker door ga voelen als ik die visolie een tijdje neem. En dat de stress dan ook wat zal gaan afnemen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 07:33 schreef Phaidra het volgende:
Siral, visolie is idd een goed idee. Je bent op de goede weg, veranderen gaat niet van vandaag op morgen. Het zal met vallen en opstaan gaan en het is niet erg als het niet direct allemaal perfect is.
En ik snap wel de gedachte achter het aanbieden van een cornetto door je ouders. Ze hebben het idee dat als je weer snoep/ijs durft te eten, dat het dan beter met je gaat, dat je niet meer zo met eten en aankomen bezig bent. Maar zo werkt het niet. Imo kan je beter eerst voldoende gaan eten met gezonde voedingsstoffen, je lijf heeft ze al zolang moeten missen. Als je nu gaat snoepen, gaat dat ongetwijfeld ten koste van iets anders in je eetpatroon, waarschijnlijk iets gezonds. Snoep heeft je lijf niet nodig, en als je er nu nog niet van kan genieten, waarom zou je jezelf forceren?
Een goede vriendin van mij heeft een tijdje een verstoorde relatie met eten gehad en zelfs nu dat al jaren verleden tijd is, snoept ze niet tot nauwelijks. Echt 1x in de maand ofzo. Maar verder eet ze genoeg, gezond en lekker. Ik zie niet waarom dat een probleem zou zijn.
Ja.quote:Op woensdag 22 juni 2011 07:43 schreef Siral het volgende:
Misschien moet ik toch maar als nog naar de huisarts..
Goed, wat kan die doen? Mij doorverwijzen naar een psygh..quote:
Weet je wat ook lekker is? Halfvolle of mager yoghurt mengen met magere kwark. Nog steeds mager, maar het "voelt" vol.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:44 schreef Mini. het volgende:
Volle kwark is juist superlekker! Of volle yoghurt, net slagroom.(Nouja, niet echt maar wel heel lekker romig.)
Zucht trouwens, ik zat een uur achter elkaar aan mijn scriptie te werken en net in die ene minuut dat ik mijn vorige post typte kwam vriendje binnenlopen, nu gelooft hij niet dat ik echt aan het werk was.
Dat kan ik wel ens doen jaquote:Op woensdag 22 juni 2011 08:16 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Weet je wat ook lekker is? Halfvolle of mager yoghurt mengen met magere kwark. Nog steeds mager, maar het "voelt" vol.
Dit is echt veel en veel te weinig Sjaapquote:Op woensdag 22 juni 2011 01:09 schreef Sjaapje het volgende:
Mijn leren tas van 150 euro is onlangs verpest door mijn fles lenzenwater die leeg gelopen is, balen! Hopelijk krijg ik hem terug goed, want nu staat er een witte streep op.
Plan voor morgen:
B: bak magere kwark met appel, peche en appelsien
T: tomaatjes en misschien wel een boterham afhankelijk van de honger
D: uit eten met de ouders naar chique restaurant. En daar geldzaken bespreken...
S: tekenen contract appartement (spannend!) en kleren winkelen (met zus, poging zonder zus was niet leuk vandaag)
Hele goede reden om langer op te blijven.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:36 schreef sigme het volgende:
Ik moet eigenlijk naar bed maar er is eindelijk weer eens een kat binnen en die ligt op schoot
Heb je een vriezer? Ik heb een tijdje op zondag 2 of 3 gerechten gemaakt en dan ingevroren (dus in totaal 12 - 16 porties). Het weekend erna deed ik dat weer met andere gerechten, en zo had ik een aardig voorraadje afwisselende maaltijden. Is gezonder en goedkoper dan kant-en-klaar. Op de dagen dat ik geen zin had in opwarmen at ik vaak een maaltijdsalade (alles heel snel en grof klein snijden, in een vergiet, afspoelen, klaar) of brood met tomaat.quote:Op woensdag 22 juni 2011 08:34 schreef MevrouwPuff het volgende:
Goedemorgen!
Lekker tot 7 uur in bed blijven liggen, maar daarna...
De spiegel was weer confronterend. Heb een enorme muffintop. Gelukkig heb ik laatst zo'n verhullend vest-ding gekocht, maar dat is natuurlijk geen oplossing.
Misschien moet ik toch maar aan de kant en klaar maaltijden, want ik ga gewoon vreten als ik thuis ben en daarna een potje koken omdat ik me zo slecht voel over dat gevreet.
Waarom staan ze daar niet achter? Het is juist beter denk ik om professionele hulp in te schakelen, die hebben meer ervaring met dat soort problematiek.quote:Op woensdag 22 juni 2011 08:15 schreef Siral het volgende:
[..]
Goed, wat kan die doen? Mij doorverwijzen naar een psygh..
Hier thuis staan ze daar totaal niet achter. Mijn vader heeft thuis gezeten met een depressie een paar jaar geleden en slikte daarvoor ook medicatie/bezocht een psygh.
Hij wil niet dat ik dat ga doen, hij wil het zo oplossen. En dat snap ik ook heel goed, dat is ook wat ik wil in eerst instantie. Sowieso heb ik nu geen lessen meer, dus dat scheelt al HEEL veel, ik kan nu alle aandacht besteden aan dit.. En mezelf proberen te verbeteren.
Nog een aanvulling: je ouders snappen niet wat jouw dwanggedachten zijn en hoe het je eetgedrag beheerst, hoe goed ze ook hun best doen. Dat kan frustrerend werken, zowel voor jou als voor hen. Een professional kan je daarin veel beter begeleiden, denk ik.quote:Op woensdag 22 juni 2011 08:41 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Waarom staan ze daar niet achter? Het is juist beter denk ik om professionele hulp in te schakelen, die hebben meer ervaring met dat soort problematiek.
Zorg er wel voor dat je een goede hebt met wie het klikt.
Nee die dwangedachten snappen ze zeker niet. Ik wilde er gister over door blijven praten en mn moeder vond dat ik moest "ophouden, nu is het klaar" "je zegt elke keer hetzelfde" "je weet best wat goed voor je is"quote:Op woensdag 22 juni 2011 08:48 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nog een aanvulling: je ouders snappen niet wat jouw dwanggedachten zijn en hoe het je eetgedrag beheerst, hoe goed ze ook hun best doen. Dat kan frustrerend werken, zowel voor jou als voor hen. Een professional kan je daarin veel beter begeleiden, denk ik.
Het scheelt al veel als je bijvoorbeeld een paar kleine bakjes saus invriest. Dan hoef je alleen maar als extra rijst of pasta te koken. En alleen saus neemt minder ruimte in dan een complete maaltijd. Het lijkt me heel lastig, ik ben zo blij dat de meneer eerder thuis is dan ik en dan ook kookt. Anders had ik ook om 18.30 nog moeten beginnen. Waarschijnlijk at ik dan veel minder gezondquote:Op woensdag 22 juni 2011 08:47 schreef MevrouwPuff het volgende:
Tink: maaltijdsalade maak ik ook nog wel inderdaad, dat is dan een goede avond.
Heb een klein vriesvakje, maar 4 bakjes moeten wel passen.
Nadeel is dat ik ook lui ben en dat soort dingen daarom niet doorgevoerd heb.
Dan denk ik eerlijk gezegd toch dat je beter een psych kan bezoeken. Want anders doe je alleen aan symptoombestrijding denk ik.quote:Op woensdag 22 juni 2011 08:49 schreef Siral het volgende:
[..]
Nee die dwangedachten snappen ze zeker niet. Ik wilde er gister over door blijven praten en mn moeder vond dat ik moest "ophouden, nu is het klaar" "je zegt elke keer hetzelfde" "je weet best wat goed voor je is"
Frustrerend inderdaad..
Dat idd. Door hier mee te lezen wéét ik dat het niet zo werkt, dat juist die rare verhouding met eten ontzettend moeilijk te veranderen is. Maar op het moment dat je er dagelijks mee geconfronteerd wordt en iemand die je dierbaar is, zichzelf zo tekort doet zeg maar, zou ik waarschijnlijk ook snel zeggen: Doe Normaal! Het is voor iemand anders gewoon niet te begrijpenquote:Op woensdag 22 juni 2011 08:49 schreef Siral het volgende:
[..]
Nee die dwangedachten snappen ze zeker niet. Ik wilde er gister over door blijven praten en mn moeder vond dat ik moest "ophouden, nu is het klaar" "je zegt elke keer hetzelfde" "je weet best wat goed voor je is"
Frustrerend inderdaad..
Als je de oplossing gevonden hebt, hoor ik het graag! Ik heb veel last van dat soort pukkels, vaak komen ze na een week opeens aan de oppervlakte. En zeer dat het doet! Ik heb ze vaak rond mijn 'periode', dus het zal wel iets hormonaals zijn.quote:Op woensdag 22 juni 2011 08:54 schreef Tinkepink het volgende:
Het is niet zo moeilijk om gezond te eten. Je moet het alleen even doen. Net als met sporten, als je eenmaal in het ritme zit is het niet meer vervelend en merk je hoe goed je er bij voelt.
Ik heb ook iets raars. Op mijn kin, heel diep onder de huid, zit volgens mij een onderhuidse pukkel. Tenminste... het doet pijn als ik er op druk en 's avonds voel ik een verdikking. Nu wil ik natuurlijk niet dat het doorzetdus wat kan ik doen? Ik heb zelf al gedacht aan prei eten (helpt tegen ontstekingen en kippensoep maken (antibiotica) ). Iemand nog een ander idee?
Veel masseren, niet pulken. Op een gegeven moment komt ie vanzelf losquote:Op woensdag 22 juni 2011 08:57 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Als je de oplossing gevonden hebt, hoor ik het graag! Ik heb veel last van dat soort pukkels, vaak komen ze na een week opeens aan de oppervlakte. En zeer dat het doet! Ik heb ze vaak rond mijn 'periode', dus het zal wel iets hormonaals zijn.
Ja, maar dat wil ik juist nietquote:Op woensdag 22 juni 2011 08:58 schreef Siral het volgende:
[..]
Veel masseren, niet pulken. Op een gegeven moment komt ie vanzelf los
Dan gewoon niet aankomen, da's bij mij meestal de beste optie haha!quote:Op woensdag 22 juni 2011 08:59 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja, maar dat wil ik juist nietIk wil dat ie weggaat
scrubben, creme gebruiken die talgaanmaak tegengaat, bij een beautysalon langsgaan?quote:Op woensdag 22 juni 2011 08:59 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja, maar dat wil ik juist nietIk wil dat ie weggaat
Thanksquote:Op woensdag 22 juni 2011 08:58 schreef MarMar het volgende:
goedemorgen.
Siral de meiden geven goede adviezen hier, misschien moet je er gewoon eens rustig over nadenken, gelijk reageren hoeft helemaal nieten goed bezig meid! De eerste stapjes zijn gezet!
mijn lijstje voor vandaag:
O: yoghurt met muesli
T: cappuccino, beschuitje kaas
L: boterham rollade, boterham sandwichspread, karnemelk
T: appel cappuccino
D: witlof uit de oven met ham en kaas
T: kiwi met yoghurt
Ben alle taart en tiramisu pondjes alweer kwijtnu is het echt zoeken naar de balans.
Vrijdag zou ik nog een bruiloft hebben, maar rotweer+boottocht+rolstoel=thuisblijven daarbij voel ik me met de dag zieker. Straks om 10.10 naar de HA en ik gok dat ik thuiskom met een kuurtje.
Jaaaa! Begin maar met 2 of 3 gram per dag om je tekort aan te vullen (dat zijn 3 grote capsules o 9 kleine).quote:Op woensdag 22 juni 2011 03:18 schreef Siral het volgende:
[..]
Hmhm, dit vertelde mijn fitness instructeur ook. Als ik dan toch kcal wil tellen of iets wil bijhouden, dan kan ik beter bij houden wat voor voedingstoffen ik binnen krijg. Want die krijg je dus veel te weinig als je slecht eet.
Mijn vader heeft me aangeraden om dagelijks visolie tabletten te pakken. Die hebben we liggen. Doen?
Uhm.. noop, als je elke dag alleen op je gat zit gaat het mis, maar dat zit jij niet. Hte is geen kwestie van verdienen op een dag, maar een kwestie van balans in een week. Of maand.quote:Enja het is dus wat jij precies zegt. Lekkere dingen kun je gerust pakken, tenzij je de hele dag niks doet. Voor mij is eten echt een soort verdienste geworden..ik heb het idee dat ik mijn eten moet "verdienen". En lekkere dingen mag ik van mezelf echt alleen op speciale gelegenheden.
Koop een reep, neem zo nu en dan een blokje. Je hoeft de hele reep niet in een keer op te eten, leer weer genieten, begin desnoods met een half blokje. Als het lekker is, neem er nog eentje. Er zitten ook gezonde stofjes in (pure) chocola.quote:En waar ik van geniet? Een goed stuk chocola denk ik... of een dikke ijsco van de italiaan. Maar het zit momenteel zo scheef in mijn hoofd dat ik er niet meer van kan genieten.
Slaapproblemen: melatonine, L-tryptofaan (zit in melk, chocola, bananen), magnesium (groene groenten). Krijg je voldoende gezonde stofjes binnen, dan haal je een aantal oorzaken van slapeloosheid weg. Hoe gezonder je eet, des te fijner je je voelt.quote:De slaapproblemen zijn momenteel ook weer terug... bah... Het voelt allemaal weer niet goed. Ik kan wel janken, ik was zo positief.
Als ik 'veel´ eet wil ik wel graag sporten... anders dan werkt het alleen maar averechtsquote:Op woensdag 22 juni 2011 09:00 schreef Perruche het volgende:
Goedemorgen
Siral, way to goMisschien vandaag even niet sporten, even een dagje rust, en morgen weer? Wat je zegt over "altijd zelf je problemen oplossen", trap niet in die valkuil, zo ben k ook (altijd geweest) en recent heb ik een nare periode gehad en ben mezelf echt tegengekomen. Beter zoek je nu hulp en leer je die te accepteren
Dr Phil (1 wenkbrauw omhoog): And how did it work out fot you?quote:Op woensdag 22 juni 2011 08:44 schreef Siral het volgende:
@ Cocotrimonium en Ewelina en Novem:
Ik vind het zo zwaar meteen allemaal, en misschien overdreven.. ik los graag mijn dingen altijd zelf op. Altijd gedaan.
Je eigen dingen oplossen is prima, maar je vergeet 2 dingen. Waarom het wiel uivinden als anderen wielen op de plank hebben liggen en je ziet alles door dezelfde bril. Een ander kijkt met een andere invalshoek, als jouw invalshoek niet goed is, kun je het zelf niet oplossen.quote:Dat ik dit nu tegen mijn ouders heb verteld en er ook daadwerkelijk dagelijks over praat met ze is al iets bijzonders.
Ik heb sowieso vandaag nog een laatste gesprek met een maatschappelijk werkster op school..
Ik zal vanavond eens vragen dan aan vaders voor die capsules..Hij geeft het nu al bijna elke dag als tip haha. Zal die fijn vinden denk ik als ik er straks naar vraag en zijn advies opvolg.quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:03 schreef loveli het volgende:
[..]
Jaaaa! Begin maar met 2 of 3 gram per dag om je tekort aan te vullen (dat zijn 3 grote capsules o 9 kleine).
[..]
Uhm.. noop, als je elke dag alleen op je gat zit gaat het mis, maar dat zit jij niet. Hte is geen kwestie van verdienen op een dag, maar een kwestie van balans in een week. Of maand.
[..]
Koop een reep, neem zo nu en dan een blokje. Je hoeft de hele reep niet in een keer op te eten, leer weer genieten, begin desnoods met een half blokje. Als het lekker is, neem er nog eentje. Er zitten ook gezonde stofjes in (pure) chocola.
[..]
Slaapproblemen: melatonine, L-tryptofaan (zit in melk, chocola, bananen), magnesium (groene groenten). Krijg je voldoende gezonde stofjes binnen, dan haal je een aantal oorzaken van slapeloosheid weg. Hoe gezonder je eet, des te fijner je je voelt.
quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:07 schreef Perruche het volgende:
Oh en ik houd niet van magere productenVolle yoghurt
Planning:
O: 250 ml griekse yoghurt met honing en walnoten
Je weet zelf wel wat goed voor je is en rationeel weet je dat je niet teveel eet. Gisteren heb je toch gesport? Je moet toch ook lerend dat je met deze hoeveelheden (wat echt niet veel is!) niet jezelf hoeft te "straffen" ofzo door te gaan sporten?quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:03 schreef Siral het volgende:
[..]
Als ik 'veel´ eet wil ik wel graag sporten... anders dan werkt het alleen maar averechts
Ik mocht gister namelijk niet weg van mijn moeder (niet dat die me uiteindelijk kan tegenhouden want ik beslis uiteindelijk nog altijd zelf, ik ben geen 16 meer) en toen brak de stress echt los. Mijn vader was het ermee eens dat omdat ik goed gegeten had ik best even een uurtje wat mocht doen, ik had tenslotte de hele dag ook al thuisgezeten. Ik was van plan om dat vandaag gewoon weer te doen, ff een uurtje, niet intensief. Dan donderdag een rustdag, en dan vrijdag/zondag.. Of vraag ik dan teveel van mezelf? Mijn lijf voelt echt prima nu!
Uiteindelijk ben ik wel gaan sporten ja om dat slechte gevoel kwijt te kunnen raken..quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:09 schreef Perruche het volgende:
[..]
Je weet zelf wel wat goed voor je is en rationeel weet je dat je niet teveel eet. Gisteren heb je toch gesport? Je moet toch ook lerend dat je met deze hoeveelheden (wat echt niet veel is!) niet jezelf hoeft te "straffen" ofzo door te gaan sporten?
Zink, vitamine A (niet tegelijk met zink, dan werken ze beide minder goed), vitamine E, visolie (ook ontstekingsremmend), smeren met azulenpasta van Dr. Eckstein.quote:Op woensdag 22 juni 2011 08:54 schreef Tinkepink het volgende:
Het is niet zo moeilijk om gezond te eten. Je moet het alleen even doen. Net als met sporten, als je eenmaal in het ritme zit is het niet meer vervelend en merk je hoe goed je er bij voelt.
Ik heb ook iets raars. Op mijn kin, heel diep onder de huid, zit volgens mij een onderhuidse pukkel. Tenminste... het doet pijn als ik er op druk en 's avonds voel ik een verdikking. Nu wil ik natuurlijk niet dat het doorzetdus wat kan ik doen? Ik heb zelf al gedacht aan prei eten (helpt tegen ontstekingen en kippensoep maken (antibiotica) ). Iemand nog een ander idee?
Dankje..quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:10 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!
Siral, weet absoluut niet wat ik je kan aanraden omdat ik juist eerder het tegenovergestelde heb, maar toch veel sterkte gewenst! Hoop wel dat je voeding kan komen te zien zoals het bedoeld is en dat de verstoorde 'relatie' weer goed komt. Dat probleem ken ik namelijk wel en daar gaat wat tijd overheen voordat het over is.
Beterschap Mar en XM!
Mo succes
[ afbeelding ] Damn TT got my hopes up...
Ben benieuwdquote:Op woensdag 22 juni 2011 09:08 schreef loveli het volgende:
Kwak komt vast nog wel voorbij om dingen over eetstoornissen uit te leggen. Andere invalshoek en erg interessant, waarschijnlijk verandert het je mindset (een klein beetje).
dat heeft ze de vorige keer dat Siral hier postte volgens mij ook al gedaan..quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:08 schreef loveli het volgende:
Kwak komt vast nog wel voorbij om dingen over eetstoornissen uit te leggen. Andere invalshoek en erg interessant, waarschijnlijk verandert het je mindset (een klein beetje).
argh, dat lijkt me naarquote:Op woensdag 22 juni 2011 09:12 schreef MarMar het volgende:
oh en ik heb spierpijn van dat stomme korset, het gaat wel even duren voor we vriendjes zijn ben ik bang.
En dan? Vergaat dan de wereld? Nee.quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:08 schreef Siral het volgende:
En die reep kopen.. no way.. Ik ben veel te bang dat ik de controle verlies, en niet meer kan stoppen. Want die kans zit er namelijk dik in...
uiteindelijk welquote:Op woensdag 22 juni 2011 09:15 schreef Ewelina het volgende:
Mo, succes met je tentamen!Het komt vast goed.
Ik weet het.. dat is sowieso iets waar ik ECHT snel vanaf wil, want ik ben een wrak!quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:15 schreef Ewelina het volgende:
Mo, succes met je tentamen!Het komt vast goed.
Siral, niet goed slapen is een teken van depressieve klachten en dat los je echt niet zonder professional op.
En altijd alles zelf willen oplossen.... niet doen. Hulp is er niet voor niets.
Ik wil gewoon niet dat ze me verplichtingen op gaan leggen dat werkt echt averechts.. Ze kunnen me ook niets verplichten, ze hebben ook gezegd dat ze dat niet willen doen!quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:14 schreef Goodbye het volgende:
Morning![]()
Siral, ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen op alle posts die je plaats. Er blijkt zo overduidelijk je verstoorde relatie met eten en sporten uit.. En ik persoonlijk denk niet dat je dat kunt oplossen met alleen de hulp van je ouders. Het is natuurlijk wel heel fijn dat je ze alles hebt kunnen vertellen, maar hulp van een psycholoog lijkt me echt geen overbodige luxe. Ik lees namelijk nu al dingen waaruit ik merk dat je je kunt gaan afzetten tegen je ouders ("niet dat die me uiteindelijk kan tegenhouden want ik beslis uiteindelijk nog altijd zelf, ik ben geen 16 meer"). En dat moet geen excuus zijn om weer in je oude patroon te vervallen.
De wereld vergaat niet nee, maar voor mij op dat moment wel. De conclusie is dat ik mezelf enorm zal af gaan straffen..quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:17 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
En dan? Vergaat dan de wereld? Nee.
Word je dit? Ook niet.
Voel je je rottig. Misschien.
Is dat erg? Nee.
Ik heb het hier al vaker gezegd, maar volgens mij is het toch vooral een controle issue (niet alleen bij jou, maar ook bij vele anderen hier) en ligt er een heel ander probleem aan ten grondslag. In de basis gaat het helemaal niet om je gewicht, maar om het gevoel van controle, over loslaten.
En het zou fijn zijn als je het met je ouders kan oplossen, maar je zit natuurlijk wel net op de leeftijd dat loslaten (van je familie) net een belangrijk thema is....
Bedankt voor de lieve woordenquote:Op woensdag 22 juni 2011 09:22 schreef MarMar het volgende:
@Siral:
Echte onafhankelijkheid bestaat niet, niemand kan alles alleen. Voor issues met je lijf ga je naar een huisarts of een specialist, waarom zou je dan zelf rond blijven lopen met issues in je denkpatroon?
Het gaat er niet om dat je het alleen zou moeten kunnen of dat je op je gezicht gaat als je hulp nodig blijkt te hebben.. hulp moet je inschakelen omdat je het verdient, omdat jij net als ieder ander recht hebt op een beetje een gelukkig leven. Ik heb een rolstoel een scootmobiel, een traplift en een korset, jij hebt iemand nodig die je begeleidt om je denkpatronen weer een beetje recht te breien. Niets mis mee
Of een koekjesfabrikant of de McDrekquote:Op woensdag 22 juni 2011 09:22 schreef motorbloempje het volgende:
Adsenseproblemen FOK! #5
Misschien wil herbalife onze reeks wel sponsorenOf Sonja Bakker
!
Waarom wil je sporten? Ik ben voorstander van sport, laat dat duidelijk zijn. Maar bij jou is sporten een probleem, omdat je het voor een verkeerd doel gebruikt. En een vetpercentage van 7% is voor een man al schrikbarend laag, laat staan voor een vrouw. (Maak een foto van hoe je er nu uitziet met dat vetpercentage als referentie, hier posten mag, want we zijn nieuwsgierig, maar maak er iig eentje voor je eigen beeldvorming.)quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:03 schreef Siral het volgende:
Ik was van plan om dat vandaag gewoon weer te doen, ff een uurtje, niet intensief. Dan donderdag een rustdag, en dan vrijdag/zondag.. Of vraag ik dan teveel van mezelf? Mijn lijf voelt echt prima nu!
Sporten is voor mij sowieso afleiding, daarnaast vind ik het ook echt leuk! Maar momenteel heeft het inderdaad een enorme haat/liefde verhouding. Ik sport dus ook met de gedachte om calorieen te verbranden, en om me beter te voelen als ik een keer teveel heb gegeten voor mijn gevoel. Dat is inderdaad fout.quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:24 schreef loveli het volgende:
[..]
Waarom wil je sporten? Ik ben voorstander van sport, laat dat duidelijk zijn. Maar bij jou is sporten een probleem, omdat je het voor een verkeerd doel gebruikt. En een vetpercentage van 7% is voor een man al schrikbarend laag, laat staan voor een vrouw. (Maak een foto van hoe je er nu uitziet met dat vetpercentage als referentie, hier posten mag, want we zijn nieuwsgierig, maar maak er iig eentje voor je eigen beeldvorming.)
Het draait om balans. Je krijgt voedingsstoffen binnen die je 1 keer kunt gebruiken, terwijl je ze op meer plekken nodig hebt. Jouw lijf moet bepalen waar het de voedingsstoffen gebruikt en waar niet, hoewel het op andere plekken ook nodig is.
Ik vind het niet gek dat je ouders zich zorgen maken. Niet om het sporten zelf, maar omdat ze bang zijn dat je de balans weer kwijtraakt. Ik bedoel, de balans niet terugvindt. Want jij bent nog lang niet in balans. En misschien heb je daar wel een professional bij nodig, om weer in balans te komen.
Wat betreft stress en slapeloosheid, begin eens met magnesium (zit veel in groene groente, maar als supplement kan het ook geen kwaad) en visolie. Het zal even duren voor je tekorten zijn aangevuld, beide stoffen dragen eraan bij dat je lekkerder in je vel zit.
Als je toch naar de sportschool gaat, vraag een spekplooimeting. Die is nauwkeuriger dan zo'n weegschaal.quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:28 schreef Siral het volgende:
En dat van die vetpercentage vind ik zelf nog steeds maar ongeloofwaardig, ik bedoel. Volgens mij heeft zo'n tanita weegschaal nooit 100% gelijk. Ik vind iig niet dat ik eruit zie alsof ik zo weinig vet heb..
zeer afhankelijk van wie hem uitvoert, ik zou die van een sportschoolinstructeur waarschijnlijk niet zo vertrouwen eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:36 schreef loveli het volgende:
[..]
Als je toch naar de sportschool gaat, vraag een spekplooimeting. Die is nauwkeuriger dan zo'n weegschaal.
Mijn weegschaal zegt dat ik 27% vet heb. Mensen vinden mij op het moment te mager (1.78, 62 kilo).
Succes!quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:25 schreef motorbloempje het volgende:
whehe
ik ga maar eens richting CollegezalenComplex, zou er bijna een complex van krijgen...!
tot vanmiddag!
No more bewbs?quote:
Wie moet 'em dan doen? Laatste keer dat ik ben gemeten (met 66 kilo) kwamen ze op 32%, dat leek mij ook niet echt heel correct. Zelf meten is zo lastig.quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:39 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
zeer afhankelijk van wie hem uitvoert, ik zou die van een sportschoolinstructeur waarschijnlijk niet zo vertrouwen eerlijk gezegd.
Als ik mijn pols/nek/buik omtrek invul in zo'n calulator internet komt ie toch ook op ongeveer zoiets uit op wat die weegschaal zegt, iets hoger weliswaar. 8 of 9 procent dacht ik.. Maar dat lijkt me nog onbetrouwbaarder hehe.quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:45 schreef loveli het volgende:
[..]
Wie moet 'em dan doen? Laatste keer dat ik ben gemeten (met 66 kilo) kwamen ze op 32%, dat leek mij ook niet echt heel correct. Zelf meten is zo lastig.
dat zat ik me ook net zon beetje af te vragen jaquote:Op woensdag 22 juni 2011 09:45 schreef loveli het volgende:
[..]
Wie moet 'em dan doen? Laatste keer dat ik ben gemeten (met 66 kilo) kwamen ze op 32%, dat leek mij ook niet echt heel correct. Zelf meten is zo lastig.
voor het geval dat we denken dat ze ons voor de gek zit te houden?quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:52 schreef Viking84 het volgende:
Pauze! Schiet weer goed op hier.
XM is er ook en die ziet er duidelijk ziek uit...
bijvquote:Op woensdag 22 juni 2011 09:55 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
voor het geval dat we denken dat ze ons voor de gek zit te houden?
quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:17 schreef Siral het volgende:
Ik heb overigens net de huisarts gebeld en een afspraak gemaakt voor morgen.
Sowieso voor een algehele gezondheidscheck. En vooral voor m'n slaapproblemen.
Mijn armen verkrampen momenteel helemaal van de stress omdat ik het gedaan hebquote:
En wel gaan, hè! Vertel het desnoods achteraf.quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:19 schreef Siral het volgende:
[..]
Mijn armen verkrampen momenteel helemaal van de stress omdat ik het gedaan heb......
Ik heb het hier thuis ook niet verteld, ik zeg het morgen wel als ik ga.
Ik ga zeker! Ik wil gewoon weten hoe het zit nu.. het liefst had ik het vandaag nog gedaan maar daar was geen plek voor. Ik ga nu wel tot morgen enorm zitten stressen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:22 schreef Goodbye het volgende:
[..]
En wel gaan, hè! Vertel het desnoods achteraf.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen zorgen voor de dag van morgen.
Ontspannen en goed doorademen naar je buik. Ga desnoods een uurtje slapen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:23 schreef Siral het volgende:
[..]
Ik ga zeker! Ik wil gewoon weten hoe het zit nu.. het liefst had ik het vandaag nog gedaan maar daar was geen plek voor. Ik ga nu wel tot morgen enorm zitten stressen.
Bah m'n maag en borstkas doen zo'n zeer....
quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:31 schreef Tinkepink het volgende:
Even voor de taalnazi's hier: deze tekst klopt toch niet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
eindelijkquote:Op woensdag 22 juni 2011 10:27 schreef loveli het volgende:
Jurkjesweer op komst!
Zomers weer op komst
Goed gedaan!quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:19 schreef Siral het volgende:
[..]
Mijn armen verkrampen momenteel helemaal van de stress omdat ik het gedaan heb......
Ik heb het hier thuis ook niet verteld, ik zeg het morgen wel als ik ga.
Net te laatquote:
Moet zeggen dat ik de paniek meestal wel voel aankomen en dan afleiding ga zoeken. Zo ben ik dus net maar weer de was gaan doen enzo, en ben ik mezelf gewoon ff uitgebreid gaan opmakenquote:Op woensdag 22 juni 2011 11:12 schreef Syrena het volgende:
[..]
Goed gedaan!![]()
En ik zou echt hulp zoeken, je gevoelens van paniek en stress komen me zo bekend voor. Ik weet nog goed het enorme gevoel van opluchting en lichtheid dat ik op een gegeven moment had na therapie(niet direct trouwens
). Ik heb ze daarna ook nooit meer gehad, buiten de normale paniek die mensen voelen (zoals toen ik me buitengesloten had en mijn ouders op vakantie waren
).
Ik had geen eetstoornis trouwens, maar de paniekgevoelens waren wel hetzelfde
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:45 schreef Rituals het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
crap in = crap out
quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:45 schreef Rituals het volgende:
Gaat het niet zo goed met je dan? Ik heb het topic al even niet meer gevolgd..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb ook een eetprobleem. Anders dan jouw probleem, maar er moet wel iets aan gedaan worden.quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:49 schreef Siral het volgende:
[..]
Gaat het niet zo goed met je dan? Ik heb het topic al even niet meer gevolgd..
Bah... ik wens je veel succes.. denk dat het inderdaad verstandig is om ook eventjes naar de huisarts te gaan, wel minder dat je niet bij je eigen huisarts terrecht kan, of vind je dat niet erg?quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:52 schreef Rituals het volgende:
[..]
Ik heb ook een eetprobleem. Anders dan jouw probleem, maar er moet wel iets aan gedaan worden.
Ik ken mijn huisarts niet zo goed, dus ik vind het niet ergquote:Op woensdag 22 juni 2011 11:54 schreef Siral het volgende:
[..]
Bah... ik wens je veel succes.. denk dat het inderdaad verstandig is om ook eventjes naar de huisarts te gaan, wel minder dat je niet bij je eigen huisarts terrecht kan, of vind je dat niet erg?
Als je behoefte hebt om me te pmen ofzo mag dat altijd![]()
Ik moest net ook huilen na het bellen, ontlading waarschijnlijk.
Awh, nou misschien maar fijner dan zo!quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:58 schreef Rituals het volgende:
[..]
Ik ken mijn huisarts niet zo goed, dus ik vind het niet erg. Mijn eigen huisarts is sowieso een vrouw die heel erg houdt van de geleerde gespreksvaardigheden en standaard technieken en ik hou daar niet zo van
.
Ik denk een combinatie van ontlading en angst bij mij. Maar het komt allemaal wel goed.
De Slankie Taliban was het toch?quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:58 schreef V1z0R het volgende:
De anti-ontbijtkoek maffia heeft ook een zachte kant!
Sterkte beiden
Ik heb ook wel zin in iets warms straks...quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:05 schreef MarMar het volgende:
Ik heb zin in comfortfood dus mijn lunch wordt een kop bouillon en een bruin pistoletje uit de oven met feta munt en ui.
Ik heb nu een longsleeve coltrui aan, gewoon zo'n normale, niet dik en niet dun. Denk dat ik er nog een colbertje overheen aandoe, en dan m'n spijkerjasje als ik naar buiten ga, en een sjaal mee voor het geval dat (wind in m'n nek, sajfgsfsajn) HAHA in juni...quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:07 schreef loveli het volgende:
Laagjes, zodat je wat uit kunt trekken. Of aan.
Dat speelt ook reuze mee denk ik ja......quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:07 schreef MarMar het volgende:
je krijgt het vanzelf warmer als je lijf weer gezonder wordt
Ik was altijd al wel een kleum in mijn handen en voeten. Maar nu ben ik altijd echt compleet blauw..quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:12 schreef V1z0R het volgende:
Zou het verschil in metabolisme ook te maken hebben met je lichaamstemperatuur?
Ik en m'n ma hebben het eigenlijk nooit koud en hebben een langzamere stofwisseling, terwijl m'n pa en zus het vaak koud hebben en een wat snellere stofwisseling hebben...
haha same here.quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:13 schreef MarMar het volgende:
Geen idee, ik denk niet dat ik bepaald een snelle stofwisseling heb. Ik heb het wel erg snel koud en als iedereen zeurt dat het te warm is vind ik het lekker. Eigenlijk ben ik pas tevreden als het meer dan 25C is.
quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:15 schreef Rituals het volgende:
Dankjulliewel.
Oh bah, meid, heel erg goed van je dan. Dat is zeker niet mis!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aanbod voor als je wilt pmen staat nog steeds. Ookal zit het bij jou misschien anders inelkaar, eetstoornis is een eetstoornis. Dus als je behoefte hebt om te praten hoor ik het wel![]()
quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:15 schreef Rituals het volgende:
Dankjulliewel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:17 schreef Novem het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your body. Your soul. Your rituals.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:23 schreef Ewelina het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your body. Your soul. Your rituals.
Wat MarMar zegtquote:Op woensdag 22 juni 2011 11:58 schreef MarMar het volgende:
Rituals, dappere actie van je!!! Ik ben best trots op jullie meiden!goede stappen!
Dan word het mij dus te warmquote:Op woensdag 22 juni 2011 12:13 schreef MarMar het volgende:
Geen idee, ik denk niet dat ik bepaald een snelle stofwisseling heb. Ik heb het wel erg snel koud en als iedereen zeurt dat het te warm is vind ik het lekker. Eigenlijk ben ik pas tevreden als het meer dan 25C is.
Voor mij niet in ieder geval. Ik weet zelf aardig wat van voeding, maar heb hier ook veel geleerd. Ik pas het (nog) niet toe op mezelf, maar het is wel nuttig.quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:30 schreef Tinkepink het volgende:
Beetje gekke vraag misschien, maar heeft posten in een "afvaltopic" geen verkeerd effect op je als je een eetprobleem hebt?
Vitamine B12 FTW!quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:31 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja. vooral is je je spieren weer wilt opbouwen.
Ik bedoel het ook meer andersom. Ben bang voor "thinspiration" en jezelf vergelijken met een ander. Zo van: als zij zo weinig eet, zou ik dat ook moeten doen. Of jezelf toch steeds te dik vinden in vergelijking met...quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:32 schreef Rituals het volgende:
[..]
Voor mij niet in ieder geval. Ik weet zelf aardig wat van voeding, maar heb hier ook veel geleerd. Ik pas het (nog) niet toe op mezelf, maar het is wel nuttig.
Oh dat wil ik dus dat komt goed uit!quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:31 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja. vooral is je je spieren weer wilt opbouwen.
Dat klopt. Maar ik zie ook de tendens dat als er hier een tijdje een aantal "weinig-eters" posten, vele anderen ook meteen raar gaan eten.quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:34 schreef Sjaapje het volgende:
Ik denk wel dat dit niet het klassieke afvaltopic is waar weinig eten wordt gepromoot, maar vooral gezond eten met toch je lichaam in het achterhoofd, en volgens mij is dat wat mensen met een eetstoornis uiteindelijk naar toe moet groeien...
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik krijg hier niet gedachten dat ik minder moet eten dan anderen hier. Ik word zelfs een beetje boos als ik zie dat anderen weinig eten (ook in mijn dagelijkse leven). Het vergelijken doe ik wel, maar dat doe ik ook in het dagelijkse leven.quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:34 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik bedoel het ook meer andersom. Ben bang voor "thinspiration" en jezelf vergelijken met een ander. Zo van: als zij zo weinig eet, zou ik dat ook moeten doen. Of jezelf toch steeds te dik vinden in vergelijking met...
'Goede' voorbeeldquote:
Goed plan!quote:
Nouja, en dit vind ik dus ook wel lastig. Want hoe vaak hebben we niet tegen (bijvoorbeeld) Siral gezegd dat ze te weinig at. En dan kwam ze met excuusjes, maar ze gaf aan dat er niets aan de hand was. En nu blijkt dus van wel en ik ben bang dat dat bij meer mensen zo is of kan zijn (ook nieuwe mensen die bijv. binnen komen met een enorm mager lijstje).quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:38 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Goed plan!
Ik word er zo moedeloos van als ik jonge meiden hun gezondheid zie vergallen en ze niet open lijken te staan voor redelijke argumentatie
Thanks!quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:31 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Dan word het mij dus te warmMaar ik loop 's winters dan ook nog gewoon kleine stukken in m'n korte broek en t-shirt (naar buurtsuper en zo...)
Als het 25+C is dan ben ik echt 3 dagen nodig om aan te passen.
Mini, goed ontbijt ten eerste(goede KH's, eiwitten en goede vetten!)
Hamburgers kunnen ook gezond zijn hoor
Eet ik zelf vaak zaterdags na het trainen. Receptje (voor 3 hamburgers):
Neem 500gr ongekruid rundergehakt, meng er een eetlepel sambal doorheen.
Verdelen in 3 porties, met natte handen kneden tot een makkelijk te grillen schijf.
Peper en zout erover en grillen maar!
Zodra ze klaar zijn tussen twee plakken brood met sla, tomaat, augurk en gebakken champignons/uien, lekkere laag franse mosterd op het onderste broodje en smullen maar!
That's the spirit Moquote:Op woensdag 22 juni 2011 12:40 schreef motorbloempje het volgende:
Hoi!
Niet bijgelezen!
Tentamen ging 'geen idee'. Heb wel alle vragen beantwoord, wat niet zegt dat ik wist waar ik mee bezig was, maar wil in ieder geval de docente laten zien dat ik doorzet en niet weg ga zonder te antwoorden: ik wil zien wat ik fout doe en daar aan verder gaan werken
Als ik het nèt gehaald heb met een 5,6 ofzo ben ik natuurlijk helemaal blij, en tsja, die kans is er, maar als ik 't niet gehaald heb dan hoor ik vast waar ik op moet letten. Ben eigenlijk wel opgelucht nu.
Zit niet helemaal te stressen van 'wat nou, zal ik het gehaald hebben?????' maar heb meer een over-all gevoel van zenheid met de gedachte 'als ik het niet gehaald heb is het zeker niet hopeloos, want ik heb wel alle vragen braaf beantwoord en een shitload aan syntaxbomen getekend!![]()
Zo!
En nu ga ik een roggebroodje eten
Goed zo Mo! Heerlijk, die zenheidquote:Op woensdag 22 juni 2011 12:40 schreef motorbloempje het volgende:
Hoi!
Niet bijgelezen!
Tentamen ging 'geen idee'. Heb wel alle vragen beantwoord, wat niet zegt dat ik wist waar ik mee bezig was, maar wil in ieder geval de docente laten zien dat ik doorzet en niet weg ga zonder te antwoorden: ik wil zien wat ik fout doe en daar aan verder gaan werken
Als ik het nèt gehaald heb met een 5,6 ofzo ben ik natuurlijk helemaal blij, en tsja, die kans is er, maar als ik 't niet gehaald heb dan hoor ik vast waar ik op moet letten. Ben eigenlijk wel opgelucht nu.
Zit niet helemaal te stressen van 'wat nou, zal ik het gehaald hebben?????' maar heb meer een over-all gevoel van zenheid met de gedachte 'als ik het niet gehaald heb is het zeker niet hopeloos, want ik heb wel alle vragen braaf beantwoord en een shitload aan syntaxbomen getekend!![]()
Zo!
Goed dat je er zo tegenaan kijkt.quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:40 schreef motorbloempje het volgende:
Hoi!
Niet bijgelezen!
Zo!
Wowquote:Op woensdag 22 juni 2011 12:44 schreef V1z0R het volgende:
Vandaag:
O: 450gr kwark + banaan
T: Handje cashews
T: Appel + mandarijn
L: 2 bth paprika, kipfilet, paard + 75gr forelfilet + 30gr. graved lachs + 1 blokje parmezaanse kaas + glas melk
T: 2 bth spinazie, kalkoenfilet, zalm + glas melk
T: Grapefruit
T: Blikje tonijn in olie
T: Shake
S: 45min. kracht / 45min. cardio
T: Shake
D: 200gr. koolvis, hele stronk broccoli (ik typ het tegenwoordig direct goed) met kaassausje en spekjes
T: Cashews en wodka
T: Blikje tonijn of kwark
[ afbeelding ]voor Mo!
ja! En de herkansing is pas in augustus!quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:45 schreef Mini. het volgende:
[..]
Goed dat je er zo tegenaan kijkt.In elk geval weer iets dat je kunt afstrepen!
(Je kunt wel zien dat ik tegenwoordig leef aan de hand van een to do-lijst.)
Die zou eventueel op afstand kunnenquote:Op woensdag 22 juni 2011 12:48 schreef Goodbye het volgende:
Kan je die eventuele herkansing dan in Hull doen of moet je daarvoor terug naar Nijmegen?
Ja. Dit.quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:40 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Nouja, en dit vind ik dus ook wel lastig. Want hoe vaak hebben we niet tegen (bijvoorbeeld) Siral gezegd dat ze te weinig at. En dan kwam ze met excuusjes, maar ze gaf aan dat er niets aan de hand was. En nu blijkt dus van wel en ik ben bang dat dat bij meer mensen zo is of kan zijn (ook nieuwe mensen die bijv. binnen komen met een enorm mager lijstje).
Oja, dat wou ik ook nog zeggen gisteren, op die foto met Radboud-trui zag je er ook prima uit!quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:46 schreef motorbloempje het volgende:
De spiegel en m'n kleren vind ik ook lief op 't moment, dus![]()
thanks!quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:52 schreef Mini. het volgende:
[..]
Oja, dat wou ik ook nog zeggen gisteren, op die foto met Radboud-trui zag je er ook prima uit!
Hihi V1z0R, dan moet ik letterlijk de helft eten van wat jij eet... Er zijn waarschijnlijk ook mensen in dit topic die ongeveer de helft wegen, of niet?No offense of course, want dat zijn natuurlijk allemaal spieren!
haha!quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:54 schreef Phaidra het volgende:
V1z, ben jij een snelle eter? Als ik die hoeveelheden weg zou moeten eten, zou ik de hele dag namelijk nergens anders tijd voor hebben.
L was echt iets om in te verdrinken bij deze, maar ik heb ook liever lekker ruim. M zat al vrij ruim, dus ik dacht echt dat ze HEEL groot vielen, dus probeerde ook de S nog even, maar die was dan ineens een heel stuk kleinerquote:Op woensdag 22 juni 2011 13:01 schreef Probability het volgende:
mo, ik heb ook altijd l van dat soort truien, staat ook veel mooier!
qft!quote:Op woensdag 22 juni 2011 13:09 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb totaal geen problemen met niet snoepen. Gewoon geen troep in huis halen, dan kun je het ook niet opeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |