Online, maar van de grote maten was dit dus het leukste wat ik er tussen uit kon vissen. Of bedoelde je dat ik beter veel van die andere dingetjes kan bestellen? Da's natuurlijk ook een idee, ik ga er even over nadenkenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:57 schreef Novem het volgende:
Bestel je online of in de winkel? Je kan ook gewoon veel maten bestellen en dan de rest weer terugsturen.
Gewoon een lief snoetje tonen aan een modje! Wat had je in gedachten? "Slankies exeunt lappenmand"? "Mooie sjapen in de wei"? "Big-Boobie-Bikini-Bash"?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:59 schreef Novem het volgende:
oh oops, ben ik nu de sukkel die de naam niet verandert?
Welkom! Hoe lang ben je, want 56,5 kilo is natuurlijk al een prima gewicht (of zelfs wat aan de lage kant).quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:02 schreef seiramu het volgende:
Ik doe graag mee. Ik heb nu een gewicht rond de 56,5kg. Ik wil heeel graag 50kg wegen. Ik woog 75kg (bmi boven de 30...!).
Maar ik heb veel eetbuien :/ ik sport wel regelmatig. Bijna 4-5x in de week. In de vakantie bijna elke dag. Vanaf morgen wil ik echt weer normaal eten.
Dat bedoelde ik ja!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:02 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Online, maar van de grote maten was dit dus het leukste wat ik er tussen uit kon vissen. Of bedoelde je dat ik beter veel van die andere dingetjes kan bestellen? Da's natuurlijk ook een idee, ik ga er even over nadenken
Als ze 1.20 is, valt dat wel meequote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:04 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Welkom! Hoe lang ben je, want 56,5 kilo is natuurlijk al een prima gewicht (of zelfs wat aan de lage kant).
Welkom! Jij was toch al megaslank? Kan me iig een post van je herinneren met een buik die ik maar al te graag zou willen hebbenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:02 schreef seiramu het volgende:
Ik doe graag mee. Ik heb nu een gewicht rond de 56,5kg. Ik wil heeel graag 50kg wegen. Ik woog 75kg (bmi boven de 30...!).
Maar ik heb veel eetbuien :/ ik sport wel regelmatig. Bijna 4-5x in de week. In de vakantie bijna elke dag. Vanaf morgen wil ik echt weer normaal eten.
Ik word nog steeds blij van mijn nieuwe icoon, vooral in combinatie met een blije post, dan klopt ie zo goedquote:
Die kans lijkt me vrij kleinquote:
Hij is cute, jaquote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:06 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik word nog steeds blij van mijn nieuwe icoon, vooral in combinatie met een blije post, dan klopt ie zo goed
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:03 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Gewoon een lief snoetje tonen aan een modje! Wat had je in gedachten? "Slankies exeunt lappenmand"? "Mooie sjapen in de wei"? "Big-Boobie-Bikini-Bash"?
Je bent op dreef vandaagquote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:03 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Gewoon een lief snoetje tonen aan een modje! Wat had je in gedachten? "Slankies exeunt lappenmand"? "Mooie sjapen in de wei"? "Big-Boobie-Bikini-Bash"?
Dat buikje wil ik graag weer terugquote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:05 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Welkom! Jij was toch al megaslank? Kan me iig een post van je herinneren met een buik die ik maar al te graag zou willen hebbenJe sport inderdaad veel! Eet je gezond/genoeg? Een eetbui op z'n tijd is geen ramp, dat staat hier o.a. bekend als 'een Laurelientje plegen' en woh, Laureline heeft ook een figuurtje waar je u tegen zegt
Eetbuien kunnen een teken zijn dat je te weinig eet op reguliere basis. Hoe lang ben je eigenlijk?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:02 schreef seiramu het volgende:
Hmhm, Ik ben er ook echt blij om zeg. Het lucht zoveel op, ik heb net weer een enorm lang gesprek met mijn vader gehad. Hij vind het prima als ik nu ga sporten, omdat ik ook goed gegeten heb, maar dan moet ik wel beloven dat ik vanavond yoghurt ofzo met whey pak haha. Nou oke primaquote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:52 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Lieve sjaap, doe normaal. Als ik het goed zie ben je gewoon heel slank. Zou je haast opgeven voor How to look good naked.
En Siral, wat ben ik blij dat je met je ouders hebt gesproken. Maakte me best zorgen om je.
ik heb in geen tig jaar meer een sundae op, maar dat klinkt lekkerquote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:36 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn daglijstje
s. Kwartiertje hardlopen
o. Broodpap
t. Rode bessen, 2 mini-perziken, bakje kruisbessen, 200 ml kwark-yoghurtmix
l. 2 volkorenboterhammen, 2 crackers, plak kaas, pindakaas, zalmsalade
t. Niets
d. Grote roerbakschotel met o.a. kool, brocolli en hete saus
t. Sundae chocolade en bakje frambozen
Ik heb mini nepmagnumsquote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:54 schreef MevrouwPuff het volgende:
Aiiii ik lees het relatie met een getrouwde man topic![]()
Straks een mininepsolero
volgens mij is Puff daar de enige schuldige voor hoorquote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:11 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik heb mini nepmagnumsJULLIE SCHULD
![]()
En nu eet ik schijfjes kaasZe liggen op het Gezond eten boek
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:14 schreef Blurred86 het volgende:
[..]
volgens mij is Puff daar de enige schuldige voor hoor
Nou ben ik de weg kwijtquote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:28 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
![]()
Maar heb ook gezegd dat de mininepsolero's minder dan de helft van de kcal bevatten van de mininepsolero's![]()
Tweemaal de helft?quote:
Hoe lang eet je nu al zo weinig?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
Eén voordeel van antibiotica. Ik taal niet naar eten, dus mininepmagnums doen me echt niks. Heb zelfs net een blokje Tony's chocolade afgeslagen, omdat ik er gewoon echt geen zin in heb. Bizar.
Goeie week. En verder merk ik er niks van.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:05 schreef sigme het volgende:
[..]
Hoe lang eet je nu al zo weinig?
En merk je er ook iets van in de vorm van slapte / kou / ...?
Ook niet bestquote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:06 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Goeie week. En verder merk ik er niks van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
Ging jij niet nog fietsfoto's of zo voor ons opzoeken?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:32 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Plaatje van de tas Blurred? Ik beloof je dat ik er niet op zal gaan bieden om m voor je neus weg te kapen.
Owja, ik zal er eens eentje posten waar ik mijn hoofd vanaf heb geknipt.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:35 schreef sigme het volgende:
[..]
Ging jij niet nog fietsfoto's of zo voor ons opzoeken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:38 schreef Blurred86 het volgende:
tot 30s voor sluiting had ik het hoogste bod en toen is hij in die laatste 30s nog eens ruim in prijs verdubbeldmaar goed, het was toch eigenlijk al niet de kleur die ik wilde (die op het plaatje wil ik, kan ik nergens vinden
) maar je moet wat he
TofSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo ongeveer had ik ook op het oog, maar toen had ik al een andere gekocht voordat ik genoeg gespaard had voor zo eentje
![]()
Toen lachte je nog iddquote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:40 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Mooie tas!
[ afbeelding ]
Dit was dag 1.
Toen deed het nog niet zo veel pijn.quote:
Je staat er wel vrolijk op ieg!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:40 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Mooie tas!
[ afbeelding ]
Dit was dag 1.
Check vooral het totale gebrek aan spieren in mijn benen.
Ik snap niet zo goed waarom die 239 euro kostquote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:44 schreef MevrouwPuff het volgende:
Henk, valt best mee toch?
Blurred, deze zou ik kopen als ik een idioot was
Dat snap ik meestal niet van heul dure dingesen qua tassen en kleding enzoquote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:52 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom die 239 euro kost
Het leer is erg zacht.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:52 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed waarom die 239 euro kost
Klopt, voor de kijkers rechts, voor mij links.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:51 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Je staat er wel vrolijk op ieg!
Op de foto je rechterenkel was degene die uit het gips is?
QFT!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:55 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Klopt, voor de kijkers rechts, voor mij links.
En qua tassen, een mooie leren tas is echt het geld waard. Je ziet ook echt het verschil tussen duur en goedkoop leer enzo.En je moet het zien als een investering.
![]()
Een mooie tas doe je jaren mee.
Klopt maar hij moet ook wel een beetje speciaal zijn.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:55 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Klopt, voor de kijkers rechts, voor mij links.
En qua tassen, een mooie leren tas is echt het geld waard. Je ziet ook echt het verschil tussen duur en goedkoop leer enzo.En je moet het zien als een investering.
![]()
Een mooie tas doe je jaren mee.
Hmm, liever een mooie eenvoudige dan iets dat achteraf bijna nergens bij past, zodat je er nog een moet kopenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:58 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Klopt maar hij moet ook wel een beetje speciaal zijn.
Dat is meer kleurafhankelijk.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:02 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Hmm, liever een mooie eenvoudige dan iets dat achteraf bijna nergens bij past, zodat je er nog een moet kopen
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 20:06 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik word nog steeds blij van mijn nieuwe icoon, vooral in combinatie met een blije post, dan klopt ie zo goed
Hmm ja? Volle en halfvolle yoghurt vind ik namelijk eeeecht niet lekkerquote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:44 schreef Mini. het volgende:
Volle kwark is juist superlekker! Of volle yoghurt, net slagroom.
Zucht trouwens, ik zat een uur achter elkaar aan mijn scriptie te werken en net in die ene minuut dat ik mijn vorige post typte kwam vriendje binnenlopen, nu gelooft hij niet dat ik echt aan het werk was.
SPOILER: morgenochtend wegOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:45 schreef Siral het volgende:
[..]
Hmm ja? Volle en halfvolle yoghurt vind ik namelijk eeeecht niet lekker![]()
Haha, ik ken dat soort dingen..
Heb ik ook altijd, ben je eigenlijk keihard aan het werk, neem je ff pauze. En DAT zien ze dan net..
Ja stond pas nog in de koelkast, want appie had geen magere yoghurt meer haha. Maar ik vind het zo "meh". Dan pak ik liever 2x zoveel magere yoghurt als 1 bakkie halfvolle/volle.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:54 schreef Mini. het volgende:
[..]
Echt?Misschien toch nog eens proberen? Nouja, anders blijven er ook genoeg andere gezonde dingen over waar toch calorieën in zitten, gezonde vetten enzo.
Hee loveli, jouw stokpaardje toch? Ik ga trouwens echt nog reageren op je PM maar dat is niet iets om even snel tussendoor te doen.
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:38 schreef Blurred86 het volgende:
tot 30s voor sluiting had ik het hoogste bod en toen is hij in die laatste 30s nog eens ruim in prijs verdubbeldmaar goed, het was toch eigenlijk al niet de kleur die ik wilde (die op het plaatje wil ik, kan ik nergens vinden
) maar je moet wat he
Je moet ook pas in de laatste seconde bieden, met vooraf bieden drijf je alleen de prijs op. En dan meteen je absolute max bieden, zodat je neit wordt verleid tot het doen van stomme hoge biedingen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
/ebayexpertcrap in = crap out
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:53 schreef Chicolate het volgende:
O hai. Ik lees morgen wel wat bij denk ik, jullie waren echt leuk vandaag. Maar echt geen tijd daar nu voor, moet nog douchen en slapen.
Sterkte!SPOILER: morgenochtend wegOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het lijkt op het eerste gezicht niet veel, vooral overdag, dus eet maar flink veel nasi.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:59 schreef Siral het volgende:
[..]
Ja stond pas nog in de koelkast, want appie had geen magere yoghurt meer haha. Maar ik vind het zo "meh". Dan pak ik liever 2x zoveel magere yoghurt als 1 bakkie halfvolle/volle.
Planning morgen (ik moet echt plannen anders loopt het toch weer in de soep). Morgen chinees, en ik ga mee eten ook! Normaal zou ik een tonijn salade maken.. kaas op m'n brood is ook weer een uitdaging.... Ik smeer trouwens ook weer mn brood met becel light, deed ik ook niet meer, en die vetjes kan ik goed gebruiken.
O: yoghurt met 2 weetabix en kiwi
T: appel in plakjes met kaneel, halfvolle melk
L: 2x sneetje volkorenbrood, 1x 30+ kaas
T: 1x sneetje volkorenbrood met komkommer en tomaat
D: nasi goreng
S: uurtje fitness
T: yoghurt met paar eetlepels brinta en honing
Dit is weer ommenabij de 1400 calorieen, dus weer 400 meer dan "normaal".
Ik ga dit ff een week of 2 aankijken, mezelf wegen en dan evt ophogen.
ik had in de laatste minuut mijn eerste bod gedaan maar dat was dus schijnbaar te vroegquote:Op woensdag 22 juni 2011 00:06 schreef loveli het volgende:
[..]
Je moet ook pas in de laatste seconde bieden, met vooraf bieden drijf je alleen de prijs op. En dan meteen je absolute max bieden, zodat je neit wordt verleid tot het doen van stomme hoge biedingen.
/ebayexpert
Ja ik eet denk ik wel wat salade bij de nasiquote:Op woensdag 22 juni 2011 00:12 schreef Mini. het volgende:
[..]
Het lijkt op het eerste gezicht niet veel, vooral overdag, dus eet maar flink veel nasi.Het zou wel goed zijn als je daar ook nog wat groente bij kon stoppen.
Bedenk trouwens ook dat je lichaam tijd nodig heeft om aan die 1400 kcal te wennen. In het begin kom je misschien aan maar dat betekent niet dat je daarna nog verder aan zou komen als je hetzelfde zou blijven eten.
Dat bedoelde ik juist, als je je straks gaat wegen en je bent aangekomen moet je niet weer ónder die 1400 kcal gaan zitten om op gewicht te blijven. Maar zo te horen ben je dat ook niet van plan.quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:14 schreef Siral het volgende:
[..]
Ja ik eet denk ik wel wat salade bij de nasi! Alleen dat tel ik niet mee aan calorieen haha, die paar tomaatjes en blaadjes sla. En er zit toch wel wat groente bij de nasi, niet veel weliswaar. Daarom stop ik tussen de middag ook maar een hele tomaat tussen mn snee brood
En aankomen zal ik sowieso.. Mijn lijf is gewend aan enorm weinig. Maar het is ook de 'bedoeling' dat ik iets aankom, ik weeg nu 44 kilo.. Maargoed het is wel de bedoeling dat ik op een gegegeven moment op gewicht blijf ja!
Nee, haha. Hoe eng ik aankomen ook vind, het is wel het beste voor me!quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:21 schreef Mini. het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik juist, als je je straks gaat wegen en je bent aangekomen moet je niet weer ónder die 1400 kcal gaan zitten om op gewicht te blijven. Maar zo te horen ben je dat ook niet van plan.
Hoe lang ben je? Verkijk je niet op kilo's, centimeters hebben een ander verhaal. Naar mate vrouwen ouder worden, krijgen ze vaak bij gelijkblijvend gewicht meer vetmassa en minder spiermassa. Vet is lekker, mits op de juiste plekken. Ben ff nog een verhaal over m'n stokpaardje aan het typen...quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:18 schreef Siral het volgende:
Mijn streven is rustig aan naar de 46 kilo op dit moment. Wel eng hoor..
En uiteindelijk 48 kilo en daarop blijven.
Ik ben 158 cm kortquote:Op woensdag 22 juni 2011 00:23 schreef loveli het volgende:
[..]
Hoe lang ben je? Verkijk je niet op kilo's, centimeters hebben een ander verhaal. Naar mate vrouwen ouder worden, krijgen ze vaak bij gelijkblijvend gewicht meer vetmassa en minder spiermassa. Vet is lekker, mits op de juiste plekken. Ben ff nog een verhaal over m'n stokpaardje aan het typen...
Mijn darmbacterien wegen 2 kilo. No kidding.quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:22 schreef Siral het volgende:
[..]
Nee, haha. Hoe eng ik aankomen ook vind, het is wel het beste voor me!
Ik heb zelfs het gevoel dat ik in de afgelopen 3 dagen al ben aangekomen..maar dat komt waarschijnlijk ook omdat m'n maag gewoon vol zit, die is niks gewend.
quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:24 schreef loveli het volgende:
[..]
Mijn darmbacterien wegen 2 kilo. No kidding.
Het kwam iig in de buurtquote:Op woensdag 22 juni 2011 00:25 schreef loveli het volgende:
Ik overdrijf volgens wilipedia, het is slechts 1 tot anderhalve kilo.
Hoe lang ben je dan? Ik woog vorige zomer ineens rond de 56 kilo en daar was ik niet blij mee, toen is het hele riedeltje begonnen.... en uit de hand gelopen. Toen was ik overigens ook niet dik maar gewoon vol slank. Maar mijn bouw zal wel anders zijn dan idd. Ik ben best smal gebouwd, misschien heb jij van nature meer spiermassa?quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:33 schreef Mini. het volgende:
Het lijkt mij inderdaad weinig (zeker als ik bedenk dat ik 20 kilo zwaarder ben, maar daar denken we niet aan), ik ben ongeveer even lang als jij en ik vond mezelf met 56 kilo al best dun. Maarja, lichter dan dat ben ik nooit geweest dus waarschijnlijk ben ik gewoon breder gebouwd ofzo.
Zo'n getal zegt ook niet alles.
Ik ben 1.78 en woog toen ik 21 was 63 met kleren aan. Dat was prima en kon alles eten wat ik wilde (deed ik ook). Ben geleidelijk aangekomen tot 69 zonder kleren en daar ben ik geschrokken en gestopt. De 63 kilo was een ideaal, want zag er prima uit en kon nog wat schommelen naar de 65.quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:28 schreef Siral het volgende:
Maargoed sommige van jullie mogen 48 kilo nog weinig vinden denk ik, maar toen ik 48 kilo woog, wat niet zo lang geleden is, toen zat ik eeeecht lekker in mn vel en had ik nergens last van! (toch heb ik 'vroeger' altijd rond de 52 kilo gewogen, maar toen was ik ook niet bewust met eten en sporten bezig)
Nu daarintegen doen m'n botten me gewoon zeer..
Klopt, gewicht zegt uiteindelijk niets. Spieren wegen nog altijd meer dan vet.quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:48 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik ben 1.78 en woog toen ik 21 was 63 met kleren aan. Dat was prima en kon alles eten wat ik wilde (deed ik ook). Ben geleidelijk aangekomen tot 69 zonder kleren en daar ben ik geschrokken en gestopt. De 63 kilo was een ideaal, want zag er prima uit en kon nog wat schommelen naar de 65.
Ben meer gaan bewegen en gezonder gaan eten (maar wel met m'n gevulde chocola in de hand) tot 66 kilo, toen ben ik erbij gaan sporten. Vet kwijtgeraakt, spieren gekregen, woog 68. Dat was een compleet andere verdeling op m'n lijf kilo dan toen ik 69 woog.
Bottomline, je gewicht maakt me niet uit, als je maar gezond bent en als het zich verhoudt tot je bouw.
De sfeer zat er zo te zien goed in en het lijkt me dat je aan die spieren gewerkt hebtquote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:40 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Mooie tas!
[ afbeelding ]
Dit was dag 1.
Check vooral het totale gebrek aan spieren in mijn benen.
Het betekent dat je idee van 'normaal' moet veranderen. Je eet niet om kcals binnen te krijgen, maar om voedingsstoffen binnen te krijgen om te functioneren.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:33 schreef Siral het volgende:
Voor mij is het echt bizar om te realiseren dat ik nu nog maar op de 1400 calorieen zit, volgens mij heb ik voorheen nooit meer gegeten dan ditOok niet toen het niet scheef in mijn hoofd zat en ik gewoon een 'normaal' patroon had. Dat betekent dan dus voor in de toekomst; of aan de whey, of onnodig volproppen
.......?
Iets lekkers mag best, ook al zit er niets in wat je lijf echt nodig heeft. Behalve alsje de hele dag op je luie krent zit en het niet verwerkt, maar meteen opslaat. Maar eten moet ook leuk blijven. Wat vind je echt lekker, waar geniet je van?quote:Hier thuis zeggen ze "pak gewoon een keer wat je echt lekker vind, wil je geen cornetto nu?"
Maargoed dat gaat er dan niet in nee.. Dat kan echt nog niet. Ik zou willen dat ik het kon :\
Hmhm, dit vertelde mijn fitness instructeur ook. Als ik dan toch kcal wil tellen of iets wil bijhouden, dan kan ik beter bij houden wat voor voedingstoffen ik binnen krijg. Want die krijg je dus veel te weinig als je slecht eet.quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:57 schreef loveli het volgende:
Het betekent dat je idee van 'normaal' moet veranderen. Je eet niet om kcals binnen te krijgen, maar om voedingsstoffen binnen te krijgen om te functioneren.
Je hersenen bestaan uit cholesterol. Weet je hoe essentieel ruggemerg is? En hoe vet het is? De grondstof van je celmembranen is vetzuren, de helft verzadigd en de andere helft onverzadigd. Bepaalde belangrijke vitamines zijn vetoplosbaar. A, D, K. En sommige stofjes uit groente worden ook beter opgenomen met vet. Goede dingen uit kruiden en specerijen worden beter opgenomen als je ze met olie eet (kurkuma/kerrie = goed tegen kanker, bepaalde pepers, kruiden zijn niet alleen lekker maar ook gezond, lang leve de Italiaan).
Grondstoffen voor hormonen en andere signaalstoffen... jawel, vetzuren. Je hebt vet nodig om te functioneren. Vet is lekker, mits op de juiste plaatsen.
[..]
Iets lekkers mag best, ook al zit er niets in wat je lijf echt nodig heeft. Behalve alsje de hele dag op je luie krent zit en het niet verwerkt, maar meteen opslaat. Maar eten moet ook leuk blijven. Wat vind je echt lekker, waar geniet je van?
Bedtijd geloof ik...
Oh ja, darmen zijn heel belangrijk:
http://www.spijsvertering(...)-gewichtsbeheersing/
Jaquote:Op woensdag 22 juni 2011 07:18 schreef Viking84 het volgende:
Goeiemorgen. Niet echt bijgelezen.
Zijn dat Leo en Kate in Revolutionary Road op je plaatje,. Siral?
Haaa, ik ben niet echt "nieuw" though, hehe. Terug van weggeweestquote:Op woensdag 22 juni 2011 07:23 schreef _aurum_ het volgende:
Mogguh!
Chico, ik wil ook wel PM!
Billy: Fijn dat je het met je vriend uitgesproken hebt.
Siral: Welkom. Je geeft een paar posts hierboven je eigen valkuil al aan. Dat als je niet plant wat je eet, dat je te weinig eet (gisteravond) en vanmorgen wil je zonder planning gaan werken. Da's imo geen goed idee
Hou je de eerste 2 weken aan een planning. Nieuwe gewoontes aanwennen kosten tijd en evalueer hoe het gaat tijdens het proces.
Succes!!
Hm ja, mijn vader zegt dat ik me er sowieso ook beter/vrolijker door ga voelen als ik die visolie een tijdje neem. En dat de stress dan ook wat zal gaan afnemen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 07:33 schreef Phaidra het volgende:
Siral, visolie is idd een goed idee. Je bent op de goede weg, veranderen gaat niet van vandaag op morgen. Het zal met vallen en opstaan gaan en het is niet erg als het niet direct allemaal perfect is.
En ik snap wel de gedachte achter het aanbieden van een cornetto door je ouders. Ze hebben het idee dat als je weer snoep/ijs durft te eten, dat het dan beter met je gaat, dat je niet meer zo met eten en aankomen bezig bent. Maar zo werkt het niet. Imo kan je beter eerst voldoende gaan eten met gezonde voedingsstoffen, je lijf heeft ze al zolang moeten missen. Als je nu gaat snoepen, gaat dat ongetwijfeld ten koste van iets anders in je eetpatroon, waarschijnlijk iets gezonds. Snoep heeft je lijf niet nodig, en als je er nu nog niet van kan genieten, waarom zou je jezelf forceren?
Een goede vriendin van mij heeft een tijdje een verstoorde relatie met eten gehad en zelfs nu dat al jaren verleden tijd is, snoept ze niet tot nauwelijks. Echt 1x in de maand ofzo. Maar verder eet ze genoeg, gezond en lekker. Ik zie niet waarom dat een probleem zou zijn.
Ja.quote:Op woensdag 22 juni 2011 07:43 schreef Siral het volgende:
Misschien moet ik toch maar als nog naar de huisarts..
Goed, wat kan die doen? Mij doorverwijzen naar een psygh..quote:
Weet je wat ook lekker is? Halfvolle of mager yoghurt mengen met magere kwark. Nog steeds mager, maar het "voelt" vol.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:44 schreef Mini. het volgende:
Volle kwark is juist superlekker! Of volle yoghurt, net slagroom.(Nouja, niet echt maar wel heel lekker romig.)
Zucht trouwens, ik zat een uur achter elkaar aan mijn scriptie te werken en net in die ene minuut dat ik mijn vorige post typte kwam vriendje binnenlopen, nu gelooft hij niet dat ik echt aan het werk was.
Dat kan ik wel ens doen jaquote:Op woensdag 22 juni 2011 08:16 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Weet je wat ook lekker is? Halfvolle of mager yoghurt mengen met magere kwark. Nog steeds mager, maar het "voelt" vol.
Dit is echt veel en veel te weinig Sjaapquote:Op woensdag 22 juni 2011 01:09 schreef Sjaapje het volgende:
Mijn leren tas van 150 euro is onlangs verpest door mijn fles lenzenwater die leeg gelopen is, balen! Hopelijk krijg ik hem terug goed, want nu staat er een witte streep op.
Plan voor morgen:
B: bak magere kwark met appel, peche en appelsien
T: tomaatjes en misschien wel een boterham afhankelijk van de honger
D: uit eten met de ouders naar chique restaurant. En daar geldzaken bespreken...
S: tekenen contract appartement (spannend!) en kleren winkelen (met zus, poging zonder zus was niet leuk vandaag)
Hele goede reden om langer op te blijven.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:36 schreef sigme het volgende:
Ik moet eigenlijk naar bed maar er is eindelijk weer eens een kat binnen en die ligt op schoot
Heb je een vriezer? Ik heb een tijdje op zondag 2 of 3 gerechten gemaakt en dan ingevroren (dus in totaal 12 - 16 porties). Het weekend erna deed ik dat weer met andere gerechten, en zo had ik een aardig voorraadje afwisselende maaltijden. Is gezonder en goedkoper dan kant-en-klaar. Op de dagen dat ik geen zin had in opwarmen at ik vaak een maaltijdsalade (alles heel snel en grof klein snijden, in een vergiet, afspoelen, klaar) of brood met tomaat.quote:Op woensdag 22 juni 2011 08:34 schreef MevrouwPuff het volgende:
Goedemorgen!
Lekker tot 7 uur in bed blijven liggen, maar daarna...
De spiegel was weer confronterend. Heb een enorme muffintop. Gelukkig heb ik laatst zo'n verhullend vest-ding gekocht, maar dat is natuurlijk geen oplossing.
Misschien moet ik toch maar aan de kant en klaar maaltijden, want ik ga gewoon vreten als ik thuis ben en daarna een potje koken omdat ik me zo slecht voel over dat gevreet.
Waarom staan ze daar niet achter? Het is juist beter denk ik om professionele hulp in te schakelen, die hebben meer ervaring met dat soort problematiek.quote:Op woensdag 22 juni 2011 08:15 schreef Siral het volgende:
[..]
Goed, wat kan die doen? Mij doorverwijzen naar een psygh..
Hier thuis staan ze daar totaal niet achter. Mijn vader heeft thuis gezeten met een depressie een paar jaar geleden en slikte daarvoor ook medicatie/bezocht een psygh.
Hij wil niet dat ik dat ga doen, hij wil het zo oplossen. En dat snap ik ook heel goed, dat is ook wat ik wil in eerst instantie. Sowieso heb ik nu geen lessen meer, dus dat scheelt al HEEL veel, ik kan nu alle aandacht besteden aan dit.. En mezelf proberen te verbeteren.
Nog een aanvulling: je ouders snappen niet wat jouw dwanggedachten zijn en hoe het je eetgedrag beheerst, hoe goed ze ook hun best doen. Dat kan frustrerend werken, zowel voor jou als voor hen. Een professional kan je daarin veel beter begeleiden, denk ik.quote:Op woensdag 22 juni 2011 08:41 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Waarom staan ze daar niet achter? Het is juist beter denk ik om professionele hulp in te schakelen, die hebben meer ervaring met dat soort problematiek.
Zorg er wel voor dat je een goede hebt met wie het klikt.
Nee die dwangedachten snappen ze zeker niet. Ik wilde er gister over door blijven praten en mn moeder vond dat ik moest "ophouden, nu is het klaar" "je zegt elke keer hetzelfde" "je weet best wat goed voor je is"quote:Op woensdag 22 juni 2011 08:48 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nog een aanvulling: je ouders snappen niet wat jouw dwanggedachten zijn en hoe het je eetgedrag beheerst, hoe goed ze ook hun best doen. Dat kan frustrerend werken, zowel voor jou als voor hen. Een professional kan je daarin veel beter begeleiden, denk ik.
Het scheelt al veel als je bijvoorbeeld een paar kleine bakjes saus invriest. Dan hoef je alleen maar als extra rijst of pasta te koken. En alleen saus neemt minder ruimte in dan een complete maaltijd. Het lijkt me heel lastig, ik ben zo blij dat de meneer eerder thuis is dan ik en dan ook kookt. Anders had ik ook om 18.30 nog moeten beginnen. Waarschijnlijk at ik dan veel minder gezondquote:Op woensdag 22 juni 2011 08:47 schreef MevrouwPuff het volgende:
Tink: maaltijdsalade maak ik ook nog wel inderdaad, dat is dan een goede avond.
Heb een klein vriesvakje, maar 4 bakjes moeten wel passen.
Nadeel is dat ik ook lui ben en dat soort dingen daarom niet doorgevoerd heb.
Dan denk ik eerlijk gezegd toch dat je beter een psych kan bezoeken. Want anders doe je alleen aan symptoombestrijding denk ik.quote:Op woensdag 22 juni 2011 08:49 schreef Siral het volgende:
[..]
Nee die dwangedachten snappen ze zeker niet. Ik wilde er gister over door blijven praten en mn moeder vond dat ik moest "ophouden, nu is het klaar" "je zegt elke keer hetzelfde" "je weet best wat goed voor je is"
Frustrerend inderdaad..
Dat idd. Door hier mee te lezen wéét ik dat het niet zo werkt, dat juist die rare verhouding met eten ontzettend moeilijk te veranderen is. Maar op het moment dat je er dagelijks mee geconfronteerd wordt en iemand die je dierbaar is, zichzelf zo tekort doet zeg maar, zou ik waarschijnlijk ook snel zeggen: Doe Normaal! Het is voor iemand anders gewoon niet te begrijpenquote:Op woensdag 22 juni 2011 08:49 schreef Siral het volgende:
[..]
Nee die dwangedachten snappen ze zeker niet. Ik wilde er gister over door blijven praten en mn moeder vond dat ik moest "ophouden, nu is het klaar" "je zegt elke keer hetzelfde" "je weet best wat goed voor je is"
Frustrerend inderdaad..
Als je de oplossing gevonden hebt, hoor ik het graag! Ik heb veel last van dat soort pukkels, vaak komen ze na een week opeens aan de oppervlakte. En zeer dat het doet! Ik heb ze vaak rond mijn 'periode', dus het zal wel iets hormonaals zijn.quote:Op woensdag 22 juni 2011 08:54 schreef Tinkepink het volgende:
Het is niet zo moeilijk om gezond te eten. Je moet het alleen even doen. Net als met sporten, als je eenmaal in het ritme zit is het niet meer vervelend en merk je hoe goed je er bij voelt.
Ik heb ook iets raars. Op mijn kin, heel diep onder de huid, zit volgens mij een onderhuidse pukkel. Tenminste... het doet pijn als ik er op druk en 's avonds voel ik een verdikking. Nu wil ik natuurlijk niet dat het doorzetdus wat kan ik doen? Ik heb zelf al gedacht aan prei eten (helpt tegen ontstekingen en kippensoep maken (antibiotica) ). Iemand nog een ander idee?
Veel masseren, niet pulken. Op een gegeven moment komt ie vanzelf losquote:Op woensdag 22 juni 2011 08:57 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Als je de oplossing gevonden hebt, hoor ik het graag! Ik heb veel last van dat soort pukkels, vaak komen ze na een week opeens aan de oppervlakte. En zeer dat het doet! Ik heb ze vaak rond mijn 'periode', dus het zal wel iets hormonaals zijn.
Ja, maar dat wil ik juist nietquote:Op woensdag 22 juni 2011 08:58 schreef Siral het volgende:
[..]
Veel masseren, niet pulken. Op een gegeven moment komt ie vanzelf los
Dan gewoon niet aankomen, da's bij mij meestal de beste optie haha!quote:Op woensdag 22 juni 2011 08:59 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja, maar dat wil ik juist nietIk wil dat ie weggaat
scrubben, creme gebruiken die talgaanmaak tegengaat, bij een beautysalon langsgaan?quote:Op woensdag 22 juni 2011 08:59 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ja, maar dat wil ik juist nietIk wil dat ie weggaat
Thanksquote:Op woensdag 22 juni 2011 08:58 schreef MarMar het volgende:
goedemorgen.
Siral de meiden geven goede adviezen hier, misschien moet je er gewoon eens rustig over nadenken, gelijk reageren hoeft helemaal nieten goed bezig meid! De eerste stapjes zijn gezet!
mijn lijstje voor vandaag:
O: yoghurt met muesli
T: cappuccino, beschuitje kaas
L: boterham rollade, boterham sandwichspread, karnemelk
T: appel cappuccino
D: witlof uit de oven met ham en kaas
T: kiwi met yoghurt
Ben alle taart en tiramisu pondjes alweer kwijtnu is het echt zoeken naar de balans.
Vrijdag zou ik nog een bruiloft hebben, maar rotweer+boottocht+rolstoel=thuisblijven daarbij voel ik me met de dag zieker. Straks om 10.10 naar de HA en ik gok dat ik thuiskom met een kuurtje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |