abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98476832
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_98476854
oh oops, ben ik nu de sukkel die de naam niet verandert? :@
pi_98477009
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:57 schreef Novem het volgende:
Bestel je online of in de winkel? Je kan ook gewoon veel maten bestellen en dan de rest weer terugsturen.
Online, maar van de grote maten was dit dus het leukste wat ik er tussen uit kon vissen. Of bedoelde je dat ik beter veel van die andere dingetjes kan bestellen? Da's natuurlijk ook een idee, ik ga er even over nadenken :+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_98477029
Ik doe graag mee. Ik heb nu een gewicht rond de 56,5kg. Ik wil heeel graag 50kg wegen. Ik woog 75kg (bmi boven de 30...!).

Maar ik heb veel eetbuien :/ ik sport wel regelmatig. Bijna 4-5x in de week. In de vakantie bijna elke dag. Vanaf morgen wil ik echt weer normaal eten.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:03:13 #5
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98477042
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:59 schreef Novem het volgende:
oh oops, ben ik nu de sukkel die de naam niet verandert? :@
Gewoon een lief snoetje tonen aan een modje! Wat had je in gedachten? "Slankies exeunt lappenmand"? "Mooie sjapen in de wei"? "Big-Boobie-Bikini-Bash"?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_98477060
_O-
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_98477098
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:02 schreef seiramu het volgende:
Ik doe graag mee. Ik heb nu een gewicht rond de 56,5kg. Ik wil heeel graag 50kg wegen. Ik woog 75kg (bmi boven de 30...!).

Maar ik heb veel eetbuien :/ ik sport wel regelmatig. Bijna 4-5x in de week. In de vakantie bijna elke dag. Vanaf morgen wil ik echt weer normaal eten.
Welkom! Hoe lang ben je, want 56,5 kilo is natuurlijk al een prima gewicht (of zelfs wat aan de lage kant).
pi_98477113
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:02 schreef Goodbye het volgende:

[..]
Online, maar van de grote maten was dit dus het leukste wat ik er tussen uit kon vissen. Of bedoelde je dat ik beter veel van die andere dingetjes kan bestellen? Da's natuurlijk ook een idee, ik ga er even over nadenken :+
Dat bedoelde ik ja!
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:04:37 #9
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98477129
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:04 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Welkom! Hoe lang ben je, want 56,5 kilo is natuurlijk al een prima gewicht (of zelfs wat aan de lage kant).
Als ze 1.20 is, valt dat wel mee :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:05:11 #10
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98477164
quote:

Welkom! Jij was toch al megaslank? Kan me iig een post van je herinneren met een buik die ik maar al te graag zou willen hebben :9 Je sport inderdaad veel! Eet je gezond/genoeg? Een eetbui op z'n tijd is geen ramp, dat staat hier o.a. bekend als 'een Laurelientje plegen' en woh, Laureline heeft ook een figuurtje waar je u tegen zegt :Y
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:06:30 #11
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98477243
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:03 schreef Goodbye het volgende:
_O-
Ik word nog steeds blij van mijn nieuwe icoon, vooral in combinatie met een blije post, dan klopt ie zo goed O+
pi_98477287
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:04 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Als ze 1.20 is, valt dat wel mee :').
Die kans lijkt me vrij klein :+
pi_98477313
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:06 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik word nog steeds blij van mijn nieuwe icoon, vooral in combinatie met een blije post, dan klopt ie zo goed O+
Hij is cute, ja :D O+
pi_98477413
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:03 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Gewoon een lief snoetje tonen aan een modje! Wat had je in gedachten? "Slankies exeunt lappenmand"? "Mooie sjapen in de wei"? "Big-Boobie-Bikini-Bash"?
:D Big-Boobie-Bikini-Bash klinkt wel goed :P even een modje zoeken
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:11:31 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98477515
O haaai! Wat een rel heb ik gemist in R&P vandaag! (over de getrouwde man).
Niet meer actief op Fok!
pi_98477544
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:03 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Je bent op dreef vandaag _O_
pi_98477774
jippie zo nog een conference call :r
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_98478136
TV en gasfornuis armer, krat bier en 50 euro rijker! :)
Ja doei.
pi_98478145
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:05 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Welkom! Jij was toch al megaslank? Kan me iig een post van je herinneren met een buik die ik maar al te graag zou willen hebben :9 Je sport inderdaad veel! Eet je gezond/genoeg? Een eetbui op z'n tijd is geen ramp, dat staat hier o.a. bekend als 'een Laurelientje plegen' en woh, Laureline heeft ook een figuurtje waar je u tegen zegt :Y
Dat buikje wil ik graag weer terug ;). Ik ben 2kg aangekomen maar wel echt in vet. Mijn spieren en alles dat strak was ben ik haast kwijt :(.
pi_98478155
Avondmaal erin. Dat maakt de daglijst:
• 1 kuub hout sjouwen
• bak muesli & yoghurt
• bak komkommerstukjes met komkommerwortelchutney
• 5 krekkers & beleg
• 1 kuub hout hakken
• bak rode krotensalade met komkommerwortelchutney
• 1 kuub hout stapelen
• nog wat losse sjouwwerkzaamheden
• 1 pils
avondeten:
• vooraf: broccoli-tuinerwtensoep
• hoofd: half blok gemarineerde gefrituurde tahoe, vers gefrituurde kroepoek, 3 ons sperzieboon, lading pindasaus
• toe: dessertrijstgemberpudding
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:27:28 #21
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98478315
quote:

Eetbuien kunnen een teken zijn dat je te weinig eet op reguliere basis. Hoe lang ben je eigenlijk?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_98478371
Lijstjes *O*

O: Volkoren cracker met kaas
T: gekookt ei
T: kop goedgevulde groentensoep
L: groot bord salade met ui, mosterdkaas, augurk, zilveruitjes, ei, dressing en een broodje
B: door stad wandelen
T; 2x plak kaas
D: Bord met pasta met champi's, paprika en wat roomkaas (wilde nog wat meer maar mijn buik vond dat niet goed ;()
T: plak kaas
T: wat kwark

Het is nu trouwens nog even de restjes gewone past opeten en daarna naar de volkoren overstappen *O*...
O+ is nu een tijdje bezig met actief hardlopen en nu hij bijna maandelijks zijn PR verbreekt wil hij ook beter gaan eten. Toen werd hem o.a. Volkoren pasta aangeraden door de snelle lopers (no shit :+) dus heb(nouja.. ik niet echt :+) hem eindelijk zover dat hij het nut daarvan inziet :+ *O*
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_98478627
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:52 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Lieve sjaap, doe normaal. Als ik het goed zie ben je gewoon heel slank. Zou je haast opgeven voor How to look good naked.

En Siral, wat ben ik blij dat je met je ouders hebt gesproken. Maakte me best zorgen om je.
Hmhm, Ik ben er ook echt blij om zeg. Het lucht zoveel op, ik heb net weer een enorm lang gesprek met mijn vader gehad. Hij vind het prima als ik nu ga sporten, omdat ik ook goed gegeten heb, maar dan moet ik wel beloven dat ik vanavond yoghurt ofzo met whey pak haha. Nou oke prima *O*
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:36:05 #24
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98478765
Mijn daglijstje
s. Kwartiertje hardlopen
o. Broodpap
t. Rode bessen, 2 mini-perziken, bakje kruisbessen, 200 ml kwark-yoghurtmix
l. 2 volkorenboterhammen, 2 crackers, plak kaas, pindakaas, zalmsalade
t. Niets
d. Grote roerbakschotel met o.a. kool, brocolli en hete saus
t. Sundae chocolade en bakje frambozen
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_98479753
Ik ga ff een uurtje rustig aan sporten :W
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:50:35 #26
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98479764
Klinkt lekker Tink :)

En wilde nog ff zeggen dat ik het knap vindt dat Siral eindelijk de stap heeft gezet :).
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_98479837
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:36 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn daglijstje
s. Kwartiertje hardlopen
o. Broodpap
t. Rode bessen, 2 mini-perziken, bakje kruisbessen, 200 ml kwark-yoghurtmix
l. 2 volkorenboterhammen, 2 crackers, plak kaas, pindakaas, zalmsalade
t. Niets
d. Grote roerbakschotel met o.a. kool, brocolli en hete saus
t. Sundae chocolade en bakje frambozen
ik heb in geen tig jaar meer een sundae op, maar dat klinkt lekker :9
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:52:15 #28
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_98479869
Inderdaad knap je van Siral!
XM, ik hoop dat je snel een beetje opknapt. Wat een ellende dit.
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_98480022
Aiiii ik lees het relatie met een getrouwde man topic :')

Straks een mininepsolero :9
pi_98481205
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:54 schreef MevrouwPuff het volgende:
Aiiii ik lees het relatie met een getrouwde man topic :')

Straks een mininepsolero :9
Ik heb mini nepmagnums }:| JULLIE SCHULD }:|
En nu eet ik schijfjes kaas :9 Ze liggen op het Gezond eten boek _O-
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')