Nu moet je wegblijven ook doei.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:34 schreef Braddie het volgende:
*even terugkeer modus #500*einde Terugkeer*
Van jou? What happened?quote:
kijk, dat zie ik graagquote:
Waarom doet zijn gezicht me denken aan een zwakzinnig iemandquote:Op maandag 20 juni 2011 12:43 schreef wimjongil het volgende:
500 braddies voor je topic
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
naja, 20 dan
En dan ben je zelf niet doof geworden? Mijn Marshall een keer 'voor de gein' op vol gezet (130 Watt, niet echt relevant...), ik kreeg spontaan een hartverzakking.quote:Op maandag 20 juni 2011 14:55 schreef Ch.J.E_van_Hulthem het volgende:
haha, nice! ik net de twin op 100w volume vol open gezet, kwamen mensen van 4 huizen verder op (midden in arnhem, lawaai wel gewend) klagen over dat ze zichzelf niet eens meer konden verstaan binnen het huis
I wonder why indeed.....quote:Op maandag 20 juni 2011 14:59 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Waarom doet zijn gezicht me denken aan een zwakzinnig iemand
Hier een keer een amp aangezet terwijl er een paar uur voor nog mee gespeeld was bij een bandsessie. Schrok mij ook he-le-maal de teringquote:Op maandag 20 juni 2011 15:00 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
En dan ben je zelf niet doof geworden? Mijn Marshall een keer 'voor de gein' op vol gezet (130 Watt, niet echt relevant...), ik kreeg spontaan een hartverzakking.
Je hebt wat gemist gastquote:Op maandag 20 juni 2011 14:59 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Waarom doet zijn gezicht me denken aan een zwakzinnig iemand
Nu is het wachten op de eerste NSB'er die een TR plaatstquote:Op maandag 20 juni 2011 17:30 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat soort foto's mogen toch niet meer
En over die 20 Braddie foto's zeg je niks.....quote:Op maandag 20 juni 2011 17:30 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Sinds wanneer?quote:Op maandag 20 juni 2011 17:30 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Homoquote:Op maandag 20 juni 2011 17:32 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
En over die 20 Braddie foto's zeg je niks.....Verdacht.....
Paar dagen geleden...quote:
Vieze plaatjes:quote:Op maandag 20 juni 2011 17:38 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Paar dagen geleden...
Oh hey, ik zie niet zo'n topic in MUZ, dus hier mag het wel
[Belangrijk] Vieze stoute plaatjes enzo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2 zelfs!,,/
Wij doen het ook zo vaak, gewoon doenquote:Op maandag 20 juni 2011 17:41 schreef RockNijntje het volgende:
Dus ik zou nu eigenlijk ook een foto van m'n gitaar moeten posten?Doen we maar niet, beschamend dat ding...
![]()
Die komen niet door mijn filter heenquote:Op maandag 20 juni 2011 17:32 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
En over die 20 Braddie foto's zeg je niks.....Verdacht.....
welke gitaar?quote:Op maandag 20 juni 2011 14:22 schreef Under_Score het volgende:
[..]
kijk, dat zie ik graagleuke gitaar ook
Prima ding tochquote:Op maandag 20 juni 2011 18:00 schreef RockNijntje het volgende:
Mijn merkloze gitaartje![]()
[ afbeelding ]
Hoge e is laatst vervangen, te lui voor de rest
Eerste gitaartjequote:Op maandag 20 juni 2011 18:07 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Prima ding toch
Leuk, met die strepen
Bij mijn eerste gitaar ook aan gedacht... maar toen maar volgestickered.
Ja, de vrouwelijke Eddie hierquote:Op maandag 20 juni 2011 18:24 schreef The_Dean het volgende:
Och, zo heeft Eddie Van Halen dat ook gedaan vroeger
En niks mis met tweedehands, heb ik mijn hele leven maar een keer een Ibanezje nieuw gekocht, die andere tientallen allemaal van hier of van Marktplaats.
Nee daarom, hele logische keuzequote:Op maandag 20 juni 2011 18:26 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Ja, de vrouwelijke Eddie hier*Ahum
Tweedehands is voor een starter gewoon goedkoperZat ook alles bij, goede versterker, tas, een paar plectrums, etc...
En ik was 13 toen ik 'm kocht, dan ga je er ook geen 500 euro aan uitgeven
Inderdaadquote:Op maandag 20 juni 2011 18:29 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nee daarom, hele logische keuze
En voor datzelfde geld heb je alleen een gitaar, als je het nieuw koopt. Nu ben je in een keer klaar.
Als het nu echt goed bevalt kan je altijd een betere gitaar scoren
Daarom, komt nog wel! Ik ben ook verre van goed, maar ik verdoezel dat met een paar veel goeie gitaren voor mijn doen.quote:Op maandag 20 juni 2011 18:30 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
InderdaadMaar ik ben niet echt heel goed ofzo, dus aan een nieuwe gitaar denk ik voorlopig nog niet
quote:Op maandag 20 juni 2011 18:32 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Daarom, komt nog wel! Ik ben ook verre van goed, maar ik verdoezel dat met een paar veel goeie gitaren voor mijn doen.
Dat zegt helemaal niksquote:Op maandag 20 juni 2011 18:37 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Jij bent wel goed want je treedt op
Niet echt goedquote:Op maandag 20 juni 2011 18:39 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Dat zegt helemaal niks
Kan je powerchords? Dan ben je net zo goed als mij
Ik treed ook opquote:Op maandag 20 juni 2011 18:37 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Jij bent wel goed want je treedt op
quote:Op maandag 20 juni 2011 19:02 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja maar jij wordt getolereerd, dat is wat anders
Eeeejquote:Nieuw album 'I'm With You'
Na vijf jaar stilte brengen de Red Hot Chili Peppers op 26 augustus eindelijk weer een explosief nieuw album uit, getiteld 'I'm With You'. Dit album telt 14 sublieme tracks, waaronder de nieuwe single met de treffende titel 'The Adventures Of Raindance Maggie'.
Tracklisting: Monarchy of Roses | Factory of Faith | Brendan?s Death Song | Ethiopia | Annie Wants A Baby | Look Around | The Adventures of Raindance Maggie | Did I Let You Know | Goodbye Hooray | Happiness Loves Company | Police Station, Even You Brutus? | Meet Me at the Corner | Dance, Dance, Dance
Europese Tour: 16 oktober Ahoy' Rotterdam
Anthony Kiedis, Flea, Chad Smith en Josh Klinghoffer zullen 15 grote Europese steden aandoen voor een spectaculaire concertreeks. Op zondag 16 oktober komen de Peppers naar Ahoy' Rotterdam en dit belooft uiteraard een spetterend evenement te worden zoals we van de Amerikaanse band gewend zijn!
Ik heb al een kaartjequote:Op maandag 20 juni 2011 19:18 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Eeeej![]()
Al had ik ze liever met John gezien
Niet? Ik heb het vorig weekend anders nog iemand zien doen.quote:Op maandag 20 juni 2011 18:26 schreef RockNijntje het volgende:
En ik was 13 toen ik 'm kocht, dan ga je er ook geen 500 euro aan uitgeven
Pfffft, rijkeluiskindjesquote:Op maandag 20 juni 2011 19:36 schreef brother52 het volgende:
[..]
Niet? Ik heb het vorig weekend anders nog iemand zien doen.
Nee hoor. Gewoon keihard sparen.quote:
Ik kon het ook wel betalen hoor, maar ja, rustig aan beginnen hequote:
Die waren er nog niet eens toen ik 23 was.quote:Op maandag 20 juni 2011 19:42 schreef Witchfynder het volgende:
Toen ik 13 was hadden we nog niet eens euro's.
Goh, origineelquote:
quote:Op maandag 20 juni 2011 19:44 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
I need to stop talking to you now, because that would be considered grooming.
Ik ben het voortaan wel gewend op het forumquote:Op maandag 20 juni 2011 19:55 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Potver, waarom moet ik hierom lachen.
![]()
quote:Op maandag 20 juni 2011 20:12 schreef Witchfynder het volgende:
Laten we RockNijntje adopteren als mascotte.
Lolquote:Op maandag 20 juni 2011 20:12 schreef Witchfynder het volgende:
Goed ideequote:Op maandag 20 juni 2011 20:12 schreef Witchfynder het volgende:
Vraariequote:
Nog niet heel veelquote:Op maandag 20 juni 2011 20:20 schreef Witchfynder het volgende:
Ze is nu al leuker dat Braddie.
RockNijntje, weleens Queen gespeeld?.
Adopteer haar alsjeblieftquote:Op maandag 20 juni 2011 20:21 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
VraarieJij ook hier
![]()
![]()
[..]
Nog niet heel veel
Donequote:Op maandag 20 juni 2011 20:22 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Adopteer haar alsjeblieftjullie mogen haar hebben
Ga nou maar gitaarspelen, Minigeylerquote:Op maandag 20 juni 2011 20:22 schreef pgrferrari het volgende:
[..]
Adopteer haar alsjeblieftjullie mogen haar hebben
Heb ik nu nog een FOK!Pa?quote:
ah, iedereen die hier post is mijn oom?quote:
Zoietsquote:Op maandag 20 juni 2011 20:24 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
ah, iedereen die hier post is mijn oom?
Anders dit:quote:Op maandag 20 juni 2011 20:30 schreef RockNijntje het volgende:
Deze is denk ik best te doen voor me
* RockNijntje gitaar spelen gaat
Zo! Das wat je noemt een lekker geil ... gitaartjequote:
Het ligt een beetje aan welke stijl je wil gaan spelen naar wat voor gitaar je wil gaan kijken. Voor dat geld kan je 2e hands ook hele leuke dingen kopen, en laat ik toevallig net wat te koop hebbenquote:Op maandag 20 juni 2011 21:04 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Zo! Das wat je noemt een lekker geil ... gitaartje
Maare, hoieen vraagje aan jullie kenners: Ik speel nu een jaartje/ anderhalf jaar akoestisch (Takamine ES330SC) en wil graag een elektrische d'r bij kopen. Nu kan ik natuurlijk nieuw kopen, maar voor minder geld heb je wellicht een goed Marktplaats exemplaar
Alleen: Hoe weet ik of een MP gitaar een "goede" gitaar is. Natuurlijk kan ik hem/haar bespelen maar alle andere zaken die bij een gitaar van belang zijn (rechte hals, kwaliteit pickups, brug, frets etc etc)
Voor 300/400euro, kun je dan een goede 2e hands kopen? Let wel: ik ga geen geld uitgeven voor iets waarvan ik een half jaar later zeg: wat een schijtgitaar, had ik maar een nieuwe gekocht. Dus ik moet eigenlijk een kwalitatief goede gitaar hebben van iemand die er zorgvuldig mee omgegaan is dus niet in een vochtige kelder. ik ben al even bij Tonika in Groningen (voor de kenners) geweest en die hebben wel enkele mooie nieuwe staan maar dan zit je al snel aan de 600 euro en als het iets goedkoper zou kunnen zou ik dat wel prettig vinden
Tips? hints? Tnkx
Dat is het belangrijkste... en als je rock wilt spelen of harder kan ik je van harte de epiphone SG aanraden (G-400). De beste gitaar in de prijsklasse, zeker gezien je hem nog kan pimpen met betere elementen. Alleen wel even een gewichtje gebruiken om hem uit te balanceren (hij is topzwaar)quote:Op maandag 20 juni 2011 21:37 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Het ligt een beetje aan welke stijl je wil gaan spelen naar wat voor gitaar je wil gaan kijken. Voor dat geld kan je 2e hands ook hele leuke dingen kopen, en laat ik toevallig net wat te koop hebben
Maar wat voor muziek wil je gaan spelen ?
In zijn prijsklasse kan je wel een hele stap beter krijgen nog als je 2e hands zoekt. Vooral die stock elementen in die G400 vind ik helemaal niks die heb ik er gelijk uitgepleurd toen. Maar ieder zo z'n smaakquote:Op maandag 20 juni 2011 22:08 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Dat is het belangrijkste... en als je rock wilt spelen of harder kan ik je van harte de epiphone SG aanraden (G-400). De beste gitaar in de prijsklasse, zeker gezien je hem nog kan pimpen met betere elementen. Alleen wel even een gewichtje gebruiken om hem uit te balanceren (hij is topzwaar)
Dan kun je beter een sg van Vintage nemen.quote:Op maandag 20 juni 2011 22:08 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Dat is het belangrijkste... en als je rock wilt spelen of harder kan ik je van harte de epiphone SG aanraden (G-400). De beste gitaar in de prijsklasse, zeker gezien je hem nog kan pimpen met betere elementen. Alleen wel even een gewichtje gebruiken om hem uit te balanceren (hij is topzwaar)
get drunk?quote:Op maandag 20 juni 2011 21:51 schreef Cynic het volgende:
Ik heb weer eens een enorm writers-block. Inspiratie is de laatste tijd ver te zoeken
Epiphone Dot Deluxequote:Op maandag 20 juni 2011 22:41 schreef savale het volgende:
[..]
get drunk?
ik wil echt zo graag een hollowbody... Maarja beperkt budget. max 400 euroMag tweedehands, maar heb geen idee waar ik een beetje naar moet zoeken.
Je mag mijn setje kopen voor 400e, krijg je er een gitaar bijquote:Op maandag 20 juni 2011 23:10 schreef The_Dean het volgende:
Is Thomann nogsteeds het goedkoopste met setjes EMG 81/60? Iemand ergens een aanbieding gezien toevallig?
GMTAquote:Op maandag 20 juni 2011 23:12 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je mag mijn setje kopen voor 400e, krijg je er een gitaar bij
750quote:Op maandag 20 juni 2011 23:12 schreef -Menn0- het volgende:
Hier is wel een goede aanbieding, zit alleen nog wel een gitaar aan vast
Wie had er ook een, ook een tijd geleden te koop staan?quote:
Godver, dacht dat je hem verkocht had! Nu is mijn GAS terugquote:Op maandag 20 juni 2011 23:12 schreef -Menn0- het volgende:
Hier is wel een goede aanbieding, zit alleen nog wel een gitaar aan vast
Die dingen worden steeds goedkoper zo te zien. Of ruil je er iets op in?quote:Op maandag 20 juni 2011 23:13 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
750
Krijg je hem daarvoor wel weg. Ik ga woensdag die EC1000 voor 475 ophalen
Is dat die Ibanez, of een andere?quote:Op maandag 20 juni 2011 23:12 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Je mag mijn setje kopen voor 400e, krijg je er een gitaar bij
Dat vind ik altijd zo'n bullshitquote:Op maandag 20 juni 2011 23:14 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Wie had er ook een, ook een tijd geleden te koop staan?
Lijken me wel gave amps. Alleen veel te groot/duur voor mij en m'n 'kwaliteiten'...
Ja ikquote:Op maandag 20 juni 2011 23:14 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Wie had er ook een, ook een tijd geleden te koop staan?
Lijken me wel gave amps. Alleen veel te groot/duur voor mij en m'n 'kwaliteiten'...
Voor jou bewaardquote:Op maandag 20 juni 2011 23:16 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Godver, dacht dat je hem verkocht had! Nu is mijn GAS terug
Toevallig wat gelukquote:Op maandag 20 juni 2011 23:16 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Die dingen worden steeds goedkoper zo te zien. Of ruil je er iets op in?
Die Ibanez jaquote:
Marktplaats-prijs hèquote:Op maandag 20 juni 2011 23:13 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
750
Krijg je hem daarvoor wel weg. Ik ga woensdag die EC1000 voor 475 ophalen
quote:Op maandag 20 juni 2011 23:21 schreef The_Dean het volgende:
Die Truckster is erg gaaf... punt. Die zou ik dan origineel houden.
Ohja die SG nogquote:Op maandag 20 juni 2011 23:21 schreef The_Dean het volgende:
Beide zijn erg vet, maar nog even wachten op de belasting ben ik bang
Die Truckster is erg gaaf... punt. Die zou ik dan origineel houden.
Maar die Ibanez is interessant voor de EMG's. Dan daar een set potente GFS humbuckers in en doorverkopen...
Ik twijvel nog
En die witte SG ligt ook nog op me te wachten. En er staat nog een op Marktplaats...
En ik heb gelukkig ook geen projecten meer op zolder liggen
Hoe laag wil je gaan ?quote:Op maandag 20 juni 2011 23:26 schreef The_Dean het volgende:
Ja gast, voer mijn GAS maar even...
Hoe houd die Truckster zich met lagere stemmingen?
Met de band spelen we in DGCFAD en Drop C.quote:
Dat gaat primaquote:Op maandag 20 juni 2011 23:29 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Met de band spelen we in DGCFAD en Drop C.
Ik heb er Slipknot mee gespeeld, drop B ofzo in ieder geval heel laag. Ging prima!quote:Op maandag 20 juni 2011 23:26 schreef The_Dean het volgende:
Ja gast, voer mijn GAS maar even...
Hoe houd die Truckster zich met lagere stemmingen?
Coolquote:
Epiphone dot is is een meer dan prima gitaar en nieuw zelfs te krijgen voor onder de 300 euro. Een Sheraton II is met enig zoekwerk ook wel 2e hands te krijgen voor nog geen 400.quote:Op maandag 20 juni 2011 22:41 schreef savale het volgende:
[..]
get drunk?
ik wil echt zo graag een hollowbody... Maarja beperkt budget. max 400 euroMag tweedehands, maar heb geen idee waar ik een beetje naar moet zoeken.
hmm nee niet mijn kopje theequote:Op dinsdag 21 juni 2011 00:01 schreef Dribbel_ het volgende:
Ook een erg vette finish deze
[ afbeelding ]
Ik wil mijn Ibanez AK95 nog steeds misschien verkopen, dus als je interesse hebtquote:Op maandag 20 juni 2011 22:41 schreef savale het volgende:
[..]
get drunk?
Silverburst, yeah!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 00:01 schreef Dribbel_ het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, fak, vette versterker, maar een beetje groot voor thuis. In de oefenruimte heb ik al een Bogner..quote:Op maandag 20 juni 2011 23:17 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ja ikMaar toen de advertentie was verlopen (na 40 onzin biedingen) niet meer online gezet
[..]
Voor jou bewaard![]()
Laatste potentiële koper haakte een uur voordat we hadden afgesproken af
Mijn gitaar komt uit '12quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:32 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Silverburst, yeah!
Kwam gisteren na eindeloos zoeken dit filmpje weer eens tegen, vroeger bij de VPRO nog op tv gezien, ik denk ik '93 ofzo
Nee, op Nederland 3 eigenlijk ook nauwelijks. Rock en tv gaan - afgezien van Pinkpop en af en toe wat Top 2000-a-go-go dingen - tegenwoordig niet meer goed samen. Vroegah...had je nog MTV, met Alternative Nation, Headbanger's Ball... VPRO's Loladamusica, Onrust.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:42 schreef wimjongil het volgende:
[..]
Mijn gitaar komt uit '12![]()
Wel mooi trouwens, dat er nog zulke programma's (geweest) zijn. Op SBS6 ga je geen interviews met voor het grote publiek onbekende gitaristen vinden...
MTV2 is/was nog wel aardig. Lijkt een beetje op de 'oude' MTV maar dan zonder Ray Cokes.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:45 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nee, op Nederland 3 eigenlijk ook nauwelijks. Rock en tv gaan - afgezien van Pinkpop en af en toe wat Top 2000-a-go-go dingen - tegenwoordig niet meer goed samen. Vroegah...had je nog MTV, met Alternative Nation, Headbanger's Ball... VPRO's Loladamusica, Onrust.
Aan de andere kant, toen had je nog geen internets, dus uiteindelijk kun je vaak wel zien wat je wil zien. De impact op de massa is alleen veel kleiner, want van broadcast in de letterlijke zin is geen sprake meer natuurlijk..
[/nostalgie]
Mijn enige Les Paul GAS wat doe jequote:Op dinsdag 21 juni 2011 00:01 schreef Dribbel_ het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, dat 3voor12 gestopt is vind ik ook wel een beetje balen... MTV Brand New valt soms ook nog wel eens mee, maar na een uurtje heb je alle nummers ook gehoordquote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:07 schreef brother52 het volgende:
[..]
MTV2 is/was nog wel aardig. Lijkt een beetje op de 'oude' MTV maar dan zonder Ray Cokes.
Helaas heeft UPC dat eraf gegooid om plaats te maken voor 3! zenders met hollandse hits.![]()
3voor12 heeft ook nog een tijdje een digitaal kanaal gehad waar ze nog wel eens leuke dingen uitzonden maar die zijn er ook mee gestopt.
Je hebt n PMquote:Op dinsdag 21 juni 2011 03:43 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Ik wil mijn Ibanez AK95 nog steeds misschien verkopen, dus als je interesse hebt
Ibanez AK95
Doe mij dan maar de Justin Hawkins Sig LP:quote:Op dinsdag 21 juni 2011 00:01 schreef Dribbel_ het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:03 schreef KaMo het volgende:
http://link.marktplaats.nl/459326356
Tele met P90!
Is nice voor metal solo's.quote:
Da's een goed setje zo te zien, mooie PRS SE.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:35 schreef RedFever007 het volgende:
Zo, tnkx iedereen die direct of indirect op mijn vraag gereageerd heeft
@Dribbel: Ik had al gezien dat je gitaren te koop hebt, echter ben geen liefhebber van witSorry
![]()
Ik las hier ook een reactie van iemand die de Epi Sheraton aanraadde. Ik zag hem nieuw voor 459 bij Tonika http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=SHERIIEB Ik heb al eerder elektrisch wat gespeeld daar en de Epi/Les Paul sound bevalt mij zeer! Dus dat is ook een beetje wat ik zoek. Bovendien valt deze nog wel binnen het te besteden budget en lees ik goede reviews.
Maar bijvoorbeeld deze op MP http://link.marktplaats.nl/459319487 (willekeurig opgezocht) voor 450 incl versterker(tje) zou dat dan een betere keus zijn?
Ik vind het nogal lastig te bepalen wat "goed" is en niet![]()
Aan de ene kant koop ik namelijk liever nieuw dan 2e hands maar goed, 2e hands kan net zo goed maar goedkoper zijn natuurlijk
Ohja, een (semi) hollow boyd als de Sheraton speelt dat nog enigszins "kwalitatief" zonder versterker op 10? Ik moet toch ook om de buren denk ikDus daarom leek mij een hollowbody beter geschikt dan een solid. Meningen/ervaringen hiermee? Ohja, koptelefoon is altijd een optie natuurlijk
Hoe krijg je die snaren die je normaal gebruik .8 en .9 uberhaubt in die stemmingen ?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:54 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Is nice voor metal solo's.![]()
Moet zeggen die heavy bottom klinkt wel echt zwaar bruut in Drop c, en drop d.
ze gaan ook wel regelmatig kappot na een heftige scheurpartijquote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:01 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Hoe krijg je die snaren die je normaal gebruik .8 en .9 uberhaubt in die stemmingen ?
In de stemming krijgen vind ik op mijn ibanez RGA niet zo lastig, maar ik moet hem alleen wel iedere keer voordat ik erop speel wel opnieuw stemmemnquote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:11 schreef The_Dean het volgende:
Hij bedoeld dat die dunne snaartjes bij die lage stemmingen niet echt stabiel zijn, over het algemeen.
Nou.. voor het Beatles geluid moet je een casino hebben, dat is toch een wat andere gitaar. Verder correct inderdaad, als je metal wil spelen moet je geen (semi) hollowbody hebben. Voor veel overige stijlen kun je er wel prima mee uit de voeten.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:00 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Verder: hollow of semi-hollow of solid maakt qua volume helemaal niks uit, tenminste, ze klinken allemaal het beste met versterker op 10(mits buizen).
Geluidskwaliteit: 't is net wat je mooi vindt. Zo'n Sheraton heeft een mooi vintage Beatlesgeluid, echt keihard scheuren wordt lastiger (meer a la Oasis, dat gaat prima). Die PRS zal wat moderner klinken, en beter geschikt voor hardere rock en metal.
Lennon speelde de 2e helft van de jaren 60 voornamelijk op een casino, aldus wikipediaquote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:29 schreef brother52 het volgende:
The Beatles gebruikten anders voornamelijk Gretsch en Rickenbacker.
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:12 schreef savale het volgende:
@RockNijntje, toch niet van die .8 tjes he!?
Ik ben niet zo best met solo's maar deze MOET ik gewoon gaan leren: (solo op 2:35)
Het begin lukt wel, maar haak ergens af als ie versnelt. Misschien maar eens guitar pro proberen om langzamer mee te kunnen spelen.
Zie the QOSA trouwens op Werchter over anderhalve week <3
Maar Lennon bepaalde niet het gitaargeluid van the Beatlesquote:Op dinsdag 21 juni 2011 23:55 schreef elplato het volgende:
[..]
Lennon speelde de 2e helft van de jaren 60 voornamelijk op een casino, aldus wikipedia
Als je er vanaf wil wel.quote:
Heb je een andere top gevonden?quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:38 schreef The_Dean het volgende:
Mijn Randall RG150 G3 top mag weg. Liefhebbers?
Ga vooral ergens langs waar ze meerdere modellen/exemplaren hebben om wat uit te proberen. Er kan altijd kwaliteitsverschil zijn tussen gitaren en ook bij Epi's, niet alle modellen komen uit de zelfde fabriek.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:35 schreef RedFever007 het volgende:
Ik vind het nogal lastig te bepalen wat "goed" is en niet![]()
Aan de ene kant koop ik namelijk liever nieuw dan 2e hands maar goed, 2e hands kan net zo goed maar goedkoper zijn natuurlijk
Ohja, een (semi) hollow boyd als de Sheraton speelt dat nog enigszins "kwalitatief" zonder versterker op 10? Ik moet toch ook om de buren denk ikDus daarom leek mij een hollowbody beter geschikt dan een solid. Meningen/ervaringen hiermee? Ohja, koptelefoon is altijd een optie natuurlijk
Mee bezig. Wat rondneuzen voor een leuke 2e hands 100 watt buizentop. Goeie cab heb ik inmiddels al, de 1960quote:
quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:48 schreef Muchachooo het volgende:
Die pringles actie met die luidsprekers
Je moet dus drie van die seals van die bussen verzamelen, en dan van de pringles website een pdf downloaden waarop een soort ordersticker staat die je op een envelop moet plakken.
En dan gaan die drie seals met de post naar fucking Engeland, en vanuit daar sturen ze je dan een speaker. Het kost je niet eens een postzegel
Niet bekend mee maar meteen kopen dat ding.quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:51 schreef kapiteintje het volgende:
Is er hier iemand bekend met de Fender Jim Adkins JA-90 Telecaster (2009)?
[ afbeelding ]
Er staat er een te koop voor 375 euro in nieuwstaat.
LP met P90quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:59 schreef brother52 het volgende:
[..]
Niet bekend mee maar meteen kopen dat ding.
Een thinline tele met p90's. wat wil je nog meer?
Vet ding! Zou em kopen!quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:51 schreef kapiteintje het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga 'm morgenavond ophalen. Alleen heeft de verkoper in kwestie z'n versterker niet thuis staan (woont in rijtjeshuis en moet vrijdag optreden), maar vind 't zo'n buitenkansje dat ik het thuis wel zie. Heb op internet wel genoeg reviews beluisterd en bekeken dat ik het wel vertrouw. Mocht het niks blijken te zijn, dan verkoop ik 'm voor minimaal hetzelfde geld door.quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:59 schreef brother52 het volgende:
[..]
Niet bekend mee maar meteen kopen dat ding.
Een thinline tele met p90's. wat wil je nog meer?
Oh ja.quote:
Tenzij de electronica kapot is en de volgende koper hem wel eerst wil testen bij jequote:Op woensdag 22 juni 2011 22:04 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik ga 'm morgenavond ophalen. Alleen heeft de verkoper in kwestie z'n versterker niet thuis staan (woont in rijtjeshuis en moet vrijdag optreden), maar vind 't zo'n buitenkansje dat ik het thuis wel zie. Heb op internet wel genoeg reviews beluisterd en bekeken dat ik het wel vertrouw. Mocht het niks blijken te zijn, dan verkoop ik 'm voor minimaal hetzelfde geld door.
Ik heb er een in rood!quote:Op woensdag 22 juni 2011 21:51 schreef kapiteintje het volgende:
[ afbeelding ]
Zo te fixenquote:Op woensdag 22 juni 2011 23:17 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Tenzij de electronica kapot is en de volgende koper hem wel eerst wil testen bij je
wel interesse, geen geld, hehehequote:Op donderdag 23 juni 2011 00:31 schreef kapiteintje het volgende:
Mocht de Fender JA-90 Telecaster (zie mijn eerdere post) bevallen, dan ben ik misschien genoodzaakt om uit financiële overwegingen mijn London City Comet MK1 weg te doen. Iemand interesse? Ben van plan er 240 euro voor te vragen en voor minder hou ik 'm zelf.
[ afbeelding ]
Een beter benadering van een telecaster voor dat geld bestaat er niet. Lees de reviews er maar op na. Hij wordt in sommige kringen zelfs al als een (potentieel) collectors-item gezien.
Ik heb zo'n idee dat je hem zelf gaat houdenquote:Op donderdag 23 juni 2011 00:31 schreef kapiteintje het volgende:
Mocht de Fender JA-90 Telecaster (zie mijn eerdere post) bevallen, dan ben ik misschien genoodzaakt om uit financiële overwegingen mijn London City Comet MK1 weg te doen. Iemand interesse? Ben van plan er 240 euro voor te vragen en voor minder hou ik 'm zelf.
[ afbeelding ]
Een beter benadering van een telecaster voor dat geld bestaat er niet. Lees de reviews er maar op na. Hij wordt in sommige kringen zelfs al als een (potentieel) collectors-item gezien.
Ik ben semi-attached...quote:Op donderdag 23 juni 2011 00:41 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik heb zo'n idee dat je hem zelf gaat houden
Ik wil niet heel flauw doen, maar voor minder dan 240 euro kan je zo'n ding nieuw krijgen...quote:Op donderdag 23 juni 2011 00:31 schreef kapiteintje het volgende:
[ afbeelding ]
Maar dan is hij niet door mij bespeeld.quote:Op donderdag 23 juni 2011 02:06 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
Ik wil niet heel flauw doen, maar voor minder dan 240 euro kan je zo'n ding nieuw krijgen...
Ze zijn zeer regelmatig in goede staat voor 150 euro te vinden. Zelfs in de locale muziek zaak heb ik ze gezien voor 190. Voor 100 euro wil ik er misschien nog een keertje eentje hebben, maar voor meer echt niet. Ding speelt niet echt fijn vind ikquote:Op donderdag 23 juni 2011 02:17 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Maar dan is hij niet door mij bespeeld.Nee man...je hebt ook gelijk. Maar de MK1-serie is nog maar moeilijk aan te komen en iedereen die een MK1 in nieuwstaat voor minder dan 200 euro kan kopen moet dat direct doen (mits je er één nodig hebt natuurlijk).
Ik vind de hals persoonlijk iets te smal.quote:Op donderdag 23 juni 2011 02:32 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Ze zijn zeer regelmatig in goede staat voor 150 euro te vinden. Zelfs in de locale muziek zaak heb ik ze gezien voor 190. Voor 100 euro wil ik er misschien nog een keertje eentje hebben, maar voor meer echt niet. Ding speelt niet echt fijn vind ik
¤100 ik ook wel. Denk alleen dat m'n ouders er niet zo blij mee zijn (speel nauwelijks, wel veel gitaarspul). Zou wel een stimulatie zijn om er weer eens goed voor te gaan zitten. Want dat geluid wat Knopfler uit zo'n tele haalt 'is to die for'quote:Op donderdag 23 juni 2011 02:32 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Ze zijn zeer regelmatig in goede staat voor 150 euro te vinden. Zelfs in de locale muziek zaak heb ik ze gezien voor 190. Voor 100 euro wil ik er misschien nog een keertje eentje hebben, maar voor meer echt niet. Ding speelt niet echt fijn vind ik
Voor 100 euro kun je er naar fluiten.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:19 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
¤100 ik ook wel. Denk alleen dat m'n ouders er niet zo blij mee zijn (speel nauwelijks, wel veel gitaarspul). Zou wel een stimulatie zijn om er weer eens goed voor te gaan zitten. Want dat geluid wat Knopfler uit zo'n tele haalt 'is to die for':
I know, maar zoals CoiLive zei; ff wachten op een veiling.quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:41 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Voor 100 euro kun je er naar fluiten.
ik bied 25...quote:Op donderdag 23 juni 2011 12:52 schreef The_Dean het volgende:
Nu te koop voor slechts 200 euro, met nieuwe buis en uiteraard de footswitch.
Randall RG150 G3
[ afbeelding ]
26!quote:
Witte LTD?quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:28 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo nu opweg om gitaar op te halen nomnomnom
Ik ben over 4 uurtjes op weg om de mijne te halen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:28 schreef Dribbel_ het volgende:
27 appels!quote:
29 en een door Eric Clapton gebruikt plectrum!quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:03 schreef Zorro het volgende:
28 en een door mijzelf gebruikt plectrum!
Het is toch de bedoeling dat het bod steeds hoger wordt?quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:06 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
29 en een door Eric Clapton gebruikt plectrum!
Nice!quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:11 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
JUPJUPJUP. Heb hem en nu weer opweg naar huis
29 en de oude gitaar van ASHquote:Op donderdag 23 juni 2011 14:06 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
29 en een door Eric Clapton gebruikt plectrum!
quote:
quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:08 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het is toch de bedoeling dat het bod steeds hoger wordt?
quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:11 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:28 schreef Dribbel_ het volgende:
Da's wel heul snelquote:Op donderdag 23 juni 2011 14:11 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
pics@!!quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:11 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Gitaar stond in je woonkamer?quote:Op donderdag 23 juni 2011 14:11 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
We hebben dezelfdequote:Op donderdag 23 juni 2011 12:52 schreef The_Dean het volgende:
Nu te koop voor slechts 200 euro, met nieuwe buis en uiteraard de footswitch.
Randall RG150 G3
[ afbeelding ]
Dat randje.....quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:03 schreef Dribbel_ het volgende:
Pics or it didn't happen:
[ afbeelding ]
Helemaal afgesteld maar en nieuwe straplocks opgezet. Alleen nog ff kutte met de hoogte van de elementen en hij is er klaar voor
Vet ding.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:03 schreef Dribbel_ het volgende:
[ afbeelding ]
Helemaal afgesteld maar en nieuwe straplocks opgezet. Alleen nog ff kutte met de hoogte van de elementen en hij is er klaar voor
Nice.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:03 schreef Dribbel_ het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:03 schreef Dribbel_ het volgende:
[ afbeelding ]
Als je nieuwe aanwinst je niet zo bevalt moet je het maar even laten wetenquote:Op donderdag 23 juni 2011 16:15 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
[...]
Ik zal vanavond of morgen ook even foto's posten van mijn nieuwe aanwinst.
Qua investering niet echt slim, over vijf jaar is je MBP nog twee tientjes waard en die LP nog minstens 80%, maar je zult die laptop wel nodig hebben voor je studie I presumequote:Op donderdag 23 juni 2011 15:20 schreef KaMo het volgende:
Ik had een Gibson Les Paul kunnen kopen, maar ik kocht een MacBook Pro
Iemand Mac Mini kopen?
Sweetness!quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:03 schreef Dribbel_ het volgende:
[ afbeelding ]
Ga je er eigenlijk nog iets leuks voor terug kopen?quote:Op donderdag 23 juni 2011 19:41 schreef -Menn0- het volgende:
Ben akkoord gegaan met dat bod van 400 euro voor m'n Hot Rod, hopen dat het niet weer zo'n hoerige afhaker is
ENGL is te gek! Ik heb een Thunder Reverb gehad, nog steeds soms spijt van dat ik die weg heb gedaan.quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:19 schreef -Menn0- het volgende:
Jep weet alleen nog niet watIets wat meer voor hard rock/metal is
Iets van Blackstar of ENGL oid
Optisch bedrog danquote:Op vrijdag 24 juni 2011 01:17 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nee precies even dik, maar dat dacht ik eerst ook
Mooi dingquote:Op donderdag 23 juni 2011 16:03 schreef Dribbel_ het volgende:
[ afbeelding ]
Supergoede top! Maar ik ga voor volledig buizen, nog geen idee welkequote:Op donderdag 23 juni 2011 16:05 schreef maniack28 het volgende:
[..]
We hebben dezelfde
Waarom doe je hem weg? Beste top in dat segment? Of ga je voor een Laney of Peavey?
Komt door de kleur. Zet maar eens een witte en een zwarte auto van hetzelfde type naast elkaar, zie je het ook.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 01:17 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nee precies even dik, maar dat dacht ik eerst ook
Juist.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 08:42 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Komt door de kleur. Zet maar eens een witte en een zwarte auto van hetzelfde type naast elkaar, zie je het ook.Vet ding verders! Ik wist heul niet dat ze ook in het wit kwamen.
Vet man, enjoyquote:Op vrijdag 24 juni 2011 08:54 schreef --H-I-M-- het volgende:
Yesyes, zo naar de GRASPOP METAL MEETING!
gaat vet worden!
Mijn collega's verklaren mij allemaal voor gek en vragen wie in hemelsnaam Ozzy, Journey, Bullet, en Judas priest zijn, maar ik heb er zin in!
Tof, DRI en Protest the Hero komen daar ook zie ik.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 08:54 schreef --H-I-M-- het volgende:
Yesyes, zo naar de GRASPOP METAL MEETING!
gaat vet worden!
Mijn collega's verklaren mij allemaal voor gek en vragen wie in hemelsnaam Ozzy, Journey, Bullet, en Judas priest zijn, maar ik heb er zin in!
Ik ook! Kut!quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:23 schreef brother52 het volgende:
Damn, ik hoor net dat er zaterdag een punkfestival in Groningen is (GGI) en dan heb ik al wat anders.
8 tot 10 juliquote:
Ook leukquote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:31 schreef The_Dean het volgende:
En dan kan ik helaas ook niet
Ben ik crew op Volksdub, grote Volkswagen weekendmeeting...
Dat zekerquote:Dan zie ik je wel op Roadgrill
Ik hoop stiekem dat ze naar Lowlands komen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:08 schreef Svyatagor het volgende:
Weezer!!! Die moet ik nog altijd een keer zien. Ze steken zeker niet even het kanaal over.
Dat is nog eens rockende Duo Penottiquote:
Ik ging gister alter bridge nog gitarenquote:
quote:
Wat voor buizenbak?quote:
Crunchy Patquote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:58 schreef Rpol het volgende:
Jeuhhh GFS bestellinkje binnen. Een crunchy pat en een fat patGaan met die banaan
Echt nog geen idee, maar er komt wel ietsquote:
Die Valveking vind ik nog steeds echt een aanraderquote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:06 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Echt nog geen idee, maar er komt wel iets
Ah ok.. ik vind pre amp buizen rest transistor juist ideaal... maar ieder zijn ding ;Pquote:Op vrijdag 24 juni 2011 07:34 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Mooi ding
[..]
Supergoede top! Maar ik ga voor volledig buizen, nog geen idee welke
Is het zeker! Maar ik speel op dusdanige volumes live en in de oefenruimte dat ik prima volledig buizen kan hebben. En dat geluidquote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:21 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ah ok.. ik vind pre amp buizen rest transistor juist ideaal... maar ieder zijn ding ;P
Klopt, maar staat niet echt iets op MP. Zit er al druk naar te zoeken.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:10 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Die Valveking vind ik nog steeds echt een aanrader
Da's niet duur! Mooi hoor.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:22 schreef savale het volgende:
Eindelijk een semi hollow:
[ afbeelding ]
190 voor betaald: gitaar uit 2004. Leek echt niet op gespeeld: 0 fretwear, alleen erg stoffig. Nu ff alles schoonmaken / nalopen en nieuw setje snaren. Afstelling was zowaar nog aardig goed.
nicequote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:22 schreef savale het volgende:
Eindelijk een semi hollow:
[ afbeelding ]
190 voor betaald: gitaar uit 2004. Leek echt niet op gespeeld: 0 fretwear, alleen erg stoffig. Nu ff alles schoonmaken / nalopen en nieuw setje snaren. Afstelling was zowaar nog aardig goed.
Ja, daarom.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:35 schreef Dribbel_ het volgende:
Ja daar twijfel ik met de band ook altijd over. Aan de ene kant willen we een verschillend gitaar geluid. Aan de andere kant is een vergelijkend gitaargeluid ook wel handig weer in bepaalde situaties.
Waarom?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |