Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat is het?Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de
hiker en de
privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
HikerAls hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend.
Bron: www.easyway.nlPrivéchauffeurAls privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten.
Bron: www.easyway.nlWaarom studenten?Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
SollicitatieprocedureIn de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info,
hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vindt je
hier.
KledingvoorschriftenEasyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
OV tips 'n tricksNa een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
FilmpjesSPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EasyWay b.v.Website:
www.easyway.nlLogin:
www.easyway.nl/loginAantal chauffeurs: rond de 1250
Salaris: (>23) ¤9,61 en
meerHikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden.
Minimale leeftijd: 18
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Overige chauffeursdiensten:SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:
About2Break1, hiker regio Rotterdam
Charlie511, hiker regio Rotterdam
CvHof, hiker regio Amsterdam/Utrecht
Enpe, hiker regio Eindhoven
Fireblast, hiker regio Leiden
Hojdhopper,hiker regio Utrecht
guru033, hiker regio Utrecht
hawk07, hiker regio Haarlem
irritatie100, hiker regio Rotterdam
joppie_saus, hiker regio Groningen
Jorian29, hiker regio Apeldoorn
Keuzer, hiker regio Tilburg
Lekiamh, hiker regio Den Haag
LeTourdeFrance, hiker regio Groningen
MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven
Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
Mallet, hiker regio Doetinchem
mcnick1, hiker regio Apeldoorn
Misterx333, hiker regio Rotterdam
MuurStraat, Athlon hiker regio Nijmegen
Obama, hiker regio Amsterdam
RTS91, hikere regio Groningen
Sobajo, hiker regio Eindhoven
Thrasyllus, hiker regio Utrecht/Noord-Holland
Viezze, hiker regio Groningen
Zuunigerd, hiker regio Zwolle
Voorgaande topics: SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze OP is hier te vinden.
#26 || Luciano da Silva
Nee klopt. De volgende keer gaan we elke pagina maar een herinnering plaatsen... Ofzo.
Ik ben sinds deze week een hiker! Yeah!
quote:
Ik heb ff met Joppie meegekeken.. Hij kan niet eens instellingen / voorkeuren aanpassen als hij bovenaan op "overige voorkeuren aanpassen" klikt.. Enig idee waarom niet?
quote:
Gefeliciteerd

Ik moet best vaak tanken. Tank altijd bij rijbereik van iets van 30km ofzo, maar dan nog toch wel gemiddeld 2 keer per maand.
quote:
Op zaterdag 18 juni 2011 22:32 schreef Panthera. het volgende:[..]
Gefeliciteerd

Ik moet best vaak tanken. Tank altijd bij rijbereik van iets van 30km ofzo, maar dan nog toch wel gemiddeld 2 keer per maand.
Dat vind ik nogal een forse marge moet ik zeggen.. 30km. Ik rij wel iets verder door, maar zeker niet tot de laatste druppel. Dan zit ik echt niet relaxt meer in de auto.
joppie_saus
FootballCulture
Dan is dit ook niks voor jou:
quote:
Ik heb altijd TomTom bij me. Als ik moet tanken laat ik TomTom zoeken naar een Esso. Ik heb een keer gehad toen ik een Touran had, actieradius gaf aan 82km te gaan. TomTom zei 62km naar de Esso. Ik sta daar bij de pomp, actieradius 1km over. Waren ze bij EW niet zo blij mee

(Schreef ik in het vorige topic)
#26 || Luciano da Silva
Ach, al zegt de actieradius 0, er zit echt nog wel een litertje (of meer) in de leidingen.
quote:
Op zondag 19 juni 2011 00:21 schreef joppie_saus het volgende:Dan is dit ook niks voor jou:
[..]
(Schreef ik in het vorige topic)
Nee, zo ver laat ik het meestal niet komen. En ik geef ook niet door dat ik nog maar 1km kan rijden. Ik zeg gewoon ik heb x liter nodig.
quote:
Goed zo! Welke regio?
quote:
Op zaterdag 18 juni 2011 21:46 schreef Mallet het volgende:[..]
Ik heb ff met Joppie meegekeken.. Hij kan niet eens instellingen / voorkeuren aanpassen als hij bovenaan op "overige voorkeuren aanpassen" klikt.. Enig idee waarom niet?
ABP is het enige dat ik kan bedenken, had ik namelijk ook

Verder moet je mij echt niks computergerelateerds vragen wat ik heb er de ballen verstand van
Als wij tanken voor moeten schieten dan krijgen we het met wat pech ook pas een maand later terug en dat is ook best kut. Als je per week betaald wordt is dat ook alweer anders natuurlijk.
Tijdens mijn sollicitatie werd gezegd dat het waarschijnlijk wel mogelijk was om tankkosten die je voorgeschoten had eerder terug te krijgen, maar ik heb daar zelf nog nooit een beroep op gedaan. Ik zoek altijd een ESSO en helemaal als het om 10 liter of meer gaat.
Is dat zo? Dat heb ik nog nooit gehoord

Ik ben trouwens nog nooit NIET bij Esso geweest. Ik zoek thuis altijd het adres van de dichtstbijzijnde Esso op en dan print ik de route via die Esso uit

(Ja ik print routes uit, ik heb geen TomTom en geen mobiel internet. Ja, ik ben ouderwets)
quote:
Op zondag 19 juni 2011 11:34 schreef ZwartmetSuiker het volgende:Ik schrijf de route ook altijd uit, navigatie gebruik ik alleen bij spoedjes (zoals laatst). Gelukkig heb ik de gave dat ik heel ver kan komen zonder navigatie.
Ik kom inderdaad wel tot aan de stad zelf, maar dan heb ik het toch echt wel even nodig

Meerkerk/Almere/Breda rij ik met m'n ogen dicht, achteruit, gas gevend met m'n handen en sturend met m'n voeten nog naar toe.
joppie_saus
FootballCulture
quote:
Op zondag 19 juni 2011 11:43 schreef Irritatie100 het volgende:[..]
Meerkerk/Almere/Breda rij ik met m'n ogen dicht, achteruit, gas gevend met m'n handen en sturend met m'n voeten nog naar toe.
Dat wil ik zien
#26 || Luciano da Silva
quote:
Op zondag 19 juni 2011 12:20 schreef Irritatie100 het volgende:Voorlopig rij ik helemaal nergens heen. Volgende week 5 tentamens

Zelfde hier. Heb weliswaar maar één tentamen. Maar wel alles of niet. Anders haal ik mijn bsa niet.

Daarna een weekje feesten en misschien wat werken en dan op vakantie. Vanaf eind juli vol beschikbaar. Hopelijk kan ik net als vorige zomervakantie flink wat uren maken.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:
Op zondag 19 juni 2011 19:01 schreef Hojdhopper het volgende:[..]
Zelfde hier. Heb weliswaar maar één tentamen. Maar wel alles of niet. Anders haal ik mijn bsa niet.

Daarna een weekje feesten en misschien wat werken en dan op vakantie. Vanaf eind juli vol beschikbaar. Hopelijk kan ik net als vorige zomervakantie flink wat uren maken.
Bij mij zitten er geen eens herkansingen bij die 5
BSA heb ik gelukkig geen last meer van
Maar ja jongens, zonder studie ook geen EW.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:
Op zondag 19 juni 2011 20:10 schreef Irritatie100 het volgende:Ze kunnen me toch ook gewoon een acceptabel aantal van 2 tentamens geven en een projectje ernaast ofzo

Zoals bij mij.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
![Audi_S8-ok_2008_01_1024x768.jpg]()
Ej Jongens,
Ik ben al ongeveer nu een half jaar prive chauffeur bij easyway en zie net pas deze topic, wel gaaf.
Ik zit nu de laatste dagen met een vraag die ik nergens beantwoord kan krijgen en ben een beetje te lui om easyway hiervoor op te bellen. Weet een van jullie hoeveel vergoeding je krijgt per kilometer die je met je eigen auto maakt naar de klant toe?
Hoor het graag en hieronder nog een leuke foto van een auto waar de meeste van jullie nooit in zullen rijden
[ Bericht 10% gewijzigd door Baldiran op 19-06-2011 23:32:36 (foto plaatsen lukte niet) ]
Niet haten op m'n stijl..!!
joppie_saus
FootballCulture
quote:
Op zondag 19 juni 2011 23:30 schreef Baldiran het volgende:[
afbeelding ]Ej
Hoor het graag en hieronder nog een leuke foto van een auto waar de meeste van jullie nooit in zullen rijden

Goede binnenkomer knul
#26 || Luciano da Silva
Ja leuke binnenkomer inderdaad.. Pff. En je werkt al een half jaar en vraagt je nu opeens af hoe hoog de km vergoeding is? Volgens mij ligt die rond de 0.24cent per km. Iig hoger dan de standaard 0.19.
ZwartmetSuiker
Kennis = macht
quote:
Op zondag 19 juni 2011 23:30 schreef Baldiran het volgende:[
afbeelding ]Ej Jongens,
Ik ben al ongeveer nu een half jaar prive chauffeur bij easyway en zie net pas deze topic, wel gaaf.
Ik zit nu de laatste dagen met een vraag die ik nergens beantwoord kan krijgen en ben een beetje te lui om easyway hiervoor op te bellen. Weet een van jullie hoeveel vergoeding je krijgt per kilometer die je met je eigen auto maakt naar de klant toe?
Hoor het graag en hieronder nog een leuke foto van een auto waar de meeste van jullie nooit in zullen rijden

Ik denk dat ik meer plezier heb tijdens het rijden
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
quote:
Met een klant achterin is het goed scheuren ja
quote:
Op zondag 19 juni 2011 23:30 schreef Baldiran het volgende:[
afbeelding ]Ej Jongens,
Ik ben al ongeveer nu een half jaar prive chauffeur bij easyway en zie net pas deze topic, wel gaaf.
Ik zit nu de laatste dagen met een vraag die ik nergens beantwoord kan krijgen en ben een beetje te lui om easyway hiervoor op te bellen. Weet een van jullie hoeveel vergoeding je krijgt per kilometer die je met je eigen auto maakt naar de klant toe?
Hoor het graag en hieronder nog een leuke foto van een auto waar de meeste van jullie nooit in zullen rijden

Hahaha nee misschien niet die. Maar wij hebben wel de muziek lekker hard, raampje open en de zon op je bol, even pauze wanneer wij willen en rijden zoals we willen en niet op aanwijzing van een ouwe snor achterin.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:
Ik werk ook als privéchauffeur (ander bedrijf), maar ik heb altijd wel even de tijd om zelf een rondje te gaan rijden met de auto's. Alle klanten die ik heb gehad vinden dat bovendien prima. Als je rond de afgesproken tijd maar weer in de buurt bent.
Ik hoorde vanmorgen op de radio een reclame over de Mercedes Sprinter. Ze hadden het over "verhoogd comfort door de standaard automaat". Ik dacht aan de busjes van het welbekende postorderbedrijf. Ik lachte hardop.
quote:
Op maandag 20 juni 2011 10:58 schreef Irritatie100 het volgende:Ik hoorde vanmorgen op de radio een reclame over de Mercedes Sprinter. Ze hadden het over "verhoogd comfort door de standaard automaat". Ik dacht aan de busjes van het welbekende postorderbedrijf. Ik lachte hardop.
Ghehe ja die busjes waarbij je met vol gas optrekken bijna met je kop tegen de voorruit knalt als je je gordel niet om hebt

.
quote:
Op maandag 20 juni 2011 10:33 schreef Hojdhopper het volgende:[..]
Hahaha nee misschien niet die. Maar wij hebben wel de muziek lekker hard, raampje open en de zon op je bol, even pauze wanneer wij willen en rijden zoals we willen en niet op aanwijzing van een ouwe snor achterin.

Ja soms zet ik een klant af en moet ik hem/haar pas over over 5 å 6 uurtjes later ophalen. Geloof mij dat ik dan ook heerlijk geniet van een (niet plastic/nieuw ruikende) luxe auto.
@joppie_saus : ik doe zeker stoer idd, en sorry als ik in je (enige) vriendenkring ben gekomen.!
@Mallet : thnx voor de reactie
Niet haten op m'n stijl..!!
De discussie privé chauffeur vs hiker kan je volgens mij oneindig voeren. Alleen als je hier gelijk komt om indruk te maken met de auto's die je als privé chauffeur rijdt t.o.v. Hikers dan heb je echt het verkeerde publiek. Zoveel indruk maakt het niet, anders waren we allemaal wel privé chauffeur geworden.
quote:
Op maandag 20 juni 2011 14:13 schreef Irritatie100 het volgende:Mensen die nooit in een afgeragde Caddy hoeven te rijden

Dat houdt het spannend jeweets

Ja we zijn zo lekker gewoon gebleven!
quote:
Op maandag 20 juni 2011 14:11 schreef Mallet het volgende:De discussie privé chauffeur vs hiker kan je volgens mij oneindig voeren. Alleen als je hier gelijk komt om indruk te maken met de auto's die je als privé chauffeur rijdt t.o.v. Hikers dan heb je echt het verkeerde publiek. Zoveel indruk maakt het niet, anders waren we allemaal wel privé chauffeur geworden.
Hier heb ik niks aan toe te voegen

Overigens HET nieuws van de dag voor ons. ING gaat zijn Car Lease onderdeel verkopen
ZwartmetSuiker
Kennis = macht
quote:
Op maandag 20 juni 2011 14:13 schreef Irritatie100 het volgende:Mensen die nooit in een afgeragde Caddy hoeven te rijden

Dat houdt het spannend jeweets

Nouja je leert wel wat luxe en vermogen inhoudt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
quote:
Op maandag 20 juni 2011 13:58 schreef Baldiran het volgende:[..]
Ja soms zet ik een klant af en moet ik hem/haar pas over over 5 å 6 uurtjes later ophalen. Geloof mij dat ik dan ook heerlijk geniet van een (niet plastic/nieuw ruikende) luxe auto.
@joppie_saus : ik doe zeker stoer idd, en sorry als ik in je (enige) vriendenkring ben gekomen.!
@Mallet : thnx voor de reactie
Niet zo hoog van de toren blazen joh. Ik heb 't werk lang genoeg gedaan om te weten dat het meestal gewoon de saaie auto's zijn, vaak volvo's, A4tjes of A6jes. Leuke auto's, daar niet van...maar niks bijzonders om mee te patsen.
Ik heb ook auto's gereden die jij van je leven niet eens zult mogen ruiken, 'knul'. Je maakt jezelf niet populair door zo binnen te komen. Het pubergehalte is weer hoog.
Om toch maar enigszins ontopic te gaan: ik heb beide wel gedaan, zij het dat ik veel veel langer hiker ben geweest. Ik vond het hiken een stuk leuker, maar ieder zijn voorkeur.
Conclusie: troll.
Ontopic2:
Ik las het vandaag idd in de FD over ING. Ik moest meteen aan jullie denken
[ Bericht 4% gewijzigd door Maharbal op 20-06-2011 14:37:45 ]
het was een s8 oen
Niet haten op m'n stijl..!!
ajaxcruijff
Studentchauffeur
Nou baldiran op mij heb je wel echt indruk gemaakt hoor, ik vind je echt vet cool dat je een s8 gereden heb en ik kijk nu ook echt tegen je op

Zullen we vriendjes worden?
quote:
Op maandag 20 juni 2011 14:30 schreef joppie_saus het volgende:Ach, dan rijden wij straks dezelfde auto's maar dan met een andere naam op het papiertje. Locaties zullen wel hetzelfde blijven, maar op de gevel komt een re-badge. Zoveel veranderd er dus niet.
Niet als bedrijven als Athlon de hut overnemen, met een eigen chauffeurs pool
ajaxcruijff
Studentchauffeur
quote:
Op maandag 20 juni 2011 15:52 schreef MuurStraat het volgende:[..]
Niet als bedrijven als *** de hut overnemen, met een eigen chauffeurs pool

Zeker nog nooit bij deze mooie tent in Almere geweest. Rij er toch met enige regelmaat naar toe. En waarom heb ik nog nooit iets gelezen over deze zaak zijn eigen pool zooi?
quote:
Op maandag 20 juni 2011 15:52 schreef MuurStraat het volgende:[..]
Niet als bedrijven als Athlon de hut overnemen, met een eigen chauffeurs pool

EW rijdt ook verschrikkelijk veel voor Athlon. Nijmegen kwam ik af en toe, maar Almere was echt wekelijks raak. Vaak meerdere keren per week.
quote:
Klopt wel, maar die doen vooral de echt korte ritten. Auto's die dichtbij staan.
Zo, lekker dagje weer vandaag. Moest zowel eerste als tweede rit de auto om 9 uur ophalen

omdat de eerste rit eindigde waar rit 2 begon dacht ik dat het wel prima was. Nee dus, werd opgebeld waar ik toch bleef. Moest ook weer tanken trouwens, deze keer bij rijbereik 5km gedaan.
Toen kwam ik bij het afleveradres van de tweede rit, was niemand thuis en CP niet bereikbaar. Mocht ik sleutel in de brievenbus gooien. Toch maar een foto gemaakt voor de zekerheid
Rustig idd, was nog wel een enkeltje Meerkerk maar dat is 3,5 uur terug OV'en. Dan ga ik liever leren morgen.
quote:
Op maandag 20 juni 2011 17:54 schreef RTS91 het volgende:Rustig idd, was nog wel een enkeltje Meerkerk maar dat is 3,5 uur terug OV'en. Dan ga ik liever leren morgen.
Leer in het OV, 2 vliegen in 1 klap
quote:
Dat vind ik al helemaal een drama
Fleauris
Heehohee!
quote:
Klopt, ik neem vaak wel een boek mee, maar in iets anders dan een trein is dat sowieso kut. Trein wil nog wel eens lukken bij mij, maar da's dan weer niet zo lang. Uit Almere wel een uur of 2, maar daar zitten 3 overstappen bij
quote:
Op maandag 20 juni 2011 15:38 schreef BAC92 het volgende:Nou baldiran op mij heb je wel echt indruk gemaakt hoor, ik vind je echt vet cool dat je een s8 gereden heb en ik kijk nu ook echt tegen je op

Zullen we vriendjes worden?
Je bent niet goed joh.!
Niet haten op m'n stijl..!!
quote:
Op maandag 20 juni 2011 15:23 schreef joppie_saus het volgende:Ik heb weinig mensen gezien die het zich met hun eerste post al gelijk onmogelijk maakten voor het vervolg. Maar Baldiran krijgt bij deze de mongool van het jaar award, aangezien ik me sterk afvraag of zijn prestatie te overtreffen is.
Jij bent wel de bikkel op deze forum hoor, schelden en stoer doen. Ben serieus bang van je. Durf gvd niet meer naar buiten joh. Ik denk dat ik ontslag ga nemen. Stel je voor dat je me via easyway traceert.!
Niet haten op m'n stijl..!!
quote:
Op maandag 20 juni 2011 18:26 schreef Baldiran het volgende:[..]
Jij bent wel de bikkel op deze forum hoor, schelden en stoer doen. Ben serieus bang van je. Durf gvd niet meer naar buiten joh. Ik denk dat ik ontslag ga nemen. Stel je voor dat je me via easyway traceert.!
quote:
Op maandag 20 juni 2011 18:26 schreef Baldiran het volgende:[..]
Jij bent wel de bikkel op deze forum hoor, schelden en stoer doen. Ben serieus bang van je. Durf gvd niet meer naar buiten joh. Ik denk dat ik ontslag ga nemen. Stel je voor dat je me via easyway traceert.!
Ja man, op 'deze' forum zijn we gewoon vet stoer! Doei.
Ben onderweg naar huis. Had een spoedje geaccepteerd. Was wel 3uur met het ov heen, maar terug maar 1,5 ofzo dus prima.
ajaxcruijff
Studentchauffeur
quote:
Op maandag 20 juni 2011 18:26 schreef Baldiran het volgende:[..]
Jij bent wel de bikkel op deze forum hoor, schelden en stoer doen. Ben serieus bang van je. Durf gvd niet meer naar buiten joh. Ik denk dat ik ontslag ga nemen. Stel je voor dat je me via easyway traceert.!
Ga je huilie even bij je mamma doen
Dag Allen!
Ik ben er weer, maar wel onder een andere naam!
Ben onlangs doorgestroomd van hiker -> PC dus de vaste gasten weten dan wel om wie het gaat

Heb vanwege de functie toch maar even een andere naam aangenomen en de oude verwijderd.
De hiker/PC discussie vind ik zelf een beetje zinloos, het is net een ieders voorkeur.
Ik heb het beide gedaan maar ik miste in het hiken het klantcontact wat ik nu als PC wel heb.
Mis als PC de vrijheid wat je als hiker wel hebt.. zo heeft alles zijn voor- en nadelen. Ben desondanks blij met de overstap. Ookal mag je niet hard rijden, het is tijdens lange ritten een een mooie auto wel genieten!
Wat betreft het 'patsen' met auto's.. ach iedereen meldt hier wel eens een leuke auto gereden te hebben en dat zal ik ook heus nog wel eens doen. Maar de toon waarop maakt een hoop verschil en laten we niet het type auto hier de maatschappelijke ordening laten bepalen; daarvoor is het hier te gezellig

Anyways, ik kreeg dus pas een cijfer terug waar ik van schrok, moet herkansen dus heb de komende twee weken alle EW uit moeten plannen helaas.. In de vakantie denk ik 1-2 dagen in de week beschikbaar, verder ook ander werk dus ik zit wel goed
Trouwens: ik zie wel weer wat bedrijfsnamen voorbijkomen.. ??
joppie_saus
FootballCulture
quote:
Wat betreft het 'patsen' met auto's.. ach iedereen meldt hier wel eens een leuke auto gereden te hebben en dat zal ik ook heus nog wel eens doen. Maar de toon waarop maakt een hoop verschil en laten we niet het type auto hier de maatschappelijke ordening laten bepalen; daarvoor is het hier te gezellig
Precies. Jij reed als eerste auto toch ook een A8? De manier waarop je het bracht was in ieder geval stukken beter dan oppersjomp Baldiran.
Iedereen laat hier wel een fotootje zien van mooie auto's, ik ook toen ik een E-klasse station mee had naar Amsterdam. Maar doe het even normaal zeg
#26 || Luciano da Silva
Heren, Heren. Twee dingen:
Baldiran: ban, laat hem maar ergens anders een eigen forumpje beginnen. Internetheld op sokken.
Namen noemen: we lijken te vervallen in oude gewoonten met het noemen van klantnamen op de vorige pagina.
Verder: Ik zit er ook heel erg over te denken om de overstap naar PC te maken. Welke nadelen zijn er nog meer behalve het verliezen van je 'eigen vrije wil?' Heb je ook meer tijd om te studeren dan als hiker?
quote:
Op maandag 20 juni 2011 23:06 schreef Thrasyllus het volgende:Heren, Heren. Twee dingen:
Baldiran: ban, laat hem maar ergens anders een eigen forumpje beginnen. Internetheld op sokken.
Namen noemen: we lijken te vervallen in oude gewoonten met het noemen van klantnamen op de vorige pagina.
Verder: Ik zit er ook heel erg over te denken om de overstap naar PC te maken. Welke nadelen zijn er nog meer behalve het verliezen van je 'eigen vrije wil?' Heb je ook meer tijd om te studeren dan als hiker?
Een aspect waar je rekening mee moet houden is dat het programma van je klant op ieder moment kan wijzigen, waardoor je bijvoorbeeld gerekend had op een lange dag, maar je na 3 uurtjes al weer klaar bent of juist andersom. Dit zie ik zelf als het grootste nadeel (tegenwoordig probeer ik de klanten te vermijden waarvan ik van tevoren al weet dat er weer vanalles gaat veranderen, maar ik weet niet of jullie bij EW van tevoren weten wie de klant is).
Verder weet ik niet of jij als hiker lang kan studeren, maar als chauffeur heb ik meestal erg veel tijd (lees 4+uur) om te studeren per dag. Ik gebruik het alleen maar om te lezen, maar met het voorbereiden van tentamens merk ik dat het erg veel scheelt.
Dat je netjes moet rijden wanneer er iemand achterin zit is overigens niet alleen een nadeel. Zelf merk ik dat ik er beter van leer rijden doordat je erg ver vooruit gaat kijken en nog meer probeert te anticiperen op het verkeer.
Maar luister vooral niet alleen naar mij, want volgens mij ben ik partijdig omdat ik van mening ben dat het werken als pc veel leuker is.
quote:
Op maandag 20 juni 2011 23:06 schreef Thrasyllus het volgende:Heren, Heren. Twee dingen:
Baldiran: ban, laat hem maar ergens anders een eigen forumpje beginnen. Internetheld op sokken.
Namen noemen: we lijken te vervallen in oude gewoonten met het noemen van klantnamen op de vorige pagina.
Verder: Ik zit er ook heel erg over te denken om de overstap naar PC te maken. Welke nadelen zijn er nog meer behalve het verliezen van je 'eigen vrije wil?' Heb je ook meer tijd om te studeren dan als hiker?
Nadeel kan soms ook de wachttijd zijn. Ik moest pas in Almere-Poort zijn en de klant zou bellen als hij klaar was, maar hij wist dus niet wanneer. Heb dus 3 uur in een Vinexwijk moeten wachten. Maar je kan natuurlijk gewoon dingen te lezen meenemen of stoel naar achteren doen en gaan slapen.
Als je weet hoelaat je terug moet zijn bij klant en je mag de auto meenemen kan wachttijd juist weer geen enkel probleem zijn.
Ik vind het papierwerk ook een voordeel: 1 formulier waarop je maar een paar dingen moet invullen en 2x per maand moet opsturen. Geen gedoe meer met innameformulieren en ritbonnen met 2/3/4 ritten erop verwerken.
Je moet echter altijd rekening houden met de klant. Het is zijn auto en al helemaal als hij erin zit is het belangrijk dat je niks verkeerds doet en rijdt zoals de rijschool je dat geleerd heeft. De meesten zullen achterin werken maar ze zien precies als jij met 1 hand aan het stuur zit, je telefoon checkt, niet goed spiegelt.. dit vind ik zelf niet direct een nadeel maar kan het me wel voorstellen.
Maak je over het algemeen minder of meer uren als pc? En word je vaker ingezet of juist niet?
Kan ik niet veel over zeggen aangezien ik nog maar net PC ben. Maar het is op de PC-afdeling ook rustig net als op de transportafdeling. Als hiker heb je dan nog wel eens 1 ritje maar bij de PC's zijn de klanten na een tijdje op en dan heb je dus geen werk.
Ik denk dat ik pas na de vakantie kan bekijken hoe het met de hoeveelheid werk gaat..
Twee ritjes voor morgen, 1-serie en een Caddy.
quote:
Fijne auto's die 1-series. Daar kan ik tenminste fatsoenlijk in rijden. Lekker wendbaar en ik hoef niet, zoals bij een 5-serie, te kloten als ik hem moet inparkeren doordat ik de grootte niet precies kan inschatten.
116i is wel wel erg traag overigens.. Die moet je niet hebben.. Welke heb je?
Ik ben morgen + donderdag ook beschikbaar. Ben benieuwd. Wil graag nog even wat uren maken.
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 14:10 schreef Mallet het volgende:[..]
Fijne auto's die 1-series. Daar kan ik tenminste fatsoenlijk in rijden. Lekker wendbaar en ik hoef niet, zoals bij een 5-serie, te kloten als ik hem moet inparkeren doordat ik de grootte niet precies kan inschatten.
116i is wel wel erg traag overigens.. Die moet je niet hebben.. Welke heb je?
Ik ben morgen + donderdag ook beschikbaar. Ben benieuwd. Wil graag nog even wat uren maken.
Heb een 118d mee, prima dus met 143 pk.
Heb een keer in een 130i met performance uitlaat mogen rijden buiten easyway om, wat een ding en wat een geluid...
joppie_saus
FootballCulture
Stond gisteren een mooi stuk in Dagblad van het Noorden over BCA Barneveld. Auto's jonger dan drie jaar die verkocht worden aan het buitenland, daar krijg je BPM op terug. Auto's van één jaar oud ruim 70%, twee jaar oud nog 55%.
Stond een voorbeeld bij van een twee jaar oude Audi A8. Werd door de Nederlandse handel ¤47.500 op geboden. Rest-BPM op die auto was nog ¤17.000, waardoor je 'winst' op die auto uitkwam op ¤30.500.
Duitse handel bood ¤35.000 op die auto, maar omdat ze nog die ¤17.000 rest-BPM terug kregen van de overheid, leverde die Audi nog ¤52.000 op.
Zo zie je maar weer dat niet alleen import van auto's interessant is, maar de export bij jonge tweedehandjes wellicht nog interessanter.
Weten we ook weer waar 'onze' auto's heen gaan, of juist niet
#26 || Luciano da Silva
Inderdaad altijd gare auto's. Wat ik er ooit heb afgeleverd was een afgetrapte bedrijfs Megane, gare A3 met kapot dashboardkastje etc.
Ik moet daar toevallig morgen heen met een focus station. Daarvoor nog een ritje Gouda - Vianen in een avensis.
Meeste gaat naar het Oostblok. Alleen auto's met 'simpele' techniek gaan naar Afrika, vooral veel oude Toyota's en ander Aziatisch spul.
Klopt inderdaad. Zo zag ik toen ik een aantal jaren geleden in Oekraine was een bestelbusje rondrijden met Piet's IJs. (of iets in die trant) En van die connexxion bussen waarop de verbinding, bijv. Almere - Amsterdam op de bus geprint was die nu rondrijden in Afrika ofzo.
Dubbel
Tegenwoordig rijden er bij ons ook elke 2 jaar nieuwe busmaatschappijen met telkens weer nieuwe bussen. Over milieuvervuiling gesproken...
Maar ook veel oude leasauto's gaan gewoon in de tweedehandse verkoop, zie bijvoorbeeld Almere.
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 19:25 schreef Panthera. het volgende:Tegenwoordig rijden er bij ons ook elke 2 jaar nieuwe busmaatschappijen met telkens weer nieuwe bussen. Over milieuvervuiling gesproken...
Maar ook veel oude leasauto's gaan gewoon in de tweedehandse verkoop, zie bijvoorbeeld Almere.
Is echt een heel klein deel dat Athlon bij henzelf in de verkoop gooit. Voor de rest gaat alles naar andere handelaren waaronder in het Oostblok.
ZwartmetSuiker
Kennis = macht
Donderdag een Ford Focus station uit 2008, een 1.6 diesel

dat wordt scheuren. Morgen dus maar even spoedje regelen.
Die bussen in Afrika zijn gaaf!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
enpe
n00b
Jezus wat een dag, dacht vandaag 9 uur te maken maar het werden er bijna 12. Begon vanochtend al goed doordat de lijnbus er in the middle of nowhere mee ophield, vervangend vervoer zou nog later zijn dan de volgende bus die een uur later kwam

dus daar had ik mijn eerste uur al te pakken. Vervolgens aangekomen op het 1ste ophaaladres, deed de auto het niet. Een medewerker zou er even naar kijken en ik mocht een bak koffie gaan pakken, een half uur later kon ik vertrekken.
Aangekomen bij mijn 2e rit: was de accu leeg waardoor ik een uur heb zitten wachten op iemand met een accubooster. Die accubooster bleek niet sterk genoeg dus moest er zwaarder geschut gehaald worden...weer een kwartier erbij. En om het helemaal af te maken stond m'n trein naar huis ook nog een half uurtje stil vanwege een stroomstoring

.
Maar goed, we krijgen per uur betaald

.
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 20:41 schreef enpe het volgende:Jezus wat een dag, dacht vandaag 9 uur te maken maar het werden er bijna 12. Begon vanochtend al goed doordat de lijnbus er in the middle of nowhere mee ophield, vervangend vervoer zou nog later zijn dan de volgende bus die een uur later kwam

dus daar had ik mijn eerste uur al te pakken. Vervolgens aangekomen op het 1ste ophaaladres, deed de auto het niet. Een medewerker zou er even naar kijken en ik mocht een bak koffie gaan pakken, een half uur later kon ik vertrekken.
Aangekomen bij mijn 2e rit: was de accu leeg waardoor ik een uur heb zitten wachten op iemand met een accubooster. Die accubooster bleek niet sterk genoeg dus moest er zwaarder geschut gehaald worden...weer een kwartier erbij. En om het helemaal af te maken stond m'n trein naar huis ook nog een half uurtje stil vanwege een stroomstoring

.
Maar goed, we krijgen per uur betaald

.
Hahahahahh wat een drama dag zeg, hier zat echt alles op en aan:p
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 20:41 schreef enpe het volgende:Jezus wat een dag, dacht vandaag 9 uur te maken maar het werden er bijna 12. Begon vanochtend al goed doordat de lijnbus er in the middle of nowhere mee ophield, vervangend vervoer zou nog later zijn dan de volgende bus die een uur later kwam

dus daar had ik mijn eerste uur al te pakken. Vervolgens aangekomen op het 1ste ophaaladres, deed de auto het niet. Een medewerker zou er even naar kijken en ik mocht een bak koffie gaan pakken, een half uur later kon ik vertrekken.
Aangekomen bij mijn 2e rit: was de accu leeg waardoor ik een uur heb zitten wachten op iemand met een accubooster. Die accubooster bleek niet sterk genoeg dus moest er zwaarder geschut gehaald worden...weer een kwartier erbij. En om het helemaal af te maken stond m'n trein naar huis ook nog een half uurtje stil vanwege een stroomstoring

.
Maar goed, we krijgen per uur betaald

.
Hehe, lekker

Maar goed, ondanks dit soort dingen vind ik het werk toch wel heerlijk om te doen. Gisterenmiddag weer gepauzeerd bij een tankstation, had ruim de tijd doordat ik een auto tussen ... en ... moest inleveren. En elke keer als ik, terwijl de zon schijnt, naar de shop van de benzinewinkel loop krijg ik een heerlijk vakantiegevoel
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 20:41 schreef enpe het volgende:Jezus wat een dag, dacht vandaag 9 uur te maken maar het werden er bijna 12. Begon vanochtend al goed doordat de lijnbus er in the middle of nowhere mee ophield, vervangend vervoer zou nog later zijn dan de volgende bus die een uur later kwam

dus daar had ik mijn eerste uur al te pakken. Vervolgens aangekomen op het 1ste ophaaladres, deed de auto het niet. Een medewerker zou er even naar kijken en ik mocht een bak koffie gaan pakken, een half uur later kon ik vertrekken.
Aangekomen bij mijn 2e rit: was de accu leeg waardoor ik een uur heb zitten wachten op iemand met een accubooster. Die accubooster bleek niet sterk genoeg dus moest er zwaarder geschut gehaald worden...weer een kwartier erbij. En om het helemaal af te maken stond m'n trein naar huis ook nog een half uurtje stil vanwege een stroomstoring

.
Maar goed, we krijgen per uur betaald

.
Als ik op zulk soort dagen maar vaak genoeg aan die laatste zin denk verschijnt er vanzelf weer een glimlach op m'n gezicht

En wat Panthera zegt: ik zou echt geen ander baantje willen dat dit!
quote:
Op dinsdag 21 juni 2011 22:46 schreef enpe het volgende:Hehe inderdaad vind het ook niet erg voor een keer, kreeg overal koffie aangeboden en met de krant erbij hoor je me verder niet klagen. Kwam ook nog een collega tegen op 't 1ste adres dus die kon meteen achter me aanrijden. En tja pech met de bus heeft ook wel wat als alle passagiers dan spontaan met elkaar beginnen te praten...heb me verder wel vermaakt

.
Oh ja dat is zo

. Er hoeft maar iets te gebeuren en iedereen is opeens zo sociaal. Perfecte ijsbreker.
quote:
Haarlem!
Heb eindelijk mn beschikbaarheid kunnen doorgeven. Hopelijk deze of volgende week de eerste rit. Ik vind het toch best wel spannend die eerste rit. Ik weet eigenlijk nu al zeker dat ik iets ga vergeten.
quote:
Op woensdag 22 juni 2011 00:38 schreef Mandamo het volgende:[..]
Haarlem!
Heb eindelijk mn beschikbaarheid kunnen doorgeven. Hopelijk deze of volgende week de eerste rit. Ik vind het toch best wel spannend die eerste rit. Ik weet eigenlijk nu al zeker dat ik iets ga vergeten.

Ik controleer altijd of ik het volgende bij me heb: map met de juiste papieren, navigatiesysteem, portemonnee en telefoon. Dat zijn de belangrijkste dingen. Eerste rit is altijd spannend! Ik had gelijk een Golf V met 150 pk mee, je kan slechter beginnen

!
quote:
Op woensdag 22 juni 2011 00:06 schreef Chapelle het volgende:Ik heb ook zin om te werken... Maar tentamens he. Gelukkig net voor de maandwissel klaar

Inderdaad, 1 juli is precies de eerste dag dat ik weer kan werken

Jij zat toch ook op de HRO locatie Kralingse Zoom of vergis ik je met iemand anders?
Klopt, normaalgesproken doe ik dat alleen in de vakantie

Tot welke datum is OV eigenlijk geldig?
Morgen twee ritjes, met de directe bus in 10 minuten naar m'n eerste adres en vervolgens nergens langer dan 3 minuten lopen
quote:
Op woensdag 22 juni 2011 13:23 schreef Panthera. het volgende:Klopt, normaalgesproken doe ik dat alleen in de vakantie

Tot welke datum is OV eigenlijk geldig?
Meestal is OV alleen tussen 16 juli en 16 augustus niet geldig. Zal dit jaar ook weer zoiets zijn.
ZwartmetSuiker
Kennis = macht
quote:
Op woensdag 22 juni 2011 13:25 schreef LeTourdeFrance het volgende:[..]
Meestal is OV alleen tussen 16 juli en 16 augustus niet geldig. Zal dit jaar ook weer zoiets zijn.
Die oude kaarten wel ja.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
Da's bij de chipkaart niet anders hoor, 16 juli tot 16 augustus is ie ongeldig. Ach ja, ik ga in augustus op vakantie, krijg ik extra geld op 15 augustus

Zijn toch sunk costs die OV-voorschotten (verkapt-zie-mij-pimpen-met-m'n-economie-kennis-post).
quote:
Op woensdag 22 juni 2011 13:55 schreef Irritatie100 het volgende:Da's bij de chipkaart niet anders hoor, 16 juli tot 16 augustus is ie ongeldig. Ach ja, ik ga in augustus op vakantie, krijg ik extra geld op 15 augustus

Zijn toch sunk costs die OV-voorschotten (verkapt-zie-mij-pimpen-met-m'n-economie-kennis-post).
Geen sunk costs, je krijgt het toch terug. Of reken je nou de rentewaarde mee? Als je bedoelt dat het voor EW sunk costs zijn is het idd wel waar.
(verkapt-zie-mij-ook-pimpen-met-economie-kennis).
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Zo, weer op de terugweg. De 118d reed prima! Daarna een hagelnieuwe caddy met 30km op de teller.
quote:
Op woensdag 22 juni 2011 16:55 schreef Hojdhopper het volgende:[..]
Geen sunk costs, je krijgt het toch terug. Of reken je nou de rentewaarde mee? Als je bedoelt dat het voor EW sunk costs zijn is het idd wel waar.
(verkapt-zie-mij-ook-pimpen-met-economie-kennis).
Als je puur naar de kosten kijkt en niet naar het terugkijken wel.. Je hebt de kosten al gemaakt en daar verander je niks meer aan
Geen werk morgen.
Vandaag kort dagje, maar de Mondeo reed prima.
Morgen Gouda - Meerkerk in een c30 en Veldhoven - Gouda in een crafter. Die ford station die ik vandaag had was wel echt een drama trouwens, wat was dat ding vies van binnen zeg. Was van een monteur geweest van een bepaald liftonderhoud bedrijf, maar hij zag dr werkelijk waar niet uit.
quote:
Op woensdag 22 juni 2011 18:46 schreef BAC92 het volgende:Morgen Gouda - Meerkerk in een c30 en Veldhoven - Gouda in een crafter. Die ford station die ik vandaag had was wel echt een drama trouwens, wat was dat ding vies van binnen zeg. Was van een monteur geweest van een bepaald liftonderhoud bedrijf, maar hij zag dr werkelijk waar niet uit.
Was dat toevallig een bedrijf in Den Haag? Ik heb ook wel eens een Focus wagon van een groot liftonderhoudsbedrijf van Den Haag naar Barneveld gereden. Toen stonden daar nog tientallen andere Focussen.
quote:
Aangehouden? Privé? Of eentje die je vandaag op je loonstrook tegenkwam?
quote:
Op woensdag 22 juni 2011 20:54 schreef BetweenTheRays het volgende:[..]
Aangehouden? Privé? Of eentje die je vandaag op je loonstrook tegenkwam?
Nee kreeg een mailtje. Voor EW dus...
quote:
Op woensdag 22 juni 2011 21:02 schreef joppie_saus het volgende:Volgens mij is het zo, dat EW boete's niet mag inhouden van het loon. Dit is een belastingtechnisch iets, je moet het altijd zelf overmaken.
Plus op die manier ontnemen ze je de kans om te WOB'ben en daarmee onder de boete uit te komen. In dit land is betalen echter negen van de tien keer schuld bekennen.
Toch wordt het van je loon ingehouden. En waarschijnlijk halen ze het er pas na de belastingen af, dan levert het belastingtechnisch geen probleem op.
Je kan sowieso wel WOB'en, dit type bekeuringen (wet Mulder als ik me niet vergis) moeten toch betaald worden, ook als je bezwaar maakt. Dan krijg je het geld terug.
quote:
Op maandag 20 juni 2011 16:11 schreef Maharbal het volgende:[..]
EW rijdt ook verschrikkelijk veel voor Athlon. Nijmegen kwam ik af en toe, maar Almere was echt wekelijks raak. Vaak meerdere keren per week.
Om hier nog even op terug te komen

Wij rijden meestal juist lange ritten

Maar wij komen meestal zelf bij de klanten die het waarderen dat we er netjes uitzien enzo

Maar we rijden toch ook wel met een chauffeur of 100 op een gemiddelde dag hoor
quote:
12 kilometer te hard in Amsterdam zuidoost op de muntbergweg, gaat me hele dag werken
Krijgen jullie daar mailtjes van ofzo?
quote:
Op woensdag 22 juni 2011 21:37 schreef joppie_saus het volgende:@Viezze Klopt, dat is het probleem ook niet. Maar straks krijg je een T en dan?
@Fireblast Mooie dingen zijn dat. Ergens in Brabant heb je een flitspaal die van voren flitst. Jongen die ik ken heeft er alles aan gedaan om daar met na correctie 1 km/h te hard langs te rijden omdat hij een foto wilde van zichzelf achter het stuur van zijn sportauto


quote:
Op woensdag 22 juni 2011 22:46 schreef Windrush het volgende:73 euro boete, oeps
Ik kom ook een paar uur tekort, als de periode van 1 tot 31 loopt, dan telt 31 mei ook gewoon mee toch en wat wordt bedoelt met kilometervergoeding ? I am confused

Als je op locatie moet werken ergens krijg je de reistijd niet vergoed maar krijg je een kilometervergoeding (ja daar kwam ik ook pas achter toen ik het zelf navroeg

). Ook al is de verbinding onwijs rot dus.
ja, mailtje van de directeur dat het wordt ingehouden op je volgende loon, gelukkig geen administratie kosten die worden doorberekend.
quote:
Als je op locatie moet werken ergens krijg je de reistijd niet vergoed maar krijg je een kilometervergoeding (ja daar kwam ik ook pas achter toen ik het zelf navroeg

). Ook al is de verbinding onwijs rot dus.
Oh oeps, ik doe altijd me reistijd gewoon in de start en eindtijd doorberekenen.
Zou betekenen dat ik dubbel krijg
quote:
Op woensdag 22 juni 2011 23:26 schreef Windrush het volgende:ja, mailtje van de directeur dat het wordt ingehouden op je volgende loon, gelukkig geen administratie kosten die worden doorberekend.
Bij sommige maatschappijen weer wel..
quote:
Op woensdag 22 juni 2011 19:32 schreef LeTourdeFrance het volgende:[..]
Was dat toevallig een bedrijf in Den Haag? Ik heb ook wel eens een Focus wagon van een groot liftonderhoudsbedrijf van Den Haag naar Barneveld gereden. Toen stonden daar nog tientallen andere Focussen.
Ja het was een autodealer in Den Haag, ik heb er niet meer zien staan, gelukkig maar voor jullie want deze auto's wens ik jullie niet toe hahaha.
joppie_saus
FootballCulture
Oh ja nog even hierop reageren:
quote:
Op woensdag 22 juni 2011 20:54 schreef BetweenTheRays het volgende:[..]
Aangehouden? Privé? Of eentje die je vandaag op je loonstrook tegenkwam?
Je word niet aangehouden. Je word staande gehouden. Dat is wat anders. Bij een aanhouding word je 'opgepakt'.
Oh en die maatschappij die 25 euro administratiekosten berekend is helemaal schandalig. Ik dacht dat de leasemij van mijn stageadres al ernstig was met 13 euro bovenop de 6 van het CJIB maar 25 is helemaal bedroevend.
#26 || Luciano da Silva
joppie_saus
FootballCulture
En kijk hier, voor de geïnteresseerden;
'Werkgever moet boete's tot 10km/h te hard zelf betalen omdat bij een dergelijke overschrijding van bewuste roekeloosheid geen sprake kan zijn'
quote:
Baas moet verkeersboetes personeel betalen
Bedrijven draaien op voor snelheidsovertredingen van werknemers die zonder opzet maximaal 10 kilometer per uur boven de toegestane snelheid hebben gereden. Dit volgt uit een uitspraak van het gerechtshof in Den Haag.
Het Haagse hof deed op 12 mei 2006 uitspraak in een zaak tussen TPG Post en één van haar werknemers. De werknemer had tijdens zijn werk als TPG-chauffeur drie snelheidsovertredingen gemaakt van respectievelijk 4, 6 en 11 kilometer per uur boven de toegestane snelheid. Bij TPG moeten werknemers dergelijke boetes zelf betalen. Hoewel TPG bij chauffeurs aandringt om op tijd te rijden, heeft TPG geen druk uitgeoefend om te hard te rijden.
Schade door werknemers
De chauffeur vond dat TPG, op grond van artikel 7:661 Burgerlijk Wetboek, de boetes moet betalen. Dit wetsartikel gaat over de aansprakelijkheid van werknemers voor schade die zij veroorzaken, voorzover dat niet opzettelijk of bewust roekeloos gebeurt. De letterlijke tekst van dit artikel:
1. De werknemer die bij de uitvoering van de overeenkomst schade toebrengt aan de werkgever of aan een derde jegens wie de werkgever tot vergoeding van die schade is gehouden, is te dier zake niet jegens de werkgever aansprakelijk, tenzij de schade een gevolg is van zijn opzet of bewuste roekeloosheid. Uit de omstandigheden van het geval kan, mede gelet op de aard van de overeenkomst, anders voortvloeien dan in de vorige zin is bepaald.
2. Afwijking van lid 1 en van artikel 170 lid 3 van Boek 6 ten nadele van de werknemer is slechts mogelijk bij schriftelijke overeenkomst en slechts voor zover de werknemer te dier zake verzekerd is.
Volgens het hof is bovenstaand artikel niet alleen van toepassing op fysieke beschadiging van personen of zaken van de werkgever of iemand anders, maar ook op verkeersboetes. Het tweede lid bepaalt dat de werkgever schade op de werknemer alleen kan verhalen indien die mogelijkheid schriftelijk is overeengekomen en waarvoor de werknemer verzekerd is. Het feit dat verkeersboetes niet of nauwelijks te verzekeren zijn, wil nog niet zeggen dat het artikel op die boetes niet van toepassing zou zijn
Wie krijgt de boete?
De uitspraak in deze zaak gaat slechts over de situatie waarin de kentekenhouder een boete krijgt, bijvoorbeeld nadat de chauffeur is geflitst. Volgens het hof regelt artikel 7:661 BW niet de situatie waarin de boete - buiten de werkgever om - bij de werknemer terecht komt, zoals in het geval waarin de chauffeur door de politie van de weg wordt gehaald en op naam een snelheidsboete krijgt. Het hof geeft geen antwoord op de vraag of in die situatie de boete op de werkgever verhaald kan worden.
Tot 10 kilometer te hard is niet opzettelijk
Van belang is verder of de schade door de werknemer met opzet of bewuste roekeloosheid is veroorzaakt. Automobilisten rijden in het verkeer gemakkelijk even iets te hard, per ongeluk of om iemand in te halen. Tot 10 kilometer per uur snelheidsoverschrijding zal er in het algemeen geen sprake zijn van opzet of bewuste roekeloosheid. Er valt de werknemer dan geen ernstig verwijt te maken.
In deze zaak ging het om drie snelheidsbonnen, waarvan één voor meer dan 10 kilometer per uur te hard. Deze laatste boete blijft voor rekening van de chauffeur zelf. TPG moet de twee lagere boetes wel terugbetalen.
Andere chauffeurs
Deze uitspraak geldt niet alleen voor de betreffende werknemer, maar ook voor alle andere chauffeurs van TPG Post Transport. Het hof geeft een "verklaring voor recht" dat de bekeuringen die de chauffeurs tijdens de uitvoering van de werkzaamheden voor TPG Post Transport voor (snelheids)overtredingen opgelegd krijgen, niet op deze werknemers verhaald mogen worden, en dat de boetes die in het verleden op de werknemers zijn verhaald, terugbetaald moeten worden. Er mag geen sprake zijn geweest van opzet of bewuste roekeloosheid.
Tussenvorm mogelijk
Volgens het hof mogen bedrijven in hun boetebeleid wel voor een tussenvorm kiezen. In dat geval betaalt de werkgever in een bepaalde periode maximaal drie lichte snelheidsovertredingen, terwijl de werknemer voor alle andere boetes opdraait. Want, zo redeneert het hof, een werknemer die meer boetes veroorzaakt, handelt daarmee in strijd met de plicht zich als een "goed werknemer" te gedragen.
Uitspraak:
Gerechtshof Den Haag, 12 mei 2006, LJN: AX1690
Ik ben benieuwd of wij hier iets mee kunnen...
#26 || Luciano da Silva
Obama
Barack Hussein
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 11:04 schreef joppie_saus het volgende:En kijk hier, voor de geïnteresseerden;
'Werkgever moet boete's tot 10km/h te hard zelf betalen omdat bij een dergelijke overschrijding van bewuste roekeloosheid geen sprake kan zijn'
[..]
Ik ben benieuwd of wij hier iets mee kunnen...
Dit is wel een eye-opener!
Zo veel verschil bestaat er niet tussen een hiker en een TPG bezorger.
Viezze en Windrush maak hier gebruik van.
Google nog iets meer, na 2006 zijn er uitspraken geweest waarmee dit niet meer te gebruiken is.(Helaas)
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 09:59 schreef joppie_saus het volgende:Oh ja nog even hierop reageren:
[..]
Je word niet aangehouden. Je word staande gehouden. Dat is wat anders. Bij een aanhouding word je 'opgepakt'.
Haha je hebt gelijk ja

Haal die dingen nog wel eens door de war..
joppie_saus
FootballCulture
Inderdaad, beetje jammer. Hoge Raad heeft inderdaad korte metten gemaakt met de uitspraak, en wij zullen dus wel onze boete's moeten betalen

quote:
De uitspraak van de Hoge Raad
In het door TPG Post ingestelde beroep heeft de Hoge Raad de uitspraak van het gerechtshof vernietigd en de vorderingen van Abvakabo en de werknemer alsnog afgewezen.
De Hoge Raad heeft het volgende overwogen:
1.Niets wijst erop dat de wetgever bij de invoering van de WAHV (begin jaren-90) heeft willen bepalen dat in dit soort gevallen voortaan de werkgever zelf de boetes zou moeten dragen.
2.Boetes voor onder de WAHV vallende verkeersovertredingen die met een motorrijtuig door werknemers worden begaan in de uitoefening van hun werkzaamheden worden in veel gevallen aan de werknemers zelf opgelegd, omdat de overtreding is begaan met “de eigen auto”, of omdat direct kon worden vastgesteld wie de bestuurder was.
3.Nu het gaat om een betaling voor een overtreding die de werknemer heeft begaan, ligt het voor de hand aan te nemen dat zich hier een categorie van gevallen voordoet waarvoor de tweede volzin van het eerste lid van art. 7:661 BW afwijking van hoofdregel van de eerste volzin toelaat.
4.Toepassing van die hoofdregel van de eerste volzin van art. 7:661 BW zou leiden tot een in de verhouding werkgever-werknemer niet te verklaren onderscheid tussen boetes die met toepassing van art. 5 WAHV zijn opgelegd aan de werkgever en boetes die op grond van die wet zijn opgelegd aan de werknemer: de eerste zouden in beginsel voor rekening van de werkgever blijven, de laatste voor rekening van de werknemer.
#26 || Luciano da Silva
Waarschijnlijk omdat anders die kleine verkeersboetes niet meer te handhaven zijn. Het is toch niet opzettelijk?
Zo, alweer thuis. Dat krijg je met perfecte OV-aansluitingen

Nergens meer dan 5 minuten gewacht.
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 13:54 schreef Panthera. het volgende:Waarschijnlijk omdat anders die kleine verkeersboetes niet meer te handhaven zijn. Het is toch niet opzettelijk?
Zo, alweer thuis. Dat krijg je met perfecte OV-aansluitingen

Nergens meer dan 5 minuten gewacht.
Hopelijk heb ik morgen weer werk.. Op naar Veenendaal

.
1 ritje begrijp ik? Van waar naar waar? En wat is die leuke auto dan?

En succes! Het valt allemaal wel mee hoor
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 11:04 schreef joppie_saus het volgende:En kijk hier, voor de geïnteresseerden;
'Werkgever moet boete's tot 10km/h te hard zelf betalen omdat bij een dergelijke overschrijding van bewuste roekeloosheid geen sprake kan zijn'
[..]
Ik ben benieuwd of wij hier iets mee kunnen...
Volgens mij is dit ook de reden waarom het eigen risico van 75 euro onzin is. Oké, als jij lekker expres tegen een boom gaat rijden of uit de bocht vliegt omdat je twee keer de toegestande snelheid rijdt..maar als je nou heel voorzichtig achteruit inparkeert (dit verlangt EW van ons) en een paaltje meeneemt..eigenlijk zou je dan niet het eigen risico hoeven te betalen.
Maarja je moet altijd maar zin hebben in het gezeik
Ja precies. Er zit een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.
* Mallet houdt telefoon in de gaten.
Vanaf 28 juni zomervakantie.

Hopelijk zijn er veel ritjes de komende weken.
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 15:54 schreef Irritatie100 het volgende:1 ritje begrijp ik? Van waar naar waar? En wat is die leuke auto dan?

En succes! Het valt allemaal wel mee hoor
Eerste rit inderdaad. En meh, valt eigenlijk wel mee. Aan de telefoon klonk ie mooier. Audi A3 cabrio. Dus hopen dan het lekker weer is.

Openbaar vervoer heeft echt een verlepte aansluiting. Of ik ben drie kwartier te vroeg, of tien minuten te laat. Ik pak dus mooi mn eigen auto naar Alkmaar.
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 16:47 schreef Mandamo het volgende:[..]
Eerste rit inderdaad. En meh, valt eigenlijk wel mee. Aan de telefoon klonk ie mooier. Audi A3 cabrio. Dus hopen dan het lekker weer is.

Openbaar vervoer heeft echt een verlepte aansluiting. Of ik ben drie kwartier te vroeg, of tien minuten te laat. Ik pak dus mooi mn eigen auto naar Alkmaar.
Wen daar maar aan

dat kun je niet elke keer vermijden met je auto en alle wachttijden krijg je vergoedt

Ik had vandaag dus vrijwel geen wachttijd en dan krijg je meteen minder betaald.
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 16:56 schreef joppie_saus het volgende:Ach die ophaaltijden zeggen negen van de tien keer nog niks.
Ik heb morgen twee ritten, in een Astra en een Corsa.
Topdag
Morgen heb ik 3 ritten. Bleiswijk - capelle in een Ibiza vana daar naar venray in een golf variant en Geldrop - nieuw lekkerland in een kangoo. Die auto in Geldrop mag ik pas om 4uur ophalen dus morgen ga ik weer aardig wat uren maken.
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 16:56 schreef joppie_saus het volgende:Ach die ophaaltijden zeggen negen van de tien keer nog niks.
Ik heb morgen twee ritten, in een Astra en een Corsa.
Ik heb nog niets..op zich niet heel erg, dan ga ik wel aan de studie
Haha deze 'bak' had ik dinsdag.
![vrachtautootje.jpg]()
Morgen 2 ritten; Rotterdam - Maastricht in een Passat en Maastricht - Meerkerk in een Chevrolet Captiva. Wel lekker dus:)
Hoe zit het eigenlijk met betaling? Worden tijden naar beneden afgerond of krijg je precies uitbetaald voor het aantal minuten. Je krijgt per rit sowieso ¤0,25 vergoeding voor telefoonkosten hoorde/las ik ergens? Wordt de heffingskorting automatisch toegepast als EA je enige werkgever is of moet je dat apart aanvragen?
En ik begrijp dus dat je die ritbonnen en transportformulieren gewoon kan inscannen en op kan sturen via email in plaats van elke maand twee brieven te sturen?
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 17:30 schreef Mandamo het volgende:Hoe zit het eigenlijk met betaling? Worden tijden naar beneden afgerond of krijg je precies uitbetaald voor het aantal minuten. Je krijgt per rit sowieso ¤0,25 vergoeding voor telefoonkosten hoorde/las ik ergens? Wordt de heffingskorting automatisch toegepast als EA je enige werkgever is of moet je dat apart aanvragen?
En ik begrijp dus dat je die ritbonnen en transportformulieren gewoon kan inscannen en op kan sturen via email in plaats van elke maand twee brieven te sturen?
...
Ik rond het altijd op kwartieren af. Dus 17:10 is 17:15. Je krijgt 0,35 cent per rit voor onkosten. Heffingskorting wordt, natuurlijk, niet automatisch toegepast. Dit moet je zelf aangeven. Je krijgt het formulier loonbelasting tegelijk met je arbeidsovereenkomst en tankpasovereenkomst die je een x aantal dagen ontvangt nadat je je eerste rit hebt gereden.
Je kan inderdaad zowel elektronisch als via de post je ritbonnen en transportformulieren opsturen.
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 17:39 schreef Mallet het volgende:[..]
...
Ik rond het altijd op kwartieren af. Dus 17:10 is 17:15. Je krijgt 0,35 cent per rit voor onkosten. Heffingskorting wordt, natuurlijk, niet automatisch toegepast. Dit moet je zelf aangeven. Je krijgt het formulier loonbelasting tegelijk met je arbeidsovereenkomst en tankpasovereenkomst die je een x aantal dagen ontvangt nadat je je eerste rit hebt gereden.
Je kan inderdaad zowel elektronisch als via de post je ritbonnen en transportformulieren opsturen.
Aah zo. Bij vorige werkgevers kon ik het altijd meteen aangeven, vandaar. Dank je iig.
Twee ritten in vier dagen beschikbaarheid.. Wat een feest.
quote:
Ja precies er kwamen gelijk weer herinneringen boven.. Maar ik ga niet op EW vertrouwen in de maanden juli/augustus. Misschien één dagje in de week.
quote:
Op donderdag 23 juni 2011 22:12 schreef Mallet het volgende:[..]
Ja precies er kwamen gelijk weer herinneringen boven.. Maar ik ga niet op EW vertrouwen in de maanden juli/augustus. Misschien één dagje in de week.
Ik ga dat wel doen, ik heb het geld niet echt hard nodig (verkapt-zie-mij-rijk-zijn-ondanks-dat-ik-student-ben

). Ik heb wel een beetje rond gekeken naar andere vakantiebaantjes, maar die wilden allemaal fulltime de gehele zomer en dan had ik half juni al moeten beginnen enzo. Terwijl ik in augustus op vakantie ga en voorlopig tot 8 juli nog tentamens zit te doen
Ik heb vanochtend mijn eerste auto in bleiswijk opgehaald, verbinding is voor mij wel oke, is binnen 35 minuten te doen vanaf het station. Sta nu in venray op de bus te wachten, mag mijn volgende auto eigenlijk pas om 4uur ophalen zo eens even bellen of die misschien al klaar is en anders duik ik wel even eindhoven in.
[ Bericht 1% gewijzigd door BAC92 op 24-06-2011 16:06:07 ]
Obama
Barack Hussein
quote:
Op vrijdag 24 juni 2011 13:06 schreef joppie_saus het volgende:Hier op weg naar auto nummer twee. Vanochtend de traagste auto ooit gehad, een 1.3 TDCi Astra Wagon. Wat een ramp.
Nu een Corsa halen met 90pk. Hopelijk rijdt dat beter.
Inderdaad, wat een drama die Astra wagons.
ZwartmetSuiker
Kennis = macht
quote:
Op vrijdag 24 juni 2011 13:06 schreef joppie_saus het volgende:Hier op weg naar auto nummer twee. Vanochtend de traagste auto ooit gehad, een 1.3 TDCi Astra Wagon. Wat een ramp.
Nu een Corsa halen met 90pk. Hopelijk rijdt dat beter.
Heb een Corsa gereden met dat blok en snel was 'ie niet.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
quote:
Op vrijdag 24 juni 2011 13:06 schreef joppie_saus het volgende:Hier op weg naar auto nummer twee. Vanochtend de traagste auto ooit gehad, een 1.3 TDCi Astra Wagon. Wat een ramp.
Nu een Corsa halen met 90pk. Hopelijk rijdt dat beter.
Die Astra's met die motor zijn inderdaad sloom. Die heeft m'n pa wel eens als leenauto gehad, drama
Dood aan de Astra 1.3 diesel wagon.. Ik heb dat ding 2x laten afslaan in de binnenstad van Den Haag omdat hij gewoon niet reageert als je niet eerst toeren maakt voordat je weg probeert te rijden. Armoedige rotbak.
Edit: ik heb nog een poging gedaan om maandag 's middags na school te werken.. Dus wie weet..
joppie_saus
FootballCulture
Tsja, dat heb je als PC!
quote:
Op vrijdag 24 juni 2011 16:22 schreef Mallet het volgende:Dood aan de Astra 1.3 diesel wagon.. Ik heb dat ding 2x laten afslaan in de binnenstad van Den Haag omdat hij gewoon niet reageert als je niet eerst toeren maakt voordat je weg probeert te rijden. Armoedige rotbak.
Edit: ik heb nog een poging gedaan om maandag 's middags na school te werken.. Dus wie weet..
Dan weet ik niet hoe jij rijdt want afslaan had ik geen last van. Wegrijden ging prima alleen niet snel.
Die Corsa was wel echt een verbetering trouwens, maar nog steeds niet snel. Ach ja, hoeft ook niet altijd.
#26 || Luciano da Silva
quote:
Ik heb opzich geen probleem met werken tot laat maar dit is een beetje overkill
Een 1.3 in een Astra is wel echt heel zielig. :/ allemaal van die 20%-gasten die daarmee willen rijden
Ik ben eindelijk onderweg naar huis. 3e rit kon echt niet eerder als 4u opgehaald worden dus ben even Eindhoven ingegaan. Toen ik daaraan kwaaards de auto nog niet klaar dus ik kreeg een ander busje mee, een heuze fiat doblo. Vandaag toch 12uur meegepakt. Maandag weer 2 ritten, een fiat 500 van capelle naar Veenendaal en een ford focus van Nijmegen naar almere. Dat is trouwens een rit voor de andere vestiging van dat grote bedrijf in Almere, er staat dat nette sneakers absoluut verboden zijn en een spijkerbroek is al helemaal taboe, wie weet hier wat meer van?
Dat bedrijf waarvan het hoofdkantoor in Breda zit? Ik ga tegenwoordig altijd in spijkerbroek, wel met nette schoenen. Ik heb er nog nooit wat van gehoord.
Hangt ook beetje van het ophaaladres af.
Ik moest laatst een keer een auto ophalen bij een groot advieskantoor. Dure en sjieke boel daar binnen dus dan kleed ik me dan ook naar. Liep diezelfde dag dan wel weer in dezelfde outfit door een gore garage
Nee, geen hoofdkantoor in Breda. Dat grote occasion center in Almere, en sinds vandaag weet ik dat ze ook in Almere zitten.
quote:
Op vrijdag 24 juni 2011 19:05 schreef BAC92 het volgende:Ik ben eindelijk onderweg naar huis. 3e rit kon echt niet eerder als 4u opgehaald worden dus ben even Eindhoven ingegaan. Toen ik daaraan kwaaards de auto nog niet klaar dus ik kreeg een ander busje mee, een heuze fiat doblo. Vandaag toch 12uur meegepakt. Maandag weer 2 ritten, een fiat 500 van capelle naar Veenendaal en een ford focus van Nijmegen naar almere. Dat is trouwens een rit voor de andere vestiging van dat grote bedrijf in Almere, er staat dat nette sneakers absoluut verboden zijn en een spijkerbroek is al helemaal taboe, wie weet hier wat meer van?
De reden hiervoor is dat dit bedrijf zijn eigen chauffeurs wel compleet in pak heeft lopen - en hier ook streng in is. Ze kunnen niet echt vragen aan hikers om in pak te verschijnen, maar vandaar een nette broek en bijpassende schoenen. Ik zou gewoon voor de zekerheid gewoon de richtlijn volgen, dan zit je sowieso goed.
Maar ik vind t dan wel een beetje vreemd dat dat er voor de vestiging in Almere nooit bij staat en voor Nijmegen wel. Ik kijk nog wel ff wat ik doe.
Autoreset rijdt ook voor dat bedrijf, en zij hoeven niet zo net gekleed. Daarom vind ik het ook zo raar dat ze er zo op hameren...
Ben trouwens niet zo heel lang geleden nog in Nijmegen geweest, niets gehoord over mijn kleding.
Ligt aan de klant waar je naartoe moet, er is er weleens een weggestuurd omdatie er bijliep alsof hij net van de camping kwam.
Lekker dagje gehad vandaag, 12,5 uur
quote:
Op vrijdag 24 juni 2011 20:16 schreef Viezze het volgende:Autoreset rijdt ook voor dat bedrijf, en zij hoeven niet zo net gekleed. Daarom vind ik het ook zo raar dat ze er zo op hameren...
Ben trouwens niet zo heel lang geleden nog in Nijmegen geweest, niets gehoord over mijn kleding.
Klopt, een vriend van me werkt bij autoreset en van autoreset zou die volgens mij zelfs in ze boxer een ritje mogen rijden hahah. Dus ik vind het idd ook een beetje raar....
joppie_saus
FootballCulture
Jaja, meneer begint in Amsterdam. Maar op die bus staat Gooischekant West en dat is toch echt Almere

Tevens:
Tanken, én wassen..ÉN STOFZUIGEN! Ja natuurlijk!
Ik moest lachen
#26 || Luciano da Silva
Ik had het idee dat hij het tanken vergeten was

Ook die figuur die die rit doorbelt, die was vrij zenuwachtig.
AAAH fijn! Dankuwel!!! Fijne dag verder, ik ga op pad! Daag, daaaag, daaaag!
Joppie heeft in ieder geval z'n chick weer even gezien
Topacteurs.
Hahahaha geniaal
quote:
Op zaterdag 25 juni 2011 00:31 schreef joppie_saus het volgende:Jaja, meneer begint in Amsterdam. Maar op die bus staat Gooischekant West en dat is toch echt Almere

En 'Station Den Haag' op 2m45s is gewoon Almere Centrum
quote:
Fuck wat een slechte tekst!
Irritant filmpje ook. Als je dit ziet dan zou ik als bedrijf liever snelle vlotte studenten inzetten hoor. Dat declaratiesysteem ziet er wel professioneler uit.
Geen werk maandag..
quote:
Op zaterdag 25 juni 2011 00:35 schreef RTS91 het volgende:AAAH fijn! Dankuwel!!! Fijne dag verder, ik ga op pad! Daag, daaaag, daaaag!
Joppie heeft in ieder geval z'n chick weer even gezien

Is dat nou dezelfde chick als in het filmpje?

Dan geef ik haar +1
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
"Op weg naar de eerste auto. 8 uur SHARP"

. Doet me denken aan dat programma van die fortuinlijke vrouwen.. Daar roept ook zo'n hysterisch figuur SHARPY, MASTER, CHILLEN.. Helemaal leuk, helemaal goed, helemaal gezellig.
quote:
Op zaterdag 25 juni 2011 11:03 schreef ZwartmetSuiker het volgende:Ik heb het filmpje niet gezien maar zo te zien wordt de AutoResetter te grabbel gegooid. Ik heb er niks mee te maken

we zijn altijd professioneel.
Huh jij bent toch ook EW'er??
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:
Op zaterdag 25 juni 2011 11:03 schreef ZwartmetSuiker het volgende:Ik heb het filmpje niet gezien maar zo te zien wordt de AutoResetter te grabbel gegooid. Ik heb er niks mee te maken

we zijn altijd professioneel.
Check het filmpje hierboven dan ff en doe gezellig mee!
ZwartmetSuiker
Kennis = macht
quote:
Nee nee ik ben van de concurrent.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
quote:
Pek en veren voor jou!!
ZwartmetSuiker
Kennis = macht
quote:
Haha wees blij, aan mij raak je geen ritten kwijt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
quote:
Hee, ik heb volgende week een 'inschrijfsessie' bij AutoReset in Amsterdam. Kun jij me vertellen hoe dat precies in zijn werk gaat? Wordt er net als bij EW ook eerst nog een rijtest afgenomen bijvoorbeeld?
quote:
Ja of juist wel...
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:
Wel als ieder bedrijf AR gaat inhuren ipv EW
ZwartmetSuiker
Kennis = macht
quote:
Op zaterdag 25 juni 2011 11:50 schreef Neerlands_Trots het volgende:[..]
Hee, ik heb volgende week een 'inschrijfsessie' bij AutoReset in Amsterdam. Kun jij me vertellen hoe dat precies in zijn werk gaat? Wordt er net als bij EW ook eerst nog een rijtest afgenomen bijvoorbeeld?
Wat voor een sessie? Niet gewoon een sollicitatie? Voor rijden (niet chauffeuren) neem ik aan.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
quote:
Op zaterdag 25 juni 2011 12:03 schreef ZwartmetSuiker het volgende:[..]
Wat voor een sessie? Niet gewoon een sollicitatie? Voor rijden (niet chauffeuren) neem ik aan.
Ik kreeg dit mailtje:
Beste ***,
Hartelijk dank voor je sollicitatie. Wij willen je graag uitnodigen voor een persoonlijk gesprek.
Op voorhand willen wij je wat meer informatie geven over wat je van de functie en wat je van AutoReset kan verwachten. Vanwege de vele sollicitaties doen wij dit per e-mail, anders waren wij niet in staat om je sollicitatie te beantwoorden.
Je komt te werken op oproepbasis. Dit houdt in dat je je eigen beschikbaarheid kunt bepalen, minimaal 2 doordeweekse dagen. Wanneer je eenmaal bij ons staat ingeschreven ontvang je een gebruikersnaam en wachtwoord die toegang geven tot onze website. Op deze manier kun je aangeven wanneer je wilt rijden en wanneer niet.
Het salaris is leeftijdsafhankelijk. (Let op dit zijn brutolonen)
19-21 jaar¤ 6,08
22 jaar¤ 7,12
23+ jaar¤ 8,22
Hier komt nog 20% extra reserveringen bij. Een gedeelte van de reserveringen is één keer per jaar vakantiegeld en het andere gedeelte kun je vrij opnemen.
Het werk bestaat uit het transporteren van lege voertuigen. Over het algemeen proberen wij zoveel mogelijk transporten met elkaar te combineren. Dit wil zeggen: wanneer wij een rit hebben van Amsterdam naar Rotterdam, proberen wij deze te combineren met een rit van Rotterdam naar Amsterdam. Vaak zal je een gedeelte van je reis van het Openbaar Vervoer gebruik moeten maken, daarom moet je in het bezit zijn van een OV-kaart voor doordeweekse dagen.
Wanneer je na het lezen van bovenstaande tekst nog steeds geïnteresseerd bent, wat wij natuurlijk hopen, kun je je aanmelden voor een persoonlijke inschrijfsessie. Hierbij krijg je een uitgebreide uitleg over de werkzaamheden en krijg je de gelegenheid tot het stellen van vragen. Omdat AutoReset B.V. gevestigd is in Amsterdam, dien je eenmalig naar ons kantoor in Amsterdam te komen.
Op *** wordt er een inschrijfsessie gehouden. Graag zouden wij je willen vragen om ons te laten weten of je op deze datum om *** uur hierbij aanwezig kunt zijn?
Lijkt mij dat dit de persoonlijke sollicitatie is. Zoals ze zelf al in die mail zeggen, "Vanwege de vele sollicitaties doen wij dit per e-mail, anders waren wij niet in staat om je sollicitatie te beantwoorden."
Dus doen ze het eerst via deze weg en als je écht geïnteresseerd bent mag je op gesprek komen. En daar weet ZmS waarschijnlijk meer van.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Ik schrik gewoon van de hoogte van het uurloon.
Oh ik zie het al. Waar ew een bedrag inclusief alle toeslagen heeft, is dat bij ar niet het geval.
quote:
Op zaterdag 25 juni 2011 12:34 schreef Mallet het volgende:Ik schrik gewoon van de hoogte van het uurloon.
Oh ik zie het al. Waar ew een bedrag inclusief alle toeslagen heeft, is dat bij ar niet het geval.
Hoewel een hoog uurloon wel fijn is, vind ik vakantiegeld in mei een positief punt.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
ZwartmetSuiker
Kennis = macht
quote:
Hmm ik heb even geen zin om op te zoeken wat ik kreeg, maar ik werd dus ook uitgenodigd voor gesprek. Zat samen met nog een andere kerel, eigenlijk moesten we met z'n drieën alleen de derde kwam niet opdagen.
Het was een paar formulieren invullen (ik moest ook een aantal dingen meenemen), daarna een persoonlijk praatje en toen instructies voor het werk. We waren dus eigenlijk al aangenomen, al wisten we dat niet van te voren. Daarna nog even een stukje om in de Golf VI van de recruiter en toen was het klaar. Was al met al gezellig.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
joppie_saus
FootballCulture
quote:
Yes, eindelijk een medestander.
Ik dacht echt, waarom ben ik neit gebeld voor maandag terwijl ik beschikbaar ben? Was ik even vergeten dat ik maandag tentamen heb en dus niet beschikbaar ben.. Goedemorgen
#26 || Luciano da Silva
quote:
Op zaterdag 25 juni 2011 12:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:[..]
Hmm ik heb even geen zin om op te zoeken wat ik kreeg, maar ik werd dus ook uitgenodigd voor gesprek. Zat samen met nog een andere kerel, eigenlijk moesten we met z'n drieën alleen de derde kwam niet opdagen.
Het was een paar formulieren invullen (ik moest ook een aantal dingen meenemen), daarna een persoonlijk praatje en toen instructies voor het werk. We waren dus eigenlijk al aangenomen, al wisten we dat niet van te voren. Daarna nog even een stukje om in de Golf VI van de recruiter en toen was het klaar. Was al met al gezellig.
Oke, dat klinkt wel chill

In het latere mailtje dat ik kreeg stond ook nog dat ik een referentie van een vorige werkgever mee moest nemen, doen ze hier nog wat mee tijdens het gesprek?
En heb jij bij AR lekker vaak ritjes en leuke auto's?

En klopt het dat je wekelijks wordt uitbetaald?
ZwartmetSuiker
Kennis = macht
quote:
Op zaterdag 25 juni 2011 13:18 schreef Neerlands_Trots het volgende:[..]
Oke, dat klinkt wel chill

In het latere mailtje dat ik kreeg stond ook nog dat ik een referentie van een vorige werkgever mee moest nemen, doen ze hier nog wat mee tijdens het gesprek?
En heb jij bij AR lekker vaak ritjes en leuke auto's?

En klopt het dat je wekelijks wordt uitbetaald?
Referentie heb ik niet gegeven, wel mijn baas opgeschreven maar niks mee gedaan. Krijg inderdaad wekelijks uitbetaald, maar gezien het feit dat alles wat ik bij AR verdien 'extra' is maakt mij dat niet uit. Alles wordt goed geregeld en qua auto's mag ik niet klagen, voornamelijk goed volgehangen huurauto's of ex-leaseauto's. Nadeel is echter dat er aardig veel hikers zijn momenteel, ze zeiden toen ik er bij kwam dat ze voorlopig niemand meer aan gingen nemen. Ik denk dat het aardig rustig wordt tegen de vakantie aan.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
Hopelijk hebben degenen die morgen en overmorgen moeten rijden airco in de auto.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:
Het is dat ik morgen niet kan werken...maar je zult het zien dinsdag!
Volgens mij kan je dat aan het einde van het jaar terugvragen als je in totaal over dat jaar onder een bepaald bedrag (ergens rond 10.000) verdiend hebt.
quote:
Heb ik wat gemist?
quote:
Op zondag 26 juni 2011 20:05 schreef ZwartmetSuiker het volgende:Een kwart van mijn loon gaat naar de staat

krijg ik dat nog terug van de staat? Het is helaas wel een 2e baan.
Heffingskorting toch?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
ZwartmetSuiker
Kennis = macht
quote:
Op zondag 26 juni 2011 20:44 schreef Panthera. het volgende:Volgens mij kan je dat aan het einde van het jaar terugvragen als je in totaal over dat jaar onder een bepaald bedrag (ergens rond 10.000) verdiend hebt.
Dat wordt nog spannend dan.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
quote:
Hoezo, jij verdient tonnen*?
*dubbeltjes
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
ZwartmetSuiker
Kennis = macht
quote:
Ik ga geen bedragen noemen maar ik verdien nu meer dan duizend euro per maand inclusief stufi, zodoende. Telt studiefinanciering mee? Zo niet dan komt het goed.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
quote:
Op zaterdag 25 juni 2011 11:01 schreef Mallet het volgende:"Op weg naar de eerste auto. 8 uur SHARP"

. Doet me denken aan dat programma van die fortuinlijke vrouwen.. Daar roept ook zo'n hysterisch figuur SHARPY, MASTER, CHILLEN.. Helemaal leuk, helemaal goed, helemaal gezellig.
Vergeet niet dat de eerste auto OM 08.00 UUR (

) opgehaald moest worden. Hij is dus te laat aangezien hij pas om 8 uur weg gaat

quote:
Op zondag 26 juni 2011 22:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:[..]
Ik ga geen bedragen noemen maar ik verdien nu meer dan duizend euro per maand inclusief stufi, zodoende. Telt studiefinanciering mee? Zo niet dan komt het goed.
Heffingskorting kun je maar bij 1 bedrijf laten lopen. Alles wat je bij ander bedrijf verdient kun je grotendeel terugvragen. Heb vorig jaar <100 hoeven te betalen. Exacte drempel weet ik niet.
Weet wel dat je moet oppassen met stufi en bijverdienen. Check DUO anders even, als je boven een bepaalde grens komt qua inkomen heb je geen recht meer op stufi en moet je terugbetalen..
quote:
Op zondag 26 juni 2011 22:49 schreef ZwartmetSuiker het volgende:[..]
Ik ga geen bedragen noemen maar ik verdien nu meer dan duizend euro per maand inclusief stufi, zodoende. Telt studiefinanciering mee? Zo niet dan komt het goed.
Stufi telt niet mee, het heet niet voor niks bijverdiengrens
quote:
Op maandag 27 juni 2011 08:53 schreef joppie_saus het volgende:Zo, daarnet even een slipcursusje geregeld via vakantieveilingen.nl. Mooi even slippen en scheuren binnenkort.
Kwam laatst ook zoiets voorbij op Groupon. Een ANWB-drive experience ofzo. Slipcursus, Ferrari rijden, karten en nog iets voor 50% korting, iets van 120 euro. Op zich prima aanbiedingen. Mag ik vragen wat jij betaald hebt daarvoor?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
ZwartmetSuiker
Kennis = macht
quote:
Wilde net gaan zoeken, maar bedankt! Dan krijg ik een leuk bedragje dus.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
ZwartmetSuiker
Kennis = macht
quote:
Op maandag 27 juni 2011 08:53 schreef joppie_saus het volgende:Zo, daarnet even een slipcursusje geregeld via vakantieveilingen.nl. Mooi even slippen en scheuren binnenkort.
Laatst ook slip- en gevarencursus gedaan (en off-roadrijden).
Erg gaaf en leerzaam!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
joppie_saus
FootballCulture
quote:
Op maandag 27 juni 2011 11:41 schreef Hojdhopper het volgende:[..]
Kwam laatst ook zoiets voorbij op Groupon. Een ANWB-drive experience ofzo. Slipcursus, Ferrari rijden, karten en nog iets voor 50% korting, iets van 120 euro. Op zich prima aanbiedingen. Mag ik vragen wat jij betaald hebt daarvoor?
50 euro incl. voor een drie uur durende solo slipcursus in Drachten. Kost via hun site 269 euro zag ik al.
#26 || Luciano da Silva
quote:
Ik denk dat dat plaatje niet klopt want op ANWB zie ik maar 6km file en niet op die plekken.
quote:
Op maandag 27 juni 2011 08:53 schreef joppie_saus het volgende:Zo, daarnet even een slipcursusje geregeld via vakantieveilingen.nl. Mooi even slippen en scheuren binnenkort.
Ik ga bieden op die in rosmalen. Ben benieuwd.
@panthera: dat is de NS treinkaart ;p
[ Bericht 4% gewijzigd door Thrasyllus op 27-06-2011 13:52:55 (pathera is lekkur bezuug) ]
joppie_saus
FootballCulture
quote:
Op maandag 27 juni 2011 13:51 schreef Panthera. het volgende:[..]
Ik denk dat dat plaatje niet klopt want op ANWB zie ik maar 6km file en niet op die plekken.

Dat is de treinkaart knuppel
#26 || Luciano da Silva
Pfff treinstoring tussen Almere en weesp, daar sta je dan te wachten op een bus met dit weer....
Kom op bellen EW! Anders ben ik al 4x niet ingezet.
quote:
Op maandag 27 juni 2011 15:19 schreef BAC92 het volgende:Pfff treinstoring tussen Almere en weesp, daar sta je dan te wachten op een bus met dit weer....
Wacht maar totdat je zometeen in die bus zit met allemaal dringende mensen (6)
quote:
Op maandag 27 juni 2011 16:45 schreef Thrasyllus het volgende:[..]
Wacht maar totdat je zometeen in die bus zit met allemaal dringende mensen (6)
Pff was echt chaos, ik heb er een uur gestaan en heb 2 bussen gezien, en per bus mochten er 27 mensen in. Toen uiteindelijk gewoon een stadsbus naar Hilversum genomen en vanaf daar met de trein verder gereisd, wat een drama.
quote:
En gebeld? Ik heb vanaf morgen middag vakantie maar geen belletje gekregen.
Chaos met de trein idd. Wilde naar de uni (A'dam Zuid) maar kon niet vanaf H'sum. Via Utrecht reizen kon ook niet omdat er naar Schiphol niks reed. Daarom maar auto pakken maar op de A2 stond het ook vast.
Werd vanmiddag tijdens tentamen gebeld voor werk. Na tentamen teruggebeld en hadden ze rit al aan een ander gegeven :-\ Maar gelukkig was er wel werk voor woensdag. 14.00 van Utrecht - Den Haag en dan om 17.00 Den Haag - Houten. Hoop op niet te warm weer om in pak te lopen
quote:
Op maandag 27 juni 2011 18:23 schreef Chapelle het volgende:[..]
En gebeld? Ik heb vanaf morgen middag vakantie maar geen belletje gekregen.
Ja ik heb twee ritten gekregen, maar ik was dan ook al 3x niet ingezet. Vandaag had ik ook geprobeerd om 's middags na school te werken, maar het blijkt wel weer dat dat toch niets wordt vaak.
Op Utrecht is het al behoorlijk rommelig. Aangepaste dienstregeling en sommige treinen vallen nu al uit. Ik ben onderweg naar Schiphol / Hoofddorp.
Ik ben ook onderweg naar huis, werd vanochtend nog gebeld voor een ritje van Eindhoven naar bleiswijk na mijn eerste rit. Kom ik net in Eindhoven aan is die auto al opgehaald. Ben dus lekker voor niks met dit weer aan het ov'en geweest.
quote:
Op dinsdag 28 juni 2011 14:04 schreef BAC92 het volgende:Ik ben ook onderweg naar huis, werd vanochtend nog gebeld voor een ritje van Eindhoven naar bleiswijk na mijn eerste rit. Kom ik net in Eindhoven aan is die auto al opgehaald. Ben dus lekker voor niks met dit weer aan het ov'en geweest.
Ja dat was niet prettig nee.
Gelukkig begonnen de auto's waar ik instapte meteen te blazen

airco
Caramba wat is het heet! Ik zit nu in de bus van Meerkerk naar Utrecht. Hij heeft niet eens ventilatie of noodluiken die open kunnen. Ik word helemaal gek.
quote:
Op dinsdag 28 juni 2011 15:29 schreef Mallet het volgende:Caramba wat is het heet! Ik zit nu in de bus van Meerkerk naar Utrecht. Hij heeft niet eens ventilatie of noodluiken die open kunnen. Ik word helemaal gek.
Ik leef met je mee, ik zat ook in die bus en dat was rond een uurtje of 11, en toen liepen de druppeltjes al op m'n voorhoofd hahah.
quote:
Op dinsdag 28 juni 2011 15:42 schreef BAC92 het volgende:[..]
Ik leef met je mee, ik zat ook in die bus en dat was rond een uurtje of 11, en toen liepen de druppeltjes al op m'n voorhoofd hahah.
Ik was vandaag even aan het wachten in een parkeergarage in de auto, noooooooooo die benzinedampen en die hitte daar, onuitstaanbaar.
Pfff, zitten in een bus... Ik heb net judotraining gehad in die temperatuur wat dacht je daarvan!
Even reminder voor een goede volgende OP. Bijna namelijk.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:
Goed dat je het zegt idd
quote:
Op dinsdag 28 juni 2011 20:36 schreef Irritatie100 het volgende:Pfff, zitten in een bus... Ik heb net judotraining gehad in die temperatuur wat dacht je daarvan!
Ja dan ben je ook echt gek als je dat gaat doen met deze temperaturen. Voor het in de bus zitten krijg ik tenminste nog betaald.
quote:
Op dinsdag 28 juni 2011 20:40 schreef Mallet het volgende:[..]
Ja dan ben je ook echt gek als je dat gaat doen met deze temperaturen. Voor het in de bus zitten krijg ik tenminste nog betaald.
Dus je noemt mij gek?

Ik moet trouwens ook zeggen dat ik nauwelijks iets gedaan heb, er waren ook maar 4 man aanwezig, dus we hebben alleen een beetje zitten kletsen en wat grondtechnieken gedaan

Is trouwens ook leuk in deze temperatuur, grondtechnieken doen met een zeer aantrekkelijke dame
quote:
Op dinsdag 28 juni 2011 20:44 schreef Irritatie100 het volgende:[..]
Dus je noemt mij gek?

Ik moet trouwens ook zeggen dat ik nauwelijks iets gedaan heb, er waren ook maar 4 man aanwezig, dus we hebben alleen een beetje zitten kletsen en wat grondtechnieken gedaan

Is trouwens ook leuk in deze temperatuur, grondtechnieken doen met een zeer aantrekkelijke dame

Lekker zweet likken.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Was trouwens vandaag gebeld voor morgen. Helaas kon ik toch niet. Maar gelukkig was K. wel in haar vrolijkste bui. NOT!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:
Op dinsdag 28 juni 2011 20:44 schreef Irritatie100 het volgende:[..]
Dus je noemt mij gek?

Ik moet trouwens ook zeggen dat ik nauwelijks iets gedaan heb, er waren ook maar 4 man aanwezig, dus we hebben alleen een beetje zitten kletsen en wat grondtechnieken gedaan

Is trouwens ook leuk in deze temperatuur, grondtechnieken doen met een zeer aantrekkelijke dame

Ja fijn joh, lekker zo'n bezweet en stinkend mokkel bovenop je
quote:
Op dinsdag 28 juni 2011 20:49 schreef Hojdhopper het volgende:Was trouwens vandaag gebeld voor morgen. Helaas kon ik toch niet. Maar gelukkig was K. wel in haar vrolijkste bui. NOT!
Die moest natuurlijk nog op de fiets naar huis

quote:
Alsof je bij bepaalde andere activiteiten niet bezweet raakt
quote:
Op dinsdag 28 juni 2011 20:49 schreef Hojdhopper het volgende:Was trouwens vandaag gebeld voor morgen. Helaas kon ik toch niet. Maar gelukkig was K. wel in haar vrolijkste bui. NOT!
Hahaha! Hoe reageerde ze

?
quote:
Nja Ch. sprak mijn voicemail in en toen ik terug belde nam Ki. op. Dus ik zeg jo ik morgen toch niet maar was het vergeten aan te geven op de site.
Oooooooh okeeeeeeh, jaaa nou ja geeft nieeeeet. Kan gebeuren tooooooch. Joeee okeee, doeeeeeeeeeei.
Zeg maar zo'n verveelde stem. Jammer, want ze heeft zo'n leuk koppie.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
quote:
Dat klopt, maar dat is in een hele ander context. Dan vind je alles fantastisch.
Als je alleen een beetje op een mat ligt, het is vet warm en zo'n mokkel - hoe lekker ook - licht bovenop je te stinken en te zweten, dan is dat minder erotisch

.
joppie_saus
FootballCulture
quote:
Op dinsdag 28 juni 2011 21:32 schreef Hojdhopper het volgende:[..]
Zeg maar zo'n verveelde stem. Jammer, want ze heeft zo'n leuk koppie.

+1, tot ik van Mallet een hyves onder ogen kreeg
#26 || Luciano da Silva
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Die BMW niet tegen een boom parkeren en een pak aantrekken.
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 12:03 schreef Afhaalchinees het volgende:[..]

Maar ik heb een nette broek + overhemd. Is dat genoeg?

In de mail staat: "Nette vrije tijdskleding" Dus lijkt me wel.
Denk dat dat ook wel prima is, maar doe wel nette schoenen aan. En qua rijden is dat toch echt de enige tip die ik kan geven hoor
Ik doet het wel!!