abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98460304
Twee ritjes voor morgen, 1-serie en een Caddy.
pi_98461084
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 13:51 schreef RTS91 het volgende:
Twee ritjes voor morgen, 1-serie en een Caddy.
Fijne auto's die 1-series. Daar kan ik tenminste fatsoenlijk in rijden. Lekker wendbaar en ik hoef niet, zoals bij een 5-serie, te kloten als ik hem moet inparkeren doordat ik de grootte niet precies kan inschatten.

116i is wel wel erg traag overigens.. Die moet je niet hebben.. Welke heb je?

Ik ben morgen + donderdag ook beschikbaar. Ben benieuwd. Wil graag nog even wat uren maken.
pi_98461223
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 14:10 schreef Mallet het volgende:

[..]

Fijne auto's die 1-series. Daar kan ik tenminste fatsoenlijk in rijden. Lekker wendbaar en ik hoef niet, zoals bij een 5-serie, te kloten als ik hem moet inparkeren doordat ik de grootte niet precies kan inschatten.

116i is wel wel erg traag overigens.. Die moet je niet hebben.. Welke heb je?

Ik ben morgen + donderdag ook beschikbaar. Ben benieuwd. Wil graag nog even wat uren maken.
Heb een 118d mee, prima dus met 143 pk.
pi_98464504
118's zijn leuk! Keertje van Amsterdam naar Born mee mogen rijden. Niks mis mee :)
pi_98465635
Heb een keer in een 130i met performance uitlaat mogen rijden buiten easyway om, wat een ding en wat een geluid...
  dinsdag 21 juni 2011 @ 16:37:11 #96
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_98468374
Stond gisteren een mooi stuk in Dagblad van het Noorden over BCA Barneveld. Auto's jonger dan drie jaar die verkocht worden aan het buitenland, daar krijg je BPM op terug. Auto's van één jaar oud ruim 70%, twee jaar oud nog 55%.

Stond een voorbeeld bij van een twee jaar oude Audi A8. Werd door de Nederlandse handel ¤47.500 op geboden. Rest-BPM op die auto was nog ¤17.000, waardoor je 'winst' op die auto uitkwam op ¤30.500.

Duitse handel bood ¤35.000 op die auto, maar omdat ze nog die ¤17.000 rest-BPM terug kregen van de overheid, leverde die Audi nog ¤52.000 op.

Zo zie je maar weer dat niet alleen import van auto's interessant is, maar de export bij jonge tweedehandjes wellicht nog interessanter.

Weten we ook weer waar 'onze' auto's heen gaan, of juist niet ;)
#26 || Luciano da Silva
  dinsdag 21 juni 2011 @ 16:41:13 #97
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_98468572
dubbel
#26 || Luciano da Silva
pi_98468995
Als ik daar kom, is het altijd met afgeragde busjes van een bekend telecombedrijf. :')
pi_98469764
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 16:50 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Als ik daar kom, is het altijd met afgeragde busjes van een bekend telecombedrijf. :')
Inderdaad _O- _O-
En ook nog een keer met een Zafira van 7 jaar oud zonder airco en zonder elektrische ramen _O_
pi_98469897
Inderdaad altijd gare auto's. Wat ik er ooit heb afgeleverd was een afgetrapte bedrijfs Megane, gare A3 met kapot dashboardkastje etc.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 17:14:31 #101
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_98469898
Tsja, de meeste van 'onze' auto's gaan inderdaad naar Afrikaanse landen of Oostblok landen. Maar als je weer eens een BMW 5-Serie ziet staan met recente kentekenplaten, weet je waar die heen gaat ;) Ik vond het in ieder geval leuk om even te lezen en te weten wat er mee gebeurd.
#26 || Luciano da Silva
pi_98469969
Ik moet daar toevallig morgen heen met een focus station. Daarvoor nog een ritje Gouda - Vianen in een avensis.
pi_98470114
Meeste gaat naar het Oostblok. Alleen auto's met 'simpele' techniek gaan naar Afrika, vooral veel oude Toyota's en ander Aziatisch spul.
pi_98470306
Klopt inderdaad. Zo zag ik toen ik een aantal jaren geleden in Oekraine was een bestelbusje rondrijden met Piet's IJs. (of iets in die trant) En van die connexxion bussen waarop de verbinding, bijv. Almere - Amsterdam op de bus geprint was die nu rondrijden in Afrika ofzo.
pi_98470500
Vroeger gingen de bussen nog wel naar Afrika, tegenwoordig niet meer. Heel eenvoudig; te ingewikkelde techniek. Er staan nu loodsen vol met oude bussen die nergens heen kunnen, wellicht Oostblok maar in Afrika zijn ze niet meer te slijten. In Noord Afrika (Marokko e.d.) zie je nog wel wat moderner spul van Nederlandse komaf. Al die oude DAF's en Van Hool's zie je genoeg in Afrika en Cuba.


pi_98470556
Dubbel
pi_98475212
Tegenwoordig rijden er bij ons ook elke 2 jaar nieuwe busmaatschappijen met telkens weer nieuwe bussen. Over milieuvervuiling gesproken...

Maar ook veel oude leasauto's gaan gewoon in de tweedehandse verkoop, zie bijvoorbeeld Almere.
pi_98475406
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:25 schreef Panthera. het volgende:
Tegenwoordig rijden er bij ons ook elke 2 jaar nieuwe busmaatschappijen met telkens weer nieuwe bussen. Over milieuvervuiling gesproken...

Maar ook veel oude leasauto's gaan gewoon in de tweedehandse verkoop, zie bijvoorbeeld Almere.
Is echt een heel klein deel dat Athlon bij henzelf in de verkoop gooit. Voor de rest gaat alles naar andere handelaren waaronder in het Oostblok.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:31:00 #109
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_98478504
Donderdag een Ford Focus station uit 2008, een 1.6 diesel :') dat wordt scheuren. Morgen dus maar even spoedje regelen.

Die bussen in Afrika zijn gaaf!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_98478948
Morgen een Ford Mondeo station uit 2008, een 2.0 TDCi :)
pi_98479158
Jezus wat een dag, dacht vandaag 9 uur te maken maar het werden er bijna 12. Begon vanochtend al goed doordat de lijnbus er in the middle of nowhere mee ophield, vervangend vervoer zou nog later zijn dan de volgende bus die een uur later kwam :') dus daar had ik mijn eerste uur al te pakken. Vervolgens aangekomen op het 1ste ophaaladres, deed de auto het niet. Een medewerker zou er even naar kijken en ik mocht een bak koffie gaan pakken, een half uur later kon ik vertrekken.

Aangekomen bij mijn 2e rit: was de accu leeg waardoor ik een uur heb zitten wachten op iemand met een accubooster. Die accubooster bleek niet sterk genoeg dus moest er zwaarder geschut gehaald worden...weer een kwartier erbij. En om het helemaal af te maken stond m'n trein naar huis ook nog een half uurtje stil vanwege een stroomstoring :').

Maar goed, we krijgen per uur betaald :P.
pi_98479429
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:41 schreef enpe het volgende:
Jezus wat een dag, dacht vandaag 9 uur te maken maar het werden er bijna 12. Begon vanochtend al goed doordat de lijnbus er in the middle of nowhere mee ophield, vervangend vervoer zou nog later zijn dan de volgende bus die een uur later kwam :') dus daar had ik mijn eerste uur al te pakken. Vervolgens aangekomen op het 1ste ophaaladres, deed de auto het niet. Een medewerker zou er even naar kijken en ik mocht een bak koffie gaan pakken, een half uur later kon ik vertrekken.

Aangekomen bij mijn 2e rit: was de accu leeg waardoor ik een uur heb zitten wachten op iemand met een accubooster. Die accubooster bleek niet sterk genoeg dus moest er zwaarder geschut gehaald worden...weer een kwartier erbij. En om het helemaal af te maken stond m'n trein naar huis ook nog een half uurtje stil vanwege een stroomstoring :').

Maar goed, we krijgen per uur betaald :P.
Hahahahahh wat een drama dag zeg, hier zat echt alles op en aan:p
pi_98483586
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:41 schreef enpe het volgende:
Jezus wat een dag, dacht vandaag 9 uur te maken maar het werden er bijna 12. Begon vanochtend al goed doordat de lijnbus er in the middle of nowhere mee ophield, vervangend vervoer zou nog later zijn dan de volgende bus die een uur later kwam :') dus daar had ik mijn eerste uur al te pakken. Vervolgens aangekomen op het 1ste ophaaladres, deed de auto het niet. Een medewerker zou er even naar kijken en ik mocht een bak koffie gaan pakken, een half uur later kon ik vertrekken.

Aangekomen bij mijn 2e rit: was de accu leeg waardoor ik een uur heb zitten wachten op iemand met een accubooster. Die accubooster bleek niet sterk genoeg dus moest er zwaarder geschut gehaald worden...weer een kwartier erbij. En om het helemaal af te maken stond m'n trein naar huis ook nog een half uurtje stil vanwege een stroomstoring :').

Maar goed, we krijgen per uur betaald :P.
Hehe, lekker :)

Maar goed, ondanks dit soort dingen vind ik het werk toch wel heerlijk om te doen. Gisterenmiddag weer gepauzeerd bij een tankstation, had ruim de tijd doordat ik een auto tussen ... en ... moest inleveren. En elke keer als ik, terwijl de zon schijnt, naar de shop van de benzinewinkel loop krijg ik een heerlijk vakantiegevoel O+
pi_98485428
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:41 schreef enpe het volgende:
Jezus wat een dag, dacht vandaag 9 uur te maken maar het werden er bijna 12. Begon vanochtend al goed doordat de lijnbus er in the middle of nowhere mee ophield, vervangend vervoer zou nog later zijn dan de volgende bus die een uur later kwam :') dus daar had ik mijn eerste uur al te pakken. Vervolgens aangekomen op het 1ste ophaaladres, deed de auto het niet. Een medewerker zou er even naar kijken en ik mocht een bak koffie gaan pakken, een half uur later kon ik vertrekken.

Aangekomen bij mijn 2e rit: was de accu leeg waardoor ik een uur heb zitten wachten op iemand met een accubooster. Die accubooster bleek niet sterk genoeg dus moest er zwaarder geschut gehaald worden...weer een kwartier erbij. En om het helemaal af te maken stond m'n trein naar huis ook nog een half uurtje stil vanwege een stroomstoring :').

Maar goed, we krijgen per uur betaald :P.
Als ik op zulk soort dagen maar vaak genoeg aan die laatste zin denk verschijnt er vanzelf weer een glimlach op m'n gezicht :D
En wat Panthera zegt: ik zou echt geen ander baantje willen dat dit!
pi_98487490
Hehe inderdaad vind het ook niet erg voor een keer, kreeg overal koffie aangeboden en met de krant erbij hoor je me verder niet klagen. Kwam ook nog een collega tegen op 't 1ste adres dus die kon meteen achter me aanrijden. En tja pech met de bus heeft ook wel wat als alle passagiers dan spontaan met elkaar beginnen te praten...heb me verder wel vermaakt :P.
pi_98487942
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:46 schreef enpe het volgende:
Hehe inderdaad vind het ook niet erg voor een keer, kreeg overal koffie aangeboden en met de krant erbij hoor je me verder niet klagen. Kwam ook nog een collega tegen op 't 1ste adres dus die kon meteen achter me aanrijden. En tja pech met de bus heeft ook wel wat als alle passagiers dan spontaan met elkaar beginnen te praten...heb me verder wel vermaakt :P.
Oh ja dat is zo :'). Er hoeft maar iets te gebeuren en iedereen is opeens zo sociaal. Perfecte ijsbreker.
pi_98492090
Ik heb ook zin om te werken... Maar tentamens he. Gelukkig net voor de maandwissel klaar :D
pi_98493496
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 10:44 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Goed zo! Welke regio?

Haarlem!

Heb eindelijk mn beschikbaarheid kunnen doorgeven. Hopelijk deze of volgende week de eerste rit. Ik vind het toch best wel spannend die eerste rit. Ik weet eigenlijk nu al zeker dat ik iets ga vergeten. :P
pi_98494198
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 00:38 schreef Mandamo het volgende:

[..]

Haarlem!

Heb eindelijk mn beschikbaarheid kunnen doorgeven. Hopelijk deze of volgende week de eerste rit. Ik vind het toch best wel spannend die eerste rit. Ik weet eigenlijk nu al zeker dat ik iets ga vergeten. :P
Ik controleer altijd of ik het volgende bij me heb: map met de juiste papieren, navigatiesysteem, portemonnee en telefoon. Dat zijn de belangrijkste dingen. Eerste rit is altijd spannend! Ik had gelijk een Golf V met 150 pk mee, je kan slechter beginnen :)!
pi_98499064
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 00:06 schreef Chapelle het volgende:
Ik heb ook zin om te werken... Maar tentamens he. Gelukkig net voor de maandwissel klaar :D
Inderdaad, 1 juli is precies de eerste dag dat ik weer kan werken _O_
Jij zat toch ook op de HRO locatie Kralingse Zoom of vergis ik je met iemand anders? :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')