abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 juni 2011 @ 17:14:31 #101
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_98469898
Tsja, de meeste van 'onze' auto's gaan inderdaad naar Afrikaanse landen of Oostblok landen. Maar als je weer eens een BMW 5-Serie ziet staan met recente kentekenplaten, weet je waar die heen gaat ;) Ik vond het in ieder geval leuk om even te lezen en te weten wat er mee gebeurd.
#26 || Luciano da Silva
pi_98469969
Ik moet daar toevallig morgen heen met een focus station. Daarvoor nog een ritje Gouda - Vianen in een avensis.
pi_98470114
Meeste gaat naar het Oostblok. Alleen auto's met 'simpele' techniek gaan naar Afrika, vooral veel oude Toyota's en ander Aziatisch spul.
pi_98470306
Klopt inderdaad. Zo zag ik toen ik een aantal jaren geleden in Oekraine was een bestelbusje rondrijden met Piet's IJs. (of iets in die trant) En van die connexxion bussen waarop de verbinding, bijv. Almere - Amsterdam op de bus geprint was die nu rondrijden in Afrika ofzo.
pi_98470500
Vroeger gingen de bussen nog wel naar Afrika, tegenwoordig niet meer. Heel eenvoudig; te ingewikkelde techniek. Er staan nu loodsen vol met oude bussen die nergens heen kunnen, wellicht Oostblok maar in Afrika zijn ze niet meer te slijten. In Noord Afrika (Marokko e.d.) zie je nog wel wat moderner spul van Nederlandse komaf. Al die oude DAF's en Van Hool's zie je genoeg in Afrika en Cuba.

pi_98470556
Dubbel
pi_98475212
Tegenwoordig rijden er bij ons ook elke 2 jaar nieuwe busmaatschappijen met telkens weer nieuwe bussen. Over milieuvervuiling gesproken...

Maar ook veel oude leasauto's gaan gewoon in de tweedehandse verkoop, zie bijvoorbeeld Almere.
pi_98475406
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 19:25 schreef Panthera. het volgende:
Tegenwoordig rijden er bij ons ook elke 2 jaar nieuwe busmaatschappijen met telkens weer nieuwe bussen. Over milieuvervuiling gesproken...

Maar ook veel oude leasauto's gaan gewoon in de tweedehandse verkoop, zie bijvoorbeeld Almere.
Is echt een heel klein deel dat Athlon bij henzelf in de verkoop gooit. Voor de rest gaat alles naar andere handelaren waaronder in het Oostblok.
  dinsdag 21 juni 2011 @ 20:31:00 #109
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_98478504
Donderdag een Ford Focus station uit 2008, een 1.6 diesel :') dat wordt scheuren. Morgen dus maar even spoedje regelen.

Die bussen in Afrika zijn gaaf!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_98478948
Morgen een Ford Mondeo station uit 2008, een 2.0 TDCi :)
pi_98479158
Jezus wat een dag, dacht vandaag 9 uur te maken maar het werden er bijna 12. Begon vanochtend al goed doordat de lijnbus er in the middle of nowhere mee ophield, vervangend vervoer zou nog later zijn dan de volgende bus die een uur later kwam :') dus daar had ik mijn eerste uur al te pakken. Vervolgens aangekomen op het 1ste ophaaladres, deed de auto het niet. Een medewerker zou er even naar kijken en ik mocht een bak koffie gaan pakken, een half uur later kon ik vertrekken.

Aangekomen bij mijn 2e rit: was de accu leeg waardoor ik een uur heb zitten wachten op iemand met een accubooster. Die accubooster bleek niet sterk genoeg dus moest er zwaarder geschut gehaald worden...weer een kwartier erbij. En om het helemaal af te maken stond m'n trein naar huis ook nog een half uurtje stil vanwege een stroomstoring :').

Maar goed, we krijgen per uur betaald :P.
pi_98479429
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 20:41 schreef enpe het volgende:
Jezus wat een dag, dacht vandaag 9 uur te maken maar het werden er bijna 12. Begon vanochtend al goed doordat de lijnbus er in the middle of nowhere mee ophield, vervangend vervoer zou nog later zijn dan de volgende bus die een uur later kwam :') dus daar had ik mijn eerste uur al te pakken. Vervolgens aangekomen op het 1ste ophaaladres, deed de auto het niet. Een medewerker zou er even naar kijken en ik mocht een bak koffie gaan pakken, een half uur later kon ik vertrekken.

Aangekomen bij mijn 2e rit: was de accu leeg waardoor ik een uur heb zitten wachten op iemand met een accubooster. Die accubooster bleek niet sterk genoeg dus moest er zwaarder geschut gehaald worden...weer een kwartier erbij. En om het helemaal af te maken stond m'n trein naar huis ook nog een half uurtje stil vanwege een stroomstoring :').

Hahahahahh wat een drama dag zeg, hier zat echt alles op en aan:p
pi_98483586
quote:

Hehe, lekker :)

Maar goed, ondanks dit soort dingen vind ik het werk toch wel heerlijk om te doen. Gisterenmiddag weer gepauzeerd bij een tankstation, had ruim de tijd doordat ik een auto tussen ... en ... moest inleveren. En elke keer als ik, terwijl de zon schijnt, naar de shop van de benzinewinkel loop krijg ik een heerlijk vakantiegevoel O+
pi_98485428
quote:

Als ik op zulk soort dagen maar vaak genoeg aan die laatste zin denk verschijnt er vanzelf weer een glimlach op m'n gezicht :D
En wat Panthera zegt: ik zou echt geen ander baantje willen dat dit!
pi_98487490
Hehe inderdaad vind het ook niet erg voor een keer, kreeg overal koffie aangeboden en met de krant erbij hoor je me verder niet klagen. Kwam ook nog een collega tegen op 't 1ste adres dus die kon meteen achter me aanrijden. En tja pech met de bus heeft ook wel wat als alle passagiers dan spontaan met elkaar beginnen te praten...heb me verder wel vermaakt :P.
pi_98487942
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:46 schreef enpe het volgende:
Hehe inderdaad vind het ook niet erg voor een keer, kreeg overal koffie aangeboden en met de krant erbij hoor je me verder niet klagen. Kwam ook nog een collega tegen op 't 1ste adres dus die kon meteen achter me aanrijden. En tja pech met de bus heeft ook wel wat als alle passagiers dan spontaan met elkaar beginnen te praten...heb me verder wel vermaakt :P.
Oh ja dat is zo :'). Er hoeft maar iets te gebeuren en iedereen is opeens zo sociaal. Perfecte ijsbreker.
pi_98492090
Ik heb ook zin om te werken... Maar tentamens he. Gelukkig net voor de maandwissel klaar :D
pi_98493496
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 10:44 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Goed zo! Welke regio?

Haarlem!

Heb eindelijk mn beschikbaarheid kunnen doorgeven. Hopelijk deze of volgende week de eerste rit. Ik vind het toch best wel spannend die eerste rit. Ik weet eigenlijk nu al zeker dat ik iets ga vergeten. :P
pi_98494198
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 00:38 schreef Mandamo het volgende:

[..]

Haarlem!

Heb eindelijk mn beschikbaarheid kunnen doorgeven. Hopelijk deze of volgende week de eerste rit. Ik vind het toch best wel spannend die eerste rit. Ik weet eigenlijk nu al zeker dat ik iets ga vergeten. :P
Ik controleer altijd of ik het volgende bij me heb: map met de juiste papieren, navigatiesysteem, portemonnee en telefoon. Dat zijn de belangrijkste dingen. Eerste rit is altijd spannend! Ik had gelijk een Golf V met 150 pk mee, je kan slechter beginnen :)!
pi_98499064
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 00:06 schreef Chapelle het volgende:
Ik heb ook zin om te werken... Maar tentamens he. Gelukkig net voor de maandwissel klaar :D
Inderdaad, 1 juli is precies de eerste dag dat ik weer kan werken _O_
Jij zat toch ook op de HRO locatie Kralingse Zoom of vergis ik je met iemand anders? :D
pi_98502273
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 21:46 schreef Panthera. het volgende:

En elke keer als ik, terwijl de zon schijnt, naar de shop van de benzinewinkel loop krijg ik een heerlijk vakantiegevoel O+
Haha dat heb ik dus ook best wel eens! Alsof je tijdens een lange vakantierit eventjes iets te eten gaat halen :P
pi_98505799
Klopt, normaalgesproken doe ik dat alleen in de vakantie :)

Tot welke datum is OV eigenlijk geldig?

Morgen twee ritjes, met de directe bus in 10 minuten naar m'n eerste adres en vervolgens nergens langer dan 3 minuten lopen :o
pi_98505878
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 13:23 schreef Panthera. het volgende:
Klopt, normaalgesproken doe ik dat alleen in de vakantie :)

Tot welke datum is OV eigenlijk geldig?

Meestal is OV alleen tussen 16 juli en 16 augustus niet geldig. Zal dit jaar ook weer zoiets zijn.
  woensdag 22 juni 2011 @ 13:33:58 #124
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_98506209
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 13:25 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Meestal is OV alleen tussen 16 juli en 16 augustus niet geldig. Zal dit jaar ook weer zoiets zijn.
Die oude kaarten wel ja.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_98507096
Da's bij de chipkaart niet anders hoor, 16 juli tot 16 augustus is ie ongeldig. Ach ja, ik ga in augustus op vakantie, krijg ik extra geld op 15 augustus :9 Zijn toch sunk costs die OV-voorschotten (verkapt-zie-mij-pimpen-met-m'n-economie-kennis-post).
pi_98507574
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2011 13:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Die oude kaarten wel ja.
Ook de 'nieuwe' :P
pi_98514729
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 13:55 schreef Irritatie100 het volgende:
Da's bij de chipkaart niet anders hoor, 16 juli tot 16 augustus is ie ongeldig. Ach ja, ik ga in augustus op vakantie, krijg ik extra geld op 15 augustus :9 Zijn toch sunk costs die OV-voorschotten (verkapt-zie-mij-pimpen-met-m'n-economie-kennis-post).
Geen sunk costs, je krijgt het toch terug. Of reken je nou de rentewaarde mee? Als je bedoelt dat het voor EW sunk costs zijn is het idd wel waar.
(verkapt-zie-mij-ook-pimpen-met-economie-kennis).
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_98514985
Zo, weer op de terugweg. De 118d reed prima! Daarna een hagelnieuwe caddy met 30km op de teller.
pi_98517137
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 16:55 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Geen sunk costs, je krijgt het toch terug. Of reken je nou de rentewaarde mee? Als je bedoelt dat het voor EW sunk costs zijn is het idd wel waar.
(verkapt-zie-mij-ook-pimpen-met-economie-kennis).
Als je puur naar de kosten kijkt en niet naar het terugkijken wel.. Je hebt de kosten al gemaakt en daar verander je niks meer aan :P
pi_98518051
Geen werk morgen.

Vandaag kort dagje, maar de Mondeo reed prima.
pi_98518896
Morgen Gouda - Meerkerk in een c30 en Veldhoven - Gouda in een crafter. Die ford station die ik vandaag had was wel echt een drama trouwens, wat was dat ding vies van binnen zeg. Was van een monteur geweest van een bepaald liftonderhoud bedrijf, maar hij zag dr werkelijk waar niet uit.
pi_98521260
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 18:46 schreef BAC92 het volgende:
Morgen Gouda - Meerkerk in een c30 en Veldhoven - Gouda in een crafter. Die ford station die ik vandaag had was wel echt een drama trouwens, wat was dat ding vies van binnen zeg. Was van een monteur geweest van een bepaald liftonderhoud bedrijf, maar hij zag dr werkelijk waar niet uit.
Was dat toevallig een bedrijf in Den Haag? Ik heb ook wel eens een Focus wagon van een groot liftonderhoudsbedrijf van Den Haag naar Barneveld gereden. Toen stonden daar nog tientallen andere Focussen.
pi_98524710
Kut, 33¤ boete :')
pi_98525894
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 20:35 schreef Viezze het volgende:
Kut, 33¤ boete :')
Aangehouden? Privé? Of eentje die je vandaag op je loonstrook tegenkwam? :{
pi_98526074
quote:
11s.gif Op woensdag 22 juni 2011 20:54 schreef BetweenTheRays het volgende:

[..]

Aangehouden? Privé? Of eentje die je vandaag op je loonstrook tegenkwam? :{
Nee kreeg een mailtje. Voor EW dus...
  woensdag 22 juni 2011 @ 21:02:05 #136
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_98526364
Volgens mij is het zo, dat EW boete's niet mag inhouden van het loon. Dit is een belastingtechnisch iets, je moet het altijd zelf overmaken.

Plus op die manier ontnemen ze je de kans om te WOB'ben en daarmee onder de boete uit te komen. In dit land is betalen echter negen van de tien keer schuld bekennen.
#26 || Luciano da Silva
pi_98527729
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 21:02 schreef joppie_saus het volgende:
Volgens mij is het zo, dat EW boete's niet mag inhouden van het loon. Dit is een belastingtechnisch iets, je moet het altijd zelf overmaken.

Plus op die manier ontnemen ze je de kans om te WOB'ben en daarmee onder de boete uit te komen. In dit land is betalen echter negen van de tien keer schuld bekennen.
Toch wordt het van je loon ingehouden. En waarschijnlijk halen ze het er pas na de belastingen af, dan levert het belastingtechnisch geen probleem op.
  woensdag 22 juni 2011 @ 21:27:40 #138
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_98528140
Nevermind wat ik zei. Het mag dus blijkbaar wel, is allemaal aangepast ten behoeve van, hoe kan het ook anders, het CJIB.
#26 || Luciano da Silva
  woensdag 22 juni 2011 @ 21:28:42 #139
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_98528214
Vraag me dan trouwens wel af hoe ze je de gelegenheid willen geven om te WOB'ben. Drie op de tien vaste flitspalen en één op de twaalf mobiele flitsers heeft namelijk geen geldig ijkingsrapport meer waardoor alle boete's per definitie ongeldig zijn. Heb ik mij laten vertellen door iemand met kennis van zaken.
#26 || Luciano da Silva
pi_98528508
Je kan sowieso wel WOB'en, dit type bekeuringen (wet Mulder als ik me niet vergis) moeten toch betaald worden, ook als je bezwaar maakt. Dan krijg je het geld terug.
pi_98528575
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 21:28 schreef joppie_saus het volgende:
Vraag me dan trouwens wel af hoe ze je de gelegenheid willen geven om te WOB'ben. Drie op de tien vaste flitspalen en één op de twaalf mobiele flitsers heeft namelijk geen geldig ijkingsrapport meer waardoor alle boete's per definitie ongeldig zijn. Heb ik mij laten vertellen door iemand met kennis van zaken.
:o een tijdje terug dacht ik dat ik met een dikke Audi TT was geflitst, en eigenlijk wilde ik daarvan wel een foto als ik echt was geflitst... :P
  woensdag 22 juni 2011 @ 21:37:52 #142
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_98528823
@Viezze Klopt, dat is het probleem ook niet. Maar straks krijg je een T en dan?
@Fireblast Mooie dingen zijn dat. Ergens in Brabant heb je een flitspaal die van voren flitst. Jongen die ik ken heeft er alles aan gedaan om daar met na correctie 1 km/h te hard langs te rijden omdat hij een foto wilde van zichzelf achter het stuur van zijn sportauto _O-
#26 || Luciano da Silva
pi_98533377
73 euro boete, oeps }:|
Ik kom ook een paar uur tekort, als de periode van 1 tot 31 loopt, dan telt 31 mei ook gewoon mee toch en wat wordt bedoelt met kilometervergoeding ? I am confused :'(
  woensdag 22 juni 2011 @ 22:48:01 #144
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_98533525
31 telt ook mee inderdaad.

Boete voor EW? Hoeveel te hard en waar?
#26 || Luciano da Silva
pi_98534062
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 21:37 schreef joppie_saus het volgende:
@Fireblast Mooie dingen zijn dat. Ergens in Brabant heb je een flitspaal die van voren flitst. Jongen die ik ken heeft er alles aan gedaan om daar met na correctie 1 km/h te hard langs te rijden omdat hij een foto wilde van zichzelf achter het stuur van zijn sportauto _O-
_O- _O_
If not now, then when.
pi_98535225
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 16:11 schreef Maharbal het volgende:

[..]

EW rijdt ook verschrikkelijk veel voor Athlon. Nijmegen kwam ik af en toe, maar Almere was echt wekelijks raak. Vaak meerdere keren per week.
Om hier nog even op terug te komen ;) Wij rijden meestal juist lange ritten :P Maar wij komen meestal zelf bij de klanten die het waarderen dat we er netjes uitzien enzo ;) Maar we rijden toch ook wel met een chauffeur of 100 op een gemiddelde dag hoor ;)
pi_98536046
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:48 schreef joppie_saus het volgende:
31 telt ook mee inderdaad.

Boete voor EW? Hoeveel te hard en waar?
12 kilometer te hard in Amsterdam zuidoost op de muntbergweg, gaat me hele dag werken :(
pi_98536096
Krijgen jullie daar mailtjes van ofzo?
pi_98536332
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 21:37 schreef joppie_saus het volgende:
@Viezze Klopt, dat is het probleem ook niet. Maar straks krijg je een T en dan?
_O_

quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 22:46 schreef Windrush het volgende:
73 euro boete, oeps }:|
Ik kom ook een paar uur tekort, als de periode van 1 tot 31 loopt, dan telt 31 mei ook gewoon mee toch en wat wordt bedoelt met kilometervergoeding ? I am confused :'(
Als je op locatie moet werken ergens krijg je de reistijd niet vergoed maar krijg je een kilometervergoeding (ja daar kwam ik ook pas achter toen ik het zelf navroeg -O-). Ook al is de verbinding onwijs rot dus.
pi_98536358
ja, mailtje van de directeur dat het wordt ingehouden op je volgende loon, gelukkig geen administratie kosten die worden doorberekend.

quote:
Als je op locatie moet werken ergens krijg je de reistijd niet vergoed maar krijg je een kilometervergoeding (ja daar kwam ik ook pas achter toen ik het zelf navroeg -O-). Ook al is de verbinding onwijs rot dus.
Oh oeps, ik doe altijd me reistijd gewoon in de start en eindtijd doorberekenen.
Zou betekenen dat ik dubbel krijg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')