abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 juni 2011 @ 19:25:14 #101
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98343042
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:19 schreef PierreBetfair het volgende:
Raar dat zo'n Rabo kerel opeens over annuiteitenhypotheek begint. De regel dat max 50% aflossingsvrij mag zijn, is een prima regel om de koper/lener tot aflossen te verplichten. Vrijheid hoef je niet nog verder te beperken imo.
Banken worden bang he

Dit komt duidelijk uit de koker van de riskmanager, die heeft al een lesje gehad
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_98343058
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:25 schreef michaelmoore het volgende:
Banken worden bang he
:')
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_98343362
quote:

[..]

Banken worden bang he

Dit komt duidelijk uit de koker van de riskmanager, die heeft al een lesje gehad
Banken lijken inderdaad nog veel banger dan consumenten.
pi_98343394
quote:

Banken worden bang he

Het risico is toch al ingedamd door 50% aflossing te verplichten. Waarom zou dat 100% moeten worden?
pi_98343555
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:33 schreef pberends het volgende:
Banken lijken inderdaad nog veel banger dan consumenten.
Nee, de banken proberen van alles te verzinnen om ervoor te zorgen dat de AFM soepeler wordt.

Banken zijn niet bang, alleen op dit moment aan handen en voeten gebonden.

(Ja, zo simpel is het...)
  zaterdag 18 juni 2011 @ 19:41:30 #106
323876 michaelmoore
pi_98343645
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:34 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Het risico is toch al ingedamd door 50% aflossing te verplichten. Waarom zou dat 100% moeten worden?
Omdat op iedere ingelegde euro, de bank er tien heeft uitgeleend , dus gaat het in 5% van de gevallen fout dan kost dat de bank 50% van het ingelegde geld , geld van jouw en mij

Ik snap wel dat banken dit graag willen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_98343882
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Omdat op iedere ingelegde euro, de bank er tien heeft uitgeleend , dus gaat het in 5% van de gevallen fout dan kost dat de bank 50% van het ingelegde geld , geld van jouw en mij

Ik snap wel dat banken dit graag willen
En waar laat je dan de 95% van de gevallen waarin het blijkbaar wel goed gaat? Dat levert dan 950% op, minus jouw 50% wordt 900%.

Wat is dan het probleem?
  zaterdag 18 juni 2011 @ 19:50:40 #108
323876 michaelmoore
pi_98344027
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En waar laat je dan de 95% van de gevallen waarin het blijkbaar wel goed gaat? Dat levert dan 950% op, minus jouw 50% wordt 900%.

Wat is dan het probleem?
Ja je kan lekker rekenen, je hebt zeker meer verstand van andere dingen
pi_98344143
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:50 schreef michaelmoore het volgende:
Ja je kan lekker rekenen, je hebt zeker meer verstand van andere dingen
Je begrijpt neem ik aan dat ik jouw kortzichtige manier van rekenen kopieerde?

(Ow, en er staan nog 2 vraagjes voor je open...)
  zaterdag 18 juni 2011 @ 20:01:43 #110
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98344461
quote:

[..]

Banken worden bang he

Ja man, ik zag net nog een bank bibberend in een hoekje zitten! Naast Xeno, Cenzuur en wat andere angsthaasjes. :P
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_98345068
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 20:01 schreef Whuzz het volgende:
Ja man, ik zag net nog een bank bibberend in een hoekje zitten! Naast Xeno, Cenzuur en wat andere angsthaasjes. :P
Ik voorzie een nieuwe geuzennaam vanuit de huurdershoek: Bangksters... :Y
  zaterdag 18 juni 2011 @ 20:24:19 #112
323876 michaelmoore
pi_98345361
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 20:01 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Geef jij dan eens een goede reden waarom de RABO met dit voorstel komt (zgn namens de overheid) om aflossingsvrije hypotheken te verbieden en in ruil opheffing van de OV belasting.

Wat nooit gebeurd natuurlijk, het gaat hier om 4 miljard per jaar aan OV belasting
pi_98345521
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 20:24 schreef michaelmoore het volgende:
Geef jij dan eens een goede reden waarom de RABO met dit voorstel komt (zgn namens de overheid) om aflossingsvrije hypotheken te verbieden en in ruil opheffing van de OV belasting.
Komt ie he...

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Nee, de banken proberen van alles te verzinnen om ervoor te zorgen dat de AFM soepeler wordt.

Banken zijn niet bang, alleen op dit moment aan handen en voeten gebonden.

(Ja, zo simpel is het...)
Overigens...

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 20:24 schreef michaelmoore het volgende:Wat nooit gebeurd natuurlijk, het gaat hier om 4 miljard per jaar aan OV belasting
De OV (overdrachtsbelasting neem ik aan) gaat eraan. En veel eerder dan dat jouw stokpaardje, het HWF, verhoogd gaat worden.(HuurWaardeFetish?)
  zaterdag 18 juni 2011 @ 21:17:34 #114
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98347480
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 20:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Geef jij dan eens een goede reden waarom de RABO met dit voorstel komt
Omdat ze graag de huizenmarkt weer lekker zien lopen, omdat ze dan meer verdienen. Simpel winstbejag dus. De Rabobank is echt niet bang hoor. Ze zijn ongeschonden door de crisis gekomen en maken jaar na jaar winst. En ze willen graag méér winst maken.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 21:55:33 #115
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98349118
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 21:17 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Omdat ze graag de huizenmarkt weer lekker zien lopen, omdat ze dan meer verdienen. Simpel winstbejag dus. De Rabobank is echt niet bang hoor. Ze zijn ongeschonden door de crisis gekomen en maken jaar na jaar winst. En ze willen graag méér winst maken.
Natuurlijk niet. Annuiteitenhypotheken zijn dé manier voor een bank om hun risico's te verkleinen, zelfs in een dalende huizenmarkt kan de waarde van het onderpand zo voldoende blijven om de hypotheek te dekken. Dus primair is risicomijding. Ga je voor de pure winst, dan is een zo hoog mogeljke aflossingsvrije hypotheek natuurlijk het beste.
The End Times are wild
  zaterdag 18 juni 2011 @ 22:05:12 #116
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98349560
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 21:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Annuiteitenhypotheken zijn dé manier voor een bank om hun risico's te verkleinen, zelfs in een dalende huizenmarkt kan de waarde van het onderpand zo voldoende blijven om de hypotheek te dekken.
Yup. En als de huizenmarkt op zijn gat ligt en je verkoopt bijna geen hypotheken meer, maak je dus meer winst als je de boel kunt vlot trekken door over te stappen op annuiteiten dan vast te houden aan aflossingsvrij en niets te verkopen.
Gewoon winstbejag.
pi_98349696
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 21:55 schreef LXIV het volgende:
Natuurlijk niet. Annuiteitenhypotheken zijn dé manier voor een bank om hun risico's te verkleinen, zelfs in een dalende huizenmarkt kan de waarde van het onderpand zo voldoende blijven om de hypotheek te dekken. Dus primair is risicomijding. Ga je voor de pure winst, dan is een zo hoog mogeljke aflossingsvrije hypotheek natuurlijk het beste.
Dat kan bij de huidige 50% aflossing ook prima.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 22:17:22 #118
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98350025
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 22:05 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Yup. En als de huizenmarkt op zijn gat ligt en je verkoopt bijna geen hypotheken meer, maak je dus meer winst als je de boel kunt vlot trekken door over te stappen op annuiteiten dan vast te houden aan aflossingsvrij en niets te verkopen.
Gewoon winstbejag.
De huizenmarkt ligt plat omdat er geen hypotheken meer verstrekt worden, niet andersom. Als de banken zouden willen dan verstrekten ze zoveel hypotheken als ze wilden. Maar ze zijn nu meer risico-bewust dan 5 jaar geleden.
The End Times are wild
  zaterdag 18 juni 2011 @ 22:17:42 #119
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98350040
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 22:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat kan bij de huidige 50% aflossing ook prima.
Dat klopt.
The End Times are wild
pi_98350106
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 22:17 schreef LXIV het volgende:
De huizenmarkt ligt plat omdat er geen hypotheken meer verstrekt worden, niet andersom. Als de banken zouden willen dan verstrekten ze zoveel hypotheken als ze wilden. Maar ze zijn nu meer risico-bewust dan 5 jaar geleden.
Onzin. Ze mogen niet meer, op straffe van torenhoge boetes. Ze willen wel hoor.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 22:19:56 #121
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98350142
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 22:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

En waarom verstrekken ze geen hypotheken meer? Omdat de regels (volgens hun) te streng zijn. Ze willen graag weer hypotheken verstrekken en vandaar dat ze het stoppen met aflossingsvrij/bankspaar/etc dan ook koppelen aan de voorwaarde van minder strenge regels, zodat ze weer hypotheken kunnen gaan verstrekken en... tadaaa... weer meer winst maken.
Heeft echt niets met risico's te maken, maar gewoon met het weer willen verkopen van hypotheken.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 22:23:08 #122
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98350256
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 22:19 schreef Whuzz het volgende:

[..]

En waarom verstrekken ze geen hypotheken meer? Omdat de regels (volgens hun) te streng zijn. Ze willen graag weer hypotheken verstrekken en vandaar dat ze het stoppen met aflossingsvrij/bankspaar/etc dan ook koppelen aan de voorwaarde van minder strenge regels, zodat ze weer hypotheken kunnen gaan verstrekken en... tadaaa... weer meer winst maken.
Heeft echt niets met risico's te maken, maar gewoon met het weer willen verkopen van hypotheken.
Het gaat juist allemaal om risico en risicoperceptie. Die is als gevolg van de kredietcrisis totaal anders geworden. Ook een bank wil nu echt niet meer een tophypotheek van 5x het gezamelijk jaarinkomen verstrekken, al mochten ze. Wat banken hooguit willen is wat meer flexibiliteit om een hypotheek op maat te kunnen maken. (dus iemand met een goed toekomstperspectief net wat meer geven).

Maar ook de banken hebben hun portie defaults wel gehad hoor!
The End Times are wild
pi_98350374
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 15:21 schreef skrn het volgende:

Ik heb het idee dat er voor elke engineer twee recruiters en een HR-advisor staan. Ik weet niet hoe lang dat goed gaat trouwens.
Zolang ik maar een lekker onnozel wijf met dikke tieten voor mijn neus krijg vind ik dat best :')

Van je collega's hoef je namelijk niets vrouwelijks te verwachten :X
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_98350425
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 22:23 schreef LXIV het volgende:
Ook een bank wil nu echt niet meer een tophypotheek van 5x het gezamelijk jaarinkomen verstrekken, al mochten ze.
5X?

Bij 3%, 4%, 5%, 6%, 7% of nog meer rente?

Weer zo'n loze kreet.

De banken willen echt wel hoor, maar mogen het niet. Je mag namelijk in Nederland met een bepaald inkomen niet voor 500,- netto kopen, maar wel voor 850,- huren. Met dank aan het Nibud en consorten.
pi_98350601
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 22:26 schreef xenobinol het volgende:
Zolang ik maar een lekker onnozel wijf met dikke tieten voor mijn neus krijg vind ik dat best :')
Ik denk dat je dan wel zo'n beetje al je opties samengevat hebt... :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')