abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98298241
Game on. *;
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_98298280
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 16:28 schreef xenobinol het volgende:
Luister hier maar even na Whuzz (weer een maatschappelijk gezwel dat er aan gaat, ik hoop dat je geen moeite heb met deze verwijzing naar die enge ziekte die begint met een 'K' :') )
I'll sing you a lullaby.
  Moderator vrijdag 17 juni 2011 @ 16:32:31 #3
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98298314
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 16:30 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Aah... een dick contest... typerend voor narcistische mannetjes met een laag gevoel voor eigenwaarde :D
:')

Oke, en nu?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_98298347
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 16:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar Nout zit hoog en droog met heel veel geld en jij zit thuis op een houtje te bijten. Kan ie een falende angsthaas zijn, maar wel eentje die het beter voor elkaar heeft dan jij :7
In jouw beleving is dat misschien zo, maar ik denk dat Noutje niet blij is met zijn huidige positie. Ik denk dat hij als faalhaas de geschiedenisboeken in zal gaan :W
I'll sing you a lullaby.
pi_98298400
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 16:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

:')

Oke, en nu?
Helemaal niets, jij bent een winnaar.
I'll sing you a lullaby.
  Moderator vrijdag 17 juni 2011 @ 16:34:48 #6
16180 crew  CoolGuy
pi_98298420
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 16:33 schreef xenobinol het volgende:

[..]

In jouw beleving is dat misschien zo, maar ik denk dat Noutje niet blij is met zijn huidige positie. Ik denk dat hij als faalhaas de geschiedenisboeken in zal gaan :W
Oh daar zal Noutje vast niet blij mee zijn. Maar dat waait over, en dan zit hij hoog en droog ergens op een tropisch eiland te genieten van z'n geld, en ligt ie er verder echt niet wakker van wat mensen van hem denken :W
pi_98298696
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 16:34 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh daar zal Noutje vast niet blij mee zijn. Maar dat waait over, en dan zit hij hoog en droog ergens op een tropisch eiland te genieten van z'n geld, en ligt ie er verder echt niet wakker van wat mensen van hem denken :W
Ik denk dat Nout zich daar wel degelijk zorgen om maakt, iedere narcist maakt zich immers zorgen over wat anderen van hem denken. De ego van een narcist kan het namelijk niet aan dat er mensen zijn die minderwaardig over hem denken, hoe bestaat het?
Nout zou veel liever de geschiedenisboeken ingaan als een held, een winnaar een echte kampioen. Daarentegen zullen de toekomstige generaties hem herinneren als een faalhaas die geen vinger heeft uitgestoken om de excessen in de financiele wereld aan de kaak te stellen. Een tandeloze tijger met een nepbontjas en schele ogen... dat soort karikaturen zullen hem deel vallen :P
I'll sing you a lullaby.
  Moderator vrijdag 17 juni 2011 @ 16:45:21 #8
16180 crew  CoolGuy
pi_98298838
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 16:41 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik denk dat Nout zich daar wel degelijk zorgen om maakt, iedere narcist maakt zich immers zorgen over wat anderen van hem denken. De ego van een narcist kan het namelijk niet aan dat er mensen zijn die minderwaardig over hem denken, hoe bestaat het?
Nout zou veel liever de geschiedenisboeken ingaan als een held, een winnaar een echte kampioen. Daarentegen zullen de toekomstige generaties hem herinneren als een faalhaas die geen vinger heeft uitgestoken om de excessen in de financiele wereld aan de kaak te stellen. Een tandeloze tijger met een nepbontjas en schele ogen... dat soort karikaturen zullen hem deel vallen :P
Ik denk niet dat Nout een narcist is. Ik denk dat Nout uiteindelijk vrolijk zijn geld gaat tellen en onbezorgd verder leeft. Maar goed, je noemde mij net nog narcistisch, dus dat gaat dan al niet op, want ik maak me echt alles behalve druk over wat mensen die ik niet ken van mij denken. Wat mijn vrienden en familie van me denken, dat boeit me wel, maar de rest van de mensen interesseert me niet.
pi_98298848
Onze grote geliefde leider heeft gesproken:

quote:
Premier Mark Rutte ziet niets in het plan van de Rabobank voor het verplicht stellen van een hypotheek waarbij niet alleen rente wordt betaald maar ook wordt afgelost. Hij vindt het bovendien vreemd dat de bank met zo'n voorstel komt net nadat nieuwe regels voor tophypotheken zijn vastgelegd.

Die regels waren eerder door de banken, de Autoriteit Financiële Markten (AFM) en het ministerie van Financiën gezamenlijk opgesteld. Binnen de nieuwe afspraken mag bijvoorbeeld een hypotheek bij aanschaf van een woning niet meer dan 110 procent van de aankoopwaarde bedragen.

Rutte wil eerst die regels een kans geven en bepleitte rust op de woningmarkt. ,,De Tweede Kamer heeft er net ja tegen gezegd.'' Hij herhaalde dat het kabinet niet van plan is met maatregelen te komen voor het beperken van de hypotheekrenteaftrek.

bron: ANP
Natuurlijk houd Mark nog even vol dat hij niets in het plan ziet en dat hij al helemaal niets aan de HRA gaat doen. Dat laatste zal hij ook zeker niet gaan doen, maar gaandeweg word het plan van de banken toch steeds wat beter. Feitelijk is het invoeren van de annuiteitenhypotheek een afschaffing van de HRA zonder deze daadwerkelijk af te schaffen. Geen politieke partij die er dus zijn vingers aan gebrand heeft w/
I'll sing you a lullaby.
pi_98298972
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 16:45 schreef CoolGuy het volgende:

Ik denk niet dat Nout een narcist is. Ik denk dat Nout uiteindelijk vrolijk zijn geld gaat tellen en onbezorgd verder leeft. Maar goed, je noemde mij net nog narcistisch, dus dat gaat dan al niet op, want ik maak me echt alles behalve druk over wat mensen die ik niet ken van mij denken. Wat mijn vrienden en familie van me denken, dat boeit me wel, maar de rest van de mensen interesseert me niet.
Ieder mens heeft narcistische neigingen, het ontkennen is al een teken van narcisme... je voelt je aangevallen... ;)
I'll sing you a lullaby.
  Moderator vrijdag 17 juni 2011 @ 16:52:28 #11
16180 crew  CoolGuy
pi_98299164
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 16:48 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ieder mens heeft narcistische neigingen, het ontkennen is al een teken van narcisme... je voelt je aangevallen... ;)
Maar dat is een neiging en narcistische neigingen heeft ieder mens zeg je, toch valt niet iedereen onder die noemer.

maar, wat jij wil hoor, ben ik een narcist. ook best. en nu?
pi_98299714
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 16:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar dat is een neiging en narcistische neigingen heeft ieder mens zeg je, toch valt niet iedereen onder die noemer.

maar, wat jij wil hoor, ben ik een narcist. ook best. en nu?
Kijk dat is al beter, gewoon toegeven dat je niet beter bent als anderen mensen. Dat jij enkele talenten hebt die je soms een voordeel opleveren mag duidelijk zijn maar dat wil niet zeggen dat je beter bent dan de rest van de mensheid. Hooguit ben je soms beter af :)
I'll sing you a lullaby.
  Moderator vrijdag 17 juni 2011 @ 17:11:11 #13
16180 crew  CoolGuy
pi_98300012
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:04 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Kijk dat is al beter, gewoon toegeven dat je niet beter bent als anderen mensen. Dat jij enkele talenten hebt die je soms een voordeel opleveren mag duidelijk zijn maar dat wil niet zeggen dat je beter bent dan de rest van de mensheid. Hooguit ben je soms beter af :)
Ik ben ook helemaal niet beter dan andere mensen, maar dat beweer ik ook helemaal niet.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 19:17:37 #14
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98304411
quote:
vr 17 jun 2011, 18:44
| lees voor
Donner snijdt in huurtoeslag
DEN HAAG - Minister Piet Hein Donner (Binnenlandse Zaken) gaat snijden in de huurtoeslag die mensen ontvangen als zij de huur van hun sociale woning niet kunnen opbrengen. Door een andere berekening kan de toeslag verminderd worden van 1 euro tot meer dan 20 euro per maand voor de hogere huurprijzen.
Die ouwe gek denkt echt niet na he, ouwe centendief

quote:
De aanpassing moet ertoe leiden dat mensen die eigenlijk een te laag inkomen hebben voor hun huurwoning, eerder kiezen voor een goedkopere woning 8)7 8)7

[ Bericht 15% gewijzigd door michaelmoore op 17-06-2011 19:23:24 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_98304551
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik ben ook helemaal niet beter dan andere mensen, maar dat beweer ik ook helemaal niet.
Maar je bent wel slimmer, want andere mensen laten zich oplichten en jij hebt ook nog nooit een bankgebouw bovenop je hoofd gekregen :)
I'll sing you a lullaby.
pi_98304651
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 19:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Die ouwe gek denkt echt niet na he, ouwe centendief
Ik word altijd een beetje droevig en verdrietig van die man :{
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 20:33:42 #17
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98307420
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 19:23 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Hij heeft een tophypotheekje en hij wil het nog slechter doen dan zijn vader in de jaren 30 crisis
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_98309305
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:33 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Hij heeft een tophypotheekje en hij wil het nog slechter doen dan zijn vader in de jaren 30 crisis
Ongeveer 300.000 euro onder water staat die toch?
  vrijdag 17 juni 2011 @ 21:16:21 #19
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98309493
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 19:23 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Je verwart die gevoelens met angst Xeno. Hervormingen op de huurmarkt, altijd vervelend voor de scheefhurende flevolander. Eén troost: In jouw provincie zijn de huizenprijzen het hardst gedaald. Niet dat ze betaalbaarder werden voor je, maar toch. Alles om je een beetje op te beuren. Zo ben ik dan ook wel weer ;)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 21:17:27 #20
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98309549
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 21:12 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Ongeveer 300.000 euro onder water staat die toch?
Om de een of andere reden denk ik niet dat Pietje zich erg zorgen maakt >:)
Jantje daarintegen... :')
  vrijdag 17 juni 2011 @ 23:07:56 #21
323876 michaelmoore
pi_98315089
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 21:16 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Je verwart die gevoelens met angst Xeno. Hervormingen op de huurmarkt, altijd vervelend voor de scheefhurende flevolander. Eén troost: In jouw provincie zijn de huizenprijzen het hardst gedaald. Niet dat ze betaalbaarder werden voor je, maar toch. Alles om je een beetje op te beuren. Zo ben ik dan ook wel weer ;)
hervormingen op de huurmarkt ben ik voor, veel mensen wonen nu apart door de huursubsidie

De huurders kunnen veel meer indikken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 17 juni 2011 @ 23:20:25 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98315761
In principe ben ik wel tegen allerlei subsidies op wonen, maar anderzijds vind ik ook dat de kosten van de kredietcrisis door dit kabinet wel héél eenzijdig op de onderkant van de samenleving worden afgewenteld. Op de eerste plaats is die onderzijde beslist niet de oorzaak van de crisis, en op de tweede plaats is twee tientjes afpakken van Tante Leen minder de moeite waard dan 20K afpakken van iemand met een HRA van boven de 100K, terwijl laatstgenoemde dat gemakkelijker kan trekken.
(anders woont hij subprime c.q. boven zijn stand, waarom mag hij dat dan wel?)
The End Times are wild
  vrijdag 17 juni 2011 @ 23:26:56 #23
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98316123
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 23:20 schreef LXIV het volgende:
Op de eerste plaats is die onderzijde beslist niet de oorzaak van de crisis,
Ja, want al die subprime hypotheken die niet meer betaald konden worden zaten bij mensen die 3x modaal verdienen. Of nee wacht....

Probleem is uiteindelijk dat de echte onderkant van de markt de maatschappij geld kost, wat moet worden opgebracht door de rest. Begrijp me niet verkeerd, ik ben daar niet tégen, ik ben een voorstander van een solidaire verzorgingsstaat. Maar je begrijpt dat dat gegeven het vrij lastig maakt om geld af te pakken van het deel van de maatschappij dat die onderkant al moet bekostigen, om zo die onderkant maar te sparen...
pi_98316242
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 23:20 schreef LXIV het volgende:
In principe ben ik wel tegen allerlei subsidies op wonen, maar anderzijds vind ik ook dat de kosten van de kredietcrisis door dit kabinet wel héél eenzijdig op de onderkant van de samenleving worden afgewenteld. Op de eerste plaats is die onderzijde beslist niet de oorzaak van de crisis, en op de tweede plaats is twee tientjes afpakken van Tante Leen minder de moeite waard dan 20K afpakken van iemand met een HRA van boven de 100K, terwijl laatstgenoemde dat gemakkelijker kan trekken.
(anders woont hij subprime c.q. boven zijn stand, waarom mag hij dat dan wel?)
Ik begrijp dat eigenlijk ook niet zo heel erg goed, ten eerste zet het niet echt zoden aan de dijk en ten tweede is het ook niet een erg effectieve maatregel. Voor iemand die van een minimum inkomen leeft is 2 tientjes echter wel een hele hoop geld. Ik zeg niet dat de eindeloze nivellering maar door moet gaan maar dit is gewoon een asociaal beleid imo.
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 23:29:57 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98316302
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 23:26 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ja, want al die subprime hypotheken die niet meer betaald konden worden zaten bij mensen die 3x modaal verdienen. Of nee wacht....
De onderkant heeft nooit zoveel hypotheken gehad. Zeker niet in Nederland. Die hebben gehuurd, met huursubsidie. Zeker de groep die nu dus gepakt wordt (in serie 4 van een reeks van verhogingen)

Het is werkelijk belachelijk om Tante Leen met haar AOW en haar huurflatje 3-hoog achter met huursubsidie de 'schuld' te geven van de kredietcrisis. Het is gewoon niet waar.
The End Times are wild
  vrijdag 17 juni 2011 @ 23:30:42 #26
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98316347
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 23:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

De onderkant heeft nooit zoveel hypotheken gehad. Zeker niet in Nederland. Die hebben gehuurd, met huursubsidie. Zeker de groep die nu dus gepakt wordt (in serie 4 van een reeks van verhogingen)

Het is werkelijk belachelijk om Tante Leen met haar AOW en haar huurflatje 3-hoog achter met huursubsidie de 'schuld' te geven van de kredietcrisis. Het is gewoon niet waar.
ff repost van het stukje dat ik zojuist edite:

Probleem is uiteindelijk dat de echte onderkant van de markt de maatschappij geld kost, wat moet worden opgebracht door de rest. Begrijp me niet verkeerd, ik ben daar niet tégen, ik ben een voorstander van een solidaire verzorgingsstaat. Maar je begrijpt dat dat gegeven het vrij lastig maakt om geld af te pakken van het deel van de maatschappij dat die onderkant al moet bekostigen, om zo die onderkant maar te sparen...
  vrijdag 17 juni 2011 @ 23:31:02 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98316364
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 23:28 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik begrijp dat eigenlijk ook niet zo heel erg goed, ten eerste zet het niet echt zoden aan de dijk en ten tweede is het ook niet een erg effectieve maatregel. Voor iemand die van een minimum inkomen leeft is 2 tientjes echter wel een hele hoop geld. Ik zeg niet dat de eindeloze nivellering maar door moet gaan maar dit is gewoon een asociaal beleid imo.
Je zou tenminste, als bezuinigingen en hervormingen noodzakelijk zijn, aan beide kanten van het spectrum van de woningmarkt iets kunnen halen. Maar alles van de onderkant afschrapen is gewoon asociaal. Donner is wat dat betreft wel een echte lul.
The End Times are wild
  vrijdag 17 juni 2011 @ 23:33:17 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98316494
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 23:30 schreef Whuzz het volgende:

[..]

ff repost van het stukje dat ik zojuist edite:

Mijn punt is dat het nu iedere keer van die onderkant moet komen, terwijl de bovenkant helemaal met rust gelaten wordt. En dat terwijl juist die bovenkant toch veel meer invloed gehad heeft op het veroorzaken van de crisis zelf. Dat vind ik vreemd en slecht (hoewel het ook in mijn voordeel is)
The End Times are wild
  vrijdag 17 juni 2011 @ 23:34:55 #29
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98316587
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 23:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Mijn punt is dat het nu iedere keer van die onderkant moet komen, terwijl de bovenkant helemaal met rust gelaten wordt. En dat terwijl juist die bovenkant toch veel meer invloed gehad heeft op het veroorzaken van de crisis zelf. Dat vind ik vreemd en slecht (hoewel het ook in mijn voordeel is)
Moa, da's wel een beetje te zwart-wit he. Een hoop van de bezuinigen treffen iedereen. Kinderopvang om maar een voorbeeld te noemen. Bezuinigingen op de autobranche treffen voornamelijk de middenklasse en bovenklasse zelfs.
Feit blijft natuurlijk dat proportioneel de zwaksten harder getroffen worden, maar dat is áltijd zo, overal, wereldwijd. Als je maar 300 euro per maand vrij te besteden hebt doet élke euro pijn. Als je 3000 vrij te besteden hebt kun je een boel meer lijden zonder dat het echt op valt.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 23:38:34 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98316791
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 23:34 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Moa, da's wel een beetje te zwart-wit he. Een hoop van de bezuinigen treffen iedereen. Kinderopvang om maar een voorbeeld te noemen. Bezuinigingen op de autobranche treffen voornamelijk de middenklasse en bovenklasse zelfs.
Feit blijft natuurlijk dat proportioneel de zwaksten harder getroffen worden, maar dat is áltijd zo, overal, wereldwijd.
Welke bezuinigingen op de autobranche? Het enige wat ik weet is dat daar een tijdlang steunmaatregelen voor genomen zijn vlak na de crisis, wat sowieso vreemd is, want Nederland heeft helemaal geen autoindustrie, dus ook nauwelijks voordeel bij het gesubsidieerd verschroten van oude auto's. Zal wel een lobbyprojectje zijn geweest.
The End Times are wild
  vrijdag 17 juni 2011 @ 23:40:15 #31
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98316884
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 23:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Welke bezuinigingen op de autobranche?
Afschaffen van de vrijstelling voor wegenbelasting. (Dat ging om nieuwe auto's van de afgelopen paar jaar. De onderkant van de samenleving koopt nooit nieuwe auto's)
Aankomende aanpassing van de lease-tarieven door verandering in de emissie categorieën. (onderkant van de samenleving least geen auto's)
  vrijdag 17 juni 2011 @ 23:42:08 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98316982
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 23:40 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Afschaffen van de vrijstelling voor wegenbelasting. (Dat ging om nieuwe auto's van de afgelopen paar jaar. De onderkant van de samenleving koopt nooit nieuwe auto's)
Aankomende aanpassing van de lease-tarieven. (onderkant van de samenleving least geen auto's)
Dat zijn juist gunstige regelingen (voor de middenklasse denk ik zo) die weer teruggedraaid worden.
The End Times are wild
  vrijdag 17 juni 2011 @ 23:42:29 #33
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98317005
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 23:42 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat zijn juist gunstige regelingen (voor de middenklasse denk ik zo) die weer teruggedraaid worden.
Oh, dat is geen bezuiniging dan :?
Als de huursubsidie verlaagd wordt is dat toch ook terugdraaiing van een gunstige regeling? Wat is het verschil?
En niet alleen voorr de middenklasse. Een dikke lexus hybride valt straks ook buiten de 20% catagorie. Niet echt een middenklasse auto. En de belastingvrije extra auto voor de vrouw van de bankdirecteur is ook geen middenklasse. Dat die bankdirecteur er niet wakker van ligt is wat anders... maar het blijft veel te zwart-wit om te zeggen dat die het niet raakt.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 23:43:17 #34
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98317032
dubbel
  vrijdag 17 juni 2011 @ 23:44:01 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98317069
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 23:42 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Oh, dat is geen bezuiniging dan :?
Natuurlijk wel. Maar deze regeling was er pas heel kort en eigenlijk op zichzelf een afwijking van 'het normale'
The End Times are wild
  vrijdag 17 juni 2011 @ 23:47:39 #36
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98317284
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 23:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Maar deze regeling was er pas heel kort en eigenlijk op zichzelf een afwijking van 'het normale'
Ja blablabla. Het is gewoon een bezuiniging, simple as that. ALs je zo gaat redeneren kom je uiteindelijk wel op je punt dat er alleen op de onderkant wordt bezuinigd ja. :')
Het kost die mensen toch gewoon geld, omdat de regering een regeling in hun nadeel aanpast? Da's dus een bezuiniging, en wel één die geen effect op de onderkant van de markt heeft.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 23:51:39 #37
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98317515
Wil je nog een voorbeeldje? Gezondheidszorg. De budgetten worden aangepast, het basispakket uitgekleed, dat raakt iedereen minstens even hard en in principe de mensen zonder zorgtoeslag harder. Die betalen immers al de hoofdprijs zonder steun van de overheid.

Het is simpelweg niet waar dat de bezuinigingen gericht zijn op de onderkant van de samenleving.
Nogmaals, ik ben het met je eens dat die in verhouding harder geraakt wordt, maar dat is bijna godsonmogelijk te voorkomen en áls het al mogelijk was dan was het weer oneerlijk tegenover dat deel van de samenleving dat nú al buitensporig veel moet betalen in onze verzorgingsstaat om die onderkant een normaal leven te laten hebben.
pi_98318966
Aangezien Nibud wonen als een sluitpost zien, gaat het uiteindelijk daar ten koste van. :9
pi_98321119
Haha.... Whuzz die zit te zeuren over de bezuinigingen op de autobranche... subsidiehoer die je bent :')
I'll sing you a lullaby.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 02:16:17 #40
323876 michaelmoore
pi_98323251
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 23:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Tante leen moet nu gaan samenwonen vanwege de huizenbubble _O-
pi_98325187
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 16:45 schreef xenobinol het volgende:
Onze grote geliefde leider heeft gesproken:
[ afbeelding ]
Feitelijk is het invoeren van de annuiteitenhypotheek een afschaffing van de HRA zonder deze daadwerkelijk af te schaffen. Geen politieke partij die er dus zijn vingers aan gebrand heeft w/
hier heb je wel een keer een goed punt, xeno :)
  zaterdag 18 juni 2011 @ 09:35:53 #42
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98325856
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 01:04 schreef xenobinol het volgende:
Haha.... Whuzz die zit te zeuren over de bezuinigingen op de autobranche... subsidiehoer die je bent :')
Zielig ventje. Ik denk niet dat je mij ooit hebt horen klagen over de autobranche, is het wel? In tegenstelling tot jou hoef ik me over mijn baan echt geen zorgen te maken ;)
Ik zoek inmiddels naar een stuk of 10 nieuwe Embedded Controls engineers, test managers, software architecten, en requirement engineers. Liefst ervaring in automotive. Bring it on ;)
Die bezuinigingen raken de *consument*, niet de autobranche. Of wacht... jij was in de veronderstelling dat de OEM's nu minder winst gaan maken omdat er minder kleine prutautotjes in het machtig grote nederland verkocht gaan worden? _O-

Vraag even aan onze wannabe-chinees Terror hoeveel mensen er in China wonen die nog geen auto hebben en je snapt denk ik wel waarom het landje "Nederland" bij OEM's niet eens meer op de lijstjes voor komt ;)
Zulks een naiviteit :')

[ Bericht 15% gewijzigd door Whuzz op 18-06-2011 09:42:48 ]
  zaterdag 18 juni 2011 @ 09:40:09 #43
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98325889
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 06:46 schreef Julius.Strandjutter het volgende:

[..]

hier heb je wel een keer een goed punt, xeno :)
Nee, dat heeft hij niet, hij probeert alleen te doen alsof hij stiekem toch gelijk had met zijn drie jaar "HRA wordt afgeschaft" roeptoeteren.
De HRA bestaat al ruim 100 jaar en het was zo'n 90 jaar lang volstrekt normaal om daar gebruik van te maken binnen een annuiteiten hypotheek. Er wordt dus niets afgeschaft, we gaan gewoon weer terug naar hoe het het overgrote deel van de afgelopen eeuw is geweest.
De kans dat de HRA nu ongemoeid blijft is juist alleen maar gestegen. ;)
En dat doet Xeno een beetje pijn :*
pi_98325928
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 09:40 schreef Whuzz het volgende:
Oftewel, alleen de nieuwe hypotheken hebben er last van. Zo komt een woning voor Xeno dus nog verder buiten bereik.

Maar dat roepen we al een paar jaar. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_98326160
quote:

[..]

Nee, dat heeft hij niet, hij probeert alleen te doen alsof hij stiekem toch gelijk had met zijn drie jaar "HRA wordt afgeschaft" roeptoeteren.
De HRA bestaat al ruim 100 jaar en het was zo'n 90 jaar lang volstrekt normaal om daar gebruik van te maken binnen een annuiteiten hypotheek. Er wordt dus niets afgeschaft, we gaan gewoon weer terug naar hoe het het overgrote deel van de afgelopen eeuw is geweest.
En dat doet Xeno een beetje pijn :*
Je hebt gelijk, ik dacht aan het aflossende karakter van zo'n hypotheekvorm en daarmee het verlagen van de teruggaaf. Maar dat gebeurt natuurlijk alleen per hypotheek, niet de HRA vervalt daarmee in zijn algemeenheid.

het was nog vroeg toen ik xeno gelijk gaf, zullen we maar zeggen ;)
ik ontwaakte net uit een nachtmerrie en dan is zelfs het eerste zien van een post van xeno een baken van hoop
  zaterdag 18 juni 2011 @ 10:16:15 #46
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98326335
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 10:01 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
ik ontwaakte net uit een nachtmerrie
Opgesloten in een lift met Cenzuur?
  zaterdag 18 juni 2011 @ 11:09:11 #47
323876 michaelmoore
pi_98327360
quote:

[..]

Nee de hypotheekaftrek blijft.

Alleen het voordeel wordt geleidelijk minder, door van de huurwaardebijtelling het % te verhogen, maar dat merkt men nauwelijks.
Iemand die 300euro bruto betaalt, heeft geen 100 euro teruggaaf nodig

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 18-06-2011 11:25:04 ]
  zaterdag 18 juni 2011 @ 11:45:32 #48
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98328181
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 11:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee de hypotheekaftrek blijft.

Alleen het voordeel wordt geleidelijk minder, door van de huurwaardebijtelling het % te verhogen, maar dat merkt men nauwelijks.
Iemand die 300euro bruto betaalt, heeft geen 100 euro teruggaaf nodig
No shit, Sherlock! Bedankt dat je ons dat even hebt uitgelegd, dat hadden we anders echt nooooit begrepen! :')
Anders volg je de discussie even? Xeno probeerde er onderuit te komen dat de kans dat hij weer eens finaal ongelijk krijgt (zomg HRA gaat er aan hoor jongens! echt!!! x 3 jaar) behoorlijk aan het stijgen is. Blij dat je het met me eens bent dat Xeno er gewoon finaal naast zat ;)
pi_98328489
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 10:16 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Opgesloten in een lift met Cenzuur?
veroordeeld tot levenslang huren ;(
  zaterdag 18 juni 2011 @ 12:19:42 #50
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98329050
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 11:59 schreef Julius.Strandjutter het volgende:

[..]

veroordeeld tot levenslang huren ;(
Oh de Xeno nachtmerrie. Da's ook een erge ja :(
pi_98329816
een annuiteitenhypotheek is prima maar dan moeten eerst de huizenprijzen halveren want anders niet te betalen
  zaterdag 18 juni 2011 @ 12:54:34 #52
323876 michaelmoore
pi_98329959
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 12:49 schreef pinine het volgende:
een annuiteitenhypotheek is prima maar dan moeten eerst de huizenprijzen halveren want anders niet te betalen
of de studenten (starters) moeten weer gaan sparen in plaats van feesten en schulden maken en meer een vaste baan afdwingen, anders kunne de ouderen niet die overwaarde cashen zoals drie jaar terug
pi_98330775
Zonder vaste baan is zo'n hypotheek ook niet handig want aflossen gaat zo langzaam dat verhuizen voor je werk ook lastig wordt.
pi_98330892
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 09:35 schreef Whuzz het volgende:

Zielig ventje.
Subsidiehoer2 :')

quote:
Ik denk niet dat je mij ooit hebt horen klagen over de autobranche, is het wel? In tegenstelling tot jou hoef ik me over mijn baan echt geen zorgen te maken ;)
Ik zoek inmiddels naar een stuk of 10 nieuwe Embedded Controls engineers, test managers, software architecten, en requirement engineers. Liefst ervaring in automotive. Bring it on ;)
Veel succes met zoeken, goede engineers zijn zeldzaam en moeilijk te vinden, zelfs in de huidige markt :)
Ik ben niet zo heel erg goed, want ik zit lekker thuis te feesten met een potje Schultenbrau en een baal shag :D

quote:
Die bezuinigingen raken de *consument*, niet de autobranche. Of wacht... jij was in de veronderstelling dat de OEM's nu minder winst gaan maken omdat er minder kleine prutautotjes in het machtig grote nederland verkocht gaan worden? _O-
Alle beetjes helpen met name voor de dealers, de productie vind al heel lang niet meer plaats in ons kikkerlandje.

quote:
Vraag even aan onze wannabe-chinees Terror hoeveel mensen er in China wonen die nog geen auto hebben en je snapt denk ik wel waarom het landje "Nederland" bij OEM's niet eens meer op de lijstjes voor komt ;)
Zulks een naiviteit :')
Nederland is voornamelijk interessant voor de lokale tussenhandel, dus ook voor de lokale economie. Best vervelend als je moeite krijgt je overgewaardeerde hut af te betalen vanwege de economische teruggang w/
I'll sing you a lullaby.
pi_98330994
Natuurlijk gaat de HRA eraan, wat onze grote gedoogde leider ook mag blaten :D
I'll sing you a lullaby.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 13:43:16 #56
323876 michaelmoore
pi_98331583
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 13:23 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik ben niet zo heel erg goed, want ik zit lekker thuis te feesten met een potje Schultenbrau en een baal shag :D

en op je plasmascherm kijken naar Dancing with the startsX??
  zaterdag 18 juni 2011 @ 13:45:16 #57
323876 michaelmoore
pi_98331635
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 11:45 schreef Whuzz het volgende:

[..]

No shit, Sherlock! Bedankt dat je ons dat even hebt uitgelegd, dat hadden we anders echt nooooit begrepen! :')
Anders volg je de discussie even? Xeno probeerde er onderuit te komen dat de kans dat hij weer eens finaal ongelijk krijgt (zomg HRA gaat er aan hoor jongens! echt!!! x 3 jaar) behoorlijk aan het stijgen is. Blij dat je het met me eens bent dat Xeno er gewoon finaal naast zat ;)
Nee de aftrek blijft wel, alleen over vijf jaar heeft het geen voordeel meer
pi_98331947
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 13:45 schreef michaelmoore het volgende:
Nee de aftrek blijft wel, alleen over vijf jaar heeft het geen voordeel meer
Je doelt wederom op een zeer forse verhoging van het HWF. Kun je daar eens een bron van geven? En als je dan toch bezig bent gelijk even uitleggen hoe je erbij komt dat 'toch niemand dat merkt...'?
pi_98334043
Rabo: Einde aflossingsvrije hypotheek

quote:
"Het is de bedoeling dat de hypotheek na 30 jaar is afgelost, dus jaarlijks heb je steeds minder schuld en dus minder hypotheekrenteaftrek. En de consument is daar momenteel al heel onzeker over", aldus Mulder.
Boehoeh :'(. Minder schuld :(. Minder aftrek :r.
pi_98334243
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 14:54 schreef pberends het volgende:
Rabo: Einde aflossingsvrije hypotheek
Boehoeh :'(. Minder schuld :(. Minder aftrek :r.
Uit het artikel bij het bericht:

quote:
Bij annuiteitenhypotheken lossen klanten daadwerkelijk af, waarbij zij, volgens Moerland, wel moeten kunnen rekenen op een langjarige zekerheid over de fiscale renteaftrek
Oftewel: Wij willen dat wel doen als de overheid garandeert dat de HRA intact blijft. :D
pi_98334247
Als ik een hypotheek zou nemen zou ik niets anders willen dan een annuïteiten hypotheek.

HRA : "het maximale voordeel voor de bank'' wordt iedereen voorgespiegeld als "maximaal belastingvoordeeld"
pi_98334267
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 15:00 schreef HiZ het volgende:
Als ik een hypotheek zou nemen zou ik niets anders willen dan een annuïteiten hypotheek.
Dat komt dan goed uit, want die keuze heb je al 100 jaar. ;)
pi_98334284
quote:
Als je op je 35ste een hypotheekschuld aangaat, ben je na 30 jaar 65. Hoeveel jaar heb je dan nog een echte verdiencapaciteit om echt af te lossen? Aflossingsvrij is echt vreemd.
pi_98334411
quote:
10s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 15:01 schreef pberends het volgende:

[..]

Als je op je 35ste een hypotheekschuld aangaat, ben je na 30 jaar 65. Hoeveel jaar heb je dan nog een echte verdiencapaciteit om echt af te lossen? Aflossingsvrij is echt vreemd.
Ik heb de laatste jaren dat ik nog een hypotheek had een combi aflossingsvrij/variabele rente gedaan. Maar dat was omdat ik zelf wilde bepalen hoe groot de tussentijdse aflossingen mochten zijn en het ging om een hypotheek van nog geen 40% van de waarde van het huis. De gemiddelde rente was pakweg ergens rond de 3% over die tijd.

Nu al geruime tijd geen hypotheekschuld meer. Is wel zo prettig, dat leven zonder maximaal belastingvoordeel.
pi_98334765
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 15:05 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik heb de laatste jaren dat ik nog een hypotheek had een combi aflossingsvrij/variabele rente gedaan. Maar dat was omdat ik zelf wilde bepalen hoe groot de tussentijdse aflossingen mochten zijn en het ging om een hypotheek van nog geen 40% van de waarde van het huis. De gemiddelde rente was pakweg ergens rond de 3% over die tijd.

Nu al geruime tijd geen hypotheekschuld meer. Is wel zo prettig, dat leven zonder maximaal belastingvoordeel.
Langdurige schulden zijn alleen handig als je weet/denkt dat de huizenmarkt altijd omhoog gaat. Zo'n hypotheeksom uit de jaren 70 of 80 is nu geen reet meer waard natuurlijk.
pi_98334972
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 09:35 schreef Whuzz het volgende: Ik zoek inmiddels naar een stuk of 10 nieuwe Embedded Controls engineers, test managers, software architecten, en requirement engineers. Liefst ervaring in automotive. Bring it on ;)
Ik heb het idee dat er voor elke engineer twee recruiters en een HR-advisor staan. Ik weet niet hoe lang dat goed gaat trouwens.
pi_98335064
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 15:05 schreef HiZ het volgende:
Ik heb de laatste jaren dat ik nog een hypotheek had een combi aflossingsvrij/variabele rente gedaan. Maar dat was omdat ik zelf wilde bepalen hoe groot de tussentijdse aflossingen mochten zijn
Wie niet?

Overigens ook een beetje zeer tegenstrijding met deze uitlating van je:

quote:
En:

quote:
Yep. Gewoon vrijwillig zoveel mogelijk belasting betalen. Zouden meer mensen moeten doen. Daar word ik nu vrolijk van. :Y
pi_98335109
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 15:15 schreef pberends het volgende:
Langdurige schulden zijn alleen handig als je weet/denkt dat de huizenmarkt altijd omhoog gaat. Zo'n hypotheeksom uit de jaren 70 of 80 is nu geen reet meer waard natuurlijk.
En een hypotheeksom uit 2011 is in 2041 ook geen reet meer waard.
pi_98335881
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 15:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Toch nog een voordeeltje als de euro dan niet meer bestaat.
pi_98335931
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 15:45 schreef pberends het volgende:
Toch nog een voordeeltje als de euro dan niet meer bestaat.
Al betalen we tegen die tijd in bitcoins: Doet niet terzake.
pi_98336707
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 15:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Wie niet?

Overigens ook een beetje zeer tegenstrijding met deze uitlating van je:

[..]

En:

[..]

Yep. Gewoon vrijwillig zoveel mogelijk belasting betalen. Zouden meer mensen moeten doen. Daar word ik nu vrolijk van. :Y
Ja, ik betaal meer belasting, maar ik betaal aanzienlijk minder rente. Per saldo hou ik meer over.

We praten nog wel een keer als jouw inkomen ook voor meer dan 90% volledig vrij besteedbaar is :)
pi_98336798
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:11 schreef HiZ het volgende:
We praten nog wel een keer als jouw inkomen ook voor meer dan 90% volledig vrij besteedbaar is :)
Kun je lang wachten. Ik heb geen inkomen. :W
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:20:27 #73
323876 michaelmoore
pi_98337008
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 15:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

De kans dat huizen dan geen reet meer waard zijn is veel groter
pi_98337117
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:20 schreef michaelmoore het volgende:
De kans dat huizen dan geen reet meer waard zijn is veel groter
Ja. Want tegen die tijd betaal je voor een woning die nu 700,- per maand aan huur kost geen 1800,- per maand maar nog maar 150,- per maand natuurlijk. |:(
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:28:59 #75
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98337327
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 12:49 schreef pinine het volgende:
Huh? Leg dat eens uit dan? De enige reden dat ik uiteindelijk geen annuiteiten heb genomen was omdat de bank mij uitlegde dat ik meer geld van Xeno kon afpakken op die manier. Qua maandlasten maakt het allemaal maar weinig uit hoor. Tientjeswerk in elk geval.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:29:33 #76
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98337353
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 13:23 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Sprak hij vanuit zijn staatswoning _O-
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:31:57 #77
323876 michaelmoore
pi_98337456
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja. Want tegen die tijd betaal je voor een woning die nu 700,- per maand aan huur kost geen 1800,- per maand maar nog maar 150,- per maand natuurlijk. |:(
Of de verhuurder die je verhuizing betaalt, als je een huurcontract voor drie jaar wil tekenen

tja dat heet dan een markt van vraag en aanbod
Vergelijk het met de vastgoedmarkt van tien jaar terug en nu, als je nu een kantoortje huurt voor een jaar, dan krijg je ook de eerste drie maand gratis
pi_98337568
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:31 schreef michaelmoore het volgende:
Of de verhuurder die je verhuizing betaalt, als je een huurcontract voor drie jaar wil tekenen
Nou voor 1 keer even serieus antwoorden graag:

Stel je woont nu in een huurhuis wat op dit moment 700,- per maand kost.

Wat verwacht jij dat de huurprijs per maand minimaal is in 2041?
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:35:16 #79
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98337599
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

tja dat heet dan een markt van vraag en aanbod
Vergelijk het met de vastgoedmarkt van tien jaar terug en nu, als je nu een kantoortje huurt voor een jaar, dan krijg je ook de eerste drie maand gratis
Meervoud van maand is maanden |:(

En als we toch stomme vergelijkingen maken (kantoor vs woonhuis), waarom krijg ik bij aankoop van mijn huis dan geen airmiles zoals wanneer ik benzine tank bij de shell?
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:37:21 #80
323876 michaelmoore
pi_98337670
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:35 schreef Whuzz het volgende:

En als we toch stomme vergelijkingen maken (kantoor vs woonhuis), waarom krijg ik bij aankoop van mijn huis dan geen airmiles zoals wanneer ik benzine tank bij de shell?
kan best wel hoor
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:38:22 #81
323876 michaelmoore
pi_98337706
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nou voor 1 keer even serieus antwoorden graag:

Hangt af van het aanbod en of de babyboom dan al dood en begraven is, ik leef niet meer in 2041, dat is zeker , ik word geen negentig, maar ik zal wel heel veel AOW en Zorg gekost hebben.

Gelukkig heb ik op mijn huidig salaris het eindloonstelsel
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:40:42 #82
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98337796
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Hangt af van het aanbod en of de babyboom dan al dood en begraven is, ik leef niet meer in 2041, dat is zeker , ik word geen negentig, maar ik zal wel heel veel AOW en Zorg gekost hebben.
Babyboomer alert! BVZ, hou jij hem op zijn kop, dan raap ik het goud bij elkaar dat uit zijn zakken valt!
pi_98337806
quote:
Hangt af van het aanbod en of de babyboom dan al dood en begraven is
OK, de vraag was duidelijk te ingewikkeld.

Ik maak er een multiplechoice van, goed?

quote:

a) < minder dan 700,-
b) ergens tussen de 700,- en 1200,-
c) meer dan 1200,- maar minder dan 1600,-
d) meer dan 1600 maar minder dan 2000,-
e) meer dan 2000,-
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:41:41 #84
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98337834
quote:

Gelukkig heb ik op mijn huidig salaris het eindloonstelsel
haha, no worries, zodra je met pensioen bent draaien we dat wel weer terug ;)
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:42:29 #85
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98337867
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

OK, de vraag was duidelijk te ingewikkeld.

Ik maak er een multiplechoice van, goed?

[..]

a) < minder dan 700,-
b) ergens tussen de 700,- en 1200,-
c) meer dan 1200,- maar minder dan 1600,-
d) meer dan 1600 maar minder dan 2000,-
e) meer dan 2000,-
Ik wilde stemmen op "Meer dan Xeno's jaarsalaris", maar ik mis die optie :?
pi_98337909
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:42 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ik wilde stemmen op "Meer dan Xeno's jaarsalaris", maar ik mis die optie :?
Dat is sowieso a)

(ook over 30 jaar :P)
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:44:41 #87
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98337943
lol :D
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:45:51 #88
323876 michaelmoore
pi_98337989
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:41 schreef Whuzz het volgende:

[..]

haha, no worries, zodra je met pensioen bent draaien we dat wel weer terug ;)
_O- _O- _O- _O- :W
pi_98338023
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

_O- _O- _O- _O- :W
OK, je smilies doen het nog. Nu even je vermogen tot antwoorden reanimeren aub.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:48:28 #90
323876 michaelmoore
pi_98338076
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

OK, je smilies doen het nog. Nu even je vermogen tot antwoorden reanimeren aub.
Ik kijk altijd met plezier naar mijn pensioenoverzicht, daar staan bedragen op waar twee polen graag een jaar fulltime bruto voor komen klussen

En met het nieuwe pensioenakkoord krijgen we nooit meer een dekkingstekort _O_ ^O^ ^O^
En jullie maar krom liggen om de studieschuld af te betalen en mijn pensioen te dokken en dan nog de zorg premie van 500 euro per maand om maar niet te spreken over de studiekosten van je kinderen
pi_98338177
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:48 schreef michaelmoore het volgende:
Ik kijk altijd met plezier naar mijn pensioenoverzicht, daar staan bedragen op waar twee polen graag een jaar fulltime bruto voor komen klussen
Ik kijk ook altijd met plezier naar buiten, maar dat wil niet zeggen dat als mij gevraagd wordt mijn standpunten te onderbouwen ik dan maar wat ga typen om het typen.

Geef nu eens antwoord op mijn vraag. (En er staat er nog 1 open, waar je ook zo sjiek hendig overheen probeert te lezen)
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:52:08 #92
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98338188
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nogmaals, we zijn hard bezig dat zo ver mogelijk voor je uit te kleden. En die twee polen die ga je spoedig nodig hebben, aangezien we niemand anders hebben om bejaarden te verzorgen. En tegen die tijd is ook de ziekenzorg zo ver uitgekleed dat het restant van je pensioen rechtstreeeks naar die twee polen gaat om je te helpen je onderbroek aan en uit te doen.

Geniet er van, je hebt het verdiend! ^O^
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:54:02 #93
323876 michaelmoore
pi_98338251
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik kijk ook altijd met plezier naar buiten, maar dat wil niet zeggen dat als mij gevraagd wordt mijn standpunten te onderbouwen ik dan maar wat ga typen om het typen.

Geef nu eens antwoord op mijn vraag. (En er staat er nog 1 open, waar je ook zo sjiek hendig overheen probeert te lezen)
o de huur, ik denk de helft van mijn AOW gedeelte of minder, maar dan woon ik hier niet meer hoor, mijn zus is ook al naar Frankrijk

Die hutten in de Ardech kosten geen drol
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:55:21 #94
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98338291
Ok, de eerste stap wordt dus om pensioenbetalingen aan niet in nederland verblijvende personen stop te zetten :D
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:56:09 #95
323876 michaelmoore
pi_98338315
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:55 schreef Whuzz het volgende:
Ok, de eerste stap wordt dus om pensioenbetalingen aan niet in nederland verblijvende personen stop te zetten :D
Weet je dat je die kunt overdragen aan een buitenlandse verzekeraar ??
pi_98338339
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:54 schreef michaelmoore het volgende:
O de huur, ik denk de helft van mijn AOW gedeelte of minder
Dat is geen antwoord, want niemand weet wat de AOW in 2041 is.

Is het nu werkelijk zo moeilijk om een keuze te maken uit a) t/m e)?

Overigens kun je nu al van de helft van je AOW geen woning betalen van 700,-....
  zaterdag 18 juni 2011 @ 16:57:01 #97
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98338343
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

uiteraard wordt dat niet meer toegestaan. De babyboomprofiteurs moeten uitgeknepen worden. We hebben hier mensen als Xeno die we moeten helpen.
pi_98339011
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Heb jij ooit gehoord van revisierente en conservatoire aanslag? :)
Daat gaat 'm niet worden.
pi_98342821
Raar dat zo'n Rabo kerel opeens over annuiteitenhypotheek begint. De regel dat max 50% aflossingsvrij mag zijn, is een prima regel om de koper/lener tot aflossen te verplichten. Vrijheid hoef je niet nog verder te beperken imo.
pi_98343027
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 19:19 schreef PierreBetfair het volgende:
Raar dat zo'n Rabo kerel opeens over annuiteitenhypotheek begint. De regel dat max 50% aflossingsvrij mag zijn, is een prima regel om de koper/lener tot aflossen te verplichten. Vrijheid hoef je niet nog verder te beperken imo.
Niets raars aan. Ten eerste los je met een annuiteitenhypotheek in het begin voornamelijk de rente af, en veel later pas voornamelijk de aflossing, dus de rente hebben ze dan al voor een groot deel binnen, terwijl de schuld een veel groter beslaat dan bij een lineaire hypotheek. Ten tweede verwachten ze in ruil daarvoor de garantie van de overheid dat de HRA nog aanzienlijke tijd blijft bestaan. (En verdwijnt dan na 10 jaar de HRA, dan heeft iedere annuiteitenkoper al aanzienlijk meer van de HRA gelurkt dan anders.)

Slim bekeken van die mannen eigenlijk, eerst even zoveel mogelijk HRA lurken, nu het nog kan. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')