Zoek anders ff op wat een tophypotheek is... LTI en LTVquote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:25 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Weet jij wat mijn salaris is dan? Want volgens mij is een tophypotheek zo eentje waarbij je het maximale bedrag dat je kon krijgen ook geleend heb.
Je weet mijn salaris niet, dus je kunt ook niet zeggen dat ik een tophypotheek heb.Maar probeer het gerust nog een keer.
Dus dan zit jij daar als consument, en er zit iemand tegenover je die of niet in staat is om de risico's uit te leggen, of de risico's niet uit WIL leggen. In beide gevallen kom je op hetzelfde resultaat, namelijk dat het blijkbaar wel mogelijk is om bedrag X te krijgen, maar niet welke risico's dat met zich meebrengt.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De keuze maak je zelf maar halve voorlichting krijgen over producten die je hiermee afsluit daar kies je niet zelf voor, en de zogenaamd onafhankelijk adviseurs die deze rotzooi verkochten werkten op provisie basis waardoor ze grootste rotzooi het liefst aan de man brachten zonder duidelijk te willen/kunnen wijzen op de risico's van deze producten.
Het grote probleem met banken en deze ondoorzichtige manier van werken / cq oplichting is gewoon dat ze zich zo ver juridisch hebben kunnen indekken dat de consumenten gewoon niets in de melk te brokkelen hebben en het AFM gewoon een tandloze organisatie blijkt te zijn die wel roept maar niet echt bijt naar de banken toe.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tophypotheekquote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:26 schreef Censuur-152 het volgende:
[..]
Zoek anders ff op wat een tophypotheek is... LTI en LTV
Sterker nog er loopt bij mij nog een rechtzaak voor de dexia schikking.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus dan zit jij daar als consument, en er zit iemand tegenover je die of niet in staat is om de risico's uit te leggen, of de risico's niet uit WIL leggen. In beide gevallen kom je op hetzelfde resultaat, namelijk dat het blijkbaar wel mogelijk is om bedrag X te krijgen, maar niet welke risico's dat met zich meebrengt.
En jouw reactie is dan om je krabbel te zetten?
Ja hallo. Maar dan geloof je toch gewoon wat die vriendelijke meneer tegenover je jou verteld? Ik bedoel, een zakelijke overeenkomst is een zakelijke overeenkomst, waarin alles wat is besproken is vastgelegd.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Sterker nog er loopt bij mij nog een rechtzaak voor de dexia schikking.![]()
En ja ik heb aan de adviseur gevraagd wat er in het slechtse geval met mijn inleg kon gebeuren, en zijn antwoord was dat in het slechtse geval ik geen rendement zou draaien wanneer ik geld in dat lease product stak. Nou dat had ik natuurlijk hem zwart op wit op papier moetyen laten zetten en ondertekenen, dat had ik dus niet gedaan. Gevolg tot nu toe inleg a 20.000 euro kwijt en nog 6.000 euro restschuld mogen aftikken.
Het meest vreemde aan deze lease zaak zaak was dat ik het bij laboucher heb afgelsoten en op een gegeven moment dexia deze portefueille heeft overgenomen en er later nog een rechtzaak heeft gelopen omdat dexia er toen pas achter kwam dat ze rotzooi overgekocht hadden. Nou als de banken van elkaar niet eens kunnen zien wat voor rotzooi producten ze verkopen dan kan ik met mijn verstand er niet bij dat zulke producten op een normale consumenten markt verkocht mogen worden.
De executiewaarde is 80% van de taxatiewaarde, (vroeger was dat 70%)quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tophypotheek
Een tophypotheek is een hypothecaire lening voor een bedrag van meer dan 90% van de executiewaarde
Nou dan heb ik al helemáál geen tophypotheek.
Ja hallo we werken niet allemaal in de financiele of juridische sector.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:40 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja hallo. Maar dan geloof je toch gewoon wat die vriendelijke meneer tegenover je jou verteld? Ik bedoel, een zakelijke overeenkomst is een zakelijke overeenkomst, waarin alles wat is besproken is vastgelegd.
Anders krijg je achteraf ellende. Nou ja, daar weet je dus blijkbaar alles van, en dat is niet tof.
Als ik de constructeur van een bankgebouw zou zijn geweest dan had ik hem zo doorgerekend dat hij pas zou instorten als alle banksters bij de opening in het gebouw aanwezig zouden zijn geweest. Hadden ze maar niet hun handtekening onder de bouwopdracht moeten plaatsenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja hallo we werken niet allemaal in de financiele of juridische sector.![]()
Ik ben een techneut en producten die ik ontwikkel daar sta ik achter, ik probeer geen rotzooi te maken en dat aan de man te brengen. Beter nog als ik rotzooi maak dan verkoop ik op den duur mijn product niet meer. Of nog erger als het een slechte berekening is wordt je als techneut nog opgesloten ook omdat er een steiger in stort. In de financieel benaderings wereld hadden de steiger beklimmers die erop stonden ook maar eerst de steiger doorberekent moeten hebben voordat ze erop klommen. Maar met zulke financiele ondoorzichtige rotzooi producten daar ben ik als consument dan opeens weer zelf voor verantwoordelijk dat ik mijn handtekening heb gezet.
Dat was een effectenlease neem ik aan. Hoe kan je daarmee 20K inleg zijn kwijtgeraakt? Die constructies zijn juist voor mensen die geen geld hebben, maar toch willen beleggen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Sterker nog er loopt bij mij nog een rechtzaak voor de dexia schikking.![]()
En ja ik heb aan de adviseur gevraagd wat er in het slechtse geval met mijn inleg kon gebeuren, en zijn antwoord was dat in het slechtse geval ik geen rendement zou draaien wanneer ik geld in dat lease product stak. Nou dat had ik natuurlijk hem zwart op wit op papier moetyen laten zetten en ondertekenen, dat had ik dus niet gedaan. Gevolg tot nu toe inleg a 20.000 euro kwijt en nog 6.000 euro restschuld mogen aftikken.
Het meest vreemde aan deze lease zaak zaak was dat ik het bij laboucher heb afgelsoten en op een gegeven moment dexia deze portefueille heeft overgenomen en er later nog een rechtzaak heeft gelopen omdat dexia er toen pas achter kwam dat ze rotzooi overgekocht hadden. Nou als de banken van elkaar niet eens kunnen zien wat voor rotzooi producten ze verkopen dan kan ik met mijn verstand er niet bij dat zulke producten op een normale consumenten markt verkocht mogen worden.
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:25 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik heb nooit begrepen dat er zoveel ophef is geweest over de onduidelijk van leaseprodukten. Het is vrij simpel en voor iedereen goed te begrijpen.
Je kon ook met een eenmalig inleg erin stappen voor die 5 jaar. Ook frappant idd stond in het contract dat je na die 5 jaar een bepaald bedrag per maand moest gaan ophoesten, wat meer was als mijn toenmalige (en ook huidige ) salaris. (zorgplicht iemand?) Toen ik de adviseur daar over informeerde dat mij dat nooit zou lukken vertelde hij maak je maar geen zorgen na die 5 jaar stoppen we gewoon de boel en op zijn slechtst heb je 0% rendement gedraaid met je ingelegde geld.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:25 schreef PierreBetfair het volgende:
Dat was een effectenlease neem ik aan. Hoe kan je daarmee 20K inleg zijn kwijtgeraakt? Die constructies zijn juist voor mensen die geen geld hebben, maar toch willen beleggen.
Tegen het percentage van de rente die je over een DK betaalt, of PL. Dat is nu zo'n 8%, dus heb dat als voorbeeld gegeven.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:42 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Uit de uitleg begreep ik in élk geval dat ik zo'n product noooooit zou willen hebben.
Was die 8% een realistisch voorbeeld? Als men aandelen leased, gaat dat dan tegen dát soort tarieven?
Maar jij dacht, neuh, dat hoeft niet, ik vertrouw blind op iemand anders die aan mij wil verdienen?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je kon ook met een eenmalig inleg erin stappen voor die 5 jaar. Ook frappant idd stond in het contract dat je na die 5 jaar een bepaald bedrag per maand moest gaan ophoesten, wat meer was als mijn toenmalige (en ook huidige ) salaris. (zorgplicht iemand?) Toen ik de adviseur daar over informeerde dat mij dat nooit zou lukken vertelde hij maak je maar geen zorgen na die 5 jaar stoppen we gewoon de boel en op zijn slechtst heb je 0% rendement gedraaid met je ingelegde geld.
De contracten van die leaseproducten waren voor mij toendertijd een compleet abracadabra, daarom heb je toch een adivseur die je denkt te kunnen vertrouwen. Als je ze idd goed bestudeerde kun je tussen de regels idd het hele verhaal wel eruit halen. Maar ook banken waren toendertijd natuurlijk een kampioen in het zo moeilijk mogelijk uitleggen van de producten zodat de gemiddelde particulier overgeleverd was aan de adviseurs en hun zogenaamde kennis van producten.
Ik vind het al heel wat dat tegenwoordig finaicieel dienstverleners in ieder geval een waarschuwing met risicometer moeten toevoegen aan alle producten. Maar dat was toendertijd natuurlijk nog niet het geval, want de sector zou zichzelf wel reguleren.
Ik zou het niet weten, het waren 2 verschillende contracten (in ieder geval verschillende benamingen) waarbij men niet duidelijk aangaf waarin het geld verdween. Ik zal het eens nakijken en hier melden. Maar niet vandaag meer.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:00 schreef PierreBetfair het volgende:
@Basp. Wat heb je dan voor die 20.000 gekregen? Wat heeft Labouchere (mooie naam voor een hoerenkeet btw) gekocht..........wat heb je eigenlijk geleast?
wtf Bassie, jij bent wel erg gemakkelijk met 20 millequote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:04 schreef Basp1 het volgende:
Ik zou het niet weten, het waren 2 verschillende contracten (in ieder geval verschillende benamingen) waarbij men niet duidelijk aangaf waarin het geld verdween. Ik zal het eens nakijken en hier melden. Maar niet vandaag meer.
Omdat ik geld over had vanwege een erfenis van oma en mijn ouders ooit wel eens redelijke producten hadden aangesmeerd gekregen van diezelfde adviseur. Mij ma was toen ook nog eens net overleden toen die adviseur langs kwam dus ik zat ook niet geheel stabiel in mijn vel.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:01 schreef CoolGuy het volgende:
Ik snap wel dat het kut is, maar waarom had je dat product dan?
Ja, dus wel je eigen verantwoordelijkheid, maar idd, dan zit je in die omstandigheden, en dan dan doe je dingen die je misschien niet had gedaan als je minder emotioneel was geweest.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Omdat ik geld over had vanwege een erfenis van oma en mijn ouders ooit wel eens redelijke producten hadden aangesmeerd gekregen van diezelfde adviseur. Mij ma was toen ook nog eens net overleden toen die adviseur langs kwam dus ik zat ook niet geheel stabiel in mijn vel.
Maar ook mijn ouders hadden vlak voor het overlijden van mij ma van die lease rotzooi afgesloten, bij mijn pa heeft een rechtzaak gelopen en daarbij is dexia geheel in het ongelijk gesteld en deze heeft zijn gehele inleg in ieder geval al terug gekregen. En niet vanwege het ontbreken van een handtekening en het egaalease verhaal, maar vanwege niet voldoen aan de zorgplicht van laboucher.
Ik was toendertijd misschien idd nog wat te naief dat ik financiele adviseurs zo maar geloofde. Daarom ben ik misschien wel net zo zuur als xeno geworden ten opzichte van de financiele wereld.
Dus omdat een vriend wat zegt doe jij dat?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:15 schreef Terrorizer het volgende:
Interessant.. Ik zelf ook vast aan een SNS Reaal geval.
Elk maand 50 euro inleg. Met de laatste paar jaren alleen maar minnen gedraaid.![]()
Kreeg het toen aangeboden van een vriend, hij had mij overtuigd dat het een goeie deal was. Tja waarom niet, ik ken hem goed.
Vroeg ik laatst, aangezien ik in de min sta, hoe het met zijn pakket gaat. Antwoordt hij: "hoe bedoel je, ik heb niks afgesloten". Wat een lullo.![]()
Heb mijn les wel geleerd. We zijn nog wel vrienden overigens.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dus omdat een vriend wat zegt doe jij dat?Tja, dat is wel erg naief inderdaad. Als ie tegen je zegt 'joh, spring eens van een flat af, das goed voor je' dan doe je dat toch ook niet joh, mafkees
Jullie zijn nog steeds vrienden??? Ja, wacht even, als hij het zei en dat hij het oprecht meende maar zelf niet kon betalen op het moment dat ie 't zei, dan is er niks aan de hand.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:18 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Heb mijn les wel geleerd. We zijn nog wel vrienden overigens.
Oh ja, het bestelde ontwoeker pakket is nog steeds niet aangekomen na 2 maanden...![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar die eigen verantwoordelijkhied is te makkelijk om alles op te schuiven zoals ik je al vaker vermeld heb. De zorgplicht is niet nagekomen, ik ben valselijk voorgelicht heb alleen helaas het niet zwart op wit laten zetten.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dus wel je eigen verantwoordelijkheid, maar idd, dan zit je in die omstandigheden, en dan dan doe je dingen die je misschien niet had gedaan als je minder emotioneel was geweest.
Oh je bent misschien wel net zo zuur. Je hebt echter een veel prettigere manier van posten dan hij.
fianciele bedrijven zijn erger dan tweedehandsautoverkopers, een betrouwbaar bdrijf zal hoge ogen gooienquote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:14 schreef Basp1 het volgende:
Ik was toendertijd misschien idd nog wat te naief dat ik financiele adviseurs zo maar geloofde. Daarom ben ik misschien wel net zo zuur als xeno geworden ten opzichte van de financiele wereld.
Ja ik ben het daar wel mee eens. Het is een speculatieproduct, en je hoeft niet super intelligent te zijn om te beseffen dat als het om aandelen gaat, dat die kunnen stijgen en dalen. Kijk want als je dikke winst had gemaakt, dan had je nu niks geen rechtzaak aangespannen, maar nu ben je geld verloren, en dan klaag je wel. Even los van hoe de bank zich heeft gedragen, is het risico op verlies bij aandelen er natuurlijk altijd.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:27 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik vind het eigenlijk niet terecht dat de bank op moet draaien voor het verlies die klanten op een effectenlease maken. Als de beurs flink was gestegen, waren de klanten een ton rijker geweest. Dan gaat de bank ook niet zeggen "geef ons even de helft van je winst, want zoveel rendement is wel erg veel".
Als je het woord aandelen hoort weet je toch dat die dingen kunnen stijgen en dalen![]()
Bank heeft weliswaar een zorgplicht, maar als klant heb je ook een informatieplicht. Blijven vragen tot je het snapt !!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
De banken hadden sowieso altijd een winst situtatie gehad met die producten, als de rente op het DK 8% is wat men rekende en de rente die men aan de centrale banken aftikt rond de 3% slingert hebben ze al die 5% winst zonder iets te doen zo te pakken.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:27 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik vind het eigenlijk niet terecht dat de bank op moet draaien voor het verlies die klanten op een effectenlease maken. Als de beurs flink was gestegen, waren de klanten een ton rijker geweest. Dan gaat de bank ook niet zeggen "geef ons even de helft van je winst, want zoveel rendement is wel erg veel".
En dan voorgelogen worden door de adviseurs alleen het niet zwart op wit laten zetten.quote:Bank heeft weliswaar een zorgplicht, maar als klant heb je ook een informatieplicht. Blijven vragen tot je het snapt !!
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:42 schreef xenobinol het volgende:
Banksters![]()
Zij verdienen het te sterven in een instortend kantoorgebouw, hadden ze maar de structurele stevigheid van het gebouw moeten bestuderen
Dat is niet volgens mijn logica. Als je het goed wil zeggen dat had je in je voorbeeld moeten verwerken dat er geen antwoord was gekomen op vragen van banksters over de veiligheid en stevigheid van het gebouw, en dat daar omheen werd geluld of gewoon geen antwoord op werd gegeven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij oplevering van een gebouw wordt er gewerkt aan de hand van checklists, en op het moment dat bepaalde vragen structureel niet of vaag beantwoord worden wordt dat gebouw niet geaccepteerd.
Jammer joh. Maar probeer het nog een keer.Breitling - Instruments for Professionals
Wordt het daarna ook afgetekend dat het opgeleverd is en overgedragen zodat de bouwer daarna van de verantwoordelijkheid af is? Nee als bouwer kun je jaren later nog op verborgen gebreken aangesproken worden, bouwers nemen dan ook hun verantwoordelijkheid daarvoor dit in tegenstelling tot de banksters die voor megalomane salarissen alle verantwoordelijk afschuiven naar de consument.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:32 schreef CoolGuy het volgende:
Bij oplevering van een gebouw wordt er gewerkt aan de hand van checklists, en op het moment dat bepaalde vragen structureel niet of vaag beantwoord worden wordt dat gebouw niet geaccepteerd.
Ja, en? Dat weet je toch dat dat zo is? Er dan toch mee in zee gaan is wederom je eigen keuze. Als je daar dan bij optelt dat je iets gaat doen waar je eigenlijk geen verstand van hebt, en de persoon tegenover je op zn woord gelooft in plaats van dingen laat vastleggen, en het (in dit voorbeeld) dan ook nog eens over aandelen gaat, wat ALTIJD een risico met zich mee brengt, dan vind ik het niet zo snugger om dan alsnog je handtekening te zetten, zeker niet voor zoveel geld.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wordt het daarna ook afgetekend dat het opgeleverd is en overgedragen zodat de bouwer daarna van de verantwoordelijkheid af is? Nee als bouwer kun je jaren later nog op verborgen gebreken aangesproken worden, bouwers nemen dan ook hun verantwoordelijkheid daarvoor dit in tegenstelling tot de banksters die voor megalomane salarissen alle verantwoordelijk afschuiven naar de consument.
Even voor jouw beleving: Nee, ik werk niet in de financiele sectorquote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:20 schreef Terrorizer het volgende:
Even voor mijn beleving: Werkt CoolGuy in de financiele sector?
Ah gelukkigquote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Even voor jouw beleving: Nee, ik werk niet in de financiele sector
Dat het zo erg in die sector gesteld was wist ik toendertijd nog niet had ik het maar geweten had ik het niet gedaan. Dat jij die schobbejakken maar blijft verdedigen terwijl je zelf niet eens in die sector werkzaam bent dat verbaasd me dan wel weer. En het maar blijft schuiven op de eigen verantwoordelijkheid van de consument, dat is te makkelijk om op die manier als producent je verantwoordelijkheden zo te kunnen afschuiven.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en? Dat weet je toch dat dat zo is?
Oh nee natuurlijk heb je me niet beledigd joh. No worriesquote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:37 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Ah gelukkig
Excuses mocht ik je beledigd hebben.
Nee ik verdedig hun niet, ik bedoel, ik snap heus wel waar de schoen knelt. Wat mij echter stoort is dat vrijwel iedereen die hier in de shit zit dan wel heeft gezeten met het vingertje naar de bank wijst en zich verschuilt achter dat de banken Stoute Jongens zijn en dat bij hun alle verantwoordelijkheid ligt.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat het zo erg in die sector gesteld was wist ik toendertijd nog niet had ik het maar geweten had ik het niet gedaan. Dat jij die schobbejakken maar blijft verdedigen terwijl je zelf niet eens in die sector werkzaam bent dat verbaasd me dan wel weer. En het maar blijft schuiven op de eigen verantwoordelijkheid van de consument, dat is te makkelijk om op die manier als producent je verantwoordelijkheden zo te kunnen afschuiven.
Zoals ik al zei ik ben blij dat het AFM wel wat meer regulatie heeft ingevoerd, alleen kwam een gedeelte van de regulatie wat te laat voor mij. Ik ben benieuwd hoe mijn rechtzaak gaat aflopen en de rechter oordeelt over de zorgplicht die men verzaakt heeft. Aangezien ik nog wat geld heb kon ik deze rechtzaak nog wel laten lopen, maar velen hebben uit pure wanhoop en persoonlijke faillisementen de dexiaregeling getekend en konden niet meer meedoen met die rechtzaak. Ook worden mensen die nog steeds deelnemen aan die rechtzaak nog steeds door verschillende bureaus achter de vodden gezeten om toch maar met een licht aangepaste dexiaregelingen in te stemmen. Is dat de manier van zaken doen die jij cosher vindt, mensen die al in de problemen zitten proberen in iets minder problemen te laten zitten en de zaak op die manier te schikken. Het recht zal in deze zaak zegevieren.
Zullen we dit dan eens globaal trekken. Dan hadden de banken natuurlijk ook nooit door de overheden gered moeten worden. Die bailouts van de banken was ook natuurlijk financieel dom van die banken dat ze zomaar in de positie terecht konden komen. Terwijl hun het allemaal zo goed weten want daarvoor krijgen ze zulke megalomane belongingen zoals we dat altijd in de media horen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:04 schreef Whuzz het volgende:
Jamaar jamaar CoolGuy... dat zou betekenen dat mensen die financieel domme dingen doen... daar... zélf voor verantwoordelijk zijn? En niemand anders de schuld kunnen geven? Dat KAN toch niet zomaar!?
Psst.... dat willen de scheefleners niet horen... anders valt hun zelfvertrouwen in een zwart gat onder ze vandaan. Je zal maar enkel je schuld kunnen aflossen door afhankelijk te zijn van een dikke overheidssubsidie en je onderwaarde met de dag zien stijgenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zullen we dit dan eens globaal trekken. Dan hadden de banken natuurlijk ook nooit door de overheden gered moeten worden. Die bailouts van de banken was ook natuurlijk financieel dom van die banken dat ze zomaar in de positie terecht konden komen. Terwijl hun het allemaal zo goed weten want daarvoor krijgen ze zulke megalomane belongingen zoals we dat altijd in de media horen.
Die banken hadden hun assets toch gewoon kunnen verpatsen voor een habbekrats om maar wat geld te genereren en niet met hangende pootjes naar de overheid gegaan hoven te zijn.
Je wijst nog steeds naar anderen. Dat zij ergens mee wegkomen betekent toch niet dat jij het dan ook maar moet doen onder het mom van 'zij doen het ook' ? Ik zeg niet dat de bank perfect is, maar de banken zitten in een positie dat ze met meer dingen weg kunnen komen dan jij.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zullen we dit dan eens globaal trekken. Dan hadden de banken natuurlijk ook nooit door de overheden gered moeten worden. Die bailouts van de banken was ook natuurlijk financieel dom van die banken dat ze zomaar in de positie terecht konden komen. Terwijl hun het allemaal zo goed weten want daarvoor krijgen ze zulke megalomane belongingen zoals we dat altijd in de media horen.
Die banken hadden hun assets toch gewoon kunnen verpatsen voor een habbekrats om maar wat geld te genereren en niet met hangende pootjes naar de overheid gegaan hoven te zijn.
Ik denk dat jij groen zou zien als je mijn salarisstrookje zou zien. Dus ik kan mijn schuld aflossen omdat ik daar genoeg voor verdien en niet maximaal geleend heb. Try againquote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:18 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Psst.... dat willen de scheefleners niet horen... anders valt hun zelfvertrouwen in een zwart gat onder ze vandaan. Je zal maar enkel je schuld kunnen aflossen door afhankelijk te zijn van een dikke overheidssubsidie en je onderwaarde met de dag zien stijgen
Maar Nout zit hoog en droog met heel veel geld en jij zit thuis op een houtje te bijten. Kan ie een falende angsthaas zijn, maar wel eentje die het beter voor elkaar heeft dan jijquote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:19 schreef xenobinol het volgende:
Banksters zijn gewoon falende angsthazen die alle middelen inzetten om de zeepbel in stand te houden of anders langzaam te laten crashen. Noutje (de opperbankster) heeft nog even gepleit voor een extra groot noodfonds om de banksters een dikke bailout te geven (de ze gegarandeerd nodig hebben). Nout kan beter gaan bloemschikken als je het mij vraagt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |