Maar die eigen verantwoordelijkhied is te makkelijk om alles op te schuiven zoals ik je al vaker vermeld heb. De zorgplicht is niet nagekomen, ik ben valselijk voorgelicht heb alleen helaas het niet zwart op wit laten zetten.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dus wel je eigen verantwoordelijkheid, maar idd, dan zit je in die omstandigheden, en dan dan doe je dingen die je misschien niet had gedaan als je minder emotioneel was geweest.
Oh je bent misschien wel net zo zuur. Je hebt echter een veel prettigere manier van posten dan hij.
fianciele bedrijven zijn erger dan tweedehandsautoverkopers, een betrouwbaar bdrijf zal hoge ogen gooienquote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:14 schreef Basp1 het volgende:
Ik was toendertijd misschien idd nog wat te naief dat ik financiele adviseurs zo maar geloofde. Daarom ben ik misschien wel net zo zuur als xeno geworden ten opzichte van de financiele wereld.
Ja ik ben het daar wel mee eens. Het is een speculatieproduct, en je hoeft niet super intelligent te zijn om te beseffen dat als het om aandelen gaat, dat die kunnen stijgen en dalen. Kijk want als je dikke winst had gemaakt, dan had je nu niks geen rechtzaak aangespannen, maar nu ben je geld verloren, en dan klaag je wel. Even los van hoe de bank zich heeft gedragen, is het risico op verlies bij aandelen er natuurlijk altijd.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:27 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik vind het eigenlijk niet terecht dat de bank op moet draaien voor het verlies die klanten op een effectenlease maken. Als de beurs flink was gestegen, waren de klanten een ton rijker geweest. Dan gaat de bank ook niet zeggen "geef ons even de helft van je winst, want zoveel rendement is wel erg veel".
Als je het woord aandelen hoort weet je toch dat die dingen kunnen stijgen en dalen![]()
Bank heeft weliswaar een zorgplicht, maar als klant heb je ook een informatieplicht. Blijven vragen tot je het snapt !!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
De banken hadden sowieso altijd een winst situtatie gehad met die producten, als de rente op het DK 8% is wat men rekende en de rente die men aan de centrale banken aftikt rond de 3% slingert hebben ze al die 5% winst zonder iets te doen zo te pakken.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:27 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik vind het eigenlijk niet terecht dat de bank op moet draaien voor het verlies die klanten op een effectenlease maken. Als de beurs flink was gestegen, waren de klanten een ton rijker geweest. Dan gaat de bank ook niet zeggen "geef ons even de helft van je winst, want zoveel rendement is wel erg veel".
En dan voorgelogen worden door de adviseurs alleen het niet zwart op wit laten zetten.quote:Bank heeft weliswaar een zorgplicht, maar als klant heb je ook een informatieplicht. Blijven vragen tot je het snapt !!
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:42 schreef xenobinol het volgende:
Banksters![]()
Zij verdienen het te sterven in een instortend kantoorgebouw, hadden ze maar de structurele stevigheid van het gebouw moeten bestuderen
Dat is niet volgens mijn logica. Als je het goed wil zeggen dat had je in je voorbeeld moeten verwerken dat er geen antwoord was gekomen op vragen van banksters over de veiligheid en stevigheid van het gebouw, en dat daar omheen werd geluld of gewoon geen antwoord op werd gegeven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij oplevering van een gebouw wordt er gewerkt aan de hand van checklists, en op het moment dat bepaalde vragen structureel niet of vaag beantwoord worden wordt dat gebouw niet geaccepteerd.
Jammer joh. Maar probeer het nog een keer.Breitling - Instruments for Professionals
Wordt het daarna ook afgetekend dat het opgeleverd is en overgedragen zodat de bouwer daarna van de verantwoordelijkheid af is? Nee als bouwer kun je jaren later nog op verborgen gebreken aangesproken worden, bouwers nemen dan ook hun verantwoordelijkheid daarvoor dit in tegenstelling tot de banksters die voor megalomane salarissen alle verantwoordelijk afschuiven naar de consument.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:32 schreef CoolGuy het volgende:
Bij oplevering van een gebouw wordt er gewerkt aan de hand van checklists, en op het moment dat bepaalde vragen structureel niet of vaag beantwoord worden wordt dat gebouw niet geaccepteerd.
Ja, en? Dat weet je toch dat dat zo is? Er dan toch mee in zee gaan is wederom je eigen keuze. Als je daar dan bij optelt dat je iets gaat doen waar je eigenlijk geen verstand van hebt, en de persoon tegenover je op zn woord gelooft in plaats van dingen laat vastleggen, en het (in dit voorbeeld) dan ook nog eens over aandelen gaat, wat ALTIJD een risico met zich mee brengt, dan vind ik het niet zo snugger om dan alsnog je handtekening te zetten, zeker niet voor zoveel geld.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wordt het daarna ook afgetekend dat het opgeleverd is en overgedragen zodat de bouwer daarna van de verantwoordelijkheid af is? Nee als bouwer kun je jaren later nog op verborgen gebreken aangesproken worden, bouwers nemen dan ook hun verantwoordelijkheid daarvoor dit in tegenstelling tot de banksters die voor megalomane salarissen alle verantwoordelijk afschuiven naar de consument.
Even voor jouw beleving: Nee, ik werk niet in de financiele sectorquote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:20 schreef Terrorizer het volgende:
Even voor mijn beleving: Werkt CoolGuy in de financiele sector?
Ah gelukkigquote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:27 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Even voor jouw beleving: Nee, ik werk niet in de financiele sector
Dat het zo erg in die sector gesteld was wist ik toendertijd nog niet had ik het maar geweten had ik het niet gedaan. Dat jij die schobbejakken maar blijft verdedigen terwijl je zelf niet eens in die sector werkzaam bent dat verbaasd me dan wel weer. En het maar blijft schuiven op de eigen verantwoordelijkheid van de consument, dat is te makkelijk om op die manier als producent je verantwoordelijkheden zo te kunnen afschuiven.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en? Dat weet je toch dat dat zo is?
Oh nee natuurlijk heb je me niet beledigd joh. No worriesquote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:37 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Ah gelukkig
Excuses mocht ik je beledigd hebben.
Nee ik verdedig hun niet, ik bedoel, ik snap heus wel waar de schoen knelt. Wat mij echter stoort is dat vrijwel iedereen die hier in de shit zit dan wel heeft gezeten met het vingertje naar de bank wijst en zich verschuilt achter dat de banken Stoute Jongens zijn en dat bij hun alle verantwoordelijkheid ligt.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:40 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat het zo erg in die sector gesteld was wist ik toendertijd nog niet had ik het maar geweten had ik het niet gedaan. Dat jij die schobbejakken maar blijft verdedigen terwijl je zelf niet eens in die sector werkzaam bent dat verbaasd me dan wel weer. En het maar blijft schuiven op de eigen verantwoordelijkheid van de consument, dat is te makkelijk om op die manier als producent je verantwoordelijkheden zo te kunnen afschuiven.
Zoals ik al zei ik ben blij dat het AFM wel wat meer regulatie heeft ingevoerd, alleen kwam een gedeelte van de regulatie wat te laat voor mij. Ik ben benieuwd hoe mijn rechtzaak gaat aflopen en de rechter oordeelt over de zorgplicht die men verzaakt heeft. Aangezien ik nog wat geld heb kon ik deze rechtzaak nog wel laten lopen, maar velen hebben uit pure wanhoop en persoonlijke faillisementen de dexiaregeling getekend en konden niet meer meedoen met die rechtzaak. Ook worden mensen die nog steeds deelnemen aan die rechtzaak nog steeds door verschillende bureaus achter de vodden gezeten om toch maar met een licht aangepaste dexiaregelingen in te stemmen. Is dat de manier van zaken doen die jij cosher vindt, mensen die al in de problemen zitten proberen in iets minder problemen te laten zitten en de zaak op die manier te schikken. Het recht zal in deze zaak zegevieren.
Zullen we dit dan eens globaal trekken. Dan hadden de banken natuurlijk ook nooit door de overheden gered moeten worden. Die bailouts van de banken was ook natuurlijk financieel dom van die banken dat ze zomaar in de positie terecht konden komen. Terwijl hun het allemaal zo goed weten want daarvoor krijgen ze zulke megalomane belongingen zoals we dat altijd in de media horen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:04 schreef Whuzz het volgende:
Jamaar jamaar CoolGuy... dat zou betekenen dat mensen die financieel domme dingen doen... daar... zélf voor verantwoordelijk zijn? En niemand anders de schuld kunnen geven? Dat KAN toch niet zomaar!?
Psst.... dat willen de scheefleners niet horen... anders valt hun zelfvertrouwen in een zwart gat onder ze vandaan. Je zal maar enkel je schuld kunnen aflossen door afhankelijk te zijn van een dikke overheidssubsidie en je onderwaarde met de dag zien stijgenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zullen we dit dan eens globaal trekken. Dan hadden de banken natuurlijk ook nooit door de overheden gered moeten worden. Die bailouts van de banken was ook natuurlijk financieel dom van die banken dat ze zomaar in de positie terecht konden komen. Terwijl hun het allemaal zo goed weten want daarvoor krijgen ze zulke megalomane belongingen zoals we dat altijd in de media horen.
Die banken hadden hun assets toch gewoon kunnen verpatsen voor een habbekrats om maar wat geld te genereren en niet met hangende pootjes naar de overheid gegaan hoven te zijn.
Je wijst nog steeds naar anderen. Dat zij ergens mee wegkomen betekent toch niet dat jij het dan ook maar moet doen onder het mom van 'zij doen het ook' ? Ik zeg niet dat de bank perfect is, maar de banken zitten in een positie dat ze met meer dingen weg kunnen komen dan jij.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zullen we dit dan eens globaal trekken. Dan hadden de banken natuurlijk ook nooit door de overheden gered moeten worden. Die bailouts van de banken was ook natuurlijk financieel dom van die banken dat ze zomaar in de positie terecht konden komen. Terwijl hun het allemaal zo goed weten want daarvoor krijgen ze zulke megalomane belongingen zoals we dat altijd in de media horen.
Die banken hadden hun assets toch gewoon kunnen verpatsen voor een habbekrats om maar wat geld te genereren en niet met hangende pootjes naar de overheid gegaan hoven te zijn.
Ik denk dat jij groen zou zien als je mijn salarisstrookje zou zien. Dus ik kan mijn schuld aflossen omdat ik daar genoeg voor verdien en niet maximaal geleend heb. Try againquote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:18 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Psst.... dat willen de scheefleners niet horen... anders valt hun zelfvertrouwen in een zwart gat onder ze vandaan. Je zal maar enkel je schuld kunnen aflossen door afhankelijk te zijn van een dikke overheidssubsidie en je onderwaarde met de dag zien stijgen
Maar Nout zit hoog en droog met heel veel geld en jij zit thuis op een houtje te bijten. Kan ie een falende angsthaas zijn, maar wel eentje die het beter voor elkaar heeft dan jijquote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:19 schreef xenobinol het volgende:
Banksters zijn gewoon falende angsthazen die alle middelen inzetten om de zeepbel in stand te houden of anders langzaam te laten crashen. Noutje (de opperbankster) heeft nog even gepleit voor een extra groot noodfonds om de banksters een dikke bailout te geven (de ze gegarandeerd nodig hebben). Nout kan beter gaan bloemschikken als je het mij vraagt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |