en ook iedere brain fartquote:Op donderdag 16 juni 2011 22:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het schijnt dat hij elke steek die hij laat vallen op zijn weblog plaatst als artikel...

Gokje: geen?quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:50 schreef Terrorizer het volgende:
Plant ook eens een linkje.
http://www.geldenrecht.nl(...)rijgen-straks-minder
Ik weet niet wat dit voor effect heeft op de huizenprijzen.

Ik denk dat de KWh en M3 gasprijs meer invloed heeft...quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:50 schreef Terrorizer het volgende:
Plant ook eens een linkje.
http://www.geldenrecht.nl(...)rijgen-straks-minder
Ik weet niet wat dit voor effect heeft op de huizenprijzen.

BVL?quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:06 schreef Terrorizer het volgende:
OK, Whuzz en BVL hebben gesproken.
Weet ik het ook weer, tnx.
 )
 ) 

Dan maak je het de starters, en dus de woningmarkt, alleen maar extra moeilijk. Die hebben dan en het nadeel van de hogere maandlasten door de annuiteitenhypotheek, en van een afgebouwde HRA.quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:57 schreef xenobinol het volgende:
De markt word gestuurd door nieuwkomers, als die minder kunnen lenen door de hogere lasten is het gedaan met de pret. Wat wel een fijne bijkomstigheid is, is dat de annuiteitenhypotheek een ingebouwde afbouw van de HRA met zich meebrengt. Ga er maar vanuit dat dit betekend dat alle HRA rechten volgens annuitair principe worden afgebouwd.

Als de lucht uit een zeepbel loopt hebben starters het altijd moeilijkquote:Op donderdag 16 juni 2011 23:56 schreef poemojn het volgende:
[..]
Dan maak je het de starters, en dus de woningmarkt, alleen maar extra moeilijk. Die hebben dan en het nadeel van de hogere maandlasten door de annuiteitenhypotheek, en van een afgebouwde HRA.

Tja maar banken beginnen hem te knijpen en flink ookquote:Op donderdag 16 juni 2011 23:56 schreef poemojn het volgende:
[..]
Dan maak je het de starters, en dus de woningmarkt, alleen maar extra moeilijk. Die hebben dan en het nadeel van de hogere maandlasten door de annuïteitenhypotheek, en van een afgebouwde HRA.

Als je woorden gebruikt die je niet kent, zoek dan ten minste op hoe je ze schrijftquote:Op vrijdag 17 juni 2011 04:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Tja maar banken beginnen hem te knijpen en flink ook
Ze hebben nog meer problemen door de leveradge

Sterk argument weer Whuzzquote:Op vrijdag 17 juni 2011 06:48 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Als je woorden gebruikt die je niet kent, zoek dan ten minste op hoe je ze schrijft

Moet toch herkenbaar voor jou overkomenquote:

Ja. gewoon wachten. tot je een xeno bent ons weegt.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 00:20 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Als de lucht uit een zeepbel loopt hebben starters het altijd moeilijk
Je moet dus niet kopen op de top of tegen zeepbel prijzen, wachten is het devies

Xeno is de koning van de niet-onderbouwde statements, dat weet je toch?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:34 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Moet toch herkenbaar voor jou overkomen
Daarnaast kun je weinig met losse flodders als "de banken beginnen hem te knijpen". Da's gewoon een mening van iemand. Fijn dat hij dat denkt. Ik denk dat de banken het momenteel vrij gemakkelijk hebben en helemaal niets knijpen. Ook niet onderbouwd. Makkelijk he?

Maar jij was toch geen grootlener?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:10 schreef Basp1 het volgende:
Ik vind het ook wel frappant dat de rabo komt dat ze alleen nog maar annuitaire hypotheken willen gaan verstrekken. Ze halveren daarmee ook zelf de kip met de gouden eiren die ze bedacht hadden met hun aflossingsvrije hypotheken en andere vage financieringen van huizen.
Verder het argument van de rabo dat ze daarmee de starters helpen klopt natuurlijk voor geen meter, want hiermee worden de maandelijkse kosten voor starters flink opgeschroeft en kunnen deze dus ook niet zo'n hoge prijzen finacieren.
Maar ja ons als grootleners boeit dat natuurlijk niet want wij hebben nog hypotheken met vage constructies er in.

Welk gedeelte van een (bank)spaarhypotheek begrijp je niet?quote:[b]Op vrijdag 17 juni 2011 10:10 schreef
Het verhaal dat er tegenover de hypotheken enorme spaartegoeden staan ontbreken ook nog altijd cijfers. Vraag het me nog steeds af....

Welk gedeelte van "cijfers" begrijp jij niet?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:23 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Welk gedeelte van een (bank)spaarhypotheek begrijp je niet?

Iedereen die een hypotheek heeft behoort in de zwart wit wereld van xeno en zuur tot de grootlenersquote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:13 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Maar jij was toch geen grootlener?

quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:23 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Welk gedeelte van een (bank)spaarhypotheek begrijp je niet?

)
  ) 

Een hypotheek is een grote lening, dus het klopt welquote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Iedereen die een hypotheek heeft behoort in de zwart wit wereld van xeno en zuur tot de grootleners

Gelul, want je hebt de 'lener' en de 'grootlener'. Als met grootlener elke lener werd bedoeld, hadden ze kunnen volstaan met de term 'lener'.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:35 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Een hypotheek is een grote lening, dus het klopt wel

Van zoveel gebrek aan kennis wordt ik bijna moedeloos. Het spaartegoed in een spaarhypotheek vullen met de rente die je over de lening betaaltquote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:34 schreef xenobinol het volgende:
Zo'n spaartegoed word uiteindelijk gevuld met de rente die jij aan de bank betaald

Vereniging Geleend Huisquote:Vereniging Eigen Huis (VEH) is niet enthousiast over het plan van Rabobank voor het verplicht stellen van de zogeheten annuïteitenhypotheek, een financiering waarbij niet alleen rente wordt betaald maar ook wordt afgelost. 'De maandelijkse lasten voor de consument zullen alleen maar stijgen', zei een woordvoerder vandaag

Aflossingsvrije hypotheken kunnen ook net zo goed een spaarcomponent bevatten.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:28 schreef Terrorizer het volgende:
Spaarhypotheken kunnen ook net zo goed een aflossingsvrij component bevatten.

Ik ga zo even bij mijn bank klagen waarom ik mijn betaalde rente niet terug zie op de gekoppelde spaarrekening! Volgens Xeno zou dat wel zo moeten zijnquote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:46 schreef Scorpie het volgende:
Xeno, door jou zijn er nu 3 puppies dood, zoveel onzin heb je hier neergezet.

Dat is ook waar, dat geef ik je. Neemt niet weg dat er nog steeds geen cijfers zijn wat ik me af vroeg.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:45 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Aflossingsvrije hypotheken kunnen ook net zo goed een spaarcomponent bevatten.
Zo noemt Cenzuur alle hypotheken met een aflossingsvrij component een "Aflossingsvrije hypotheek".

Dat zou je HRA moeten zijn.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:47 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik ga zo even bij mijn bank klagen waarom ik mijn betaalde rente niet terug zie op de gekoppelde spaarrekening! Volgens Xeno zou dat wel zo moeten zijn

Volgens mij zijn die cijfers nergens te vinden helaas. Het enige dat we hebben is het totaal aan openstaande hypotheekschuld, waarvan we in élk geval weten dat dat hoger is dan de daadwerkelijke schuld, want daar moet dus nog alle gekoppelde spaartegoeden én de executiewaarde van de onderpanden vanaf.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:47 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Dat is ook waar, dat geef ik je. Neemt niet weg dat er nog steeds geen cijfers zijn wat ik me af vroeg.

Godsamme ze zien je al aankomen, ik denk dat je keihard in je gezicht wordt uitgelachen met zoveel domheidquote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:47 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Ik ga zo even bij mijn bank klagen waarom ik mijn betaalde rente niet terug zie op de gekoppelde spaarrekening! Volgens Xeno zou dat wel zo moeten zijn

ja, of ze denken van, wacht even, dat is er zo eentje die we wel een woekerpolisje aan kunnen smeren.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Godsamme ze zien je al aankomen, ik denk dat je keihard in je gezicht wordt uitgelachen met zoveel domheid

Dat geeft niet, ik vind katten tenslotte veel leuker.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:46 schreef Scorpie het volgende:
Xeno, door jou zijn er nu 3 puppies dood, zoveel onzin heb je hier neergezet.

Ah maar hiermee geef je dus wel aan dat de moraal van banken ook niet altijd graatzuiver is met zulke ondoorzichtige producten die men aan de man heeft gebracht.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:57 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
ja, of ze denken van, wacht even, dat is er zo eentje die we wel een woekerpolisje aan kunnen smeren.
Oh wacht...

Dat is zijn stokpaardje...quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:00 schreef Basp1 het volgende:
Ja ja dan kun je dadelijk wel weer met je verhaal van eigen verantwoordelijkheid komen.

Ja joh Xeno, de hele wereld is gek en heeft het fout, behalve jij, als 'zelf-opgeleid' persoon.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:01 schreef xenobinol het volgende:
Ben ik nu zo slim of zijn jullie nu zo dom? Waar denk jij dat de bank de rente van betaald die over jullie 'spaartegoed' betaald wordt?
Het geeft niet dat jullie maar over beperkte intellectuele vermogens beschikken... maar verwijt anderen dan geen domheid s.v.p.

Natuurlijk is het moraal van de banken niet graatzuiver. Maar of je dat product neemt is inderdaad je eigen verantwoordelijkheid. Ik kan aan jou vragen of je een product wil hebben. Maar ik kan niet voor jou beslissen of jij dat product wil.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ah maar hiermee geef je dus wel aan dat de moraal van banken ook niet altijd graatzuiver is met zulke ondoorzichtige producten die men aan de man heeft gebracht.
Ja ja dan kun je dadelijk wel weer met je verhaal van eigen verantwoordelijkheid komen.

En met onze beperkte intellectuele vermogens hebben wij het beter voor elkaar dan jij. Ergens gaat er iets mis in je redeneringquote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:01 schreef xenobinol het volgende:
Ben ik nu zo slim of zijn jullie nu zo dom? Waar denk jij dat de bank de rente van betaald die over jullie 'spaartegoed' betaald wordt?
Het geeft niet dat jullie maar over beperkte intellectuele vermogens beschikken... maar verwijt anderen dan geen domheid s.v.p.

Ok, dan ook niet meer zeuren over Duitsland. In duitsland zijn de hypotheekrentes lager dan in NL, maar ook de spaarrentes. Dat is in elk geval hoe de NL banken het verschil proberen te verkopen, waarin jij ze nu kennelijk gelijk geeft. De banken zijn je dankbaar Xeno.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:01 schreef xenobinol het volgende:

tophypotheek en een rijhut.....quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En met onze beperkte intellectuele vermogens hebben wij het beter voor elkaar dan jij.

De keuze maak je zelf maar halve voorlichting krijgen over producten die je hiermee afsluit daar kies je niet zelf voor, en de zogenaamd onafhankelijk adviseurs die deze rotzooi verkochten werkten op provisie basis waardoor ze grootste rotzooi het liefst aan de man brachten zonder duidelijk te willen/kunnen wijzen op de risico's van deze producten.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Natuurlijk is het moraal van de banken niet graatzuiver. Maar of je dat product neemt is inderdaad je eigen verantwoordelijkheid. Ik kan aan jou vragen of je een product wil hebben. Maar ik kan niet voor jou beslissen of jij dat product wil.
Die keuze maak je als consument zelf. Dat is en blijft je eigen verantwoordelijkheid. Zolang jij niet je handtekening onder die papieren zet, gebeurd er helemaal niks.

Weet jij wat mijn salaris is dan? Want volgens mij is een tophypotheek zo eentje waarbij je het maximale bedrag dat je kon krijgen ook geleend heb.quote:
 Maar probeer het gerust nog een keer.
 Maar probeer het gerust nog een keer.

quote:vr 17 jun 2011, 10:30
Verplicht aflossen hypotheek starters AMSTERDAM - Elke maand verplicht aflossen op je hypotheek. Dat willen de banken, die onder leiding van marktleider Rabobank aan een plan werken om de annuïteitenhypotheek verplicht te stellen voor starters op de huizenmarkt. Zal dit de huizenmarkt uit het slop trekken en is verplicht aflossen wel gewenst? De Telegraaf hoort graag uw mening.

Op zijn minst de halve wereld is knettergekquote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja joh Xeno, de hele wereld is gek en heeft het fout, behalve jij, als 'zelf-opgeleid' persoon.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |