abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98271272
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Het schijnt dat hij elke steek die hij laat vallen op zijn weblog plaatst als artikel... :Y
en ook iedere brain fart
pi_98272846
Plant ook eens een linkje. :P

http://www.geldenrecht.nl(...)rijgen-straks-minder

Ik weet niet wat dit voor effect heeft op de huizenprijzen.
  donderdag 16 juni 2011 @ 22:52:37 #203
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98272941
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:50 schreef Terrorizer het volgende:

Gokje: geen?
Of: net zoveel als alle andere bezuinigingen en maatregelen.

Teken aan de wand dat de anti-kopers hier nu wel héél vergezocht moeten graven om nog met negatieve zaken aan te komen ;)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_98273042
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:50 schreef Terrorizer het volgende:

Ik denk dat de KWh en M3 gasprijs meer invloed heeft... :Y
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_98273710
OK, Whuzz en BVLZ hebben gesproken.

Weet ik het ook weer, tnx. :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Terrorizer op 16-06-2011 23:12:31 ]
pi_98273925
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:06 schreef Terrorizer het volgende:
OK, Whuzz en BVL hebben gesproken.

Weet ik het ook weer, tnx. :)
BVL?

(Edit: inmiddels weer in ere hersteld. ^O^ )

[ Bericht 10% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 16-06-2011 23:18:18 ]
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_98276099
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 18:57 schreef xenobinol het volgende:
De markt word gestuurd door nieuwkomers, als die minder kunnen lenen door de hogere lasten is het gedaan met de pret. Wat wel een fijne bijkomstigheid is, is dat de annuiteitenhypotheek een ingebouwde afbouw van de HRA met zich meebrengt. Ga er maar vanuit dat dit betekend dat alle HRA rechten volgens annuitair principe worden afgebouwd.
Dan maak je het de starters, en dus de woningmarkt, alleen maar extra moeilijk. Die hebben dan en het nadeel van de hogere maandlasten door de annuiteitenhypotheek, en van een afgebouwde HRA.
pi_98277253
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:56 schreef poemojn het volgende:

[..]

Dan maak je het de starters, en dus de woningmarkt, alleen maar extra moeilijk. Die hebben dan en het nadeel van de hogere maandlasten door de annuiteitenhypotheek, en van een afgebouwde HRA.
Als de lucht uit een zeepbel loopt hebben starters het altijd moeilijk :)

Je moet dus niet kopen op de top of tegen zeepbel prijzen, wachten is het devies ^O^
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_98278158
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 00:20 schreef xenobinol het volgende:
wachten is het devies ^O^
  vrijdag 17 juni 2011 @ 04:09:25 #210
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_98281269
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:56 schreef poemojn het volgende:

[..]

Dan maak je het de starters, en dus de woningmarkt, alleen maar extra moeilijk. Die hebben dan en het nadeel van de hogere maandlasten door de annuïteitenhypotheek, en van een afgebouwde HRA.
Tja maar banken beginnen hem te knijpen en flink ook
Ze hebben nog meer problemen door de leveradge
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 17 juni 2011 @ 06:48:21 #211
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98281631
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 04:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Tja maar banken beginnen hem te knijpen en flink ook
Ze hebben nog meer problemen door de leveradge
Als je woorden gebruikt die je niet kent, zoek dan ten minste op hoe je ze schrijft :')
pi_98283416
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 06:48 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Als je woorden gebruikt die je niet kent, zoek dan ten minste op hoe je ze schrijft :')
Sterk argument weer Whuzz :')
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 09:34:05 #213
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98283505
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 09:30 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Sterk argument weer Whuzz :')
Moet toch herkenbaar voor jou overkomen :')

Daarnaast kun je weinig met losse flodders als "de banken beginnen hem te knijpen". Da's gewoon een mening van iemand. Fijn dat hij dat denkt. Ik denk dat de banken het momenteel vrij gemakkelijk hebben en helemaal niets knijpen. Ook niet onderbouwd. Makkelijk he? :D
  Moderator vrijdag 17 juni 2011 @ 09:59:26 #214
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98284121
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 00:20 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Als de lucht uit een zeepbel loopt hebben starters het altijd moeilijk :)

Je moet dus niet kopen op de top of tegen zeepbel prijzen, wachten is het devies ^O^
Ja. gewoon wachten. tot je een xeno bent ons weegt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_98284184
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 09:34 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Moet toch herkenbaar voor jou overkomen :')

Daarnaast kun je weinig met losse flodders als "de banken beginnen hem te knijpen". Da's gewoon een mening van iemand. Fijn dat hij dat denkt. Ik denk dat de banken het momenteel vrij gemakkelijk hebben en helemaal niets knijpen. Ook niet onderbouwd. Makkelijk he? :D
Xeno is de koning van de niet-onderbouwde statements, dat weet je toch?
pi_98284457
Maar het tegengas is bijna net zo erg.

Het verhaal dat er tegenover de hypotheken enorme spaartegoeden staan ontbreken ook nog altijd cijfers. Vraag het me nog steeds af....
pi_98284461
Ik vind het ook wel frappant dat de rabo komt dat ze alleen nog maar annuitaire hypotheken willen gaan verstrekken. Ze halveren daarmee ook zelf de kip met de gouden eiren die ze bedacht hadden met hun aflossingsvrije hypotheken en andere vage financieringen van huizen.

Verder het argument van de rabo dat ze daarmee de starters helpen klopt natuurlijk voor geen meter, want hiermee worden de maandelijkse kosten voor starters flink opgeschroeft en kunnen deze dus ook niet zo'n hoge prijzen finacieren.

Maar ja ons als grootleners boeit dat natuurlijk niet want wij hebben nog hypotheken met vage constructies er in. 8-)
pi_98284539
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 10:10 schreef Basp1 het volgende:
Ik vind het ook wel frappant dat de rabo komt dat ze alleen nog maar annuitaire hypotheken willen gaan verstrekken. Ze halveren daarmee ook zelf de kip met de gouden eiren die ze bedacht hadden met hun aflossingsvrije hypotheken en andere vage financieringen van huizen.

Verder het argument van de rabo dat ze daarmee de starters helpen klopt natuurlijk voor geen meter, want hiermee worden de maandelijkse kosten voor starters flink opgeschroeft en kunnen deze dus ook niet zo'n hoge prijzen finacieren.

Maar ja ons als grootleners boeit dat natuurlijk niet want wij hebben nog hypotheken met vage constructies er in. 8-)
Maar jij was toch geen grootlener?
  vrijdag 17 juni 2011 @ 10:23:11 #219
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98284850
quote:
0s.gif [b]Op vrijdag 17 juni 2011 10:10 schreef
Het verhaal dat er tegenover de hypotheken enorme spaartegoeden staan ontbreken ook nog altijd cijfers. Vraag het me nog steeds af....
Welk gedeelte van een (bank)spaarhypotheek begrijp je niet?
pi_98284996
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 10:23 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Welk gedeelte van "cijfers" begrijp jij niet?

Spaarhypotheken kunnen ook net zo goed een aflossingsvrij component bevatten.
pi_98285019
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 10:13 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Maar jij was toch geen grootlener?
Iedereen die een hypotheek heeft behoort in de zwart wit wereld van xeno en zuur tot de grootleners :D
pi_98285176
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 10:23 schreef Whuzz het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

Te triest voor woorden dat je niet beseft dat een spaarhypotheek bijna geen inleg bevat :')
Zo'n spaartegoed word uiteindelijk gevuld met de rente die jij aan de bank betaald (grotendeels dus m.b.v. mijn belastinggeld :X )
Terrorizer heeft gewoon een goed punt dat jullie grootleners geen onderbouwing geven voor de gigantische spaartegoeden die in bezit zouden zijn van de grootleners :7
I'll sing you a lullaby.
pi_98285210
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 10:28 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Iedereen die een hypotheek heeft behoort in de zwart wit wereld van xeno en zuur tot de grootleners :D
Een hypotheek is een grote lening, dus het klopt wel :)
I'll sing you a lullaby.
  Moderator vrijdag 17 juni 2011 @ 10:42:15 #224
16180 crew  CoolGuy
pi_98285418
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 10:35 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Een hypotheek is een grote lening, dus het klopt wel :)
Gelul, want je hebt de 'lener' en de 'grootlener'. Als met grootlener elke lener werd bedoeld, hadden ze kunnen volstaan met de term 'lener'.

Jij weet heel goed dat er met de term grootlener iets anders wordt bedoeld, daarmee worden de mensen bedoeld die maximaal geleend hebben, kom op zeg, flikker eens op met dat soort simpele spelletjes.

Het woord grootleners wordt door onder andere jou heel graag gebruikt, waarmee je impliceert dat elke koper hier ook maximaal geleend heeft, en dat is niet zo. Maar als dat niet zo is, kun jij dat niet meer zeggen, en dat wil je voorkomen, want het is leuk trollen zo.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 10:43:20 #225
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98285446
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 10:34 schreef xenobinol het volgende:

Zo'n spaartegoed word uiteindelijk gevuld met de rente die jij aan de bank betaald
Van zoveel gebrek aan kennis wordt ik bijna moedeloos. Het spaartegoed in een spaarhypotheek vullen met de rente die je over de lening betaalt :? :?
Als ik jou was zou ik noooooit een bank beginnen Xeno. En als je het toch doet, neem ik dolgraag die spaarhypotheek bij je af _O-
  vrijdag 17 juni 2011 @ 10:45:35 #226
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98285511
quote:
Vereniging Eigen Huis (VEH) is niet enthousiast over het plan van Rabobank voor het verplicht stellen van de zogeheten annuïteitenhypotheek, een financiering waarbij niet alleen rente wordt betaald maar ook wordt afgelost. 'De maandelijkse lasten voor de consument zullen alleen maar stijgen', zei een woordvoerder vandaag
Vereniging Geleend Huis _O- _O- _O- w/
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
  vrijdag 17 juni 2011 @ 10:45:59 #227
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98285527
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 10:28 schreef Terrorizer het volgende:
Spaarhypotheken kunnen ook net zo goed een aflossingsvrij component bevatten.
Aflossingsvrije hypotheken kunnen ook net zo goed een spaarcomponent bevatten.
Zo noemt Cenzuur alle hypotheken met een aflossingsvrij component een "Aflossingsvrije hypotheek". :')
pi_98285537
Xeno, door jou zijn er nu 3 puppies dood, zoveel onzin heb je hier neergezet.
pi_98285565
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 10:45 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Vereniging Geleend Huis _O- _O- _O- w/
Altijd zelf leggen om je grapjes, elke grote komiek doet dat.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 10:47:28 #230
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98285568
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 10:46 schreef Scorpie het volgende:
Ik ga zo even bij mijn bank klagen waarom ik mijn betaalde rente niet terug zie op de gekoppelde spaarrekening! Volgens Xeno zou dat wel zo moeten zijn _O-
pi_98285578
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 10:45 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Aflossingsvrije hypotheken kunnen ook net zo goed een spaarcomponent bevatten.
Zo noemt Cenzuur alle hypotheken met een aflossingsvrij component een "Aflossingsvrije hypotheek". :')
Dat is ook waar, dat geef ik je. Neemt niet weg dat er nog steeds geen cijfers zijn wat ik me af vroeg.
pi_98285595
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 10:47 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ik ga zo even bij mijn bank klagen waarom ik mijn betaalde rente niet terug zie op de gekoppelde spaarrekening! Volgens Xeno zou dat wel zo moeten zijn _O-
Dat zou je HRA moeten zijn.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 10:51:16 #233
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98285690
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 10:47 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Dat is ook waar, dat geef ik je. Neemt niet weg dat er nog steeds geen cijfers zijn wat ik me af vroeg.
Volgens mij zijn die cijfers nergens te vinden helaas. Het enige dat we hebben is het totaal aan openstaande hypotheekschuld, waarvan we in élk geval weten dat dat hoger is dan de daadwerkelijke schuld, want daar moet dus nog alle gekoppelde spaartegoeden én de executiewaarde van de onderpanden vanaf.

Stel dat ik jou een tientje leen en jij mij ook een tientje leent, dan hebben we volgens Cenzuur samen 20 euro schuld. ;)
pi_98285704
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 10:47 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Godsamme ze zien je al aankomen, ik denk dat je keihard in je gezicht wordt uitgelachen met zoveel domheid _O-
  Moderator vrijdag 17 juni 2011 @ 10:57:33 #235
16180 crew  CoolGuy
pi_98285882
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 10:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Godsamme ze zien je al aankomen, ik denk dat je keihard in je gezicht wordt uitgelachen met zoveel domheid _O-
ja, of ze denken van, wacht even, dat is er zo eentje die we wel een woekerpolisje aan kunnen smeren.

Oh wacht...
pi_98285928
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 10:46 schreef Scorpie het volgende:
Dat geeft niet, ik vind katten tenslotte veel leuker.
I'll sing you a lullaby.
pi_98285988
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 10:57 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

ja, of ze denken van, wacht even, dat is er zo eentje die we wel een woekerpolisje aan kunnen smeren.

Oh wacht...
Ah maar hiermee geef je dus wel aan dat de moraal van banken ook niet altijd graatzuiver is met zulke ondoorzichtige producten die men aan de man heeft gebracht. :D

Ja ja dan kun je dadelijk wel weer met je verhaal van eigen verantwoordelijkheid komen. 8-)
pi_98286022
Ben ik nu zo slim of zijn jullie nu zo dom? Waar denk jij dat de bank de rente van betaald die over jullie 'spaartegoed' betaald wordt?

Het geeft niet dat jullie maar over beperkte intellectuele vermogens beschikken... maar verwijt anderen dan geen domheid s.v.p. :)
I'll sing you a lullaby.
pi_98286048
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 11:00 schreef Basp1 het volgende:

Ja ja dan kun je dadelijk wel weer met je verhaal van eigen verantwoordelijkheid komen. 8-)
Dat is zijn stokpaardje...
I'll sing you a lullaby.
pi_98286075
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 11:01 schreef xenobinol het volgende:
Ben ik nu zo slim of zijn jullie nu zo dom? Waar denk jij dat de bank de rente van betaald die over jullie 'spaartegoed' betaald wordt?

Het geeft niet dat jullie maar over beperkte intellectuele vermogens beschikken... maar verwijt anderen dan geen domheid s.v.p. :)
Ja joh Xeno, de hele wereld is gek en heeft het fout, behalve jij, als 'zelf-opgeleid' persoon.
  Moderator vrijdag 17 juni 2011 @ 11:04:45 #241
16180 crew  CoolGuy
pi_98286115
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 11:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ah maar hiermee geef je dus wel aan dat de moraal van banken ook niet altijd graatzuiver is met zulke ondoorzichtige producten die men aan de man heeft gebracht. :D

Natuurlijk is het moraal van de banken niet graatzuiver. Maar of je dat product neemt is inderdaad je eigen verantwoordelijkheid. Ik kan aan jou vragen of je een product wil hebben. Maar ik kan niet voor jou beslissen of jij dat product wil.

Die keuze maak je als consument zelf. Dat is en blijft je eigen verantwoordelijkheid. Zolang jij niet je handtekening onder die papieren zet, gebeurd er helemaal niks.
  Moderator vrijdag 17 juni 2011 @ 11:06:36 #242
16180 crew  CoolGuy
pi_98286191
quote:

En met onze beperkte intellectuele vermogens hebben wij het beter voor elkaar dan jij. Ergens gaat er iets mis in je redenering :')

Of jij dom bent weet ik niet. Je komt in ieder geval niet al te snugger over. Vermakelijk ben je dan weer wel, dat is ook wat waard.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 11:09:35 #243
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98286297
quote:

Ok, dan ook niet meer zeuren over Duitsland. In duitsland zijn de hypotheekrentes lager dan in NL, maar ook de spaarrentes. Dat is in elk geval hoe de NL banken het verschil proberen te verkopen, waarin jij ze nu kennelijk gelijk geeft. De banken zijn je dankbaar Xeno.
Uiteraard begrijp jij wel dat het extreem kortzichtig is hoe de banken (en jijzelf) dit proberen weer te zetten. Het is natuurlijk niet zo dat de bank de rente op mijn spaarrekening betaalt met de rente over mijn hypotheek. Als je het zo wilt bekijken, dan betaalt de bank het salaris van zijn CEO met het spaargeld dat Xeno's tweelingbroer stort. ;)
  vrijdag 17 juni 2011 @ 11:14:49 #244
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98286449
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 11:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

En met onze beperkte intellectuele vermogens hebben wij het beter voor elkaar dan jij.
tophypotheek en een rijhut.....
pi_98286500
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 11:14 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

En geen eens een woonboerderij die niet te verkopen valt _O-
pi_98286635
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 11:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Natuurlijk is het moraal van de banken niet graatzuiver. Maar of je dat product neemt is inderdaad je eigen verantwoordelijkheid. Ik kan aan jou vragen of je een product wil hebben. Maar ik kan niet voor jou beslissen of jij dat product wil.

Die keuze maak je als consument zelf. Dat is en blijft je eigen verantwoordelijkheid. Zolang jij niet je handtekening onder die papieren zet, gebeurd er helemaal niks.
De keuze maak je zelf maar halve voorlichting krijgen over producten die je hiermee afsluit daar kies je niet zelf voor, en de zogenaamd onafhankelijk adviseurs die deze rotzooi verkochten werkten op provisie basis waardoor ze grootste rotzooi het liefst aan de man brachten zonder duidelijk te willen/kunnen wijzen op de risico's van deze producten.

Het grote probleem met banken en deze ondoorzichtige manier van werken / cq oplichting is gewoon dat ze zich zo ver juridisch hebben kunnen indekken dat de consumenten gewoon niets in de melk te brokkelen hebben en het AFM gewoon een tandloze organisatie blijkt te zijn die wel roept maar niet echt bijt naar de banken toe.
  Moderator vrijdag 17 juni 2011 @ 11:25:06 #247
16180 crew  CoolGuy
pi_98286756
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 11:14 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Weet jij wat mijn salaris is dan? Want volgens mij is een tophypotheek zo eentje waarbij je het maximale bedrag dat je kon krijgen ook geleend heb.

Je weet mijn salaris niet, dus je kunt ook niet zeggen dat ik een tophypotheek heb. :') Maar probeer het gerust nog een keer.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 11:25:32 #248
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_98286777
Ik woon in een timmerhus... met een tuin van 250ha... berk en naaldbomen
  vrijdag 17 juni 2011 @ 11:25:35 #249
324665 meth77
to do or not to do
pi_98286778
http://www.telegraaf.nl/w(...)ers__.html?cid=short

quote:
vr 17 jun 2011, 10:30
Verplicht aflossen hypotheek starters AMSTERDAM - Elke maand verplicht aflossen op je hypotheek. Dat willen de banken, die onder leiding van marktleider Rabobank aan een plan werken om de annuïteitenhypotheek verplicht te stellen voor starters op de huizenmarkt. Zal dit de huizenmarkt uit het slop trekken en is verplicht aflossen wel gewenst? De Telegraaf hoort graag uw mening.
pi_98286779
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 11:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja joh Xeno, de hele wereld is gek en heeft het fout, behalve jij, als 'zelf-opgeleid' persoon.
Op zijn minst de halve wereld is knettergek :P
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')